Etsin puolisoa, neitsyttä. Eli Jumalan mielenmukainen ihminen.

Anonyymi-ap

Löytyisikö helluntalaisuudesta uskovaista naisihmistä, kun luterilaisuudesta ei löydy- on paljon eronneita ja tuskin neitsyitäkään, eikä suvustakaan löydy, vaikka lestadiolaisuus on valta-aluetta- suvussa.
Adventistit ovat laina alla, ja vieras uskonto.

Tässä on ehto, kirjoitukset ohjeistaa.

Hän ottakoon vaimoksensa neitsyen. Leskeä tai hyljättyä vaimoa tai häväistyä naista tai porttoa hän älköön ottako, vaan neitsyen omasta suvustaan hän ottakoon vaimoksensa, ettei hän häpäisisi jälkeläisiään suvussansa; sillä minä olen Herra, joka hänet pyhitän." (3Mo 21:13-15)

ts. sellainen 60-70 ikähaarukan välillä oleva neitsyt. Mielellään ei rollaattorin kanssa liikkuva.

Edellinen vaimoni kuoli- ja olen leskimies. Ikää ensivuonna 73- vuotta.

Siis neitsyt on hakusessa. Ei leski, ei eronnut, ei karannut, ei hyväksikäytetty pettäjämiesten saastuttama, eikä myöskään porttonainen.

16

187

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Luetko Raamattua myös itsellesi ?

      5 Oikea leski ja yksinäiseksi jäänyt panee toivonsa Jumalaan ja anoo ja rukoilee alinomaa, yötä päivää;
      6 mutta hekumoitseva on jo eläessään kuollut.

      7 Soisin kaikkien ihmisten olevan niinkuin minäkin; mutta kullakin on oma lahjansa Jumalalta, yhdellä yksi, toisella toinen.

      8 Naimattomille ja leskille minä taas sanon: heille on hyvä, jos pysyvät sellaisina kuin minäkin;
      9 mutta jos eivät voi itseään hillitä, niin menkööt naimisiin; sillä parempi on naida kuin palaa.

      Himottaako siis niin paljon, ettet kykene yksin olemaan, on nyt se kysymys sinun omalla kohdallasi?

      26 Olen siis sitä mieltä, että lähestyvän ahdingon tähden jokaisen on hyvä pysyä entisellään.
      27 Jos olet sidottu vaimoon, älä pyydä eroa; jos et ole sidottu vaimoon, älä pyydä itsellesi vaimoa.

      32 Soisin, ettei teillä olisi huolia. Naimaton mies huolehtii siitä, mikä on Herran, kuinka olisi Herralle mieliksi;
      33 mutta nainut huolehtii maailmallisista, kuinka olisi vaimolleen mieliksi,
      34 ja hänen harrastuksensa käy kahtaanne. Samoin vaimo, jolla ei enää ole miestä, ja neitsyt huolehtivat siitä, mikä on Herran, että olisivat pyhät sekä ruumiin että hengen puolesta; mutta naimisissa oleva huolehtii maailmallisista, kuinka olisi mieliksi miehellensä.

      Sinulla siis on kovat vaatimukset toisille !

      Mutta mites on sinun itsesi laita ?

      Himoko yhä vie?

      Sellaisenko miehen Jumalallinen nainen haluaisi / kelpuuttaisi ?

      • Anonyymi

        Ei minua himo vie- vaan pitäisi aamulla saada sukat jalkaan.
        Mutta, pitää ottaa sellainen, ettei vaikka luterilainen uskovaisuus tule sanomaan, että väärin valitsit. Edellinen puoliso- jaa- viitisenkymmentä vuotta yhteistä- eikös se jo kerro, että vakaa on tie takana.


    • Anonyymi

      Neitsyen löytäminen 30-40-vuotiaalle miehelle pronssikautisessa yhteiskunnassa saattoi olla helpompi hanke kuin sellaisen löytäminen yli 70-vuotiaalle 2020-luvun länsimaassa. Sanon vaan, vaikka aloitus onkin 99% varmuudella trollaus.

      • Anonyymi

        Mikäs trollaus se on, kun pitkä matka on takana, eikä tässä välissä ole ollut hakuja.
        Mutta isostakirjasta kävin hakemassa ohjeet, mitkä esitetty vaade on miehelle.
        Siitähän tämä lähti.

        Eikös teillä ole tarkoitus kysyä ohjetta- Herraltanne.


    • Anonyymi

      >>Adventistit ovat laina alla, ja vieras uskonto.<<

      Aloittaja ei nyt tajua edes kristinuskon perusasioita. Lain noudattajat eivät ole lain alla vaan lain alla ovat ne, jotka rikkovat lakia. Lain alla on sanonta, joka tarkoittaa sitä, että laissa olevat kiroukset putoavat niiden päälle, jotka eivät lakia noudata. Yleensä helluntailaiset ja luterilaiset ovat lain alla, koska he eivät lakia noudata.

      • Anonyymi

        Adventisti on Ellenin lain alla.


    • Anonyymi

      >>Ei leski, ei eronnut,<<

      Raamattu ei kiellä ottamasta vaimokseen leskeä.

      • Anonyymi

        Kyllä tarjokkaita on. toissapäivänä eräs- tuli erikseen sanomaan, kun tytär asuu äitinsä kanssa, on hieman kehitysvammainen. Että tytär menee aamupäivällä kaupunkiin ja tulee illalla.
        Siis kävi sanomassa, en päässyt jyvälle, kun läksi ostoksille, että pitäisikö minun käydä häntä sen aikaikkunan sisällä tuvassansa. Kiitos ei- kävi mielessä, että nuorekas leski- vaara piilee.
        Sitten nämä venäjänkieliset kaupassa, kun keskustelen ihmisten kanssa. Sielläkin on tarjontaa. Siis leskimiehelle on miinoitettu elonmeri. On oltava tarkkana.


    • Anonyymi

      Helluntaiseurakunnat ovat syyllistäneet väärillä perusteilla uudelleen avioituneita jäseniään

      Jeesus opetti lakia, jonka mukaan mies ei saa ottaa vaimoksi miehensä hylkäämää naista, jos hän on ollut naisen kanssa ennen naimisissa. Jeesus ei siis tarkoittanut ketä tahansa eronnutta naista vaan ainoastaan ensimmäisen miehen luokse palaavaa naista, jonka toinen mies hylkää. Evakeliumeissa ei ole siteerattu koko Jeesuksen opetusta, minkä takia joku voi saada väärän käsityksen asiasta, mutta Jeesus ei muuttanut lakia. Sen takia helluntailaiset eivät saa syyllistään uudelleen avioitunutta naista.

      Kun nainen saa erokirjan mieheltä eli kun mies virallisesti hakee avioeroa vaimostaan, silloin nainen saa solmia uuden avioliitton, kunhan hän ei palaa takaisin miehen luokse, jonka kanssa on ollut naimisissa aiemmin. Jos nainen hakee avioeroa, hän ei saa mennä uudelleen naimisiin, koska nainen ei yleensä saa erota omalla päätöksellä. Jos nainen vaihtaa miestä omalla päätöksellä, hän tekee aviorikoksen.

      Matt 5:31 On sanottu: 'Joka hylkää vaimonsa, antakoon hänelle erokirjan'.
      32 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden, saattaa hänet tekemään huorin, ja joka nai hyljätyn, tekee huorin.

      5 Moos 24:1 "Jos joku ottaa vaimon ja nai hänet ja vaimo ei häntä enää miellytä, sentähden että mies on tavannut hänessä jotakin häpeällistä, ja hän kirjoittaa hänelle erokirjan ja antaa sen hänen käteensä ja lähettää hänet pois talostaan,
      2 ja jos nainen sitten, lähdettyään hänen talostaan, menee ja joutuu toisen miehen vaimoksi,
      3 ja myöskin tämä toinen mies hylkii häntä ja kirjoittaa hänelle erokirjan ja antaa sen hänen käteensä ja lähettää hänet pois talostaan, tai jos tämä toinen mies, joka on ottanut hänet vaimokseen, kuolee,
      4 Älköön hänen ensimmäinen miehensä, joka lähetti hänet pois, ottako häntä uudestaan vaimokseen, sittenkuin tämä on tullut saastutetuksi, sillä se olisi kauhistus Herran edessä. Älä saata syynalaiseksi maata, jonka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle perintöosaksi.

      • Anonyymi

        Yksi luterilainen ennen miehensä kuolemaa- vaihtoi miestä tämä viimeinen oli tämä edesmennyt. ja totesi rakkauden olevan ikuista, kohde vain vaihtuu.
        En tiedä- kuinka monella on jo viides menossa, ja se viimeinenkään ei ole hänen omansa.
        Mene ja tiedä- mitä tuollakin tarkoitetaan luterialisessa uskonnossa.
        Siellä kuulema on oikea kasteen uskovaisuus. Yksi kaste- monta puolisoa.

        Huooooh! Mikähän on Jumalan tahto- vanhuus ei tule yksi, mutta arvostelijoita on.
        Jos taloudenhoitajan otat, siihen hyppää uskovaisuus silmille, että susipari.


    • Anonyymi

      Vaikuttaa siltä, että aloittaja on tämä surullisen kuuluisa nimimerkki "Henki", joka haluaa taas kerran provosoida helluntailaisia. On todennäköistä, että aloitus on keksitty juttu.

      • Anonyymi

        Eihän tässä helluntalaisia provoilla, vaan etsitään sitä kohdetta, joka on Jumalan mieleinen Sanan mukaan. Henki- nimimerkki ei kyllä pysy minun kärryilläni, hän on eri henkinen.


    • Anonyymi

      Lain alla nimenomaan aloittajakin on kun esittää vaatimuksia Raamatun mukaan.

      Lain alla oleminen, on lain orjuutta, sitä että ei ole vapaan lapsi, vaan orjattaren lapsi kuten Paavali kirjoittaa.

      Lain alla oleminen juuri tuo idiotismia uskoon. Se on kaiken harhaoppisuuden äiti.

      • Anonyymi

        >>Lain alla oleminen, on lain orjuutta, <<

        Olet täysin väärässä. Lain noudattajat eivät ole koskaan lain alla. Lain noudattaminen ei johta koskaan orjuuteen.

        Sen sijaan lain rikkominen johtaa synnin orjuuteen. Ne ovat vapaita synnin orjuudesta, jotka noudattavat lakia uskossa Jeesukseen Kristukseen.


    • Anonyymi

      Outokummun helluntaiseurakunnasta saattaisi sellainen n. +70v 'aito tyttö' löytyä, jos hän on edelleenkin elossa. Tiedustele Helinää..

      • Anonyymi

        En etsi outoa kumpuja. Mutta, pyöreydessä kyllä voi olla kerrattu ruusu, alkaa kaulan alta ja päättyy varpaisiin. Oikeahenkisenä sellainen on pehmyt käsitellä rakkaudella.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2244
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      62
      2087
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1971
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1697
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1422
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1272
    Aihe