JEESUS VAKUUTTI ARMOAAN APOSTOLI PAAVALILLE

Anonyymi-ap

Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa". Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.

2 Kor 12:9

Näin siis Jumalan armo riitti Paavalille.

144

595

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      1 Kor 15:10
      ”Mutta Jumalan armosta minä olen se, mikä olen, eikä hänen armonsa minua kohtaan ole ollut turha, vaan enemmän kuin he kaikki minä olen työtä tehnyt, en kuitenkaan minä, vaan Jumalan armo, joka on minun kanssani.”

    • Anonyymi

      2 Kor 6:1
      ”Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.”

      • Anonyymi

        Monella se jää turhaksi. Jeesuksen päälle syljetään edelleen.

        Matt 26:67

        ”Silloin he sylkivät häntä silmille ja löivät häntä nyrkillä kasvoihin; ja toiset sivalsivat häntä poskelle”

        Syljetkö sinäkin?


    • Anonyymi

      ”En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut.”

      • Anonyymi

        Saatanan enkelin saaminen ja paha äkkikuolema Roomassa ei todista mistään armosta.


    • Anonyymi

      Voi voi, pahoja juttuja....

      • Anonyymi

        Ei ollenkaan pahoja.
        Jumalan armo on pelkästään hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ollenkaan pahoja.
        Jumalan armo on pelkästään hyvä.

        Mutta niille, jotka eivät siitä välitä.

        Siis hyvin monelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta niille, jotka eivät siitä välitä.

        Siis hyvin monelle.

        Se on traagista. Mutta toivon, että ihmiset heräävät hengellisestä unestaan.


    • Anonyymi

      Jesaja 1:18
      ”Niin tulkaa, käykäämme oikeutta keskenämme, sanoo Herra. Vaikka teidän syntinne ovat veriruskeat, tulevat ne lumivalkeiksi; vaikka ne ovat purppuranpunaiset, tulevat ne villanvalkoisiksi.”

    • Anonyymi

      Apt.17:
      30. Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus.

    • Anonyymi

      Raamatun sana on aina hyvä ja pyhä kun siihen ei lisäile mitään omia herjoja.

    • Anonyymi

      Aamen!

    • Anonyymi

      Onneksi hihhuleiden jumalan teot tai tekemättä jättämiset koskevat vain hihhuleita.

    • Anonyymi

      Hihhuleiden suurin synti on että lukevat UT:ta kuten kirjoitettu on.

      • Anonyymi

        Lukevat kuin piru raamattua.


    • Anonyymi

      Jeesus varoitti hänen kuolemansa jälkeen ilmestyvistä "damaskontien jeesuksista".

      Mark. 13:6

      Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä se olen', ja eksyttävät monia.

      Matt.24:24 "Sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että he johtavat, jos mahdollista, valitutkin harhaan."

      Tarsolainen murhamies oli helppo eksytettävä, koska ei koskaan kuullut eikä tuntenut oikean elävän Jeesuksen ääntä.

    • Anonyymi

      Pyhä Henki poistui ja Saatanan paha enkeli tuli tilalle.

      Luuk. 11:24

      "Kun saastainen henki lähtee ulos ihmisestä, se harhailee autioilla seuduilla ja etsii lepopaikkaa, mutta ei löydä. Silloin se päättää: 'Minä palaan kotiini, josta lähdin.'

      Paavali: "Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima ASETTUISI minuun asumaan."

      Jumala ei ottanut demonia pois rukouksista huolimatta.

      2. Kor. 12:8

      Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

      • Anonyymi

        Matt. 12:44

        Silloin se päättää: 'Minä palaan kotiini, josta lähdin.' Kun se sitten tulee ja löytää huoneensa tyhjillään, lakaistuna ja hyvässä järjestyksessä,

        Näin sen ihmisen tila on lopussa pahempi kuin alussa.


      • Anonyymi

        Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa". Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.


    • Anonyymi

      Pitää lukea kuten kirjoitettu on, eikä itse lisällä valeita väliin.

    • Anonyymi

      Paavalilla oli rikollinen tausta ja ajattelu, oli murhaamassa Stefanusta. Siksi samanhenkiset mielistyvät häneen. Oli saanut palveluksistaan Rooman hirmuvallan myöntämän Rooman kansalaisuuden isänsä tavoin.

      Svenska Bibeln v. 1927 kääntää, että Paavali oli luonteeltaan epärehellinen...min lögnaktighet..

      Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

      Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare?

      • Anonyymi

        Väärämielisten perustamissa anabaptistisissa hurmoslahkoissa kolmoismurhaajat on ehdotonta eliittiä ja arvostuksen huipulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärämielisten perustamissa anabaptistisissa hurmoslahkoissa kolmoismurhaajat on ehdotonta eliittiä ja arvostuksen huipulla.

        Itsestäsikö kerrot "Anonyymi
        2024-04-09 12:57:33"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärämielisten perustamissa anabaptistisissa hurmoslahkoissa kolmoismurhaajat on ehdotonta eliittiä ja arvostuksen huipulla.

        Se on valtava asia, kun Jeesus armahtaa jopa jonkun murhaajankin. Miksi se sinua häiritsee? Ristilläkin Jeesus armahti ryövärin!


    • Anonyymi

      King James
      For if the truth of God hath more abounded through my lie unto his glory; why yet am I also judged as a sinner?

      falsehood, lie

      Thayer's Greek Lexicon

      Sana


      Translitteroitu


      Strongin koodi

      ψευσμα


      pseusma psyoos'-mah


      5582

      Sanan tausta


      Sanaluokka

      from 5574


      subst. (neut.)

      King James Version käännökset sanasta

      AV-lie 1

      Merkitys

      1) a falsehood, a lie

      2) the perfidy by which a man by sinning breaks faith with God

    • Anonyymi

      Paavali oli paha mies

      ψευσμα

      pseusma psyoos'-mah

      • Anonyymi

        Paavali ei tehnyt parannusta, vaan jatkoi pahan ja synnin tekemistä loppuun asti.

        Room. 7:19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.

        Room. 7:17

        Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.

        Room. 3:7

        Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

        Paavali ei itse ottanut vastuuta omista synneistään. Yritti vierittää niistä syyn vanhojen aatamien ja lihojen syyksi.
        Ei lihat mitään ajattele.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paavali ei tehnyt parannusta, vaan jatkoi pahan ja synnin tekemistä loppuun asti.

        Room. 7:19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.

        Room. 7:17

        Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.

        Room. 3:7

        Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

        Paavali ei itse ottanut vastuuta omista synneistään. Yritti vierittää niistä syyn vanhojen aatamien ja lihojen syyksi.
        Ei lihat mitään ajattele.

        Paavali teki täyden parannuksen.
        Ap.t.22:
        5. Sen voi minusta todistaa ylipappi ja koko vanhimpien neuvosto. Heiltä minä myös sain kirjeitä veljille Damaskokseen ja matkustin sinne tuodakseni nekin kristityt, jotka siellä olivat, sidottuina Jerusalemiin rangaistaviksi.
        6. Mutta kun olin matkalla ja lähestyin Damaskosta, taivaasta leimahti keskipäivän aikaan yhtäkkiä kirkas valo ympärilläni.
        7. Kaaduin maahan ja kuulin äänen sanovan minulle: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua?'
        8. Minä vastasin: 'Herra, kuka olet?' Hän sanoi minulle: 'Minä olen Jeesus Nasaretilainen, jota sinä vainoat.'
        9. Ne, jotka olivat minun mukanani, näkivät kyllä valon mutta eivät kuulleet sen ääntä, joka minulle puhui.
        10. Minä sanoin: 'Herra, mitä minun pitää tehdä?' Herra vastasi minulle: 'Nouse ja mene Damaskokseen. Siellä sinulle sanotaan kaikki, mitä tehtäväksesi on määrätty.'
        11. Koska en nähnyt mitään sen valon kirkkauden tähden, matkatoverini taluttivat minua, ja niin pääsin Damaskokseen.
        12. Siellä Ananias, muuan lakiin nähden hurskas mies, josta kaikki sikäläiset juutalaiset todistivat hyvää,
        13. tuli luokseni, astui eteeni ja sanoi minulle: 'Saul, veljeni, saa näkösi jälleen!' Samalla hetkellä sain näköni ja näin hänet.
        14. Ananias jatkoi: 'Isiemme Jumala on valinnut sinut tuntemaan tahtonsa, näkemään Vanhurskaan ja kuulemaan hänen suunsa äänen.
        15. Sinusta tulee hänen todistajansa kaikkien ihmisten edessä, sen todistaja, mitä olet nähnyt ja kuullut.
        16. Ja nyt, mitä viivyttelet! Nouse ja huuda avuksi hänen nimeään, anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'
        17. Kun olin palannut Jerusalemiin ja olin rukoilemassa temppelissä, jouduin hurmoksiin
        18. ja näin Herran. Hän sanoi minulle: 'Pidä kiirettä! Lähde heti pois Jerusalemista, sillä sinun todistustasi minusta ei oteta täällä vastaan.'
        19. Minä sanoin: 'Herra, he tietävät itse, että minä kaikkialla synagogissa panin vankilaan ja ruoskitin niitä, jotka uskovat sinuun.
        20. Ja kun Stefanoksen, sinun todistajasi, veri vuodatettiin, minäkin olin paikalla, hyväksyin sen ja vartioin hänen surmaajiensa vaatteita.'
        21. Mutta hän sanoi minulle: 'Mene, sillä minä lähetän sinut kauas pakanoiden luo.' "


      • Anonyymi
        Löydä kirjoitti:

        Paavali teki täyden parannuksen.
        Ap.t.22:
        5. Sen voi minusta todistaa ylipappi ja koko vanhimpien neuvosto. Heiltä minä myös sain kirjeitä veljille Damaskokseen ja matkustin sinne tuodakseni nekin kristityt, jotka siellä olivat, sidottuina Jerusalemiin rangaistaviksi.
        6. Mutta kun olin matkalla ja lähestyin Damaskosta, taivaasta leimahti keskipäivän aikaan yhtäkkiä kirkas valo ympärilläni.
        7. Kaaduin maahan ja kuulin äänen sanovan minulle: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua?'
        8. Minä vastasin: 'Herra, kuka olet?' Hän sanoi minulle: 'Minä olen Jeesus Nasaretilainen, jota sinä vainoat.'
        9. Ne, jotka olivat minun mukanani, näkivät kyllä valon mutta eivät kuulleet sen ääntä, joka minulle puhui.
        10. Minä sanoin: 'Herra, mitä minun pitää tehdä?' Herra vastasi minulle: 'Nouse ja mene Damaskokseen. Siellä sinulle sanotaan kaikki, mitä tehtäväksesi on määrätty.'
        11. Koska en nähnyt mitään sen valon kirkkauden tähden, matkatoverini taluttivat minua, ja niin pääsin Damaskokseen.
        12. Siellä Ananias, muuan lakiin nähden hurskas mies, josta kaikki sikäläiset juutalaiset todistivat hyvää,
        13. tuli luokseni, astui eteeni ja sanoi minulle: 'Saul, veljeni, saa näkösi jälleen!' Samalla hetkellä sain näköni ja näin hänet.
        14. Ananias jatkoi: 'Isiemme Jumala on valinnut sinut tuntemaan tahtonsa, näkemään Vanhurskaan ja kuulemaan hänen suunsa äänen.
        15. Sinusta tulee hänen todistajansa kaikkien ihmisten edessä, sen todistaja, mitä olet nähnyt ja kuullut.
        16. Ja nyt, mitä viivyttelet! Nouse ja huuda avuksi hänen nimeään, anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'
        17. Kun olin palannut Jerusalemiin ja olin rukoilemassa temppelissä, jouduin hurmoksiin
        18. ja näin Herran. Hän sanoi minulle: 'Pidä kiirettä! Lähde heti pois Jerusalemista, sillä sinun todistustasi minusta ei oteta täällä vastaan.'
        19. Minä sanoin: 'Herra, he tietävät itse, että minä kaikkialla synagogissa panin vankilaan ja ruoskitin niitä, jotka uskovat sinuun.
        20. Ja kun Stefanoksen, sinun todistajasi, veri vuodatettiin, minäkin olin paikalla, hyväksyin sen ja vartioin hänen surmaajiensa vaatteita.'
        21. Mutta hän sanoi minulle: 'Mene, sillä minä lähetän sinut kauas pakanoiden luo.' "

        Aamen! Se oli voimakas Jumalan väliin puuttuminen! 😁


      • Anonyymi

        Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali ei tehnyt parannusta, vaan jatkoi pahan ja synnin tekemistä loppuun asti.

        Room. 7:19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.

        Room. 7:17

        Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.

        Room. 3:7

        Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

        Paavali ei itse ottanut vastuuta omista synneistään. Yritti vierittää niistä syyn vanhojen aatamien ja lihojen syyksi.
        Ei lihat mitään ajattele.

        Väärin taas, Teuvoseni.

        ”Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, itsellensä iankaikkiseksi elämäksi.”
        1 Tim 1:16


      • Anonyymi
        Löydä kirjoitti:

        Paavali teki täyden parannuksen.
        Ap.t.22:
        5. Sen voi minusta todistaa ylipappi ja koko vanhimpien neuvosto. Heiltä minä myös sain kirjeitä veljille Damaskokseen ja matkustin sinne tuodakseni nekin kristityt, jotka siellä olivat, sidottuina Jerusalemiin rangaistaviksi.
        6. Mutta kun olin matkalla ja lähestyin Damaskosta, taivaasta leimahti keskipäivän aikaan yhtäkkiä kirkas valo ympärilläni.
        7. Kaaduin maahan ja kuulin äänen sanovan minulle: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua?'
        8. Minä vastasin: 'Herra, kuka olet?' Hän sanoi minulle: 'Minä olen Jeesus Nasaretilainen, jota sinä vainoat.'
        9. Ne, jotka olivat minun mukanani, näkivät kyllä valon mutta eivät kuulleet sen ääntä, joka minulle puhui.
        10. Minä sanoin: 'Herra, mitä minun pitää tehdä?' Herra vastasi minulle: 'Nouse ja mene Damaskokseen. Siellä sinulle sanotaan kaikki, mitä tehtäväksesi on määrätty.'
        11. Koska en nähnyt mitään sen valon kirkkauden tähden, matkatoverini taluttivat minua, ja niin pääsin Damaskokseen.
        12. Siellä Ananias, muuan lakiin nähden hurskas mies, josta kaikki sikäläiset juutalaiset todistivat hyvää,
        13. tuli luokseni, astui eteeni ja sanoi minulle: 'Saul, veljeni, saa näkösi jälleen!' Samalla hetkellä sain näköni ja näin hänet.
        14. Ananias jatkoi: 'Isiemme Jumala on valinnut sinut tuntemaan tahtonsa, näkemään Vanhurskaan ja kuulemaan hänen suunsa äänen.
        15. Sinusta tulee hänen todistajansa kaikkien ihmisten edessä, sen todistaja, mitä olet nähnyt ja kuullut.
        16. Ja nyt, mitä viivyttelet! Nouse ja huuda avuksi hänen nimeään, anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'
        17. Kun olin palannut Jerusalemiin ja olin rukoilemassa temppelissä, jouduin hurmoksiin
        18. ja näin Herran. Hän sanoi minulle: 'Pidä kiirettä! Lähde heti pois Jerusalemista, sillä sinun todistustasi minusta ei oteta täällä vastaan.'
        19. Minä sanoin: 'Herra, he tietävät itse, että minä kaikkialla synagogissa panin vankilaan ja ruoskitin niitä, jotka uskovat sinuun.
        20. Ja kun Stefanoksen, sinun todistajasi, veri vuodatettiin, minäkin olin paikalla, hyväksyin sen ja vartioin hänen surmaajiensa vaatteita.'
        21. Mutta hän sanoi minulle: 'Mene, sillä minä lähetän sinut kauas pakanoiden luo.' "

        Jeesus voi pelastaa vihamiehenkin! 😁


      • Anonyymi

        Paavali oli HYVÄ MIES!

        Paul was a good man!


    • Anonyymi

      Johanneksen mukaan vedestä ja Hengestä kasteessa uudestisyntyt ei enää tee syntiä.

      1.Joh.3:9
      Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta.

      • Anonyymi

        Vesi ei tarkoita kastevettä.

        Uuddestisyntyminen ei ole tae, etteikö ihminen voisi langeta syntiin.

        Valvokaa!
        33. Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa.
        34. Mutta pitäkää vaari itsestänne, ettei teidän sydämiänne raskauta päihtymys ja juoppous eikä elatuksen murheet, niin että se päivä yllättää teidät äkkiarvaamatta 35. niinkuin paula; sillä se on saavuttava kaikki, jotka koko maan päällä asuvat. 36. Valvokaa siis joka aika ja rukoilkaa, että saisitte voimaa paetaksenne tätä kaikkea, mikä tuleva on, ja seisoaksenne Ihmisen Pojan edessä."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vesi ei tarkoita kastevettä.

        Uuddestisyntyminen ei ole tae, etteikö ihminen voisi langeta syntiin.

        Valvokaa!
        33. Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa.
        34. Mutta pitäkää vaari itsestänne, ettei teidän sydämiänne raskauta päihtymys ja juoppous eikä elatuksen murheet, niin että se päivä yllättää teidät äkkiarvaamatta 35. niinkuin paula; sillä se on saavuttava kaikki, jotka koko maan päällä asuvat. 36. Valvokaa siis joka aika ja rukoilkaa, että saisitte voimaa paetaksenne tätä kaikkea, mikä tuleva on, ja seisoaksenne Ihmisen Pojan edessä."

        "Jumalan Henki liikkuu vetten yllä."

        Kasteen vesi on se välttämätön elementti uudestisyntymisessä, Jumalan luomistyössä tarvitsema tavallinen vesi "primary elemet".

        Joh.3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan."

        Joh. 16:29 "Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin."

        2. Piet. 3:5

        Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta

        Jesus answered, Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born of water and of the Spirit, he cannot enter into the kingdom of God.

        water

        Thayer's Greek Lexicon

        Sana


        Translitteroitu


        Strongin koodi

        υδωρ


        hudor hoo'-dore genitive case υδατος hudatos hoo'-dat-os, etc.


        5204

        Sanan tausta


        Sanaluokka

        from the base of 5205


        subst. (neut.)

        King James Version käännökset sanasta

        AV-water 79

        Merkitys

        1) water

        1a) of water in rivers, in fountains, in pools

        1b) of the water of the deluge

        1c) of water in any of the earth's repositories

        1d) of water as the primary element, out of and through which the world that was before the deluge, arose and was compacted

        1e) of the waves of the sea


      • Anonyymi

        Silti sinä piehtaroit synnissä!


    • Anonyymi

      Johannes varoitti alkuseurakunnan rappiotilasta sillä seurauksella, että toiset apostolit karkottivat hänet sieltä Patmos-nimiselle saarelle kuolemaan.

      1. Joh. 2:18

      Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.

    • Jeesus kertoi vertauksen; Viinipuu ja oksat
      Joh.15:
      1. "Minä olen tosi viinipuu, ja minun Isäni on viinitarhuri.
      2. Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää, hän karsii(30), ja jokaisen oksan, joka kantaa hedelmää, hän puhdistaa, jotta se kantaisi runsaamman hedelmän.
      3. Te olette jo puhtaat sen sanan kautta, jonka olen teille puhunut.
      4. Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niin kuin oksa ei itsestään voi kantaa hedelmää, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa.
      5. Minä olen viinipuu, te olette oksat. Se, joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, kantaa paljon hedelmää, sillä ilman minua te ette voi tehdä mitään.
      6. Jos joku ei pysy minussa, hänet heitetään pois kuin oksa - ja se kuivettuu. Kuivat oksat kootaan yhteen, heitetään tuleen ja poltetaan.
      7. Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, niin anokaa, mitä ikinä tahdotte, ja se tapahtuu teille.
      8. Siinä minun Isäni kirkkaus tulee ilmi, että te kannatte paljon hedelmää ja niin osoitatte olevanne minun opetuslapsiani.
      9. Niin kuin Isä on rakastanut minua, niin minäkin olen rakastanut teitä. Pysykää minun rakkaudessani.
      10. Jos pidätte minun käskyni, te pysytte minun rakkaudessani, niin kuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan.

      • Anonyymi

        Jeesus käytti alussa vertauksia puhuessaan kansanjoukoille, kuten vuorisaarnassa. Mutta heti perään selitti mitä vertaus tarkoitti.

        Mutta sitten kun hänen mukanaan kulkeneet opetuslapset saivat lisää opetusta, Jeesus lopetti vertauksien käytön.

        Joh. 16:25

        "Olen puhunut tästä teille vertauksin. Tulee aika, jolloin en enää käytä vertauksia vaan kerron teille avoimesti kaiken Isästä.

        Joh. 16:29

        Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin."


      • Anonyymi

        Hyvin tärkeä!


    • Anonyymi

      Ompa kumma.

      • Anonyymi

        Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.


    • Anonyymi

      1.Joh.3:9
      Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta.

      Johannes oli Jeesuksen oikea Karitsan apostoli, joka ei valehtele kuten sitä teki Paavali.

      Paavali oli ensimmäinen Jesuiitta.

      Tarkoitus pyhittää keinot.

      Room. 3:7

      Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

      • Anonyymi

        Kommentaari alkuteksteihin , Novum. Room.3. luku jakeisiin 5 - 8
        5. Jumalan vanhurskaus näkyy voimakkaampana, kun vertaamme sitä omaan vääryyteemme. Valo lankeaa kirkkaampana hänen vanhurskautensa ylle meidän vääryytemme vuoksi. Mitä pimeämpi on, sitä kirkkaammalta valo näyttää. Ei siis meidän vanhurskautemme, vaan meidän vääryytemme saa Jumalan vanhurskauden ilmenemään loistavan kirkkaana. Tähdetkin näkyvät parhaiten yöllä.
        6. Tietenkään Jumalassa ei ole vääryyttä - ei missään asiassa. Jumalan viha ei voi olla mitenkään ristiriidassa hänen vanhurskautensa kanssa. Paavali ilmaisee tämän sanoilla "pois se!", kuten myös jakeessa 4. On aivan varmaa, että Jumala tuomitsee kerran maailman, ja hän tekee sen siksi, että on vanhurskas.
        7. Maailman synti on tuonut Jumalan armon selvemmin esiin. Jakeen 5 perustelua jatketaan tässä jakeessa 6 olevan välttämättömän selityksen keskeyttämänä. Kysymyksessä ei silti ole aiemmin sanotun toisto. Paavali ilmaisee asian tässä toisin. Paavali tuo esiin oman persoonansa. Jos hänen "vaiheensa", hänen vastustajien mukaan väärä oppinsa ilmensi Jumalan totuutta, eikö silloin ollut väärin, että häntä vainottiin?
        8. Lainausmerkeissä oleva lause tuo lisävalaisua koko tähän tekstijaksoon. Oli ihmisiä, jotka olivat vetäneet Paavalin opetuksen oman moraalittoman elämänsä tueksi. Paavalia oli todella syytetty tällaisen opin levittämisestä. Tarkoitushan oli hyvä - kyseessä on Jumalan kunnia - mutta luulivatko tällaiset ihmiset todella, että paljon syntiä tekemällä Jumalan kunniakin tulisi selvemmin näkyviin? Jumalan vanhurskas tuomio tulee niiden osaksi, jotka vääristelevät Jumalan totuutta ja uskollisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommentaari alkuteksteihin , Novum. Room.3. luku jakeisiin 5 - 8
        5. Jumalan vanhurskaus näkyy voimakkaampana, kun vertaamme sitä omaan vääryyteemme. Valo lankeaa kirkkaampana hänen vanhurskautensa ylle meidän vääryytemme vuoksi. Mitä pimeämpi on, sitä kirkkaammalta valo näyttää. Ei siis meidän vanhurskautemme, vaan meidän vääryytemme saa Jumalan vanhurskauden ilmenemään loistavan kirkkaana. Tähdetkin näkyvät parhaiten yöllä.
        6. Tietenkään Jumalassa ei ole vääryyttä - ei missään asiassa. Jumalan viha ei voi olla mitenkään ristiriidassa hänen vanhurskautensa kanssa. Paavali ilmaisee tämän sanoilla "pois se!", kuten myös jakeessa 4. On aivan varmaa, että Jumala tuomitsee kerran maailman, ja hän tekee sen siksi, että on vanhurskas.
        7. Maailman synti on tuonut Jumalan armon selvemmin esiin. Jakeen 5 perustelua jatketaan tässä jakeessa 6 olevan välttämättömän selityksen keskeyttämänä. Kysymyksessä ei silti ole aiemmin sanotun toisto. Paavali ilmaisee asian tässä toisin. Paavali tuo esiin oman persoonansa. Jos hänen "vaiheensa", hänen vastustajien mukaan väärä oppinsa ilmensi Jumalan totuutta, eikö silloin ollut väärin, että häntä vainottiin?
        8. Lainausmerkeissä oleva lause tuo lisävalaisua koko tähän tekstijaksoon. Oli ihmisiä, jotka olivat vetäneet Paavalin opetuksen oman moraalittoman elämänsä tueksi. Paavalia oli todella syytetty tällaisen opin levittämisestä. Tarkoitushan oli hyvä - kyseessä on Jumalan kunnia - mutta luulivatko tällaiset ihmiset todella, että paljon syntiä tekemällä Jumalan kunniakin tulisi selvemmin näkyviin? Jumalan vanhurskas tuomio tulee niiden osaksi, jotka vääristelevät Jumalan totuutta ja uskollisuutta.

        Parhamin novumit on paha eksytys ja heresia.

        Charles Fox Parham was the father of modern Pentecostalism.

        epäluotettava tyyppi, vietiin vankilaan sodomiasta v. 1907


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parhamin novumit on paha eksytys ja heresia.

        Charles Fox Parham was the father of modern Pentecostalism.

        epäluotettava tyyppi, vietiin vankilaan sodomiasta v. 1907

        Sinä "Anonyymi 2024-04-09 13:36:43" taas valehtelet. Mikä saa sinuun vihaan uskovia kohtaan.

        1.Joh. 4: 20. Jos joku sanoo rakastavansa Jumalaa mutta vihaa veljeään, hän valehtelee. Sillä se, joka ei rakasta veljeään, jonka on nähnyt, ei voi rakastaa Jumalaa, jota ei ole nähnyt.

        1.Joh.3: 15. Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parhamin novumit on paha eksytys ja heresia.

        Charles Fox Parham was the father of modern Pentecostalism.

        epäluotettava tyyppi, vietiin vankilaan sodomiasta v. 1907

        Parhamisi aikoihin ei ollut Novumia. Eikä sinun painajaisellasi ome mitään tekemistä nykyaikaan. Kysy vaikka hoitajaltasi.


    • Anonyymi

      Vanha kikka eksyttää on väittää Jeesuksen suoraa puhetta pelkäksi vertauskuvaksi ja symbooliksi.
      Kouluttamattomat lahkolaiset löytävät kovasti myös niitä käännösvirheitä, vaikka Raamatun tuntemus perustuu johonkin lahkon lähettämään kirjekurssiin.

      Kaikilla Jenkkilahkoilla on omat pyhät kirjat ja "raamatut", joihin ne oppinsa perustaa.

      Oikea Kirkkoraamattu voi olla pöydällä tai kirjahyllyssä vain eksytystarkoituksessa, että uusi tulokas luulisi, että kyse on kristillisestä kirkkokunnasta.

      • Etkö oikeasti ole koskaan tutustunut Raamattuun. Fariseukset ovat Jeesuksen opetuslapsia pilkanneet. lahkoksi alusta asti.
        Muutama maininta vertauksista; Hoos. 12:11
        Matt. 13:3
        Matt. 13:10
        Matt. 13:13
        Matt. 13:34
        Matt. 13:35
        Matt. 22:1
        Mark. 3:23
        Mark. 4:2
        Mark. 4:11
        Mark. 4:33
        Mark. 12:1
        Luuk. 6:39
        Luuk. 8:4
        Luuk. 8:10
        Joh. 10:1
        Joh. 16:25
        Joh. 16:29
        Matt. 13:
        1.Sinä päivänä Jeesus lähti ulos asunnostaan ja istuutui järven rantaan.
        2. Kun hänen luokseen kokoontui paljon ihmisiä, hän nousi veneeseen ja istuutui. Koko kansanjoukko seisoi rannalla,
        3. ja hän puhui heille paljon vertauksilla. Hän sanoi: "Kuulkaa, kylväjä lähti kylvämään.

        Mark.3:23. Silloin Jeesus kutsui heidät luokseen ja puhui heille vertauksin:....
        Luuk.6:39. Hän kertoi heille myös vertauksen:...

        Jeesus on voittanut maailman Joh.16:25. "Näistä asioista minä olen puhunut vertauksin. Mutta tulee aika, jolloin en enää puhu vertauksin vaan kerron teille avoimesti Isästä.
        26. Sinä päivänä te anotte häneltä minun nimessäni enkä minä sano teille, että pyydän Isältä teidän puolestanne.
        27. Sillä Isä itse rakastaa teitä, koska te olette rakastaneet minua ja uskoneet minun lähteneen Jumalan luota.
        28. Minä olen lähtenyt Isän luota ja tullut maailmaan. Nyt minä jätän maailman ja menen Isän luo."
        29. Hänen opetuslapsensa sanoivat: "Nyt sinä puhut suoraan etkä käytä mitään vertauskuvaa.
        30. Nyt me käsitämme, että sinä tiedät kaiken eikä sinun tarvitse odottaa, että joku kysyy sinulta. Sen tähden me uskomme sinun lähteneen Jumalan luota."
        31. Jeesus vastasi heille: "Nyt te uskotte!
        32. Mutta hetki tulee ja on jo tullut, jolloin teidät hajotetaan kukin tahollenne ja te jätätte minut yksin. En minä kuitenkaan ole yksin, sillä Isä on minun kanssani.
        33. Tämän olen puhunut teille, että teillä olisi minussa rauha. Maailmassa teillä on ahdistus, mutta olkaa rohkeat: minä olen voittanut maailman."


      • Anonyymi
        Löydä kirjoitti:

        Etkö oikeasti ole koskaan tutustunut Raamattuun. Fariseukset ovat Jeesuksen opetuslapsia pilkanneet. lahkoksi alusta asti.
        Muutama maininta vertauksista; Hoos. 12:11
        Matt. 13:3
        Matt. 13:10
        Matt. 13:13
        Matt. 13:34
        Matt. 13:35
        Matt. 22:1
        Mark. 3:23
        Mark. 4:2
        Mark. 4:11
        Mark. 4:33
        Mark. 12:1
        Luuk. 6:39
        Luuk. 8:4
        Luuk. 8:10
        Joh. 10:1
        Joh. 16:25
        Joh. 16:29
        Matt. 13:
        1.Sinä päivänä Jeesus lähti ulos asunnostaan ja istuutui järven rantaan.
        2. Kun hänen luokseen kokoontui paljon ihmisiä, hän nousi veneeseen ja istuutui. Koko kansanjoukko seisoi rannalla,
        3. ja hän puhui heille paljon vertauksilla. Hän sanoi: "Kuulkaa, kylväjä lähti kylvämään.

        Mark.3:23. Silloin Jeesus kutsui heidät luokseen ja puhui heille vertauksin:....
        Luuk.6:39. Hän kertoi heille myös vertauksen:...

        Jeesus on voittanut maailman Joh.16:25. "Näistä asioista minä olen puhunut vertauksin. Mutta tulee aika, jolloin en enää puhu vertauksin vaan kerron teille avoimesti Isästä.
        26. Sinä päivänä te anotte häneltä minun nimessäni enkä minä sano teille, että pyydän Isältä teidän puolestanne.
        27. Sillä Isä itse rakastaa teitä, koska te olette rakastaneet minua ja uskoneet minun lähteneen Jumalan luota.
        28. Minä olen lähtenyt Isän luota ja tullut maailmaan. Nyt minä jätän maailman ja menen Isän luo."
        29. Hänen opetuslapsensa sanoivat: "Nyt sinä puhut suoraan etkä käytä mitään vertauskuvaa.
        30. Nyt me käsitämme, että sinä tiedät kaiken eikä sinun tarvitse odottaa, että joku kysyy sinulta. Sen tähden me uskomme sinun lähteneen Jumalan luota."
        31. Jeesus vastasi heille: "Nyt te uskotte!
        32. Mutta hetki tulee ja on jo tullut, jolloin teidät hajotetaan kukin tahollenne ja te jätätte minut yksin. En minä kuitenkaan ole yksin, sillä Isä on minun kanssani.
        33. Tämän olen puhunut teille, että teillä olisi minussa rauha. Maailmassa teillä on ahdistus, mutta olkaa rohkeat: minä olen voittanut maailman."

        Tämän lopun ajan lahkot, kuten Jenkkilahkot on pahoja lahkoja.

        Gal.5..."sillä lihan teot ja himot ovat ilmeiset...LAHKOT...eivät peri Jumalan valtakuntaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän lopun ajan lahkot, kuten Jenkkilahkot on pahoja lahkoja.

        Gal.5..."sillä lihan teot ja himot ovat ilmeiset...LAHKOT...eivät peri Jumalan valtakuntaa.

        Charles Fox Parham and J. J. Jourdan, a Jewish boy, were charged with sodomy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän lopun ajan lahkot, kuten Jenkkilahkot on pahoja lahkoja.

        Gal.5..."sillä lihan teot ja himot ovat ilmeiset...LAHKOT...eivät peri Jumalan valtakuntaa.

        Olet taas se sama venäjän trolli, joka vihaa jenkkejä.


    • Anonyymi

      "Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta."
      Minkä aukon kautta tämä on tapahtunut?

      • Anonyymi

        Silloin kun ihmisessä on kasteessa saatu oikea Pyhä Henki asumassa, niin asiat on kunnossa. Sellaisella ihmisellä on kaikki Pyhän Hengen lahjat ja ominaisuudet käytössä. Ei vain jotain siivuja niistä. Ei Jumala jaa Henkeä mitalla.

        Gal. 5:22

        Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, usko, hiljaisuus, puhtaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloin kun ihmisessä on kasteessa saatu oikea Pyhä Henki asumassa, niin asiat on kunnossa. Sellaisella ihmisellä on kaikki Pyhän Hengen lahjat ja ominaisuudet käytössä. Ei vain jotain siivuja niistä. Ei Jumala jaa Henkeä mitalla.

        Gal. 5:22

        Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, usko, hiljaisuus, puhtaus.

        Paavali keksi erilaisia omia oppejaan, kuten ihmisissä olevat eriarvoiset armolahjaopit, joilla hän löi kiilaa ihmisten väliin johtamisen ja valvonnan helpottamiseksi.

        Koko alkuseurakunta, jossa oli kommunismi, hajosi 70 jKr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali keksi erilaisia omia oppejaan, kuten ihmisissä olevat eriarvoiset armolahjaopit, joilla hän löi kiilaa ihmisten väliin johtamisen ja valvonnan helpottamiseksi.

        Koko alkuseurakunta, jossa oli kommunismi, hajosi 70 jKr.

        Niillä alkuseurakunnan opeilla eräs pariskuntakin tapettiin rahojen saamiseksi heiltä. (Ananias ja Safiira)

        Tapausta ei ilmoitettu viranomaisille eikä omaisille. Ruumiit haudattiin heti ja syy tapahtuneesta laitettiin Jeesuksen ja Pyhän Hengen piikkiin.

        Pyhän Hengen väittäminen murhamieheksi on raju Pyhän Hengen pilkka.


      • Anonyymi

        "On vain yksi lauma ja yksi Paimen" Jeesus pitää huolen omistaan.


        Joh. 10:12

        Palkkarenki ei ole oikea paimen eivätkä lampaat hänen omiaan, ja niinpä hän nähdessään suden tulevan jättää lauman ja pakenee. Susi saa lampaat saaliikseen ja hajottaa lauman,

        Hyvä Paimen laittaa henkensä alttiiksi lampaidensa puolesta.

        Paha paimen panee lampaitaan henkensä edestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali keksi erilaisia omia oppejaan, kuten ihmisissä olevat eriarvoiset armolahjaopit, joilla hän löi kiilaa ihmisten väliin johtamisen ja valvonnan helpottamiseksi.

        Koko alkuseurakunta, jossa oli kommunismi, hajosi 70 jKr.

        Paavali kehitti seurakuntaan hierarkian, jossa naiset olivat kaikkein alhaisinta kastia.

        Ei se ole mitään oikeata Kristinuskoa.

        1. Kor. 11:6

        Sillä ellei vaimo anna itsiänsä peittää, niin kerittäkään myös hänen hiuksensa; vaan että se on ruma, että vaimon pitäis keritty eli ajeltu oleman, niin peittäkään päänsä.

        1. Kor. 14:35

        Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali kehitti seurakuntaan hierarkian, jossa naiset olivat kaikkein alhaisinta kastia.

        Ei se ole mitään oikeata Kristinuskoa.

        1. Kor. 11:6

        Sillä ellei vaimo anna itsiänsä peittää, niin kerittäkään myös hänen hiuksensa; vaan että se on ruma, että vaimon pitäis keritty eli ajeltu oleman, niin peittäkään päänsä.

        1. Kor. 14:35

        Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa.

        Ei Paavali itse ole kehittänyt seurakunnan hierarkiaa.
        Paavali julisti sen, minkä Jumala oli antanut hänelle julistettavaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Paavali itse ole kehittänyt seurakunnan hierarkiaa.
        Paavali julisti sen, minkä Jumala oli antanut hänelle julistettavaksi.

        Kyllä jämpti on niin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloin kun ihmisessä on kasteessa saatu oikea Pyhä Henki asumassa, niin asiat on kunnossa. Sellaisella ihmisellä on kaikki Pyhän Hengen lahjat ja ominaisuudet käytössä. Ei vain jotain siivuja niistä. Ei Jumala jaa Henkeä mitalla.

        Gal. 5:22

        Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, usko, hiljaisuus, puhtaus.

        Pyhän Hengen saaminen ei edellytä kastetta.
        Vesikaste ei ole Pyhän Hengen saamisen tae.
        JUMALAA EI VOI MÄRÄILLÄ SAKRAMENTEILLA


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali keksi erilaisia omia oppejaan, kuten ihmisissä olevat eriarvoiset armolahjaopit, joilla hän löi kiilaa ihmisten väliin johtamisen ja valvonnan helpottamiseksi.

        Koko alkuseurakunta, jossa oli kommunismi, hajosi 70 jKr.

        Venäjän trolli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niillä alkuseurakunnan opeilla eräs pariskuntakin tapettiin rahojen saamiseksi heiltä. (Ananias ja Safiira)

        Tapausta ei ilmoitettu viranomaisille eikä omaisille. Ruumiit haudattiin heti ja syy tapahtuneesta laitettiin Jeesuksen ja Pyhän Hengen piikkiin.

        Pyhän Hengen väittäminen murhamieheksi on raju Pyhän Hengen pilkka.

        Trolli venäjältä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali kehitti seurakuntaan hierarkian, jossa naiset olivat kaikkein alhaisinta kastia.

        Ei se ole mitään oikeata Kristinuskoa.

        1. Kor. 11:6

        Sillä ellei vaimo anna itsiänsä peittää, niin kerittäkään myös hänen hiuksensa; vaan että se on ruma, että vaimon pitäis keritty eli ajeltu oleman, niin peittäkään päänsä.

        1. Kor. 14:35

        Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa.

        Paavali ei kehittänyt mitään.
        Paavali kirjoitti sen minkä Jumala antoi hänelle kirjoitettavaksi.


    • Anonyymi

      Mutta mitäpä tuosta mitä se höpötteli.

      • Anonyymi

        Monien usko nykyään on sitä "Paavalismia", jossa Paavali on korotettu opissa ja viisaudessa Jeesuksen yläpuolelle....rakas Paavali...tyyliin....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monien usko nykyään on sitä "Paavalismia", jossa Paavali on korotettu opissa ja viisaudessa Jeesuksen yläpuolelle....rakas Paavali...tyyliin....

        Jumala ja Vanha Testamentti on heitetty romukoppaan, nyt vaan seurataan villitsevien hurmoshenkin perässä metsästämässä niitä ihania henkikokemuksia, joita sitten vertaillaan keskenään. Kellä kaikista oudoimpia kokemuksia, niin arvostus kasvaa siinä lahkoyhteisössä.

        1. Tim. 4:1

        Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.

        Lääkärilehdessä kerrottiin lahkolaismiehestä, joka sairasti epilepsiaa ja oli mennyt psykoosiin, mutta ei suostunut käyttämään mitään lääkkeitä, koska nautti suurta arvostusta kohtauksiensa ansiosta siinä uskonyhteisössä, johon kuului.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala ja Vanha Testamentti on heitetty romukoppaan, nyt vaan seurataan villitsevien hurmoshenkin perässä metsästämässä niitä ihania henkikokemuksia, joita sitten vertaillaan keskenään. Kellä kaikista oudoimpia kokemuksia, niin arvostus kasvaa siinä lahkoyhteisössä.

        1. Tim. 4:1

        Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.

        Lääkärilehdessä kerrottiin lahkolaismiehestä, joka sairasti epilepsiaa ja oli mennyt psykoosiin, mutta ei suostunut käyttämään mitään lääkkeitä, koska nautti suurta arvostusta kohtauksiensa ansiosta siinä uskonyhteisössä, johon kuului.

        Taas trolli "Anonyymi 2024-04-09 14:59:12" valehtelee.

        Jumalan kohdatessa ihminen joutuu hurmoksiin.
        1.Sam.10:
        6. Silloin Herran henki valtaa sinut ja sinäkin joudut hurmoksiin ja muutut toiseksi ihmiseksi.
        7. Kun nämä ennusmerkit toteutuvat, tee, mitä tehtäväksesi tulee, sillä Jumala on sinun kanssasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas trolli "Anonyymi 2024-04-09 14:59:12" valehtelee.

        Jumalan kohdatessa ihminen joutuu hurmoksiin.
        1.Sam.10:
        6. Silloin Herran henki valtaa sinut ja sinäkin joudut hurmoksiin ja muutut toiseksi ihmiseksi.
        7. Kun nämä ennusmerkit toteutuvat, tee, mitä tehtäväksesi tulee, sillä Jumala on sinun kanssasi.

        Lahkohurmos on Perkeleestä.

        Suusta voi tulla epämääräistä molotusta, siansaksaa ja vaahtoa.

        1. Sam. 18:10

        Seuraavana päivänä Jumalan lähettämä paha henki valtasi Saulin, ja hän riehui hurmoksissa kotonaan. Daavid soitti tapansa mukaan harppua, mutta Saul puristeli keihästään.

        1. Kun. 18:29

        Puolenpäivän jälkeen he tulivat hurmoksiin ja olivat siinä tilassa ruokauhrin aikaan saakka. Mutta ei kuulunut ääntä, ei tullut vastausta, mitään ei tapahtunut.

        Saatanan hurmoshenki valtasi Paavalin Korintossa ja suusta alkoi tulla epämääräistä hurmoskielillä puhumista. Paavalissa oli Saatanan demoni asuvaisena, uutena henkioppaana.

        1. Kor. 14:19

        Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lahkohurmos on Perkeleestä.

        Suusta voi tulla epämääräistä molotusta, siansaksaa ja vaahtoa.

        1. Sam. 18:10

        Seuraavana päivänä Jumalan lähettämä paha henki valtasi Saulin, ja hän riehui hurmoksissa kotonaan. Daavid soitti tapansa mukaan harppua, mutta Saul puristeli keihästään.

        1. Kun. 18:29

        Puolenpäivän jälkeen he tulivat hurmoksiin ja olivat siinä tilassa ruokauhrin aikaan saakka. Mutta ei kuulunut ääntä, ei tullut vastausta, mitään ei tapahtunut.

        Saatanan hurmoshenki valtasi Paavalin Korintossa ja suusta alkoi tulla epämääräistä hurmoskielillä puhumista. Paavalissa oli Saatanan demoni asuvaisena, uutena henkioppaana.

        1. Kor. 14:19

        Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

        Korintossa Paavalissa riehui Saatanan enkeli. Molotusta tuli suusta "glossolaliaa" alkukielen mukaan.

        1. Kor. 14:9

        Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lahkohurmos on Perkeleestä.

        Suusta voi tulla epämääräistä molotusta, siansaksaa ja vaahtoa.

        1. Sam. 18:10

        Seuraavana päivänä Jumalan lähettämä paha henki valtasi Saulin, ja hän riehui hurmoksissa kotonaan. Daavid soitti tapansa mukaan harppua, mutta Saul puristeli keihästään.

        1. Kun. 18:29

        Puolenpäivän jälkeen he tulivat hurmoksiin ja olivat siinä tilassa ruokauhrin aikaan saakka. Mutta ei kuulunut ääntä, ei tullut vastausta, mitään ei tapahtunut.

        Saatanan hurmoshenki valtasi Paavalin Korintossa ja suusta alkoi tulla epämääräistä hurmoskielillä puhumista. Paavalissa oli Saatanan demoni asuvaisena, uutena henkioppaana.

        1. Kor. 14:19

        Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

        Et edes tiedä mitään hurmoksesta.kun Jumalan Henki kosketa ihmistä, niin sen voimavaikutus voi olla niin suuri, että ihminen joutuu hurmokseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lahkohurmos on Perkeleestä.

        Suusta voi tulla epämääräistä molotusta, siansaksaa ja vaahtoa.

        1. Sam. 18:10

        Seuraavana päivänä Jumalan lähettämä paha henki valtasi Saulin, ja hän riehui hurmoksissa kotonaan. Daavid soitti tapansa mukaan harppua, mutta Saul puristeli keihästään.

        1. Kun. 18:29

        Puolenpäivän jälkeen he tulivat hurmoksiin ja olivat siinä tilassa ruokauhrin aikaan saakka. Mutta ei kuulunut ääntä, ei tullut vastausta, mitään ei tapahtunut.

        Saatanan hurmoshenki valtasi Paavalin Korintossa ja suusta alkoi tulla epämääräistä hurmoskielillä puhumista. Paavalissa oli Saatanan demoni asuvaisena, uutena henkioppaana.

        1. Kor. 14:19

        Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

        Vai sellainen meno teillä on!


    • Anonyymi

      Sama se mitä herjaa. Pääasia että herjaa.

    • Anonyymi

      Lääkärilehti parempi kuin Raamattu.

      • Anonyymi

        Eihän nuo pilkkaajat sitä lue, mutta väittävät kuitenkin, että siinä lukisi heidän, pilkkaajien, omia mielipiteitä. Toisin sanoen valehtelevat.


      • Anonyymi

        Et taida kumpaakaan ymmärtää, jos olet edes nähnytkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän nuo pilkkaajat sitä lue, mutta väittävät kuitenkin, että siinä lukisi heidän, pilkkaajien, omia mielipiteitä. Toisin sanoen valehtelevat.

        Niin on.
        Mitä vähemmän tietävät, tiedon puutte paikataan pilkkaamalla.


    • Anonyymi

      Tietekin lääkärilehdestä kantattaa lukea miten Jeesus kuoli ristillä. Ja sen mukaan toimia.

    • Anonyymi

      Apt. 8:
      14. Kun Jerusalemissa olevat apostolit kuulivat, että samarialaiset olivat ottaneet vastaan Jumalan sanan, he lähettivät heidän luokseen Pietarin ja Johanneksen.
      15. Perille tultuaan nämä rukoilivat heidän puolestaan, että he saisivat Pyhän Hengen,
      16. sillä hän ei ollut vielä tullut heidän kenenkään päälle. Heidät oli ainoastaan kastettu Herran Jeesuksen nimeen. Ap. t. 19:2
      17. Niin apostolit panivat kätensä heidän päälleen, ja he saivat Pyhän Hengen. Ap. t. 19:6

      • Anonyymi

        Ei kukaan ihminen voi varmuudella sanoa, kenessä on Pyhä Henki tai kenessä ei ole.

        Tuuli puhaltaa, kussa hän tahtoo, ja sinä kuulet hänen humunsa, ja et tiedä, kusta hän tulee taikka kuhunka hän menee: näin on jokainen, joka Hengestä syntynyt on.


      • Anonyymi

        Pyhä Henki ja paha henki ei ole ihmisessä yhtä aikaa.

        Pyhä Henki voi tulla syntisen ihmisen päälle, mutta vasta kasteessa tapahtuneen syntien pois pesemisen jälkeen ihmisen sisälle, on pysyvä oppi tässä asiassa.

        Alkuseurakunnan aikaa oli monenlaisia käsityksiä vallalla, eikä Paavali ollut kuullut Pietarin opetusta helluntaina, taisi olla silloin vielä tappohommissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyhä Henki ja paha henki ei ole ihmisessä yhtä aikaa.

        Pyhä Henki voi tulla syntisen ihmisen päälle, mutta vasta kasteessa tapahtuneen syntien pois pesemisen jälkeen ihmisen sisälle, on pysyvä oppi tässä asiassa.

        Alkuseurakunnan aikaa oli monenlaisia käsityksiä vallalla, eikä Paavali ollut kuullut Pietarin opetusta helluntaina, taisi olla silloin vielä tappohommissa.

        Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. Teitä ja teidän lapsia tämä lupaus tarkoittaa."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan ihminen voi varmuudella sanoa, kenessä on Pyhä Henki tai kenessä ei ole.

        Tuuli puhaltaa, kussa hän tahtoo, ja sinä kuulet hänen humunsa, ja et tiedä, kusta hän tulee taikka kuhunka hän menee: näin on jokainen, joka Hengestä syntynyt on.

        Henki hengen tuntee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyhä Henki ja paha henki ei ole ihmisessä yhtä aikaa.

        Pyhä Henki voi tulla syntisen ihmisen päälle, mutta vasta kasteessa tapahtuneen syntien pois pesemisen jälkeen ihmisen sisälle, on pysyvä oppi tässä asiassa.

        Alkuseurakunnan aikaa oli monenlaisia käsityksiä vallalla, eikä Paavali ollut kuullut Pietarin opetusta helluntaina, taisi olla silloin vielä tappohommissa.

        Ei kaste tuota tee.
        Kasteessa ihminen itse vapaaehtoisesti julistautuu kokonaan Jeesuksen hallintaan.
        Kaste otetaan vastaan itse pyytämällä kastetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. Teitä ja teidän lapsia tämä lupaus tarkoittaa."

        Huom KÄÄNTYKÄÄ.
        Kääntymällä uuteen elämään Jeesukseen Kristukseen turvautuen on välttämättömyys, ennenkuin voi elää Pyhän yhteydessä.


    • Anonyymi

      Joskin lääkärilehti on ajakohtaisempi tietolähde uskossa monille.

      Sieltä he ammentavat uskon

      • Anonyymi

        Factat on factoja.


    • Anonyymi

      Sananl. 1:22

      "Kuinka kauan te tyhmät hellitte tyhmyyttänne, pitkäänkö, kerskujat, kerskutte, hullut vihaatte tietoa?

      Lääkärilehdessä hypnoosiin erikoistunut lääkäri kauhisteli ja varoitti lahkosaarnaajien käyttämistä keinoista saada ihminen tulemaan lahkon uskoon.

      • Anonyymi

        Ei ole noin oikein. Höpiset vihaasi toisten nimeen.


    • Anonyymi

      Keniassa lahkolaispastori tiesi taivaaseen tempauspäivät ja kehotti seurakuntalaisia paastoamaan.

      300 ruumista on löydetty ja 400 on vielä kateissa.

      • Anonyymi

        Sinäkö siellä olit?


    • Anonyymi

      Nimenomaan lääkärilehdestä luetaan mitä usko on. Ei Raamatusta. Turha Raamattua on avata kun uskosta puhutaan, koska herjat on helpompi keksiä lääkärilehdestä. Raamatusta jos lukee, niin herja voi sattua omaan nilkkaan.

      • Anonyymi

        Uskova lääkäri tutki väitöskirjaansa varten kaikki Ylivainion väittämät 1304 paranemisihmettä.

        Kukaan ei ollut parantunut yhtään mistään, puhumattakaan mistään ihmeparenemisista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskova lääkäri tutki väitöskirjaansa varten kaikki Ylivainion väittämät 1304 paranemisihmettä.

        Kukaan ei ollut parantunut yhtään mistään, puhumattakaan mistään ihmeparenemisista.

        Väitöstilaisuuden turvatoimia piti lisätä. Toivotukset helvettiin saivat yliopiston rehtori, Kirkon piispat ja papit, vaikka heillä ei ollut mitään tekemistä ko. tutkimuksen kanssa.
        Tutkiva lääkäri sai kilokaupalla kirjoitettua vihapostia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskova lääkäri tutki väitöskirjaansa varten kaikki Ylivainion väittämät 1304 paranemisihmettä.

        Kukaan ei ollut parantunut yhtään mistään, puhumattakaan mistään ihmeparenemisista.

        Minäolen parantunut rukoillessa. Lääkärini todisti sen.


    • Anonyymi

      Oikea uskova ei lue kuin lääkärilehteä. Raamattua jos lainaa niin, siitä pitäisi joku sanktio määrätä. Ellei sitten lyö sillä toista päähän. Siihen tarkoitukseen Raamattua voi kyllä käyttää mielihyvin.

      • Anonyymi

        Etkö tiedä, että monet lääkärit todistavat parantumisen tapahtuneen rukouksessa.
        Minullekin henkilökohtaisesti lääkäri tämän todisti minun parantumiseni.


    • Anonyymi

      Apostoli Paavali toi kirkkoon valtavan sanoman ristiinnaulitusta Kristuksesta❣️🎚️🩸

      • Anonyymi

        Mutta kuka siitä välittää kun on kaikkea kivaa kiisteltävää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kuka siitä välittää kun on kaikkea kivaa kiisteltävää.

        Jeesus opetti eri tavalla kuin Paavali.

        Jeesus varoitti tämän ajan touhuista, kun sanotaan että lait ja profeetat on kumottu ja nyt vaan julistetaan Jumalan valtakuntaa ja jokainen tunkeutuu sinne VÄKISIN omilla uskonratkaisuillaan.

        Jeesus ei kumonnut lakeja eikä profeettoja, vaan lähetti uusia proffeettoja, joita kohdellaan kaltoin.

        Matt. 23:34

        "Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen.

        Matt. 5:18

        Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus opetti eri tavalla kuin Paavali.

        Jeesus varoitti tämän ajan touhuista, kun sanotaan että lait ja profeetat on kumottu ja nyt vaan julistetaan Jumalan valtakuntaa ja jokainen tunkeutuu sinne VÄKISIN omilla uskonratkaisuillaan.

        Jeesus ei kumonnut lakeja eikä profeettoja, vaan lähetti uusia proffeettoja, joita kohdellaan kaltoin.

        Matt. 23:34

        "Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen.

        Matt. 5:18

        Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

        Jeesus varoitti Paavalin kaltaisista tyypeistä. Yrittävät taivutella valitut eli Juutalaiset pois uskosta.

        Matt.24: 24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus varoitti Paavalin kaltaisista tyypeistä. Yrittävät taivutella valitut eli Juutalaiset pois uskosta.

        Matt.24: 24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitut

        Jeesus ei varoittanut Paavalista sanallakaan.


    • Anonyymi

      Eiköhän ne ole Paavalin omia vakuutteluita.

    • Anonyymi

      Ei Paavali sanonut olevansa Kristus.

      Vain harjaoppinen kuvittelee niin sekä paljon muutakin.

      • Anonyymi

        Paavali korotti itsensä Jeesuksen yläpuolelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali korotti itsensä Jeesuksen yläpuolelle.

        Jeesus sanoi, että kaikki lait ovat voimassa tuhatvuotisen valtakunnan loppuun asti.

        Matt. 5:18

        Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

        Paavali sanoi, että Jeesus valehtelee teille. Lait on kumottu ja heitetty hornan tuuttiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali korotti itsensä Jeesuksen yläpuolelle.

        Paavali ei korottanut itseään, vaan Jeesusta Kristusta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus sanoi, että kaikki lait ovat voimassa tuhatvuotisen valtakunnan loppuun asti.

        Matt. 5:18

        Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

        Paavali sanoi, että Jeesus valehtelee teille. Lait on kumottu ja heitetty hornan tuuttiin.

        Ei ole noin kirjoitettu tuhat vuotisesta valtakunnasta.


    • Anonyymi

      Harhaoppisilla oma evankeliumi.

      • Anonyymi

        Jeesus sanoo, että pelkkien julistuksien perusteella tehdyt uskonratkaisut ovat yhtä tyhjän kanssa.

        Jaak. 2:20

        Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus sanoo, että pelkkien julistuksien perusteella tehdyt uskonratkaisut ovat yhtä tyhjän kanssa.

        Jaak. 2:20

        Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

        Jeesus varoittaa tästä menosta---silloin vain julistetaan Jumalan valtakuntaa ja jokainen tunkeutuu sinne VÄKISIN.


    • Anonyymi

      Maailmassa ihmiset on taloutta varten ja elämä syömistä varten, näin tämä maailma.
      Armo ja altruismi ne yhtä ovat, sitä Jeesus edustaa.

      Armo ja altruismi ovat molemmat keskeisiä teemoja kristillisessä uskossa, ja Jeesus Kristus edustaa näitä molempia arvoja täydellisesti.

      Armo kristillisessä kontekstissa viittaa Jumalan myötätuntoon ja anteeksiantoon ihmisiä kohtaan, vaikka he eivät ansaitse sitä. Raamatun mukaan Jeesus Kristus tuli tpoisesta luomakunnasta maailmaan pelastamaan syntisiä ja tarjoamaan armoa niille, jotka kääntyvät ja uskovat häneen. Hänen kuolemansa ristillä kuvastaa Jumalan syvää rakkautta ihmiskuntaa kohtaan ja halua pelastaa se synnin orjuudesta.

      Altruismi puolestaan viittaa pyyteettömään rakkauteen ja huolenpitoon toisia kohtaan. Jeesus opetti ja eli elämänsä täydellisenä esimerkkinä altruismista, auttaen köyhiä ja sairaita, opettaen ja lohduttaen ihmisiä, ja osoittaen rakkautta kaikkia kohtaan, myös niitä, jotka olivat hylänneet hänet tai olivat eri mieltä hänen kanssaan.

      Alkuseurakunta eli Jeesuksen oppien mukaan.

      • Anonyymi

        Alkuseurakunta ei ollut Jeesukse oppien mukainen. Alkuseurakunnan ihannointi on väärin.

        Yksi pariskuntakin tapettiin rahojen saamiseksi heitä.

        Johannes paljasti, että antikristukset ovat saaneet alkuseurakunan valtaansa.

        Siksi toiset apostolit karkottivat hänet sieltä pois Patmo-nimiselle saarelle kuolemaan.

        Alkuseurakunta hävisi omaan mahdottomuuteensa noin 70Jkr. temppelin hajottamisen aikoihin.

        1. Joh. 2:18

        Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.


    • Anonyymi

      Kaikilla harhaoppisilla sama tyyli.

      Lisätä Raamatun sanaan ,Herran sanaan omia merkityksiä

      Ja riidellä siitä.

      Aina on kyse erimielisyyydestä.

    • Anonyymi

      Harhaoppinen ei löydä Raamatusta vahingossakaan mitään hyvää.

      • Anonyymi

        Jumalan omat ovat muurinaukossa, jossa tarkkaillaan vihollisen liikkeitä ja niistä tulee varoittaa.

        On laskettu, että Jeesuksen puheista 1/3 on varoituksia harhaopeista, vieraista hengistä ja lopun ajan uskonlahkojen toiminnasta.

        Jer. 23:32

        Katso, minä käyn niiden kimppuun, jotka ennustavat valheunia, sanoo Herra, ja kertovat niitä ja eksyttävät minun kansaani valheillansa ja kerskumisellansa, vaikka minä en ole heitä lähettänyt enkä käskenyt ja vaikka heistä ei ole mitään hyötyä tälle kansalle, sanoo Herra.

        Miika 3:5

        Näin sanoo Herra niitä profeettoja vastaan, jotka eksyttävät minun kansaani, jotka huutavat: "Rauha!", kun heidän hampaissaan on purtavaa, mutta julistavat pyhän sodan sille, joka ei anna mitään heidän suuhunsa:

        Matt. 24:5

        Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.

        Matt. 24:11

        Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.

        Matt. 24:24

        Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

        Mark. 13:6

        Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.

        1. Joh. 2:26

        Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät.

        Ps. 49:14

        Näin käy niiden, jotka itseensä luottavat, ja heidän perässään niiden, jotka mielistyvät heidän puheisiinsa. Sela.

        Luuk. 21:8

        Niin hän sanoi: "Katsokaa, ettei teitä eksytetä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen se', ja: 'Aika on lähellä'. Mutta älkää menkö heidän perässään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan omat ovat muurinaukossa, jossa tarkkaillaan vihollisen liikkeitä ja niistä tulee varoittaa.

        On laskettu, että Jeesuksen puheista 1/3 on varoituksia harhaopeista, vieraista hengistä ja lopun ajan uskonlahkojen toiminnasta.

        Jer. 23:32

        Katso, minä käyn niiden kimppuun, jotka ennustavat valheunia, sanoo Herra, ja kertovat niitä ja eksyttävät minun kansaani valheillansa ja kerskumisellansa, vaikka minä en ole heitä lähettänyt enkä käskenyt ja vaikka heistä ei ole mitään hyötyä tälle kansalle, sanoo Herra.

        Miika 3:5

        Näin sanoo Herra niitä profeettoja vastaan, jotka eksyttävät minun kansaani, jotka huutavat: "Rauha!", kun heidän hampaissaan on purtavaa, mutta julistavat pyhän sodan sille, joka ei anna mitään heidän suuhunsa:

        Matt. 24:5

        Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.

        Matt. 24:11

        Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.

        Matt. 24:24

        Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

        Mark. 13:6

        Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.

        1. Joh. 2:26

        Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät.

        Ps. 49:14

        Näin käy niiden, jotka itseensä luottavat, ja heidän perässään niiden, jotka mielistyvät heidän puheisiinsa. Sela.

        Luuk. 21:8

        Niin hän sanoi: "Katsokaa, ettei teitä eksytetä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen se', ja: 'Aika on lähellä'. Mutta älkää menkö heidän perässään.

        "aika on lähellä"= ylöstempauspäivät on jo tiedossa, halleeluujaa...

        Luuk. 21:8

        Niin hän sanoi: "Katsokaa, ettei teitä eksytetä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen se', ja: 'Aika on lähellä'. Mutta älkää menkö heidän perässään.


    • Anonyymi

      <<Alkuseurakunta ei ollut Jeesukse oppien mukainen. Alkuseurakunnan ihannointi on väärin.
      Yksi pariskuntakin tapettiin rahojen saamiseksi heitä.<<<

      Harhaopettajat on raatelevia susia lammasten vaatteissa, jotka ei säästä laumaa.

      Apt: 2:44 Ja kaikki, jotka uskoivat, olivat yhdessä ja pitivät kaikkea yhteisenä,
      2:45 ja he myivät maansa ja tavaransa ja jakelivat kaikille, sen mukaan kuin kukin tarvitsi.
      2:46 Ja he olivat alati, joka päivä, yksimielisesti pyhäkössä ja mursivat kodeissa leipää ja nauttivat ruokansa riemulla ja sydämen yksinkertaisuudella,
      2:47 kiittäen Jumalaa ja ollen kaiken kansan suosiossa. Ja Herra lisäsi heidän yhteyteensä joka päivä niitä, jotka saivat pelastuksen.

