Moi. Otsikossa kysymys onkin. Miten tää menee lain mukaan oikeaoppisesti? Meinasin alkaa tekemään siivouksia yksityisyrittäjänä mut eikös tässä oo joku kilpailukielto tai että yritystä ei saa perustaa vielä kun olen tässä töissä?
Vastaukset 4
- Anonyymi
Varsinainen kilpailukielto mainitaan työsopimuksessa, ja en usko että siivousalalla tätä juurikaan käytetään. Mutta sitten työntekijänä et voi alkaa kilpailemaan työnanmtajan kanssa tekemällä esim. iltaisin omaan piikkiin samaa työtä samalla alueella. Se on vähän epämääräistä mikä on samaa aluetta, mutta pikkukunta rajanaapureineen nyt ainakin.
Käsittääkseni tuo muodostaa irtisanomisperusteen eli kyllä niinku mainitsit, voi puhua käytännössä kilpailukiellosta.
lajijasuris - Anonyymi
Palvelualalla ei välttämättä tarvitse omaa toiminimeä. Osa laskutuspalveluista on varsin edullisia (kuten finjob Kuopiossa). Mä olen jo eläkkeellä, mutta siirryin n. 10 v ennen eläkeikää laskutuspalveluiden käyttäjäksi. Olisi kannattanut siirtyä jo aiemmin.
- Anonyymi
Mikäli et ole saanut kilpailukiellon hyvitykseksi mitään rahallista korvausta, niin sille voi viitata kintaalla.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 521070
Haluatko mies mennä naimisiin melko pian, ku ollaan kohdattu?
Mä haluaisin mennä mahdollisimman nopeesti....💍1131004Martina Aitolehti veti kohtalokkaat hääkännit - Alttarilla ikävä temppu Esko Eerikäiselle
Ex-pariskunta Aitolehti ja Eerikäinen pitävät yhdessä Martina & Esko podcastia. He ovat kertoneet kansalle mm. hääaamust51982Vappu Pimiä lataa suorat sanat TTK-lähdöstään - Yksi asia elämässä muuttui pysyvästi
Vappu Pimiä astui pois Tanssii Tähtien Kanssa -juontajan pallilta viime syksynä. Pimiällä oli pitkät perinteet TTK:ssa,7884- 89816
Vain elämää: Silmiinpistävä muutos heti ekassa jaksossa - Onko tämä hulppeampi kuin entinen?
Vain elämää on totuttu näkemään Hirvensalmella sijaitseva Satulinna. Uudella kaudella kuvauspaikka muuttuu Calliolaksi.4684Onko naisten "ahdisteluhysterian" kulttuuria kritisoivat miehet itse ahdistelijoita?
Tällaisen kuvan saa, kun tästä aiheesta tekee aloituksia: aina luullaan, että "ahdisteluhysteriaa" kritisoiva mies on it190643Sinulle jota kaipaan!
Tunnen sinua kohtaan jotain, mitä en enää osaa selittää pelkällä ihastumisella. Se on kiintymystä, kaipuuta, romanttista25637- 73607
- 57603