Verensiirto tositilanteessa

Anonyymi-ap

Kuinka moni on ottanut verensiirron tosipaikan tullen?

31

362

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En ole Jehovan todistaja, mutta pakko kertoa, että vuosia sitten sain siirtoverta, enkä itse edes tiennyt siitä mitään, makasin teholla koomassa.
      Kenties se auttoi osittain henkeni pelastamisessa.

      • Anonyymi

        Tyttäreni tarvitsi punasoluja. Lääkäri sanoi, että joko hyvällä tai huostaanoton kautta.

        Ei siinä paljon inisty, sanoin että Ok antaa mennä. Vaimo huusi minulle, mutta hiljeni, kun käskin mennä raivoamaan lääkärille. Ei mennyt.

        Kyllä Suomessa hoidetaan, ilman vanhempien suostumusta tavalla tai toisella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyttäreni tarvitsi punasoluja. Lääkäri sanoi, että joko hyvällä tai huostaanoton kautta.

        Ei siinä paljon inisty, sanoin että Ok antaa mennä. Vaimo huusi minulle, mutta hiljeni, kun käskin mennä raivoamaan lääkärille. Ei mennyt.

        Kyllä Suomessa hoidetaan, ilman vanhempien suostumusta tavalla tai toisella.

        No kai se on paljon parempi, että hoidetaan.
        Mitä jos antaa omaisen kuolla sen takia, ettei anna lupaa hoitaa ? Eikö siinä alkaisi tulla aika lailla syyllisyyden tunteita, ym. ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyttäreni tarvitsi punasoluja. Lääkäri sanoi, että joko hyvällä tai huostaanoton kautta.

        Ei siinä paljon inisty, sanoin että Ok antaa mennä. Vaimo huusi minulle, mutta hiljeni, kun käskin mennä raivoamaan lääkärille. Ei mennyt.

        Kyllä Suomessa hoidetaan, ilman vanhempien suostumusta tavalla tai toisella.

        Tämä on monelle JT-vanhemmalle salaisesti huojentava tieto, että alaikäiset hoidetaan vaikka huostaanoton kautta. Mutta on oikeasti mahtavaa jos joku antaa suoraselkäisesti itse luvan verensiirtoon lapselleen. Tyttäresi tietää nyt että olet aina valmis suojelemaan häntä vaikeissakin tilanteissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kai se on paljon parempi, että hoidetaan.
        Mitä jos antaa omaisen kuolla sen takia, ettei anna lupaa hoitaa ? Eikö siinä alkaisi tulla aika lailla syyllisyyden tunteita, ym. ?

        Vartiotornin alttarille on tärkeää saada veriuhreja. Se kertoo esimerkillisyydestä ja lujasta uskosta järjestöä kohtaan.


    • Anonyymi

      Tosipaikassa ei voida potilaalta edes kysyä, joten mitä sinä tällä kysymyksellä ajat takaa?

      • Anonyymi

        Sitä, että kuinka moni ottaa verensiirron, jos on tajuissaan, ja on kyse elämästä ja kuolemasta?


    • Anonyymi

      Minkä päätöksen tekevät todistaja-vanhemmat jos oma lapsi todennäköisesti kuolee ilman verensiirtoa? Minuakin kiinnostaisi tietää.

      • Anonyymi

        Jos lapsi ei ole käynyt kasteella, hän ei ole JT. Miten vanhemmat voivat tehdä lapsen puolesta myönteisen päätöksen verensiirrosta? Tuntuu omituiselta. Uskonasiat ovat alaikäisyydestä huolimatta henkilökohtaisia..


      • Anonyymi

        Tanskassa todistajavanhemmat lähtivät aikoinaan autolla lapsensa kanssa pakoon, kun lapselle tuli antaa verensiirto, poliisiauto perässä.

        Tästä Tanskan lehdistö kirjoitti, ja Tanskassa lahkon jäsenkato sai tuntuvan lisän.

        Englannissa tunnetaan tapaus, jossa poliisi vei lapsen verensiirtohoitoon ja kun oli aika palata kotiin, vanhemmat kieltäytyivät ottamasta vastaan, koska oli annettu verensiirto.
        Erityisen fanaattista vartiotornismia siis, mutta ehkä olivat olleet myös kyvyttömiä kiintymään. Ja voihan spekuloida vielä lasta ei-toivotuksi.
        Mutta kun tuo lapsi kasvaa, hän aikanaan joutuu avaamaan oven vartiotornikaupustelijoille hänkin. Ehkä vanhemmilleenkin.


      • Anonyymi

        Tanskassa todistajavanhemmat lähtivät aikoinaan autolla lapsensa kanssa pakoon, kun lapselle tuli antaa verensiirto, poliisiauto perässä.

        Tästä Tanskan lehdistö kirjoitti, ja Tanskassa lahkon jäsenkato sai tuntuvan lisän.

        Englannissa tunnetaan tapaus, jossa poliisi vei lapsen verensiirtohoitoon ja kun oli aika palata kotiin, vanhemmat kieltäytyivät ottamasta vastaan, koska oli annettu verensiirto.
        Erityisen fanaattista vartiotornismia siis, mutta ehkä olivat olleet myös kyvyttömiä kiintymään. Ja voihan spekuloida vielä lasta ei-toivotuksi.
        Mutta kun tuo lapsi kasvaa, hän aikanaan joutuu avaamaan oven vartiotornikaupustelijoille hänkin. Ehkä vanhemmilleenkin.


      • Anonyymi

        Ei kuole Suomessa.


    • Minulla on muutamankin kerran ollut tosipaikka verensiirrossa, Viimeksi ostin kerran sian verta kaupasta ja siirsin sen ensin jääkaappiin, siirsin pannulle, tein verilättyjä, siirsin edelleen suuhuni. Ja sitten lopulta siirsin Peräilman säestyksellä WC-pönttöön.

