Mitä Päivi Räsänen todella sanoi a-studiossa

”Eutanasian sisällyttäminen hoitotoimenpiteiden joukkoon sotisi Päivi Räsäsen mielestä lääkärien etiikkaa vastaan. – Lääkäri on elämän puolustaja. Kuolinpiikki voi kuulua eläinlääketieteeseen, mutta ihmisen hoitoon se ei kuulu.
Kansalaisaloite eutanasian laillistamisesta etenee eduskunnan käsittelyyn. YLE:n teettämässä kyselyssä puolestaan neljä viidestä suomalaisesta kertoo kannattavansa eutanasian laillistamista eli sitä, että ihmisen elämä voitaisiin hänen pyynnöstään lopettaa, jos hänen sairautensa on parantumaton ja kivut ovat sietämättömät.
Aihetta pohdittiin myös tiistai-illan A-Studiossa 9.4.2024. Kristillisdemokraattien kansanedustaja, lääkäri ja sosiaali- ja terveysvaliokunnan jäsen Päivi Räsänen arvioi, että kysely herättää ajatuksen, että osa suomalaisista ei tiedä, mistä eutanasiasta on kysymys.
– Eutanasian ei tarkoita hyödyttömien hoitojen lopettamista tai riittävän tehokasta lääkehoitoa vaan se yksinkertaisesti tarkoittaa sitä, että myrkkyruiskeella lääkäri surmaa potilaan.
– Toinen seikka, joka saattaa kansalaisten näkemykseen vaikuttaa on se, että ei luoteta terveydenhuoltoon ja siihen, että saattohoidon keinot olisivat riittävät.
Räsänen muistuttaa, että lääkärit, jotka palliatiivisessa hoidossa työskentelevät ja ovat oireita lievittävän hoidon erityisasiantuntijoita, kertovat, että on olemassa keinot lievittää oireita.
– Ymmärretäänkö sitä, että miten paljon eutanasia salliminen vaikuttaa lääkärin ammatilliseen identiteettiin. Lääkäri on elämän puolustaja.
– Kuolinpiikki on sellainen asia, jota käytetään eläinlääketieteessä, mutta se ei kuulu ihmisen hoitoon.
Eutanasiaa koskeva kansalaisaloite etenee eduskunnan käsiteltäväksi ja se on siten myös sosiaali- ja terveysvaliokunnan pöydällä, jossa Päivi Räsänen vaikuttaa.
Hän muistuttaa, että eutanasian sallineissa maissa lääkäri on se, joka joutuu eutanasiaa koskevan päätöksen arvioimaan ja tekemään.
– Itsemääräämisoikeus on tärkeä oikeus terveydenhuollossa, mutta tarkoittaa, että ihmisellä on oikeus kieltäytyä hänelle tarjotusta hoitotoimenpiteistä, mutta ei itse päättää, että mitä hoitoa hänelle annetaan.
Eutanasian sisällyttäminen itsemääräämisoikeuteen ja hoitotoimenpiteiden joukkoon sotisi Räsäsen mukaan tätä periaatetta vastaan.
Eutanasian laillistaminen veisi Räsäsen mielestä kaltevalle pinnalle:
– Mikäli hyväksyttäisiin se, että ihmisellä on oikeus siihen ja että vielä muut tulevat auttamaan häntä kuolemaan, niin miksi meillä sitten pyrittäisiin torjumaan itsemurhia, hän kysyy.
Eutanasian hyväksyneissä maissa, Hollannissa, Belgiassa ja Luxemburgissa, eutanasiaa sovelletaan dementiaa sairastaviin vanhuksiin, lapsiin ja psykiatrisesti sairaisiin, esimerkiksi vakavaa masennusta sairastaviin. Räsäsen mukaan se kertoo siitä, että jos kuolema otetaan terveydenhuollon keinovalikoimaksi, se rapauttaa lääkärien etiikkaa.
– Eutanasiaa sovelletaan tilanteisiin, joihin sitä ei ole alunperin tarkoitettu.
Kristillisdemokraatit aikoo Räsäsen mukaan tehdä kaikkensa, jotta eutanasiaa koskevaa kansalaisaloitetta ei hyväksyttäisi.
– Teemme vaikuttamistyötä eduskunnassa ja tietenkin sosiaali ja terveysvaliokunnassa. Tämä oli asia, josta käytiin paljon keskustelua jo hallitusneuvotteluiden yhteydessä.
Hallitusohjelmassa on kirjaus saattohoidosta, jota kehitettäisiin säädöstasolla oikeudeksi kaikille potilaille.
– Itselläni ei olisi luottamusta sellaiseen hallitukseen, joka edistäisi tai toisi eutanasialain, Räsänen sanoo.
Eutanasiaa koskevassa kansalaisaloitteessa ehdotetaan, että hallitus ryhtyisi valmistelemaan lakia, sillä kansalaisaloitteessa ei ole varsinaista lakialoitepohjaa. Siinä edellytetään, että hallitus ryhtyy sitä toimeenpanemaan.
Räsäsen mukaan asia ei välttämättä etene, vaikka kansalaisaloitetta puoltaisi eduskunnan enemmistö.
– Sanoisin, että niin kauan kuin kristillisdemokraatit on hallituksessa, niin sitä ei ryhdytä valmistelemaan.”

-KD-lehti-

688

3904

    Vastaukset

    • Anonyymi

      ”– Kuolinpiikki on sellainen asia, jota käytetään eläinlääketieteessä, mutta se ei kuulu ihmisen hoitoon.”

      • Anonyymi

        Ihminen on jumalan kuva, ei eläin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen on jumalan kuva, ei eläin.

        Ihminen on nisäkäs laji muiden nisäkäs lajien rinnalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen on nisäkäs laji muiden nisäkäs lajien rinnalla.

        Ihminen on ainoa pystykävelijä.


      • Anonyymi

        Olisin mieluummin tuo eläin,ei tarviis kitua kuukausi tolkulla kipujen kanssa kun kuolema on edessä kuitenkin,olen kuullut monelta vanhukselta kysymyksen,joko minä pääsisin pois täältä?isänikin sanoi että koska saan sen piikin?kun voimat hiipuivat ja kuolo odotti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen on ainoa pystykävelijä.

        Ei paljon loppumetreillä kävele eikä edes ryömi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen on jumalan kuva, ei eläin.

        No eintartte vetää jumalia tähän asiaan ,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eintartte vetää jumalia tähän asiaan ,

        Kyllä tarttee, koska se on oleellista ihmiskäsityksestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisin mieluummin tuo eläin,ei tarviis kitua kuukausi tolkulla kipujen kanssa kun kuolema on edessä kuitenkin,olen kuullut monelta vanhukselta kysymyksen,joko minä pääsisin pois täältä?isänikin sanoi että koska saan sen piikin?kun voimat hiipuivat ja kuolo odotti.

        Ihan niin olen minäkin kuullut sen monelta vanhukselta —— mutta—— kun kuolema on käsillä niin halutaankin elää ja pyydellään enemmän särkyä,lievittävää. Sen olen nähnyt niin monta kertaa miten yli 90 vuotiaatkin sanovat että kun saisi elää ehkä hieman vielä, vaikka ovat aina kun on antanut lääkkeitä huomanneet että voi kun saisi kuolla .
        Mielestäni kaikki ne jotka puolustavat eutanasiaa voisivat mennä sairaalaan töihin vanhusten osastolle että saisivat tietää sen rehellisen toivomuksen , että hieman vielä haluaisin elää . Silloin kun kuolema on muutaman tunnin päässä . On hyvä sanoa teoriassa terveenä asioita , jousta ei tiedä mitään.
        Sitten on hyvin hyvin pieni ryhmä potilaita joille eutanasia olisi pelastus kärsimyksistä, silloin kun koko keho on täynnä syöpää ja säryt kamalat.
        Mutta lääkärin vala tehdään aina elämää pelastamisesta , ei kuolemaa kiiruhtaen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei paljon loppumetreillä kävele eikä edes ryömi!

        Ei se mitenkään totuutta muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan niin olen minäkin kuullut sen monelta vanhukselta —— mutta—— kun kuolema on käsillä niin halutaankin elää ja pyydellään enemmän särkyä,lievittävää. Sen olen nähnyt niin monta kertaa miten yli 90 vuotiaatkin sanovat että kun saisi elää ehkä hieman vielä, vaikka ovat aina kun on antanut lääkkeitä huomanneet että voi kun saisi kuolla .
        Mielestäni kaikki ne jotka puolustavat eutanasiaa voisivat mennä sairaalaan töihin vanhusten osastolle että saisivat tietää sen rehellisen toivomuksen , että hieman vielä haluaisin elää . Silloin kun kuolema on muutaman tunnin päässä . On hyvä sanoa teoriassa terveenä asioita , jousta ei tiedä mitään.
        Sitten on hyvin hyvin pieni ryhmä potilaita joille eutanasia olisi pelastus kärsimyksistä, silloin kun koko keho on täynnä syöpää ja säryt kamalat.
        Mutta lääkärin vala tehdään aina elämää pelastamisesta , ei kuolemaa kiiruhtaen.

        ArtoTTT

        Terveenä voi olla helppo laittaa nimensä papeiin, mutta mieli voi muuttua, kun haluaakin elää.

        "Kuoleman päivän koittaessa rauhoittava lääke annosteltiin potilaan kahviin ja hän menetti tajuntansa. Hän kuitenkin heräsi ja tytär ja aviomies joutuivat pitämään häntä aloillaan eutanasian aikana."
        https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/635ab92d-f67d-4294-bc48-9e32cf85b5ed


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Terveenä voi olla helppo laittaa nimensä papeiin, mutta mieli voi muuttua, kun haluaakin elää.

        "Kuoleman päivän koittaessa rauhoittava lääke annosteltiin potilaan kahviin ja hän menetti tajuntansa. Hän kuitenkin heräsi ja tytär ja aviomies joutuivat pitämään häntä aloillaan eutanasian aikana."
        https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/635ab92d-f67d-4294-bc48-9e32cf85b5ed

        ArtoTTT

        Siis paperiin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisin mieluummin tuo eläin,ei tarviis kitua kuukausi tolkulla kipujen kanssa kun kuolema on edessä kuitenkin,olen kuullut monelta vanhukselta kysymyksen,joko minä pääsisin pois täältä?isänikin sanoi että koska saan sen piikin?kun voimat hiipuivat ja kuolo odotti.

        Lääkkeet on myrkkyjä ja ne aiheuttaa kauheita lisä oireita kipuja tuskia hiukset lähtee päästä ja kuivuu. Liikaa annetut lääkkeet on monesti kuolin syy. Väärät määrät. Tai puuttuu joku lääke antibiootti tai vitamiini rauta kokonaan ei ole tutkittu tai jos on tutkittu ei lääkäri ole lukenut tuloksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan niin olen minäkin kuullut sen monelta vanhukselta —— mutta—— kun kuolema on käsillä niin halutaankin elää ja pyydellään enemmän särkyä,lievittävää. Sen olen nähnyt niin monta kertaa miten yli 90 vuotiaatkin sanovat että kun saisi elää ehkä hieman vielä, vaikka ovat aina kun on antanut lääkkeitä huomanneet että voi kun saisi kuolla .
        Mielestäni kaikki ne jotka puolustavat eutanasiaa voisivat mennä sairaalaan töihin vanhusten osastolle että saisivat tietää sen rehellisen toivomuksen , että hieman vielä haluaisin elää . Silloin kun kuolema on muutaman tunnin päässä . On hyvä sanoa teoriassa terveenä asioita , jousta ei tiedä mitään.
        Sitten on hyvin hyvin pieni ryhmä potilaita joille eutanasia olisi pelastus kärsimyksistä, silloin kun koko keho on täynnä syöpää ja säryt kamalat.
        Mutta lääkärin vala tehdään aina elämää pelastamisesta , ei kuolemaa kiiruhtaen.

        Vanhuksille ei puhuta kuin TV ohjelmissa masentamalla vaan piristämällä. Lohdutuksen sanoja ja pitämällä liikkeellä muiden yhteydessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Terveenä voi olla helppo laittaa nimensä papeiin, mutta mieli voi muuttua, kun haluaakin elää.

        "Kuoleman päivän koittaessa rauhoittava lääke annosteltiin potilaan kahviin ja hän menetti tajuntansa. Hän kuitenkin heräsi ja tytär ja aviomies joutuivat pitämään häntä aloillaan eutanasian aikana."
        https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/635ab92d-f67d-4294-bc48-9e32cf85b5ed

        Ihmisiä on murhattu yliannoksilla ja koirien tappamiseen hevosen tarkoitettua narkoosi lääkettä antamalla Suoneen. Hevonen koirat nukutetaan kuoliaaksi kun ne lopetetaan. Jotkut teurastamot kiduttaa elukoita niin ettei ensin tainnuta nukuta niitä.


      • Anonyymi

        Kuolleista pitäisi mitata kemikaalit


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhuksille ei puhuta kuin TV ohjelmissa masentamalla vaan piristämällä. Lohdutuksen sanoja ja pitämällä liikkeellä muiden yhteydessä.

        Puhu sinä.


      • Päivi ei osaa koskaan asettua muiden asemaan. Hänellä ei kykyä empatiaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen on ainoa pystykävelijä.

        Lisäksi on matelijoita, ja vesieläimiä ja kaiken maailman nilviäisiä. Eläinkunta on monipuolinen.


      • Anonyymi

        Ei eutanasiassa normaalisti mitään kuolinpiikkejä anneta. Uskovaisten valehtelua...

        USA:ssa, tuossa umpikristillisessä maassa, kuolinpiikkejä annetaan terveille ihmisille rangaistuksena rikoksista. Abortit taas on hirveä kauhistus, joiden vuoksi voidaan ammuskella lääkäreitä ja heitellä pommeja aborttiklinikoille. Aika moista kaksinaismoralismia. No, amerikkalaiset ovat siitä kuuluisia.

        Suurin osa tapahtuu elintoimintojen ylläpitämisen lopettamisella. Sitä tehdään paljon jo nykyään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei eutanasiassa normaalisti mitään kuolinpiikkejä anneta. Uskovaisten valehtelua...

        USA:ssa, tuossa umpikristillisessä maassa, kuolinpiikkejä annetaan terveille ihmisille rangaistuksena rikoksista. Abortit taas on hirveä kauhistus, joiden vuoksi voidaan ammuskella lääkäreitä ja heitellä pommeja aborttiklinikoille. Aika moista kaksinaismoralismia. No, amerikkalaiset ovat siitä kuuluisia.

        Suurin osa tapahtuu elintoimintojen ylläpitämisen lopettamisella. Sitä tehdään paljon jo nykyään.

        Kyllä annetaan . Ihminen myrkytetään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä annetaan . Ihminen myrkytetään.

        Eikös Päivi kannatta rokotteita? Kaikki eivät kuolleet, mutta osa kuoli


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös Päivi kannatta rokotteita? Kaikki eivät kuolleet, mutta osa kuoli

        Avuton yritys siirtää maalia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan niin olen minäkin kuullut sen monelta vanhukselta —— mutta—— kun kuolema on käsillä niin halutaankin elää ja pyydellään enemmän särkyä,lievittävää. Sen olen nähnyt niin monta kertaa miten yli 90 vuotiaatkin sanovat että kun saisi elää ehkä hieman vielä, vaikka ovat aina kun on antanut lääkkeitä huomanneet että voi kun saisi kuolla .
        Mielestäni kaikki ne jotka puolustavat eutanasiaa voisivat mennä sairaalaan töihin vanhusten osastolle että saisivat tietää sen rehellisen toivomuksen , että hieman vielä haluaisin elää . Silloin kun kuolema on muutaman tunnin päässä . On hyvä sanoa teoriassa terveenä asioita , jousta ei tiedä mitään.
        Sitten on hyvin hyvin pieni ryhmä potilaita joille eutanasia olisi pelastus kärsimyksistä, silloin kun koko keho on täynnä syöpää ja säryt kamalat.
        Mutta lääkärin vala tehdään aina elämää pelastamisesta , ei kuolemaa kiiruhtaen.

        Kuolema tulee jokaiselle ajallaan. Sitä vastaan turha taistella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuolema tulee jokaiselle ajallaan. Sitä vastaan turha taistella.

        Tai jouduttaa sitä tappamalla ihminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai jouduttaa sitä tappamalla ihminen.

        Ainakaan lääkärien!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakaan lääkärien!

        Lääkärien tehtövä ei tosiasiaan ole tappaa potilaitaan.


      • Anonyymi

        Tämä Räsäsen lausuma on ristiriidassa hallituksen epäinhimilliseen pienituloisten kohteluun. Pienituloisten " eutanasia" kun on hallituksella ollut normi toimintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen on ainoa pystykävelijä.

        Kd on muumioitunut hallituksessa, siksi halutaan eutanasiakin kieltää sitä haluavilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tarttee, koska se on oleellista ihmiskäsityksestä.

        Kd mukana hallituksessa, missä ihmiskäsitys on vain rikkaiden etuoikeus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan niin olen minäkin kuullut sen monelta vanhukselta —— mutta—— kun kuolema on käsillä niin halutaankin elää ja pyydellään enemmän särkyä,lievittävää. Sen olen nähnyt niin monta kertaa miten yli 90 vuotiaatkin sanovat että kun saisi elää ehkä hieman vielä, vaikka ovat aina kun on antanut lääkkeitä huomanneet että voi kun saisi kuolla .
        Mielestäni kaikki ne jotka puolustavat eutanasiaa voisivat mennä sairaalaan töihin vanhusten osastolle että saisivat tietää sen rehellisen toivomuksen , että hieman vielä haluaisin elää . Silloin kun kuolema on muutaman tunnin päässä . On hyvä sanoa teoriassa terveenä asioita , jousta ei tiedä mitään.
        Sitten on hyvin hyvin pieni ryhmä potilaita joille eutanasia olisi pelastus kärsimyksistä, silloin kun koko keho on täynnä syöpää ja säryt kamalat.
        Mutta lääkärin vala tehdään aina elämää pelastamisesta , ei kuolemaa kiiruhtaen.

        Lääkäritoiminta ollut vuosikymmeniä pelkkää liiketoimintaa. Siksi luotu lääkärille vakuutusturva, vaikka lääkäri tunaroisi ja potilas kuolee. Kd:n eutanasian vastustaminen siis pelkkää hurskastelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avuton yritys siirtää maalia.

        Itse kun nähnyt paikanpäällä tilanteen, missä lääkäri kieltänyt antamasta potilaalle lääkettä. Täten henki lähti. Pidän eutanasiaa ihmisarvoisena toimenpiteenä. On kd:ltä härskiä toimintaa. Sopii toki Orpon hallituksen härskin toimintaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai jouduttaa sitä tappamalla ihminen.

        Hurskastelua, sano kettu kanatarhassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen on jumalan kuva, ei eläin.

        Niin monimielinen ja ulotteinen on Jumala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisin mieluummin tuo eläin,ei tarviis kitua kuukausi tolkulla kipujen kanssa kun kuolema on edessä kuitenkin,olen kuullut monelta vanhukselta kysymyksen,joko minä pääsisin pois täältä?isänikin sanoi että koska saan sen piikin?kun voimat hiipuivat ja kuolo odotti.

        Tapa itsesi ennen kun menet siihen kuntoon. . Et tarvitse siinnä toisten apua. vaihtoehtoja on miksi sinä vaadit toisen tappamaan itsesi. Vai eikö ole kanttia. Älä pyydä sitä muiltakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös Päivi kannatta rokotteita? Kaikki eivät kuolleet, mutta osa kuoli

        Päivi luultavasti tiesi verihyytymistä ja sydänlihastulehduksesta jo ennenkuin suositteli rokotetta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihan niin olen minäkin kuullut sen monelta vanhukselta —— mutta—— kun kuolema on käsillä niin halutaankin elää ja pyydellään enemmän särkyä,lievittävää. Sen olen nähnyt niin monta kertaa miten yli 90 vuotiaatkin sanovat että kun saisi elää ehkä hieman vielä, vaikka ovat aina kun on antanut lääkkeitä huomanneet että voi kun saisi kuolla .
        Mielestäni kaikki ne jotka puolustavat eutanasiaa voisivat mennä sairaalaan töihin vanhusten osastolle että saisivat tietää sen rehellisen toivomuksen , että hieman vielä haluaisin elää . Silloin kun kuolema on muutaman tunnin päässä . On hyvä sanoa teoriassa terveenä asioita , jousta ei tiedä mitään.
        Sitten on hyvin hyvin pieni ryhmä potilaita joille eutanasia olisi pelastus kärsimyksistä, silloin kun koko keho on täynnä syöpää ja säryt kamalat.
        Mutta lääkärin vala tehdään aina elämää pelastamisesta , ei kuolemaa kiiruhtaen.

        ”Mielestäni kaikki ne jotka puolustavat eutanasiaa voisivat mennä sairaalaan töihin vanhusten osastolle että saisivat tietää sen rehellisen toivomuksen , että hieman vielä haluaisin elää .”

        Olen saattanut molemmat vanhempani ja tuli täysin päinvastaiseen tulokseen. Niiden kipujen ja kärsimysten seuraaminen vierestä oli kamalaa. Kumpikin heistä eläessään sanoi, etteivät halua kitua. Kuitenkin molemmat kituivat.

        Kummankaan kohdalla ei sedaatiota edes yritetty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisin mieluummin tuo eläin,ei tarviis kitua kuukausi tolkulla kipujen kanssa kun kuolema on edessä kuitenkin,olen kuullut monelta vanhukselta kysymyksen,joko minä pääsisin pois täältä?isänikin sanoi että koska saan sen piikin?kun voimat hiipuivat ja kuolo odotti.

        Lääkärit tekee myös vääriä diagnooseja muistakaa se. Tuloksia näytteitä myös sotketaan. Opiskelijat tekee virheitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan niin olen minäkin kuullut sen monelta vanhukselta —— mutta—— kun kuolema on käsillä niin halutaankin elää ja pyydellään enemmän särkyä,lievittävää. Sen olen nähnyt niin monta kertaa miten yli 90 vuotiaatkin sanovat että kun saisi elää ehkä hieman vielä, vaikka ovat aina kun on antanut lääkkeitä huomanneet että voi kun saisi kuolla .
        Mielestäni kaikki ne jotka puolustavat eutanasiaa voisivat mennä sairaalaan töihin vanhusten osastolle että saisivat tietää sen rehellisen toivomuksen , että hieman vielä haluaisin elää . Silloin kun kuolema on muutaman tunnin päässä . On hyvä sanoa teoriassa terveenä asioita , jousta ei tiedä mitään.
        Sitten on hyvin hyvin pieni ryhmä potilaita joille eutanasia olisi pelastus kärsimyksistä, silloin kun koko keho on täynnä syöpää ja säryt kamalat.
        Mutta lääkärin vala tehdään aina elämää pelastamisesta , ei kuolemaa kiiruhtaen.

        Vanhuksille pitää antaa heidän omia muistoja valokuvia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei eutanasiassa normaalisti mitään kuolinpiikkejä anneta. Uskovaisten valehtelua...

        USA:ssa, tuossa umpikristillisessä maassa, kuolinpiikkejä annetaan terveille ihmisille rangaistuksena rikoksista. Abortit taas on hirveä kauhistus, joiden vuoksi voidaan ammuskella lääkäreitä ja heitellä pommeja aborttiklinikoille. Aika moista kaksinaismoralismia. No, amerikkalaiset ovat siitä kuuluisia.

        Suurin osa tapahtuu elintoimintojen ylläpitämisen lopettamisella. Sitä tehdään paljon jo nykyään.

        Abortti on sama kuin on keskenmenon onnettomuudet sairaudet ja vauvojen kuolema kohtuun syntyy kuolleena tai kuolee synnytyksen jälkeen heti. Tai vauva kuolee tautiin. Kaikki ihmiset kuolee tappaa elukat toisiaan ihmiset toisiaan ja elukoita. Tämä on syntisten maailma taivaassa ei sitten enää ole syntiä eikä pahuutta täällä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuolema tulee jokaiselle ajallaan. Sitä vastaan turha taistella.

        Kaikki joutuu kuolemaan helluntailaisetkin jotka kuvittelee ylöstempaustaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lääkäritoiminta ollut vuosikymmeniä pelkkää liiketoimintaa. Siksi luotu lääkärille vakuutusturva, vaikka lääkäri tunaroisi ja potilas kuolee. Kd:n eutanasian vastustaminen siis pelkkää hurskastelua.

        Kemikaalit on kovaa bisnestä lääketehtaat myy rahasta mitä risiiniöljyä tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päivi luultavasti tiesi verihyytymistä ja sydänlihastulehduksesta jo ennenkuin suositteli rokotetta

        Pakolaisia terveydenhuollossa on jäänyt kiinni myrkyttämisestä yli annoksista likaisilla neuloilla pistämisestä ja näytteen ottamisesta samalla neulalla useilta. Terveydenhoidon surkeinta osaa on opiskelijat ja niiden jättäminen yksin ilman valvontaa.


      • Anonyymi

        Huumepiikkiä iskevät ryöstön kohteisiin niskaan kaulaan korvan taakse vievät rahat vaatteet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen on nisäkäs laji muiden nisäkäs lajien rinnalla.

        Ihmisellä on luojan henki sielu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tarttee, koska se on oleellista ihmiskäsityksestä.

        Riippuu uskonnosta onko sielu vai mikä henki


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Terveenä voi olla helppo laittaa nimensä papeiin, mutta mieli voi muuttua, kun haluaakin elää.

        "Kuoleman päivän koittaessa rauhoittava lääke annosteltiin potilaan kahviin ja hän menetti tajuntansa. Hän kuitenkin heräsi ja tytär ja aviomies joutuivat pitämään häntä aloillaan eutanasian aikana."
        https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/635ab92d-f67d-4294-bc48-9e32cf85b5ed

        Ylen TV SARJAT ONKIN KAIKKI TÄYNNÄ MYRKYTTÄJIÄ


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös Päivi kannatta rokotteita? Kaikki eivät kuolleet, mutta osa kuoli

        Venäjän SPUTNIK ROKOTTEET kuolleiden määrää ei tiedetä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kd on muumioitunut hallituksessa, siksi halutaan eutanasiakin kieltää sitä haluavilta.

        Mooseksen laki silmä silmästä farkut farkuista matkalaukku matkalaukussa auto autosta myrkky myrkystä ja murha murhasta ryöstö ryöstöstä ja tyrmäystippa tyrmäystipasta työpaikka työpaikasta ! Joka tappaa ihmisen tulee itse tapetuksi. Mooseksen laki älä varasta kohtaa kannattaa tutkia tarkemmin.


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        ”Mielestäni kaikki ne jotka puolustavat eutanasiaa voisivat mennä sairaalaan töihin vanhusten osastolle että saisivat tietää sen rehellisen toivomuksen , että hieman vielä haluaisin elää .”

        Olen saattanut molemmat vanhempani ja tuli täysin päinvastaiseen tulokseen. Niiden kipujen ja kärsimysten seuraaminen vierestä oli kamalaa. Kumpikin heistä eläessään sanoi, etteivät halua kitua. Kuitenkin molemmat kituivat.

        Kummankaan kohdalla ei sedaatiota edes yritetty.

        Meillä on ihmisiä jotka kertoneet että covid rokotteesta tuli patteja ihon alle kovettumia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen on jumalan kuva, ei eläin.

        Johanneksen evankeliumi luku 3


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä on ihmisiä jotka kertoneet että covid rokotteesta tuli patteja ihon alle kovettumia.

        Nuo nyt on pieni ongelma

        Kumman ottaisit: harmittoman patin vai aivoinfarktin?


      • Anonyymi

        ei kuolevaa tarvitse parantaa, vaan antaa tuskaton kuolema.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan niin olen minäkin kuullut sen monelta vanhukselta —— mutta—— kun kuolema on käsillä niin halutaankin elää ja pyydellään enemmän särkyä,lievittävää. Sen olen nähnyt niin monta kertaa miten yli 90 vuotiaatkin sanovat että kun saisi elää ehkä hieman vielä, vaikka ovat aina kun on antanut lääkkeitä huomanneet että voi kun saisi kuolla .
        Mielestäni kaikki ne jotka puolustavat eutanasiaa voisivat mennä sairaalaan töihin vanhusten osastolle että saisivat tietää sen rehellisen toivomuksen , että hieman vielä haluaisin elää . Silloin kun kuolema on muutaman tunnin päässä . On hyvä sanoa teoriassa terveenä asioita , jousta ei tiedä mitään.
        Sitten on hyvin hyvin pieni ryhmä potilaita joille eutanasia olisi pelastus kärsimyksistä, silloin kun koko keho on täynnä syöpää ja säryt kamalat.
        Mutta lääkärin vala tehdään aina elämää pelastamisesta , ei kuolemaa kiiruhtaen.

        Entäs nämä tapaukset kun lääkärin mielestä on kuollut ja käski viedä
        ruumishuoneelle. Ruumis virkosi ruumishuoneessa vaikka oli ollut kuukauden tajuttomana.
        Elänyt jo monta kymmentä vuotta tämän jälkeen Viettää uutta syntymänsä syntymäpäiviä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen on jumalan kuva, ei eläin.

        Jumala on ihmisen itsestään luoma kuva, eläimellä ei ole jumalia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakolaisia terveydenhuollossa on jäänyt kiinni myrkyttämisestä yli annoksista likaisilla neuloilla pistämisestä ja näytteen ottamisesta samalla neulalla useilta. Terveydenhoidon surkeinta osaa on opiskelijat ja niiden jättäminen yksin ilman valvontaa.

        Voitko todistaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo nyt on pieni ongelma

        Kumman ottaisit: harmittoman patin vai aivoinfarktin?

        Nykyisin myös syöpää pidetään rokotehaittana, tai ei oikeastaan syöpää vaan sitä että syöpä lähtee leviämään tavallista nopeammin koska rokote heikentää puolustuskykyä

        Eli syöpä joka on saanut muusta syystä alkunsa alkaakin rokotteen jälkeen levitä tulipalon tavoin koska puolustusjärjestelmä ei pysty torjumaan sen leviämistä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan niin olen minäkin kuullut sen monelta vanhukselta —— mutta—— kun kuolema on käsillä niin halutaankin elää ja pyydellään enemmän särkyä,lievittävää. Sen olen nähnyt niin monta kertaa miten yli 90 vuotiaatkin sanovat että kun saisi elää ehkä hieman vielä, vaikka ovat aina kun on antanut lääkkeitä huomanneet että voi kun saisi kuolla .
        Mielestäni kaikki ne jotka puolustavat eutanasiaa voisivat mennä sairaalaan töihin vanhusten osastolle että saisivat tietää sen rehellisen toivomuksen , että hieman vielä haluaisin elää . Silloin kun kuolema on muutaman tunnin päässä . On hyvä sanoa teoriassa terveenä asioita , jousta ei tiedä mitään.
        Sitten on hyvin hyvin pieni ryhmä potilaita joille eutanasia olisi pelastus kärsimyksistä, silloin kun koko keho on täynnä syöpää ja säryt kamalat.
        Mutta lääkärin vala tehdään aina elämää pelastamisesta , ei kuolemaa kiiruhtaen.

        Niin, mutta kysehän on siitä, että ne jotka HALUAISIVAT jo pois, kun kuolema kipujen kanssa kolkuttaa ovella, eli omasta tahdosta, mitä se saattohoito sitten on?, makuutetaan liikkumaan kyvytöntä kuukausi tolkulla ja letkulla ruokitaan, lääkkeitä dumpataan suoraan suoneen, lopuksi hyrrää vain se morfiinipumppu, onko järkeä, siinä ihmistä pidetään keinotekoisesti hengissä vasten tahtoaan, isäni sanoi myös 88 vuotiaana parantumatonta syöpää sairastaessaan vuoteen omana: EIKÖ TÄTÄ KÄRSIMYSTÄ VOISI JO LOPETTAA, no pari kuukautta kulutti yhteiskunnan varoja/resursseja, kunnes lähtö tuli, että silleen.
        Kristilliset ei sitte halua enää olla hallituksissa, kun noin sanovat, ei haittaa, turhia muutenkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Meillä on ihmisiä jotka kertoneet että covid rokotteesta tuli patteja ihon alle kovettumia.

        Täällä yhteensä kuusi rokotetta, eikä muuta kuin kipua pistoskohdassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Entäs nämä tapaukset kun lääkärin mielestä on kuollut ja käski viedä
        ruumishuoneelle. Ruumis virkosi ruumishuoneessa vaikka oli ollut kuukauden tajuttomana.
        Elänyt jo monta kymmentä vuotta tämän jälkeen Viettää uutta syntymänsä syntymäpäiviä.

        Tuo on kyllä huuhaata .


      • Anonyymi

        Varastettu tavara Mooses mosselle Joosua 7:15


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tarttee, koska se on oleellista ihmiskäsityksestä.

        Jeesus uusi testamentti puhuu lähinnä elämästä parantamisesta auttamisesta ja haavojen pesusta ja elämän hengen laista tai elämän ruhtinaasta tai elämän antajasta tai armosta elämään tai saa elää koska Jeesus elää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avuton yritys siirtää maalia.

        Montako potilasta on tullut pestynä tällä viikolla?


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Täällä yhteensä kuusi rokotetta, eikä muuta kuin kipua pistoskohdassa.

        Suomessa on hyvin vähän 6 rokotetta ottaneita, joten luultavasti keksit omiasi
        Suurin osa lopetti jo 3. annokseen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäs nämä tapaukset kun lääkärin mielestä on kuollut ja käski viedä
        ruumishuoneelle. Ruumis virkosi ruumishuoneessa vaikka oli ollut kuukauden tajuttomana.
        Elänyt jo monta kymmentä vuotta tämän jälkeen Viettää uutta syntymänsä syntymäpäiviä.

        Terveyden hoitaja ei osu pinseteillä edes puutikkuun haavasta saati hammaslääkäri osaa korjata hammasta tai ottaa terveen hampaan pois on tällä tasolla meillä ja saavat vielä palkkaa tästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Venäjän SPUTNIK ROKOTTEET kuolleiden määrää ei tiedetä.

        Sputnik ei ole pahakaaan, venäjällä ei monikaan kuollut. Paljon enemmän kuolemia on aiheuttanut PFIZER

        Mutta muista rokotteihin ei useinmiten kuolla, vaan niistä saadaan haittavaikutuksia (ihottumaa, sydänoireilua, hermosto juttuja ym)


      • Anonyymi

        Abortti keskeyttää vauvan kehityksen usein vammaisuus on syynä epämuodostumat tai raiskaus. Älä ala puolustaa ukkojen raiskauksia yhtään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen on jumalan kuva, ei eläin.

        Jos ihminen on Jumalan kuva, ja jumala on kaikkivoipa, niin eikö siitä loogisesti seuraa, että ihminen voi myös itse päättää elämästään ja kuolemastaan. Nyt se jumalallinen oikeus annetaan lääkärille, joka päättää pitkittää ihmisen (lue jumalan) kärsimyksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse kun nähnyt paikanpäällä tilanteen, missä lääkäri kieltänyt antamasta potilaalle lääkettä. Täten henki lähti. Pidän eutanasiaa ihmisarvoisena toimenpiteenä. On kd:ltä härskiä toimintaa. Sopii toki Orpon hallituksen härskin toimintaan.

        Päivi on kyllä melkoinen epeli. Homotkin pystyy parantamaan kuulemma. Paranteleeko hän nyt Essayahin pystynenän kanssa kuinkakin paljon persujen pet shop boyseja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse kun nähnyt paikanpäällä tilanteen, missä lääkäri kieltänyt antamasta potilaalle lääkettä. Täten henki lähti. Pidän eutanasiaa ihmisarvoisena toimenpiteenä. On kd:ltä härskiä toimintaa. Sopii toki Orpon hallituksen härskin toimintaan.

        Päästään vihdoin ehdottamaan eutanasiaa kaikille masentuneille ja köyhille. Siinäpä sitä ihmisarvoa onkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lääkkeet on myrkkyjä ja ne aiheuttaa kauheita lisä oireita kipuja tuskia hiukset lähtee päästä ja kuivuu. Liikaa annetut lääkkeet on monesti kuolin syy. Väärät määrät. Tai puuttuu joku lääke antibiootti tai vitamiini rauta kokonaan ei ole tutkittu tai jos on tutkittu ei lääkäri ole lukenut tuloksia.

        SIKIÖASENNOSSA MAKAAVA, TIEDOTON, LETKUILLLA SYÖTETTÄVÄ, LUUKSI JA NAHAKSI KUIHTUNUT, EI OLE ENÄÄ IHMINEN TÄHÄN AHNEIDEN, KATALIEN MAAILMAAN.

        LOPETTAKAA TUO ÄLYTÖN, JONKUN JUMALAN NIMEEN MESOAMINEN.

        PÄIVI RÄSÄNEN MESOKOOT SATEENKAARIPILVENSÄ REUNALLA, SUUNTAAN TAI TOISEEN,

        EUTANASIA EDUSKUNNASSA SAATAVA LAKIIN.

        ihmisellä oikeus omaan elämään, vihannes ei kuulu vuosia virua käänneltävä.
        Hävetkää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lääkärit tekee myös vääriä diagnooseja muistakaa se. Tuloksia näytteitä myös sotketaan. Opiskelijat tekee virheitä.

        Virheitä tehdään paljon, ne kuitataan hiljaisuudessa.
        Siinä lääkäreiden etiikka.


      • Anonyymi

        Abortti on murha.Miksi kummassa suomessa aivan selkeätkin murhat tuomitaan tappoina?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ihminen on Jumalan kuva, ja jumala on kaikkivoipa, niin eikö siitä loogisesti seuraa, että ihminen voi myös itse päättää elämästään ja kuolemastaan. Nyt se jumalallinen oikeus annetaan lääkärille, joka päättää pitkittää ihmisen (lue jumalan) kärsimyksiä.

        Elämä ei ole lahja Jumalalta.Pikemmin elämä on koeaika.Jos elämäni olisi lahja,voisin tehdä sille mitä tahdon,vaikkapa palauttaisin lahjanantajalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SIKIÖASENNOSSA MAKAAVA, TIEDOTON, LETKUILLLA SYÖTETTÄVÄ, LUUKSI JA NAHAKSI KUIHTUNUT, EI OLE ENÄÄ IHMINEN TÄHÄN AHNEIDEN, KATALIEN MAAILMAAN.

        LOPETTAKAA TUO ÄLYTÖN, JONKUN JUMALAN NIMEEN MESOAMINEN.

        PÄIVI RÄSÄNEN MESOKOOT SATEENKAARIPILVENSÄ REUNALLA, SUUNTAAN TAI TOISEEN,

        EUTANASIA EDUSKUNNASSA SAATAVA LAKIIN.

        ihmisellä oikeus omaan elämään, vihannes ei kuulu vuosia virua käänneltävä.
        Hävetkää!

        Pöivi Räsäseen en luota.Hän puolusti rokotuksia,ja kenties hyväksynee toukokuussa aloitettavat täysin turhat pakkorokotuksetkin.
        Ei yksikään pyhityselämässä oleva voisi ryhtyä politiikoksi.Jos ryhtyy ,silloin kumartaa kahta herraa,mutta toista vihaa.Politiikot ovat saatanan käskyläisiä,he ovat myyneet sielunsa,ja joutuvat siitä tilille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös Päivi kannatta rokotteita? Kaikki eivät kuolleet, mutta osa kuoli

        Aivan, Päivi antoi luvan koronarokotteella tappamiseen. 😔 Onhan se ollut melkoista venäläistä rulettia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Terveenä voi olla helppo laittaa nimensä papeiin, mutta mieli voi muuttua, kun haluaakin elää.

        "Kuoleman päivän koittaessa rauhoittava lääke annosteltiin potilaan kahviin ja hän menetti tajuntansa. Hän kuitenkin heräsi ja tytär ja aviomies joutuivat pitämään häntä aloillaan eutanasian aikana."
        https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/635ab92d-f67d-4294-bc48-9e32cf85b5ed

        Tuo nyt oli väkisin tappamista!
        Olisivat antaneet jäädä henkiin.
        Peruuttamiselle pitää olla mahdollisuus.
        Eli tässä syyllistyivät, lääkäri, tytär ja aviomies.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisellä on luojan henki sielu

        Ruumis voidaan tappaa, mutta ei sielua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen on nisäkäs laji muiden nisäkäs lajien rinnalla.

        Näin on. Ja kukaan ei ole nähnyt Jumalan kuvaa eikä Jumalaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen on ainoa pystykävelijä.

        Entäs pingviini. Ja strutsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisin mieluummin tuo eläin,ei tarviis kitua kuukausi tolkulla kipujen kanssa kun kuolema on edessä kuitenkin,olen kuullut monelta vanhukselta kysymyksen,joko minä pääsisin pois täältä?isänikin sanoi että koska saan sen piikin?kun voimat hiipuivat ja kuolo odotti.

        Aivan. Niin moni toivoo pääsevänsä pois. Ja joka päivä joku vanhus tekee sen itse ,vaikka ei ole vielä kivuissa paikallaan makaava luukasa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei paljon loppumetreillä kävele eikä edes ryömi!

        Eikä edes liiku. Se on se asento mihin hoitaja ehtii laittamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhuksille ei puhuta kuin TV ohjelmissa masentamalla vaan piristämällä. Lohdutuksen sanoja ja pitämällä liikkeellä muiden yhteydessä.

        Liikaa pirteyskin ärsyttää. Monet puhuu vanhalle kuin lapselle tai aivokuolleelle. Lässynlässyn läpällä. Tosi ÄRSYTTÄVÄÄ !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä annetaan . Ihminen myrkytetään.

        Ei tarvita myrkkyjä. Pelkkä ilma riittää. Ilmaa verenkiertoon.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Päivi ei osaa koskaan asettua muiden asemaan. Hänellä ei kykyä empatiaan.

        Olet niin oikeassa. Tekopyhä otus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei eutanasiassa normaalisti mitään kuolinpiikkejä anneta. Uskovaisten valehtelua...

        USA:ssa, tuossa umpikristillisessä maassa, kuolinpiikkejä annetaan terveille ihmisille rangaistuksena rikoksista. Abortit taas on hirveä kauhistus, joiden vuoksi voidaan ammuskella lääkäreitä ja heitellä pommeja aborttiklinikoille. Aika moista kaksinaismoralismia. No, amerikkalaiset ovat siitä kuuluisia.

        Suurin osa tapahtuu elintoimintojen ylläpitämisen lopettamisella. Sitä tehdään paljon jo nykyään.

        Sitä tehdään päivittäin. Miksei sitä kauhistella ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä Räsäsen lausuma on ristiriidassa hallituksen epäinhimilliseen pienituloisten kohteluun. Pienituloisten " eutanasia" kun on hallituksella ollut normi toimintaa.

        Kristillisdemokraatit on yhtä ahne porukka kuin koko muu hallitus. Kristillisyytensä he todistavat mm puolustamalla Israelin tekemää kansanmurhaa ,yrittämällä kieltää homoseksuaaleilta oikeudet elää näköistään elämää ja asettumalla itse Jumalaksi. On komeeta ,vai ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lääkäritoiminta ollut vuosikymmeniä pelkkää liiketoimintaa. Siksi luotu lääkärille vakuutusturva, vaikka lääkäri tunaroisi ja potilas kuolee. Kd:n eutanasian vastustaminen siis pelkkää hurskastelua.

        Sitä juuri. Tuo lepertelevä satutäti voisi lähteä eläkkeelle. Eikös mittarissa ole jo kohta 80.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse kun nähnyt paikanpäällä tilanteen, missä lääkäri kieltänyt antamasta potilaalle lääkettä. Täten henki lähti. Pidän eutanasiaa ihmisarvoisena toimenpiteenä. On kd:ltä härskiä toimintaa. Sopii toki Orpon hallituksen härskin toimintaan.

        Juurikin noin.


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        ”Mielestäni kaikki ne jotka puolustavat eutanasiaa voisivat mennä sairaalaan töihin vanhusten osastolle että saisivat tietää sen rehellisen toivomuksen , että hieman vielä haluaisin elää .”

        Olen saattanut molemmat vanhempani ja tuli täysin päinvastaiseen tulokseen. Niiden kipujen ja kärsimysten seuraaminen vierestä oli kamalaa. Kumpikin heistä eläessään sanoi, etteivät halua kitua. Kuitenkin molemmat kituivat.

        Kummankaan kohdalla ei sedaatiota edes yritetty.

        Sama kokemus isäni kohdalla. Siskoni kohdalla lopetettiin hoito .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki joutuu kuolemaan helluntailaisetkin jotka kuvittelee ylöstempaustaan.

        Nii tekee.


      • Anonyymi

        Piti myös ihmisiä samanarvoisena. Muistakaa se uskon kiihkoilijat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakolaisia terveydenhuollossa on jäänyt kiinni myrkyttämisestä yli annoksista likaisilla neuloilla pistämisestä ja näytteen ottamisesta samalla neulalla useilta. Terveydenhoidon surkeinta osaa on opiskelijat ja niiden jättäminen yksin ilman valvontaa.

        No suomen uutisista varmaan luitko?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huumepiikkiä iskevät ryöstön kohteisiin niskaan kaulaan korvan taakse vievät rahat vaatteet.

        Voi taivas teitä rasisteja. Kuuluiko aloitukseen maahanmuuttajat ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylen TV SARJAT ONKIN KAIKKI TÄYNNÄ MYRKYTTÄJIÄ

        Hahaha . Mitkä sarjat ? Kerro meille tietämättömille ? Älä toki noin huipputärkeää asiaa salaile.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä on ihmisiä jotka kertoneet että covid rokotteesta tuli patteja ihon alle kovettumia.

        Joo joo. Mulle tuli ripuli. Mutta tulikin vanhasta ruuasta. Parempaa sen rokotteen syyksi. Vai kävisikö kaikki vauvasta asti ja ulkomaanmatkojen vuoksi otetut rokotteet syyksi. Minulla myös joskus kutittaa selkää ,ja nivelet naksuu. Tosin jo ennen rokotteita. Nyt laitan ne rokotteen syyksi, koska lääkärit nuo puoskatit väittää nivelrikoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei kuolevaa tarvitse parantaa, vaan antaa tuskaton kuolema.

        Aivan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäs nämä tapaukset kun lääkärin mielestä on kuollut ja käski viedä
        ruumishuoneelle. Ruumis virkosi ruumishuoneessa vaikka oli ollut kuukauden tajuttomana.
        Elänyt jo monta kymmentä vuotta tämän jälkeen Viettää uutta syntymänsä syntymäpäiviä.

        No, ihan kiva satu tuokin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voitko todistaa?

        Ei tietenkään voi. Nämä on näitä rasisteja joitten mielestä sodat ,sairaudet ,sähkön hinta ,suomalaisten tekemät tapot ( viikottaiset ) ym on pakolaisten vika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, mutta kysehän on siitä, että ne jotka HALUAISIVAT jo pois, kun kuolema kipujen kanssa kolkuttaa ovella, eli omasta tahdosta, mitä se saattohoito sitten on?, makuutetaan liikkumaan kyvytöntä kuukausi tolkulla ja letkulla ruokitaan, lääkkeitä dumpataan suoraan suoneen, lopuksi hyrrää vain se morfiinipumppu, onko järkeä, siinä ihmistä pidetään keinotekoisesti hengissä vasten tahtoaan, isäni sanoi myös 88 vuotiaana parantumatonta syöpää sairastaessaan vuoteen omana: EIKÖ TÄTÄ KÄRSIMYSTÄ VOISI JO LOPETTAA, no pari kuukautta kulutti yhteiskunnan varoja/resursseja, kunnes lähtö tuli, että silleen.
        Kristilliset ei sitte halua enää olla hallituksissa, kun noin sanovat, ei haittaa, turhia muutenkin.

        Se tahallaan kiduttaminen on rikos. Isäni huusi syövän ja reuman takia päiväkausia sairaalassa tuskiaan ,niin että oli pakko siirtää toiseen siipeen kun muut potilaat ei kärsineet kuulla sitä tuskan huutoa. Itse kun viimeisen kerran läksin hänen luotaan ,huuto ja itku kuulii ulos asti.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Täällä yhteensä kuusi rokotetta, eikä muuta kuin kipua pistoskohdassa.

        Eipä täälläkään. Ja jos jotain tulee ( niinkuin vanhemmiten tulee ) en syytä rokotusta ( 3 kpl)


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Tuo on kyllä huuhaata .

        Ihan varmasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terveyden hoitaja ei osu pinseteillä edes puutikkuun haavasta saati hammaslääkäri osaa korjata hammasta tai ottaa terveen hampaan pois on tällä tasolla meillä ja saavat vielä palkkaa tästä.

        Onpa sulla ollut huono lääkäri. Jos noin olisi olisimme kaikki lääkärissä käyneet kuolleita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päivi on kyllä melkoinen epeli. Homotkin pystyy parantamaan kuulemma. Paranteleeko hän nyt Essayahin pystynenän kanssa kuinkakin paljon persujen pet shop boyseja?

        Hyvä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päästään vihdoin ehdottamaan eutanasiaa kaikille masentuneille ja köyhille. Siinäpä sitä ihmisarvoa onkin.

        Höpöhöpö. Ihminen tervejärkisenä kirjoittaa hoitotahdon. Ei niitä loppupiikkejä jaeta kuin tikkareits.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SIKIÖASENNOSSA MAKAAVA, TIEDOTON, LETKUILLLA SYÖTETTÄVÄ, LUUKSI JA NAHAKSI KUIHTUNUT, EI OLE ENÄÄ IHMINEN TÄHÄN AHNEIDEN, KATALIEN MAAILMAAN.

        LOPETTAKAA TUO ÄLYTÖN, JONKUN JUMALAN NIMEEN MESOAMINEN.

        PÄIVI RÄSÄNEN MESOKOOT SATEENKAARIPILVENSÄ REUNALLA, SUUNTAAN TAI TOISEEN,

        EUTANASIA EDUSKUNNASSA SAATAVA LAKIIN.

        ihmisellä oikeus omaan elämään, vihannes ei kuulu vuosia virua käänneltävä.
        Hävetkää!

        Juuri näin. Ei kamalampaa kuin tuskissaan huutavat luurangoksi laihtunut ihminen joka on puoliksi tajuissaan puoliksi tajuton täysin muiden varassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen on ainoa pystykävelijä.

        Bonobo apinat osaavat kävellä myös pystyssä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pöivi Räsäseen en luota.Hän puolusti rokotuksia,ja kenties hyväksynee toukokuussa aloitettavat täysin turhat pakkorokotuksetkin.
        Ei yksikään pyhityselämässä oleva voisi ryhtyä politiikoksi.Jos ryhtyy ,silloin kumartaa kahta herraa,mutta toista vihaa.Politiikot ovat saatanan käskyläisiä,he ovat myyneet sielunsa,ja joutuvat siitä tilille.

        Saavatkin ison tilin. Ministerit vielä isomman. Lisäksi kulukorvaukset . Tonni per nenä. Tonni kertaa 200 henkilöä kuussa on iso raha. Saati vuodessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen on jumalan kuva, ei eläin.

        Sellaista ne taikauskoiset hömpät ovat joskus itselleen kirjoittaneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kemikaalit on kovaa bisnestä lääketehtaat myy rahasta mitä risiiniöljyä tahansa.

        "Kemikaalit on kovaa bisnestä lääketehtaat myy rahasta mitä risiiniöljyä tahansa."

        99,9% totta.

        Mutta kas kummaa: monet lääketehtaat kieltävät tuotteidensa käytön tappamiseen.
        USA:ssa tästä syystä moni kuolemantuomio on käytännössä muuttunut elinikäiseksi vankeudeksi, kun vankila ei onnistu hankkimaan teloittamiseen tarvittavaa kemikaalia.

        Kas kun eivät ota sähkötuolia uudelleen käyttöön.

        Itse epäilen, että sähkötuolia pidetään epähumaanina teloitustapana, mutta missä määrin se taas johtuu tästä:

        Kun nähdään, miten teloitettavan keho käyttäytyy teloituksen aikana, tehdään virheellisiä päätelmiä siitä, mitä oikeasti tapahtuu.

        Nähtävät kehon liikkeet ja esim. syljen valuminen suusta eivät ole tietoista toimintaa, vaan sähkövirta kehossa aiheuttaa myös näkyviä vaikutuksia.

        Tämä olisi helppo todeta seuraavalla tavalla:

        1. Teloituksen jälkeen kytketään virta pois sähkötuolista.

        2. Kuivataan valunut sylki pyyhkeellä pois.

        3. varmistetaan, että teloitettava on kuollut.

        4. muut pois turvaetäisyyden päähän sähkötuolista ja virta uudelleen päälle.

        Olettaisin, että kyllä se sylki valuu vielä tässäkin vaiheessa, ja jos kerran teloitettava on kuollut, niin sehän todistaa, että kyseessä on sähkövirran kehossa aiheuttama toiminto, ei tietoisesti tehty asia.

        Eli kyllä lääketehtaat tykkäävät bisnestä tehdä, mutta ilmeiseti näkevät sen mainehaittana, jos lääketehtaan tuotteita käytetään teloituskemikaalina, eli annetaanmyrkkyruiske kuolemantuomion saaneelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisin mieluummin tuo eläin,ei tarviis kitua kuukausi tolkulla kipujen kanssa kun kuolema on edessä kuitenkin,olen kuullut monelta vanhukselta kysymyksen,joko minä pääsisin pois täältä?isänikin sanoi että koska saan sen piikin?kun voimat hiipuivat ja kuolo odotti.

        Kivunhoito on ollut silloin epäasiallisesti hoidettu jos on kipuja ettei kestä. .Se ei ole syy alkaa tappamaan. Yhtäkään tapaa tappaa ihminen kivuttomasti ei ole. Sen näkee jo USA:n kuolemantuomioiden täytääntöönpanossa kautta aikojen, aina luvataan kivutonta tapaa mutta on mennyt metsään joka kerta, ei ole vaan sellaista tapaa. JUmalan lakia rikotaan kun aletaan tappamaan ihmisiä. Ei edes Kainia saanut kukaan tappaa.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Päivi ei osaa koskaan asettua muiden asemaan. Hänellä ei kykyä empatiaan.

        Kenellä suomalaisella on muka empatiankyky. Varsin harvalla. Mutta tässä Päivi on oikeassa.


