Työkyvyttömyyseläke

Anonyymi-ap

Hei.. Haluaisin kysyä kokemuksia siitä kannattaako työttömän hakea kuntoutustukea/eläkettä yksityisen psykiatrin kautta? Kunnallinen psykiatri kiristi kuntouttavaan työtoimintaan kun sanoi ettei minun diagnooseilla saa tai kannata mitään hakea kun ei tule onnistumaan... Hän siis muutti koko asenteen minua kohtaan siinä vaiheessa kun piti tehdä päätöksiä jatkosta.. Diagnoosina minulla on 3 eri persoonallisuushäiriötä, vakava paniikkihäiriö, sosiaalisten tilanteiden pelko, ahdistuneisuus häiriö jne haluaisin oikeasti neuvoja ja kokemuksia kiitos

41

442

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voithan sä yrittää hakea. Mutta kela tekee päätöksen kuntoutustuesta. Jos et ole käynyt kuntoutuksessa niin kela voi hylätä hakemuksen sen takia ettet ole yrittänyt hakea kuntoutustoimenpiteisiin. Pelkkä diagnoosi ei riitä jos et ole yrittänyt kuntoutua.

      • Anonyymi

        Eli olen vähän aikaa kuntouttavassa työtoiminnassa niin näyttää paperilla paremmalta?


      • Anonyymi

        Päätökseen aika paljon vaikuttaa se miten on lääkäri kirjoittanut b-lausunnon.


      • Anonyymi

        Ei minun ainakaan tarvinut ite hakeutua kuntotustoimenpiteisiin vaan kuntoutusohjaaja teki sen homman.


      • Anonyymi

        Älä välitä saat tuhat diagnoosia aina lisää kun lääkäri vaihtuu älä sure. Et ole hullu ne saa oppinsa kouluista ja tekee kk palkan eteen diagnoosia liukuhihna vauhtia. Helluntaiseurakunnassa on aika paljon oikeasti hulluja riivattu ja ja harhaisia. Uskonnoissa usein syyttäjällä huijataan ihmisiä eli joku voi syyttää jostain mitä itsekin tekee mutta nostaa itseään muita haukkumalla.


    • Anonyymi

      Yksityinen psykiatri ei sen enempää kuin kunnallinenkaan tee päätöstä työkyvyttömyyseläkkeestä. Päätöksen tekee eläkkeen maksaja eli Kela tai eläkevakuutusyhtiö.

      • Anonyymi

        Kyllä minä sen tiedän.. Puhuin hakemisesta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä sen tiedän.. Puhuin hakemisesta

        Jos lääkäri on suositellut sulle kuntouttavaa työtoimintaa niin silloin sun pitää mennä sinne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos lääkäri on suositellut sulle kuntouttavaa työtoimintaa niin silloin sun pitää mennä sinne.

        Ei kuntouttavaan vaan mennä, työkkärin / sosiaalitoimiston tulee se hyväksyä. Miten lääkäri voi siihen kiristää, tunteeko koko palvelujärjestelmää? Ammatillista kuntoutusta voi ehdottaa ja kirjoittaa lausunnon sitä varten. Senkin päättää Kela tai työeläkeyhtiö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kuntouttavaan vaan mennä, työkkärin / sosiaalitoimiston tulee se hyväksyä. Miten lääkäri voi siihen kiristää, tunteeko koko palvelujärjestelmää? Ammatillista kuntoutusta voi ehdottaa ja kirjoittaa lausunnon sitä varten. Senkin päättää Kela tai työeläkeyhtiö.

        No joo. mutta lääkäri voi kirjoittaa siihen todistukseen suunnitelmiin kohtaan kuntouttava työtoiminta. ja hakija sitten menee sille taholle joka sitä järjestää. Minä itse jouduin käymään kuntouttavan työtoiminnan ja olin sen max 2 vuotta. Myös työkokeilua voidaan ehdottaa. Vaikka tietää ettei kuntoudu työelämään niin kannattaa käydä noi toimenpiteet läpi niin on suurempi mahdollisuus päästä työkyvyttömyyseläkkeelle. Sanon näin kokemuksesta. Ite kävin kaikki toimenpiteet läpi ja pääsin eläkkeelle. Noi toimenpiteet voi olla henkisesti rankkoja mutta jos sä et edes yritä niin sulla on huonommat mahdollisuudet päästä eläkkeelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No joo. mutta lääkäri voi kirjoittaa siihen todistukseen suunnitelmiin kohtaan kuntouttava työtoiminta. ja hakija sitten menee sille taholle joka sitä järjestää. Minä itse jouduin käymään kuntouttavan työtoiminnan ja olin sen max 2 vuotta. Myös työkokeilua voidaan ehdottaa. Vaikka tietää ettei kuntoudu työelämään niin kannattaa käydä noi toimenpiteet läpi niin on suurempi mahdollisuus päästä työkyvyttömyyseläkkeelle. Sanon näin kokemuksesta. Ite kävin kaikki toimenpiteet läpi ja pääsin eläkkeelle. Noi toimenpiteet voi olla henkisesti rankkoja mutta jos sä et edes yritä niin sulla on huonommat mahdollisuudet päästä eläkkeelle.

        Toivottavasti on provo. Olen muuten ihan äimistynyt siitä, että joku voi läiskästä kuntoutujille rastin ruutuun ja kehottaa potilasta työkkäriin tai sossuun oman kuntoutumisensa järjestämiseksi. Jos tällaista tehdään, niin pitäisi sitten olla varmuus, että se suunnitelma edes menee läpi sossussa / työkkärissä ja että potilaalla on voimia asia viedä eteenpäin. Ei tässä kyllä potilasturvallisuus ole varmistettuna. Tiedän tapauksen. että lääkäri ehdottaa kuntoutusta, johon ei ole edes rahoitusta. Ei hyvä!

        Kyllä tarvittaisiin polille lisähenkilöstöä / kuntoutusohjaaja ihan näihin konkreettisiin tilanteisiin. Tällainenkin ohjaaja on esimerkiksi syöpähoitojen puolella. Psykiatrialla ko. ammattiryhmä voisi vielä ottaa isomman vastuun lausuntojen kirjoittamisesta, jolloin lääkärin aikaa säästyisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti on provo. Olen muuten ihan äimistynyt siitä, että joku voi läiskästä kuntoutujille rastin ruutuun ja kehottaa potilasta työkkäriin tai sossuun oman kuntoutumisensa järjestämiseksi. Jos tällaista tehdään, niin pitäisi sitten olla varmuus, että se suunnitelma edes menee läpi sossussa / työkkärissä ja että potilaalla on voimia asia viedä eteenpäin. Ei tässä kyllä potilasturvallisuus ole varmistettuna. Tiedän tapauksen. että lääkäri ehdottaa kuntoutusta, johon ei ole edes rahoitusta. Ei hyvä!

        Kyllä tarvittaisiin polille lisähenkilöstöä / kuntoutusohjaaja ihan näihin konkreettisiin tilanteisiin. Tällainenkin ohjaaja on esimerkiksi syöpähoitojen puolella. Psykiatrialla ko. ammattiryhmä voisi vielä ottaa isomman vastuun lausuntojen kirjoittamisesta, jolloin lääkärin aikaa säästyisi.

        Kuntouttava työtoiminta on kyllä ihan ilmainen palvelu. ja sitä paitsi kuntoutustukihakemuksessa kysytään onko työhön paluun mahdollisuuksia selvitetty. Ei kuule näytä hyvältä kun aloittaja laittaa rastin ruutuun ei. Mutta jos aloittaja haluaa ottaa riskin ja olla menemättä kuntoutukseen ja saada hylsyn niin toki hän voi niin tehdä. Mutta kelan lomakkeessa ei näytä hyvältä kun vastaa ettei kuntoutustoimenpiteitä ole selvitetty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti on provo. Olen muuten ihan äimistynyt siitä, että joku voi läiskästä kuntoutujille rastin ruutuun ja kehottaa potilasta työkkäriin tai sossuun oman kuntoutumisensa järjestämiseksi. Jos tällaista tehdään, niin pitäisi sitten olla varmuus, että se suunnitelma edes menee läpi sossussa / työkkärissä ja että potilaalla on voimia asia viedä eteenpäin. Ei tässä kyllä potilasturvallisuus ole varmistettuna. Tiedän tapauksen. että lääkäri ehdottaa kuntoutusta, johon ei ole edes rahoitusta. Ei hyvä!

        Kyllä tarvittaisiin polille lisähenkilöstöä / kuntoutusohjaaja ihan näihin konkreettisiin tilanteisiin. Tällainenkin ohjaaja on esimerkiksi syöpähoitojen puolella. Psykiatrialla ko. ammattiryhmä voisi vielä ottaa isomman vastuun lausuntojen kirjoittamisesta, jolloin lääkärin aikaa säästyisi.

        Kuntouttavaan työtoimintaan pääsee kun ottaa yhteyttä te-toimistoon tai sosiaalitoimen kautta. He auttavat tuossa työtoimintaan liittyvissä asioissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No joo. mutta lääkäri voi kirjoittaa siihen todistukseen suunnitelmiin kohtaan kuntouttava työtoiminta. ja hakija sitten menee sille taholle joka sitä järjestää. Minä itse jouduin käymään kuntouttavan työtoiminnan ja olin sen max 2 vuotta. Myös työkokeilua voidaan ehdottaa. Vaikka tietää ettei kuntoudu työelämään niin kannattaa käydä noi toimenpiteet läpi niin on suurempi mahdollisuus päästä työkyvyttömyyseläkkeelle. Sanon näin kokemuksesta. Ite kävin kaikki toimenpiteet läpi ja pääsin eläkkeelle. Noi toimenpiteet voi olla henkisesti rankkoja mutta jos sä et edes yritä niin sulla on huonommat mahdollisuudet päästä eläkkeelle.

        Kiitos vastauksesta. Eli kannattaa vaan purra hammasta ja sietää vaikka tietää ettei kuntoudu koskaan työelämään...No olen kuntouttavaan nyt menossa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No joo. mutta lääkäri voi kirjoittaa siihen todistukseen suunnitelmiin kohtaan kuntouttava työtoiminta. ja hakija sitten menee sille taholle joka sitä järjestää. Minä itse jouduin käymään kuntouttavan työtoiminnan ja olin sen max 2 vuotta. Myös työkokeilua voidaan ehdottaa. Vaikka tietää ettei kuntoudu työelämään niin kannattaa käydä noi toimenpiteet läpi niin on suurempi mahdollisuus päästä työkyvyttömyyseläkkeelle. Sanon näin kokemuksesta. Ite kävin kaikki toimenpiteet läpi ja pääsin eläkkeelle. Noi toimenpiteet voi olla henkisesti rankkoja mutta jos sä et edes yritä niin sulla on huonommat mahdollisuudet päästä eläkkeelle.

        Aika moni puhuu valtion velasta ja laittaa linkin velkakelloon asian havainnollistamiseksi. Masennusperusteisille eläkkeille jää päivittäin 9 henkilöä. Olisi siis syytä huomioida myös muutkin hälytyskellot tuon valtionvelan lisäksi, varsinkin kun niillä suoraa vaikutusta juuri valtionvelkaan pidemmällä aikavälillä?

        Päihde- ja mielenterveysongelmat kulkevat usein käsikädessä. On ahdistuneita, jotka eivät uskalla lähteä kodistaan ulos. Alkoholin avulla saa rohkeutta, mutta käyttö vaikuttaa pidemmällä aikavälillä haitallisesti myös ahdistukseen. Niin miksi tässä kontekstissa joku voi miettiä alkoholin kotiinkuljetuksen sallimista? Miten joku voi ajatella tätä vastuullisena alkoholipoliitikkana?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta. Eli kannattaa vaan purra hammasta ja sietää vaikka tietää ettei kuntoudu koskaan työelämään...No olen kuntouttavaan nyt menossa..

        Jos on päättänyt, ettei koskaan kuntoudu työelämään, niin ei varmaankaan kuntoudu.

        Se kuntoutumisjakso on kuitenkin käytävä, siinä nähdään, kuinka luja sinun tahtosi olla kuntoutumatta on.

        Sinun asemassasi päättäisin mieluummin kuntoutua ja tekisin kaikkeni sen eteen. Se merkitsisi huomattavasti parempaa elämää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on päättänyt, ettei koskaan kuntoudu työelämään, niin ei varmaankaan kuntoudu.

        Se kuntoutumisjakso on kuitenkin käytävä, siinä nähdään, kuinka luja sinun tahtosi olla kuntoutumatta on.

        Sinun asemassasi päättäisin mieluummin kuntoutua ja tekisin kaikkeni sen eteen. Se merkitsisi huomattavasti parempaa elämää.