    • Anonyymi

      Tuo todistajien verensiirto on taikauskoa. Järkyttävää. Ja sitäkö pidetään Jumalan tahtona?Sairas järjestö. Toivottavasti joku siellä vanhimmissa saisi taas valonvälähdyksen ja uutta tietoa ettei ihmiset turhaan kuole. Turhaa surua monelle ihmiselle.

      Järjestö haluaa pitää kuoleman avaimia kädessään. Saata...linen järjestö tulee itselleni mieleen. Kultti.

    • Anonyymi

      Minä sain verensiirron 80-luvulla, mihin se johti, minusta tuli pilleristi, jota en tarvinut aikaisemmin.
      Olen syönyt yhtä pilleriä lähes 50 vuotta, onneksi pilleri ei ole vienyt minua konkurssiin!
      Kannattaa siis miettiä 2 x ottaako verensiirron ja luovuttaa jo verta.
      Olen luovuttanut verta 2x, olen siis tehnyt luovutuksen johdosta 2 ihmisestä myös pilleristi, tietämättä i!!!

      • Anonyymi

        Pilleristä? Mihin sitä pilleriä tarvitset ja mikä siinä verensiirrossa sen aiheutti? Ei kuulosta uskottavalta.


      • Keksi parempi juttu. Käytä mielikuvitusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pilleristä? Mihin sitä pilleriä tarvitset ja mikä siinä verensiirrossa sen aiheutti? Ei kuulosta uskottavalta.

        Ota verensiirtoja ihan vapaasti!


      • Anonyymi
        kookoo5 kirjoitti:

        Keksi parempi juttu. Käytä mielikuvitusta.

        Myös mielestä kuvituksella pääsee eroon homoudesta


      • Anonyymi
        kookoo5 kirjoitti:

        Keksi parempi juttu. Käytä mielikuvitusta.

        Jos verenluovuttaja käyttää joitakin riippuvuutta aiheuttavia lääkkeitä, luulisi, että verensaaja saa saman riippuvuuden.


      • Anonyymi

        Kyllä minäkin pillerit mieluummin valitsisin kuin kuoleman.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Myös mielestä kuvituksella pääsee eroon homoudesta

        Silläkö sinä onnistuit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos verenluovuttaja käyttää joitakin riippuvuutta aiheuttavia lääkkeitä, luulisi, että verensaaja saa saman riippuvuuden.

        Verenluovuttajien veri tutkitaan, tiedoksi vaan.
        Nistit ja pilleristit eivät kelpaa luovuttajiksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos verenluovuttaja käyttää joitakin riippuvuutta aiheuttavia lääkkeitä, luulisi, että verensaaja saa saman riippuvuuden.

        No ei tietenkään saa. Ainoa mikä verensiirrossa voi tarttua on Peräilmaumpi. Ja se sitten vakava ja erittäin masentava tila onkin. Siihen ei oikein ole muuta hoitoa kuin että rukoilee ja syö hernevelliä. Niin usein ja kauan, että jeesus tai paine avaa rektumin. Ja voi taas riemumiellä laskea Peräilmaa.


      • Anonyymi

        Älä viitsi valehdella.


    • Anonyymi

      Anonyymi 2024-04-15 18:17:36

      "Tuo todistajien verensiirto on taikauskoa"

      Turunen on tutkinut verensiirtokiellon kehityksen lahkon omista painotuotteista.

      Olivat käyttäneet ensin jotain vanhempaa kirjaa, jossa oli spekuloitu siirtoveren toimivan ravintona.
      Turusen kirjassa on myös lähdeviittteet mukana.

      USA:n asianajajat ovat esittäneet syyksi, ettei verensiirtokieltoa kumota, että kumoaminen merkitsisi juridisesti sellaisen virheen tunnustamista, että siitä seuraisi vahingonkorvausvelvollisuus verensiirtokiellon uhrina kuolleiden omaisille.

      Jossakin oppien kehitysvaiheessa vartiotornista painettiin numero, jossa leuhkittiin sillä että pikkulapset olivat kuolleet lahkon verensiirtokiellon uhrina. Lapsista oli värivalokuvia.

      Tuo numero oli lahkon nettisivuilla Suomessa, mutta sen sortin muutos on kuulemma tapahtunut että on poistettu.

      Veren syömiseenhän taas UT suorastaan kehottaa.

      1. Kor. 10:27 "Jos joku, joka ei usko, kutsuu teitä ja te tahdotte mennä hänen luokseen, niin syökää kaikkea, mitä eteenne pannaan"
      -Siis myös veripalttua

    • Anonyymi

      En ole ottanut tosipaikan tulleen vaan aina ihan vain leikilläni.

      • Anonyymi

        Kaikki leikkaukset eivät ole suuria.niihin on helpompi sanoa, että ei halua verensiirtoa.onnettomuudet esimerkiksi ovat eri asia.


    • Anonyymi

      Voiko Jehovan todistelu tarttua veren välityksellä?

    • Anonyymi

      Tämä on hyvä esimerkki siitä, mitä tuollainen liiallinen opettajissa roikkuminen pahimmillaan saa aikaan. Ei Herra halua kenenkään ihmisen kuolemaa, vaan että he pelastuisivat.

      Eikö ihmisille ole annettu juuri ymmärrystä lääketieteestä että voimme näin tehdä. Sehän on rakkautta lähimmäistään kohtaan mitä suurimmassa määrin. Itse ainakin kiitän Jumalaa hyvistä lääkäreistä.

    • Anonyymi

      Varmaan aika monikin, koska SPR:n toiminta rahoitetaan pitkälti veren myynnillä. Vai mitä tarkoitat?

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8346
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe