Voi ei! Taas meni nuori!

Anonyymi-ap

Huomasin kaupunkilehden kuolinilmoituksissa 1992 syntyneen kuolleen.
Vaikka en tunne millään lailla, niin harmittaa silti.

Ilmoituksessa mm. isovanhemmat jäivät kaipaamaan. Jotenkin tuo tuntuu mielestäni niin väärältä.
Yhdesti oli vielä hirmuisempi tapaus, kun vauva oli kuollut muutaman viikon ikäisenä.

Toki tajuan, että elämän väistämätön lopputulos on kuolema. Onko se tasapuolista? Ei ole.

Itse sekavana aikana elin hyvinkin hurjasti ja vailla murheita, sekä empatiaa. Tokihan odotetusti olin hetken kuluttua koomassa teholla ja poliisi tutki sekoiluani.

Noh, kun herätettiin koomasta olin toiselta puolen kehoa täysin halvaantunut. Sekin meni ohi toista silmääni lukuunottamatta.

Kuitenkaan lääkärikään ei odottanut minun jäävän henkiin laajojen sisäelinvaurioiden takia. Kaikillahan ilmarinta on ollut. Minulla oli veririnta.

Tässä sitä kuitenkin kirjoitellaan sinkut-palstalle, kun naispuoletkin ovat kuolleet.

Ei mene oikeustajuuni.

>simiti<

25

202

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos huijasit kuolemaa koska sinusta tuli itse Viikatemies? https://www.youtube.com/watch?v=ny4xWAm5dVw. Täytyyhän jonkun sekin pesti hoitaa. Muistan kun kirjoitit joskus kuinka sinulle läheiset naiset tuppaavat menehtymään. Entä jos koskee vahingossa itseensä kun on Viikatemies niin onko se sitten siinä? Itseään ei kannata siis kosketella (ainakaan liikaa). Esiaviollisesta koskettelusta joutuu ikuiseen Kiirastuleen, näin varmaan jotkin ultrawanhoilliset uskonlahkot opettavat.

      • Anonyymi

        No tämä! Nythän se selkeni, miksi naisystäväni ovat menehtyneet.
        Sori siitä!

        >simiti<


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tämä! Nythän se selkeni, miksi naisystäväni ovat menehtyneet.
        Sori siitä!

        >simiti<

        Hieman pelottava ajatus kyllä,
        kun mietin että mulle tärkeät miespuoliset on kuollut...
        Tai vähintäänkin mennyt rikki...


      • Anonyymi
        UUSI

        😋😍😋😍😋😍😋😍😋

        😋 ­­N­y­­­m­f­­o­m­­a­­a­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      kuka nyt kuoli, nuori vai muori

    • Anonyymi

      vai joko tapettiin isoisäsi?

      • Anonyymi

        Kuule kakarajuntti. Isovanhempani ovat olleet jo parikymmentä vuotta montussa.

        >simiti<


    • Anonyymi

      Voi ei oliko Sinkku?

      • Anonyymi

        En tiedä, kun en tuntenut. Oli vain kuolinilmoitus.
        >simiti<


    • Anonyymi

      niin tuo peli-idea labyrinttimainen hauskalle idea....

    • Se on väistämätöntä, että näin käy, jos ihmiset elää liian vanhaks, niin on hyvin todennäköistä että joutuu lapsensa hautaan tai jopa lapsen lapsen.

      • Anonyymi

        Niinhän se on. Tämäkin ruttuviesti pitää näköjään kirjoittaa sokkona...

        Mutta kuka on sitten liian vanha?


      • Anonyymi

        "Liian vanhaksi" on loukkaavasti sanottu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Liian vanhaksi" on loukkaavasti sanottu.

        Tavallaan mä oon itekin liian vanha, kun pikkuveli lähti ensin.


    • Anonyymi

      Hirveyksiä ja kamaluuksia on tiedossa ihmispololle taikka sitten sellaiselle matomönkijälle tuossa mullanalla mönkisevällä olevaiselle. Heti kun tähän Maailmaan syntyy niin on välittömästi kuolemanvaara uhkaamassa joka korttelissa taikka nälkäisen linnunpoikasen kuvussa.

      Minun enoistani yksi kuoli tuberkuloosiin siinä yhdentoistaikäisenä sairastettuaan sitä ennen jo kuusivuotiastaan asti sitä tuperkkelia. Siinähän tuo mätäni sängynpohjalle ollen lopulta sitä samaa tavaraa lakanan kanssa minkä päällä makoili jottei tiennyt kumpi oli kumpaakin märkivää ainesta. Joo, jotta tämmöisiä kauheuksia lapsukaisille tänä nykyajan synkkinä aikoina ajatelin piristellä.

