Kunnioita isääsi ja äitiäsi

Anonyymi-ap

Onko ateistilla ymmärrys mitä tämä käsky tarkoittaa ?
Varma Tieto

55

302

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      On ymmärrys. Sinä luulet, ettei ole ja false flaggaat ateistia, joka vihaa kommunisti-isäänsä.

      Sellainen lattialla sätkivä hellari.

      • Anonyymi

        Kyllä luulen tietäväni ettei ateisti ymmärrä käskyä.
        Minun vaatimaton persoona ei kuulu ateismi ryhmän aiheisiin. Täällä keskustellaan ateismista ei minusta.

        Ymmärtääkö ateisti

        Varma Tieto


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä luulen tietäväni ettei ateisti ymmärrä käskyä.
        Minun vaatimaton persoona ei kuulu ateismi ryhmän aiheisiin. Täällä keskustellaan ateismista ei minusta.

        Ymmärtääkö ateisti

        Varma Tieto

        Jos ateisti haluaa keskustella minusta sopii minulle mutta tuskin niin epätoivoista ateistia löytyy joka olisi kiinnostunut minusta. Pysytään ateismissa.
        Varma Tieto


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ateisti haluaa keskustella minusta sopii minulle mutta tuskin niin epätoivoista ateistia löytyy joka olisi kiinnostunut minusta. Pysytään ateismissa.
        Varma Tieto

        Miksi et sitten pysy ateismissa ?

        Miten se liittyy ateismiin mitä joku käsky tarkoittaa, oli käsky mikä tahansa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi et sitten pysy ateismissa ?

        Miten se liittyy ateismiin mitä joku käsky tarkoittaa, oli käsky mikä tahansa?

        Kysyin "ymmärtääkö ateisti". Ateismissa ei ole muuta sisätöä kuin hokema "jumalia ei ole olemassa ". Ateistin päässä saattaa olla muutakin jota hieman epäilen. Kysymällä selviää ateistin pään sisältö.
        Varma Tieto


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos ateisti haluaa keskustella minusta sopii minulle mutta tuskin niin epätoivoista ateistia löytyy joka olisi kiinnostunut minusta. Pysytään ateismissa.
        Varma Tieto

        "Anonyymi
        2024-04-09 08:00:16
        Jos ateisti haluaa keskustella minusta sopii minulle mutta tuskin niin epätoivoista ateistia löytyy joka olisi kiinnostunut minusta. Pysytään ateismissa.
        Varma Tieto"
        ++++++++++++
        Onko Varma Tieto sitä mieltä raamattu on Varmaa Tietoa ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kysyin "ymmärtääkö ateisti". Ateismissa ei ole muuta sisätöä kuin hokema "jumalia ei ole olemassa ". Ateistin päässä saattaa olla muutakin jota hieman epäilen. Kysymällä selviää ateistin pään sisältö.
        Varma Tieto

        Minä rakastan vanhempiani. Olen saanut hyvän, vapaan ja turvallisen lapsuuden. Vanhempani ovat seisseet rinnallani hyvinä ja huonoina aikoina, mutta eivät he virheettömiä ole, kuten en minäkään. Minä kunnioitan vanhempiani monella tasolla, mutta en kaikessa.

        Tunnen useita ihmisiä, jotka ovat kasvaneet alkoholisti-isän pelossa tai köyhyydesä, sekä ihmisiä, joiden vanhemmilla on ollut vakavia mielenterveyden häiriöitä. En usko tuntevani ketään omien vanhempiensa seksuaalisen hyväksikäytön kohteeksi joutuneita, mutta uskontojen uhreissa tällaisia rikottuja lapsia on melkoisesti.

        Sodan jättämät traumat elävät tunnetusti vähintään kaksi sukupolvea. Isän isä menetti Sortavalan kotinsa, Laatokan rannalla sijaitsevan kesähuvilan ja yhden veljen sodalle. Äidin isä haavoittui kolmesti rintamalla. Hän oli kova ja hiljainen mies, joka kasvatti pojistaan kovia miehiä. Äitini veljillä oli hyviä ja huonoja aikoja; osalla lapsuuden kovan kasvatuksen jättämiä mielenterveyshäiriöitä. Osa serkuistani eli paljon kovemman lapsuuden kuin minä.

        Ja kysymykseen vastauksena: Ei. En ymmärrä käskyä. Jokaisen vanhemman on ansaittava lapsensa kunnioitus. Se, että osaa tehdä lapsia ei anna aihetta kunnioitukseen, jos lapsia ei osaa kasvattaa ja rakastaa. Itse en ole hyvä vnhempi.


      • Anonyymi
        UUSI

        😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

        ❤️ ­­­N­­y­m­­f­­o­­m­­a­a­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Tietääkö Varma Tieto, miksi ihmisiä tulisi kunnioittaa?

      Kristillisyys perustuu auktoriteetteihin. Siinä auktoriteetteja, jota isä ja äiti, ovat lapselle, täytyy kunnioittaa olivatpa nämä millaisia tahansa. Yleisesti ottaen on tietenkin hyvä, että kunnioittaisimme toisiamme ihan yleisesti enemmän kuin nyt. On kuitenkin tilanteita, missä toisen kunnioittamiseen ei ole perusteita. Osaako Varma Tieto luetella tällaisia?

      • Anonyymi

        Otetaan aluksi mitä Raamattu sanoo vanhempien kunnioittamisesta.
        Kaikkien vanhemmat ovat Jumalan valitsemia kuuluvat Jumalan suunnitelmaan. Jumala valitsi minun vanhemmiksi ateistit joiden mielestä Jumalaan uskovat pitäisi sulkea mielisairaaloihin. Olin heidän kanssaan samaa mieltä koko lapsuuteni. Mielipiteeni sitten aikuiseksi tullessani muuttui. Eihän se olisi oikein jos mielisairaaloihin suljettaisin terveitä ihmisiä.

        Mikä oli Jumalan suunnitelma valitessaan ateistit vanhemmikseni.

        Lapsuuden mielipiteeni ei ollut hyvää mainosta ateisteille aika harva oikeasti on sitä mieltä että on oikein sulkea terveitä ihmisiä mielisairaakoihin, täälläkin vain muutama kertoo kannattavansa.

        Kunnioitan Jumalan suunnitelmaa hänen käyttäessään vanhempiani aseena uskonnon vahvistamiseesa ja ateismin heikentämisessä.

        Oli minulla hyvä suhde vanhempiini olin vain eri mieltä heidän kanssaan ja kunniotan Jumalan suunnitelmaa.

        Varma Tieto


      • Anonyymi

        Ihmisarvo on jakamaton. Ihmistä tulee aina kunnioittaa. Jumala loi ihmisen hyväksi. Synti turmelee ihmisen, hänen tekojaan ei tarvitse kunnioittaa.
        Varma Tieto


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otetaan aluksi mitä Raamattu sanoo vanhempien kunnioittamisesta.
        Kaikkien vanhemmat ovat Jumalan valitsemia kuuluvat Jumalan suunnitelmaan. Jumala valitsi minun vanhemmiksi ateistit joiden mielestä Jumalaan uskovat pitäisi sulkea mielisairaaloihin. Olin heidän kanssaan samaa mieltä koko lapsuuteni. Mielipiteeni sitten aikuiseksi tullessani muuttui. Eihän se olisi oikein jos mielisairaaloihin suljettaisin terveitä ihmisiä.

        Mikä oli Jumalan suunnitelma valitessaan ateistit vanhemmikseni.

        Lapsuuden mielipiteeni ei ollut hyvää mainosta ateisteille aika harva oikeasti on sitä mieltä että on oikein sulkea terveitä ihmisiä mielisairaakoihin, täälläkin vain muutama kertoo kannattavansa.

        Kunnioitan Jumalan suunnitelmaa hänen käyttäessään vanhempiani aseena uskonnon vahvistamiseesa ja ateismin heikentämisessä.

        Oli minulla hyvä suhde vanhempiini olin vain eri mieltä heidän kanssaan ja kunniotan Jumalan suunnitelmaa.

        Varma Tieto

        "Lapsuuden mielipiteeni ei ollut hyvää mainosta ateisteille aika harva oikeasti on sitä mieltä että on oikein sulkea terveitä ihmisiä mielisairaakoihin, täälläkin vain muutama kertoo kannattavansa.

        Kunnioitan Jumalan suunnitelmaa hänen käyttäessään vanhempiani aseena uskonnon vahvistamiseesa ja ateismin heikentämisessä.

        Oli minulla hyvä suhde vanhempiini olin vain eri mieltä heidän kanssaan ja kunniotan Jumalan suunnitelmaa."

        Sellaiset harhat lattialla sätkivällä hihhulilla. Ei saatana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisarvo on jakamaton. Ihmistä tulee aina kunnioittaa. Jumala loi ihmisen hyväksi. Synti turmelee ihmisen, hänen tekojaan ei tarvitse kunnioittaa.
        Varma Tieto

        Kahjo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Lapsuuden mielipiteeni ei ollut hyvää mainosta ateisteille aika harva oikeasti on sitä mieltä että on oikein sulkea terveitä ihmisiä mielisairaakoihin, täälläkin vain muutama kertoo kannattavansa.

        Kunnioitan Jumalan suunnitelmaa hänen käyttäessään vanhempiani aseena uskonnon vahvistamiseesa ja ateismin heikentämisessä.

        Oli minulla hyvä suhde vanhempiini olin vain eri mieltä heidän kanssaan ja kunniotan Jumalan suunnitelmaa."

        Sellaiset harhat lattialla sätkivällä hihhulilla. Ei saatana.

        Ahdistaako ? Ottaako koville ?

        Varma Tieto


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kahjo.

        Ihmisarvon kunnioittaminen sisältää potilaan persoonan, hänen arvojensa, erilaisten elämänkokemustensa sekä elämän ainutlaatuisuuden huomioimisen ja kunnioittamisen. Ihmisten autonomisuuden huomioiminen merkitsee myös sitä, että yksilön ollessa yhteiskunnan jäsen, hänen päätöksensä vaikuttavat muihin ihmisiin.

        Ihmisarvo tarkoittaa sitä, että jokainen ihminen on yhtä arvokas omana itsenään, riippumatta ulkonäöstä, taustasta, sairaudesta tms. Jokaisella ihmisellä on oikeus saada osakseen kunnioitusta ja arvostusta sekä hyvää ja ystävällistä kohtelua.

        Varma Tieto


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otetaan aluksi mitä Raamattu sanoo vanhempien kunnioittamisesta.
        Kaikkien vanhemmat ovat Jumalan valitsemia kuuluvat Jumalan suunnitelmaan. Jumala valitsi minun vanhemmiksi ateistit joiden mielestä Jumalaan uskovat pitäisi sulkea mielisairaaloihin. Olin heidän kanssaan samaa mieltä koko lapsuuteni. Mielipiteeni sitten aikuiseksi tullessani muuttui. Eihän se olisi oikein jos mielisairaaloihin suljettaisin terveitä ihmisiä.

        Mikä oli Jumalan suunnitelma valitessaan ateistit vanhemmikseni.

        Lapsuuden mielipiteeni ei ollut hyvää mainosta ateisteille aika harva oikeasti on sitä mieltä että on oikein sulkea terveitä ihmisiä mielisairaakoihin, täälläkin vain muutama kertoo kannattavansa.

        Kunnioitan Jumalan suunnitelmaa hänen käyttäessään vanhempiani aseena uskonnon vahvistamiseesa ja ateismin heikentämisessä.

        Oli minulla hyvä suhde vanhempiini olin vain eri mieltä heidän kanssaan ja kunniotan Jumalan suunnitelmaa.

        Varma Tieto

        Siis aina ei ole se kunnioittaminen ajankohtaista edes . Sehän riippuu millaista elämä on ollut, onko ollut kunnioituksen arvoista. Vaarini oli juoppo janteki asioita lapsiaan kohtaan juomalla jopa ruokarahat. Siitäkö kunnioittaisivat häntä .
        Minä lapsenlapsensa tykkäsin kovasti vaaroista aina ja kunnioitan hänen elämäänsä kun tiedän millaista se on ollut , minulle hän oli oma vaari. Pienenä en edes käsittänyt että juo, ihmettelin vaan sitä kummaa hajua mikä leijaili hänen ympärillään. Myöhemmin ymmärsin että se haju oli viinan hajua. Äsken lahjan toki antoi lapsilleen etteivät alkaneet juomaan . Siitä kai sitten pitäisi kunnioittaa. Vai?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis aina ei ole se kunnioittaminen ajankohtaista edes . Sehän riippuu millaista elämä on ollut, onko ollut kunnioituksen arvoista. Vaarini oli juoppo janteki asioita lapsiaan kohtaan juomalla jopa ruokarahat. Siitäkö kunnioittaisivat häntä .
        Minä lapsenlapsensa tykkäsin kovasti vaaroista aina ja kunnioitan hänen elämäänsä kun tiedän millaista se on ollut , minulle hän oli oma vaari. Pienenä en edes käsittänyt että juo, ihmettelin vaan sitä kummaa hajua mikä leijaili hänen ympärillään. Myöhemmin ymmärsin että se haju oli viinan hajua. Äsken lahjan toki antoi lapsilleen etteivät alkaneet juomaan . Siitä kai sitten pitäisi kunnioittaa. Vai?

        Jumalan valintaa tulisi kunnioittaa ei vanhempia. Jumala on valinnut vanhempasi myös juopot ja retkut. Valinnalla on syy jota ihminen ei aina ymmärrä.

        Varma Tieto


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otetaan aluksi mitä Raamattu sanoo vanhempien kunnioittamisesta.
        Kaikkien vanhemmat ovat Jumalan valitsemia kuuluvat Jumalan suunnitelmaan. Jumala valitsi minun vanhemmiksi ateistit joiden mielestä Jumalaan uskovat pitäisi sulkea mielisairaaloihin. Olin heidän kanssaan samaa mieltä koko lapsuuteni. Mielipiteeni sitten aikuiseksi tullessani muuttui. Eihän se olisi oikein jos mielisairaaloihin suljettaisin terveitä ihmisiä.

        Mikä oli Jumalan suunnitelma valitessaan ateistit vanhemmikseni.

        Lapsuuden mielipiteeni ei ollut hyvää mainosta ateisteille aika harva oikeasti on sitä mieltä että on oikein sulkea terveitä ihmisiä mielisairaakoihin, täälläkin vain muutama kertoo kannattavansa.

        Kunnioitan Jumalan suunnitelmaa hänen käyttäessään vanhempiani aseena uskonnon vahvistamiseesa ja ateismin heikentämisessä.

        Oli minulla hyvä suhde vanhempiini olin vain eri mieltä heidän kanssaan ja kunniotan Jumalan suunnitelmaa.

        Varma Tieto

        Et ole ateisti, jos et pidä oikeana sulkea uskovaisia mielisairaalaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisarvo on jakamaton. Ihmistä tulee aina kunnioittaa. Jumala loi ihmisen hyväksi. Synti turmelee ihmisen, hänen tekojaan ei tarvitse kunnioittaa.
        Varma Tieto

        ”Ihmisarvo on jakamaton. Ihmistä tulee aina kunnioittaa.”

        Aina? Miksi katsot, että Putinia tai Hitleriä tulisi kunniottaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Ihmisarvo on jakamaton. Ihmistä tulee aina kunnioittaa.”

        Aina? Miksi katsot, että Putinia tai Hitleriä tulisi kunniottaa?

        Heilläkin on ihmisarvo. Heidän teot tuomitsemme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole ateisti, jos et pidä oikeana sulkea uskovaisia mielisairaalaan.

        Ateismini on karissut olenhan joutunut lapsena ateistisen aivopesun uhriksi, olen toipunut siitä.
        Varma Tieto


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole ateisti, jos et pidä oikeana sulkea uskovaisia mielisairaalaan.

        Ateistiksi pääsee jos ei pidä jumalia olevan olemassa. Muita vaatimuksia ei ole.

        Hämmästyttää ateistin heikko tietämys mitä ateismi on. Täysi vajakki luulee että ateistiksi pääsee kun laittaa uskovat mielisairaalaan.
        Varma Tieto


    • Anonyymi

      Se tarkoittaa sitä, että vanhalestadiolaisissa yhteisöissä pedofiilien hyväksikäyttämien lapsien vanhemmat suojelivat omien lastensa raiskaajia ja uskonnon nimissä lasten pitäisi hyväksyä tämä.

      Uskonto on mielisairaus,.

      • Anonyymi

        Olet ilmeisesti itse kokenut lapsuudessasi tällaista. Jos olet sitä mieltä että uskonto on mielisairaus sinulla on toki oikeus ajatella niin ja on ymmärrettävää että pedofiilin uhrina ajattelet niin. Pedofilia on rikos mutta mielisairaus se ei nykyisen käsityksen mukaan ole eikä pedofiilisesti tunteva syyllisty rikokseen ellei hän tee pedofilisia tekoja. Uskonto ei ole mielisairaus.


      • Anonyymi

        Vanhempani kertoivat koko lapsuuteni ajan "Uskonto on mielisairaus kun kommunismi voittaa kaikki uskovat suljetaan mielisairaaloihin". Toistaiseksi näin ei ole tapahtunut.

        Varma Tieto


      • Anonyymi

        Niin , sehän on korvien välissä,oleva luulo jota kutsutaan uskoksi .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet ilmeisesti itse kokenut lapsuudessasi tällaista. Jos olet sitä mieltä että uskonto on mielisairaus sinulla on toki oikeus ajatella niin ja on ymmärrettävää että pedofiilin uhrina ajattelet niin. Pedofilia on rikos mutta mielisairaus se ei nykyisen käsityksen mukaan ole eikä pedofiilisesti tunteva syyllisty rikokseen ellei hän tee pedofilisia tekoja. Uskonto ei ole mielisairaus.

        Sinusta siis se, että vanhemmat suojelevat oman lapsensa raiskaajaa ei ole sairasta?
        Onko se "uskonnollinen käsitys" vai mikä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinusta siis se, että vanhemmat suojelevat oman lapsensa raiskaajaa ei ole sairasta?
        Onko se "uskonnollinen käsitys" vai mikä?

        Se on rikos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhempani kertoivat koko lapsuuteni ajan "Uskonto on mielisairaus kun kommunismi voittaa kaikki uskovat suljetaan mielisairaaloihin". Toistaiseksi näin ei ole tapahtunut.

        Varma Tieto

        "Anonyymi
        2024-04-09 10:54:55
        Vanhempani kertoivat koko lapsuuteni ajan "Uskonto on mielisairaus kun kommunismi voittaa kaikki uskovat suljetaan mielisairaaloihin". Toistaiseksi näin ei ole tapahtunut.
        Varma Tieto"

        a-a-a-a-a-

        "Älä tapa, älä tee aviorikosta, älä varasta, älä todista valheellisesti, kunnioita isääsi ja äitiäsi, ja rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.
        Matteus 19:18b-19"
        Olet siis syyllistynyt valehteluun?
        Tuo lainaiusmerkki lauseesi on Valehtelua!


    • Anonyymi

      Jos on yksi asia, joka on yhtä itsestään selvää kuin se, että maa on pyöreä ja että aurinko nousee idästä, se on se, että omia vanhempia kuuluu kunnioittaa. Vai kuuluuko sittenkään? Tämä kysymys herää, kun tarkastellaan sadistista jumalansa palvovia hihhuleita, jotka eivät tätäkään yksinkertaista periaatetta tunnu ymmärtävän ilman rautalankaa.

      Ajatellaanpa hetki näitä hihhuleita. He rukoilevat päivittäin jollekin näkymättömälle olennolle, joka heidän mukaansa määrää kaiken elämässä. Ja mikä pahinta, he ovat valmiita menemään vaikka vankilaan asti toteuttaakseen tämän jumalan tahtoa. Mutta kun puhutaan omien vanhempien kunnioittamisesta, heidän aivonsa menevät täysin solmuun.

      Kuinka on mahdollista, että nämä hihhulit, jotka ovat valmiita sokeasti tottelemaan olematonta entiteettiä, eivät kykene ymmärtämään perusasioita, kuten vanhempien arvostamista? He viettävät tunteja rukoillen ja miettien, mitä heidän mielikuvitusjumalansa haluaa, mutta samalla he unohtavat sen, että omat vanhemmat ovat ne, jotka ovat heidät tänne maailmaan synnyttäneet ja kasvattaneet.

      Onko tässä kyse vain yksinkertaisesta rautalangan puutteesta vai jostakin syvemmästä ongelmasta? Ehkäpä näiden hihhuleiden aivoissa on niin suuri aukko, että vanhempien kunnioittaminen on yksinkertaisesti liian vaikeaa. Vai voisiko olla, että heidän jumalansa on niin kateellinen ja itsekäs olento, että se ei salli heidän antaa kunnioitusta kenellekään muulle kuin itselleen?

      • Anonyymi

        Vanhempien kunnioitus tarkoittaa että kunnioitamme Jumalan valintaa emme sitä mitä vanhempamme tekivät tai jättivät tekemättä. Jumala valitsi meidän vanhemmat.

        Varma Tieto


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhempien kunnioitus tarkoittaa että kunnioitamme Jumalan valintaa emme sitä mitä vanhempamme tekivät tai jättivät tekemättä. Jumala valitsi meidän vanhemmat.

        Varma Tieto

        Eikö olekin absurdia, että nämä hihhulit uskovat mielikuvitusjumalansa valitsevan, kuka tekee kenenkäkin kanssa lapsia? Heidän mielestään tämä näkymätön olento istuu pilvien päällä ja suunnittelee jokaisen ihmisen elämää niin tarkkaan, että se valitsee jopa kenen tulisi lisääntyä keskenään 🤣🤣🤣

        Kuvitellaanpa hetki tätä skenaariota. Mielikuvitusjumala istuu siellä ylhäällä ja selailee jonkinlaista ihmisten lisääntymiskatalogia. "Hmm, tämä henkilö sopii tähän toiseen, mutta ei tuo kolmas. Ja tämä pariskunta saa lapsen, mutta tuo toinen ei saa, koska minä olen päättänyt niin." Onko tämä jokin kauhuelokuvan juoni vai todellisuutta näiden hihhuleiden mielessä?

        Heidän uskomuksensa vievät absurdin ajatuksen uudelle tasolle. He eivät vain usko mielikuvitusjumalan valitsevan ihmisten kohtaloita, vaan myös sitä, että tämä olento on niin tarkka, että se huomioi jopa sen, kuka tekee lapsia kenenkin kanssa. Ehkäpä heidän jumalansa pitää Excel-taulukkoa siitä, kuka sopii yhteen ja kuka ei.

        Entäpä ne, jotka eivät saa lapsia? Onko se heidän oma syytensä vai mielikuvitusjumalan oikku? Tämäkin kysymys jää roikkumaan ilmassa, kun pohditaan näiden hihhuleiden ajatusmaailmaa. Ehkä he uskovat, että jumala on päättänyt, että tietyt ihmiset eivät vain ole sopivia vanhemmiksi. Eikö olisi paljon järkevämpää ajatella, että jokainen ihminen on vastuussa omista valinnoistaan ja että lapset eivät ole pelkkää jumalan arpapeliä?

        Kun tarkastelee näitä hihhuleiden ajatuksia omista vanhemmista ja ihmisten lisääntymisestä, voi vain huokaista ja toivoa, että heidän ripulinsa loppuisi ja järki löytäisi tiensä heidän päähänsä. Elämä olisi varmasti paljon helpompaa ilman tätä mielikuvitusjumalan kummallisuuksien taakkaa 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö olekin absurdia, että nämä hihhulit uskovat mielikuvitusjumalansa valitsevan, kuka tekee kenenkäkin kanssa lapsia? Heidän mielestään tämä näkymätön olento istuu pilvien päällä ja suunnittelee jokaisen ihmisen elämää niin tarkkaan, että se valitsee jopa kenen tulisi lisääntyä keskenään 🤣🤣🤣

        Kuvitellaanpa hetki tätä skenaariota. Mielikuvitusjumala istuu siellä ylhäällä ja selailee jonkinlaista ihmisten lisääntymiskatalogia. "Hmm, tämä henkilö sopii tähän toiseen, mutta ei tuo kolmas. Ja tämä pariskunta saa lapsen, mutta tuo toinen ei saa, koska minä olen päättänyt niin." Onko tämä jokin kauhuelokuvan juoni vai todellisuutta näiden hihhuleiden mielessä?

        Heidän uskomuksensa vievät absurdin ajatuksen uudelle tasolle. He eivät vain usko mielikuvitusjumalan valitsevan ihmisten kohtaloita, vaan myös sitä, että tämä olento on niin tarkka, että se huomioi jopa sen, kuka tekee lapsia kenenkin kanssa. Ehkäpä heidän jumalansa pitää Excel-taulukkoa siitä, kuka sopii yhteen ja kuka ei.

        Entäpä ne, jotka eivät saa lapsia? Onko se heidän oma syytensä vai mielikuvitusjumalan oikku? Tämäkin kysymys jää roikkumaan ilmassa, kun pohditaan näiden hihhuleiden ajatusmaailmaa. Ehkä he uskovat, että jumala on päättänyt, että tietyt ihmiset eivät vain ole sopivia vanhemmiksi. Eikö olisi paljon järkevämpää ajatella, että jokainen ihminen on vastuussa omista valinnoistaan ja että lapset eivät ole pelkkää jumalan arpapeliä?

        Kun tarkastelee näitä hihhuleiden ajatuksia omista vanhemmista ja ihmisten lisääntymisestä, voi vain huokaista ja toivoa, että heidän ripulinsa loppuisi ja järki löytäisi tiensä heidän päähänsä. Elämä olisi varmasti paljon helpompaa ilman tätä mielikuvitusjumalan kummallisuuksien taakkaa 😁

        Jokainen vastaa omasta elämästään, elää sen haluammallaan tavalla, se ei muille kuulu hevon humppaa.

        Varma Tieto


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö olekin absurdia, että nämä hihhulit uskovat mielikuvitusjumalansa valitsevan, kuka tekee kenenkäkin kanssa lapsia? Heidän mielestään tämä näkymätön olento istuu pilvien päällä ja suunnittelee jokaisen ihmisen elämää niin tarkkaan, että se valitsee jopa kenen tulisi lisääntyä keskenään 🤣🤣🤣

        Kuvitellaanpa hetki tätä skenaariota. Mielikuvitusjumala istuu siellä ylhäällä ja selailee jonkinlaista ihmisten lisääntymiskatalogia. "Hmm, tämä henkilö sopii tähän toiseen, mutta ei tuo kolmas. Ja tämä pariskunta saa lapsen, mutta tuo toinen ei saa, koska minä olen päättänyt niin." Onko tämä jokin kauhuelokuvan juoni vai todellisuutta näiden hihhuleiden mielessä?

        Heidän uskomuksensa vievät absurdin ajatuksen uudelle tasolle. He eivät vain usko mielikuvitusjumalan valitsevan ihmisten kohtaloita, vaan myös sitä, että tämä olento on niin tarkka, että se huomioi jopa sen, kuka tekee lapsia kenenkin kanssa. Ehkäpä heidän jumalansa pitää Excel-taulukkoa siitä, kuka sopii yhteen ja kuka ei.

        Entäpä ne, jotka eivät saa lapsia? Onko se heidän oma syytensä vai mielikuvitusjumalan oikku? Tämäkin kysymys jää roikkumaan ilmassa, kun pohditaan näiden hihhuleiden ajatusmaailmaa. Ehkä he uskovat, että jumala on päättänyt, että tietyt ihmiset eivät vain ole sopivia vanhemmiksi. Eikö olisi paljon järkevämpää ajatella, että jokainen ihminen on vastuussa omista valinnoistaan ja että lapset eivät ole pelkkää jumalan arpapeliä?

        Kun tarkastelee näitä hihhuleiden ajatuksia omista vanhemmista ja ihmisten lisääntymisestä, voi vain huokaista ja toivoa, että heidän ripulinsa loppuisi ja järki löytäisi tiensä heidän päähänsä. Elämä olisi varmasti paljon helpompaa ilman tätä mielikuvitusjumalan kummallisuuksien taakkaa 😁

        <<Ehkä he uskovat, että jumala on päättänyt, että tietyt ihmiset eivät vain ole sopivia vanhemmiksi""

        Taitaa Raamatussa jossain olla. Jotkut ovat syntyneet avioliittoon kelpaamattomina eivätkä voi saada lapsia,

        Varma Tieto


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen vastaa omasta elämästään, elää sen haluammallaan tavalla, se ei muille kuulu hevon humppaa.

        Varma Tieto

        Hihulit kuitenkin kertovat omista jutuistaan 🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hihulit kuitenkin kertovat omista jutuistaan 🤔

        Tottakai he saavat kertoa samat säännöt hihhuleilla ja ateisti vajakeilla
        Varma Tieto


    • Anonyymi

      Ateistit eivät pyydä tyttären kättä isältä. Eivät kunnioita morsiamen vanhempia.

      • Anonyymi

        Niin ovat morsiamen ryöstäjiä


      • Anonyymi

        Tässäpä yksi loistava tutkimus aiheesta: "Religiosity and Teen Births in the United States" vuodelta 2011. Tutkimus paljastaa, että mitä uskonnollisempi teini, sitä suurempi todennäköisyys että hän päätyy teiniraskaaksi. Varmasti tämä johtuu siitä, että uskovat nuoret ovat niin hurskaita, että unohtavat käyttää ehkäisyä ja luottavat siihen, että Jumala hoitaa loput! 🤣🤣🤣


    • Anonyymi

      Yleensä ei ole.

    • Anonyymi

      Onko hihhulilla pussit tyhjinä ja lapset jo raiskattuna tältä päivältä? Kuten uskiksilla tapana on.

      Joo, arvatenkin vastausta ei kuulu. Nämä asiat kuuluu käsitellä vain ja ainoastaan hihhulien omissa piireissä.

      • Anonyymi

        Lestadiolaiset ovat pahimpia pedofiileja. Meillä inhottiin suuresti lestadiolaisia olimmehan muita parempia ateisteja ja kommunisteja.
        Varma Tieto


    • Anonyymi

      Kunnioitus pitää ansaita.

    • Anonyymi

      Käskyn pitäisi kuulua niin, että toimi vanhempana niin, että lapsesi voivat sinua kunnioittaa.

      • Anonyymi

        Ei niitä käskyjä voi enää muuttaa Mooses jo yhden kivitaulun särki niin että täytyy kunnioittaa mutta vain jos vanhemmat elävät Jumalallisesti.

        Vaikka meidän pitää kunnioittaa vanhempia, emme saa seurata heidän jumalattomia tapojaan (Hes. 20:18-19). Jos vanhemmat pyytävät lastaan toimimaan selkeästi vastoin Jumalan ohjeita, lapsen pitää totella Jumalaa vanhempiensa sijaan (Ap. t. 5:28).

        Varma Tieto


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niitä käskyjä voi enää muuttaa Mooses jo yhden kivitaulun särki niin että täytyy kunnioittaa mutta vain jos vanhemmat elävät Jumalallisesti.

        Vaikka meidän pitää kunnioittaa vanhempia, emme saa seurata heidän jumalattomia tapojaan (Hes. 20:18-19). Jos vanhemmat pyytävät lastaan toimimaan selkeästi vastoin Jumalan ohjeita, lapsen pitää totella Jumalaa vanhempiensa sijaan (Ap. t. 5:28).

        Varma Tieto

        Mutta käskyjä voi SOVELTAA! Mooses itse on tästä oiva esimerkki. Hän tuli Siinain vuorelta kainalossaan laintaulu, jossa luki "Älä tapa!" No sitten Mosse näki, että sillä aika kun hän oli nysvännyt Ison J:n kanssa laintauluja kansa oli tehnyt härkäpatsaan ja palvoivat sitä jumalanaan. No mitsä Mooses teki?

        Raamattu kertoo: "Mooses seisahtui leirin portille ja huusi: "Joka on Herran oma, se tulkoon minun luokseni". Silloin kokoontuivat hänen luoksensa kaikki leeviläiset. Ja hän sanoi heille: "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: 'Jokainen sitokoon miekkansa vyölleen. Käykää sitten edestakaisin leirin halki portista porttiin ja tappakaa jokainen, olkoon vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen.'" Niin leeviläiset tekivät Mooseksen käskyn mukaan; ja sinä päivänä kaatui kansaa noin kolmetuhatta miestä."

        Eli kun Jumala sanoi Moosekselle, että "Älä tapa!", niin Mooseksen tulkinta oli, että "tappakaa 3000 ja jos mukana on omia veljiä ja ystäviä, niin paskat siitä". Kyly soveltaa ohjeita luovasti on kristinuskon ytimessä.

        P.S.
        Missään Raamatussa ei suoraan sanota mitkä ovat NE kymmenen käskyä jotka Mooses vuorella sai. Siksi esimerkiksi käskyjen numerointi vaihtelee eri uskontokunnissa.


    • Anonyymi

      Kyllä se nähty tällä palstalla mitä ateistit ovat vanhemmiltaan omaksuneet

      • Anonyymi

        Lisään edelliseeni, koska ei vastauksia:

        - kun taas Luterilaiset omahyväisinä :Ei mitään. Oma elin eritteet ja tavat on Luterilaisen ns. Mielessä koko ajan - Klik.....SEWOOOOOOOOOOOOOOMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    • Anonyymi

      Jos minun vanhempani olisivat lahkolaisia sanoisin aikuistuttuani.

      Pitäkää tunkkinne!

      • Anonyymi

        Mitä sanoisit jos he olisivat ateisteja ja kommunisteja ?
        Varma Tieto


      • Anonyymi

        Lasten pitääkin kasvaa vanhemmistaan erilleen jolla on omat mielipiteet
        Varma Tieto


    • Anonyymi

      Molemmat vanhemmat kuolivat silmieni edessä. Näin siis sekä elävät, että kuolleet.
      Samassa hetkessä. Äidin ja isän. Kuolemien välillä oli kolme vuotta 2017 ja 2020.
      Ikää oli kertynyt molemmilla hyvin, mutta niin siinä kävi lopulta hyvin, ettei kivuissa
      tarvinnut elää lähdön hetkellä. Ainoastaan utuinen tajunta oli vielä tallella.
      Teille nuoret ateistit ja uskovat, muistetaan kunnioittaa vanhempia loppuun saakka.
      Jos siihen on vain suinkin mahdollisuus. Elämä on juuri saman arvoista kaikille meille.

    • Anonyymi

      jos olet huonompi kuin isäsi ja äistisi niin jotain on parinvalinnassa mennyt pahasti metsään

      • Anonyymi

        Aina kun tarkastelet aikuisena vanhempiesi elämää toteat "Ei hyvältä naytä" jos olet itsenäistynyt normaalisti. Tämä ei tarkoita että vanhempasi olisivat epäonnistuneet vaan sinä olet onnistunut ja olet parempi.
        Varma Tieto


    • Anonyymi

      Hei Varma Koshitar! Kunnioita sekä toista että toista polveasi. Niiden välistä virtaa Varma Koshitar!

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 125
      3196
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      89
      2926
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2258
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      24
      1795
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1529
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1494
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1437
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1407
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1335
    Aihe