Itsemurhat

Anonyymi-ap

olen 14 vuotias poika suomesta ja oon miettinyt noin parisen vuotta itsemurhaa ja ylipäätänsä toivon että kuolisin joku päivä enkä heräisi enää ikinä. Oon kehitysvammainen ja minulle on tullut noin 10-11 vuotiaana tosi kauhee puhe ongelma ja vasta noin kuukaus sitten sain siihen apua mutta ei ole helpottanut yhtään. Minun tunteeni ovat lähteneet siitä asti kun oon halunnut kuolla, oon myös miettinyt että kun joku tappais mut jollakin tavalla missä ei kestä kauaa kuolla ja just tänäänkin mietin kuten eilen, jne.

7

203

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voi, kuukausi on aika lyhyt aika, kun puhutaan puheongelmasta.
      Anna ajan kulua ja ota puheopetusta ja terapiaa vastaan, puheesi varmasti tulee paranemaan ajan kanssa.
      Joskus asioihin tarvitaan pitkäjänteisyyttä, asiat eivät aina tapahdu hetkessä, vaan voi mennä aikaa.
      Ihmisillä on paljon erilaisia ongelmia, jos alat miettiä, pahempiakin kuin puheongelma, ja siltikin monet pärjäävät elämässään ihan hyvin. Kaikilla on ajoittain vaikeaa, kenellä mistäkin syystä. Vaan kyllä me ihmiset loppujen lopuksi aika vahvoja ollaan, kun tarkemmin ajattelee.
      Toivon, että sulla alkaa asiat parantumaan, varmaan myös puhuminen helpottuu, kun jaksat olla sitkeä. Jos lopettaisit elämäsi, et koskaan tulisi näkemään sitä aikaa, kun jo puhut paremmin. Voimahaleja sulle!

    • Anonyymi

      Voi että sinä rakas 14-vuotias, sinun kirjoituksesi sai minut itkemään,
      se on niin koskettava ja olen itse menettänyt läheiseni kuolemalle
      äskettäin, olen hyvin herkässä ja surullisessa mielentilassa jo senkin
      takia ja toivon sydämestäni, että näkisit valoa ja syitä haluta elää.

    • Anonyymi

      Hei 14-vuotias ! Onko sinulla ystävää ? Tukeeko sinua kukaan ?
      Tietävätkö vanhempasi miten onneton olet ?

    • Anonyymi

      Ei kannata miettiä itsemurhaa. Elämä on niin lyhyt muutenkin
      ja kuoleman mahdollisuus on koko ajan läsnä.
      Jos elämä kestäisi tuhat vuotta se olisi jo toinen juttu,
      mutta elämä on lyhyt, se menee äkkiä ohi.

      Itsemurhan mahdollisuus muuten estää ja sen tekemistä
      ja suojelee sen tekemiseltä-
      Kun tietää, että on takaportti, se antaa voimia kestää ja jatkaa elämää,
      voimia joita ei muuten ehkä olisi.

    • Anonyymi

      Tota...sinähän täytit 14v. 1950 luvulla. Myös 80v. päivät juhlittu jo aikoja sitten.
      Mistä kiikastaa, että provoilet joka päivä nettipalstoilla?

      Ei ihme, että "uskonnollisuutesi" on hatusta heitettyä.
      .fd.

      • Anonyymi

        Itse sinä provoilet eri palstoilla. Näkyy olevan joku ikäongelma, kun aina kirjoitat, että joku olisi syntynyt joskus 40- tai -50-luvulla.
        Oletko ehkä itse yksinäinen ikäihminen ?


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      499
      5123
    2. Miehen lapsettomuus keski-ikäisten deittailussa

      Tällä palstalla esitetään usein ajatus, jonka mukaan lapsia saanut nainen olisi parisuhdemarkkinoilla huonommassa asemas
      Sinkut
      237
      2052
    3. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      410
      1923
    4. Olisit saanut minut naisen

      Jos olisit oikeasti halunnut. Mutta et halunnut. Annoit paaaaljon epämääräisiä signaaleja, annoit jutun edetä todella hi
      Ikävä
      57
      1372
    5. Miehelle naiselta

      Jos haluat anna jokin vinkki, niin saan varmuutta ottaa yhteyttä. Tai onko niin että otat yhteyttä itse, jos haluat pitä
      Ikävä
      88
      1281
    6. Kunpa voisin halata sinua

      ja sanoa sinulle miten onnellinen olen siitä, että olet elämässäni. Mutta et ole halausetäisyydellä... etkä elämässäni.
      Ikävä
      44
      1073
    7. Kaipaan sinua...

      J-mies. Surullinen olo kaikesta.
      Ikävä
      86
      1039
    8. Muut yrittää seata meidän välejä

      Nainen, oot varmaan sen myös huomannut. Ihan irl oon sen huomannut jo hyvän aikaa. Eihän anneta sen häiritä.
      Ikävä
      99
      999
    9. Tulethan sitten

      loppukesästä katsomaan minua? Nyt sinulla on mahdollisuus ”kostaa” ja herpaannuttaa minun keskittymiseni. Jos yhtä inten
      Ikävä
      38
      972
    10. Mikä oli se hetki

      kun tajusit rakastuneesi?
      Ikävä
      73
      955
    Aihe