JEESUS ON PELASTAJA

Anonyymi-ap

Jeesus on Pelastaja, ei kaste.

16

159

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jeesus on läsnä jakamassa armoaan ihmisen syntisyyden vuoksi sekä Kristillisessä Kasteessa että Herran Pyhässä ehtoollisessa konkretian tasolla.

      Room.6:3
      Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?

      Matt.27
      27 Ja hän otti maljan, kiitti ja antoi heille ja sanoi: "Juokaa tästä kaikki;
      28 sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.

      Joh. 6:54

      Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

      • Anonyymi

        Jeesus on persoonana Pelastaja. Hän pelastaa, ei ulkoiset välineet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus on persoonana Pelastaja. Hän pelastaa, ei ulkoiset välineet.

        Aivan. Me uskovat rukoilemme Jeesusta, emme kastetta. Me uskomme Jeesukseen emme kasteeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus on persoonana Pelastaja. Hän pelastaa, ei ulkoiset välineet.

        Kyllä jämpti on niin!


    • Anonyymi

      Pietarilla oli taivaan valtakunnan avaimet.

      1.Piet.3
      20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun ARKKIA rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui ARKISSA veden kantamana.

      21 Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE , ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon LIITON.
      Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus."

    • Anonyymi

      Kristuksen omaksi kastamaton pakana ei ole Kristitty eikä uuden liiton jäsen.

      Room. 9:8

      Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset, vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset.

    • Anonyymi

      Isä, Poika ja Pyhä Henki toimivat yhdessä ihmisen pelastamiseksi.

      1.Joh.5
      6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
      7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
      8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

    • Anonyymi

      Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

    • Anonyymi

      ”Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus.”
      1 kor 3:11

    • Anonyymi

      Niinhän Raamatussa lukee!

    • Anonyymi

      Kaste on tärkeä kun siinä voi saada Pyhää Henkeä ja armolahjan.

      Usko on kuitenkin eri asia. Uskon voimalla tehdään suurempia asioita kuin Pyhässä Hengessä. Lisäksi usko on aina näkyvää. Uskovaa seuraavat ikuisesti elämästä elämään merkit hänen uskostaan.

      Monet uskovaiset käyttää huumaavia myrkkyjä esim. Niiden heitä vahingoittamatta. Sitten Jeesus laittaa joitakin kuolemaan alkoholiin niin että esim. Maksa poksahtaa merkkinä siitä että he ei olleet uskossa vaikka ehkä muuten suurmiehiä.

      Esim. Juice saattoi tehdä laulunsa Pyhän Hengen avulla sillä olihan hänellä kielten tuntemuksen armoitusta, mutta uskoa puuttui. Hän oli suuri ja kuuluisa mutta olisi voinut kääntyä uskoon ja todistamaan Kristuksesta.

      Mulla Isoisä oli vähän samaa. Isoäiti kävi kirkossa ja oli harraskin, mutta kuoli molemmat isovanhemmat myrkkyihin. He eivät saavuttaneet Uskoa josta olisi ollut apua kaikkeen. Pelkän Pyhän Hengen varassa on vähän kuin urheilua tuo uskonelämä eikä kokonaisvaltaista. Vähän hyötyä joihinkin asioihin kun taas uskosta on hyötyä kaikkeen.

      • Anonyymi

        Mä sain Pyhän Hengen 1991 ja monella muullakin on Henkeä. Uskonelämästä tuli kuin urheilua ja saatoin paljon silloin tällöin purkahtaa evankelioimaan. Pidin mm. Kaksi kesää lippalakkia jossa luki Jeesus pelastaa jne. Olen lisäksi kokenut viisi Kristuksen tai Jehovan ilmestystä.

        Mutta usko on jäänyt puuttumaan. En ole saanut apua kaikkeen vaan elämä on risaista. Jospa olisikin uskoa ja uskon voimaa!

        Kunpa suvussa edes joku olisi tullut uskoon. Silloin Pietarin kirjeen Laodikealaisille mukaan koko suku pitäisi kastaa uudelleen.

        Mutta ei. Usko ei ole joka miehen......


    • Anonyymi

      Ei kastele ei.
      Käski onneksi varaamaan lamppuöljyä liukkariksi.

    • Anonyymi

      Sillä näin sanoo Herra, Herra, Israelin Pyhä: Kääntymällä ja pysymällä hiljaa te pelastutte, rauhallisuus ja luottamus on teidän väkevyytenne; mutta te ette tahtoneet,

    • Anonyymi

      Mutta minä turvaan sinun armoosi; riemuitkoon minun sydämeni sinun avustasi. Minä veisaan Herralle, sillä hän on tehnyt minulle hyvin.

    • Anonyymi

      Jeesus on varsinkin uskovien vapahtaja.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      129
      3267
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1311
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1285
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1096
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1061
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      14
      1056
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      979
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      976
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      944
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      46
      854
    Aihe