Tuntuu hurjalta ja tosi vastenmieliseltä kuulla eläkkeiden veron kiristyksestä. Ne ihmiset, jotka ovat eläkkeellä, ovat vielä sota-ajan lapsia ja sotineet isänmaan puolesta, toki heitä on enää vähän. Sotien jälkeen syntyneet lapset sotia käyneille vanhemmille ovat syntyneet 40-50-luvulla. Töitä varmasti joutuivat tekemään; osa opiskeli "hyvän" ammatin. Kaikilla ei siihen ollut mahdollisuutta. Mutta se on varma että jokainen teki töitä. Kuulostaa järkyttävältä että täyden "palvelun" yhteiskunnalle tehneiden ihmisten eläkkeen verotukseen tulisi vielä kiristyksiä. Ja terveydenhuoltoon lisäkustannuksia. Sehän on tuplaten ellei triplaten enemmän pois eläkeikäisiltä. Onko tarkoitus eliminoida eläkeläiset? Juuri eläköitynyt yhteiskuntaluokka on tämän kotimaan saanut kasvuun ja hyvinvointiin. Tämän päivän eduskunnassa olevat ihmiset ovat nuorempaa sukupolvea ja heillä ei todellakaan ole mitään näkemystä siitä, miten tätä maata johdetaan. Ihan aluksi voisi karsia eduskunnan kuluista, etuuksista, pudonneiden ns. eläkkeistä ja kaikista muista eduista jotka veronmaksajat maksaa. Hyi, hävetkää. Mieheni teki töitä ja maksoi veroja 47-vuotta, itsekin maksoin veroja 45-vuotta. Eikö se riitä??? Nyt Purra ja kaikki muut; teidän palkoista olisi vara pienentää. Ei olisi tällaista suomea jos vanhempamme ja eläköityneet ihmiset emme olisi antaneet kaikkemme synnyinmaan hyväksi. Edellinen presidenttimme oli esimerkillinen, hän pienensi kulujaan. Oletko valmis samaan, arvon valtiovarainministeri? Ja kaikki muut eduskunnassa. Mutta totta se tosiaan on; taitaa vaan kaikki omaa etuansa vaalia. Se on tosi surullista. Nykyisessä eduskunnassa ei tosiaan taida olla montaakaan jäsentä jotka oikeasti ajattelisivat yhteiskunnan etua. No, tämä oli eläkeläisen kannanotto, mutta olen sanojeni takana, joka ikisen. Tämä kaikki vaan luo yhteiskuntaan välinpitämättömyyden meininkiä, jos millään ei ole mitään väliä, niin antaa mennä. Mutta siinä samalla saattaa hävitä koko kotimaa. Mielestäni kastijakoa ei ole suomessa ollut mutta nyt tuntuu uudet tuulet puhaltavan; ne eläkeläiset ja muut yhteiskunnalle rasitteita tuovat ihmiset. Olen ymmärtänyt että rasismi on suomessa kielletty. Onko tämä sitä piilorasismia?
Eläkeläisten verotuksen kiristäminen
Anonyymi-ap
2
113
Vastaukset
- Anonyymi
Eläkeläisten lisäverotuksen voisi järjestää lisäveromuutoksella.
Nykyisin 5,85% lisävero lähtee 47 000 vuosieläkkeestä.
Siihen voisi tehdä inflaatio tarkistuksen eli alkaen 50 000 eurosta 5 % ja siitä prosentti lisää kymppitonnia kohti eli 100 000 lisävero olisi jo 10 %. Tai löysempi versio prosentti lisää kahtakymppiä kohti eli 10 % jos eläke on 200 000.
Ei ahdinko, eikä toiselle luukulle menoa.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241576- 301426
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611279Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!731270- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761189Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 541008
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18992Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per179883