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        ”Mielestäni kaikki ne jotka puolustavat eutanasiaa voisivat mennä sairaalaan töihin vanhusten osastolle että saisivat tietää sen rehellisen toivomuksen , että hieman vielä haluaisin elää .”

        Olen saattanut molemmat vanhempani ja tuli täysin päinvastaiseen tulokseen. Niiden kipujen ja kärsimysten seuraaminen vierestä oli kamalaa. Kumpikin heistä eläessään sanoi, etteivät halua kitua. Kuitenkin molemmat kituivat.

        Kummankaan kohdalla ei sedaatiota edes yritetty.

        Isäni kuoli syöpään mutta ei kärsinyt kivuista, hän sai kivunlievitusytä tarpeeksi muttei niinettä olisi mennyt sekaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Abortti on sama kuin on keskenmenon onnettomuudet sairaudet ja vauvojen kuolema kohtuun syntyy kuolleena tai kuolee synnytyksen jälkeen heti. Tai vauva kuolee tautiin. Kaikki ihmiset kuolee tappaa elukat toisiaan ihmiset toisiaan ja elukoita. Tämä on syntisten maailma taivaassa ei sitten enää ole syntiä eikä pahuutta täällä on.

        tahallaan et saa syntiä tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mooseksen laki silmä silmästä farkut farkuista matkalaukku matkalaukussa auto autosta myrkky myrkystä ja murha murhasta ryöstö ryöstöstä ja tyrmäystippa tyrmäystipasta työpaikka työpaikasta ! Joka tappaa ihmisen tulee itse tapetuksi. Mooseksen laki älä varasta kohtaa kannattaa tutkia tarkemmin.

        Jeesusken sovintotyö toi armon ja ketään ei saa tappaa. Anna anteeksi vaikka 77 kertaa.Jeesus sanoi kun yrittivät kivittää naisen uskottomuudesta: se joka on synnitön heittäköön ensimmäisen kiven, Kaikki kävelivät pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei kuolevaa tarvitse parantaa, vaan antaa tuskaton kuolema.

        niin kivunlievityksellä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyisin myös syöpää pidetään rokotehaittana, tai ei oikeastaan syöpää vaan sitä että syöpä lähtee leviämään tavallista nopeammin koska rokote heikentää puolustuskykyä

        Eli syöpä joka on saanut muusta syystä alkunsa alkaakin rokotteen jälkeen levitä tulipalon tavoin koska puolustusjärjestelmä ei pysty torjumaan sen leviämistä

        höpöhöpö


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Abortti keskeyttää vauvan kehityksen usein vammaisuus on syynä epämuodostumat tai raiskaus. Älä ala puolustaa ukkojen raiskauksia yhtään.

        Armo pitää olla mukana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Virheitä tehdään paljon, ne kuitataan hiljaisuudessa.
        Siinä lääkäreiden etiikka.

        SUOMI EI NYT OEL OIEKA DEMOKRATIA ALKUUNKAAN KOSAK VIRHEET PIILOTETAN


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on. Ja kukaan ei ole nähnyt Jumalan kuvaa eikä Jumalaa.

        Moses


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on. Ja kukaan ei ole nähnyt Jumalan kuvaa eikä Jumalaa.

        Jeesuksen opetuslapset jan ne kaikki jotka näkivät Jeesuksen ovat nähneet


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikaa pirteyskin ärsyttää. Monet puhuu vanhalle kuin lapselle tai aivokuolleelle. Lässynlässyn läpällä. Tosi ÄRSYTTÄVÄÄ !

        niin on ja huonoa käytöstä. Monet Suoemssa puhuvat noin jo 12v lapselleenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se tahallaan kiduttaminen on rikos. Isäni huusi syövän ja reuman takia päiväkausia sairaalassa tuskiaan ,niin että oli pakko siirtää toiseen siipeen kun muut potilaat ei kärsineet kuulla sitä tuskan huutoa. Itse kun viimeisen kerran läksin hänen luotaan ,huuto ja itku kuulii ulos asti.

        siinäei sitten olehoidettu oikein alkuunkaaan. Olsisit valittanut sairaalan alalituskelle. Suomalaisetn ongelma on empatianpuute


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Päivi ei osaa koskaan asettua muiden asemaan. Hänellä ei kykyä empatiaan.

        Samaa mieltä. Uskonto sotkenut pään täysin.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Päivi ei osaa koskaan asettua muiden asemaan. Hänellä ei kykyä empatiaan.

        Päivi on taas rautaa. Ja osaa erinomaisesti ja totuudellisesti asettua lähellä kuolemaakin olevan ihmisen asemaan. Sen sijaan mitenkähän monet eutanasian kannattajista itse mielellään ryhtyisivät eutanasiapyöveleiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, mutta kysehän on siitä, että ne jotka HALUAISIVAT jo pois, kun kuolema kipujen kanssa kolkuttaa ovella, eli omasta tahdosta, mitä se saattohoito sitten on?, makuutetaan liikkumaan kyvytöntä kuukausi tolkulla ja letkulla ruokitaan, lääkkeitä dumpataan suoraan suoneen, lopuksi hyrrää vain se morfiinipumppu, onko järkeä, siinä ihmistä pidetään keinotekoisesti hengissä vasten tahtoaan, isäni sanoi myös 88 vuotiaana parantumatonta syöpää sairastaessaan vuoteen omana: EIKÖ TÄTÄ KÄRSIMYSTÄ VOISI JO LOPETTAA, no pari kuukautta kulutti yhteiskunnan varoja/resursseja, kunnes lähtö tuli, että silleen.
        Kristilliset ei sitte halua enää olla hallituksissa, kun noin sanovat, ei haittaa, turhia muutenkin.

        Keinotekoisesti hengissäpitäminen (oliko hoitotestamenttia?) on eri asia kuin surmaavan myrkyn tarkoituksellisesti antaminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SIKIÖASENNOSSA MAKAAVA, TIEDOTON, LETKUILLLA SYÖTETTÄVÄ, LUUKSI JA NAHAKSI KUIHTUNUT, EI OLE ENÄÄ IHMINEN TÄHÄN AHNEIDEN, KATALIEN MAAILMAAN.

        LOPETTAKAA TUO ÄLYTÖN, JONKUN JUMALAN NIMEEN MESOAMINEN.

        PÄIVI RÄSÄNEN MESOKOOT SATEENKAARIPILVENSÄ REUNALLA, SUUNTAAN TAI TOISEEN,

        EUTANASIA EDUSKUNNASSA SAATAVA LAKIIN.

        ihmisellä oikeus omaan elämään, vihannes ei kuulu vuosia virua käänneltävä.
        Hävetkää!

        Samaa mieltä. Syöpä potilaat saattohoidossa, kuolee loppujenlopuksi, morfiinin yliannokseen. HUUME !!!. Sitä tarvitsis myös surevat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päivi on taas rautaa. Ja osaa erinomaisesti ja totuudellisesti asettua lähellä kuolemaakin olevan ihmisen asemaan. Sen sijaan mitenkähän monet eutanasian kannattajista itse mielellään ryhtyisivät eutanasiapyöveleiksi.

        Taidat puhua itsestäsi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse kun nähnyt paikanpäällä tilanteen, missä lääkäri kieltänyt antamasta potilaalle lääkettä. Täten henki lähti. Pidän eutanasiaa ihmisarvoisena toimenpiteenä. On kd:ltä härskiä toimintaa. Sopii toki Orpon hallituksen härskin toimintaan.

        Marinin hallituksen toiminta oli härskiä. Erityisoppilaat joutuivat olemaan etäopetuksessa liian pitkään ja kaikkia yritettiin painostaa ottamaan koronarokotteet.


      • Anonyymi

        Pitää paikkaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tarttee, koska se on oleellista ihmiskäsityksestä.

        Juuri niin. Rukoillaan Jumalaa ,että kaikki ihmiset saisivat uskon ja ne jotka eivät vielä usko niin kääntyisi Jumalan puoleen että Hän heidät armahtaisi. Ei ole muuten mitään mahdollisuutta. Kuoleman jälkeen ei ole valitusoikeutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se mitenkään totuutta muuta.

        Ei muutakaan. Jeesus on sanonut, hän on tie, totuus ja elämä. Kiitos Jeesus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin monimielinen ja ulotteinen on Jumala.

        Jumala on kolmiyhteinen, Vanhurskas ja Rakkaus. Vihaa syntiä ja rakastaa syntiin langennutta ihmistä, siksi lähetti oman Poikansa. Pyhähenki sinetöi ikuiseen elämään. Saatana ja hänen enkelinsä joutuvat ikuiseen kadotukseen. Kiitos Jeesus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki joutuu kuolemaan helluntailaisetkin jotka kuvittelee ylöstempaustaan.

        Kyllä juu madot syö maatuvan ruumiin, se osa jää, mutta uskovalla on osa toisessa ylösnousemuksessa. Joka ei usko, on jo tuomittu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mooseksen laki silmä silmästä farkut farkuista matkalaukku matkalaukussa auto autosta myrkky myrkystä ja murha murhasta ryöstö ryöstöstä ja tyrmäystippa tyrmäystipasta työpaikka työpaikasta ! Joka tappaa ihmisen tulee itse tapetuksi. Mooseksen laki älä varasta kohtaa kannattaa tutkia tarkemmin.

        Laki on hengellinen, kuinkas luet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päivi on kyllä melkoinen epeli. Homotkin pystyy parantamaan kuulemma. Paranteleeko hän nyt Essayahin pystynenän kanssa kuinkakin paljon persujen pet shop boyseja?

        Syntisairaudesta on mahdollista parantua Jumalan voimalla, Kristuksen lunastustyön kautta. Aamen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämä ei ole lahja Jumalalta.Pikemmin elämä on koeaika.Jos elämäni olisi lahja,voisin tehdä sille mitä tahdon,vaikkapa palauttaisin lahjanantajalle.

        Armonaika, valmistautuminen tulevaa varten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on. Ja kukaan ei ole nähnyt Jumalan kuvaa eikä Jumalaa.

        Kyllä on nähnyt. Jumalan valtakunta on sisäisesti teissä vrt. niin kauan kuin olemme tässä ruumiissa olemme kaukana Jumalasta. Uskovissa näemme hänet ja kerran kasvoista kasvoihin, niin me aina olemme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristillisdemokraatit on yhtä ahne porukka kuin koko muu hallitus. Kristillisyytensä he todistavat mm puolustamalla Israelin tekemää kansanmurhaa ,yrittämällä kieltää homoseksuaaleilta oikeudet elää näköistään elämää ja asettumalla itse Jumalaksi. On komeeta ,vai ?

        Miksi etsit malkaa veljesi silmästä ja katso hirssi on omassasi. Katso ettet itseltäsi kiusattaisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellaista ne taikauskoiset hömpät ovat joskus itselleen kirjoittaneet.

        On kyllä melkoista taikauskoa että ihmisen esi-isä on apina. Varmaankin jonkun sitten? Tai että joulupukki jakaa kaikille maailman lapsille lahjoja. Kyllä vaatii lujaa uskoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesusken sovintotyö toi armon ja ketään ei saa tappaa. Anna anteeksi vaikka 77 kertaa.Jeesus sanoi kun yrittivät kivittää naisen uskottomuudesta: se joka on synnitön heittäköön ensimmäisen kiven, Kaikki kävelivät pois.

        Juuri näin. Tunnetko sen salaisuuden joka on tuossa sovintotyössä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kivunhoito on ollut silloin epäasiallisesti hoidettu jos on kipuja ettei kestä. .Se ei ole syy alkaa tappamaan. Yhtäkään tapaa tappaa ihminen kivuttomasti ei ole. Sen näkee jo USA:n kuolemantuomioiden täytääntöönpanossa kautta aikojen, aina luvataan kivutonta tapaa mutta on mennyt metsään joka kerta, ei ole vaan sellaista tapaa. JUmalan lakia rikotaan kun aletaan tappamaan ihmisiä. Ei edes Kainia saanut kukaan tappaa.

        Kirjoitat: "Yhtäkään tapaa tappaa ihminen kivuttomasti ei ole."

        Väitteesi ei ole totta. Kun ihminen hengittää hiilimonoksidia, joka tunnetaan paremmin nimellä häkä, niin ihminen kuolee kivuttomasti.
        Se on kavala kaasu joka tappaa monta ihmistä joka vuosi. Se on täysin hajuton, siksi niitä häkään kuolemisia tapahtuu niin paljon.

        USA:ssa toimi menneinä vuosina sitten mies nimeltään Jack Kevorkian. Hänet tunnettiin nimellä Tohtori Kuolema. Hän toimitti parantumattomasti sairaille kovista kivuista kärsiville ihmisille häkäpullon, jossa oli letku ja kasvoille asetettava naamari, sekä auki kierrettävä venttiili.
        Kevorkian tuli kuolemaan toivovan ihmisen luo häkäpullonsa kanssa ja neuvoi kuinka naamari asetetaan kasvoille ja sen jälkeen kuolemaa toivovan ihmisen täytyi itse kiertää pullon venttiili auki.

        Kevorkian joutui vankilaan tästä toiminnastaan vaikka hän ei tappanut ketään. Kummallista oli, että vaikka kuolemaa toivova ihminen itse asetti naamion kasvoilleen ja itse kiersi pullon venttiilin auki, Kevorkianin antamien ohjeiden mukaisesti, Kevorkiania syytettiin kuitenkin kuolemisen avustamisesta.

        Onhan joissakin USA:n osavaltioissa ollut kuolemaan tuomittujen teloittamisessa käytössä kaasukammio. En tiedä mitä kaasua teloituksissa käytettiin.
        Hiilimonoksidihan olisi kipuja aiheuttamaton aine sellaiselle joka haluaa kivuttoman kuoleman. Ihmnen menettää tajuntansa niin nopeasti ettei hän ennätä tuntea mitään kipuja eikä tukehtumisen tunnetta.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Lisäksi on matelijoita, ja vesieläimiä ja kaiken maailman nilviäisiä. Eläinkunta on monipuolinen.

        Ja siellä kaksi nàismaista Iihavaa ToIIoa.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Täällä yhteensä kuusi rokotetta, eikä muuta kuin kipua pistoskohdassa.

        Kaksi nàismaista ja Iihavaa.

        Kaikkia vaivoja, itse aiheutettuja mässäyksellä ja ryyppäämisellä.


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        ”Mielestäni kaikki ne jotka puolustavat eutanasiaa voisivat mennä sairaalaan töihin vanhusten osastolle että saisivat tietää sen rehellisen toivomuksen , että hieman vielä haluaisin elää .”

        Olen saattanut molemmat vanhempani ja tuli täysin päinvastaiseen tulokseen. Niiden kipujen ja kärsimysten seuraaminen vierestä oli kamalaa. Kumpikin heistä eläessään sanoi, etteivät halua kitua. Kuitenkin molemmat kituivat.

        Kummankaan kohdalla ei sedaatiota edes yritetty.

        Lääkärin tehtävä ei ole tappaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös Päivi kannatta rokotteita? Kaikki eivät kuolleet, mutta osa kuoli

        Miten liittyy tappamiseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen on jumalan kuva, ei eläin.

        On tainnut Jumala unohtua Kd:ltä 0,5miljoonaa pienituloisia ja köyhiä kyykytyttäessä kohta jo vuoden ajan. Auttaisko B vitamiini tankkaus. Ps Pienituloisilla ei muutenkaan olisi varaa eutanasiaan, joten kd Räsäsen huoli koskee 5miljoonaa suomalaista.


      • Anonyymi

        Kd joutuu miettimään eutanasiaa lääkäreitten kannalta uudestaan. Kysehän on myös lääkäreitten liiketoiminnasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan niin olen minäkin kuullut sen monelta vanhukselta —— mutta—— kun kuolema on käsillä niin halutaankin elää ja pyydellään enemmän särkyä,lievittävää. Sen olen nähnyt niin monta kertaa miten yli 90 vuotiaatkin sanovat että kun saisi elää ehkä hieman vielä, vaikka ovat aina kun on antanut lääkkeitä huomanneet että voi kun saisi kuolla .
        Mielestäni kaikki ne jotka puolustavat eutanasiaa voisivat mennä sairaalaan töihin vanhusten osastolle että saisivat tietää sen rehellisen toivomuksen , että hieman vielä haluaisin elää . Silloin kun kuolema on muutaman tunnin päässä . On hyvä sanoa teoriassa terveenä asioita , jousta ei tiedä mitään.
        Sitten on hyvin hyvin pieni ryhmä potilaita joille eutanasia olisi pelastus kärsimyksistä, silloin kun koko keho on täynnä syöpää ja säryt kamalat.
        Mutta lääkärin vala tehdään aina elämää pelastamisesta , ei kuolemaa kiiruhtaen.

        Eutanasia toisaalta lisä lääkärien liiketoimintaan. Toisaalta jos potilaalla rahaa pankissa, lääkärien liiketoiminta kukoistaa hamaan loppuun asti, kun ei sallittaisi eutanasiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo nyt on pieni ongelma

        Kumman ottaisit: harmittoman patin vai aivoinfarktin?

        Itse en ole ottanut yhtäkään korona piikkiä. Ei tullut patteja tms., eikä korona piikkien aiheuttamaa kuolemaa. Pienemmän riskin ottaminen kannatti ja oma luontainen vastustuskyky sai mahdollisuuden näyttää toimivuutensa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei kuolevaa tarvitse parantaa, vaan antaa tuskaton kuolema.

        Jos eutanasiaa ei sallittaisi. Toinenkin tosin kivuliaskin ratkaisu on: Tyhjää pankkitilin. Lääkäri liiketoiminta kun ei pyöri ilman potilaan rahoitusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Abortti keskeyttää vauvan kehityksen usein vammaisuus on syynä epämuodostumat tai raiskaus. Älä ala puolustaa ukkojen raiskauksia yhtään.

        99,9% aborteista tapetaan täysin terve lapsi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten liittyy tappamiseen?

        Jos lihakseesi pannaan ruiskulla Ajax:ia, saatat jäädä eloon

        Mutta voi myös kuolla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Marinin hallituksen toiminta oli härskiä. Erityisoppilaat joutuivat olemaan etäopetuksessa liian pitkään ja kaikkia yritettiin painostaa ottamaan koronarokotteet.

        Osa otti rokotteen ja sai kasvohalvauksen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen on jumalan kuva, ei eläin.

        Juurikin niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen on nisäkäs laji muiden nisäkäs lajien rinnalla.

        Kyllä


      • Anonyymi

        Persuhallitukselle pitäisi antaa IKUINEN KUOLINPIIKKI! Sekä myös Sanni Gran-laasoselle, joka jatkaa uhitteluaan koulutustuen lakkautuksella, alkaa käydä hermoille sannin silmien pyörittelyt!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäs nämä tapaukset kun lääkärin mielestä on kuollut ja käski viedä
        ruumishuoneelle. Ruumis virkosi ruumishuoneessa vaikka oli ollut kuukauden tajuttomana.
        Elänyt jo monta kymmentä vuotta tämän jälkeen Viettää uutta syntymänsä syntymäpäiviä.

        Toi väittämä on kyllä YLIVETO!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan niin olen minäkin kuullut sen monelta vanhukselta —— mutta—— kun kuolema on käsillä niin halutaankin elää ja pyydellään enemmän särkyä,lievittävää. Sen olen nähnyt niin monta kertaa miten yli 90 vuotiaatkin sanovat että kun saisi elää ehkä hieman vielä, vaikka ovat aina kun on antanut lääkkeitä huomanneet että voi kun saisi kuolla .
        Mielestäni kaikki ne jotka puolustavat eutanasiaa voisivat mennä sairaalaan töihin vanhusten osastolle että saisivat tietää sen rehellisen toivomuksen , että hieman vielä haluaisin elää . Silloin kun kuolema on muutaman tunnin päässä . On hyvä sanoa teoriassa terveenä asioita , jousta ei tiedä mitään.
        Sitten on hyvin hyvin pieni ryhmä potilaita joille eutanasia olisi pelastus kärsimyksistä, silloin kun koko keho on täynnä syöpää ja säryt kamalat.
        Mutta lääkärin vala tehdään aina elämää pelastamisesta , ei kuolemaa kiiruhtaen.

        Aika kauas todellisuudesta tämä kommentti, olen lähihoitajana vanhustenhuollossa ja olen nähnyt, silitellyt ja tukenut kuolevia vanhuksia jo parikymmentä vuotta. Tähän mennessä järjestään kaikki ovat toivoneet että pääsisivät jo pois. Kivut ja erittäin epämukava ja kauhea olo kun kroppa pikkuhiljaa sanoo itsensä irti. Yhden, siis YHDEN muistan jolla on ollut ahdistus, muut haluavat ja ottaisivat piikin sensijaan että joutuisivat kärsimään.
        Hoitotoimenpiteet aiheuttavat myös kipua, vaippojenvaihto, vaatteidenvaihto, peseminen. Kyllä on monet kerrat 'huokaissut helpotuksesta' kun pitkään kärsinyt potilas pääsee pois. Hoitajat (lukuunottamatta niitä joilla ei ole empatiaa) ja lääkärit ovat samaa mieltä. Eutanasia olisi ehdottomasti armollisin kuolema myös kuolemaa tekeville ihmisille. En ymmärrä tällaisia keskusteluja että ihmisen pitäisi kuolla 'arvokkaasti ja luonnollisella tavalla'..tällaisten puhujat eivät ole katsoneet vierestä kenenkään kuolinkamppailua, pahimmillaan viikkoja...yritäppä itse kuolla sillä tavalla...veikkaan että pyydät ja anelet piikkiä itsekkin, kun kehontoiminnot lakkaavat pikkuhiljaa...
        anteeksi pelottelut, mutta tämä kaikki on totta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kd mukana hallituksessa, missä ihmiskäsitys on vain rikkaiden etuoikeus.

        Väittää vasemmistolainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai jouduttaa sitä tappamalla ihminen.

        Tappaminen on aina väärin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuolema tulee jokaiselle ajallaan. Sitä vastaan turha taistella.

        Eikä jouduttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen on ainoa pystykävelijä.

        Kyllä, pitää paikkansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei muutakaan. Jeesus on sanonut, hän on tie, totuus ja elämä. Kiitos Jeesus.

        Aamen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se mitenkään totuutta muuta.

        Ei tietenkää, eivät ihmiset tyhmiä ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kd mukana hallituksessa, missä ihmiskäsitys on vain rikkaiden etuoikeus.

        Oletpa katkera


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisiä on murhattu yliannoksilla ja koirien tappamiseen hevosen tarkoitettua narkoosi lääkettä antamalla Suoneen. Hevonen koirat nukutetaan kuoliaaksi kun ne lopetetaan. Jotkut teurastamot kiduttaa elukoita niin ettei ensin tainnuta nukuta niitä.

        Rotanmyrkky on tehokasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se mitenkään totuutta muuta.

        Ei niin. Hyvä huomio.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Lisäksi on matelijoita, ja vesieläimiä ja kaiken maailman nilviäisiä. Eläinkunta on monipuolinen.

        Olet alkoholisoinut Jarmonkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lääkkeet on myrkkyjä ja ne aiheuttaa kauheita lisä oireita kipuja tuskia hiukset lähtee päästä ja kuivuu. Liikaa annetut lääkkeet on monesti kuolin syy. Väärät määrät. Tai puuttuu joku lääke antibiootti tai vitamiini rauta kokonaan ei ole tutkittu tai jos on tutkittu ei lääkäri ole lukenut tuloksia.

        Suomessa vanhoja ihmisiä tapetaan jatkuvasti laitoksissa, juuri ihan turhilla lääkkeillä ajetaan ihmiset siihen pisteeseen, että kunto romahtaa. Sitten ihan kylmästi irrotetaan esim.hapensaanti, niin tukehtuuhan siihen ja kuolee. Näin ehdotettiin itselleni äitini kohdalla. Sain hänet siirrettyä, mutta ei se enää auttanut, koska hänet oli jo ajettu kuoleman portille. Vastustan ehdottomasti. Se lavenee, koska aina on myös pahis-lääkäreitä, eli köyhät, sairaat, kehitysvammaiset ym. yhteiskunnalle tarpeettomaksi tulleet ilman muuta toimitetaan pois päiviltä.
        Aika lähellä on maita, joissa avustettu itsemurha on mahdollinen. Jos näihin klinikoihin itse hakeutuu, niin silloin se on oma tahto, muuten se voi olla jonkun muun tahto.


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        ”Mielestäni kaikki ne jotka puolustavat eutanasiaa voisivat mennä sairaalaan töihin vanhusten osastolle että saisivat tietää sen rehellisen toivomuksen , että hieman vielä haluaisin elää .”

        Olen saattanut molemmat vanhempani ja tuli täysin päinvastaiseen tulokseen. Niiden kipujen ja kärsimysten seuraaminen vierestä oli kamalaa. Kumpikin heistä eläessään sanoi, etteivät halua kitua. Kuitenkin molemmat kituivat.

        Kummankaan kohdalla ei sedaatiota edes yritetty.

        Sanoiko kumpikaan, että tappakaa pois, on tämä niin htillistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se tahallaan kiduttaminen on rikos. Isäni huusi syövän ja reuman takia päiväkausia sairaalassa tuskiaan ,niin että oli pakko siirtää toiseen siipeen kun muut potilaat ei kärsineet kuulla sitä tuskan huutoa. Itse kun viimeisen kerran läksin hänen luotaan ,huuto ja itku kuulii ulos asti.

        Ehkä lääkärit piti isääsi koekaniina ja lopetti särkylääkkeet, joten hän sai hirveät vieroitusoireet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isäni kuoli syöpään mutta ei kärsinyt kivuista, hän sai kivunlievitusytä tarpeeksi muttei niinettä olisi mennyt sekaisin.

        Hän oli päässyt sitten johonkin parempaan laitokseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päivi on taas rautaa. Ja osaa erinomaisesti ja totuudellisesti asettua lähellä kuolemaakin olevan ihmisen asemaan. Sen sijaan mitenkähän monet eutanasian kannattajista itse mielellään ryhtyisivät eutanasiapyöveleiksi.

        Tai sitten loppujen lopuksi itse haluavatkaan kuolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat puhua itsestäsi

        Niin puhuinkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei paljon loppumetreillä kävele eikä edes ryömi!

        Upea Päivi! ❤️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen on ainoa pystykävelijä.

        Totta, totta puhut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Venäjän SPUTNIK ROKOTTEET kuolleiden määrää ei tiedetä.

        Mitä siitä sitten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voitko todistaa?

        En voi, Oi en voi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä annetaan . Ihminen myrkytetään.

        Sitä se juuri on. 😼


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen on jumalan kuva, ei eläin.

        Aamen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Siis paperiin

        Juuri siihen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se mitenkään totuutta muuta.

        Ei yhtään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persuhallitukselle pitäisi antaa IKUINEN KUOLINPIIKKI! Sekä myös Sanni Gran-laasoselle, joka jatkaa uhitteluaan koulutustuen lakkautuksella, alkaa käydä hermoille sannin silmien pyörittelyt!!!

        Ole sinä punikki hiljaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kivunhoito on ollut silloin epäasiallisesti hoidettu jos on kipuja ettei kestä. .Se ei ole syy alkaa tappamaan. Yhtäkään tapaa tappaa ihminen kivuttomasti ei ole. Sen näkee jo USA:n kuolemantuomioiden täytääntöönpanossa kautta aikojen, aina luvataan kivutonta tapaa mutta on mennyt metsään joka kerta, ei ole vaan sellaista tapaa. JUmalan lakia rikotaan kun aletaan tappamaan ihmisiä. Ei edes Kainia saanut kukaan tappaa.

        Ihan oikeassa olet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ole sinä punikki hiljaa!

        Älä unta nää, että olisi. 😹


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuolleista pitäisi mitata kemikaalit

        Miksi ihmeessä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisin mieluummin tuo eläin,ei tarviis kitua kuukausi tolkulla kipujen kanssa kun kuolema on edessä kuitenkin,olen kuullut monelta vanhukselta kysymyksen,joko minä pääsisin pois täältä?isänikin sanoi että koska saan sen piikin?kun voimat hiipuivat ja kuolo odotti.

        Ole sitten. Mikä estää?


    • Anonyymi

      Täyttä asiaa Päivi Räsäseltä taas kerran. Lääkärin etikkaan ei kuulu kuolemaan avustaminen vaan elämän ylläpitäminen.

      • Anonyymi

        Kyllä, Päivi on ihan oikeassa.


      • Anonyymi

        Korj. Etiikka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, Päivi on ihan oikeassa.

        Mutta ei Päivi voi määrätä toisen puolesta tai elämästä,jos joku on kuoleman sairas ja valmis lähtemään arvokkaasti niin ei se kuulu Päiville vittuakaan!


      • Anonyymi

        Mutta elämää ylläpitävät letkut voidaan kyllä irroittaa, jos potilas niin vaatii. Sekin tapaa potilaan.
        Puheet elämän ylläpitämisestä ovat onttoa hurskastelua, kun kyseessä on vääjäämättä kuolemaan johtava erittäin tuskallinen sairaus. Ns. kristittyjen tekopyhyys haisee taivaaseen asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta elämää ylläpitävät letkut voidaan kyllä irroittaa, jos potilas niin vaatii. Sekin tapaa potilaan.
        Puheet elämän ylläpitämisestä ovat onttoa hurskastelua, kun kyseessä on vääjäämättä kuolemaan johtava erittäin tuskallinen sairaus. Ns. kristittyjen tekopyhyys haisee taivaaseen asti.

        Eutanasiassa ihminen myrkytetään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ei Päivi voi määrätä toisen puolesta tai elämästä,jos joku on kuoleman sairas ja valmis lähtemään arvokkaasti niin ei se kuulu Päiville vittuakaan!

        Kyllä se Räsäselle kuuluu koska säätää lakeja
        Mutta toki voit aina itse tappaa itsesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, Päivi on ihan oikeassa.

        Vaikea sanoa kuka on oikeassa tässä asiassa , sillä ihmiset jotka toivovat eivät tiedä että vanhemmiten ajatukset muuttuu ja oma elämä tulee tärkeäksi juuri siksi että ikäluokat kuolevat ympäriltä .
        Siis terveenä on hyvin helppo päättää että kun olen sairas en halua elää. Mutta eri asia usein kun on sairas niin haluaakin elää.
        Siis kysymys on asiasta mistä kenelläkään ei ole kokemusta koska kuolema tapahtuu vaan kerran . Joten itse en osaa sanoa tähän asiaan juuta en jaata


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikea sanoa kuka on oikeassa tässä asiassa , sillä ihmiset jotka toivovat eivät tiedä että vanhemmiten ajatukset muuttuu ja oma elämä tulee tärkeäksi juuri siksi että ikäluokat kuolevat ympäriltä .
        Siis terveenä on hyvin helppo päättää että kun olen sairas en halua elää. Mutta eri asia usein kun on sairas niin haluaakin elää.
        Siis kysymys on asiasta mistä kenelläkään ei ole kokemusta koska kuolema tapahtuu vaan kerran . Joten itse en osaa sanoa tähän asiaan juuta en jaata

        Lääkärit eivät ole pyöveleitä!


      • Anonyymi

        Juutalainen murhaaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta elämää ylläpitävät letkut voidaan kyllä irroittaa, jos potilas niin vaatii. Sekin tapaa potilaan.
        Puheet elämän ylläpitämisestä ovat onttoa hurskastelua, kun kyseessä on vääjäämättä kuolemaan johtava erittäin tuskallinen sairaus. Ns. kristittyjen tekopyhyys haisee taivaaseen asti.

        Nykyajan tekniikalla antibiooteilla kipulääkkeillä kyllä pystytään ylläpitämään ihmisen elämää vaikka apua tarviikin.Huomattu ettei kotihoidon laatutaso kyllä ole kovin inhimillistä saati ruokailu.Pesut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyajan tekniikalla antibiooteilla kipulääkkeillä kyllä pystytään ylläpitämään ihmisen elämää vaikka apua tarviikin.Huomattu ettei kotihoidon laatutaso kyllä ole kovin inhimillistä saati ruokailu.Pesut.

        Ihminen kuolee kun sen aika on, lääkärien ei tule alkaa tappaa potilaita!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juutalainen murhaaja

        Mitä yrität sotkea antusemitismisi tähänkin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lääkärit eivät ole pyöveleitä!

        Eivät olekaan, vaan pahempia kuin kiduttaja-Pullinen.

        Isoäitiäni pidettiin halvaantuneena, liikunta- ja puhekyvyttömänä, elossa 9 vuotta. Vaikka hän itse olisi halunnut kidutuksensa päättyvän. Toivon samaa kohtaloa jokaiselle eutanasian vastustajalle. Helvettiä ei ole joten kärsikööt jo täällä maan päällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät olekaan, vaan pahempia kuin kiduttaja-Pullinen.

        Isoäitiäni pidettiin halvaantuneena, liikunta- ja puhekyvyttömänä, elossa 9 vuotta. Vaikka hän itse olisi halunnut kidutuksensa päättyvän. Toivon samaa kohtaloa jokaiselle eutanasian vastustajalle. Helvettiä ei ole joten kärsikööt jo täällä maan päällä.

        Mikset tappanut isoäitiäsi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät olekaan, vaan pahempia kuin kiduttaja-Pullinen.

        Isoäitiäni pidettiin halvaantuneena, liikunta- ja puhekyvyttömänä, elossa 9 vuotta. Vaikka hän itse olisi halunnut kidutuksensa päättyvän. Toivon samaa kohtaloa jokaiselle eutanasian vastustajalle. Helvettiä ei ole joten kärsikööt jo täällä maan päällä.

        Et sinä lääkäriä tarvitse !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikset tappanut isoäitiäsi?

        Ei kuulu tapoihini mutta sinun kohdalla voin tehdä poikkeuksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kuulu tapoihini mutta sinun kohdalla voin tehdä poikkeuksen.

        Älä sitten ulise !


      • Anonyymi

        Lääkärien toiminta enimmiltään liiketoimintaa. Jos potilaalla tilillä rahaa, niin hoitoa jatketaan. Räsäsen eutanasiapuheet kaksinaismoraalia täynnä. Hyväksyy vain itsekkään itselle perustelevan näkemyksen... Niinpä, jos tilillä ei rahaa, niin on "inhimillistä" , että lääkitys lopetetaan ja potilas kuolee " luonnollisesti".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, Päivi on ihan oikeassa.

        Niin, koska eutanasiaa haluavat potilaat ovat hänen mielestä väärässä. Mikä tuomari hän on olevinaan!!.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ei Päivi voi määrätä toisen puolesta tai elämästä,jos joku on kuoleman sairas ja valmis lähtemään arvokkaasti niin ei se kuulu Päiville vittuakaan!

        Juuri näin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eutanasiassa ihminen myrkytetään.

        Nykyihminen on niin täynnä kemikaaleja, että vaatii tuplasti ennen kuin " maatuu". Ei siinä eutanasiakemikaalit paljoa paina. Todella tekopyhää hurskastelua Kd:ltä. Sopii toki hallituksen " pakko" sanomaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se Räsäselle kuuluu koska säätää lakeja
        Mutta toki voit aina itse tappaa itsesi.

        Tarkoitatko, että Päivi Räsäselle sopii, että jos potilas ei saa pyynnöstään huolimatta eutanasiaa, hän voi tappaa itsensä!!??.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, Päivi on ihan oikeassa.

        Hän on aivan oikeassa. Ei ihminen halua kuolla. Jos joku haluaa lopettaa elämänsä kyllä sen voi itsekin tehdä jos haluaa. Älkää vaatiko sitä toisten tekemään. Täältä voi ihan vapaasti lähteä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ei Päivi voi määrätä toisen puolesta tai elämästä,jos joku on kuoleman sairas ja valmis lähtemään arvokkaasti niin ei se kuulu Päiville vittuakaan!

        Miksi vaadit toisten tappamaan. Tappaa itse itsensä jo ajoissa jos niin haluaa. Ihan vapaasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikea sanoa kuka on oikeassa tässä asiassa , sillä ihmiset jotka toivovat eivät tiedä että vanhemmiten ajatukset muuttuu ja oma elämä tulee tärkeäksi juuri siksi että ikäluokat kuolevat ympäriltä .
        Siis terveenä on hyvin helppo päättää että kun olen sairas en halua elää. Mutta eri asia usein kun on sairas niin haluaakin elää.
        Siis kysymys on asiasta mistä kenelläkään ei ole kokemusta koska kuolema tapahtuu vaan kerran . Joten itse en osaa sanoa tähän asiaan juuta en jaata

        Tälläinen tarinointi on saivartelua. Kysehän on nimenomaan siitä, että potilas omasta tahdostaan haluaa eutanasian. Ei tällaista tarvi kaksikymppisenä päättää!?.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lääkärit eivät ole pyöveleitä!

        Taitaa kd olla itse enemmän pyövelipuolue. Ainakin oikeistohallituksen toiminta osoittaa näin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen kuolee kun sen aika on, lääkärien ei tule alkaa tappaa potilaita!

        Paitsi, jos ollaan inhimillisiä lähimmäistä kohtaan ja henkilön tahtoa noudatetaan. Voi olla ihmisvihaaja ja ei hyväksy eutanasiaa. Tai rakastaa lähimmäistään ja hyväksyä lähimmäisen viimeisen tahdon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sinä lääkäriä tarvitse !

        En minä,etkä sinä Sotea tarvitse,mutta köyhät kunnat tarvitsevat,sillä tuohan se niille hyviä vuokra- sekä verotuloja.Vaikka vastuu ja Sote on mitä on ja moni potilas on heille aivan liian kallis ja monimutkainen hoidettavaksi sekä tutkittavaksikin.Olen kuitenkin seurannut neljän ihmisen lopunaikoja ja ollut viiden eläimen etanaasissakin,joten voinen sanoa ,että jäkimäinen on monelta kantilta kivuttomampi ratkaisu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikset tappanut isoäitiäsi?

        Kun katsot peiliin, näetkö psykopaatin, narsistin vai sadistin. Mikä vaan näistä sopii nykyhallituksen älylliseen porukkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kuulu tapoihini mutta sinun kohdalla voin tehdä poikkeuksen.

        Voin avustaa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä sitten ulise !

        Joillakin on pienet älykkyysosamäärät. Ja sinä kuulut tähän sakkiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi vaadit toisten tappamaan. Tappaa itse itsensä jo ajoissa jos niin haluaa. Ihan vapaasti.

        Mikähän olisi kivuton ja sata varma tapa päättää päivänsä, niin ettei esim joku viime hetkellä "pelasta" ja jääkin sitten vihanneksena tai halvaantuneena kitumaan?

        Mistä saisi apuvälineet tähän itsensä lopettamiseen, annetaanko ihmiselle esim tarpeeksi suuri annos jotain lääkettä, jotta todella henki lähtisi, jos kertoo haluavansa kuolla?

        Ei se niin helppoa ole, kun sitä tarkemmin alkaa miettimään. Aina voi jotain mennä pieleen, eikä se itsemurha onnistukaan.


      • Anonyymi

        Vaipat on liian pitkään potilaat ui kusessa eikä saa happea koska ei tuuleteta eikä anneta happiviiksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyihminen on niin täynnä kemikaaleja, että vaatii tuplasti ennen kuin " maatuu". Ei siinä eutanasiakemikaalit paljoa paina. Todella tekopyhää hurskastelua Kd:ltä. Sopii toki hallituksen " pakko" sanomaan.

        Tietyt USKONNOT EGYPTISTÄ BALSAMOI OMAISENSA SIKSI NE KESTÄÄ MAATUA VAIKKA NIILTÄ ON POISTETTU JO SISÄELIMET VERISUONET ON TÄYTETTY BALSAMOINTI AINEILLA osalla huumeilla. Siksi kuolleet pitäisi tutkia mitä verisuonissa virtaa oikein. Ja onko varastettu sisäelimiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tälläinen tarinointi on saivartelua. Kysehän on nimenomaan siitä, että potilas omasta tahdostaan haluaa eutanasian. Ei tällaista tarvi kaksikymppisenä päättää!?.

        Eikä tämä nyt ole verrattavissa samaan kuin että omaiset irrottaa letkut kuin tehdään adortti kuin eutanasia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä,etkä sinä Sotea tarvitse,mutta köyhät kunnat tarvitsevat,sillä tuohan se niille hyviä vuokra- sekä verotuloja.Vaikka vastuu ja Sote on mitä on ja moni potilas on heille aivan liian kallis ja monimutkainen hoidettavaksi sekä tutkittavaksikin.Olen kuitenkin seurannut neljän ihmisen lopunaikoja ja ollut viiden eläimen etanaasissakin,joten voinen sanoa ,että jäkimäinen on monelta kantilta kivuttomampi ratkaisu.

        Hormi hoito on meillä vielä kaukana oikeasta kuten päälle 50 vuotiaat tarvitsevat hormonihoitoja eikä lääkärit määrää nuoret eivät osaa näitä asioita ennenkuin ovat itse siinä iässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikea sanoa kuka on oikeassa tässä asiassa , sillä ihmiset jotka toivovat eivät tiedä että vanhemmiten ajatukset muuttuu ja oma elämä tulee tärkeäksi juuri siksi että ikäluokat kuolevat ympäriltä .
        Siis terveenä on hyvin helppo päättää että kun olen sairas en halua elää. Mutta eri asia usein kun on sairas niin haluaakin elää.
        Siis kysymys on asiasta mistä kenelläkään ei ole kokemusta koska kuolema tapahtuu vaan kerran . Joten itse en osaa sanoa tähän asiaan juuta en jaata

        Samaan aikaan ihmiseen voidaan syöttää verisuoneen monia eri aineita eri määriä nythän veri suonen tehtävä on kierrättää happea elimistöön sekä tiettyä mineraali varastoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä yrität sotkea antusemitismisi tähänkin?

        Vanhan testamentin jalkapuu juutalainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät olekaan, vaan pahempia kuin kiduttaja-Pullinen.

        Isoäitiäni pidettiin halvaantuneena, liikunta- ja puhekyvyttömänä, elossa 9 vuotta. Vaikka hän itse olisi halunnut kidutuksensa päättyvän. Toivon samaa kohtaloa jokaiselle eutanasian vastustajalle. Helvettiä ei ole joten kärsikööt jo täällä maan päällä.

        Olen samaa mieltä kanssasi. Räsänen & co. kärsimään vastaava "kidutus" useaksi vuodeksi ennen kuolemaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tälläinen tarinointi on saivartelua. Kysehän on nimenomaan siitä, että potilas omasta tahdostaan haluaa eutanasian. Ei tällaista tarvi kaksikymppisenä päättää!?.

        Aivan .... en tajua, mikä tässä on niin vaikea ymmärtää. Eutanasia perustuu vapaaehtoisuuteen, ei vanhuksia, vakavasti sairaita yms. ole tarkoitus järjestelmällisesti viedä "lopetettavaksi." Voi hyvät hyssykät taas tätä hysterian määrää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se Räsäselle kuuluu koska säätää lakeja
        Mutta toki voit aina itse tappaa itsesi.

        niinpä... entäpä jos ei liiku enää muuta kuin suu?? mites sitten? yritänkö vaan olla hengittämättä niin kauan, että henki lähtee??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikea sanoa kuka on oikeassa tässä asiassa , sillä ihmiset jotka toivovat eivät tiedä että vanhemmiten ajatukset muuttuu ja oma elämä tulee tärkeäksi juuri siksi että ikäluokat kuolevat ympäriltä .
        Siis terveenä on hyvin helppo päättää että kun olen sairas en halua elää. Mutta eri asia usein kun on sairas niin haluaakin elää.
        Siis kysymys on asiasta mistä kenelläkään ei ole kokemusta koska kuolema tapahtuu vaan kerran . Joten itse en osaa sanoa tähän asiaan juuta en jaata

        niin niin, mutta eihän sitä päätetä rippikouluiässä, vaan sitä pitää erikseen pyytää kun sitä haluaa ja pitää vieläpä olla järjissään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikset tappanut isoäitiäsi?

        siitähän tässä lienee kysymys. jos et ymmärrä niin kerron sinulle, että eutanasia on laitonta, niinpä siitä saa tuomion maan päällä ja koska taivasta ei ole, niin kuolemanjälkeisestä tuomiosta ei ole väliä.


      • Anonyymi

        Päivi pettää aina ja kiihottaa muita määrättyjä ihmisryhmiä vastaan, mutta ei saanut tuomiota, se vasta onkin väärin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eutanasiassa ihminen myrkytetään.

        Ihmisen omasta tahdosta. Meillä terveillä on mahdollisuus lopettaa elämämme niin halutessamme. Meiltä sitä ei ole kielletty, riittävästi sairailta on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikea sanoa kuka on oikeassa tässä asiassa , sillä ihmiset jotka toivovat eivät tiedä että vanhemmiten ajatukset muuttuu ja oma elämä tulee tärkeäksi juuri siksi että ikäluokat kuolevat ympäriltä .
        Siis terveenä on hyvin helppo päättää että kun olen sairas en halua elää. Mutta eri asia usein kun on sairas niin haluaakin elää.
        Siis kysymys on asiasta mistä kenelläkään ei ole kokemusta koska kuolema tapahtuu vaan kerran . Joten itse en osaa sanoa tähän asiaan juuta en jaata

        Ei kai eutanasian hyväksyminen tarkoita sitä ettei saa elää jos niin haluaa.


      • Anonyymi

        Ei vaan eutanasiaa käytetään väärin siitä on kysymys . Joku kolarin uhri kyllä voi saada eutanasian mutta ei niin että omaiset päättää perinnön toivossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, Päivi on ihan oikeassa.

        Sitten niitä abortti juttuja laitetaan miehet isyys testiin koko jalkapallo joukkue ja somalijoukko. Kyllä se siittiö sieltä löytyy elättämään sen seuraavat 20 vuotta eikö niin.Miehet kieltää raiskauksen jälkeen lapsen ETTEI TARVI MAKSAA 20 VUODEN ELATUS MAKSUJA saati että maksaisi sen asumisen koulut lääkärit harrastukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ei Päivi voi määrätä toisen puolesta tai elämästä,jos joku on kuoleman sairas ja valmis lähtemään arvokkaasti niin ei se kuulu Päiville vittuakaan!

        Porvoossa joku hellari nainen oli hakkaamassa lastaan ja muslimi tappoi 3vuotiaan oman lapsensa siellä lesta jätti vaimonsa ja 20 lasta kuin toinen vaimon ja 9 lasta millä se kuvittelee että nainen elättää nämä tai se itse ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se Räsäselle kuuluu koska säätää lakeja
        Mutta toki voit aina itse tappaa itsesi.

        Suomalaiset tarvii rahaa Suomen kielen opettajille sekä Suomessa että Ruotsissa että Virossa ja etelä Amerikassa missä Suomen kielisiä vähemmistöjä sekä Kanadassa missä Suomen kieliset ei saa Suomen kielistä opetusta. Teillä on mielessä vain paneminen mutta mitä jos autatte näitä jotka jo täällä ovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se Räsäselle kuuluu koska säätää lakeja
        Mutta toki voit aina itse tappaa itsesi.

        Kelasta nostaa somalit tukia


      • Anonyymi

        Lääkärin etiikkaan kuuluu kollegan kunnioittaminen ja avustaminen kerrotaan ohjeissa.
        Potilaasta kerrotaan vähemmän!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ei Päivi voi määrätä toisen puolesta tai elämästä,jos joku on kuoleman sairas ja valmis lähtemään arvokkaasti niin ei se kuulu Päiville vittuakaan!

        Onko se arvokas lähtö, kun murhataan ?

        Jos ihminen ei halua elää, eikö itsemurha olisi parempi vaihtoehto hänelle kuin se, että pakottaa toisen tekemään murhan. Ihminen on itsekäs, kun ei voi tappaa itseään, pakottaa toisen tekemään likaisen työn.

        Eikö lääkärin pitäisi olla parantamassa ihmisiä, eikä tappamassa ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin, koska eutanasiaa haluavat potilaat ovat hänen mielestä väärässä. Mikä tuomari hän on olevinaan!!.

        Mikseivät he tee itsemurhaa, niin ei lääkäreiden tarvitse murhata heitä ? Vai eikö heillä ole kanttia tehdä, pelottaako se, mitä on kuoleman jälkeen. Mutta, kun antaa toiselle valtuuden tappaa, ei ehdi enää miettiä, mitä on rajan takana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ei Päivi voi määrätä toisen puolesta tai elämästä,jos joku on kuoleman sairas ja valmis lähtemään arvokkaasti niin ei se kuulu Päiville vittuakaan!

        Päivin kannatta nyt ahkerasti rukoilla ettei itse tai joku läheinen sairastu ja tarvitsis sitä loppuhelpotusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, Päivi on ihan oikeassa.

        Päivillä sanat alkaneet kangertamaan. Ettei vain se muistisairaus ole tulollaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän on aivan oikeassa. Ei ihminen halua kuolla. Jos joku haluaa lopettaa elämänsä kyllä sen voi itsekin tehdä jos haluaa. Älkää vaatiko sitä toisten tekemään. Täältä voi ihan vapaasti lähteä.

        Mahdotonta on sängyssä avuttomana makaavan kuolemansairaan,kovissa tuskissa olevan tappaa itseään.Kerrotko miten se voisi olla mahdollista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, Päivi on ihan oikeassa.

        PÄIVI EI TODELLAKAAN OLE OIKEASSA, ELÄNYT PUMPULISSA


    • Anonyymi

      Hyvä kun oikaisit asian.

      • Niin missä muualla joku muu on nyt väittänyt Räsäsen sanoneen jotain muuta?


    • Anonyymi

      Milloinkas Päivi olisi ollut perusteluissaan terveellä pohjalla....

      • Anonyymi

        Miksi lääkäreistä yritetään tehdä pyöveleitä?
        Jos joku vakavasti parantumaton haluaa tulla tapetuksi, niin miksi hänen omaisensa eivät voisi sitä tehdä? Tai sitten itsemurha olisi toinen vaihtoehto.


      • Anonyymi

        Päivi on aina terveellä pohjalla, sinä et!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi lääkäreistä yritetään tehdä pyöveleitä?
        Jos joku vakavasti parantumaton haluaa tulla tapetuksi, niin miksi hänen omaisensa eivät voisi sitä tehdä? Tai sitten itsemurha olisi toinen vaihtoehto.

        Kun näkee ihmisen joka on niin sairas ettei voi itse edes enää käyttää käsiään, jalkojaan eikä puhua edes eikä niellä kunnolla , niin silloin ymmärtää että kärsimykset ovat kovat, ja että ei halua muuta kun päästä eroon kaikesta . Joten nämä ovat hyvin vaikeita asioita käsiteltäväksi , etekkin jos ihmisillä ei ole minkäänlaista kokemusta sairaanhoidosta ja siitä että ihminen joka on huonossa kunnossa voi masentua siitä että on sairas ja haluaa pois, mutta jos nähdään että on mahdollisuus parempaan elämään lääkkeiden avulla niin kukaan ei voi ottaa henkeä masentuneelta ihmiseltä . Siis monta monessa tämänkin asian kanssa . Aitä ei terveet ihmiset osaa edes kuvitella jotka huutavat eutanasiasta . Siismjoissqkin tapauksissa se olisi ehkä mahdollista mutta enemmissä ei


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun näkee ihmisen joka on niin sairas ettei voi itse edes enää käyttää käsiään, jalkojaan eikä puhua edes eikä niellä kunnolla , niin silloin ymmärtää että kärsimykset ovat kovat, ja että ei halua muuta kun päästä eroon kaikesta . Joten nämä ovat hyvin vaikeita asioita käsiteltäväksi , etekkin jos ihmisillä ei ole minkäänlaista kokemusta sairaanhoidosta ja siitä että ihminen joka on huonossa kunnossa voi masentua siitä että on sairas ja haluaa pois, mutta jos nähdään että on mahdollisuus parempaan elämään lääkkeiden avulla niin kukaan ei voi ottaa henkeä masentuneelta ihmiseltä . Siis monta monessa tämänkin asian kanssa . Aitä ei terveet ihmiset osaa edes kuvitella jotka huutavat eutanasiasta . Siismjoissqkin tapauksissa se olisi ehkä mahdollista mutta enemmissä ei

        Tappaminen ei ole ratkaisu, eikä lääkärin tehtävä.


      • Anonyymi

        Räsänen ei ole hoitamassa potilaita hän ei näe miten huonosti ketäkin kohdellaan usein riippuu uskonnoista myös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Räsänen ei ole hoitamassa potilaita hän ei näe miten huonosti ketäkin kohdellaan usein riippuu uskonnoista myös.

        Sekö on syy tappaa potilas?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun näkee ihmisen joka on niin sairas ettei voi itse edes enää käyttää käsiään, jalkojaan eikä puhua edes eikä niellä kunnolla , niin silloin ymmärtää että kärsimykset ovat kovat, ja että ei halua muuta kun päästä eroon kaikesta . Joten nämä ovat hyvin vaikeita asioita käsiteltäväksi , etekkin jos ihmisillä ei ole minkäänlaista kokemusta sairaanhoidosta ja siitä että ihminen joka on huonossa kunnossa voi masentua siitä että on sairas ja haluaa pois, mutta jos nähdään että on mahdollisuus parempaan elämään lääkkeiden avulla niin kukaan ei voi ottaa henkeä masentuneelta ihmiseltä . Siis monta monessa tämänkin asian kanssa . Aitä ei terveet ihmiset osaa edes kuvitella jotka huutavat eutanasiasta . Siismjoissqkin tapauksissa se olisi ehkä mahdollista mutta enemmissä ei

        Kaikki on suhteellista, myös silloin, kun ei toimi jalat, ei toimi kädet, eikä toimi yhtään mikään, jos siitä huolimatta saat ihmisarvoisen ja kunnioitetun elämän ja hyvän hoidon vaikka omassa kodissasi, ja siihen ikiomaan sänkyysi. Ja elämä on ympärilläsi niin täydellisenä kuin se vain voi olla. Mutta harva haluaa ja pystyy sen toiselle tarjoamaan. Nimimerkillä kokemusta on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päivi on aina terveellä pohjalla, sinä et!

        Päivi on oikeassa tässä meillä ei kenelläkään oikeus kenenkään elämää lopettaa. Jos haluaa eutanasian menköön sinne maahan missä niitä tehdään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun näkee ihmisen joka on niin sairas ettei voi itse edes enää käyttää käsiään, jalkojaan eikä puhua edes eikä niellä kunnolla , niin silloin ymmärtää että kärsimykset ovat kovat, ja että ei halua muuta kun päästä eroon kaikesta . Joten nämä ovat hyvin vaikeita asioita käsiteltäväksi , etekkin jos ihmisillä ei ole minkäänlaista kokemusta sairaanhoidosta ja siitä että ihminen joka on huonossa kunnossa voi masentua siitä että on sairas ja haluaa pois, mutta jos nähdään että on mahdollisuus parempaan elämään lääkkeiden avulla niin kukaan ei voi ottaa henkeä masentuneelta ihmiseltä . Siis monta monessa tämänkin asian kanssa . Aitä ei terveet ihmiset osaa edes kuvitella jotka huutavat eutanasiasta . Siismjoissqkin tapauksissa se olisi ehkä mahdollista mutta enemmissä ei

        Kuule olen nähnyt itse syöpää sairastaneena syöpäosastolla kun jollekin ihmiselle ei pystytä enää tekemään mitään. Kuitenkin he haluaisi elää. Monetkin pitävät tätä toivetta loppuun asti. Koska uskovat Jumalaan loppuun asti ja siihen että Jumala kyllä ottaa pois kun kutsu tulee ilman tappamista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi lääkäreistä yritetään tehdä pyöveleitä?
        Jos joku vakavasti parantumaton haluaa tulla tapetuksi, niin miksi hänen omaisensa eivät voisi sitä tehdä? Tai sitten itsemurha olisi toinen vaihtoehto.

        Ei kai lääkärin, joka ei kannata eutanasiaa tarvitsisi tilaisuuteen osallistua. Ei kai lääkäri liiketoiminta ns laillistettu lupa tappaa leikkauksilla/lääkeilläkään ole pakollista. Ei varusmiespalveluskaan ole pakollista. Jne


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tappaminen ei ole ratkaisu, eikä lääkärin tehtävä.

        Sodassa on hyväksyttyä tappaa, joten sanavalinta tälläisesta yhteydessä huono.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekö on syy tappaa potilas?

        Hurskastelua käyttää sanaa " tappaa" lääkärien yhteydessä. Heillä on nimenomaan lisence to kill. Ja vielä vakuutusturva asialle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sodassa on hyväksyttyä tappaa, joten sanavalinta tälläisesta yhteydessä huono.

        Sodassa kuolee eniten hyökkääjiä hyökkääjä on myös varkaissa. Puolustamiseen tappaminen on sallittua vaikka kaikki tappaminen on vääryyttä. Koston kierre seuraa myös hyökkääjiä pitkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tappaminen ei ole ratkaisu, eikä lääkärin tehtävä.

        Kiduttaminenko on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuule olen nähnyt itse syöpää sairastaneena syöpäosastolla kun jollekin ihmiselle ei pystytä enää tekemään mitään. Kuitenkin he haluaisi elää. Monetkin pitävät tätä toivetta loppuun asti. Koska uskovat Jumalaan loppuun asti ja siihen että Jumala kyllä ottaa pois kun kutsu tulee ilman tappamista

        Aivopestystä helluntalaisesta ollut kysymys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuule olen nähnyt itse syöpää sairastaneena syöpäosastolla kun jollekin ihmiselle ei pystytä enää tekemään mitään. Kuitenkin he haluaisi elää. Monetkin pitävät tätä toivetta loppuun asti. Koska uskovat Jumalaan loppuun asti ja siihen että Jumala kyllä ottaa pois kun kutsu tulee ilman tappamista

        sitten on meitä realisteja, jotka ei usko moiseen huru-ukkoon. itse olisin valmis antamaan kaikki maailman lääkkeet sellaiselle joka pelkää kuolla, mutta jos omalla kohdallani tulee tilanne, että sairauteni aiheuttaa tuskia ja johtaa kuolemaan, niin silloin soisin itselleni poispääsyn ennen kovimpia tuskia. Olin juuri leikkauksessa, eikä se nukutettuna oleminen niin kauheaa ollut.


    • Sairas koirakin lopetetaan turhan kärsimyksen vuoksi. Miksi tätä ei suotaisi ihmiselle?

      • Anonyymi

        Onko ihminen koira? Vaikka kyllä joskus siltä tuntuu.


      • Anonyymi

        Jos koet olevasi koira, etkä muutenkaan arvosta elämää, voit ihan itse tehdä oman "lopullisen" ratkaisusi, lääkäriä et tarvitse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko ihminen koira? Vaikka kyllä joskus siltä tuntuu.

        Koirien asiat on paljon paremmin tässä asiassa,ja hyvä niin.


      • Anonyymi

        Ihmisellä on monenlaisia sairauksia , ja usein syvässä masennuksessa olevat haluavat kuolla koska eivät jaksa uskoa että tulevat koskaan enää terveeksi.
        Silloin ei ole eutanasia ajankohtainen voivat maata vuodenkin sairaana ja sitten piristyä taas .
        Niin että tämä on hyvin laaja käsite jota ei vaan tuosta noin voi hyväksyä vaan se on ajateltava tarkasti .ja kaikki porsaanreiät suljettava pois asian ympäriltä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisellä on monenlaisia sairauksia , ja usein syvässä masennuksessa olevat haluavat kuolla koska eivät jaksa uskoa että tulevat koskaan enää terveeksi.
        Silloin ei ole eutanasia ajankohtainen voivat maata vuodenkin sairaana ja sitten piristyä taas .
        Niin että tämä on hyvin laaja käsite jota ei vaan tuosta noin voi hyväksyä vaan se on ajateltava tarkasti .ja kaikki porsaanreiät suljettava pois asian ympäriltä

        Tappaminen ei ole lääketiedettä.


      • Anonyymi

        Jeesuksen kieltää hela juutalainen hoitaa itse synagogalla potilaansa omissa tiloissa se tiedetään kyllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koirien asiat on paljon paremmin tässä asiassa,ja hyvä niin.

        Koira varkaat tosin helvetin tulessa käryää.


      • Anonyymi

        Juutalainen hela murhaamassa ihmisiä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juutalainen hela murhaamassa ihmisiä !

        Antisemitismisi on sairasta!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tappaminen ei ole lääketiedettä.

        Kerro tuo eläinlääkärille.

        Ihminen voi vieläpä itse ilmaista tahtonsa elämänsä lopettamisesta.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Kerro tuo eläinlääkärille.

        Ihminen voi vieläpä itse ilmaista tahtonsa elämänsä lopettamisesta.

        Kyllä he tietävät, että se on eläinten surmaamista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen kieltää hela juutalainen hoitaa itse synagogalla potilaansa omissa tiloissa se tiedetään kyllä.

        Esinahkani on kyllä tallella, joskin se on käytössä kulunut.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Kerro tuo eläinlääkärille.

        Ihminen voi vieläpä itse ilmaista tahtonsa elämänsä lopettamisesta.

        Ihminen itse tappakoon itsensä jos ei halua elää.
        Sote- alueita ei sillä pidä kuormittaa.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Esinahkani on kyllä tallella, joskin se on käytössä kulunut.

        Kämmenesi on ollut kovilla. 🤣


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen itse tappakoon itsensä jos ei halua elää.
        Sote- alueita ei sillä pidä kuormittaa.

        Neliraajahalvaantuneista tiedän yhden joka ajoi laiturilta alas puhallusohjattavalla pyörätuolilla. Ei se aina niin helppoa ole.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Neliraajahalvaantuneista tiedän yhden joka ajoi laiturilta alas puhallusohjattavalla pyörätuolilla. Ei se aina niin helppoa ole.

        Miksi sen pitäisi olla helppoa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kämmenesi on ollut kovilla. 🤣

        Toki, mutta tiedätkö miksi joudun ajelemaan karvat kielestäni?


      • Anonyymi

        Mene Sveitsiin tai murhaa itsesi. Miksi vaadit toisten tappamaan. Tuskin itse pystyisin sitä tekemään.toiselle. Tai mistä sitä tietää oletko vaikka olisit murhaaja.


      • Anonyymi

        Asian ytimessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos koet olevasi koira, etkä muutenkaan arvosta elämää, voit ihan itse tehdä oman "lopullisen" ratkaisusi, lääkäriä et tarvitse.

        Toivottavasti et ole töissä sairaalaympäristössä!!.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisellä on monenlaisia sairauksia , ja usein syvässä masennuksessa olevat haluavat kuolla koska eivät jaksa uskoa että tulevat koskaan enää terveeksi.
        Silloin ei ole eutanasia ajankohtainen voivat maata vuodenkin sairaana ja sitten piristyä taas .
        Niin että tämä on hyvin laaja käsite jota ei vaan tuosta noin voi hyväksyä vaan se on ajateltava tarkasti .ja kaikki porsaanreiät suljettava pois asian ympäriltä

        Mitenkä tarkasti sulkisit lääkäriliiketoiminnan porsaanreiät?.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tappaminen ei ole lääketiedettä.

        Putinin porukoilla krematoriot mukana Ukrainassa. Toivottavasti vain kuolleet kärvennettiin!.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä he tietävät, että se on eläinten surmaamista.

        Tarkoitat, että eläinlääkäri surmaa eläimen tunteettomasti!?.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen itse tappakoon itsensä jos ei halua elää.
        Sote- alueita ei sillä pidä kuormittaa.

        Tarkoitat, että lääkäri bisnes ei kuormita sote alueita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sen pitäisi olla helppoa?

        Miksi sen pitäisi olla vaikeaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mene Sveitsiin tai murhaa itsesi. Miksi vaadit toisten tappamaan. Tuskin itse pystyisin sitä tekemään.toiselle. Tai mistä sitä tietää oletko vaikka olisit murhaaja.

        Paljonko se maksaa?
        Onko köyhällä varaa?


      • Anonyymi

        HEMA KIELTÄÄ JEESUKSEN


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisellä on monenlaisia sairauksia , ja usein syvässä masennuksessa olevat haluavat kuolla koska eivät jaksa uskoa että tulevat koskaan enää terveeksi.
        Silloin ei ole eutanasia ajankohtainen voivat maata vuodenkin sairaana ja sitten piristyä taas .
        Niin että tämä on hyvin laaja käsite jota ei vaan tuosta noin voi hyväksyä vaan se on ajateltava tarkasti .ja kaikki porsaanreiät suljettava pois asian ympäriltä

        Masentuneet on joutunut useimmin jonkun uskonlahkon heimon vainoamiksi lähiöissä tai uskonnoissa joskus työpaikoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Putinin porukoilla krematoriot mukana Ukrainassa. Toivottavasti vain kuolleet kärvennettiin!.

        Oikeasti videoita on myös YouTube @ svetoyar merkillä venäläisiä krematorio autoja.


      • Anonyymi

        älä hiilidioksidilla. Se panee haukkomaan henkeä. Tee se vaikka argonilla niin et ehdi edes huomata.😉


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Antisemitismisi on sairasta!

        ANTI Messias antikristus ! Sairasta.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Neliraajahalvaantuneista tiedän yhden joka ajoi laiturilta alas puhallusohjattavalla pyörätuolilla. Ei se aina niin helppoa ole.

        Elämän halu on vähissä kun ruumis ei toimi yhtään silmät suu liikkuu mutta vartalo ei. Silti on ihminen elävä. Kyllä he usein kuolla haluaa mutta on heihin kiva ollut tutustua työn puolesta rakkaudella kovaa työtä vaaditaan monta hoitajaa pesuihin koneisiin ja muuhun.Halvaantuneita on monenlaisia toiset seuraa TV nettiä toiset pääsee ulos pyörätuoli tai toiset pissaa pulloon tasaisin väliajoin toiset pussiin toisilla on katetri. Enemmistö kolarissa moottoripyörillä tai sairaus työtapaturma. Miehillä eniten koneiden kanssa tapaturmia. Mutta soittakaa nyt poskea tyhjillä asioilla mitä ennen on hoidettu hyvin parantaa voi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ANTI Messias antikristus ! Sairasta.

        Heil Satan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Masentuneet on joutunut useimmin jonkun uskonlahkon heimon vainoamiksi lähiöissä tai uskonnoissa joskus työpaikoilla.

        Kyllä,tuo on totta,ja omakohtaista kokemustakin vainoista on .Viimeksi kouvolassa vapaaseurakunnan taholta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        älä hiilidioksidilla. Se panee haukkomaan henkeä. Tee se vaikka argonilla niin et ehdi edes huomata.😉

        Mistä voisin argonia hankkia?


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Toki, mutta tiedätkö miksi joudun ajelemaan karvat kielestäni?

        OIet kuuIuisa HlNTTl.

        Ja turha projisoida, sinusta puhutaan.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Neliraajahalvaantuneista tiedän yhden joka ajoi laiturilta alas puhallusohjattavalla pyörätuolilla. Ei se aina niin helppoa ole.

        OIet kuuIuisa pervertikko ja homoseksuaali.


      • Anonyymi kirjoitti:

        OIet kuuIuisa pervertikko ja homoseksuaali.

        Ristillisyytesi oikein loistaa lausunnostasi!

        On väistämättä jeesuskin ylpeä tuollaisesta lausunnosta ja varaa tietenkin sinulle taivaspaikan.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Ristillisyytesi oikein loistaa lausunnostasi!

        On väistämättä jeesuskin ylpeä tuollaisesta lausunnosta ja varaa tietenkin sinulle taivaspaikan.

        Sinusta puhumattakaan. 🤣


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinusta puhumattakaan. 🤣

        Minulla ateistina on suurempi todennäköisyys periä taivaan valtakunta kuin teillä epäjumalanpalvojilla. Tietysti se edellyttäisi epätodennäköisen oikean jumalan olemassaoloa.


    • Anonyymi

      Päivi myös sanoi että hän estää eli KD eutanasialainvalmitelun hallituksessa. Mutta voiko noin pieni ryhmä vaikuttaa? Vaikka uhkaisi jättää hallituksen.

      • Anonyymi

        Missä niin sanoi?


    • Anonyymi

      KD ajaa hallituksessa erityisesti köyhien vammaisten ja yksinhuoltajien asiaa ettei tukia lasketa.

      • Anonyymi

        "KD ajaa hallituksessa erityisesti köyhien vammaisten ja yksinhuoltajien asiaa ettei tukia lasketa."

        Hah! Huonosti näyttää onnistuvan köyhien, vammaisten ja yksinhuoltajien asian ajo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "KD ajaa hallituksessa erityisesti köyhien vammaisten ja yksinhuoltajien asiaa ettei tukia lasketa."

        Hah! Huonosti näyttää onnistuvan köyhien, vammaisten ja yksinhuoltajien asian ajo.

        Köyhät teillä on aina keskuudessanne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Köyhät teillä on aina keskuudessanne.

        Meidän pitää vain muistaa köyhiä ja sitä olemme ahkeroineet : Paavali.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meidän pitää vain muistaa köyhiä ja sitä olemme ahkeroineet : Paavali.

        Muista toki, kukaan ei sinua estä.


      • Anonyymi

        Ja Essayah ajaa turkiseläinten asiaa niin, että niitä saadaan ihan laillisesti rääkätä, jotta rikkaat turhisrouvat saavat turkkinsa.

        Kyllä kristilliset on sitten niiiin hyviä ja empaattisia ihmisiä, että ihan oksettaa!


      • Anonyymi

        Muumaalaiset saa meidän verovaroin takuueläkkeet mutta meidän omat kansalaiset saa vähemmän työssä olo eläkkeitä ja tukia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja Essayah ajaa turkiseläinten asiaa niin, että niitä saadaan ihan laillisesti rääkätä, jotta rikkaat turhisrouvat saavat turkkinsa.

        Kyllä kristilliset on sitten niiiin hyviä ja empaattisia ihmisiä, että ihan oksettaa!

        Kissasi syö hiiriä lintuja pihalla tai koirasi syö toisen elukan luita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Köyhät teillä on aina keskuudessanne.

        Kaikki köyhät voi viedä Intiaan meditoimaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja Essayah ajaa turkiseläinten asiaa niin, että niitä saadaan ihan laillisesti rääkätä, jotta rikkaat turhisrouvat saavat turkkinsa.

        Kyllä kristilliset on sitten niiiin hyviä ja empaattisia ihmisiä, että ihan oksettaa!

        Älä sekoita politiikkoja kristittyihin.Politiikot ovat kirottuja,eivät he ole aidosti kristittyjä.


    • Anonyymi

      Päivi ei päätä toisten asioista,ei ainakaan minun. Kun tieto tulee että olen parantumattomasti sairas niin teen oman eutanasian,en odota saattohoitoon pääsyä,se on yhtä helvettiä!siihen ei ole Räsäsellä nokan koputtamista!Kyllä jämtti on näin!

      • Anonyymi

        Voit toki tappaa itsesi ihan koska vain. Muutta lääkäreiden tesursseja ei siihen tuhlata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voit toki tappaa itsesi ihan koska vain. Muutta lääkäreiden tesursseja ei siihen tuhlata.

        Olenko maininut jotain lääkäristä!?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olenko maininut jotain lääkäristä!?

        Ota itse vastuu omasta tappamisestasi.


      • Anonyymi

        Omaiset on saanut päättää irrotetaanko letkuista niin ettei enää saa happea


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omaiset on saanut päättää irrotetaanko letkuista niin ettei enää saa happea

        Se ei ole eutanasia vaan tuloksettoman hoidon lopettaminen.


      • Anonyymi

        Erikoista ettei lääketiede pysty korvaamaan verisuonen pätkää mikä tukossa kolesterolista kalsiumista. Kalkki tablettia ja kalsiumia myydään niin ahkeraan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voit toki tappaa itsesi ihan koska vain. Muutta lääkäreiden tesursseja ei siihen tuhlata.

        Kivun lievitys tai sairauden lääkkeet ei saa olla murhan välineenä ei myös nukutus aineet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se ei ole eutanasia vaan tuloksettoman hoidon lopettaminen.

        Tämän kyllä hyväksyn. Jos ei enää itse pysty hengittämään. Tämä on inhimillistä ja harkittua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän kyllä hyväksyn. Jos ei enää itse pysty hengittämään. Tämä on inhimillistä ja harkittua

        Jos aivokuollut siis ja letkuissa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos aivokuollut siis ja letkuissa

        Ihminen on myös sielu et voi tietää mitä ymmärtää muistaa kuulee hengessään.


    • Anonyymi

      Minkälainen sadisti pitää olla, että haluaa katsella kun ihminen kituu tuskissaan.

      • Anonyymi

        Mikä on sadismia?


      • Anonyymi

        Ei sinua kukaan näe!


      • Anonyymi

        Minkälainen sadisti ja sosiopaatti pitää olla, että hankkii elantonsa avuttomien tappamisella ?
        "Huh, olipa taas työpäivä, tapoin 8 ihmistä, eihän se tappaminen mitään, mutta piti ajella pitkin hyvinvointialuetta ristiin rastiin, kilsojakin tuli yli 300, mikähän ihme siinäkin on kun muille ei näin helpot työt kelpaa... Miten sinun työpäiväsi sujui ?"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkälainen sadisti ja sosiopaatti pitää olla, että hankkii elantonsa avuttomien tappamisella ?
        "Huh, olipa taas työpäivä, tapoin 8 ihmistä, eihän se tappaminen mitään, mutta piti ajella pitkin hyvinvointialuetta ristiin rastiin, kilsojakin tuli yli 300, mikähän ihme siinäkin on kun muille ei näin helpot työt kelpaa... Miten sinun työpäiväsi sujui ?"

        Tappaminen ei kuulu lääkärille. Koulutus menee hukkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on sadismia?

        Toisten kiduttaminen!ihmisen tai eläimen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisten kiduttaminen!ihmisen tai eläimen!

        Miten sinua kidutetaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkälainen sadisti ja sosiopaatti pitää olla, että hankkii elantonsa avuttomien tappamisella ?
        "Huh, olipa taas työpäivä, tapoin 8 ihmistä, eihän se tappaminen mitään, mutta piti ajella pitkin hyvinvointialuetta ristiin rastiin, kilsojakin tuli yli 300, mikähän ihme siinäkin on kun muille ei näin helpot työt kelpaa... Miten sinun työpäiväsi sujui ?"

        Ei ole tapaamista tai murhaamista eutanasia,se on toisen sairaan ihmisen kunnioittamista ja hänen viimeistä tahtoonsa noudattamista! Kuoleva tekee päätöksen ei lääkäri!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole tapaamista tai murhaamista eutanasia,se on toisen sairaan ihmisen kunnioittamista ja hänen viimeistä tahtoonsa noudattamista! Kuoleva tekee päätöksen ei lääkäri!

        Tappamista se on vaikka miten nimittäisit.


      • Anonyymi

        Juutalainen Freud oli oikealta nimeltään shlomo. Meiltä joku varasti Salomon monot joku helluntailainen. Salomo kuoli erossa jumalastaan KLEOPATROJEN jumalissa satukirjan mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juutalainen Freud oli oikealta nimeltään shlomo. Meiltä joku varasti Salomon monot joku helluntailainen. Salomo kuoli erossa jumalastaan KLEOPATROJEN jumalissa satukirjan mukaan.

        Mene muualle, antisemiitti!


      • Anonyymi

        Sepä se, sille katsojalle tekee pahaa, kun ei voi auttaa ja kuvittelee, että se potilas tuntee samoin. Yritetään tälleen helpottaa läheisien tuskaa tappamalla potilas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sepä se, sille katsojalle tekee pahaa, kun ei voi auttaa ja kuvittelee, että se potilas tuntee samoin. Yritetään tälleen helpottaa läheisien tuskaa tappamalla potilas.

        Miksi pitäisi olla helppoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tappaminen ei kuulu lääkärille. Koulutus menee hukkaan.

        Miksi meillä yleensäkään sitten koulutettaisi lääkäreitä? Antaa vain kaikkien kuolla, jotka eivät pysty elämään. Ei siihen piikkien pistoon lääkäriä tarvita!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi meillä yleensäkään sitten koulutettaisi lääkäreitä? Antaa vain kaikkien kuolla, jotka eivät pysty elämään. Ei siihen piikkien pistoon lääkäriä tarvita!

        Lääkkeitä koulutetaan pitämään elämää yllä.


      • Anonyymi

        Mene itseesi jos niin kovasti haluat kuolla. Vapaasti voit tappaa itsesi se on sun valinta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisten kiduttaminen!ihmisen tai eläimen!

        Tapa ajoissa itsesi kun vielä kykenet. Voit tehdä sen itse. Älä toisilta vaadi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkälainen sadisti ja sosiopaatti pitää olla, että hankkii elantonsa avuttomien tappamisella ?
        "Huh, olipa taas työpäivä, tapoin 8 ihmistä, eihän se tappaminen mitään, mutta piti ajella pitkin hyvinvointialuetta ristiin rastiin, kilsojakin tuli yli 300, mikähän ihme siinäkin on kun muille ei näin helpot työt kelpaa... Miten sinun työpäiväsi sujui ?"

        Vähän erikoista että YK tuo tänne ihmisiä mutta ei rakenna heille omaa ruumishuonetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mene muualle, antisemiitti!

        Tunnusta syntisi Freud esiintyi väärällä nimellä niin varmaan sinäkin kristittyjen vihaaja.


    • Anonyymi

      Hyvä juttu hallitus hajoaa .uskovainen SARi LAPINLAHDELLE. TERVE MENOA

      • Anonyymi

        Eduskunnassahan he siitä huolimatta pysyvät.
        Mistä tiedät miten eutanasia-asiassa käy?


      • Anonyymi

        Siksi juuri eutanasia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi juuri eutanasia.

        Eikö sinussa ole miestä itse tappaa itseäsi?


      • Anonyymi

        Tässä taas juutalainen laittamassa Jeesukseen uskovia hullujen huoneelle TÄSSÄ NYT NÄETTE TOTUUDEN. ja tiedoksi Lapinlahti on lakkautettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö sinussa ole miestä itse tappaa itseäsi?

        Ihme kun jo et ole tappanut. Kun täällä kitiset.


      • Anonyymi

        Jeesuksen vohasjilla on usein väärä nimi passikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä taas juutalainen laittamassa Jeesukseen uskovia hullujen huoneelle TÄSSÄ NYT NÄETTE TOTUUDEN. ja tiedoksi Lapinlahti on lakkautettu.

        Lapinlahti on Savossa ios et tiedä


    • Anonyymi

      Mitä Päivi oikein sanoi?ei mitään viisasta!olihan siellä asiantuntia joka on ollut tekemisissä näitten kuolevien kanssa ja oli palleatiivisen hoidon asiantuntia. Päivi istunut ikänsä eduskunnassa ja lääkärin työtä ei ole tehnyt päivääkään,jeesustellut on kyllä.

      • Anonyymi

        Miksi valehtelet?


      • Anonyymi

        Juutalaiset lähiöissä kiroaa kaikki hulluiksi jotka uskoo Jeesukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juutalaiset lähiöissä kiroaa kaikki hulluiksi jotka uskoo Jeesukseen.

        Antisemitismisi on todella sairasta.


      • Anonyymi

        Lisää näitä Päivejä tähän maahan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Antisemitismisi on todella sairasta.

        Kirjat taas kristittyjä !


    • Anonyymi

      Suomeen pitää perustaa pyövelien ammattikunta.
      Tappaminen ei kuulu lääkäreille.

    • Anonyymi

      Moni ajattelee jo suht. terveenä, että hyvä että annetaan se kuolinpiikki ettei tarvitse kuormittaa yhä huononevaa vanhustenhoitoa. Eli eivät ymmärrä koko asiaa. Toki vanhustenhoito huononee, ainakin sillä meitä pelotellaan.

      Toiseksi. Jos tulee tämä eutanasia ja itsemääräämisoikeus, niin itsemurhan yrittäjiä ei tarvitse enää yrittää pelastaa.

      • Anonyymi

        Tässä yritetään syyllistää vanhuksia tekemään eutanasia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä yritetään syyllistää vanhuksia tekemään eutanasia.

        myös pienet lapset voi sairastaa / sairastua äärimmäisiin sairauksiin / kipuihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        myös pienet lapset voi sairastaa / sairastua äärimmäisiin sairauksiin / kipuihin.

        Nekö pitää sitten tappaa?


      • Anonyymi

        "Toiseksi. Jos tulee tämä eutanasia ja itsemääräämisoikeus, niin itsemurhan yrittäjiä ei tarvitse enää yrittää pelastaa."

        Huonoa logiikkaa, kuten Päivillä. Eutanasia annettaisiin sitä pyytäville kuolemansairaille ihmisille, joilla ei ole lääketieteen perusteella mahdollista parantua. Tästä ei mitenkään seuraa, että perusterve ihminen saa kenenkään siihen yrittämättä puuttua tehdä itsemurhan. Jonkinlaista logiikan perusteita voi kai uskovaiseltakin odottaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Toiseksi. Jos tulee tämä eutanasia ja itsemääräämisoikeus, niin itsemurhan yrittäjiä ei tarvitse enää yrittää pelastaa."

        Huonoa logiikkaa, kuten Päivillä. Eutanasia annettaisiin sitä pyytäville kuolemansairaille ihmisille, joilla ei ole lääketieteen perusteella mahdollista parantua. Tästä ei mitenkään seuraa, että perusterve ihminen saa kenenkään siihen yrittämättä puuttua tehdä itsemurhan. Jonkinlaista logiikan perusteita voi kai uskovaiseltakin odottaa?

        Itsemurhan tekijöillä on oikeus tappaa itsensä koska se on heidän oma tahtonsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsemurhan tekijöillä on oikeus tappaa itsensä koska se on heidän oma tahtonsa.

        Oma tahto ei ole aina pätevä perustelu. Jo 3-vuotiaat alkavat ymmärtää tämän. Olisiko aika sinunkin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oma tahto ei ole aina pätevä perustelu. Jo 3-vuotiaat alkavat ymmärtää tämän. Olisiko aika sinunkin?

        Mutta kun omalla tahdolla perustellaan eutanasiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun omalla tahdolla perustellaan eutanasiaa.

        Eutanasian perusteet (juridisesti) ovat pysyvä oma tahto ja lääketieteelliset perusteet, ei pelkkä oma tahto. Kun me estämme jotakuta tekemästä itsemurhaa, me estämme häntä käyttämästä omaa tahtoaan.

        Miksi? Koska emme tiedä, onko kyse pysyvästä tahdosta.Itsemurhaa yrittävä voi olla mieleltään tilapäisesti tai pysyvästi sairas, päihteiden vaikutuksen alla jne. On monia tekijöitä, jotka voivat vaikuttaa hänen päätökseensä. Pelkkä tahto kuolla, ei ole riittävä peruste sallia itsemurha, jos tekijöihin voidaan vaikuttaa.

        Eutanasiassa tilanne on toisin. Kuolema on väistämätön tosiasia lääketieteellisillä perusteilla. Siinä tekijöihin ei voida enää vaikuttaa.

        Tilanne on eri ja tekijät ovat erit. Ne eivät loogisesti kuulu samaan joukkoon, joten toista ei voi perustella toisella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eutanasian perusteet (juridisesti) ovat pysyvä oma tahto ja lääketieteelliset perusteet, ei pelkkä oma tahto. Kun me estämme jotakuta tekemästä itsemurhaa, me estämme häntä käyttämästä omaa tahtoaan.

        Miksi? Koska emme tiedä, onko kyse pysyvästä tahdosta.Itsemurhaa yrittävä voi olla mieleltään tilapäisesti tai pysyvästi sairas, päihteiden vaikutuksen alla jne. On monia tekijöitä, jotka voivat vaikuttaa hänen päätökseensä. Pelkkä tahto kuolla, ei ole riittävä peruste sallia itsemurha, jos tekijöihin voidaan vaikuttaa.

        Eutanasiassa tilanne on toisin. Kuolema on väistämätön tosiasia lääketieteellisillä perusteilla. Siinä tekijöihin ei voida enää vaikuttaa.

        Tilanne on eri ja tekijät ovat erit. Ne eivät loogisesti kuulu samaan joukkoon, joten toista ei voi perustella toisella.

        Höpöhöpö! Itsemurha on aina oma tahto!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpöhöpö! Itsemurha on aina oma tahto!

        En ole väittänyt muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpöhöpö! Itsemurha on aina oma tahto!

        Tee vaan itsemurha päästään sinustakin kitisijästä


    • Anonyymi

      Ihminen ei määrää omaa syntymäänsä, ei myöskään pidä määrätä kuolemaansa. Tehkööt sitten itsarin, jos haluaa kuolla. Moni ihminen huonoina hetkinä ajattelee kuolemaa, mutta siitä hetkestä selvittyään muuttaa ajatustaan.
      Nykymaailmassa pitäisi saada päättää itse joka asiasta, se on luonnon vastaista. Ihminen yrittää ylittää aidan matalimmalta kohdin ja päästä helpommalla siitä, mikä on määrätty hänen kohtalokseen. Meillä kaikilla on oma aikamme eikä siihen pidä itse puuttua. Ehkä se helvettikin on täällä maan päällä ja toisille annetaan kärsimyksiä enemmän, toiselle vähemmän. Räsänen lääkärinä puhui asiaa ja koska maailma menee kokoajan huonompaan suuntaan, on vale lääkäreitä ja -hoitajia ja jos vielä myönnetään myrkkypiikki, niin tulevaisuudessa on tosi helppoa päästä eroon ihmisistä. Toivottavasti sitä ei koskaan myönnetä!

      • Anonyymi

        Olet oikeassa ja Päivi


    • Anonyymi

      Päivi Räsänen ei kai käytännössä kuitenkaan tehnyt sitä lääkärin työtä , kuin "nimeksi".

      • Anonyymi

        Enemmän kuin sinä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enemmän kuin sinä !

        en ole väittänytkään olevani lääkäri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        en ole väittänytkään olevani lääkäri.

        Ei kukaan luullutkaan. 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan luullutkaan. 🤣

        huudetaanhan siinä kommentissa , > "enemmän kuin sinä"<

        ei meillä Suomessa luvallisesti lääkärin työtä tee , muut kuin lääkäriksi kouluttautunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        huudetaanhan siinä kommentissa , > "enemmän kuin sinä"<

        ei meillä Suomessa luvallisesti lääkärin työtä tee , muut kuin lääkäriksi kouluttautunut.

        Niin, kukaan ei luullut sinua lääkäriksi. 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, kukaan ei luullut sinua lääkäriksi. 🤣

        aika tyhmää sitten nimitellä Räsäsen lääkärin työstä käytännössä,
        >>>"enemmän kuin sinä"<<<

        no, enemmän kuin kuka tahansa , kuka ei toimi lääkärin virassa.
        ei eri ammatteja voi ruveta vertaileen keskenään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        aika tyhmää sitten nimitellä Räsäsen lääkärin työstä käytännössä,
        >>>"enemmän kuin sinä"<<<

        no, enemmän kuin kuka tahansa , kuka ei toimi lääkärin virassa.
        ei eri ammatteja voi ruveta vertaileen keskenään.

        Koville näyttää sinulla ottavan….


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koville näyttää sinulla ottavan….

        onko pakko jatkaa suoranaista VI##uilua .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        onko pakko jatkaa suoranaista VI##uilua .

        Kysy sitä itseltäsi!


      • Anonyymi

        Elämä on lahja mitä kunnioitettava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämä on lahja mitä kunnioitettava.

        Elämä ei ole lahja.Elämä on koeaika.


    • Anonyymi

      Siis kyllä raamatun kirjoittaneet ihmiset antoi Jumalalle inhon ihmisen oman päätöksien tekoon ja nauttii kärsimyksestä, mutta mitä tekemistä tällä on nyt?

      • Anonyymi

        Miten liittyy aloitukseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten liittyy aloitukseen?

        Ei mitenkään.


    • Anonyymi

      Mitä eroa sillä on jos kuolee
      Pistokseen eutanasiassa tai
      Morfiiniin ja muihin lääkkeisiin mitä nukuttaa ja poistaa kipuja. Myrkkyjä nekin on.

      • Anonyymi

        Lääkäri tehdään tappajaksi ”eutanasiassa”.


      • Anonyymi

        Kokeile !!!!


    • Anonyymi

      Mainiota!

      • Anonyymi

        Niin, Räsänen puhuu jälkeen asiaa.


    • Anonyymi

      Yksi asia on ainakin tullut selväksi tästä keskustelusta. Eutanasiaan ei tule sekoittaa uskontoa. Asiasta pitää pystyä puhumaan asiapohjalta, ilman uskonnollista kiihkoa.

      • Anonyymi

        Eihän uskontoa edes mainittu.


      • Anonyymi

        Raamattu ei sano mitään eutanasiasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu ei sano mitään eutanasiasta.

        Älä tapa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä tapa!

        Kyse oli eutanasiasta, ei tappamisesta.

        Lisäksi Raamattua lukemalla selviää että käsky Älä tapa oli vain suositus, jota sai olla noudattamatta varsin monista eri syistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän uskontoa edes mainittu.

        Eikös tämä olekaan luterilaisuus palsta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä tapa!

        Tässä sulle Raamatun eutanasiaa
        Ps 137:9 Autuas se, joka ottaa sinun pienet lapsesi ja murskaa ne kallioon!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse oli eutanasiasta, ei tappamisesta.

        Lisäksi Raamattua lukemalla selviää että käsky Älä tapa oli vain suositus, jota sai olla noudattamatta varsin monista eri syistä.

        Eutanasia on aina tappamista. Älä tapa on KÄSKY!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä sulle Raamatun eutanasiaa
        Ps 137:9 Autuas se, joka ottaa sinun pienet lapsesi ja murskaa ne kallioon!

        Kerrotko nyt missä tilanteessa tämä on sanottu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös tämä olekaan luterilaisuus palsta?

        Miksei olisi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä sulle Raamatun eutanasiaa
        Ps 137:9 Autuas se, joka ottaa sinun pienet lapsesi ja murskaa ne kallioon!

        PSALMI 137
        Babylonian virtojen varsilla
        1.
        Virtojen varsilla Babyloniassa me istuimme ja itkimme, kun muistimme Siionia.
        2. Rannan pajuihin me ripustimme lyyramme.
        3. Ne, jotka meidät olivat sinne vieneet, vaativat meitä laulamaan, ne, joiden orjuudessa me vaikeroimme, käskivät meidän iloita ja sanoivat: "Laulakaa meille Siionin lauluja!"
        4. Kuinka voisimme laulaa Herran lauluja vieraalla maalla?
        5.
        Jerusalem, jos sinut unohdan, kadotkoon käteni voima!
        6. Tarttukoon kieleni kitalakeen, ellen sinua muista, ellen pidä ylimpänä ilonani sinua, Jerusalem!
        7.
        Muista, Herra, Jerusalemin hävityksen päivää, muista edomilaisia, muista, miten he huusivat: "Repikää, repikää se maan tasalle!"
        8. Ja sinä Babylon, tuhoon tuomittu nainen! Hyvin tekee se, joka sinulle kostaa sen minkä meille teit.
        9. Hyvin tekee se, joka tarttuu lapsiisi ja lyö ne murskaksi kallioon!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eutanasia on aina tappamista. Älä tapa on KÄSKY!

        Jumala: tappakaa miekan terällä myös imeväiset. Se oli käsky.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Jumala: tappakaa miekan terällä myös imeväiset. Se oli käsky.

        Käskyt ovat ihmisille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse oli eutanasiasta, ei tappamisesta.

        Lisäksi Raamattua lukemalla selviää että käsky Älä tapa oli vain suositus, jota sai olla noudattamatta varsin monista eri syistä.

        Kuule nyt lopetat itsesi ja lopeta samalla omat läheiset. Jos sinulla on kanttia. Ja ilmeisesti vahvasti sinulla on ilman omaa tuntoa. Ei kukaan pohjimmiltaan tahdo kuolla. Kipua pystytään lievittämään niinkuin Päivi sanoi. Ei kukaan halua lopettaa toisen elämää kyllä täältä kuollaan pois ihan jokainen. Jos haluaa kuolla tehköön jokainen sen itse. Tämä on vapaa maa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyse oli eutanasiasta, ei tappamisesta.

        Lisäksi Raamattua lukemalla selviää että käsky Älä tapa oli vain suositus, jota sai olla noudattamatta varsin monista eri syistä.

        Jos sanotaan eutanasia, niin ei se muutu jonkinlaiseksi ihanaksi asiaksi, jos sitä sanotaan eutanasiaksi. Vai tuleeko siihen tappamiseen ruusunhohteinen pilvireunus ? Eutanasian tarkoitus on, että ihminen kuolee ja jos toinen sen tekee, se on murha tai laillistettu itsemurha, jonka aiheuttaa toinen henkilö.

        Vai, mikä eutanasia on ? Jos siinä aiheutetaan kuolema, ei se muutu muuksi kuin kuolemaksi. On se vänkä asia, että keksitään hieno sana, niin ei se tunnu niin pahalta kuin jos sanottaisiin suoraan, mitä siinä tilanteessa tapahtuu. Tietysti murha tai laillistettu itsemurha eivät kuullosta sivistyneen ihmisen korvissa kovinkaan mukavilta. Mutta eutanasia saa aikaa sivistyneessä ihmisessä sellaisen mukavan soinnun, se on vain eutanasia. Vaikka siinä joku kuolee, mutta sehän oli vain eutanasia.

        Miksi siinä ei sanota asia niin kuin se on, eikä keksitä sanaa, joka ei tunnu niin pahalta kuin murha.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Jumala: tappakaa miekan terällä myös imeväiset. Se oli käsky.

        Oot kauheen näköinen harmaan karvan peittämä vaari.


    • Anonyymi

      No ei tietenkään eutanasiaa.Silloin ei tarvitse hoitaa ja tutkia.Menetämme ihmisoikeuksia.Miettikää vähän.Amerikassakaan raiskaaja ei ole syyllinen vaan se on geeneissä.Jos hyväksymme kaikki tämmöset niin mrmetämme oikeuksiamme.

    • Anonyymi

      Toisekseen ei lääkärin tarvitse tappaa.Kaikki kykenee tekemään sen itsekin.Ottakaa selvää miten heikennettiin mm.Hollannissa lääkätien tekemää työtå näiden lakien jälkeen
      On helppo sanoa sitten, emme hoida tätäkään ei tätäkään, lopulta kuollaan.Lääkärien tehtävä ei todellakaan ole tappaminen.Myös kristilliset arvot ovat moraalilta hyviä, ihmisissä voi olöa vikoja ja kukaan ei ole täydrllinen.ÄLKÄÄ NYT ANTAKO LISÄÄ ENÄÄ MEILTÄ HEIKENNETTYÄ TERVEYDENHUOLTOA PILATA EUTANASIA KEVENTÄÄ OIKEULSIA.

      • Anonyymi

        Miksi sitten ei puhuta itsemurhista vaan sotketaan lääkärit tähän?


    • Anonyymi

      "Kuolinpiikki voi kuulua eläinlääketieteeseen, mutta ihmisen hoitoon se ei kuulu."

      Eli eläimillä on paremmat oikeudet kuin ihmisillä

      • Anonyymi

        Jospa sitten keskusteltaisiin niistä ihmisten paremmista oikeuksista, eikä niiden ihmisten tappamisesta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jospa sitten keskusteltaisiin niistä ihmisten paremmista oikeuksista, eikä niiden ihmisten tappamisesta?

        Laki ei tunne oikeutta kuolemaan vaan oikeuden elämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laki ei tunne oikeutta kuolemaan vaan oikeuden elämään.

        "Kaunis on kuolla, joukkosi eessä, urpona kaadut..."


      • Anonyymi kirjoitti:

        Laki ei tunne oikeutta kuolemaan vaan oikeuden elämään.

        On esillä lakimuutos.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        On esillä lakimuutos.

        Esillä ????


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        On esillä lakimuutos.

        Älä valehtele!


    • Anonyymi

      Ensin potilas pakkohoitoon, ja sitten tahdosta riippumatonta hoitoa, EUTANASIA!

    • Anonyymi

      Tämä on mielenkiintoista jälleen, kun muilla on niin paljon mielipiteitä muiden kärsimisen asteesta, tahdosta ja sen sellaisesta. Onneksi on kipulääkkeet ja luultavasti myös itsemääräämisoikeus ja toivottavasti hyvä perhe ja omaiset apuna ja tukena.

      • Juuri niin. 😺


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Juuri niin. 😺

        Viimeisimmät kuvat⁉️⁉️⁉️⁉️⁉️


      • Anonyymi kirjoitti:

        Viimeisimmät kuvat⁉️⁉️⁉️⁉️⁉️

        Kerro toki. 😺


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Kerro toki. 😺

        Katso heti‼️‼️‼️‼️


      • Anonyymi kirjoitti:

        Katso heti‼️‼️‼️‼️

        Ei kiinnosta.


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Ei kiinnosta.

        Kiinnostaa kuitenkin‼️‼️‼️‼️


    • Anonyymi

      Tuttava kuoli sairauteen, joka kasvatti keuhkoihin sienimäistä kudosta.
      Loppu oli huono, lisähappi ei auttanut. Hän oli hyvin väsynyt. Kun kun nukahti, tukehtumisen tunne ajoi hereille. Lopulta sydän petti.
      Huono kuolema.

      • Anonyymi

        Kuolema kuuluu elämään.


      • Anonyymi

        On niitä muillakin näitä omaisten kuolemia ollut jotenkin täältä lähdetään ei se niin kaunista ole mikään kuolema on se tapahtunut sitten vaikka miten. Aina se on rankkaa omaisille ja kuolevalle sekä hoitajille ja lääkärille. Luuletko ettei muut tunne mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On niitä muillakin näitä omaisten kuolemia ollut jotenkin täältä lähdetään ei se niin kaunista ole mikään kuolema on se tapahtunut sitten vaikka miten. Aina se on rankkaa omaisille ja kuolevalle sekä hoitajille ja lääkärille. Luuletko ettei muut tunne mitään.

        Kyllä se kuolema koskettaa myös hoitajia ja myös lääkäriäkin kun ei voi enää auttaa eikä parantaa vaikka haluaisi.


      • Millainen on mielestäsi hyvä kuolema ? Onko sellainen, että ihminen terveenä kaatuu saappaat jalassa ja on kuollut. Taitaa harvat kuolla niin.

        Miehelleni tuli sydänkohtaus ja hän eli joitain päiviä, ennen kuin hän kuoli. Viimeisenä yönä hänellä oli kova halu elää, ei hän halunnut kuolla, vaikka oli kovat kivut. Mutta koskaan hän ei olisi tahtonut eutanasiaa, niin kova elämänhalu hänellä oli. Hänelle tehtiin kolme kertaa munuaisensiirto ja viimeinen oli vaikea, koska hänen keuhkonsa eivät enää hengittäneen ja hän joutui olemaan hengityskoneessa monta päivää. Se oli kauheaa, muttei hän halunnut kuolla.


    • Anonyymi

      Terhokodin entinen johtaja Juha Hänninen vastusti aikoinaan eutanasiaa mutta on nykyään sen kannattaja.

      • Anonyymi

        Täysin pimeä tyyppi ,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täysin pimeä tyyppi ,

        Pikemminkin asijantuntija joka huomannut ettei se saattohoito aina niin herkkua ole kuten teijän lössi kuvittelee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pikemminkin asijantuntija joka huomannut ettei se saattohoito aina niin herkkua ole kuten teijän lössi kuvittelee

        Murhaaja!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pikemminkin asijantuntija joka huomannut ettei se saattohoito aina niin herkkua ole kuten teijän lössi kuvittelee

        Eihän se ole se saattohoito herkkua siksi kannattaa itse ottaa laki käsiin jo siinnä vaiheessa kun pystyy tekemään itsemurhan. Ei tarvitse toisten alkaa tappajiksi. Harvoin ihminen niin äkkiä menee siihen kuntoon. Yleensä tietää jo paljon aikaisemmin että sairastaa jotain parantumatonta sairautta. Lopettaa jo silloin itsensä kun tietää että parantumaton. Turha odottaa että menee niin huonoon kuntoon ettei itse pysty itseään lopettamaan. Lopettaa itsensä kun vielä pystyy.


      • Anonyymi

        Hännisellä ei paljon järki kulje!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hännisellä ei paljon järki kulje!

        Hänninen on asiatunteva lääkäri .ei turhan löyhöttävä.hoitanut veljeäni lähdön hetkellä.


    • Anonyymi

      Olen aivan samaa mieltä. Löyhäpäät käyttäisi sitä väärin.

    • Anonyymi

      Käsittääkseni uskontoon kuuluu myös armo. Jos ammatti-ihmiset näkee, että ihminen kärsii, on velvollisuus käyttää siihen apua. Nykyajan saattohoidon sanotaan riittävän kuolinapuun. Vierestä seuranneena 10 päivää kestänyt ylimitoitettu kipu- ym. lääkitys on liian pitkä aika ns.kuolinkmppailuun. Karmeaa katsottavaa omaiselle ja etenkin koettavaa kuolevalle.

      • Anonyymi

        Tappaminen ei koskaan ole armoa vaan julma ja peruuttamaton teko!


      • Anonyymi

        Vaikutat epätoivoiselta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tappaminen ei koskaan ole armoa vaan julma ja peruuttamaton teko!

        Siinä toinen, jolla ei ole yhtään empatiaa kärsiviä kohtaan. Onneksi et ole minun lähiomainen.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Siinä toinen, jolla ei ole yhtään empatiaa kärsiviä kohtaan. Onneksi et ole minun lähiomainen.

        Uskon onnen olevan molemminpuolinen.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Siinä toinen, jolla ei ole yhtään empatiaa kärsiviä kohtaan. Onneksi et ole minun lähiomainen.

        Kaikki inhoavat sinua.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Siinä toinen, jolla ei ole yhtään empatiaa kärsiviä kohtaan. Onneksi et ole minun lähiomainen.

        Oletkin kuin joku vammainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletkin kuin joku vammainen.

        Se on kampura.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletkin kuin joku vammainen.

        Vammainen on siis se joka ei tykkää niistä joilla ei ole empatiaa..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uskon onnen olevan molemminpuolinen.

        Aivan. Kun sinulla ei ole empatiaa. En jaksa.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Aivan. Kun sinulla ei ole empatiaa. En jaksa.

        Kukaan ei jaksa sinua.

        Kaikki inhoavat.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Aivan. Kun sinulla ei ole empatiaa. En jaksa.

        Kaikki inhoavat sinua.

        Sisäistä tämä.


      • Anonyymi

        Älä vaadi kaikkea toisilta olisit voinut Itse avustaa jos niin olet kärsinyt ja sinun omainen. Miksi vaadit toisilta tätä asiaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki inhoavat sinua.

        Sisäistä tämä.

        Olen sisäistänyt sen, että sinulla on syvä inho minua kohtaan. Ja tässä talossa asuva venäläinen rouva suhtautuu tympeästi.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Olen sisäistänyt sen, että sinulla on syvä inho minua kohtaan. Ja tässä talossa asuva venäläinen rouva suhtautuu tympeästi.

        Kaikki täälläkin inhoaa sinua.


    • Lähinnä auttamista valvotuissa olosuhteissa.

      • Anonyymi

        Tappaminen ei ole auttamista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tappaminen ei ole auttamista.

        Älä sano sitä minulle, kun elämällä ei ole muuta arvoa kuin tuhlata yhteiskunnan varoja.


      • Onkohan tuo totta. En ole ikinä tuota huomannut. Olen nykyään 66 v.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Onkohan tuo totta. En ole ikinä tuota huomannut. Olen nykyään 66 v.

        Et huomaa mitään muutenkaan.

        Näytät 98-vuotiaalta.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Älä sano sitä minulle, kun elämällä ei ole muuta arvoa kuin tuhlata yhteiskunnan varoja.

        Olet sairas pitäisikö sinun hakea apua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet sairas pitäisikö sinun hakea apua.

        En todellakaan halua tuhlata yhteiskunnan varoja makaamalla sairaalassa epätoivoisessa tilanteessa.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        En todellakaan halua tuhlata yhteiskunnan varoja makaamalla sairaalassa epätoivoisessa tilanteessa.

        Älä valehtele. Yhteiskunnan varat eivät kiinnosta sinua lainkaan, koska valitat korkeasta verotuksestakin.

        Eutanasia varsikin rasittaa yhteiskunnan varoja, koska siihen tarvitaan sairaalapaikka.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä valehtele. Yhteiskunnan varat eivät kiinnosta sinua lainkaan, koska valitat korkeasta verotuksestakin.

        Eutanasia varsikin rasittaa yhteiskunnan varoja, koska siihen tarvitaan sairaalapaikka.

        Suomessa on suhteellisen korkea verotus, mutta minulla vain pieni.

        Eutanasian paikka on vain lyhytaikainen, sensijaan voit kitua sairaalassa vaikka kuinka kauan, vaikka saisit hoitoa.

        Missä looginen ajattelusi on?


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Suomessa on suhteellisen korkea verotus, mutta minulla vain pieni.

        Eutanasian paikka on vain lyhytaikainen, sensijaan voit kitua sairaalassa vaikka kuinka kauan, vaikka saisit hoitoa.

        Missä looginen ajattelusi on?

        Kaikki inhoavat sinua tosiaankin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki inhoavat sinua tosiaankin.

        Älä yleisestä itseäsi.

        Minua näkyy inhoavan kaksi ihmistä.


      • Anonyymi

        Minä en inhoa häntä,mutta inhoan sinua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en inhoa häntä,mutta inhoan sinua.

        Sinua ja Turrea inhoavat kaikki.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        En todellakaan halua tuhlata yhteiskunnan varoja makaamalla sairaalassa epätoivoisessa tilanteessa.

        Viina tappaa sinut nopeasti.


    • Anonyymi

      Laitalahkolaisilla on tämä kärsimys sellainen asia joka pitää saada kaikkien osaksi. Olipa sitten kysymys ei-toivotusta sikiöstä, joka tuottaa kärsimystä paitsi äidilleen myös itselleen taikka sitten kuolevasta henkilöstä joka tuottaa kärsimystä itselleen ja omaisille.

      :D

      • Anonyymi

        Olet todella epätoivoinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet todella epätoivoinen.

        Olet todella kajahtanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet todella kajahtanut.

        Sinä olet surkea trolli, 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet surkea trolli, 🤣

        Olet ylimääräinen, liikamäärä, tarpeeton surkimus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet ylimääräinen, liikamäärä, tarpeeton surkimus

        Mihin muka sinua tarvitaan? 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet surkea trolli, 🤣

        Joo, edes trollata ei osaa.


    • Anonyymi

      On monenlaisia kuolemia.
      Dementoituneiden kivuista ja ahdistuksesta ei voi tietää. Aivoinfarktin kokeneet eivät myös voi kertoa tuntemuksistaan. Syöpäkivut voivat olla rajuja, läpilyöntikipuun on lääkitystä ja kuolemanpelkoa voi myöskin hoitaa. Keuhkosyövät lopussa voivat olla vaikeita, lisähapesta ei ole apua. Sedaatio tuonee avun.
      Nykyisin harvat kuolevat ovat huolissaan joutuvatko taivaaseen vai helvettiin.
      Monet puhuvat rakkaistaan, mitä olisi voinut tehdä toisin, tai tyytyvät siihen miten asiat ovat.
      Se raamatun Jumala on jäämässä taka-alalle.

      • Anonyymi

        Tappaminen ei tosiaankaan ole ratkaisu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tappaminen ei tosiaankaan ole ratkaisu.

        Raamatussa Jumalalle kuolema oli ratkaisu kaikkeen.


    • Anonyymi

      Joskus kadehdin, tai ainakin melkein kadehdin japanilaisten mutkatonta suhdetta itsemurhiin :
      Seurustelukumppani jätti minut, tapan itseni ( jatkossa pelkkä t i )
      Huolehdin vanhempieni sijoituksista, osakkeiden arvo laski 68 pinnaa, t i
      Olin kurssini huonoin, t i
      Ajoin autoni vahingossa liikennemerkkiin ja muut ihmiset nauroivat minulle, t i
      Laiton tietämättömyyttäni punaviiniini jäitä, muut nauroivat minua moukkaa, t i
      Suhtautukaamme japanilaisten tapaan, aina on oikea hetki tappaa tai tapattaa itseni !

      • Elämä kolhii yhtäkkiä liikaa. Japanissa ei ilmeisesti voi menettää kasvojaan.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Elämä kolhii yhtäkkiä liikaa. Japanissa ei ilmeisesti voi menettää kasvojaan.

        "Tulin tahtomattani vanhaksi, enkä enää ole yhteiskunnalle hyödyllinen, tapan itseni"
        "Euroopassa asian hoitavat lääkärit, itse ei tarvitse vaivautua, voi kun olisin syntynyt Eurooppaan, voi voi sentään"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tulin tahtomattani vanhaksi, enkä enää ole yhteiskunnalle hyödyllinen, tapan itseni"
        "Euroopassa asian hoitavat lääkärit, itse ei tarvitse vaivautua, voi kun olisin syntynyt Eurooppaan, voi voi sentään"

        Mene Sveitsiin siellä autetaan. Hyvää matkaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tulin tahtomattani vanhaksi, enkä enää ole yhteiskunnalle hyödyllinen, tapan itseni"
        "Euroopassa asian hoitavat lääkärit, itse ei tarvitse vaivautua, voi kun olisin syntynyt Eurooppaan, voi voi sentään"

        Pitäisikö. Kaikki olla niin helppoa ei ole myöskään syntyminen


    • Anonyymi

      Ihmisen armoilla tarkoittaa petojen luvuilla. Jumalan armoa on mahdoton ihmisen varastaakaan, sillä ei Hän anna kunniaansa luoduille.

    • Anonyymi

      ”Eutanasian sisällyttäminen hoitotoimenpiteiden joukkoon sotisi Päivi Räsäsen mielestä lääkärien etiikkaa vastaan. "

      Ilmeisesti Israelin palestiinalais lasten tappaminen ei sodi Päivi Räsäsen etiikkaa vastaan koska hän kannattaa Israelin toimintaa?

      • Anonyymi

        Mitähän sillä asialla on tekemistä Päivi Räsäsen eutanasiakannanoton kanssa?
        Kas kun vetänyt esiin Ukrainan sotaa.


    • Anonyymi

      Eihän sitä tee lääkäri, vaan pyöveli!!

    • Anonyymi

      Kestämättömän, koskaan parntumattoman tuskan voi poistaa itsemurhalla, jollei eutanasia ole vaihtoehtona.
      Jos eläin kokee kovaa, parantumatonta tuskaa, niin jopa hurskaat ovat armollisia, vieden sen eläinlääkäriin piikille, mutta ihmisten pitäisi näitten samojen hurskaitten mukaan antaa kärsiä.

      • Anonyymi

        Nykyisin on niin hyvät kipulääkkeet, että kenenkään ei tarvitse sen takia kärsiä.
        Lääkärit on koulutettu säilyttämään elämää eikä tappamaan sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyisin on niin hyvät kipulääkkeet, että kenenkään ei tarvitse sen takia kärsiä.
        Lääkärit on koulutettu säilyttämään elämää eikä tappamaan sitä.

        Kipulääkkeitä potilaaseen pumppaava lääkärikö toimii eettisemmin siksi, että potilas pidetään näin väkisin elossa ja aiheutetaan samalla hänelle lisää kärsimystä ja pitkitetään väistämätöntä. 🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kipulääkkeitä potilaaseen pumppaava lääkärikö toimii eettisemmin siksi, että potilas pidetään näin väkisin elossa ja aiheutetaan samalla hänelle lisää kärsimystä ja pitkitetään väistämätöntä. 🤔

        👍 samaa mieltä.


    • ”Räsänen arvioi, että kysely herättää ajatuksen, että osa suomalaisista ei tiedä, mistä eutanasiasta on kysymys.
      – Eutanasian ei tarkoita hyödyttömien hoitojen lopettamista tai riittävän tehokasta lääkehoitoa vaan se yksinkertaisesti tarkoittaa sitä, että myrkkyruiskeella lääkäri surmaa potilaan.”

      :D Räsänen kovin aliarvioi suomalaisten tietämystä. Ehkä tietävät ja ymmärtävät enemmän kuin Räsänen?

      ”Mikäli hyväksyttäisiin se, että ihmisellä on oikeus siihen ja että vielä muut tulevat auttamaan häntä kuolemaan, niin miksi meillä sitten pyrittäisiin torjumaan itsemurhia…”

      Kyse on aivan eri asiasta. Itsemurhaan johtaa mielenterveyden ongelmat sekä vahva kokemus, ettei voi elämäänsä muuttaa ja kaikki näyttää toivottomalta.
      Eutanasiassa tilanne on sellainen, että potilas tekisi mielellään itsemurhan, muttei enää siihen kykene ja kuolema on varma joka tapauksessa.

      ”Hallitusohjelmassa on kirjaus saattohoidosta, jota kehitettäisiin säädöstasolla oikeudeksi kaikille potilaille.”

      Tästä on kovasti puhuttu, mutta mitään ei ole tehty. Esim. terveyskeskuksissa sedaation tekemiseen ei ole vielä riittävästi ammattitaitoa. Koulutusta siis tarvitaan.
      Sedaatio tarkoittaa että nukutetaan ja ei enää aktiivisesti hoideta potilasta kuolemaan saakka, Yleensä se kestään parista päivästä viikkoon.

      Saattohoito puolestaan on kokonaisuus, jossa potilas voi olla aluksi kotona, saa oireita lievittävää hoitoa. Kun kunto käy huonoksi, siirrytään sairaalaan. Saattohoito voi johtaa sedaatioon, tosin aika harvoin.
      Tilanne on siis sellainen, että saattohoidossa oleva kykenee tekemään itsemurhan, jos niin haluaa.

      Eutanasia on siis pyyntö, joka tekee potilas itse siinä vaiheessa, kun on vielä kykenevä sitä tekemään. Se on siis aktiivinen eutanasia ja passiivinen on puolestaan sen, kun lopetetaan hoidot, jotka ylläpitävät elämää tai niitä ei edes aloiteta.
      Yksi linja on pitää potilasta vahvassa morfiini humalassa, joka jouduttaa kuolemaa.

      Kun laki eutanasiasta laaditaan tarkkaan, tuskin siitä tulee mitään eettistä ongelmaa.

      • Anonyymi

        " Räsänen kovin aliarvioi suomalaisten tietämystä"????

        Valtion pitäisi varmaan kouluttaa noita, jotka saavat lopettaa toisen ihmisen elämän. Mummonmuori ja muut eutanasian puolustajat voisi hakeutua sellaiselle kurssille.
        Miksi pakottaa lääkärit surmaan toisia?


      • Anonyymi

        Tappaminen ei ole sinulle eettinen ongelma.


    • Anonyymi

      Miljoona kertaa ennemmin ottaisin Lääkäri Juha Hännisen saattamaan minut rajan yli kuin Päivi Räsäsen. Hänninen osaa asettua potilaan asemaan, kuunnella aidosti. Hän haluaa toteuttaa potilaan viimeisiä toiveita, koska hän ymmärtää tuskan, kivun ja kärsimyksen taakan ja potilaan tahdon.

      Eipä siinä kipuhelvetissä tule potilaalle mieleen elämän jatkaminen, vaan rauhassa kuoleminen. Tämän ymmärtää vain hän, jolla on siitä omakohtainen kokemus. Se tulisi ymmärtää myös kaikkien lääkäreidenkin, eikä siihen tule sekoittaa uskontoa. Kyllä se eutanasian kannattajakin voi olla tosi uskovainen ilman, että siitä tarvitsee koko maailmalle huudella ja henskeleitään paukutella. Se on hänen ja Jumalan välinen asia, joka ei kuulu muille - ei edes Päivi Räsäselle.

    • Anonyymi

      Budhat juutalaiset ja muslimit vihaa kristittyjä joten miksi tuotte heitä tänne ja YK.

    • Anonyymi

      RAKASTA ÄLÄ VIHAA terveisin Jeesus.

    • Anonyymi

      Voisko se eutanasialaki koskea vain alle 3000 euroa (brutto) ansaitsevia? Ei ois hallituksen niin vaikea sitten laatia tuota lakiesitystä, kun jätettäis ylemmät ansioluokat rauhaan. 🤔🫢

      • Anonyymi

        Korjaus: 3000 euroa/kk


    • Anonyymi

      Aivan joutavaa postata Räsäsen koko anti palstalle, mutta siitä pojot Räsäselle, ettei heilutellut Raamattua ko. ohjelmassa

      • Anonyymi

        Raamattu ei ollut aiheena.


    • Anonyymi

      Siihenhän se menee että kaikki köyhät"elätit"pistetään eutanaasia jonoon.Mitäpä Orpot ja Purrat näistä välittää.Rikkailla mahdollisuus yksityisiin hoitoihin ja matkustaa ulkomaillekkin apua saamaan.
      Hyvä Päivi!!!!

      • Anonyymi

        Ihan omaa katkeraa ajatteluasi.


    • Anonyymi

      Päivi Räsänen puhuu asiaa. Jos itse olisin lääkäri, en suostuisi antamaan tappavaa piikkiä potilaalle, olipa hänen tilansa sitten millainen tahansa.

      • Anonyymi

        Ihan oikein, lääkärin tehtövä ei ole tappaa.


      • Anonyymi

        Aamen!


      • Anonyymi

        Mutta esim. morfiinia olet valmis pumppaamaan ja samalla pitkittämään väistämätöntä sekä lisäämään potilaan kärsimystä. Morfiinilla lamaannutetaan potilaan keskushermosto ja samalla aiheutetaan potilaalle lisäksi kivulias ummetustila. Onko potilaan kiduttaminen eettisesti oikeampi vaihtoehto? Ja tätä kidutusta voidaan jatkaa vuosikausia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta esim. morfiinia olet valmis pumppaamaan ja samalla pitkittämään väistämätöntä sekä lisäämään potilaan kärsimystä. Morfiinilla lamaannutetaan potilaan keskushermosto ja samalla aiheutetaan potilaalle lisäksi kivulias ummetustila. Onko potilaan kiduttaminen eettisesti oikeampi vaihtoehto? Ja tätä kidutusta voidaan jatkaa vuosikausia.

        Kipu on osa elämää, eikä kiduttamista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihan oikein, lääkärin tehtövä ei ole tappaa.

        Vihaan lääkäreitä, jotka eivät anna kuolla ja jättää kaiken tuskan.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Vihaan lääkäreitä, jotka eivät anna kuolla ja jättää kaiken tuskan.

        Ei kukaan estä sinua kuolemasta!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan estä sinua kuolemasta!

        Täällä on sellainen linja, että estetään väkisin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kipu on osa elämää, eikä kiduttamista.

        Ikuinen kipu kuitenkin, jos lääkäri ei siitä pelasta.


    • Anonyymi

      Onhan meillä nyt jo käytössö ns passiivinen eutanasia, jossa on mahdollista potilaan tahdon mukaisesti lopettaa sellaiset hoidot, jotka ylläpitävät hänen elämäänsä turhan takia.

    • Anonyymi

      Taustalla uskonto, joka ohjaa kaikkea hänen ajatteluaan. Hän itse ei ymmärrä tulleensa väärinjohdetuksi. Minkäs teet, kun mies on pappi.

      • Anonyymi

        ovat olleet otollisia ympäripuhutuksi .


      • Anonyymi

        Mitä yrität sanoa?


    • Anonyymi

      Suomessahan on jo eutanasia. Lääkärit tekee hoitamatta jättämispäätöksiä omaisia kuulematta. Se jos mikä on eutanasiaa, kun annetaan ihmisten kuolla ja tukehtua omiin nesteisiinsä, eikä edes yritetä hoitaa. Tätä tapahtuu todella laajasti kaikissa vanhainkodeissa ja hoitolaitoksissa. Etälääkärit eivät hoida, määräävät valtavasti kipulääkityksiä ja lääkkeitä, joita ei saisi edes käyttää samanaikaisesti. Vähättelevät sivuoireita. Kauhistelevat jos vanhus on ollut yli vuoden palvelutalossa. Kuulemma on ohjeet annettu, että yli vuotta ei sallita vanhukselle ympärivuorokautisessa hoidossa, vaan pitää saada poistettua muonavahvuudesta ennen sitä ja näin etälääkärit myös toimivat, ohjeen mukaisesti. Jo nelikymppisille ehdotetaan elvyttämättäjättämispäätöksien tekoa. Ellet suostu, niin lääkäri vaan toteaa, että hän tekee sen kuitenkin, koska siihen ei tarvita omaa, eikä omaisten suostumusta. Että näin ja omakohtaista kokemusta on useista tapauksista.

      • Anonyymi

        Hoitamatta jättäminen ei ole tappamista koska hoidot jotka eivät edistä terveyttä lopetetaan.


      • Anonyymi

        Turhat hoidot toki lopetetaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hoitamatta jättäminen ei ole tappamista koska hoidot jotka eivät edistä terveyttä lopetetaan.

        Toisaalta enemmän Suomessa kuollaan kaikkiin hoitovirheisiin kuin mahdollisiin armokuolemiin.


    • Anonyymi

      Eduskunta tekee päätöksen asiassa kuultuaan asiantuntijoita ja tässäkään ketjussa ei ole tuotu esiin sellaisia perusteltuja mielipiteitä tai tosiasioita, joilla kyseistä toimenpidettä ei pitäisi sallia tai pitäisi sallia kohteena olevien potilaiden (vast) ihmisoikeuksia kunnioittaen.
      Jokainen voi yrittää asettua vakavasti sairaan ja kovissa kivuissa elävän ihmisen asemaan, jolla syömään/juomaan ei kykene ja tipallakin annettava neste tulee jo ihon läpi:
      -onko potilaan tukehtuminen tai kuoleminen nälkään/janoon lääkityksen avulla enää lääkärin etiikan mukaista mikäli ihminen itse on ilmaissut halunsa eutanasiaan.
      -tai vastaavassa tilanteessa oleva ihminen, joka haluaa elää kärsien tuskissaan viimeiset hetkensä.
      -tai ihminen joka kuolemansairaana ei halua häneen tuhlattavan terveydenhoidon resursseja ja haluaa antaa paikkansa jollekin toiselle.
      Eduskunta joutuu tiukan harkinnan eteen ja mahdollisesti edellyttämään toiminnanharjoittajia laatimaan tiukan lakiin perustuvan ohjeistuksen aiheesta, joka estää virheet ja väärinkäytökset asiassa puoleen ja toiseen.

      • Anonyymi

        Eikö pitäisi olla itsestään selvää, että laki ei voi sallia tappamista?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö pitäisi olla itsestään selvää, että laki ei voi sallia tappamista?

        Lain pitää siis sallia kärsimyksen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö pitäisi olla itsestään selvää, että laki ei voi sallia tappamista?

        Toki se on itsestäänselvyys, kuten lapsenkin pakottaminen syntymään fyysisesti ja psyykkisesti vajavaisena hänen vanhempiensa vastuuttomista elämäntavoista johtuen.
        Nähdäkseni jokaisella on oikeus elää, mutta onko se velvollisuus, Eduskunta toivottavasti saa asiassa ihmisyyttä tukevan vaihtoehdon aikaan, vaihtoehdon jossa kenenkään ei tarvitse pelätä joutuvansa tapetuksi ja toisaalta jokaiselle hoitomuoto joka turvaa ettei kukaan joudu vastoin tahtoaan kärsimään.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Lain pitää siis sallia kärsimyksen?

        Ei siihen lakia tarvita, tiedät sen itsestäsi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei siihen lakia tarvita, tiedät sen itsestäsi.

        Et ymmärtänyt.

        Lain pitää siis sallia se, että ihminen kärsii viimeiset ajat.


    • Anonyymi

      Päivi on oikeassa, ketään ei pidä laittaa vastuuseen elämän lopettamisesta ja se siis todellakin sotii lääkärin etiikkaa vastaan.

      • Anonyymi

        Juuri niin.


      • Lääkärin etiikka saa siis olla kärsimyksen jatkaminen.


    • Anonyymi

      Tuntemattomassa Sotilaassa on kohtaus jossa Vanhala asettaa kiväärin pahasti haavoittuneen sotilaan lähettyville, jotta hän voisi halutessaan lopettaa itsensä. minkä sitten tekikin. Kumpikaan ei minusta toiminut väärin minkään moraalimittarin mukaan.

    • Anonyymi

      Mielestäni voisi mielummin jakaa "kuoleman-pillereitä" sairaille joilla on kovat tuskat, niitä voisi itse ottaa sitten kun jaksaminen loppuu. Nopeasti tehoava ja tuskaton loppu.
      Yksi tabu per henkilö.

      • Anonyymi

        Purra ei tarvis miettiä miten eläkeläisistä pääsis eroon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Purra ei tarvis miettiä miten eläkeläisistä pääsis eroon.

        Purra laittais romanipojatkin töihin . Nykykäytäntö usein lapsilisältä suoraan eläkkeelle . Työnteon estäminen on sitä todellista rasismia .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Purra ei tarvis miettiä miten eläkeläisistä pääsis eroon.

        Purran kannatus romahtaa seuraavissa vaaleissa.


    • Anonyymi

      Vaikea rasti. Eutanasiassa ihminen asettuu Jumalan sijaan . Tai luonnon sijaan , jos on ateisti.
      Jos on helvetilliset kivut sairauden takia , niin mitä teet. Laskea itse kuula kalloon. Mutta sairaalassa se ei ole mahdollista.
      Jos itselle osuis kohdalle kovat tuskat tuova sairaus , niin kuolemaa varmaan haluais. Siinä tilanteessa itsesäilytys - ja eloon jäämis vietti varmaankin laimenis olemattomaksi.

      • Että uskova ajattelee Jumalan lopulta tappavan?


    • Anonyymi

      Sietämättomat kivut, eikö Morfiinia anneta jopa siihen mittaan asti että lamaa hengityksen, mitä voinee käytännössä pitää kuoleman avustamisena. Ongelma kai on että nämä hoivakodit voivat olla niin ikäviä mestoja että monikin haluaisi kiirehtiä lähtöään. Etenkin jos ei olisi ketään pitämässä puoliaan. Ja katsomassa säällisyyden perään.

      • Anonyymi

        Aamutv:ssä Timo Soini ihmetteli sitä, miksi kirkko on vaiti tässä sillekin niin tärkeässä kysymykesä. Se ei ole inahtanutkaan.
        Se touhuaa vain tasa-arvoisen avioliittolain puolesta, mutta unohtaa tärkeimmän tehtävänsä, ihmisen auttamisen ja tukemisen vaikeimmassa elämäntilanteessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aamutv:ssä Timo Soini ihmetteli sitä, miksi kirkko on vaiti tässä sillekin niin tärkeässä kysymykesä. Se ei ole inahtanutkaan.
        Se touhuaa vain tasa-arvoisen avioliittolain puolesta, mutta unohtaa tärkeimmän tehtävänsä, ihmisen auttamisen ja tukemisen vaikeimmassa elämäntilanteessa.

        Soini on oikeassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Soini on oikeassa.

        Soini on laiskaa paskaa lappava pienimpien nimittäjien populisti. Aina ollut.

        Varmaan kirkko voisi sanoa jotain tähän. Toisaalta ihan sama mitä sanoo, niin eihän se kelpaa kuitenkaan.

        Ehkä ihmisten pitäisi itse joskus miettiä. Nappien painelun sijaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Soini on laiskaa paskaa lappava pienimpien nimittäjien populisti. Aina ollut.

        Varmaan kirkko voisi sanoa jotain tähän. Toisaalta ihan sama mitä sanoo, niin eihän se kelpaa kuitenkaan.

        Ehkä ihmisten pitäisi itse joskus miettiä. Nappien painelun sijaan.

        Olet ilmeisesti punikki?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Soini on oikeassa.

        Kituminen vailla toivoa on siis sitä, että siinä autetaan ja tuetaan.

        Kuule: potilas miettii vain kuolemaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aamutv:ssä Timo Soini ihmetteli sitä, miksi kirkko on vaiti tässä sillekin niin tärkeässä kysymykesä. Se ei ole inahtanutkaan.
        Se touhuaa vain tasa-arvoisen avioliittolain puolesta, mutta unohtaa tärkeimmän tehtävänsä, ihmisen auttamisen ja tukemisen vaikeimmassa elämäntilanteessa.

        Kirkko ei nykyjään mitään sille kuuluvaa työtä (puheissaan ovat muka vähempiosaisten puolella), nytkin hallituksessa olevana kurjuuttavat köyhimpiä ja kohta myös eläkeläisiä sekä kaikkia niitä, jotka eivät voi puolustautua tältä nazi tyyliseltä hallitukselta, perseilijätkin näyttää olevan niitten ylimpiä ystäviä, no vaalit tulee ja nämä jeesustelijat on shit oppositiossa.


      • Anonyymi

        Teloittivat vanhuksia korona piikeillä, ei kysytty omaisilta, lääkäriltä mitä hoivakodissa ole. Siihen meni moni ennen aikaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aamutv:ssä Timo Soini ihmetteli sitä, miksi kirkko on vaiti tässä sillekin niin tärkeässä kysymykesä. Se ei ole inahtanutkaan.
        Se touhuaa vain tasa-arvoisen avioliittolain puolesta, mutta unohtaa tärkeimmän tehtävänsä, ihmisen auttamisen ja tukemisen vaikeimmassa elämäntilanteessa.

        Menisivät nämä diakonit hoitamaan sieluja hoivakoteihin. Seuraa pitämään. Omaiset uupuneita.


    • Anonyymi

      KD, tuo pieni rahanahnepuolue tallataan mennen tullen. Lääkäri voi kieltäytyä etiikkaansa nojaten ,kuten abortistakin. Kukaan ei lääkäriä pakota. Ne tekee joille se sopii. Ja sillä siisti.

      • Anonyymi

        Noin voidaan tallata mennen tullen loputkin lääkärin etiikasta. Sehän olikin vain yhden tai jokusen lääkärin etiikkaa.

        Oikeasti mitään periaatteita ei ole. Kaikki on samantekevää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin voidaan tallata mennen tullen loputkin lääkärin etiikasta. Sehän olikin vain yhden tai jokusen lääkärin etiikkaa.

        Oikeasti mitään periaatteita ei ole. Kaikki on samantekevää.

        Kohta lääkäriä saa pelätä!


      • Anonyymi

        Puhut täyttä paskaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kohta lääkäriä saa pelätä!

        Pyöverit pitäisi olla erikseen, eikä sekoittaa lääkäreitä tähän älyttömyyteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin voidaan tallata mennen tullen loputkin lääkärin etiikasta. Sehän olikin vain yhden tai jokusen lääkärin etiikkaa.

        Oikeasti mitään periaatteita ei ole. Kaikki on samantekevää.

        Mikä römpsän etiikka?, meinaatko ettei poliisitkaan riko lakia, kun niitten "etiikka" sen kieltää, aika mahoton olet, jos joku täysissä järjissä oleva vuoteen omana parantumatonta kuolemaan johtavaa sairautta sairastaa ja kovissa kivuissa makaa osastolla, niin sehän on myös lääkärin "etiikkaa", että pyynnöstä saattaa potilaan kärsimyksistään rauhallisesti, eikä sitä kuukausien kipupaskaa tarvitsisi kenenkään katsoa, minun isäni pyysi, että toisin jotain jolla hän pääsisi tuskistaan, kun eutanasia ei ole sallittu, en siihen pystynyt, mutta näin jälkeenpäin toivon, että ei mielessään syyttänyt minua pitkästä kärsimyksestään, en ehtinyt kysyä, kun taivallus päättyi yllättäen.


    • Anonyymi

      Siistiä kun kuolemakin saadaan institutionalisoitua ja teknologisoitua vihdoin totaalisesti. Olikin viimeinen autenttisen elämän saareke.

      • Anonyymi

        Käytännössäshän tilanne johtaa siihen, kuten kävi aborttisiassa, että sellainen lääkäri, joka kieltäytyy murhaamasta vaikeasti sairasta, ei tule saamaan virka, vaan hän joutuu syrjityksi.
        Eutanasiapotilaat veisivät sairassijoja niitä todella tarvitsevilta ja maksaisivat yhteiskunnalle paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytännössäshän tilanne johtaa siihen, kuten kävi aborttisiassa, että sellainen lääkäri, joka kieltäytyy murhaamasta vaikeasti sairasta, ei tule saamaan virka, vaan hän joutuu syrjityksi.
        Eutanasiapotilaat veisivät sairassijoja niitä todella tarvitsevilta ja maksaisivat yhteiskunnalle paljon.

        Näin on käynyt monessa asiassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytännössäshän tilanne johtaa siihen, kuten kävi aborttisiassa, että sellainen lääkäri, joka kieltäytyy murhaamasta vaikeasti sairasta, ei tule saamaan virka, vaan hän joutuu syrjityksi.
        Eutanasiapotilaat veisivät sairassijoja niitä todella tarvitsevilta ja maksaisivat yhteiskunnalle paljon.

        Juuri noin? Vakavasti sairaita ja kärsiviä kuolevia potilaitahan ei tällä hetkellä ole lainkaan, heitä ilmaantuu vasta sitten jos eutanasia hyväksytään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Käytännössäshän tilanne johtaa siihen, kuten kävi aborttisiassa, että sellainen lääkäri, joka kieltäytyy murhaamasta vaikeasti sairasta, ei tule saamaan virka, vaan hän joutuu syrjityksi.
        Eutanasiapotilaat veisivät sairassijoja niitä todella tarvitsevilta ja maksaisivat yhteiskunnalle paljon.

        Käytännössä kituvat vievät valtavasti paikkoja. Eutanasia lyhentää paikkojen varausta.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Käytännössä kituvat vievät valtavasti paikkoja. Eutanasia lyhentää paikkojen varausta.

        Toivon tosiaan että kuoIet pian.
        🙏


    • Anonyymi

      Juuri aamuteevessä, onko joku jälkiviisaat, jossa Anna Perho, Timo Soini ym. sanottiin, että Kanadassa oli ennen tiukat säännöt ketä eutanasia voi koskea. Nyt on jopa köyhiä ja sairaita painostettu siihen.

      No meillä köyhiä ja sairaita tulee olemaan aina vaan enemmän. Kehtaako köyhä ja monisairas enää mennä lääkäriin saamaan hoitoa vaivoihinsa, kun takaraivossa on tieto, että on arvoton kuluerä? Masennus ei ainakaan helpota ja masennukseenkin voi sen armopiikin sitten saada.

      • Anonyymi

        Juuri samoin käy aina kun pirulle antaa pikkusormen
        .


    • Anonyymi

      Eutanasian kieltäminen vakavasti sairaalta on käytännössä sama kuin ihmisen kiduttaminen.

      Kuolemaan johtava sairaus vie hengen joka tapauksessa niin miksi kärsiä ilman mitään syytä, hyötyä tai perustelua?

      Ne teistä, jotka vastuttatte eutanasiaa, niin kertokaapa mihin teidän oikeutuksenne ihmisen kiduttamiseen perustuu?

      • Anonyymi

        Lääkärin tehtävä ei ole ihmisten tapaninen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lääkärin tehtävä ei ole ihmisten tapaninen.

        Eli lääkärin pitää olla joillekin epäinhimillinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lääkärin tehtävä ei ole ihmisten tapaninen.

        Oikein! Lääkärin tehtävä on Ulla Tapaninen !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lääkärin tehtävä ei ole ihmisten tapaninen.

        Haista sinä nyt ihan KUKKANEN, ei siinä ketään tapeta/murhata, vaan parantumatonta sairautta sairastava päästetään levollisesti tuskistaan, pitääkö ihmistä kiduttaa hamaan tappiin asti kuukausitolkulla ja odotetaan "ihmeparantumista", kun lääkkeet/hoidotkaan ei enää auta, taidat olla sika-nauta, joka hyötyy väkisin elossa pidettävistä kuolonsairaista, eli lääketehtaitten konsultti, HÄPEÄ!!!


      • Anonyymi

        Elämä on kuolemaan johtava sairaus johon kuuluu kärsimys.


    • Anonyymi

      On väärin. että muiden ihmisten on kärsittävä muiden ihmisten taikauskosta.

      Ei kukaan pakota kristittyä tai muslimia ottamaan eutanasia-piikkiä. On ihan hyvä että nämä tällaiset kärsivät kauheissa tuskissa ollessaan kuolemansairaita. Kärsiköön vaan, ei siinä mitään. Käyköön rangaistuksesta omasta tyhmyydestä.

      Mutta ei ole tietenkään oikein, että taikauskossa vellovat tollot ottavat itselleen etuoikeuden kiduttaa muita kieltämällä muilta järkeviltä ihmisiltä eutanasian.

      Ajattelevatko nämä kristityt muka lähimmäisen parasta? Selvästikään eivät ajattele.

      Kiduttajia ovat ja kidutus on vakava rikos.

      • Anonyymi

        " tollot ottavat itselleen etuoikeuden kiduttaa muita kieltämällä muilta järkeviltä ihmisiltä eutanasian."

        Nuo tollot ovat keksineet niin hyviä kivunlievityslääkkeitä, että kenenkään ei tarvitse kärsiä suurista kivuista, eikä häntä sen vuoksi tarvitse tappaa.

        Olisitko sinä valmis tappamaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " tollot ottavat itselleen etuoikeuden kiduttaa muita kieltämällä muilta järkeviltä ihmisiltä eutanasian."

        Nuo tollot ovat keksineet niin hyviä kivunlievityslääkkeitä, että kenenkään ei tarvitse kärsiä suurista kivuista, eikä häntä sen vuoksi tarvitse tappaa.

        Olisitko sinä valmis tappamaan?

        Hyvä kysymys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " tollot ottavat itselleen etuoikeuden kiduttaa muita kieltämällä muilta järkeviltä ihmisiltä eutanasian."

        Nuo tollot ovat keksineet niin hyviä kivunlievityslääkkeitä, että kenenkään ei tarvitse kärsiä suurista kivuista, eikä häntä sen vuoksi tarvitse tappaa.

        Olisitko sinä valmis tappamaan?

        Hyi saastama, Isäni kärsi kovista kivuista (syöpä) muutaman kuukauden, vaikka annettiin "kivunlievityslääkkeitä",ei auttanut, lopuksi morfiinipumppu jauhoi yötä/päivää, hän ei ollut enää tässä maailmassa ja se pumppu teki lopulta tehtävänsä, elimistö antoi periksi ja tuskat loppuivat, eli mielestäni jonkinasteinen "eutanasia", hän ilmeisesti katseli sateenkaaria yms. kivoja kuvia pumpun avustuksella, kommunikointiin ei pystynyt viimeiseen viikkoon, hymyili kyllä välillä kun olin paikalla "saatto-osastolla", eli, mikä siinä on, ettei voi laillisesti tätä samaa tehdä sairaan omasta pyynnöstä, nimenomaan parantumattomasti suurissa kivuissa olevalle potilaalle?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyi saastama, Isäni kärsi kovista kivuista (syöpä) muutaman kuukauden, vaikka annettiin "kivunlievityslääkkeitä",ei auttanut, lopuksi morfiinipumppu jauhoi yötä/päivää, hän ei ollut enää tässä maailmassa ja se pumppu teki lopulta tehtävänsä, elimistö antoi periksi ja tuskat loppuivat, eli mielestäni jonkinasteinen "eutanasia", hän ilmeisesti katseli sateenkaaria yms. kivoja kuvia pumpun avustuksella, kommunikointiin ei pystynyt viimeiseen viikkoon, hymyili kyllä välillä kun olin paikalla "saatto-osastolla", eli, mikä siinä on, ettei voi laillisesti tätä samaa tehdä sairaan omasta pyynnöstä, nimenomaan parantumattomasti suurissa kivuissa olevalle potilaalle?

        "... vaikka annettiin "kivunlievityslääkkeitä",ei auttanut, lopuksi morfiinipumppu jauhoi yötä/päivää, hän ei ollut enää tässä maailmassa ja se pumppu teki lopulta tehtävänsä, elimistö antoi periksi ja tuskat loppuivat..."

        Niinpä. Sama oli isäni kohdalla. Onneksi lopulta morfiinin määrä oli niin suuri, että kuolema toi helpotuksen.


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        "... vaikka annettiin "kivunlievityslääkkeitä",ei auttanut, lopuksi morfiinipumppu jauhoi yötä/päivää, hän ei ollut enää tässä maailmassa ja se pumppu teki lopulta tehtävänsä, elimistö antoi periksi ja tuskat loppuivat..."

        Niinpä. Sama oli isäni kohdalla. Onneksi lopulta morfiinin määrä oli niin suuri, että kuolema toi helpotuksen.

        Ei hän morfiiniin kuollut vaan elimistö lakkasi toimimasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei hän morfiiniin kuollut vaan elimistö lakkasi toimimasta.

        Juuri niin. Se on yleinen kuolinsyy.


    • Anonyymi

      Aamen! Hyvä Päivi ja hyvä KD.

      "Räsäsen mukaan asia ei välttämättä etene, vaikka kansalaisaloitetta puoltaisi eduskunnan enemmistö.
      – Sanoisin, että niin kauan kuin kristillisdemokraatit on hallituksessa, niin sitä ei ryhdytä valmistelemaan.”"

    • Anonyymi

      Hieno homma että kärsivän eläimen saa lopettaa mutta kovissa tuskissa huutavaa dementikkoa ei saa päästää autuaammille maille koska vanha satukirja aavikolta käskee toisin.
      Räsäsellä on ollut muuten hyviä pointteja ja kunnioitettavaa että pitää periaatteistaan kiinni ja vastustaminen on ihan ok mutta että "tekee kaikkensa estääkseen" on epäinhimillistä ja ihan silkkaa kusipäisyyttä.

      Jos Suomessa esim. kivunhoito olisi hyvällä tasolla eikä täällä pelättäisi opiaatteja niin paljon että terminaalipotilaalle ei uskallettu antaa morfiinia kun "h-hän katso saattaisi jäädä kuule koukkuun, tämä on vahva huumelääke!!1!"
      Ja tämä siis miehelle jolla elinaikaa ehkä vuosi. Panadolia vaan ja ovesta pihalle, ei tietenkään mitään miedompaa edes kun varmaan joku narkkari vaan!

      Tuo kommentti miten palliatiivisessa hoidossa on erityisasiantuntijoita ja miten "helpotetaan" oloa on ihan silkaa 100% paskapuhetta. Toivottavasti Räsänen pääsee nauttimaan tästä hoidosta ja voi sitten vaikka halata satukirjaansa ja pärjätä rukousten voimalla.


      ps.
      Suomi on aina ollut kehitysmaa ja nyt vaan julkisesti romahtaa kulissit ja nähdään että samanlainen korruptoitunut, epätieteellinen persläpi tämä on kuin joku Venäjä.

    • Anonyymi

      "aito_Iainen
      2024-04-10 11:05:41
      Lääkäri on elämän puolustaja".

      lllllllllllllllllllllllllllll

      Ennen Sotea varmaan olivatkin?
      Nykyään ne on elämän lyhentäjiä.
      Hoitojonot kestää kaksi vuotta?

      • Anonyymi

        Siksikö pitäisi alkaa tappaa ihmisiä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siksikö pitäisi alkaa tappaa ihmisiä?

        Ihmiset ovat elämiä. Kuten myös karhut.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Ihmiset ovat elämiä. Kuten myös karhut.

        Mahtavaa jos kuoIisit jo.
        🙏


    • Anonyymi

      Eutanasia ja abortti ovat murhia .Missä on lapsen oikeus abortissa ??

      • Anonyymi

        Ei niitä olekkaan. Äidin ja hänen avomiehensä oikeudet ovat tärkeämpiä.


      • Anonyymi

        Heh, ei se ole lapsi, jos abortti tehdään, se on vasta sikiö, eikä tiedä/tunne tuon taivaallista mistään, hmmm.... syötkö kananmunia?
        ps. jos sinut on esim. raiskattu tai muutoin vasten tahtoasi saatettu raskaaksi, niin pitääkö silloinkin saattaa raskaus loppuun ja synnyttää ei toivottu/väkisin siitetty????


      • Anonyymi

        Molemmat ovat rikoksia tämän hetken Suomessa. Niin Eutanasian kuin abortin tekeminen murhaamalla on henkirikos.
        Lapsen murhaaminen on mielestäni aivan järkyttävä rikos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niitä olekkaan. Äidin ja hänen avomiehensä oikeudet ovat tärkeämpiä.

        Lapsella on aivan samat ihmisoikeudet kuin hänen vanhemmillaankin.


      • Anonyymi

        Olen ihan samaa mieltä, että ovat.


    • Anonyymi

      Eli ihmisen pitää kitua.Jotenkin lapsellista ajattelua. Uskonto ja politiikka pitäisi pitää erillään.Eutanasia on hyvä vaihtoehto eikä sitä todellakaan tehdä hetken mielenjohteesta.

    • Anonyymi

      Senkus lopettaa syömisen, siinä romahtaa aika nopeasti.

      • Anonyymi

        Jos ihminen on niin sairas ja kipeä että haluaa kuolla
        niin pitäskö sen kuolla nälissää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ihminen on niin sairas ja kipeä että haluaa kuolla
        niin pitäskö sen kuolla nälissää.

        Tapaisiin itse itsensä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ihminen on niin sairas ja kipeä että haluaa kuolla
        niin pitäskö sen kuolla nälissää.

        Miksei ota rotanmyrkkyä itse?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksei ota rotanmyrkkyä itse?

        Hyvä huomio.


    • Anonyymi

      "Räsänen muistuttaa, että lääkärit, jotka palliatiivisessa hoidossa työskentelevät ja ovat oireita lievittävän hoidon erityisasiantuntijoita, kertovat, että on olemassa keinot lievittää oireita."

      Esimerkki: ---> Jos syöpä tai aivoinfarkti iskee ja kunto sekä toimintakyky romahtavat pysyvästi niin silloin ei ihmisen elämällä ole enää mitään merkitystä. Toivoa parantumisesta ei yleensä ole.

      Silloin olisi perusteltua päästää ihminen pois kärsimästä, jos hän on terveenä esittänyt toiveen eutanasiasta.

      Jos juridiikkaa mietitään, eikö kovien kipujen kanssa pitkään sietämättömästi kärsivä voisi nostaa kanteen lääkäriä vastaan hoitovirheestä, pahoinpitelystä tai heitteillejätöstä , jos kipuja ei saada hallintaan?

      Erityisasiantuntijan titteli ei ketään pelasta eikä se siinä tilanteessa auta ketään. Jos keinoja hoitoon ei ole ollaan umpikujassa.

      Onko tässä elämässä viime hetket varauduttava sietämättömiin oloihin ja kipuun?

      Vaiko ostettava nyt kaiken varalta pistooli?

      Nimim. Avh-potilas

      • Anonyymi

        Mieli voi muuttua, kuoleman lähestyessä alkaa arvostaa viimeisiä hetkiään.


    • Anonyymi

      Mutkun mutkun. Negrideitä jotka ovat pienempi mu"""" kuin Suomalaiset miehet, tilastojen mukaan. Miksi heitä pitää tänne ottaa? Päivikö on tämä tuomari.

    • Anonyymi

      Kuinka kylmäsydäminen on sellainen lääkäri, joka ei toteuta kuolevan kipuhelvetissä kituvan ihmisen viimeistä toivetta: päästä pois ja kuolla rauhassa. Siksi eutanasiaa halutaan, että edes tämä toive ihmisen elämässä toteutuisi, jos hän sitä itse haluaa.

      Miten se asia voi olla niin vaikea toteuttaa. Kuka nauttii kivuista kärsivän kiduttamisesta - onko kyseessä silloin sadisti, psykopaatti vai narsisti?

      • Anonyymi

        Lämminsydäminen lääkäri antaa potilaalle voimakasta kipulääkitystä eikä tapa häntä.

        Kuka nauttii toisen tappamisesta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lämminsydäminen lääkäri antaa potilaalle voimakasta kipulääkitystä eikä tapa häntä.

        Kuka nauttii toisen tappamisesta?

        On kyllä kyse siitä mitä kärsivä haluaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lämminsydäminen lääkäri antaa potilaalle voimakasta kipulääkitystä eikä tapa häntä.

        Kuka nauttii toisen tappamisesta?

        Eiköhän jokaisen lääkärin velvollisuus ole antaa kipuihin kipulääkitystä, mutta mitäs sitten tehdään kun ne eivät auta. Siitä alkaa kiduttaminen. Kannatan eutanasiaa, jos ihminen sitä itse haluaa ja toivoa paranemisesta ei ole. Itsemääräämisoikeuttasi pitää kunnioittaa. Sehän on kirjattu potilaslakiinkin ja ihmisen viimeisen toiveen toteutus on sitä inhimillisyyttä ja empatiaa, mitä jokainen potilas hoitotilanteissa toivoo.


      • Anonyymi

        hellarien hommaa semmoset


    • Anonyymi

      Minä olen lääkäri Päivi Räsäsen kanssa samaa mieltä. Jos alussa eutanasia kohdistetaan sitä toivoviin hyvin kovia särkyjä kokeviin esim. syöpäsairaisiin , niin eutanasian käyttö voi tästä laajentua ja eutanasia menettää silloin alkuperäisen tarkoituksena. Minusta eutanasia on suoraan sanottuna tappamista ja kuinka moni lääkärivalan tehnyt lääkäri haluaa tällaista tehdä.

      • Anonyymi

        Olen samaa mieltä.


      • Asia on kunkin kituvan oma päätös mitä haluaa.


      • Anonyymi

        Onneksi asiasta päättää kuitenkin Eduskunta asiantuntijoita kuultuaan, eikä tämän palstan yksisilmäinen sotaneuvosto riitelemällä.
        Pääsetteköhän te reppanat yksimielisyyteen koskaan yhtään mistään.


    • Anonyymi

      Leikkiikö Räsänen olevansa Jumala ? Ei eutanasiaa, hänen mielipiteensä. Ehdotan että kävisi saattohoidossa olevia ihmisiä, ja muodostaisi mielipiteensä sitten ! Se ahdistus, masennus, avuttomuus mikä heistä huokuu koskee myös kaikkia omaisia, ystäviä, läheisiä ja se TUNNE TARTTUU !,kaikki voivat huonosti. Tulee poissa oloja töistä, sairauslomaa, rauhoittavia lääkkeitä ym. kun ei voi auttaa. Ihminen on eläin siitä pahimmasta päästä, ei pidä vertailla. Räsänen TOIVOTTAVASTI pääsee taivaaseen Jumalan kainaloon, katsoo sitten sieltä kuinka ihmistä rääkätään.

    • Anonyymi

      Alkaisivat päästää päiviltä hoivakotien työläimpiä tapauksia, etenkin heitä joilla ei ole ketään pitämässä puoliaan.

    • Anonyymi

      Mihin vetää raja, henkinen kärsimyskin voidaan kuvata sietämättömäksi ja sen perusteella maailmalla avustettukin jo lähtöä.

      • Anonyymi

        Tappaminen ei ole koskaan ratkaisu.


    • Anonyymi

      Kannattaa pitää LUOJANSA kanssa asiat kunnossa, ja tilivälit lyhyenä ! Aivan varmasti saa rauhallisen lähdön, ei tarvitse lääkärin piikkiä jouduttamaan lähtöä minne kullakin päämäärä on ! Sitä kukin saa aikaa tehdä parannusta viimeseen asti valita puolensa, sen jälkeen on turha jaaritella ! Se on nähkääs "ryövärin" ARMO:kin joillekkin tarjolla !

      • Lopulta kaikki usko häviää. Jeesus, että miksi Jumala hylkäsi hänet.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Lopulta kaikki usko häviää. Jeesus, että miksi Jumala hylkäsi hänet.

        Sinun takia " hetkeksi " !


    • No Räsäsen sanomisilla ei ole enää oikein samaa painoarvoa. Liika kirkosta eroamis uhkailu ja homoihin keskittyminen on syönyt sitä melko pahasti.

      • Anonyymi

        Vai ei? Miksihän sinä ja muut tappamiseen ihastuneet riehutte täälläkin päivästä toiseen ja siteeraatte Räsäsen sanomisia?
        Räsäsen sanomisilla tuntuu olevan enemmän painoarvoa kuin koko teidät hihhulilössillä yhteensä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vai ei? Miksihän sinä ja muut tappamiseen ihastuneet riehutte täälläkin päivästä toiseen ja siteeraatte Räsäsen sanomisia?
        Räsäsen sanomisilla tuntuu olevan enemmän painoarvoa kuin koko teidät hihhulilössillä yhteensä.

        Hyvin kuittasit. 😺


      • Anonyymi

        Olet kyllä tolkun.ihminen (miten te uskovaiset keksittekin näitä itsenne ylentäviä nimimerkkejä) melkoinen luikero kristityksi, jos väität, ettei Päivi Ränen edusta kristinuskon puhdasta oppia tippaakaan säätämättä väärään, kuten te luikerot teette, kun oppi ei miellytä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet kyllä tolkun.ihminen (miten te uskovaiset keksittekin näitä itsenne ylentäviä nimimerkkejä) melkoinen luikero kristityksi, jos väität, ettei Päivi Ränen edusta kristinuskon puhdasta oppia tippaakaan säätämättä väärään, kuten te luikerot teette, kun oppi ei miellytä.

        Kristillinen oppi kaiketi perustuu Raamatun Kirjoituksissa ihmisille annettuihin tehtäviin ja käskyihin, mitä arvelet moniko ihminen nykysuomessa ihan kiemurtelematta niitä noudattaa?
        Se että sanoo noudattavansa jotakin ja teot elävässä elämässä jäävät puuttumaan, siis on mielestäsi puhtaan opin noudattamista?


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Hyvin kuittasit. 😺

        Viimeisimmät kuvat⁉️⁉️⁉️⁉️⁉️⁉️


    • Anonyymi

      Miten asia pidetään hallinnassa, ettei laajene kuten muualla?

      Nythän on vanhoja pariskuntia, molemmilla jotain sairauksia ehkå kyllä, ja haluavat lähteä käsikädessä. Eivät halua jäädä yksin kun toinen kuolee. Voiko sairaalloinen riippuvuus toisesta olla peruste saada yhteiseutanasia?

      Ihminen luulee kaikenlaista. En selviä yksin. Totuus on, että ihminen kasvaa omaksi itsekseen vasta, kun se toinen, on poistunut. Monenlaisissa sairaissakin riippuvuussuhteissa täällä eletään.

      Kuolema erottaa, niinhän sitä sanotaan. Me tulemme tänne yksin ja lähdemme yksin.

      • Anonyymi

        Kaikkea ei voi saada mitä haluaa. Luopuminen kuuluu elämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkea ei voi saada mitä haluaa. Luopuminen kuuluu elämään.

        Tervettä ajattelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tervettä ajattelua.

        Sitä kaivataan lisää.


    • Anonyymi

      Oli tuossa aikanaan yksi silloisen liikenneviraston johtava viranomainen joka ei pitänyt autojen takalaseihin ulkomailla tulleista lisäjarruvaloista.

      Sanoi ettei suomeen tule autoihin muutoin kun hänen kuolleen ruumiinsa yli, niin paljon inhosi tämä yksi suuri noita lisäjarruvaloja.

      No tulihan ne nopealla janalla uusien autojen myötä, lisävarusteinakin ja niin tämä jyrkkis joutui nöyrtymään suuremman voiman edessä.
      Ihan eloonkin muuten jäi siitä huolimatta eläkepäivilleen.

      Tämä nyt tällainen tekninen esimerkki kehityksen kehittymisestä. Mutta niin se on kun se kehitys tulee niin se tulee.
      Ei siinä kukaan yksi ihminen tai kaksikaan porukkaa pysty kauheasti vastaan panemaan.

      Hyvä puoli tuossa eutanasiassa on se, että se on sitten vapaaehtoinen oma valinta. Jos tarve kovin tulee kohdalle.

    • Anonyymi

      Päivi Räsäsen lausunnoilla ei ole mitään merkitystä uskonnolle tai millekkään muullekkaan. En ymmärrä miksi ihmiset roikkuvat hänen sanoissaan ja riehuvat ja kiehuvat eroavat kirkosta jne. Ei Päivi ole kirkon perustaja raamatun kirjoittaja tai mikään muukaan omalla uskolla ja uskomattomuudella ei ole Päivin kanssa mitään tekemistä. Päivi on vaan yksi kansan valitsema hörhö muiden joukossa.

      • Anonyymi

        Päivi on suoraselkäinen kristitty!


      • Anonyymi

        Totesit oikein, et ymmärrä. Tiedoksi: uskonto ei ole mielipideasia, vaan tarkkaan luotu oppijärjestelmä, jota tarkkaan luotua kristinuskon syntiopin oppijärjestelmää Päivi Räsänen nyt pilkun tarkasti edustaa. Ellei se miellytä - ihmettele sitä uskonnon oppijärjestelmää, äläkä ammu viestintuojaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totesit oikein, et ymmärrä. Tiedoksi: uskonto ei ole mielipideasia, vaan tarkkaan luotu oppijärjestelmä, jota tarkkaan luotua kristinuskon syntiopin oppijärjestelmää Päivi Räsänen nyt pilkun tarkasti edustaa. Ellei se miellytä - ihmettele sitä uskonnon oppijärjestelmää, äläkä ammu viestintuojaa.

        Hienoa, että Räsäsen lausuntoja luetaan noin paljon luterilaisten keskuudessa. Taitaa totuus kiinnostaa heitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa, että Räsäsen lausuntoja luetaan noin paljon luterilaisten keskuudessa. Taitaa totuus kiinnostaa heitä.

        Se on selvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa, että Räsäsen lausuntoja luetaan noin paljon luterilaisten keskuudessa. Taitaa totuus kiinnostaa heitä.

        Toisin kuin monia muita


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa, että Räsäsen lausuntoja luetaan noin paljon luterilaisten keskuudessa. Taitaa totuus kiinnostaa heitä.

        Kyllä, se on hyvä.


    • Anonyymi

      Päivi arkkipiispaksi.

      • Anonyymi

        Se olisi kirkon pelastus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se olisi kirkon pelastus.

        Päivi hoitaisi sen paremmin, muttei halua rikkoa Jumalan tahtoa vastaan siinäkään, että lähtisi papin/piispan tehtäviin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Päivi hoitaisi sen paremmin, muttei halua rikkoa Jumalan tahtoa vastaan siinäkään, että lähtisi papin/piispan tehtäviin.

        Ja siinä myös kirkko voisi romahtaa.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Ja siinä myös kirkko voisi romahtaa.

        Kuten sinä olet romahtanut?


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Ja siinä myös kirkko voisi romahtaa.

        Paljon saat kansaneläkettä joka nyt loppuu?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paljon saat kansaneläkettä joka nyt loppuu?

        Jotain 160 käteen.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Jotain 160 käteen.

        Ryyppäämiseen sinulla silti riittää rahaa päivittäin.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Jotain 160 käteen.

        Sen säästät helposti kun lopetat ryyppäämisen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sen säästät helposti kun lopetat ryyppäämisen.

        Olen säästänyt paljon, kun en ole lähettänyt enää rahaa Afrikkaan tilini tyhjäksi.


    • Anonyymi

      Apua hätä pumppumpu I will stay ja sitten eikun kosketinsoittimien kimppuun huutaa Salminen

      • Anonyymi

        No voi kauheaa.


    • Anonyymi

      Ex kiusaajat ja tönijät ovat velkaa 500k, ovat velkaa kiusatuille ja tönityille naisista ketä he haluavat yms

    • Anonyymi

      Kiusatut/tönityt saa ketä naista haluaa ja tönijät maksaa 90% palkoista kiusatuille tönityille

    • Anonyymi

      Päivi puhuu täyttä asiaa.

    • Anonyymi

      Räsänen on rautainen nainen. 👍

    • Anonyymi

      Katsoin ja Päivi oli todella fiksu.

      • Anonyymi

        Päivi on aina fiksu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Päivi on aina fiksu.

        Toisin ihmisvihainen.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Toisin ihmisvihainen.

        Miten sulla voi olla niin leveä perse?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten sulla voi olla niin leveä perse?

        Ennen siitä sanottu, että maailman kaunein peppu.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Ennen siitä sanottu, että maailman kaunein peppu.

        Ihan synnyttäneen naisen leveä perse se on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihan synnyttäneen naisen leveä perse se on.

        Maailman kaunein peppu. "Pysähdy!" Että voi katos minun pyllyä. Silloin ennen.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Maailman kaunein peppu. "Pysähdy!" Että voi katos minun pyllyä. Silloin ennen.

        Leveä löysä perse sulla on.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Toisin ihmisvihainen.

        Kuvittelet ja väität omiasi.
        Ei ole yhtään sellainen.


      • Anonyymi

        Eutanasia on nyt sitten YLEN ykkösasia. Kerrotaan, että useimmat kyselyyn osallistuneet kannattivat, mutta ei kerrota kuinka monelta kysyttiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eutanasia on nyt sitten YLEN ykkösasia. Kerrotaan, että useimmat kyselyyn osallistuneet kannattivat, mutta ei kerrota kuinka monelta kysyttiin.

        Ja keneltä kysyttiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuvittelet ja väität omiasi.
        Ei ole yhtään sellainen.

        Olen pyöräillyt paljon sekä kävellyt portaita töissä.

        Ajattele mitä se on saanut aikaan.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Ennen siitä sanottu, että maailman kaunein peppu.

        Ei tuollaisia ruukata kertoilla


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuollaisia ruukata kertoilla

        Juurihan kerrottiin ihan vapaasti toinen arvio.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Olen pyöräillyt paljon sekä kävellyt portaita töissä.

        Ajattele mitä se on saanut aikaan.

        Herää jo tähän päivään!
        Olet alkoholisoitunut rampa!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Herää jo tähän päivään!
        Olet alkoholisoitunut rampa!

        Elämä on kokonaisuus. Olen nähnyt unia lapsuuskodista ja perheestä.


      • Anonyymi

        Totta puhut.


    • Anonyymi

      Ihan oikein Päivi sanoo.

      • Anonyymi

        Kyllä, niin minustakin.


      • Anonyymi

        Puolustaa Jumalan Sanaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puolustaa Jumalan Sanaa

        Se tuntuu ärsyttävän monia


    • Vai niinkö se sanoi. Jopas jotakin.

    Ketjusta on poistettu 62 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      38
      2893
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      10
      1990
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1453
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1335
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1310
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1231
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1141
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1085
    9. 22
      1047
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1044
    Aihe