      • Anonyymi

        Itsehän nuorena kollina ½ vuosisataa olen kokenut myös vastaavaa. Eri tulehduksen ja vammojen takia toki.

        Nykylääketiede kuitenkin on pelastanut sekä raajojani, että kuupani.

        Ennenwanhaan ei tosiaan se ollut mahdollista. Vielä 60-luvulla ja osittain 70-luvulla hampaat mätäni suuhun.

        >simiti<


    • Anonyymi

      Marinin hallituksen jäljet kylvävät edelleen tuhoaan muunmuassa nuorten pahoinvointina. Onneksi pikkuhiljaa saamme fiksumman hallituksen kanssa tämän kääntymään parempaan.

    • Anonyymi

      jos joku yli 16-vuotias synnyttää lapsen tulee 87miljardin lapsivero. heti maksettava.

    • Surullistahan se. Olen itsekin pidellyt sylissäni menehtyvää nuorta. Se on raastava kokemus. Tarkemmin ajateltuna olen menettänyt montakin nuorta.

      Mutta tiedän että elämä ja kuolema on aika ihmejuttua toisinaan. Toiset selviytyvät vaikka millaisista vastoinkäymisistä, ja joillekin se pieni juttu, päähänpisto tai sattumus on kohtalokas.

      Reilua? Ei sillä reiluudella ole mitään tekemistä. Se on hieman samanlaista kuin geenilottokin. Olemme mitä saamme voimatta itse päättää. Joihin asioihin voidaan vaikuttaa, mutta ei likikään kaikkiin.

      Kun olen katsellut monta kertaa kuoleman portailla käyvää puolisoani tässä jonkun vuotta, niin olen ainakin oppinut sen, mitä työssänikään en aina hyväksy. Et sinä sinä sille mitään mahda. Voit vain toivoa. Ja joskus ihmeitäkin tapahtuu. Aika harvoin, mutta tapahtuu silti.

      Kun me keskustelemme terveysarvoista, ei yksin ole kysymys siitä, että eläisimme pidempään. Kyse on vain siitä, ettemme monisairaina kuormittaisi yhteiskuntaa siinä määrin, miten kalliiksi se tulee. Ja se muuten tulee ihan helvetin kalliiksi. Kuoleminenhan ei ole kallista. Jos nyt tämänkin näkökulman haluaa tuoda esille.

      • Anonyymi

        Nykyään Suomessa kuolee vain harvoja vauvoja tai synnyttäviä äitejä, mutta silloin kun kuolee ja sellainen osuu kohdalle/lähipiiriin, todella vaikea juttu.

        Keskustelussa terveysarvoista etenkin nuorena moni ei viitsi edes ajatella elämäntapojaan. Syödään surutta chipsejä, mäkkiä, ja juodaan alkoholia ja energiajuomia. Jo 30-vuotiailla alkaa olla diabetes. Mutta ei se mitään, syödään vain lääkkeitä, ja siihen päälle chipsejä, mäkkiä, ja juodaan alkoholia ja energiajuomia. Verenpaine nousee, aloitetaan siihen lääkitys 40-vuotiaana ja siihen päälle chipsejä, mäkkiä, ja juodaan alkoholia ja energiajuomia. Eikä liikuta tietenkään, ei toki, ei sellaiseen ole aikaa. Ts. nuorena kuvittelee, että lääkkeet ratkaisevat "ongelmat", mitään muita toimenpiteitä ei tarvitse tehdä, ottaa vaan lisää lääkettä. 50-vuotiaana alkaa terveys pettää todenteolla ellei ennen sitä tajua tehdä muutoksia.

        Jos ihminen saa esim. yhteiskunnalta esim. elinsiirron niin on yhteiskunnan kannalta todellakin säästöä, ettei ihminen kuole! Jos näin ikävästi ajatellaan vain rahaa. Tosin juuri elinsiirtoa tai muita valtavia operaatioita ei ihan kaikille tarjota. Riippuu sentään se elintavoista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nykyään Suomessa kuolee vain harvoja vauvoja tai synnyttäviä äitejä, mutta silloin kun kuolee ja sellainen osuu kohdalle/lähipiiriin, todella vaikea juttu.

        Keskustelussa terveysarvoista etenkin nuorena moni ei viitsi edes ajatella elämäntapojaan. Syödään surutta chipsejä, mäkkiä, ja juodaan alkoholia ja energiajuomia. Jo 30-vuotiailla alkaa olla diabetes. Mutta ei se mitään, syödään vain lääkkeitä, ja siihen päälle chipsejä, mäkkiä, ja juodaan alkoholia ja energiajuomia. Verenpaine nousee, aloitetaan siihen lääkitys 40-vuotiaana ja siihen päälle chipsejä, mäkkiä, ja juodaan alkoholia ja energiajuomia. Eikä liikuta tietenkään, ei toki, ei sellaiseen ole aikaa. Ts. nuorena kuvittelee, että lääkkeet ratkaisevat "ongelmat", mitään muita toimenpiteitä ei tarvitse tehdä, ottaa vaan lisää lääkettä. 50-vuotiaana alkaa terveys pettää todenteolla ellei ennen sitä tajua tehdä muutoksia.

        Jos ihminen saa esim. yhteiskunnalta esim. elinsiirron niin on yhteiskunnan kannalta todellakin säästöä, ettei ihminen kuole! Jos näin ikävästi ajatellaan vain rahaa. Tosin juuri elinsiirtoa tai muita valtavia operaatioita ei ihan kaikille tarjota. Riippuu sentään se elintavoista.

        Olet ihan oikeassa noissa elintavoissa. Nuorenahan sitä luuee olevansa kuolematon. Ja kun jos on terve, kuvitelma säilyvästä terveydestäkin voi olla harhakuvitelma. Tai ehtiihän sitä sitten, jos sairastuu.

        Näin ei ole.

        Ja sama juttu huumeiden kohdalla. Nämä nuoret joista mainitsin yllä (17- alle 30 vuotiaat) ovat kuolleet huumeisiin. Jokaikinen.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Olet ihan oikeassa noissa elintavoissa. Nuorenahan sitä luuee olevansa kuolematon. Ja kun jos on terve, kuvitelma säilyvästä terveydestäkin voi olla harhakuvitelma. Tai ehtiihän sitä sitten, jos sairastuu.

        Näin ei ole.

        Ja sama juttu huumeiden kohdalla. Nämä nuoret joista mainitsin yllä (17- alle 30 vuotiaat) ovat kuolleet huumeisiin. Jokaikinen.

        Monet nuoret ajattelevat olevansa kuolemattomia. Minä poloinen olen ollut erittäin tietoinen kuolemasta lapsesta alkaen, niin pienestä kuin muistan ja muistan alle kolmevuotiaastakin.

        Näin vuosikymmenien jälkeen ajatellen äitini kertoi ihmeenpaljon asioita elävästä elämästä.. ja kuolemasta. Sodastakaan ei ollut lapsuudessani kovin pitkää aikaa, sen olivat molemmat vanhempani kokeneet. Joten varhain tiesin, ettei kaikki palannut sodasta elävänä. Vanhempien sisaruksia oli kuollut tauteihin ja moni lapsi hukkui alle kolmivuotiaana.

        Huumeet on helvetistä.

        - Sheena


    • Anonyymi

      Voin kertoa Timo sinulle uutisen: Elämä ei ole oikeudenmukainen keissi, mutta kuolema on demokraattinen toveri, se kohtaa kaikkia.

      Terveisin
      Eräskin Impivaaran ajattelija

      • Anonyymi

        Totta turiset. En koskaan ole ajatellutkaan oikeudenmukaisuutta. Vain vahvimman oikeutta.

        Se hieman kalvaa nykyään, kun ajattelen myös heikompiani.

        Ehkä saan kuitenkin sovitettuani pahat tekoni ajan kanssa. Yksi entinen hells angels jäsen vottuilli mulle. En viitsinyt kertoa sille menneisyydestäni, mutta se pelle hangaround ei enää asu naapurissani...

        >simiti<


    • Anonyymi

      Kuolemalla ei ole mitään tekemistä oikeustajun kanssa.

      Nuorilla yleisimmät kuolinsyyt ovat itsemurha, liikenneonnettomuudet ja myrkytystila, harvemmin kuolevat sairauksiin. Ja noihin edellä lueteltuihin voi useinkin itse vaikuttaa, etenkin tuohon itsemurhaan.. Kun ei vielä sählää päihteiden kanssa ja menee nukkumaan ajoissa, ei sähkölautaile eikä autoile, niin useimmiten välttää liikenneonnettomuudet.

      Edellisestä johtuen minulla oli kriisi viime vuonna, kun nuori nainen putosi parvekkeelta ja kuoli, kaide petti. Lasikaiteeseen ei voi luottaa, se on surkea keksintö.

      - Sheena

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4403
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      4000
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2701
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1891
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1757
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      20
      1641
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1561
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe