Oi voi ei taho perässä pysyä

Anonyymi-ap

Siis tekniikan! Oispa autot niinkuin ennen. Nyt on niin niin typeriä ja ilmanaikosia varusteita jotka hienosti verhoillaan turvallisuuden tai ympäristöystävällisyyden taakse. Tosiasiassa ne on hemmetin rasittavia että tekis vaihtaa vanhempi auto uudestaan takaisin ja sitte joku vähä erikoisempi. No niin aloitetaan nyt tulee avautuminen----

1. Kaistavahti ehkä kaikkein raivostuttavin suoraan sanottuna helvetin keksintö. Piipittää ja vääntelee rattia esim. Välikeleillä kun aavistuksen keskemmällä ajaa syystä että tien laidassa on korkea jää ja sohjopaska niin eiköhän sinne yritä väännättää. Sitte ohitat jalankulkijan tai pyöräilijän sama homma jos et vilkuttele edes takaisin. Minusta tuo varuste vaan lisää vaaraa ja onnettomuusriskiä. Jos ei pysy kaistojenvälissä ilman tuollaista sysipaskaa kaistavahtia niin silloin on parempi luopua ajokortista ja olla autoilematta yhtään.

2. Tpms järjestelmä! Täyttä rahastusta ei mitään järkeä aina se valo vilkuttelee ilman syytä ja laita niihin sitte vähän väliä satoja euroja kun anturit sippaa ja molempiin rengassarjoihin tietenkin.

3. Peitetty avaimenreikä! Mitähän prkl siinäkin on mietitty? Kokeilin irrottaa sen muoviläpän jos joskus avaimeen pitää turvautua niin eipä ookkaan kovin simppeli homma! Kolmas käsi pitäs olla että onnistus sujuvasti. Hajoaa se koko paska ja naarmuttaa auton ovea kun sitä yrittää saada irti. No tarinahan ei pääty tähän kun sain sen irti ja avasin oven avaimella se löi varashälyttimen päälle! Ei muutakuin nopeasti napsauttaa ovet auki ja kiinni kaukoohjaimesta niin metakka loppui. Noh entäs kun on oikeasti se hätä ja jos se laukaisee silloin hälyttimet soimaan ja avaimesta patteri loppu miten sen silloin hiljennät? Akun kenkä irti? Mahtavia varusteita ei luoja! Enpä uskaltanut lyödä autoa käyntiin kun hälytin meni päälle se nyt ois puuttunut että ois vielä ajoneston laittanut päälle.

4. Start stop järjestelmä siis niin ärsyttävä ja turha akkua ja starttia vaan syö. Pahimmillaan sammuttaa auton kun jalankulkija ylittää tien siis on sammuksissa kokonaista 5sekunttia mitä järkeä tuossa on? Kaikkein pahinta on ss järjestelmässä ja kaistavahdissa että joka kerta kun käynnistät auton ne pitää erikseen laittaa pois päältä ja se ärsyttää.

Kun nuo neljä varustetta edes sais autoista pois niin autoilu ois 1000kertaa nautinnollisempaa.

47

363

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Uusissa autoissa on paljon muitakin täysin turhia hilavitkuttimia, joita suurin osa käyttäjistä ei osaa hyödyntää tai käyttää oikein. Sitä omistajan käsikirjaa ei viitsitä avata, jossa niistä kerrottaisi.

      • Anonyymi

        Sehän on vain omaa tyhmyyttä.


      • Anonyymi

        Turhia ne on, kaikki olen kytkeny pois ja kaistavahdin joutuu joka kerta erikseen.


    • Anonyymi

      Siellä EU missä ongelma. Nuo ovat EU:n keksimiä hulluuksia. Autovalmistajien pakko nöyrtyä jotta saavat autonsa Euroopan markkinoille.

      Mm. Kaista-avustimen ja Start stopin saa useimmissa autoissa (myös omassani) pois päältä mutta yleensä se aktivoituu uudestaan kun virrat laittaa uudestaan päälle. Kieltämättä ärsyttävää naputella näyttöä pari minuuttia ennenkuin lähtee tien päälle.

    • Anonyymi

      Dieselautojen kiusaksi kehitetty AdBlue kusetus hiukkasloukkuineen on kyl yks niitä pölijimpiä "keksintöjä".

      • Anonyymi

        Ei ole kusetus, vaan vähentää päästöjä. Kovilla pakkasilla voi olla ongelmaa, mutta eihän kohta dieselillä ajeta lainkaan.


    • Anonyymi

      Onhan niitä vanhoja autoja joissa ei ole tuollaisia riesoja. Halvempiakin ovat kuin uudet. Siitä vaan hankkimaan sellainen. Minullakin on. Siinä on nyt "uutena" ominaisuutena ESP joka meinasi välillä häiritä ajamista talvella. Kesäkelillähän tuo ei juurikaan haittaa, kun aika rauhallisesti tulee kuitenkin ajeltua.

    • Anonyymi

      Sadetunnistin on myös raivostuttava, se pyyhkii aina täysillä, eli tihkuasentoa ei ole ollenkaan. Onneksi omassani on molemmat.

      • Anonyymi

        Sadetunnistin typerä jos pyyhkii jatkuvasti eikä saa pois päältä. Pitäisi olla ainakin herkkyys säädettävissä, esim ohituksessa jos tulee lasille paljon kuraa niin voisi ollakin hyvä.


      • Anonyymi

        Osta laatuauto, niin sadetunnistin pyyhkii vasta kun on tarpeen ja säästää vauhtia sateen määrän mukaan. Onko Toyota noin kehno?


    • Anonyymi

      Hyvä esimerkki kaistavahdista kun auto pesty ja tiellä väistät vesilätäkköä on käytettävä vilkkua ettei taas ala piippailut ja ratin vääntelyt kohti vesilätäkköä että varmasti paskottuu auto uudelleen että morjens!

      • Anonyymi

        Ota vahti pois jos haluat väistellä lammikoita, höhlä.


    • Anonyymi

      Olihan avaus.
      1. Kaistavahteja on hyviä ja huonoja ja yleensä sen voi ottaa pois käytöstä jos ei tykkää.. Hyvät järjestelmät ovat hyviä turvallisuuden kannalta.
      2.TPMS on hyvä ja mukava. Näkee rengaspaineet helposti koska vaan, eikä ne enää nykyään kauheasti maksa uusia ja kestävät varmasti 5-6 vuotta.
      3.Miksi avaimen reiän pitäisi olla näkyvillä kun sitä ei tarvita.
      4.Start-Stop on minunkin mielestäni hölmö, mutta toisissa sen saa helposti pois päältä, mutta sen joutuu tekemään joka kerta kun auton käynnistää uudelleen.

      • Anonyymi

        No joo joo mutta ongelma on siinä ettei niitä saa ns. Pysyvästi pois päältä vaan sekä kaistavahti että ss pitää laittaa pois päältä joka ikisen käynnistyksen jälkeen. Kaikkia tuo ei välttämättä häiritse mutta minua häiritsee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No joo joo mutta ongelma on siinä ettei niitä saa ns. Pysyvästi pois päältä vaan sekä kaistavahti että ss pitää laittaa pois päältä joka ikisen käynnistyksen jälkeen. Kaikkia tuo ei välttämättä häiritse mutta minua häiritsee.

        Riippuu autosta, mulla ainakin saa pois kiinteästi ihan valikosta itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu autosta, mulla ainakin saa pois kiinteästi ihan valikosta itse.

        Missä autossa saa muka pysyvästi pois? Semmoisen vois laittaakki koska tuo ärsyttää että aina ku lähtee johonki niin on tietyt rituaali naputtelut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No joo joo mutta ongelma on siinä ettei niitä saa ns. Pysyvästi pois päältä vaan sekä kaistavahti että ss pitää laittaa pois päältä joka ikisen käynnistyksen jälkeen. Kaikkia tuo ei välttämättä häiritse mutta minua häiritsee.

        Minulla tuo kaistavahti ei käännä rattia, se vain tärisyttää sitä hieman. Samalla tavalla, kuin ajaessa jyrsityn reunaviivan päälke.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu autosta, mulla ainakin saa pois kiinteästi ihan valikosta itse.

        Eli kuzetit kun et vastannut. Ei mistään saa pysyvästi pois vaan se pitää erikseen laittaa pois joka kerta kun käynnistää auton.


    • Anonyymi

      Eli ihan kivaa että on häiritseviä ominaisuuksia joita pitää joka startin jälkeen näpytellä pois päältä.

      • Anonyymi

        Jospa opettelisi vaan käyttämään niitä, niin ei tarvitsisi tällä parkua avuttomuuttaan.


    • Anonyymi

      Lisävarusteet pitäisi voida valita vapaasti, kuten monilla merkeillä ollut kauan. Miksi maksaa turhista mitä ei halua, mutta jotkin saa vain kalleimpiin malleihin.

      Melkoisen typerästi Dusterissakin, irrotettava tavaratilan välipohja luulisi olevan kaikissa, samoin automaatti ilmastoinnin, tosin tavallisellakin pärjää.
      https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ec37af48-5c7e-4139-982f-1a8a3e92b819

      Itse haluaisin ehdottomasti navigaattorin ja ristiseläntuen säädön, monia muita en, kuten avaimeton kulku, kaukovaloautomatiikka, langaton lataus ja ainakin muissa merkeissä olevia kaistanvahteja, sadetunnistimia, sähköistä takaluukkua jne.

      Langaton lataus kyllä kotona, mutta autossa en pidä kännykkää edes päällä. Ison näytön sijaan haluan tärkeimmät toiminnot oikeilla kytkimillä vaikka maksaisi enemmän.

      • Anonyymi

        Jos voisit vapaasti konfiguroida autosi, maksaisi tämä valinnan mahdollisuus paljon enemmän kuin että tehdas pistäisi ne kaikki varusteet autoon. Näin se vaan massatuotteissa menee.
        Teslassa et voi valita kuin värin, vanteet ja lisävarusteisen self-driving sydeemin.
        Kaikki muut vetokoukkua myöten (Model Y) on vakiona. Tämä tulee halvemmaksi tehtaalle.

        Pelkästään se että lisätään varustelistalle optio, siis vain se rivi, hintaa sille tulee kymmeniä tuhansia (jopa sata tuhatta euroa) euroja. Tämä hinta tulee sen lisäämistyöstä tietojärjestelmiin, esitteisiin jne..

        Kaikki merkit on mennyt mutaman varustepaketin tai varustetason suuntaan koska se on halvempaa.
        Mutta miksi ylipäänsä sitten näitä paketteja tai tasoja on? Syy ihmisen ostokäytöksessä. Jos sinulle tarjotaan yhden käden käsillä laskettava määrä vaihtoehtoja mistä valita, saadaan sinun päätöspohdintasi pois toisesta merkistä kohdistumaan siihen varustetasoon tai moottorin kokoon. Tämä on keino sitouttaa sinut jo spekulaatiovaiheessa pohtimaan valmistajan mallia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos voisit vapaasti konfiguroida autosi, maksaisi tämä valinnan mahdollisuus paljon enemmän kuin että tehdas pistäisi ne kaikki varusteet autoon. Näin se vaan massatuotteissa menee.
        Teslassa et voi valita kuin värin, vanteet ja lisävarusteisen self-driving sydeemin.
        Kaikki muut vetokoukkua myöten (Model Y) on vakiona. Tämä tulee halvemmaksi tehtaalle.

        Pelkästään se että lisätään varustelistalle optio, siis vain se rivi, hintaa sille tulee kymmeniä tuhansia (jopa sata tuhatta euroa) euroja. Tämä hinta tulee sen lisäämistyöstä tietojärjestelmiin, esitteisiin jne..

        Kaikki merkit on mennyt mutaman varustepaketin tai varustetason suuntaan koska se on halvempaa.
        Mutta miksi ylipäänsä sitten näitä paketteja tai tasoja on? Syy ihmisen ostokäytöksessä. Jos sinulle tarjotaan yhden käden käsillä laskettava määrä vaihtoehtoja mistä valita, saadaan sinun päätöspohdintasi pois toisesta merkistä kohdistumaan siihen varustetasoon tai moottorin kokoon. Tämä on keino sitouttaa sinut jo spekulaatiovaiheessa pohtimaan valmistajan mallia.

        jatkan vielä että samaa periaatetta käytetään myös kännyköissä, kodinkoneissa ja viihde-elektoriikassa, harrastevälineissä ja oikeastaan kaikessa.

        Esmes pesukone on hausta esimerkki. Valmistajalla on useita malleja mutta melkein kaikki on täysin samoilla sisuskaluilla vain ohjelmisto ja näyttöpaneeli ovat erilaisia. Tuonnossa hintaero noiden mallien välillä on liki puhdas nolla joten valmistaja voisi myydä sitä kalleinta mallia halvimman hinnalla mutta myyntimäärä ei olisi kaikenkaikkiaan yhtä hyvä kuin usealla mallilla. Ostaja on asennoitunut pistämään tietyn verran rahaa pesukoneeseen ja jos tehtaalla on vain halvemmaksi hinnoiteltu missä kuitenkin kaikki fiitserit, ostaja katselee toista merkkiä mistä löytää oman pudjetin kokonaan täyttävän koneen ja kuvittelee sen olevan parempi koska se on kalliimpi.

        Tämä on koko busineksen idea !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jatkan vielä että samaa periaatetta käytetään myös kännyköissä, kodinkoneissa ja viihde-elektoriikassa, harrastevälineissä ja oikeastaan kaikessa.

        Esmes pesukone on hausta esimerkki. Valmistajalla on useita malleja mutta melkein kaikki on täysin samoilla sisuskaluilla vain ohjelmisto ja näyttöpaneeli ovat erilaisia. Tuonnossa hintaero noiden mallien välillä on liki puhdas nolla joten valmistaja voisi myydä sitä kalleinta mallia halvimman hinnalla mutta myyntimäärä ei olisi kaikenkaikkiaan yhtä hyvä kuin usealla mallilla. Ostaja on asennoitunut pistämään tietyn verran rahaa pesukoneeseen ja jos tehtaalla on vain halvemmaksi hinnoiteltu missä kuitenkin kaikki fiitserit, ostaja katselee toista merkkiä mistä löytää oman pudjetin kokonaan täyttävän koneen ja kuvittelee sen olevan parempi koska se on kalliimpi.

        Tämä on koko busineksen idea !!

        jatkan 2, tämä näkyy hyvin myös VAG konsernin myynnissä. Myyvät samaa tekniikkaa ja samoja varusteita eri brändien alla jolloin myynti on paljon parempi kuin jos myisivät kaikki Volkkarina tai Skodana tai edes Audina. VAG myisi alle puolet jos sillä ei olis noin montaa merkkiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos voisit vapaasti konfiguroida autosi, maksaisi tämä valinnan mahdollisuus paljon enemmän kuin että tehdas pistäisi ne kaikki varusteet autoon. Näin se vaan massatuotteissa menee.
        Teslassa et voi valita kuin värin, vanteet ja lisävarusteisen self-driving sydeemin.
        Kaikki muut vetokoukkua myöten (Model Y) on vakiona. Tämä tulee halvemmaksi tehtaalle.

        Pelkästään se että lisätään varustelistalle optio, siis vain se rivi, hintaa sille tulee kymmeniä tuhansia (jopa sata tuhatta euroa) euroja. Tämä hinta tulee sen lisäämistyöstä tietojärjestelmiin, esitteisiin jne..

        Kaikki merkit on mennyt mutaman varustepaketin tai varustetason suuntaan koska se on halvempaa.
        Mutta miksi ylipäänsä sitten näitä paketteja tai tasoja on? Syy ihmisen ostokäytöksessä. Jos sinulle tarjotaan yhden käden käsillä laskettava määrä vaihtoehtoja mistä valita, saadaan sinun päätöspohdintasi pois toisesta merkistä kohdistumaan siihen varustetasoon tai moottorin kokoon. Tämä on keino sitouttaa sinut jo spekulaatiovaiheessa pohtimaan valmistajan mallia.

        Höpsistä, monissa automerkeissä saa edelleen valita vapaasti kaikki lisävarussteet ja auto tilataan vasta sen jälkeen. Autojen mukana kulkee listat mistä näkee mitä asennetaan, ei se lisää kustannuksia yhtään.

        Voihan jotkut yrittää pakkomyydä turhaa pakettien avulla, mutta kostautuu vaan ja idioottimaisinta asentaa kaikki, mutta laskuttaa kk-maksua siitä mitä käyttää.

        Onhan se nähty jo ettei teslan isot näytötkään ja kaikki mahdolliset toiminnot sen takana ole menestys, vaan katoaa koska vain hölmöt ostaa. Onneksi viranomaisetkin kieltää esim vilkkujen ja muiden tärkeiden toimintojen sijoittamisen näyttöön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jatkan 2, tämä näkyy hyvin myös VAG konsernin myynnissä. Myyvät samaa tekniikkaa ja samoja varusteita eri brändien alla jolloin myynti on paljon parempi kuin jos myisivät kaikki Volkkarina tai Skodana tai edes Audina. VAG myisi alle puolet jos sillä ei olis noin montaa merkkiä.

        Noissa VW:n eri merkeissä on eroja mm. mukavuudessa, melussa, ojossa, sisustuksessa, jne... vain perustekniikka on isolta osin samaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpsistä, monissa automerkeissä saa edelleen valita vapaasti kaikki lisävarussteet ja auto tilataan vasta sen jälkeen. Autojen mukana kulkee listat mistä näkee mitä asennetaan, ei se lisää kustannuksia yhtään.

        Voihan jotkut yrittää pakkomyydä turhaa pakettien avulla, mutta kostautuu vaan ja idioottimaisinta asentaa kaikki, mutta laskuttaa kk-maksua siitä mitä käyttää.

        Onhan se nähty jo ettei teslan isot näytötkään ja kaikki mahdolliset toiminnot sen takana ole menestys, vaan katoaa koska vain hölmöt ostaa. Onneksi viranomaisetkin kieltää esim vilkkujen ja muiden tärkeiden toimintojen sijoittamisen näyttöön.

        Olet kovin väärässä. Lisävarusteet myydään pääosin eri varuste malleina ja toisaalta paketteina. Vähemmän saa enää yksittäistä varustetta tai sen mukana tulee aina jokin mitä et välttämättä haluaisi. Varustepaketeissa varusteet tulee yleensä myös halvempina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jatkan vielä että samaa periaatetta käytetään myös kännyköissä, kodinkoneissa ja viihde-elektoriikassa, harrastevälineissä ja oikeastaan kaikessa.

        Esmes pesukone on hausta esimerkki. Valmistajalla on useita malleja mutta melkein kaikki on täysin samoilla sisuskaluilla vain ohjelmisto ja näyttöpaneeli ovat erilaisia. Tuonnossa hintaero noiden mallien välillä on liki puhdas nolla joten valmistaja voisi myydä sitä kalleinta mallia halvimman hinnalla mutta myyntimäärä ei olisi kaikenkaikkiaan yhtä hyvä kuin usealla mallilla. Ostaja on asennoitunut pistämään tietyn verran rahaa pesukoneeseen ja jos tehtaalla on vain halvemmaksi hinnoiteltu missä kuitenkin kaikki fiitserit, ostaja katselee toista merkkiä mistä löytää oman pudjetin kokonaan täyttävän koneen ja kuvittelee sen olevan parempi koska se on kalliimpi.

        Tämä on koko busineksen idea !!

        Tutkipas niitä pesukoneita tarkemmin, niin niissä on oikeasti eroja, mm. lingon kierroksissa, varusteissa, kuten kuivaustoiminto, etäyhteydet ja pesuohjelmissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tutkipas niitä pesukoneita tarkemmin, niin niissä on oikeasti eroja, mm. lingon kierroksissa, varusteissa, kuten kuivaustoiminto, etäyhteydet ja pesuohjelmissa.

        Ja kaikkein basic kone pesee kuitenkin pyykin lopulta siinä vedessä, kuten kaikki muutkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet kovin väärässä. Lisävarusteet myydään pääosin eri varuste malleina ja toisaalta paketteina. Vähemmän saa enää yksittäistä varustetta tai sen mukana tulee aina jokin mitä et välttämättä haluaisi. Varustepaketeissa varusteet tulee yleensä myös halvempina.

        Et esittänyt miutään faktaa väitteesi tueksi. Kokonainen varustepaketti ei voi olla halvempi kuin vaikkapa yksittäinen välipohja takakontissa. Pakkomyyntiä ne on joillakin merkeillä, ei mitään muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpsistä, monissa automerkeissä saa edelleen valita vapaasti kaikki lisävarussteet ja auto tilataan vasta sen jälkeen. Autojen mukana kulkee listat mistä näkee mitä asennetaan, ei se lisää kustannuksia yhtään.

        Voihan jotkut yrittää pakkomyydä turhaa pakettien avulla, mutta kostautuu vaan ja idioottimaisinta asentaa kaikki, mutta laskuttaa kk-maksua siitä mitä käyttää.

        Onhan se nähty jo ettei teslan isot näytötkään ja kaikki mahdolliset toiminnot sen takana ole menestys, vaan katoaa koska vain hölmöt ostaa. Onneksi viranomaisetkin kieltää esim vilkkujen ja muiden tärkeiden toimintojen sijoittamisen näyttöön.

        Itse asiassa autoon asennetaan todennäköisesti samat johtosarjat ja softat tehtaalla valmiiksi, ja varustelistan mukaan aktivoidaan tilatut varusteet. Esimerkiksi navin päivitys perinteisestä adaptiiviseen tehdään vaihtamalla ratin nappulapaneli ja aktivoimalla adaptiivinen navi, toki melko reilulla hinnalla. Tutkat ja kamerat ovat olleet autossa jo valmiina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse asiassa autoon asennetaan todennäköisesti samat johtosarjat ja softat tehtaalla valmiiksi, ja varustelistan mukaan aktivoidaan tilatut varusteet. Esimerkiksi navin päivitys perinteisestä adaptiiviseen tehdään vaihtamalla ratin nappulapaneli ja aktivoimalla adaptiivinen navi, toki melko reilulla hinnalla. Tutkat ja kamerat ovat olleet autossa jo valmiina.

        Jotain pientä ja halpaa voi olla, mutta ei mitään isompia mekaanisia/sähköisiä lisävarusteita.


    • Anonyymi

      Mitä enemmän ylimääräistä automatiikkaa ja elektroniikkaa, niin sitä enemmän on mahdollisuuksia sille, että jokin menee epäkuntoon.

      • Anonyymi

        Kun kaikki näytön takana, mikään ei toimi kun näyttö hajoaa.


      • Anonyymi

        Entä sitten, aika hyvin nuo autot nykyään kestää ja harvoin noista varusteista on ongelmaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun kaikki näytön takana, mikään ei toimi kun näyttö hajoaa.

        Kyllä se auto toimii vaikka näyttö hajoaa ja siihen saa uuden tilalle. Hyvin nuo tuntuu toimivan, ei ole ainakaan ollut missään juttuja, että olisi ollut ongelmaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se auto toimii vaikka näyttö hajoaa ja siihen saa uuden tilalle. Hyvin nuo tuntuu toimivan, ei ole ainakaan ollut missään juttuja, että olisi ollut ongelmaa.

        Tuskin tesla liikkuu mihinkään ilman toimivaa näyttöä ja aika mahdotonta olisi ajaa kun joissakin malleissa jopa vilkut toimii näytöltä.


    • Anonyymi

      Voisin vaikka maksaa ylimääräistä että autossa ei olisi tpms järjestelmää, kaistavahtia ja start stoppia sekä peitettyä avaimen reikää jos ne ei ois pakollisia hevonvitun eu säädöksiä.

      • Anonyymi

        Osta käytetty, ennen vuotta 2014 valmistettu auto jossa ei ole noita älyttömyyksiä.


    • Anonyymi

      Nuo varusteet on ihan hyviä ja mukavaia. Jos oman merkkisi valmistaja ei saa niitä toimimaan niin vahda merkkiä.

    • Anonyymi

      Kertokaapa merkki missä saa kaikki varusteet valita vapaasti.
      Se että listalla kaikki on erikseen mainittuna ei tarkoita että saat tila yksittäisen varusteen erikseen.
      Esimerkkinä C ja E mersujen ratin lämmitin mikä vaatii sähkösäätöisen ratin mikä vaatii täyssähkösäätöisen penkin mikä vaatii nahkaverhoilun. Hintaa n. 6000e yhteensä ratin lämmittimelle.

      Ei onnistu kuin osan varusteista tilaaminen erikseen. Kaikki muut on ketjutettu eli ovat varustepaketteja.

      • Anonyymi

        Noinhan se menee, ei autotehtaalla voi käytännön syistä jokaiseen autoyksilöön laittaa jotain yksittäistä varustetta jne.... Niihin laitetaan jokin varustepaketti ja kaapeloinnit ym.. on nippu piuhoja ja jonkun yksittäisen varusteen lisääminen olisi kohtuuttoman kallista ja aikaa vievää.
        Nyt on jo menty muutamassa tapauksessa siihen, että autoissa on kaikki sähköiset varusteet, mutta ne saa käyttöön vasta sitten kun maksat kuukausi tai vuosimaksun sen käytöstä ja tämä on valmistusvaiheessa helpoin ja nopein tapa toimia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noinhan se menee, ei autotehtaalla voi käytännön syistä jokaiseen autoyksilöön laittaa jotain yksittäistä varustetta jne.... Niihin laitetaan jokin varustepaketti ja kaapeloinnit ym.. on nippu piuhoja ja jonkun yksittäisen varusteen lisääminen olisi kohtuuttoman kallista ja aikaa vievää.
        Nyt on jo menty muutamassa tapauksessa siihen, että autoissa on kaikki sähköiset varusteet, mutta ne saa käyttöön vasta sitten kun maksat kuukausi tai vuosimaksun sen käytöstä ja tämä on valmistusvaiheessa helpoin ja nopein tapa toimia.

        Kaapeloinnit tietenkin on valmiina, mutta lisävarusteita saa paljon valita, siksihän auton saaminen kestääkin tilauksesta pitemmän aikaa. Jos kaikki olisi paketteina niin voisi tehdä varastoon ja saada heti.


    • Anonyymi

      Aatun kuplassa oli mekaaniset vilkut ja moottorin sai vaihdettua kahdessa minuutissa.😪

    • Anonyymi

      Paree tilata Japanista vanha vähän ajettu iso mersu. Ja unohtaa autokaupat koko loppuiäksi.

    • Anonyymi

      Olen haaveillut vanhasta lava-autosta. Ehkä vaihdan uutukaisen jossain kohtaa semmoseen. Nissan, mitsu tai sitte joku jenkki. Niissä vanhoissa laviskoissa on semmoista karua omanlaista tunnelmaa josta nauttii. Esim . Se möreä dieselmoottorin ääni ja kun vähän korkeammalla istuu.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 193
      2489
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      55
      2204
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      197
      2188
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      172
      1722
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1277
    7. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      7
      1252
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      18
      1222
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1215
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1118
    Aihe