HS: Tulva lähestyy panssarivaunutehdasta venäjällä

Anonyymi-ap

Tobol joen pinta senkun jatkaa nousemistaan ja Kurganissa sijaitseva "bemareita" valmistava ja korjaava Kurganmašzavod-tehdas sijatsee juuri tällä alueella.

Mitäs veikkaatte käyvätkö venäläiset pelastusviranomaiset rakentamaan tulvavalleja sotilasteollisuuden ja tavallisten ihmisten asuinalueiden ympärille?


https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000010365105.html

20

184

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tehdas olisi kannattanut rakentaa Ahvenanmaalle, siellä ei ole tulvia.

    • Anonyymi

      Toivottavasti tehdas jäisi tulvan alle, tilanne taistelukentällä voisi tasoittua edes vähän. Kuolisi vähemmän ukrainalaisia, samassa aikamääreessä.

    • Venäjällä on kyllä hätätilaministeriö mutta ei mitään pelastustoimen järjestelmää. Turvallisuusporukkaa on satoja tuhansia, mutta sen tehtävä on suojella johtoa kansalta eikä auttaa kansaa. Tankkitehtaan pelastaminen voi tietysti tuottaa tilapäisen muutoksen toimenkuvaan.

    • Anonyymi

      Tulvallirahat kadonneet jonkun paikallisen rosvopäällikön (ja niitähän venäjällä riittää) taskuun.

    • Anonyymi

      Tällä hetkellä Tobol-joen pinta yli 9 metriä ja jatkaa nousuaan.

      • Anonyymi

        nyt jo 200 000 ihmistä evakuoitu harmi kun varoja ei ole katastrofin hoitoon kun kolmannes maan varoista on ohjattu putinin mielihommeleihin eli valloitussotaan naapurimaassa .


      • Anonyymi kirjoitti:

        nyt jo 200 000 ihmistä evakuoitu harmi kun varoja ei ole katastrofin hoitoon kun kolmannes maan varoista on ohjattu putinin mielihommeleihin eli valloitussotaan naapurimaassa .

        Alueen asukkaat uhrautuvat varmaan mielellään pientä ihmistä paljon suuremman asian, Venäjän uljaan imperiumin, puolesta.


    • Anonyymi

      "Tällä hetkellä Tobol-joen pinta yli 9 metriä ja jatkaa nousuaan."

      Ja kuu vetää sitä kohta pari metriä ylemmäksi.

      • Anonyymi

        Totta. Tällä hetkellä ennustettu tulvahuippu tulee olemaan 11 metriä. Tobolin historian pahin tulva on ollut vähän päälle 10 metriä eli historiallisesta tulvasta tullaan Kurganin kaupungin kohdalla puhumaan.


    • Anonyymi

      Olin aikeissa lähteä sinne apuun tekemään humanitääristä työtä tulvavallien kasaamisessa enkä siis sotimaan.

      Valitettavasti selkäni kipeytyi joten lähdenkin venyttelemään sitä Thaimaan aurinkoon.

      • Anonyymi

        itse olin aikeissa lähettää rahaa tulvan uhreille mutta tiltu kirjoitti täällä miten köyhiä suomalaiset ovat ja miten hyvin venäjän taloudella menee ...laitoin sitten 50 euroo Ukrainan apuun ja ostin itselleni konjakkipullon ...ei köyhän kannata rikkaille rahaa laittaa mieluummin laittaa avustukset vaikka sodasta kärsivään Ukrainaan ja käy itse kunnon pihivillä tai keksii muuta kivaa matkustelua ukomaille ja sen sellaista


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Pitkäpartaiset itäisenkirkonmiehet viskovat lisää vettä tulvavesien päälle? Eikös meillä Suomessa ole jokin sananlasku hölmöläisten veden kantamisesta kaivoon?


    • Anonyymi

      Siellä kirkon mies istuu veneessä js ennustaa ensi vuodeksi hyvää kaalisatoa alueelle.

    • Anonyymi

      Tällä hetkellä vedenkorkeus Kurganin kohdalla plus 10 metriä normaaliin verrattuna.

    • Anonyymi

      Ja kolmantena vuonna Jumala hukutti Venäjän kansan.....

    • Anonyymi

      Ei tuossa ole vielä mistään hädästä kyse. Ei edellytä toimenpiteitä.

    • Anonyymi

      Tenavat unohtui kellariin, lienee turha hakea enää.

    • Anonyymi

      Huonoja uutisia: tulva Kurganin ja sen aseteollisuuden kohdalla on saavuttanut huippunsa. Lopulliseksi lukemaksi jäi vaivaiset reilut plus 10 metriä. Panssarivaunutehtaan kastumiseen olisi tarvittu vielä 1,5 - 2 metriä lisää tulvakorkeutta.

    • Anonyymi

      ❗️ Venäjän Kurganin alueella tulvinut vanha uraanikaivo, radioaktiivista mutaa on saattanut päästä Tobol-jokeen

      Paikallisten ympäristönsuojelijoiden mukaan tulvavedet tulvivat Dobrovolnoje-esiintymän, jossa louhittiin uraania "Rosatomin" yrityksille.

      Ympäristösuojelijan mukaan Tobol-jokeen huuhtoutui vuosien varrella leviävästä pohjavedestä kertynyt radioaktiivinen lika. Alavirtaan on Kurganin kaupunki. Kaupungin vesihuolto tulee Tobol-joesta.

      "Tällaisen veden joutuminen ihmisen sisään johtaa sisäiseen säteilyyn, joka on paljon vaarallisempaa kuin ulkoinen. Säteilytauti on yksinkertaisesti väistämätöntä", ekologit korostavat.

      Jos vesi nousee metrin, tulvauhan alla on useita uusia kaivoja.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8236
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2243
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1909
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1479
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe