Taksiauto ja sen tila on yksityisomaisuutta, joka on turvattu perustuslain omaisuuden suojalla. Lain mukaan jokaisella on oikeus käyttää omaisuuttaan haluamallaan tavalla ja muiden tulee kunnioittaa toisen omaisuutta. Ketään ei voida estää käyttämästä omaa omaisuuttaan parhaaksi katsomallaan tavalla.
Eli taksin omistaja tai kuljettaja päättää miten omaisuutta käytetään ja miten autossa käyttäydytään. Jos vaatimus on esimerkiksi, että henkilökuorman pitää kumartaa kyytiä pyytäessä ja näyttää pankkitilin saldo, niin näin se sitten on. Muuten omaisuutta eli taksiautoa ei käytetä kuljetusta anovan henkilön siirtämiseen paikasta toiseen.
Suomen lain mukaan taksi-isäntä on "kuningas"
Anonyymi-ap
10
563
Vastaukset
- Anonyymi
no voi että. olipa viisasta
- Anonyymi
Tuohan on päivänselvää, omaisuuden suoja on vahva.
- Anonyymi
Auto saa siis seisoa tolpalla. Eihän kukaan itseään kunnioittava asiakas suostu tuollaiseen, vaan ottaa seuraavan auton.
- Anonyymi
Ei ota. Ei kenenkään autoa voi ottaa.
- Anonyymi
Älä lässytä, köyhä.
- Anonyymi
Surkeat provot jatkuu.
- Anonyymi
Näin se on kaikessa yritystoiminnassa. Yritys valitsee asiakkaansa.
- Anonyymi
Köyhät ovat vain haitaksi.
- Anonyymi
Taitaa laki määrätä myös miten taksin kuljettajan tulee käyttäytyä liike-elämässä ja liikenteessä? Näkyy usein unohtuvan....
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2752875Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka472280Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3471987- 1131717
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1051644Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121365- 661307
- 681243
- 551179
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771151