Toyota korjasi potin

Anonyymi-ap

Hesari kirjoittaa automarkkinoista seuraavasti:

" Toyota tuli perässä, kun muut merkit alkoivat lappaa markkinoille täyssähköautoja. Nyt näyttää pelottavasti siltä, että japanilaiset nauravat viimeisenä, kirjoittaa HS:n autotuottaja Esa Juntunen. "

https://www.hs.fi/talous/art-2000010353479.html

Samassa jutussa kerrottiin, että Toyotan osakekurssi on vuodessa noussut 77%.
Mistähän tällainen kurssikehitys kertoo?

33

317

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voi voi, ei se Toyota kulje yhtään paremmin ja ruostuu ihan yhtä nopeasti kuin ennenkin.

      • Anonyymi

        Skodaa edustavan valheellinen näkemys.


      • Anonyymi

        🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

        🔞 ­N­y­­­m­­­f­­­o­m­a­­a­n­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Toyota kiiruhtaa hitaasti ja näyttää ottavan voiton tässä sähköautokisassa. Tämähän oli jo ennustettavissa, sillä Toyotan hybridiautot ovat niin paljon edistyksellisempiä kuin kilpailijoiden hädissään tekemät onnettomat kyhäelmät.

      • Anonyymi

        Myös Toyotan ladattavat hybridit ovat aivan omaa upeaa luokkaansa muiden kyhäelmiin verrattuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös Toyotan ladattavat hybridit ovat aivan omaa upeaa luokkaansa muiden kyhäelmiin verrattuna.

        Latausominaisuus ei hybridi-Toyotassa ole välttämätön. Pelkkä itselataava hybridikoneisto riittää useimmille ihmisille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös Toyotan ladattavat hybridit ovat aivan omaa upeaa luokkaansa muiden kyhäelmiin verrattuna.

        Eiväthän nuo Toyotan ladattavat hybridit eroa juuri mitenkään muiden valmistajien nykyisistä plugareista. Minulla on jo 6-vuotias plugari ajossa. Tuolloin Toyotalla ei ollut kuin tätä surkeampi ladattava Prius myynnissä, varsinainen mopo. Seuraavaksi tämä vaihtuu sähköautoon, ja kalliit tankkaukset loppuvat.


    • Anonyymi

      Millä tavalla se korjasi potin? Suomessa myytiin uusissa autoissa vanhaa tuttua Corollaa marginaalisesti eniten? Ellei yritys tempaise nopeasti kania taikurin hatusta on vaikea nähdä, mitään positiivista kehityksessä missä Toyotan mallistolla on länsimaissa alituinen hintojen korotuspaine, kun puolestaan kilpailijoiden mallit halventuvat. Toisessa suositussa mallissa eli Yariksessa ei ole pian mitään järkeä, koska sähköisiä kauppakasseja on tulossa myyntiin halvalla ja niiden käyttökustannukset ovat murto-osan. Rajallinen ajomatkakaan ei haittaa tuollaisessa käytössä.

      Teslan markkina-arvo on korkeampi siihen liittyvien odotusten vuoksi tulevaisuudessa. Ei sillä ole tuotantokapasiteettia, myyntiä tai voitollista tulosta tällä hetkellä, mikä oikeasti oikeuttaisi yhtiön markkina-arvon. Toyotan markkina-arvo perustuu puolestaan tämän hetkiseen markkina-asemaan. Kurssikehityksen lyhyen aikavälin vertailussa ei ole järjen hiventäkään, koska Teslan volatiliteetti on luonnollisesti huomattavasti korkeampi.

      • Anonyymi

        Toyotan myyntimäärä oli tilaston väärentämistä, joka jo peruttiin.
        Tesla on edelleen ykkösenä.

        Ja mitä toyotan hybridiin tulee, niin on kyllä sellainen murheenkryyni, että kovasti ihmisiä, jotka sellaisia ostaa.
        Toyota Ravia joudun työssäni välillä käyttämään ja kokemuksieni johdosta olen varma, etten itselleni sellaista romua koskaan osta.

        Tesla on markkinajohtaja, hyvästä syystä.


      • Anonyymi

        " Kurssikehityksen lyhyen aikavälin vertailussa ei ole järjen hiventäkään, koska Teslan volatiliteetti on luonnollisesti huomattavasti korkeampi. "


        Minä en tiedä mitä käsite volatiliteetti merkitsee, mutta saattaisiko se Teslan volatiliteetin kova suureneminen johtua siitä, että Elon Musk on alkanut jukisesti käyttää huumeita? Tavalliset ihmiset eivät tee mielellään kauppaa huumemiesten kanssa, joten siksi he eivät halua ostaa Teslaakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Kurssikehityksen lyhyen aikavälin vertailussa ei ole järjen hiventäkään, koska Teslan volatiliteetti on luonnollisesti huomattavasti korkeampi. "


        Minä en tiedä mitä käsite volatiliteetti merkitsee, mutta saattaisiko se Teslan volatiliteetin kova suureneminen johtua siitä, että Elon Musk on alkanut jukisesti käyttää huumeita? Tavalliset ihmiset eivät tee mielellään kauppaa huumemiesten kanssa, joten siksi he eivät halua ostaa Teslaakaan.

        Hinnan vaihtelun suuruus. Se on aina suurempi yrityksellä, jonka osakkeen arvo perustuu odotuksiin eikä tulokseen.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan myyntimäärä oli tilaston väärentämistä, joka jo peruttiin.
        Tesla on edelleen ykkösenä.

        Ja mitä toyotan hybridiin tulee, niin on kyllä sellainen murheenkryyni, että kovasti ihmisiä, jotka sellaisia ostaa.
        Toyota Ravia joudun työssäni välillä käyttämään ja kokemuksieni johdosta olen varma, etten itselleni sellaista romua koskaan osta.

        Tesla on markkinajohtaja, hyvästä syystä.

        Jos puhutaan koko yrityksen autojen myyntimääristä niin Tesla ei ole edes kymmenen suurimman autovalmistajan joukossa. Toyota myy vuodessa 10 miljoonaa autoa ja Tesla ehkä 1,5 miljoonaa autoa. Tesla on edelleen pieni autovalmistaja ja Teslan myyntien kasvukin on pysähtynyt.

        Teslan väittäminen markkinajohtajaksi on valehtelua. Tesla on korkeintaan markkinajohtaja sähköautoissa eikä siinäkään ylivoimainen enää. Koko automarkkinalla Tesla on kääpiövalmistaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos puhutaan koko yrityksen autojen myyntimääristä niin Tesla ei ole edes kymmenen suurimman autovalmistajan joukossa. Toyota myy vuodessa 10 miljoonaa autoa ja Tesla ehkä 1,5 miljoonaa autoa. Tesla on edelleen pieni autovalmistaja ja Teslan myyntien kasvukin on pysähtynyt.

        Teslan väittäminen markkinajohtajaksi on valehtelua. Tesla on korkeintaan markkinajohtaja sähköautoissa eikä siinäkään ylivoimainen enää. Koko automarkkinalla Tesla on kääpiövalmistaja.

        Lisään... Itse asiassa Tesla ei ole ohittanut edes BMW:tä tai Mersua myyntimäärissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos puhutaan koko yrityksen autojen myyntimääristä niin Tesla ei ole edes kymmenen suurimman autovalmistajan joukossa. Toyota myy vuodessa 10 miljoonaa autoa ja Tesla ehkä 1,5 miljoonaa autoa. Tesla on edelleen pieni autovalmistaja ja Teslan myyntien kasvukin on pysähtynyt.

        Teslan väittäminen markkinajohtajaksi on valehtelua. Tesla on korkeintaan markkinajohtaja sähköautoissa eikä siinäkään ylivoimainen enää. Koko automarkkinalla Tesla on kääpiövalmistaja.

        Corollaa väitettiin eniten myydyksi, mutta se olikin huijaus, jonka tojotakin myönsi.
        Tesla Model Y on eniten myyty, hyvästä syystä, onhan se niin paljon noita riisikippoja edellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Corollaa väitettiin eniten myydyksi, mutta se olikin huijaus, jonka tojotakin myönsi.
        Tesla Model Y on eniten myyty, hyvästä syystä, onhan se niin paljon noita riisikippoja edellä.

        Ehkä yksi malli on Toyotan malleja edellä, mutta Toyotalla on valtava määrä erilaisia malleja. Teslalla ainoastaan Model Y myy paljon ja muiden mallien myynti on pientä. Model 3:nkin myynti romahti sen jälkeen kun Model Y ilmestyi. Nyt harvaa edes kiinnostaa Model 3.

        Edelleenkin fakta on, että Tesla ei ole edes 10 suurimman autovalmistajan joukossa. Ja Toyota myy edelleen yli 6 kertaa enemmän autoja kuin Tesla.

        On idiotismia höpöttää vain yhdestä mallista kun muu Teslan autovalmistus on pientä harrastelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä yksi malli on Toyotan malleja edellä, mutta Toyotalla on valtava määrä erilaisia malleja. Teslalla ainoastaan Model Y myy paljon ja muiden mallien myynti on pientä. Model 3:nkin myynti romahti sen jälkeen kun Model Y ilmestyi. Nyt harvaa edes kiinnostaa Model 3.

        Edelleenkin fakta on, että Tesla ei ole edes 10 suurimman autovalmistajan joukossa. Ja Toyota myy edelleen yli 6 kertaa enemmän autoja kuin Tesla.

        On idiotismia höpöttää vain yhdestä mallista kun muu Teslan autovalmistus on pientä harrastelua.

        Tojota ei myy autoja, vaan kehityksessä jälkeen jääneitä tojotia.


    • Anonyymi

      Toyota vähät välittää siitä miksi ihmiskunnan pitää suitsia ilmaston lämpenemistä, siksi japanilaiset keskittyvät polttomoottoreihin.

      • Anonyymi

        Täysin väärä väite. Mitä sitten ajattelet päästöhuijari vikavaakenista? Toyotan autopaletin päästöt ovat kaikkein pienimmät kun puhutaan polttomottoriautoista.


      • Anonyymi

        Saksalaiset automerkit ovat jääneet kauaksi menneisyyteen, koska ne eivät ole tehneet samanlaista rankkaa työtä ympäristön hyväksi, kuten Toyota. Toyotan työ ympäristön hyväksi on jatkunut 30 vuotta.

        Saksalaiset lähtivät epärehelliselle tielle ja laskivat myös autojensa laatua uskoen valloittavansa maailman. Nyt päästöissä huijanneita painaa hirveä häpeätahra.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täysin väärä väite. Mitä sitten ajattelet päästöhuijari vikavaakenista? Toyotan autopaletin päästöt ovat kaikkein pienimmät kun puhutaan polttomottoriautoista.

        Kuka enää viitsii puhua polttomoottoriautoista? Vanhoista fossiilipolttimista, joiden viimeinen myyntipäivä Euroopassa on jo päätetty. Niiden aika on pian ohi, ja Toyota saa myydä niitä vain kehitysmaissa,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka enää viitsii puhua polttomoottoriautoista? Vanhoista fossiilipolttimista, joiden viimeinen myyntipäivä Euroopassa on jo päätetty. Niiden aika on pian ohi, ja Toyota saa myydä niitä vain kehitysmaissa,

        Ei tuota viimeistä myyntipäivää ole mitenkään päätetty kuten idioottina valehtelet. Mikäli polttomoottoriauto kulkee synteettisillä niin niitä saa myydä uutena jopa vuoden 2035 jälkeen. Polttomoottoriautojen myyntiä ei tulla kieltämään, ei edes uusien polttomoottoriautojen myyntiä.

        Eikä tuo vuosi 2035 ole myöskään vielä varmaa.


    • Anonyymi

      Toyota, Tokmanni ja tuulipuku, niistä en luovu.

      • Anonyymi

        Tämä ihminen tuulipukuineen elää vielä 1960-lukua.


    • Anonyymi

      Toyota jämähti pysyvästi korkeimmale podium-paikalle. Huonompienkin merkkien omistajat voisivat antaa aplodeja.

      • Anonyymi

        Toyota on siis voittaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on siis voittaja.

        Toyota osaa tehdä voitokkaita itselataavia hybridiautoja. Muut autotehtaat eivät osaa toimivia hybridiautoja valmistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota osaa tehdä voitokkaita itselataavia hybridiautoja. Muut autotehtaat eivät osaa toimivia hybridiautoja valmistaa.

        Näinhän se asia on. Toyota on edelleen hybridiautojen kunkku.


    • Anonyymi

      Toyotan itselataavat hybridit eivät ole vähäpäästöisiä autoja.

      "Vähäpäästöisten henkilö- ja pakettiautojen (ml. hybridit) CO2- päästöt ovat enintään 50 g/km WLTP-päästömittausmenetelmällä tai enintään 37 g/km NEDC-päästömittausmenetelmällä mitattuna ja kaikkien ajoneuvojen Euro-päästöluokka on vähintään Euro 6."

      • Anonyymi

        Lyhytajo kovilla pakkasilla on kaikenlaisille polttomoottoriautoille täyttä myrkkyä. Myös sähköautojen kulutus on todella kova, mutta sähkö on halvempaa. Siirtyminen lohkolämmittimistä säteilylämmittimiin on johtanut siihen, että moottori ei lämpene yhtä nopeasti ja kulutus on suurempi kuin jopa ysärin autoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lyhytajo kovilla pakkasilla on kaikenlaisille polttomoottoriautoille täyttä myrkkyä. Myös sähköautojen kulutus on todella kova, mutta sähkö on halvempaa. Siirtyminen lohkolämmittimistä säteilylämmittimiin on johtanut siihen, että moottori ei lämpene yhtä nopeasti ja kulutus on suurempi kuin jopa ysärin autoissa.

        Lohkolämmittistä luopuminen oli virheratkaisu. Ilmeisesti säteilylämmitin on halvempi valmistaa ja asentaa paikoilleen. Muuta selitystä en näin järjettömälle muutokselle pysty antamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lyhytajo kovilla pakkasilla on kaikenlaisille polttomoottoriautoille täyttä myrkkyä. Myös sähköautojen kulutus on todella kova, mutta sähkö on halvempaa. Siirtyminen lohkolämmittimistä säteilylämmittimiin on johtanut siihen, että moottori ei lämpene yhtä nopeasti ja kulutus on suurempi kuin jopa ysärin autoissa.

        Onhan Webastot ja Eberit jo keksitty! Niillä auto lämpenee nopeammin, myös sisältä. Sähkärit ovat sitten aivan omaa luokkaa.Kännykästä lämmitys tai viilennys päälle, ja auto on hetkessä sopivan lämpöinen. Lohkolämmitin on niin 70-lukua.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1615
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      174
      1290
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1090
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1057
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      936
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      871
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      44
      868
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      820
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      753
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      748
    Aihe