Uuden auton varastaminen !

Mike

Jotain olen tältä palstalta lukenut uudempien käynnistyksenestolla varustettujen autojen varastamisen mahdottomuudesta ja pakko antaa oma kommentti asiaan.

Itse asun tällä hetkellä virossa ja noin kuukausi sitten tv:stä tuli ohjelma, jossa kerrottiin kuinka helppoa uuden auton varastaminen oikeasti on.

Kirjoitin tästä myös Matkailu/Balttia/Viro palstalle, mutta en nyt löytänyt suoraa linkkiä.

TV-ohjelmassa kerrottiin kuinka pöllitään BMW X5, joka tuntui olevan suosiossa täällä ja liekö viedään venäjällle sen jälkeen...kuka tietää.

Oven lukko murretaan titaanista valmistetulla avaimen näköisellä työkalulla, jota väännetään räikällä tai vastaavalla kammella jolla saadaan vipuvartta tarvittavasti.

Koelaudan tarvittavat paneelit irroitetaan ja johdinsarjan tiettyyn kohtaan asennetaan alkuperäisten koteloiden väliin 'boxi', joka käsitykseni mukaan ohitti käynnistykseneston jne.

Hälyttimen sireenin hiljentämisestä en tiedä sen enempää, mutta joka hieno tekniikka siihenkin varmaan on.

Venäjältä löytyy nettiliikkeitä, jotka myy uudelleenohjelmointi laitteita ja näillä voidaan muuttaa auton tiedot halutuiksi.

Ohjelmassa näytettiin kuin poliisilla oli takavarikoituna tällainen varastettu X5, joten ei se mikään mahdottomuus ole jos asiaan perehtyy ja tietää mitä tekee.

Suomessa saattaa olla vaikea kertoa vakuutusyhtiölle tällaisesta, mutta uskon, että tulevaisuudessa myös suomessa ymmärretään se tosiasia, että hälytin ei estä auton varastamista jos se todella halutaan varastaa.

Tässä vähän omaa kommenttiani asiata...hyvät viikonloput

11

13171

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elektroniikkasuunnittelija

      En usko että tuo tulee monellekaan yllätyksenä. Kyllä tuo on ollut jo pitkään aika yleisesti tiedossa. Käynnistyksenesto estää käytännössä kuitenkin poikosten ajokokeilut ja näiden tavallisten kriminaalien yritykset. Mutta jos on tarpeeksi kallis auto ja se todella halutaan varastaa niin ei se pelkkä käynnistyksenesto eikä siis välttämättä hälytinkään estä. Mutta hälyttimiä on monenlaisia ja jos laitteesta löytyy esim. hälytyksen siirto (GSM tms.) joka lähtee jo ikkunan rikkomisesta, oven avaamisesta tai liiketunnistuksesta on autoa aika mahdoton huomaamatta viedä..

    • jaska

      Olen kuulluut samaa tarinaa kans X5, jossa pitäisi olla markkinoiden paras ajoesto! Tekevät kuulemma Kalingradissa varastetuille autoille uudet paperit 5000 dollarista. Vakuutusyhtiöt ilmeisesti on korvanneet yhden uuden auto varkauden virossa missä suomalaisen auto vietiin...

    • Hyvin toimii..

      millä saa hinattua auton pyörät ilmassa.sen jälkeen kuskaat auton sulattamoon ja otat metallin talteen sitten vaan alat sorvailemaan uutta menopeliä itsellesi.

      • Eetu

        kun liikeanturilla varustetun varastetun auton torvi soittelee kokoajan.


    • Vaihto-Veksi

      Jos auto halutaan viedä, siihen ei tarvita monimutkaisia temppuja. Sähköleluilla leikkiminen ei ole muutenkaan isojen miesten hommaa. Pitää vaan odottaa kun autonomistaja tulee yksin paikalle. Siitä sitten vaan mutkan kanssa mukaan. Hyvässä järjestyksessä ja yhteisymmärryksessä. Lopullinen omistajanvaihdos on paras tehdä vähän kauempana asutuksesta että jää aikaa koeajoon jos menopeli ei miellytäkään. Kännykät ja sensellaset lelut kannattaa ottaa entiseltä omistajalta mukaan. Meinaan, että tässä kaupanteossa kylkiäisetkin on sallittuja.

      • PetozZ

        Je. toi mutka ohimolle on yllättävän tehokas, siihe ei ajon estot auta. Ja kaiken lisäks saa viel säkäl mahtavat kaupantekijäiset :) käteistä ja luottokorttei yms. ehkä pilluakin.


      • LUUvitonen
        PetozZ kirjoitti:

        Je. toi mutka ohimolle on yllättävän tehokas, siihe ei ajon estot auta. Ja kaiken lisäks saa viel säkäl mahtavat kaupantekijäiset :) käteistä ja luottokorttei yms. ehkä pilluakin.

        Eipä oo vielä mun 7-sarjalaista E65:sta tultu Virossa mutkan kaa pöllimään. Jaa miksikö? Oon tämmönen 2-metrinen 110 kilonen kaveri, penkistä nousee pari markkaa. Väännän kyllä äijältä kuin äijältä niskat nurin jos tulee mun bemuu pöllimään.


      • Mc Leuku
        LUUvitonen kirjoitti:

        Eipä oo vielä mun 7-sarjalaista E65:sta tultu Virossa mutkan kaa pöllimään. Jaa miksikö? Oon tämmönen 2-metrinen 110 kilonen kaveri, penkistä nousee pari markkaa. Väännän kyllä äijältä kuin äijältä niskat nurin jos tulee mun bemuu pöllimään.

        Ei varmaan pöllitäkään Virossa mutta nyt ollaan Suomessa. Täällä käy kehnompikin auto. Ne pari markkaa voit pitää edelleen penkilläsi. Sensijaan eurot saat nostaa lompakosta ja tililtäsi jos sellainen on. Onhan?


      • 175/65
        LUUvitonen kirjoitti:

        Eipä oo vielä mun 7-sarjalaista E65:sta tultu Virossa mutkan kaa pöllimään. Jaa miksikö? Oon tämmönen 2-metrinen 110 kilonen kaveri, penkistä nousee pari markkaa. Väännän kyllä äijältä kuin äijältä niskat nurin jos tulee mun bemuu pöllimään.

        Mä sitten taas olen tälläinen pätkä hernekeppi ja ryöstelen mielelläni tollasia isoja korstoja. Niillä on ylensä paksut kultaketjut muun vietävän bonuksena ja luulevat että koko merkkaa jotain kun aseen kanssa tullaan juttelemaan. Penkkitulokset ei paljon paina kun meikä tekee pikatähystyksen molmpiin polviin ysimillisellä.


      • Jepulismaan
        175/65 kirjoitti:

        Mä sitten taas olen tälläinen pätkä hernekeppi ja ryöstelen mielelläni tollasia isoja korstoja. Niillä on ylensä paksut kultaketjut muun vietävän bonuksena ja luulevat että koko merkkaa jotain kun aseen kanssa tullaan juttelemaan. Penkkitulokset ei paljon paina kun meikä tekee pikatähystyksen molmpiin polviin ysimillisellä.

        Niin, ja pitää muistaa et ampuu molempiin polviin. Muuten syytetään tapon yrityksestä, kun sanotaan että olit niin hutilo että ammuit vahingossa polveen. Molempini polviin nimittäin pitää jo "tähdätä" tarkoituksella, ja se on törkeä pahoinpitely.


      • Bodari puhuu
        Jepulismaan kirjoitti:

        Niin, ja pitää muistaa et ampuu molempiin polviin. Muuten syytetään tapon yrityksestä, kun sanotaan että olit niin hutilo että ammuit vahingossa polveen. Molempini polviin nimittäin pitää jo "tähdätä" tarkoituksella, ja se on törkeä pahoinpitely.

        mä oon pölliny vissiin sata tollasta bemaria. Syön ne ja paskannan Ladoina takas maantielle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      311
      2814
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      106
      2193
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      82
      1643
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      188
      1530
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      67
      1335
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      54
      1231
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      12
      1094
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      20
      1092
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      1030
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      921
    Aihe