      Näin Herra Jumala itse siunasi altruistisen elämäntavan. Ja Herra lisäsi heidän yhteyteensä joka päivä niitä, jotka saivat pelastuksen.

      • Anonyymi

        Ihmiset pakotettiin myymään omaisuuttaan ja rahanahneet apostolit veivät ihmisten rahat alkuseurakunnassa.
        Yksi pariskuntakin tapettiin rahojen saamiseksi heiltä. Tapausta ei ilmoitettu viranomaisille eikä omaisille. Ruumiin haudattiin ja kätkettiin nopeasti. Syy laitettiin Jeesuksen ja Pyhän Hengen piikkiin. Samoin kaikki Ilmestyskirjan seurakunnat on tuomittu ja hävitetty.

        Matt. 6:7

        "Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. [Saarn. 5:1,2; Sir. 7:14]

        Mark. 12:40 mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa." [Matt. 6:5]


    • Anonyymi

      Harhaoppisille Raamattu on vain käsityökalu mitä käyttää toisten lyömiseen.

      Ei yhtään mitään muuta.

      Eikä siitä lyömisestä seuraa yhtään mitään. Ei vaikka miljoona kertaa samat asiat ja omat mielipiteet toistaisi miten Raamattua pitää lukea ja ymmärtää, niin ei se yhtään mitään muuta. Ei evankeliumi siitä eikä sen ilosanoma siitä miksikään muutu.

    • Anonyymi

      Jumalan suunnitelma oli valmiina jo ennen ajan alkua. Jeesus on Raamatun keskus,
      Luonnon lait ja moraali ja etiikka ne voidaan löytää, Mutta pelastus on yksin Jeesus.

    • Anonyymi

      ”Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.”

    • Anonyymi

      Johannes oli ainoa joka säilytti terveen uskon loppuun asti ja hän eli pitkän elämän ja koki luonnollisen kuoleman.
      Muut apostolit vihasivat Johannesta ja karkottivat hänen Patmos-nimiselle saarelle kuolemaan.

      1. Joh. 2:18

      Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.

      • Anonyymi

        Alkuseurakunta hajosi omaan mahdottomuuteensa ja kommunismiin jo noin 70 jKr. temppelin hajottamisen yhteydessä. Sen jälkeen Jumalan asioita on hoitanut Katolinen kirkko.
        Nuoresta Timoteuksesta tuli yksi Katolisen kirkon papeista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkuseurakunta hajosi omaan mahdottomuuteensa ja kommunismiin jo noin 70 jKr. temppelin hajottamisen yhteydessä. Sen jälkeen Jumalan asioita on hoitanut Katolinen kirkko.
        Nuoresta Timoteuksesta tuli yksi Katolisen kirkon papeista.

        Jeesus ei perustanut alkuseurakuntaa, vaan yhden ison katolisen kirkon ja seurakunnan, johon liitytään kasteessa ja kaikki kastetut ovat saman seurakunnan jäseniä.

        " on oleva yksi lauma ja yksi paimen"

        Joh. 10:12

        Palkkarenki ei ole oikea paimen eivätkä lampaat hänen omiaan, ja niinpä hän nähdessään suden tulevan jättää lauman ja pakenee. Susi saa lampaat saaliikseen ja hajottaa lauman,


    • Anonyymi

      Seurakunnan paimen on aina Jeesus ja Pyhä Henki. Kaikki muut ovat palkkarenkejä noitavainoineen.

    • Anonyymi

      Missä se jeesus oiken viipyy?
      Olen odottanut perunakellarissa jo pari vuotta.
      Vaipat loppuvat ja ne täytyy kuivata ja käyttää uudestaan.
      Juotavana on vain katosta tippuva sadevesi.

      • Anonyymi

        Harhaoppisille käy juuri noin kuten vuonna 1844. Jeesus nimenomaan sanoi ettei sitä hetkeä tiedä kuin Isä taivaassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harhaoppisille käy juuri noin kuten vuonna 1844. Jeesus nimenomaan sanoi ettei sitä hetkeä tiedä kuin Isä taivaassa.

        Lahkot aloittaa sen oman "evankeliuminsa" levittämisen luomalla voimakkaita pelkotiloja puhumalla maailmanlopusta. (Jehovat ja Helluntailaiet, etenkin.)

        Sitten he tarjoavat asiaan ratkaisua. Liity heihin!
        Tuovat esille omaa harhaoppista oppiaa ja uskoaan ja liittymistä heidän perustamiin uskonyhdistyksiin eli uskonlahkoihin.


    • Anonyymi

      Paavalikaan ei pelastunut tekojensa ansiosta, vaan Jeesuksen armon ansiosta, armon, jonka Jeesus hankki Golgatan ristin kuolemallaan.

    • Anonyymi

      2. Kor. 12:8

      Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

      Paavali rukoili, että Jumala olisi vetänyt Saatanan demonin pois ja palauttanut Pyhän Hengen.

      " Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan."

      • Anonyymi

        Kuningas Saulille ja Saulukselle eli Paavalina esiintyvälle miehelle kävi ihan samalla tavalla.

        1. Sam. 16:14

        Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuningas Saulille ja Saulukselle eli Paavalina esiintyvälle miehelle kävi ihan samalla tavalla.

        1. Sam. 16:14

        Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

        Saulus Tarsolainen teki murhan (Stefanus) ja muutti nimensä Paavaliksi ettei olisi löydetty. Sitten pakeni kolmeksi vuodeksi Arabiaan, eikä kukaan tiedä mitä siellä sen ajan Talibaanien kanssa touhusi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saulus Tarsolainen teki murhan (Stefanus) ja muutti nimensä Paavaliksi ettei olisi löydetty. Sitten pakeni kolmeksi vuodeksi Arabiaan, eikä kukaan tiedä mitä siellä sen ajan Talibaanien kanssa touhusi.

        Toi sieltä ainakin naisvihan ja huntu/burkapakon seurakuntaan.

        1. Kor. 11:6

        Sillä ellei vaimo anna itsiänsä peittää, niin kerittäkään myös hänen hiuksensa; vaan että se on ruma, että vaimon pitäis keritty eli ajeltu oleman, niin peittäkään päänsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toi sieltä ainakin naisvihan ja huntu/burkapakon seurakuntaan.

        1. Kor. 11:6

        Sillä ellei vaimo anna itsiänsä peittää, niin kerittäkään myös hänen hiuksensa; vaan että se on ruma, että vaimon pitäis keritty eli ajeltu oleman, niin peittäkään päänsä.

        Koko pään peittäminen viittaa burkapakkoon naisille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saulus Tarsolainen teki murhan (Stefanus) ja muutti nimensä Paavaliksi ettei olisi löydetty. Sitten pakeni kolmeksi vuodeksi Arabiaan, eikä kukaan tiedä mitä siellä sen ajan Talibaanien kanssa touhusi.

        Älä viitsi satuilla Teuvo.

        Muslimit uskovat, että islam sai alkunsa Arabian niemimaalla profeetta Muhammedin ilmestyksien ja elämän pohjalta vuosina 610–632.

        Taliban perustettiin 1990-luvun alussa, jolloin Afganistan oli Neuvostoliiton kanssa käydyn sodan ja sisäisten levottomuuksien jäljiltä kaaoksessa. Vuonna 1996 järjestö valtasi pääkaupunki Kabulin ja otti suurimman osan maata hallintaansa.


    • Anonyymi

      Tuskin Paavali pakotti perunasäkkiin.

    • Anonyymi

      Jeesus ei hylkää sitä, joka häneen turvautuu. 😁

    • Anonyymi

      Ajatella jos amerikasta tuotaisiin uskonto jossa naisten pitäisi pukeutua perunasäkkiin.

      Mikä herjaaminen, mikä pilkka siitä aiheutuisi.

      Nyt jos siitä sanoo, joutuu itse pilkan kohteeksi.

      Maailma on outo paikka. Ei vain ollut 2000 vuotta sitten kun Jeesus tuomittiin sapattirikkomuksista, vaan on yhä.

    • Anonyymi

      Paavali oli jalo mies.

      ”Ensi kertaa puolustautuessani ei kukaan tullut avukseni, vaan kaikki jättivät minut; älköön sitä heille syyksi luettako.”
      2 Tim 4:16

    • Anonyymi

      Tosiaan jos tänne tuotaisiin amerikasta uskonto missä naisten pitäisi kulkea perunasäkissä, niin siitä se vasta riemu ratkaisi että nyt on sorto ja uskonnon uhrit huipussaan. Nyt mennään niin överiksi kuin vain voi mennä uskikisten osalta. Ei tulisi loppua ilkkumiselle.

      Mutta toisessa tapauksessa siitä mainitseminen jo melkein täyttää rikosoikeudelliset tunnusmerkistöt.

    • Anonyymi

      Jumalan armo Jeesuksessa kuuluu niin meille kuin teillekin.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      180
      1563
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      59
      1085
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      48
      857
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      791
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      124
      755
    6. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      54
      738
    7. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      38
      711
    8. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      689
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      654
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      619
    Aihe