Toni Torppa, Tomppeli selitys, Googista, ja Israelista.

Anonyymi-ap

Toni Torpan tomppelit selitykset, näin käy kun tahtoo olla opettaja jolla ei ole kutsumusta eikä ole hankkinut tietoa.

Joku kysyy, tässä videossa, että
Gog kuvaa ilmesesti kansakuntien liitoumaan?

ja Tomppeli vastaan:
Hesekielin ja muidena asiayhteyksien PERUSTEELLA, ei kuvaa KUNINKASTA vaan prinssiä tai kapteenia!

kyse ei siis ole jostain presidentistä tai kuninkaasta vaan "oikeasta" kädestä.

Kuten Iso enkeli Miikael, ei ole jumala vaan Jumalan PRINSSI tai kapteeni:
Joos. 5:14
Niin hän sanoi: "En, vaan minä olen Herran sotajoukon päämies ja olen juuri nyt tullut". Niin Joosua heittäytyi kasvoilleen maahan, kumarsi ja sanoi hänelle: "Mitä herrallani on sanottavana palvelijalleen?"

Joos. 5:15
Ja Herran sotajoukon päämies sanoi Joosualle: "Riisu kengät jalastasi, sillä paikka, jossa seisot, on pyhä". Ja Joosua teki niin.

https://www.blbclassic.org/lang/lexicon/Lexicon.cfm?Strongs=H8269&t=KJV
Strong's H8269 - sar
CAPTAIN, eli kapteeni!

prince, ruler, leader, chief, chieftain, official, captain
chieftain, leader
- - captain, general, commander (military)
chief, head, overseer (of other official classes)
heads, princes (of religious office)

Lue Hesekiel 38:2
chief prince
https://www.blbclassic.org/lang/lexicon/Lexicon.cfm?Strongs=H5387&t=KJV
Captain

Joten Tomppelin selitykset eivät perustu, Raamatun ilmoittamaan Totuuteen.
Vaan isiltä saatuu pelkoon ja epäluuloon!

Nyt usein, Tomppeli selittää, kuka ja mikä on Venäjä sekä muut Israel.

Tietääkö Tomppeli että, SUURI osa Venäläisistä on Suomalaisten miesten jälkeläisiä, kuten Kiowasta, Kieviestä lähtien, Kolme Suomalaista sen kaupunkin Kiew ja sitten Moskova perusti.

Tietääkö Tomppeli että Suomessa on 183 putinxxx nimistä paikkaa tai tilaa eli taloa?

Nyt, mikä osa EFRAIMILLA, Jumalan määräämällä ESIKOISELLA on lopunajan tapahtumissa?
Jos, geneettinen perimä mitää sanoo, niin sen että Suomalaiset ovat täysin poikkeuksellinen ryhmä, (kansa) kaikkien muiden joukossa, ikäänkuin taivaalta tippunut, kuten Jeesus sanoo, Joh 10, TOINEN LAMMASLAUMA ja tarha!

nyt, Missä on Efrain ja koska Efarim, ESIKOINEN palaa, Aabrahamille annettuu LUVATUUN maahan ja mitä Efrain ja mukana olevat joukot tekevät?

Eräs seikka mitä "Efraim" tekee on POISTAA, "mooseksen" eli lain! ja temppelin halajamisen.
eikä KUKAAN enää tahdo "moosesta" takaisin!

Onko nyt sitten vuoden 1948 tapahtuma tämä, jos on NIIN miksi siellä "mooses" määrää ja säätää.

eli, KUN Efraim palaa luvattuun maahan se on SUUREMPI tapahtuma kuin Egyptistä lähtö!

Nyt Tomppeli ei käsitä, mitä ja kuka ja ketkä ovat KÄÄNNYNNÄISIÄ, eli Intiasta Etiopiaa, Babylonin pakkosiirtolaisuuden ajalla.

Jeremia sanoo että "hänen aikanaan, jolloin eli" oli valhekyniä jotka opettivat kansaa!

Nyt selvää on että, pakkosiirtolaisuuden jälkeen LÖYDETIIN uudelleen LAKI.

Nyt jos Babylonin oppineet. valhekynät opettivat LAKIA, niin MISTÄ HE SEN OTTIVAT?

2. Aik. 34:21
"Menkää ja kysykää minun puolestani ja niiden puolesta, joita on jäljellä Israelista ja Juudasta, neuvoa Herralta tästä löydetystä kirjasta. Sillä suuri on Herran viha, joka on vuodatettu meidän ylitsemme, sentähden että meidän isämme eivät ole noudattaneet Herran sanaa eivätkä tehneet mitään kaikesta siitä, mikä on kirjoitettuna tässä kirjassa."

Joten, he olivat useimmat KÄÄNYNNÄISIÄ.

MISSÄ HE OVAT NYT?

Mitä arvelet, nykysen Israelin alueella olevan Presidentin (kuninkas) ja pääministerin, (prinssi, captain) sukulinjan tulevan?

ONKO he itse puhuneet omasta sukulinjasta?

eli he molemmat ovat HAAMIN jälkeläisiä! ei Seemin:

1. Moos. 10:
1 Tämä on kertomus Nooan poikien, Seemin, Haamin ja Jaafetin, suvusta. Heille syntyi poikia vedenpaisumuksen jälkeen.
2 Jaafetin pojat olivat Goomer, Maagog, Maadai, Jaavan, Tuubal, Mesek ja Tiiras.
3 Ja Goomerin pojat olivat Askenas, Riifat ja Toogarma.

GOOMER sai pojan Askenas! eli ne jotka ovat asuneet, iät ajat intian ja kiinan ja sitten UKRAINAN aluella.

Tiestikö, ja tottahan tiedät että Suomalaiset ovat KAKSI kertaa ajaneet ne pois Kiewin/Kiowan alueelta?
sekä Puolasta, Suomalaiset HAKKAPELIITAT, ja sitten "pelastaneet" Venäjän eli ROSIN pojat eli Suomalaisten jälkeläiset.
Usein heitä kutsutaan, nyt viikingeiksi ennen heitä kutsutsiin, VARANGEIKSI!

Joten, lähtö kohtasi, Googin joukoille, eli Venäjää kohtaan on väärä!

Nyt, EFRAIM, esikoinen ei ole palanut, Luvattuun maahan vaan sen alueen asukkaista 80% on käännynnäisiä, Intiasta Etiopiaan!

No sama se.

Efrain on jossain ja Jumala sen tietää.

Miten on, Sakarjan mukaan, Jumalan HENKI lepää ja tekee, (ihmisesten kautta) täällä tahtonsa.

Mikä pohjanperillä oleva maa se on? Venäjä joka sitten on SIUNATTU vai Suomi ja Venäjä?

Sak. 6:
8 Sitten hän huusi minut ja sanoi minulle näin: "Katso, ne, jotka lähtivät pohjoiseen maahan, saattavat minun Henkeni lepäämään pohjoisessa maassa".

No Tomppeli, jos tahdot opettaa opeta OIKEIN!

no sama se.

8

187

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toni Torpan tomppelit selitykset, näin käy kun tahtoo olla opettaja jolla ei ole kutsumusta eikä ole hankkinut tietoa.

      Joku kysyy, tässä videossa, että
      Gog kuvaa ilmesesti kansakuntien liitoumaan?

      ja Tomppeli vastaan:
      Hesekielin ja muidena asiayhteyksien PERUSTEELLA, ei kuvaa KUNINKASTA vaan prinssiä tai kapteenia!

      kyse ei siis ole jostain presidentistä tai kuninkaasta vaan "oikeasta" kädestä.

      Kuten Iso enkeli Miikael, ei ole jumala vaan Jumalan PRINSSI tai kapteeni:
      Joos. 5:14
      Niin hän sanoi: "En, vaan minä olen Herran sotajoukon päämies ja olen juuri nyt tullut". Niin Joosua heittäytyi kasvoilleen maahan, kumarsi ja sanoi hänelle: "Mitä herrallani on sanottavana palvelijalleen?"

      Joos. 5:15
      Ja Herran sotajoukon päämies sanoi Joosualle: "Riisu kengät jalastasi, sillä paikka, jossa seisot, on pyhä". Ja Joosua teki niin.

      https://www.blbclassic.org/lang/lexicon/Lexicon.cfm?Strongs=H8269&t=KJV
      Strong's H8269 - sar
      CAPTAIN, eli kapteeni!

      prince, ruler, leader, chief, chieftain, official, captain
      chieftain, leader
      - - captain, general, commander (military)
      chief, head, overseer (of other official classes)
      heads, princes (of religious office)

      Lue Hesekiel 38:2
      chief prince
      https://www.blbclassic.org/lang/lexicon/Lexicon.cfm?Strongs=H5387&t=KJV
      Captain

      Joten Tomppelin selitykset eivät perustu, Raamatun ilmoittamaan Totuuteen.
      Vaan isiltä saatuu pelkoon ja epäluuloon!

      Nyt usein, Tomppeli selittää, kuka ja mikä on Venäjä sekä muut Israel.

      Tietääkö Tomppeli että, SUURI osa Venäläisistä on Suomalaisten miesten jälkeläisiä, kuten Kiowasta, Kieviestä lähtien, Kolme Suomalaista sen kaupunkin Kiew ja sitten Moskova perusti.

      Tietääkö Tomppeli että Suomessa on 183 putinxxx nimistä paikkaa tai tilaa eli taloa?

      Nyt, mikä osa EFRAIMILLA, Jumalan määräämällä ESIKOISELLA on lopunajan tapahtumissa?
      Jos, geneettinen perimä mitää sanoo, niin sen että Suomalaiset ovat täysin poikkeuksellinen ryhmä, (kansa) kaikkien muiden joukossa, ikäänkuin taivaalta tippunut, kuten Jeesus sanoo, Joh 10, TOINEN LAMMASLAUMA ja tarha!

      nyt, Missä on Efrain ja koska Efarim, ESIKOINEN palaa, Aabrahamille annettuu LUVATUUN maahan ja mitä Efrain ja mukana olevat joukot tekevät?

      Eräs seikka mitä "Efraim" tekee on POISTAA, "mooseksen" eli lain! ja temppelin halajamisen.
      eikä KUKAAN enää tahdo "moosesta" takaisin!

      Onko nyt sitten vuoden 1948 tapahtuma tämä, jos on NIIN miksi siellä "mooses" määrää ja säätää.

      eli, KUN Efraim palaa luvattuun maahan se on SUUREMPI tapahtuma kuin Egyptistä lähtö!

      Nyt Tomppeli ei käsitä, mitä ja kuka ja ketkä ovat KÄÄNNYNNÄISIÄ, eli Intiasta Etiopiaa, Babylonin pakkosiirtolaisuuden ajalla.

      Jeremia sanoo että "hänen aikanaan, jolloin eli" oli valhekyniä jotka opettivat kansaa!

      Nyt selvää on että, pakkosiirtolaisuuden jälkeen LÖYDETIIN uudelleen LAKI.

      Nyt jos Babylonin oppineet. valhekynät opettivat LAKIA, niin MISTÄ HE SEN OTTIVAT?

      2. Aik. 34:21
      "Menkää ja kysykää minun puolestani ja niiden puolesta, joita on jäljellä Israelista ja Juudasta, neuvoa Herralta tästä löydetystä kirjasta. Sillä suuri on Herran viha, joka on vuodatettu meidän ylitsemme, sentähden että meidän isämme eivät ole noudattaneet Herran sanaa eivätkä tehneet mitään kaikesta siitä, mikä on kirjoitettuna tässä kirjassa."

      Joten, he olivat useimmat KÄÄNYNNÄISIÄ.

      MISSÄ HE OVAT NYT?

      Mitä arvelet, nykysen Israelin alueella olevan Presidentin (kuninkas) ja pääministerin, (prinssi, captain) sukulinjan tulevan?

      ONKO he itse puhuneet omasta sukulinjasta?

      eli he molemmat ovat HAAMIN jälkeläisiä! ei Seemin:

      1. Moos. 10:
      1 Tämä on kertomus Nooan poikien, Seemin, Haamin ja Jaafetin, suvusta. Heille syntyi poikia vedenpaisumuksen jälkeen.
      2 Jaafetin pojat olivat Goomer, Maagog, Maadai, Jaavan, Tuubal, Mesek ja Tiiras.
      3 Ja Goomerin pojat olivat Askenas, Riifat ja Toogarma.

      GOOMER sai pojan Askenas! eli ne jotka ovat asuneet, iät ajat intian ja kiinan ja sitten UKRAINAN aluella.

      Tiestikö, ja tottahan tiedät että Suomalaiset ovat KAKSI kertaa ajaneet ne pois Kiewin/Kiowan alueelta?
      sekä Puolasta, Suomalaiset HAKKAPELIITAT, ja sitten "pelastaneet" Venäjän eli ROSIN pojat eli Suomalaisten jälkeläiset.
      Usein heitä kutsutaan, nyt viikingeiksi ennen heitä kutsutsiin, VARANGEIKSI!

      Joten, lähtö kohtasi, Googin joukoille, eli Venäjää kohtaan on väärä!

      Nyt, EFRAIM, esikoinen ei ole palanut, Luvattuun maahan vaan sen alueen asukkaista 80% on käännynnäisiä, Intiasta Etiopiaan!

      No sama se.

      Efrain on jossain ja Jumala sen tietää.

      Miten on, Sakarjan mukaan, Jumalan HENKI lepää ja tekee, (ihmisesten kautta) täällä tahtonsa.

      Mikä pohjanperillä oleva maa se on? Venäjä joka sitten on SIUNATTU vai Suomi ja Venäjä?

      Sak. 6:
      8 Sitten hän huusi minut ja sanoi minulle näin: "Katso, ne, jotka lähtivät pohjoiseen maahan, saattavat minun Henkeni lepäämään pohjoisessa maassa".

      No Tomppeli, jos tahdot opettaa opeta OIKEIN!

      no sama se.

      • Anonyymi

        😍😋😍😋😍😋😍😋😍

        😍 ­N­­y­­­m­­f­­­o­­­m­a­­a­­n­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Tompeli arvelee ettei voida tietää kuka on kuka ja mistä.

      Onko Tomppeli lukenut, mitä Jumala sanoo,

      5 Moos 28
      46 Ne jäävät merkkeinä ja ihmeinä sinuun ja sinun jälkeläisiisi iankaikkisesti.

      Eli Suomalainen perinnöllisten tautien tutkija, sekä kaikki maailman perinnöllisyyttä tutkivat TODISTAVAT että kaikilla on GENEETTINEN koodi eli perimä jota voidaan seurata taakse päin aina Aatamiin asti!

      eli, käännynnäiset eivät tästä tykkää että, ihmisen perimä osoittaa 100% kuka on ja kenen sukukunnasta, kuten Israelin alueella oleva pääministeri on itse tutkituttanut oman perimän, velvensä kanssa joka on "tiedemies".
      he ovat molemmat HAAMIN eli jälkeläisiä!

      Tiesitkkö ja tottahan tiedät että, Isrealin alueella oleva "kuninkas", hänä isänsä ovat olleet "ylipappeina" eli virkassa johon vain Aaron jälkeläiset voivat olla ja nyt, sitten Kuninkaat ovat olleet aina Juudaan suvusta!

      joten he ovat valheveljiä, joiden perimä eli sukulinja tiedetään! esi-isä HAAMAN!

      no s,a se

      Nyt et tahdo tietää ketkä ovat OIKEITA Aabrahamin jälkeläisiä?!!
      Hyvä Asenne! jatka samalla asenteella! ja TOTUUS pakenee sinusta!

      Nyt miten on, Jos HAAMIN jälkeläiset hyökkäävät Israelin vuorille, niin mitä se merkitsee, niiden käännynnäisten kohdalla jotka ovat Haamilaisia, eli presidentti ja pääministeri?

      Mitä Sakarja sanoo "juudan" suvusta?

      Myös se on osallinen siihen viiniin, josta myös Ilmestyskirja puhuu?

      Sak. 12:2
      2 Katso, minä teen Jerusalemin juovuttavaksi maljaksi kaikille kansoille yltympäri, ja myös Juudan kohdalle se on tuleva Jerusalemia piiritettäessä.
      3 Ja sinä päivänä minä teen Jerusalemin väkikiveksi kaikille kansoille: kaikki, jotka sitä nostavat, repivät pahoin itsensä; ja kaikki maan kansakunnat kokoontuvat sitä vastaan.

      Nyt siis "juuda" hyökää "juudaan" vastaa?

      Matt. 12:25
      Mutta hän tiesi heidän ajatuksensa ja sanoi heille: "Jokainen valtakunta, joka riitautuu itsensä kanssa, joutuu autioksi, eikä mikään kaupunki tai talo, joka riitautuu itsensä kanssa, pysy pystyssä.

      Matt. 12:26
      Jos nyt saatana ajaa ulos saatanan, niin hän on riitautunut itsensä kanssa; kuinka siis hänen valtakuntansa pysyy pystyssä?

      Onko sitten juuda riidoissa itsensä kanssa?

      Eli LUE enemmän ja tutki, niin et eksy!

      Tiedätkö Tomppeli, että lähes kaikki länsi hallitsiajt ovat perkeleen palvelijoita, presidentit aj kuninkaan ja muut eliitti?

      sekä antavat MOLOKILLE uhreja, LAPSI uhreja, ovat pedoja sekä muuta saatanistia?

      Miten on, onko Putin, julkisesti osoittanut USKONSA, Ortodokkisen perinteen mukaan kaikille!
      eli RUKOILEE Jumalaa?

      no sama se.

      Jos ajattelisit asioita, kun niitä tahdot tutkia, mikä on hyvä, siltä lähtökohdalta että lämnsi ja sen liittolaiset ovat pahoja sekä Venäjä on hyvä.
      Kukaan edes Venäjän johto ei ole "hyvä" kuten esim muistat Daavidin oli kovin paha ja lainrikkoja sekä pahan tekijä.

      nyt, et tiedä mitä varmaksi väität.

      LUE ja opettele ,esim Venäjän historiaa. sekä Ukrainen natsi taustaa eli selenskin sukujuuria!
      Käänynnäinen eli Haamin jälkeläinen, mistä Hes 38 ja 39 puhuu!

      no sa,a se

      Miten tämä Jumalan ilmoittama TOTUUS ja ilmoitus ei saa teitä uskomaan:

      jer. 31:9
      Itkien he tulevat, ja minä johdatan heitä, kun he kulkevat rukoillen. Minä vien heidät vesipuroille, tasaista tietä, jolla he eivät kompastu. Sillä minä olen Israelin isä, ja Efraim on minun esikoiseni.


      - - - minä olen Israelin isä, ja
      - - - Efraim on minun esikoiseni.

      20 Eikö Efraim ole minun kallis poikani, minun lempilapseni? Sillä niin usein kuin minä puhunkin häntä vastaan, alati minä häntä muistan. Siksi minun sisimpäni väräjää hänen tähtensä: minun täytyy armahtaa häntä, sanoo Herra.

      Oppikaa Mitä Herra sanoo!

    • Anonyymi

      Haaman eli Jaafetin jälkeläisiä sekä osa sitten Haamin.

      Minet heistä eivät ole SEEMIn poikia.
      mutta me ,Suomalaiset sekä osa Venäjää, mitä suurimmalle todennäköisyydellä olemme!
      Mahdollisesti se Efraim joka Palaa Luvatuun maahan.
      Jeremia luvut 16, 13, ja 31!

    • Anonyymi

      Venäjän sotajoukot tuhoutuvat Jerusalemin edustalla, Harmageddonille, jotka ovat jonkun tulkinnan mukaan siis ilkeitä Suomalaisia.

      • Anonyymi

        Googin joukot, jotka ovat sekä Haamanin että Jaafetin jälkeläiset, tuhoutuvat.
        Mitä Suurimmalla todennäköisyydellä, suuri osa Venäläisistä on Efraim eli Seemin jälkeläisiä.

        se joka siellä tuhoutuu on käännynnäisten joukko.

        Missä vaiheessa Efraim, ESIKOINEN palaa luvattuun maahan, ei ole tiedossani, kuitenkin, se on eräs jota vastaan taistellaan. eli Goog tahtoo tuhota Jumalan lapsen/lapset, kuten Egyptisssä.

        Joten Suuri on se ihme ja voima joka sitten seuraa Efraimia, eli Suomalaisia että Venäläisiä.

        Nyt "koko" maailma, paha länsi tahtoo tuhota Venäjän ja ne paha länsi on suurelta osin juuri käännynnäisiä eli Haamin ja Jaafetin jälkeläisiä.

        itkekää ja valittakaa kurjuuttanne!


    • Anonyymi

      Ei Suomalaiset ole ilkeitä on vain se elitti joka on paha!
      Suomalaiset rakastavat sekä Jumalaa että saunaa (puhtautta ) että rehellisisyyttä.

      Kuten Rakkaus, se on ja uskoo ja toivoo.
      Mutta eliitti seon tuhon oma.

      Nyt on selvästi havaittavissa että jekit että eurooppa, nato ja eu on hajomassa ja tuhoutuu!

      itke ja valita!

      • Anonyymi

        Tai iloitse kun näet Kirjoitusten toteutuvan. HalleluYah ! Maranatha.
        Yeshua HaMashiach
        Amen Amen.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5454
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2416
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1947
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      47
      1658
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1581
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1378
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1259
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1229
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe