Suomessa ladattavien hybridien kuskit ajavat noin 16.000 km vuodessa, ostavat polttoainetta 200 eurolla vuodessa ja ajavat muut ajonsa sähköllä. Itse mukaan lukien.
Päästöt eivät todellakaan ole tuollaiset.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/859dda84-fe46-4817-990d-488ba153bdfd
Tämä Saksan kätyrin EU:n aineisto päästöistä ei pidä paikkaansa.
11
209
Vastaukset
- Anonyymi
No, mutta kun Volkswagen haluaa hävittää ladattavat hybridit kun ei osaa valmistaa niitä ja haluaa keskittyä sähköautoihin.
- Anonyymi
Mitäs nuo liikenteessä VW:n ladattavat hybrid oikein ovat? Höpö Tero taas vauhdissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitäs nuo liikenteessä VW:n ladattavat hybrid oikein ovat? Höpö Tero taas vauhdissa.
Onhan niitä liikenteessä vaikka se ei niitä osaakaan valmistaa.
- Anonyymi
Nuo tiedot ovat luultavimmin oikeita. Monet ladattavien hybridien omistajat eivät aja käytännössä ollenkaan sähköllä. Jos ladattava hybridi on saatu työsuhdeautona niin usein sillä on kannatavampaa kulkea bensalla kuin sähköllä. Siksi työsuhdeautoja ei vaivauduta lataamaan.
Ja nämä tiedot ovat Euroopasta, ei Suomesta. Suomen tiedoilla ei ole paskankaan väliä tässä kohdassa, koska Suomi on vain pikkiriikkinen osa dataa. Keski-Euroopassa sähkö on yleensä paljon kalliimpaa ja bensa usein halvempaa, joten sähköllä ei edes säästä yhtä paljon. Jopa pikalaturien sähkö on Keski-Euroopassa kalliimpaa kuin Suomessa.
Minkä lisäksi sinun mainitsemasi lukemat ovat kyselyistä ja kyselyt ovat erittäin epäluotettavia. Ensinnäkin niiden vastausprosentti harvemmin on edes yli 20%, joten valtaosa ei niihin vastaa. Ja toiseksi, suurin osa vastaajista ei seuraa kunnolla sitä miten suuri osuus ajosta on sähköllä ja kuinka suuri osa bensalla. Valtaosa heittää luvut hatusta ja yleensä sähkön osuus arvioidaan todellista korkeammaksi. Ainoa luotettava luku saataisiin suoraan auton tietokoneesta, jos sitä vain ei ole manipuloitu.- Anonyymi
Lisään... Lisäksi Keski-Euroopassa asutus on tiheämpää ja kotona lataaminen on harvoille mahdollista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisään... Lisäksi Keski-Euroopassa asutus on tiheämpää ja kotona lataaminen on harvoille mahdollista.
Erittäin totta. Keskieuroopassa ei ole lämpötolppia kerrostaloissa eikä talojen sähkösyöttö edes kestäisi isompaa sähköautojen latauskäyttöä. Siellä kun monasti liesi ja vesi lämpiää kaasulla eikä saunoja ole.
- Anonyymi
Suurin osa työsuhdeautoilijoista maksaa polttoaineet itse joten en ymmärrä tuota logiikkaa. Mitä järkeä on olla lataamatta jos vaihtoehtona on polttoaineella ajo.
Keskieutoopassa harvalla on kotilatausmahdollisuus ja julkiset lataukset on siellä hinnoteltu niin että sähkönlatauksesta saadaan hyvät katteet. Siellä ei sähköllä ajaminen ole välttämättä lainkaan edullisempaa kuin polttoaineella, joten on ymmärrettävää, ettei monet viitsikkään sitten ladata.
Nuo plugarien WLTP luvut on kyllä aivan täyttä diipadaapaata, turhia lukuja vailla merkitystä. Itsellä oli plugari kolmen vuoden ajan ja keskikulutus n. 3l/100km luokkaa ja auto oli aina latauksessa kun vain oli mahdollista. Toisilla kulutus on sitten lähellä 0l/100km, mutta sellaiseen profiiliin sopisi ehkä paremmin täyssähköauto. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suurin osa työsuhdeautoilijoista maksaa polttoaineet itse joten en ymmärrä tuota logiikkaa. Mitä järkeä on olla lataamatta jos vaihtoehtona on polttoaineella ajo.
Keskieutoopassa harvalla on kotilatausmahdollisuus ja julkiset lataukset on siellä hinnoteltu niin että sähkönlatauksesta saadaan hyvät katteet. Siellä ei sähköllä ajaminen ole välttämättä lainkaan edullisempaa kuin polttoaineella, joten on ymmärrettävää, ettei monet viitsikkään sitten ladata.
Nuo plugarien WLTP luvut on kyllä aivan täyttä diipadaapaata, turhia lukuja vailla merkitystä. Itsellä oli plugari kolmen vuoden ajan ja keskikulutus n. 3l/100km luokkaa ja auto oli aina latauksessa kun vain oli mahdollista. Toisilla kulutus on sitten lähellä 0l/100km, mutta sellaiseen profiiliin sopisi ehkä paremmin täyssähköauto.Nyt ei ole kyse Suomen autoilijoista vaan koko Euroopan autoilijoista. Monilla työsuhdeautoilijoilla on vapaa autoetu eli työnantaja maksaa bensatkin. Ehkä vapaa autoetu on yleisempää Keski-Euroopassa.
"julkiset lataukset on siellä hinnoteltu niin että sähkönlatauksesta saadaan hyvät katteet."
Itse asiassa lähes kaikki latausfirmat ovat vielä tappiollisia. Ei ne voittoa tee, koska latauspisteiden asennuksiin on mennyt paljon rahaa ja nuo rahat pitäisi saada takaisinkin. Ja tietenkin firmojen pitää usein maksaa vuokraa tilasta eikä ylläpitokaan ilmaista ole. Siksi hintojen pitääkin olla monta kertaa enemmän kuin sähkön hinta.
- Anonyymi
Suomessa pitää lähteä lämpimästä parkkihallista, jos meinaa ajaa talvikeleillä plugarilla sähköisesti.
- Anonyymi
Jollakin kiinan ihmeellä on varmastikkin näin.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek184631Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4982437Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1422001Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.181909- 811586
- 1461505
- 121186
- 102984
- 124842
Olisitko maailmani?
Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik40839