Risperidon / Risperdal ja nukkuminen

Anonyymi-ap

Lääkäri määräsi minulle Sepramin rinnalle Risperidonin, koska olen kärsinyt masennuksen lisäksi viime aikoina myös ahdistuksesta. Risperidonin pitäisi kuulemma väsyttää ja auttaa myös nukkumiseen. Olen ottanut sen juuri ennen nukkumaan menoa. Minulle on käynyt kuitenkin päinvastoin ja en saa lääkkeellä millään nukutuksi, ja kun nukun sen vähäisen määrän, niin olen kuin unen ja valveen rajatilassa. Olen käyttänyt lääkettä vasta muutaman päivän, joten pitäisikö minun vain olla kärsivällinen, että lääke alkaa vaikuttamaan vasta myöhemmin myönteisesti? Ketipinor oli käytössä vähän aikaa sitten ja se todella auttoi nukkumiseen, mutta seuraavana päivänä olin koko päivän pöhnässä / tokkurainen.

7

231

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Koitas nyt vaan olla kärsivällinen.

      • Anonyymi

        🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

        💋 ­N­y­­m­f­­o­­­m­­a­­­a­­n­­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Risperidonia ei kannata ottaa masennukseen tai ahdistukseen koska Se on skitsofrenialääke. Risperidon voi aiheuttaa uneliaisuutta mutta se voi myös aiheuttaa unettomuutta, näin lukee pakkausselosteessa. Suosittelen että vaihdat Risperidonin mahdollisimman nopeasti esimerkiksi Brintellixiin tai vaikka Cymbaltaan. Minulla on käytössä 30 mg Mirtazapin + 10 mg Brintellix, ja tämä combo on toiminut todella hyvin.

      • Anonyymi

        Kyllä psykiatri minulle tätä määräsi ja perusteli, että SSRI lääkettä ja tätä pienellä annoksella käytetään myös masennuksen hoidossa / yleistyneessä ahdistuneisuushäiriössä. Nyt olen saanut sentään jo nukutuksi, mutta muuten lääke ei ole auttanut. Tosin vasta viikon käyttänyt.


    • Anonyymi

      Aika yllättävä valinta tuo risperidon. Se tunnetaan maailmalla siitä, että sen valmistaja aikoinaan lahjoi lääkäreitä lisätäkseen lääkkeen käyttöä, ja sen valmistaja joutui sitten maksamaan peräti miljardikorvaukset:
      https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Risperidoni

      Risperidonin käyttäjät usein voi tunnistaa ihan ulkoisistakin merkeistä kun sen käytöstä seuraa usein lihasten toimintaan jäykistävää vaikutusta. Sen käytöstä seuraa suhteellisen usein myös unettomuutta ja painonnousua.

      • Anonyymi

        Tuon lääkeaineen käyttö on kielletty lapsilta kun esimerkiksi 5 %:lle sitä käyttäneistä pojista kehittyi rinnat. Vanhusten kuolleisuus puolestaan nousi lääkkeen käytön aloituksen jälkeen. Erilaisia haittavaikutuksia käsiteltiin aika paljon lääkevalmistajan takavuosien korvausoikeudenkäynneissä. Wikipediasta voi lukea lisää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuon lääkeaineen käyttö on kielletty lapsilta kun esimerkiksi 5 %:lle sitä käyttäneistä pojista kehittyi rinnat. Vanhusten kuolleisuus puolestaan nousi lääkkeen käytön aloituksen jälkeen. Erilaisia haittavaikutuksia käsiteltiin aika paljon lääkevalmistajan takavuosien korvausoikeudenkäynneissä. Wikipediasta voi lukea lisää.

        Ja siis risperidonille on monta kelpo käyttökohdetta. Mutta se ole ollenkaan sivuvaikutuksettominta päätä lääkkeistä, vaan päinvastoin. Siksi sen määrääminen tavallisen unettomuuden hoitoon on erikoisen oloista, kun vähempihaittaisiakin vaihtoehtoja olisi.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4255
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      125
      1661
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1477
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1422
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1294
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      49
      1185
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1116
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1091
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      63
      1071
    Aihe