        No ehkä sillon, jos ei ole aiempaa tai riittävän tuoretta kuntoutusyritystä. Mutta siinä ei ole tolkkua, että samaa toistetaan kerta toisensa perään, mutta näin silti tapahtuu. Kyllä lähtökohtaisesti täytyy olla joku realistinen kuntoumisnäkymä olemassa.

        Mutta heitäkin on jotka vain haluu esim. masennus- tai adhddiagnoosin ettei tartte mitään tehdä ja raha tulee. Voi sitten mennä päivästä toiseen vaikka mölyautoilla kuin päättömät kanat ja kitata kaljaa välillä. On sitä aina ajettu ja juotukin, mutta se on uutta kun tuntikausia ajetaan keskustassa päivästä toiseen, ja tähän ei kyllä riitä tukirahat. Sitte tulee eri lieveilmiö miten kokeet naapurusto ja pahimmillaan kuolee ja vammautuu sivullisia! Kortti poís ja auto takavarikkoon ja vielä parempi olis ettei pershäröt ja nepsyt sais korttia ikinä

        Monisairas


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuntouttavaan työtoimintaan pääsee kun ottaa yhteyttä te-toimistoon tai sosiaalitoimen kautta. He auttavat tuossa työtoimintaan liittyvissä asioissa.

        Jos kysymyksessä on tykökyvyttömän kuntoutus niin te-toimisto ei ole siinä mukana,Tai ei ainakaan minun kohalla ole ollut.


      • Anonyymi

        Niin lääkärit vaan heittää diagnooseja riippuen uskonnosta ja opinnoista. Sekä lähetteitä terapioihin niitäkin on monenlaisia monet naiset on turvakodeissa kun miehet hakkaa on väkivaltaa mutta lääkärit syyttää näitä naisia tyhmiksi hulluiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No joo. mutta lääkäri voi kirjoittaa siihen todistukseen suunnitelmiin kohtaan kuntouttava työtoiminta. ja hakija sitten menee sille taholle joka sitä järjestää. Minä itse jouduin käymään kuntouttavan työtoiminnan ja olin sen max 2 vuotta. Myös työkokeilua voidaan ehdottaa. Vaikka tietää ettei kuntoudu työelämään niin kannattaa käydä noi toimenpiteet läpi niin on suurempi mahdollisuus päästä työkyvyttömyyseläkkeelle. Sanon näin kokemuksesta. Ite kävin kaikki toimenpiteet läpi ja pääsin eläkkeelle. Noi toimenpiteet voi olla henkisesti rankkoja mutta jos sä et edes yritä niin sulla on huonommat mahdollisuudet päästä eläkkeelle.

        Uskonnoissa ja noituudessa laitetaan LAITETAAN ihmisiä saatanalle syytetään kirotaan jopa työntekijät voi olla noitia woodoo wicca meditaatiota TÄMÄ VAIKUTTAA HENKEEN SIELUUN JÄRKEEN ja kiusaamista on tahallinen paritus ilkeys pahat juorut puheet herjat ja panettelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti on provo. Olen muuten ihan äimistynyt siitä, että joku voi läiskästä kuntoutujille rastin ruutuun ja kehottaa potilasta työkkäriin tai sossuun oman kuntoutumisensa järjestämiseksi. Jos tällaista tehdään, niin pitäisi sitten olla varmuus, että se suunnitelma edes menee läpi sossussa / työkkärissä ja että potilaalla on voimia asia viedä eteenpäin. Ei tässä kyllä potilasturvallisuus ole varmistettuna. Tiedän tapauksen. että lääkäri ehdottaa kuntoutusta, johon ei ole edes rahoitusta. Ei hyvä!

        Kyllä tarvittaisiin polille lisähenkilöstöä / kuntoutusohjaaja ihan näihin konkreettisiin tilanteisiin. Tällainenkin ohjaaja on esimerkiksi syöpähoitojen puolella. Psykiatrialla ko. ammattiryhmä voisi vielä ottaa isomman vastuun lausuntojen kirjoittamisesta, jolloin lääkärin aikaa säästyisi.

        Uskonnoista pahin kai lestat mohaletti jehovat hellarit jotka käy asunnoissa laittaa uhkauksia postilaatikoihin lehtisiä ja vaatii antamaan heille kuin narkomaanit tavaraa. Työpaikoilla he tekee vääriä syytöksiä muita vastaan tahallaan syyttää milloin väärin milloin keksii juttuja. Panetellaan työkavereita tietämättä heistä mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta. Eli kannattaa vaan purra hammasta ja sietää vaikka tietää ettei kuntoudu koskaan työelämään...No olen kuntouttavaan nyt menossa..

        Ei tarvi kuntoutua vaan elää omaa elämäänsä niin ettei vahingoita toisia eikä itseään. Opiskelu esimerkiksi on sallittua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kysymyksessä on tykökyvyttömän kuntoutus niin te-toimisto ei ole siinä mukana,Tai ei ainakaan minun kohalla ole ollut.

        okei. ite olin aikoinaan vajaakuntoinen työnhakija työkkärissä kun mut laitettiin kuntouttavaan työtoimintaan.


    • Anonyymi

      Joskus aikoinaan oli aika, milloin ihmisiä työntämällä työnnettiin eläkkeelle, mutta ne ajat on aikoja sitten takana.

      Nykyisin tosiaan työkyvyttömyys eläkkeen rimaa on nostettu todella paljon, ja ehkä hyvä niin. Ei se eläke mikään herkku ole, kun yleensä se jää aika pieneksi. Se tarkoittaa myös sitä, että yhteiskunta menettää kiinnostuken kokonaan ihmistä kohtaan, eikä se juurikaan tarjoa haasteita tai onnistumisen kokemuksia.

      En usko että yksityislääkärin kautta pääsee eläkkeelle sen nopeampaa kuin sitä virallista ja pitkää tietä.

      • Anonyymi

        voit mennä esim klubitalolle jossa näet muita ihmisiä. Jos ei kotiin halua jäädä


      • Anonyymi

        Työkkärissä oli kerran hullu isoperseinen li hava nainen siis olemus näin oman kannettavan kanssa juutalainen hän höpötti jostain Kanadassa asuvasta helluntailaisista Jehova saarnaajasta Benny hinn tyypistä kuka on Intian guruja eikä siis ollutkaan mikään virkailija SIELLÄ VOI OLLA JOKU HULLU


      • Anonyymi

        Itkee vaan saa heti 2 vuoden sairasloman.


    • Anonyymi

      Eihän kuntoutustuki tai eläke ole mikään este etteikö voisi tulevaisuudessa olon parannuttua lähteä töihin. Tiedän monia tämmöisiä tapauksia. Älä tuhlaa turhaan rahojasi yksityisiin tai jos tuhlaat niin tuhlaa myös lakimieheen tai naiseen joka tuntee nämä mitä vakuutusyhtiön/kelan lääkärit haluavat.

      • Anonyymi

        Tämäkin on jännä juttu. Ne ihmiset, joilla on rahaa ja jotka haluavat eläkkeelle tekevät lääkärishoppailua. Eli menevät tiettyjen maineikkaiden lääkärien vastaanotolle hakemaan lausuntoja ja lisälausuntoja, jotta eläkkeelle pääsy on helpompaa. En tiedä sitten, että johtuuko helpompi eläkkeelle pääsy lääkärin maineesta vai siitä, että ko. lääkäri osaa tehdä parempia eläkelausuntoja.

        Psykiatrian puolella tämmöisestä en kyllä ole kuullut tai tavannut, julkisella puolella käyvät kaikki, joilla hiukankin tiheämmin kuin kerran vuodessa lääkärin vastaanottokäyntejä.

        Mutta tämäkin on asia, joissa pienituloiset ja suurempituloiset ovat eriarvoisessa asemassa. Sen lisäksi, että eläke jää pienemmäksi pienituloisilla, niin kaikilla ei myöskään ole varaa yksityislääkäriin. Tällöin ne työttömyystuilla roikkuvat vajaakuntoiset ovat usein pienituloisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämäkin on jännä juttu. Ne ihmiset, joilla on rahaa ja jotka haluavat eläkkeelle tekevät lääkärishoppailua. Eli menevät tiettyjen maineikkaiden lääkärien vastaanotolle hakemaan lausuntoja ja lisälausuntoja, jotta eläkkeelle pääsy on helpompaa. En tiedä sitten, että johtuuko helpompi eläkkeelle pääsy lääkärin maineesta vai siitä, että ko. lääkäri osaa tehdä parempia eläkelausuntoja.

        Psykiatrian puolella tämmöisestä en kyllä ole kuullut tai tavannut, julkisella puolella käyvät kaikki, joilla hiukankin tiheämmin kuin kerran vuodessa lääkärin vastaanottokäyntejä.

        Mutta tämäkin on asia, joissa pienituloiset ja suurempituloiset ovat eriarvoisessa asemassa. Sen lisäksi, että eläke jää pienemmäksi pienituloisilla, niin kaikilla ei myöskään ole varaa yksityislääkäriin. Tällöin ne työttömyystuilla roikkuvat vajaakuntoiset ovat usein pienituloisia.

        Kai se on ihmisen suhteellusuuden tajusta, ja arvottamisesta kiinni, jos se sataviisikymmentä euroa pelastaisi koko loppuelämän, mitä se lääkärillä käynti maksaa, mutta sitten siihen ei olekkaan varaa.


      • Anonyymi

        Kaikilla se työnsaanti ei ole ihan niin helppo vaikka haluaisikin töihin.Minunki oli vaan pakko jäädä eläkkeelle loppuelämäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kai se on ihmisen suhteellusuuden tajusta, ja arvottamisesta kiinni, jos se sataviisikymmentä euroa pelastaisi koko loppuelämän, mitä se lääkärillä käynti maksaa, mutta sitten siihen ei olekkaan varaa.

        Just näin mäkin ajattelen suhteellisuudentaju ja arvottaminen pielessä hallituksella. On tosiaan käsittämätöntä, että meillä on ihmisiä, joille 150 euroa on liikaa ja voi olla liikaa vuosikausia, kun ylimääräistä ei vaan ole. Ettei kertakaikkiaan pienestä palkastaan tai tuestaan kykene säästämään mitään, vaan kaikki menee ruokaan ja pakollisiin menoihin.

        Ihan järkyttävää, kun ei ole varaa edes yksityislääkäriin, että on täysin julkisen armoilla, jota nyt ajetaan alas sulkemalla terveyskeskuksia. Jatkossa ei välttämättä ole rahaa edes julkisen puolen terveyskeskuksissa käydä, jos bussikyyti 50-100 km päähän vaatii rahasummaa, jota ei vaan ole. Ei sossu bussikyytejä maksa, onkohan TÄTÄKÄÄN mietitty, että miten käy TT-tuen saajien, kun terveyskeskukset siirtyvät isommille paikkakunnille? Ei kuulosta hyvinvointiyhteiskunnalta, varsinkin kun nyt vielä tiukennetaan sairaiden ja yksinhuoltajien tilannetta entisestään mm. lapsikorotusten ja suojaosan poistolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kai se on ihmisen suhteellusuuden tajusta, ja arvottamisesta kiinni, jos se sataviisikymmentä euroa pelastaisi koko loppuelämän, mitä se lääkärillä käynti maksaa, mutta sitten siihen ei olekkaan varaa.

        Puhuiko joku, että yksi käynti riittää tai ettei esimerkiksi tarvita yksityiseltä myös lisätutkimuksia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just näin mäkin ajattelen suhteellisuudentaju ja arvottaminen pielessä hallituksella. On tosiaan käsittämätöntä, että meillä on ihmisiä, joille 150 euroa on liikaa ja voi olla liikaa vuosikausia, kun ylimääräistä ei vaan ole. Ettei kertakaikkiaan pienestä palkastaan tai tuestaan kykene säästämään mitään, vaan kaikki menee ruokaan ja pakollisiin menoihin.

        Ihan järkyttävää, kun ei ole varaa edes yksityislääkäriin, että on täysin julkisen armoilla, jota nyt ajetaan alas sulkemalla terveyskeskuksia. Jatkossa ei välttämättä ole rahaa edes julkisen puolen terveyskeskuksissa käydä, jos bussikyyti 50-100 km päähän vaatii rahasummaa, jota ei vaan ole. Ei sossu bussikyytejä maksa, onkohan TÄTÄKÄÄN mietitty, että miten käy TT-tuen saajien, kun terveyskeskukset siirtyvät isommille paikkakunnille? Ei kuulosta hyvinvointiyhteiskunnalta, varsinkin kun nyt vielä tiukennetaan sairaiden ja yksinhuoltajien tilannetta entisestään mm. lapsikorotusten ja suojaosan poistolla.

        Takuueläke on sellaisen 11700 vuodessa. (jokavuosi.) Siihen hintaan minä kerään helposti pulloja sen sadan viidenkymmenen euron edestä, ja liftaan sinne sadan kilometrin päähän lääkäriin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikilla se työnsaanti ei ole ihan niin helppo vaikka haluaisikin töihin.Minunki oli vaan pakko jäädä eläkkeelle loppuelämäksi.

        Joo, eiköhän ole isossa kuvassa aika vähän heitä, jotka tk-eläkkeeltä siirtyy töihin. Kuntoutustuelta/määräaikaiselta voi siirtyäkin.
        Se on aika myrkkyä työnantajalle jos oot vuosia pois töistä. Sitten pitää ainakin opiskella ja saada pirun hyvät paperit, ja siltiki melkein olla suhteita. Tai sitten jotain hyvin simppeliä matalapalkkatyötä.

        Monisairas


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, eiköhän ole isossa kuvassa aika vähän heitä, jotka tk-eläkkeeltä siirtyy töihin. Kuntoutustuelta/määräaikaiselta voi siirtyäkin.
        Se on aika myrkkyä työnantajalle jos oot vuosia pois töistä. Sitten pitää ainakin opiskella ja saada pirun hyvät paperit, ja siltiki melkein olla suhteita. Tai sitten jotain hyvin simppeliä matalapalkkatyötä.

        Monisairas

        Se on valitettavasti hyvin harvinaista, mutta ei mahdotonta.

        Osatekijöinä tosiaankin se työnhakijan ammattitaidon ylläpitäminen ja todella nopeaan tahtiin muuttuva työmaailma.

        Ja valitettavasti joskus myös työnantajan asenteet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, eiköhän ole isossa kuvassa aika vähän heitä, jotka tk-eläkkeeltä siirtyy töihin. Kuntoutustuelta/määräaikaiselta voi siirtyäkin.
        Se on aika myrkkyä työnantajalle jos oot vuosia pois töistä. Sitten pitää ainakin opiskella ja saada pirun hyvät paperit, ja siltiki melkein olla suhteita. Tai sitten jotain hyvin simppeliä matalapalkkatyötä.

        Monisairas

        Mulla on kaksi ammattitutkintoa mutta en ole ollut palkkatöissä kuin pari kuukautta, Työkyvyttömyyseläkkeellä olen ollut 13 vuotta. En usko että kukaan työnanataja ottais sosiaalialalle töihin ihmistä jolla ei ole työhistoriaa.Vaikka pärjään arjessa hyvin niin ei musta työelämämään ole. Mä en pärjännyt edes kuntoutuksessa. Olin työharjoittelujaksoilla sairauslomilla koska olin työkyvytön. Silti mä sain koulutuksista todistukset vaikka olin sairauslomilla koulutuksen aikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kai se on ihmisen suhteellusuuden tajusta, ja arvottamisesta kiinni, jos se sataviisikymmentä euroa pelastaisi koko loppuelämän, mitä se lääkärillä käynti maksaa, mutta sitten siihen ei olekkaan varaa.

        Monet etsii apua väärästä paikasta ! Jos joku muslimi vainoaa teitä se on takuuvarma rikollinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Takuueläke on sellaisen 11700 vuodessa. (jokavuosi.) Siihen hintaan minä kerään helposti pulloja sen sadan viidenkymmenen euron edestä, ja liftaan sinne sadan kilometrin päähän lääkäriin.

        Takuueläke on siis niille joilla ei ole työpalkkaa ollenkaan ollut siitä menee verot ja terveysmaksu sekä ylevero mikä on väärin kyllä YLE vero siis mutta työssä käyneet saa paljon enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Takuueläke on siis niille joilla ei ole työpalkkaa ollenkaan ollut siitä menee verot ja terveysmaksu sekä ylevero mikä on väärin kyllä YLE vero siis mutta työssä käyneet saa paljon enemmän.

        ite saan kansaneläkettä ja takuueläkettä ,mutta ei multa mene yleveroa koska tulot ei ylitä sitä summaa milloin yleveroa pitää maksaa. Multa ei ole mennyt koskaan veroa niin kauan kun olen saanut kansaneläkettä ja takuueläkettä.


    • Anonyymi

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

      ❤️ K­u­­­u­­­m­­a­t­­ ­­­t­­y­t­­­ö­t­­ ­o­­­d­­­o­­t­­t­a­v­­­a­t­ ­­s­­i­n­­u­­­a­­­ -> https://nbw.fi/sexygirls?18364696

      🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      255
      2373
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      84
      1911
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      76
      1579
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      136
      1354
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      65
      1214
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1165
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1066
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1064
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      990
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      901
    Aihe