Ateisti Tuomas Enbuske löysi Jumalan

Anonyymi-ap

... käyttämällä ateistin älyään ja päättelykykyä.

Tämä on kyllä ollutkin todellinen älyn näyte! Aito etsintä, joka tuotti tuloksen. Tuollaista ateistia ihailen, on käyttänyt älyään oikeaan asiaan!

Itselläni on samanlainen asenne asiaan kuin asiaan: kuuntelen, kiinnitän huomioni yksityiskohtiin, mahd. kysyn, sitten aloitan etsinnän, pengon tietoa sieltä, täältä, luen. Aiemmin läjäpäin kirjoja, nykyään nopea netti helpottaa etsinnässä.

Olen itse tuntenut lukuisia eri ateisteja ja tiedän minkälainen, uskoon nähden seinä, kova kivimuuri ja pimeys siellä on vastassa; sitä muuria ei noin vain murretakaan.

Onnittelen Enbuskea, hän teki jotain ennenkuulumatonta, ainakin varsin harvinaista. Omakin hengellisyyteni on myös tuollaista, vakavamielistä luterilaisuutta, herätyskristillisin nyanssein.

Hänen uskossaan ilmenee selkeästi myös hänen tiedostamansa sekä maailman että itsensä syntisyys. Kaipaus pimeydestä valoon ja sen lahjaksi saaminen. (Luuk. 15:11-32, Tuhlaajapoika.)

- Yle kertoo seuraavaa:
https://yle.fi/a/74-20083498

- Iltalehti kertoo näin:
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/cb03a90c-e60d-4cb5-864e-02cf3740e7b1 :

>>Yle: Tuomas Enbuske tuli uskoon

Mediapersoona kertoo Ylelle päätyneensä nykyiseen maailmankatsomukseensa pitkän pohdinnan päätteeksi.<<...

... >>Olen niin tavallinen luterilainen kuin olla ja voi. En halua hihhuloida enkä puhua kielillä. Käyn messussa joka sunnuntai, ja siellä pitää olla sellainen kenkiin tuijotteleva pappi. Olen aina ajatellut, että Pyhän Hengen kosketus on naisten ja helluntailaisten juttuja, Enbuske kertoo Ylelle.

Enbuske katsoi olevansa aiemmin ateisti, mutta nykyajan ilmapiiri ja esimerkiksi woke-ajatteluun liittyvät tabut muodostivat hänen mielestään samankaltaisia lokeroita kuin kristinusko aikanaan. Enbuske kertoo Ylelle, että kristinusko alkoi vaikuttaa paremmalta kuin se, ”mitä meille nyt tarjoillaan”.<< ... ...

12

232

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Luukkaan evankeliumi 15:11-32. Kertomus Tuhlaajapojasta:
      11 Vielä hän sanoi: "Eräällä miehellä oli kaksi poikaa.
      12 Ja nuorempi heistä sanoi isälleen: 'Isä, anna minulle se osa tavaroista, mikä minulle on tuleva'. Niin hän jakoi heille omaisuutensa.

      13 Eikä kulunut montakaan päivää, niin nuorempi poika kokosi kaiken omansa ja matkusti pois kaukaiseen maahan; ja siellä hän hävitti tavaransa eläen irstaasti.
      14 Mutta kun hän oli kaikki tuhlannut, tuli kova nälkä koko siihen maahan, ja hän alkoi kärsiä puutetta.
      15 Ja hän meni ja yhtyi erääseen sen maan kansalaiseen, ja tämä lähetti hänet tiluksilleen kaitsemaan sikoja.
      16 Ja hän halusi täyttää vatsansa niillä palkohedelmillä, joita siat söivät, mutta niitäkään ei kukaan hänelle antanut.

      17 Niin hän meni itseensä ja sanoi: 'Kuinka monella minun isäni palkkalaisella on yltäkyllin leipää, mutta minä kuolen täällä nälkään!
      18 Minä nousen ja menen isäni tykö ja sanon hänelle: Isä, minä olen tehnyt syntiä taivasta vastaan ja sinun edessäsi
      19 enkä enää ansaitse, että minua sinun pojaksesi kutsutaan; tee minut yhdeksi palkkalaisistasi.'

      20 Ja hän nousi ja meni isänsä tykö. Mutta kun hän vielä oli kaukana, näki hänen isänsä hänet ja armahti häntä, juoksi häntä vastaan ja lankesi hänen kaulaansa ja suuteli häntä hellästi.
      21 Mutta poika sanoi hänelle: 'Isä, minä olen tehnyt syntiä taivasta vastaan ja sinun edessäsi enkä enää ansaitse, että minua sinun pojaksesi kutsutaan'.

      22 Silloin isä sanoi palvelijoilleen: 'Tuokaa pian parhaat vaatteet ja pukekaa hänet niihin, ja pankaa sormus hänen sormeensa ja kengät hänen jalkaansa;
      23 ja noutakaa syötetty vasikka ja teurastakaa. Ja syökäämme ja pitäkäämme iloa,
      24 sillä tämä minun poikani oli kuollut ja virkosi eloon, hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt.' Ja he rupesivat iloa pitämään.

      25 Mutta hänen vanhempi poikansa oli pellolla. Ja kun hän tuli ja lähestyi kotia, kuuli hän laulun ja karkelon.
      26 Ja hän kutsui luoksensa yhden palvelijoista ja tiedusteli, mitä se oli.
      27 Tämä sanoi hänelle: 'Sinun veljesi on tullut, ja isäsi teurastutti syötetyn vasikan, kun sai hänet terveenä takaisin'.
      28 Niin hän vihastui eikä tahtonut mennä sisälle; mutta hänen isänsä tuli ulos ja puhutteli häntä leppeästi.

      29 Mutta hän vastasi ja sanoi isälleen: 'Katso, niin monta vuotta minä olen sinua palvellut enkä ole milloinkaan sinun käskyäsi laiminlyönyt, ja kuitenkaan et ole minulle koskaan antanut vohlaakaan, pitääkseni iloa ystävieni kanssa.
      30 Mutta kun tämä sinun poikasi tuli, joka on tuhlannut sinun omaisuutesi porttojen kanssa, niin hänelle sinä teurastit syötetyn vasikan.'

      31 Niin hän sanoi hänelle: 'Poikani, sinä olet aina minun tykönäni, ja kaikki, mikä on minun omaani, on sinun.
      32 Mutta pitihän nyt riemuita ja iloita, sillä tämä sinun veljesi oli kuollut ja virkosi eloon, hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt.'"
      🕊

      • Anonyymi

        😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

        💋 ­­­N­­y­­m­­f­­­o­­­m­­­a­a­­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Tuomas Enpaska eli Tuppu Noshit

      • Anonyymi

        Enbuske pa+ka on aina ollut suuri inhokkini.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enbuske pa ka on aina ollut suuri inhokkini.

        Itse ihailen nyt häntä entistäkin enemmän. Tuon ateistin arvo nousi silmissäni huimasti.

        Tuota ateisti-jengiä itse sen verran paljon elämässäni tuntenut, että Enbuske osoittautui todella lahjakkaaksi älyköksi: uskaltautui kyseenalaistaa aiemmat uskomuksensa ja testata jotain uutta.

        Itselläni on sama elämänasenne. Ilmenee tälläkin foorumilla. = Kun luen jotain itselleni uutta asiaa ja se herättää edes alkeellisen mielenkiintoni, lähden nettiin metsästämään asiasta enemmänkin tietoa. Joko sitten otan sen tai ("toistaiseksi") jätän. Näin oppii asioita.

        Uskonasiatkin olen itse itselleni selvittänyt. En pelkästään vain "usko pappeja ja saarnamiehiä" ja "näin kirkko opettaa", vaan luen eri näkemyksiä, vertaan niitä muuhun tietooni aiheesta (teologia).

        Synnyin lahkolaisvanhemmille, itse väestörekisteriin. Kotona ja heikäläisten hengellisesti pinnallisessa, nk. humppa-"seurakunnassa", itselleni valehdeltiin kristinuskon opinkappaleista lähes tulkoon kaikki, demonisoitiin ne. Päätinkin sitten ihan itse ottaa selvää, että mitä pahaa se Lutteri oikein on opettanut.

        Huomasin, että Lutherhan on hengellisesti todella syvällinen pappismies. Jätin opillisesti epäselvän ja vihamielisen lahkojoukon ja liityin Suomen ev.l. kirkkoon. Sittemmin kylläkin myös erosin, kun havaitsin sen tosiasian, ettei Suomen ev.l.kirkko opetuksissaan ja toimissaan itse noudattanut, ei Raamatun sanaa, ei edes pintapuolisestikaan Lutheria. Uskoltani olen silti edelleen "vanhan ajan lutherilainen". Myös Ortodoksisen kirkon kanssa olen ollut jossain määrin tekemisissä. Jumalanpalvelusten ja tuon kirkon pyhä ilmapiiri vetoavat itseeni. Venäjällä käydessäni olen siellä aina hakeutunut kirkkorakennuksiin.

        Usko ikuinen / Вера вечна, вера славна:
        https://www.youtube.com/watch?v=OvwnGneuydA

        >>Вера бедных и богатых,
        Всех людей, простых и знатных.
        Наша Вера Православна!
        Вера наша благодатна!
        Вера вечна, вера славна!
        Наша Вера Православна!

        Родила святых народу
        Пить даешь живую воду
        Соль земли и миру мера,
        Лучше нету этой Веры!
        Веры вечной, веры славной!
        Нашей Веры Православной!

        Род славянский просветила,
        Святой Русью окрестила
        Верой верной, верой славной!
        Нашей Верой Православной!

        Вера истинная вечна
        Вера наша бесконечна
        Есть и будет вера славна
        Наша вера - Православна
        Вера вечна, вера славна!
        Наша Вера Православна!
        Православна!<<
        =
        >>Köyhien ja rikkaiden usko,
        Kaikki ihmiset, yksinkertaiset ja jalot.
        Uskomme on ortodoksinen!
        Uskomme on armoa täynnä!
        Usko on ikuista, usko on loistava!
        Uskomme on ortodoksinen!

        Hän synnytti pyhiä ihmisille
        Annat minulle elävää vettä juotavaksi
        Maan suola ja maailman mitta,
        Ei ole parempaa kuin tämä usko!
        Ikuinen usko, loistava usko!
        Ortodoksinen uskomme!

        Valaisi slaavilaisen rodun,
        Kastettu Pyhä Venäjä
        Uskollinen usko, loistava usko!
        Ortodoksinen uskomme!

        Todellinen usko on ikuista
        Uskomme on loputon
        Usko on ja tulee olemaan kunniakas
        Uskomme on ortodoksinen
        Usko on ikuista, usko on loistava!
        Uskomme on ortodoksinen!
        Ortodoksinen!<<

        Näistä, Laatokan Valamon veljestön lauluista pidän paljon:
        https://www.youtube.com/watch?v=t6XyCu4gXoY

        Вера вечна, вера славна,
        вера Православна. ☦ 🕯
        *


    • Anonyymi

      Ou mai gaad Enpuske #KAJAHTI# uskooon!!!!!!

      • Anonyymi

        Enpaska saa jatkossa televisiosta jonkun ohjelman vetääkseen, jossa puhutaan "henkeviä" tai muuta paskaa. Täysin laskelmoitu uskoontulo psykopaatilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enpaska saa jatkossa televisiosta jonkun ohjelman vetääkseen, jossa puhutaan "henkeviä" tai muuta paskaa. Täysin laskelmoitu uskoontulo psykopaatilta.

        Tuskinpa. Kukaan ei voi teeskennellä "uskovaa kristittyä" niin, ettei jossain vaiheessa, jopa hyvinkin pian, jossain joukossa, kävisi käry.

        Ei ainakaan ateisti tässä onnistuisi.

        Uskovat kristityt tunnistavat aitouden sekä toisaalta myös teatterin. Teatteri menee läpi vain muuhun teatteriväkeen. "Uskovaisuutta" on nk. eri tasoista.

        On myös olemassa laji nimeltä "uskonnollisuus = tämä on vasta asian harrastelua, ei todellista uskoa / -vaisuutta. Enbuskesta kuulee heti, että hän ei vain "harrastele", hän uskoo aidosti.

        (Ent.) aidosti ateistit ovat siitä tarkka ihmislaji, että he joko todella uskovat, tai sitten eivät. Turhaan, uskonnolliseen harrasteluun ei ateisti hukkaisi aikaansa.

        Mitä syvällisemmin näitä asioita joku tuntee, sitä harvempi on tämä joukkokin.

        Noin pääpiirteittäin olen sitä mieltä, että joskin joissain kohdin en ole kanssaan ihan samaa mieltä, niin hän käsittääkseni on aidosti uudestisyntynyt ja nk. "oikealla Tiellä". Hän tulee tuosta vielä paljon nk. hengellisesti kasvamaan.

        Siunausta hänelle. 🫠


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskinpa. Kukaan ei voi teeskennellä "uskovaa kristittyä" niin, ettei jossain vaiheessa, jopa hyvinkin pian, jossain joukossa, kävisi käry.

        Ei ainakaan ateisti tässä onnistuisi.

        Uskovat kristityt tunnistavat aitouden sekä toisaalta myös teatterin. Teatteri menee läpi vain muuhun teatteriväkeen. "Uskovaisuutta" on nk. eri tasoista.

        On myös olemassa laji nimeltä "uskonnollisuus = tämä on vasta asian harrastelua, ei todellista uskoa / -vaisuutta. Enbuskesta kuulee heti, että hän ei vain "harrastele", hän uskoo aidosti.

        (Ent.) aidosti ateistit ovat siitä tarkka ihmislaji, että he joko todella uskovat, tai sitten eivät. Turhaan, uskonnolliseen harrasteluun ei ateisti hukkaisi aikaansa.

        Mitä syvällisemmin näitä asioita joku tuntee, sitä harvempi on tämä joukkokin.

        Noin pääpiirteittäin olen sitä mieltä, että joskin joissain kohdin en ole kanssaan ihan samaa mieltä, niin hän käsittääkseni on aidosti uudestisyntynyt ja nk. "oikealla Tiellä". Hän tulee tuosta vielä paljon nk. hengellisesti kasvamaan.

        Siunausta hänelle. 🫠

        En-paskan marjat


    • Anonyymi

      Minkälaisen Jumalan? Onko se ala-astraalissa vai ylä-astraalissa, Archon järjestelmässä vai sen ulkopuolella?

      • Anonyymi

        Raamatun Jumalan. Asuu Taivasten Valtakunnassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun Jumalan. Asuu Taivasten Valtakunnassa.

        Ja peittoaa tuollaiset VinkuIntialaiset Saatanat mennen ja tullen.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      94
      1981
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      417
      1542
    3. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      91
      1293
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      14
      1086
    5. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      72
      1031
    6. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      10
      996
    7. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      179
      979
    8. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      49
      959
    9. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      247
      916
    10. Pelkäätkö että olisin

      Ilkeä sulle jos nähtäisiin? Naiselta miehelle
      Ikävä
      74
      837
    Aihe