Naurettavan asenteellinen artikkeli patteriauton "eduista"

Anonyymi-ap

Maksumuurin takana, valitettavasti. Pekka ei löytänyt hybridistä yhtään mitään parempaa kuin patteriauto tarjoaa. Toivottavasti Pekan patteriauto on omaomisteinen. Aikanaan selviää kumpi on käytössä edullisempi, joka tuntuu olevan Pekan ajatuksenriennon keihäänkärki.

https://www.talouselama.fi/uutiset/siirryin-sahkoautosta-suosikkihybridiin-talta-tuntui-paluu-bensa-asemalle-ja-nappulaviidakkoon/b233f301-dc4b-496c-bb17-8d8a66f35048

24

273

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Et kai tosissasi väitä, että ajat mielummin Corolla Crossilla, kuin vastaavan hintaisilla sähköautoilla???

      • Anonyymi

        Missasit pointin. Jokainen ajaa millä haluaa, mutta sähköautoilun väittäminen edullisemmaksi kuin t hybrid on höpöpuhetta. Sähköautojen jm-arvot ovat romahtaneet. Hullaripösöjä saa 15 tkm ajettuna 21 alkaviin pyynteihin. Arvonalennus vaatimattomat 30 %. Tesloissa arvot romahtaa ja teslan vilkkusysteemistä tykkääjät on perverssejä hinttejä.


      • Anonyymi

        🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

        😋 Kuumat tytöt odottavat sinua -> https://www.ero4.fun/hot2024

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


      • Anonyymi

        🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

        💋 ­N­­­y­­­m­f­­o­­m­­a­­­a­­­n­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      id4 ja Tesla Y ovat vahvoilla seuraavaksi autoksi, Corolla Cross ei, eikä BZ. Nyt aja plugarilla ja senkin tankkaus tuttaa joka kerta, vaikka sitä tarvitseekin tehdä melko harvoin. Sen seinällä olevan johdon kiinnittäminen ei ole edes hankalaa kotiin tullessa.

      • Anonyymi

        Patteriautomiehille ei ole ongelma laittaa ajon jälkeen patteria lataukseen, mutta ongelma on ylitsepääsemätön jos polttomoottorikäyttöinen auto pitäisi kytkeä tolppaan moottorinlämmittimen, akkulaturin ja sisätilanlämmittimen vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Patteriautomiehille ei ole ongelma laittaa ajon jälkeen patteria lataukseen, mutta ongelma on ylitsepääsemätön jos polttomoottorikäyttöinen auto pitäisi kytkeä tolppaan moottorinlämmittimen, akkulaturin ja sisätilanlämmittimen vuoksi.

        Sitäkin on tullut harrastettua, eikä sekään ollut hankalaa. Latauksen kytkeminen on vielä helpompaa, johto on aina odottamassa paikallaan, eikä sitä tarvitse kaivaa esille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Patteriautomiehille ei ole ongelma laittaa ajon jälkeen patteria lataukseen, mutta ongelma on ylitsepääsemätön jos polttomoottorikäyttöinen auto pitäisi kytkeä tolppaan moottorinlämmittimen, akkulaturin ja sisätilanlämmittimen vuoksi.

        Ei polttomoottoriautoa tarvitse lämmittää. Itse olen ajanut jatkuvasti polttomoottoriautolla talvella laittamatta johtoa autoon.


    • Anonyymi

      Työssäni joudun välillä ajamaan Toyota Rav:lla ja on vaikea uskoa, että kukaan hankkii sellaista romua omakseen.
      Tesla on laatuauto johonkin tojotaan verrattuna.

      • Anonyymi

        Mikä siinä mättää, niinku?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä siinä mättää, niinku?

        Tojota (unohdin mainita hybridi) on meluisa, kylmä, todella hidas lämpenemään jopa webastolla, ahdas, maantieajossa vaatii jatkuvaa ohjaamista, vakionopeudensäädin seilaa lähes 10 km/h, tavaratila on käyttökelvoton ahtautensa vuoksi, latausluukku roikkuu jo muutaman tuhannen ajon jälkeen ja sen sijoituksen vuoksi se on talvella täynnä lunta, alle vuoden ikäisenä oikean takaoven lukko lakkasi toimimasta, yms.

        Ja yksilöviasta ei ole kyse, koska näitä tojotia on ollut kolme ja kaikki samanlaisia romuja.
        En voi kuin ihmetellä ihmistä, joka kehuu tojotan laatua. Ei ilmeisesti ole kokemusta mistään muusta autosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojota (unohdin mainita hybridi) on meluisa, kylmä, todella hidas lämpenemään jopa webastolla, ahdas, maantieajossa vaatii jatkuvaa ohjaamista, vakionopeudensäädin seilaa lähes 10 km/h, tavaratila on käyttökelvoton ahtautensa vuoksi, latausluukku roikkuu jo muutaman tuhannen ajon jälkeen ja sen sijoituksen vuoksi se on talvella täynnä lunta, alle vuoden ikäisenä oikean takaoven lukko lakkasi toimimasta, yms.

        Ja yksilöviasta ei ole kyse, koska näitä tojotia on ollut kolme ja kaikki samanlaisia romuja.
        En voi kuin ihmetellä ihmistä, joka kehuu tojotan laatua. Ei ilmeisesti ole kokemusta mistään muusta autosta.

        Meillä on ajettu toyota hybrideillä (ei ladattavilla) n 100 tkm. Tunnistan toyotien vioiksi ainoastaan ohjauksen ja melun. Harkitsen rav4:sta HEV-mallina.


    • Anonyymi

      "Bensaa Toyota vei noin 5,4 litraa. Esimerkiksi 100 000 kilometrin ajoilla bensalasku olisi lähes 11 000 euroa. Kotilatauksella sähköautoilija pääsee helposti 15 sentin kilowattikeskihintaan siirtoineen ja veroineen eli lataukset maksaisivat noin 3 000 euroa. Toyotan hybridille lisälasku on siis noin 8 000 euroa."

      hyvä lähtökohta laskea säästö 100tkm ajoilla vuodessa... "pääsee helposti 15 sentin kilowattikeskihintaan" ei myöskään taida olla ihan turvallinen oletus!

      lieneekö sama toimittaja joka teki jutun lapsensa kesäloma tourneesta euroopassa sähköautolla kaverien kanssa.

      • Anonyymi

        Mitä sä taas täällä itket? Toi on tarkoittanu tietysti 10 tkm ajoilla vuodessa, ja Suomessa pääsee helposti 15 c/kWh tasolle.

        Tossa on mm. parin kilometrin päässä yksi Virran lataustolppa josta saa 22 kW tehoon asti sähköä hintaan 16 senttiä per kWh. Ei tarvii siis edes kotiladata että saa sähköä halvalla...


      • Anonyymi

        Ei siinä missään väitetty että 100 tkm ajettaisiin vuodessa, vaan eiköhän tarkoitus ollut kuvata sitä että omistusaikana (moni kuitenkin pitää autoa useamman vuoden) bensaan menee kokonaisuutena aika monta tonnia enemmän vaikka ero per 100 km laskettuna ei välttämättä tunnu isolta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sä taas täällä itket? Toi on tarkoittanu tietysti 10 tkm ajoilla vuodessa, ja Suomessa pääsee helposti 15 c/kWh tasolle.

        Tossa on mm. parin kilometrin päässä yksi Virran lataustolppa josta saa 22 kW tehoon asti sähköä hintaan 16 senttiä per kWh. Ei tarvii siis edes kotiladata että saa sähköä halvalla...

        Mikä tuo Virran keskihinta on ollut vaikkapa viimeisen 3v aikana?

        Muuten keskiajo vuodessa on 14000km luokkaa, sähkäauton arvonalennus vuodessa ollut vime vuosina 20-30% ja ostohinta sähköautossa helposti 10teur isompi:

        Škoda Octavia Combi 1.4 TSI PHEV Ladattava hybridi 32 700 - 45 050
        Nissan Qashqai MHEV 158 Xtronic Bensiini, kevyt- hybridi 32 450 - 48 100
        Tesla Model Y Sähkö 46 000 - 60 000
        Škoda Enyaq Sähkö 48 100 - 57 650


    • Anonyymi

      Vähän käytännönläheisempi vertailu: Skoda Enyaq ja Toyota RAV4 hybridi. Molempien perusmalli maksaa noin 46.000€.
      Kolmevuotiaina molempien pyyntihinnat ovat samalla tasolla keskenään, sen voi tarkastaa helposti Nettiautosta..

      Kun laskee vaikka että kolmessa vuodessa on ajanut 60.000km niin sähköautolla on säästänyt vähintään 6.000 euroa bensalaskussa + noin 1.500 euroa huoltokuluissa.

      60.000km

      RAV
      6.0 litraa / 100km = 600x6x1,8 =6.500€
      Huollot x 4 = 1800€

      Yht 8.300€

      Enyaq

      20 kWh/100km x 600 x 10snt/kWh = 1.200€
      2v tarkastus 180€

      Yht 1.380€


      8.300- 1.380 on noin 7.000

      Vakuutusmaksut Skodalla ovat halvemmat.

      • Anonyymi

        Halvin Enyaq on 48100 eur, ja Rav4 44600 eur, eli lähtöhinnassa on eroa 3500 euroa.
        Rav4:n huollot 3 vuoden ajalta eivät maksa lähellekään 1800 euroa, ja vastaavasti Enyaqin 2v. tarkastushuoltoa ei saa 180 eurolla.

        Kaikkea sitä pitää tulla tänne valehtelemaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Halvin Enyaq on 48100 eur, ja Rav4 44600 eur, eli lähtöhinnassa on eroa 3500 euroa.
        Rav4:n huollot 3 vuoden ajalta eivät maksa lähellekään 1800 euroa, ja vastaavasti Enyaqin 2v. tarkastushuoltoa ei saa 180 eurolla.

        Kaikkea sitä pitää tulla tänne valehtelemaan...

        Höpöhöpö. Taas vedetään hatusta mitä sattuu.

        Hinnat alkaen hinnoissa eroa on alle kaksi tonnia. Tässä linkki.
        https://www.nettiauto.com/listVehicleModels.php?id=61094&sortCol=price&ord=ASC

        Enyaqin tarkastus ei tuota enemmän maksa ja vastaavasti Toyotien kallis huolto-ohjelma on hyvin kaikilla tiedossa. Jo koirankopin kokoisen Yariksen huolto 60.000km maksoi TM:lle melkein 1.300 euroa. Jokainen täyspäinen voi tuosta päätellä ettei RAVin huollot samalle matkalle ole ainakaan alle 1.600.

        https://tekniikanmaailma.fi/lehti/2b-2023/tm-kayttotesti-60-000-km-toyota-yaris-15-hybrid-active-kaikkien-kaveri/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpöhöpö. Taas vedetään hatusta mitä sattuu.

        Hinnat alkaen hinnoissa eroa on alle kaksi tonnia. Tässä linkki.
        https://www.nettiauto.com/listVehicleModels.php?id=61094&sortCol=price&ord=ASC

        Enyaqin tarkastus ei tuota enemmän maksa ja vastaavasti Toyotien kallis huolto-ohjelma on hyvin kaikilla tiedossa. Jo koirankopin kokoisen Yariksen huolto 60.000km maksoi TM:lle melkein 1.300 euroa. Jokainen täyspäinen voi tuosta päätellä ettei RAVin huollot samalle matkalle ole ainakaan alle 1.600.

        https://tekniikanmaailma.fi/lehti/2b-2023/tm-kayttotesti-60-000-km-toyota-yaris-15-hybrid-active-kaikkien-kaveri/

        Enyaqin hinnat katsottu www.skoda.fi -sivustolta, ajantasaisen hinnaston mukaan edullisin malli 48100 eur. Nettiautoon on jäänyt joku vanha versio, tuota malliversiota ei edes löydy maahantuojan hinnastosta.

        TM:n vertailutestin (1/2020) mukaan Rav4:n huollot 3v/60 tkm maksavat 771,81 euroa. Hinnat ovat varmasti nousseet tuosta, mutta eivät varmasti yli 100 prosenttia.

        Enyaqin 2v. huolto maahantuojan sivun kautta varattuna (Nettiautosta poimitulla satunnaisella rekkarilla) 369 eur.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enyaqin hinnat katsottu www.skoda.fi -sivustolta, ajantasaisen hinnaston mukaan edullisin malli 48100 eur. Nettiautoon on jäänyt joku vanha versio, tuota malliversiota ei edes löydy maahantuojan hinnastosta.

        TM:n vertailutestin (1/2020) mukaan Rav4:n huollot 3v/60 tkm maksavat 771,81 euroa. Hinnat ovat varmasti nousseet tuosta, mutta eivät varmasti yli 100 prosenttia.

        Enyaqin 2v. huolto maahantuojan sivun kautta varattuna (Nettiautosta poimitulla satunnaisella rekkarilla) 369 eur.

        Uusien hinta: Lähteestä riippuen hinnat alkaen malleissa on eroa. Kun autoa lähtee oikeasti ostamaan niin nuo kaksi automallia ovat täsmälleen samassa hintaluokassa. Hinnat alkaen mallit ovat diipadaapaa ja lillukanvarsiin on turha tarrautua.
        Kun kuitenkin se oikea pääomakulu mitataan sitten vasta kun autoa lähdetään vaihtamaan.

        Huoltohinnat: Neljä vuotta vanhaa teoriatietoa hinnastoista. Tämä Yariksen 60.000km huoltokustannus 1.300 euroa on oikean elämän mitattua tietoa.

        En kyllä antaisi kovin suurta painoarvoa jollekin nettihauelle Enyaqin tarkastuksen hinnan suhteen. En jaksa alkaa hakemaan sen oikeaa hintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusien hinta: Lähteestä riippuen hinnat alkaen malleissa on eroa. Kun autoa lähtee oikeasti ostamaan niin nuo kaksi automallia ovat täsmälleen samassa hintaluokassa. Hinnat alkaen mallit ovat diipadaapaa ja lillukanvarsiin on turha tarrautua.
        Kun kuitenkin se oikea pääomakulu mitataan sitten vasta kun autoa lähdetään vaihtamaan.

        Huoltohinnat: Neljä vuotta vanhaa teoriatietoa hinnastoista. Tämä Yariksen 60.000km huoltokustannus 1.300 euroa on oikean elämän mitattua tietoa.

        En kyllä antaisi kovin suurta painoarvoa jollekin nettihauelle Enyaqin tarkastuksen hinnan suhteen. En jaksa alkaa hakemaan sen oikeaa hintaa.

        Katsoin läpi tuon TM:n vertailun 1/2020. Jokainen maalaisjärjellä varustettu ymmärtää että noissa juvuissa on isosti feilua. TM:n excel-tiimi on ollut pahasti kujalla.

        Tojon huoltokustannukset näyttävät pieneiltä mutta lopputulema on kuitenkin tämä

        "Ylläpitokuluissa kahden vuoden ajoajalla Peugeot on edullisin. Opel ja Volkswagen ovat rinta rinnan kakkosena ja Toyota on selvästi kallein. Kolmen vuoden ajoajalla Toyota on kallein, mutta Volkswagen kiilaa voittajaksi, Peugeot on toinen ja Opel kolmas."

        Ja kun sitten katsotaan niitä oikeita kustannuksia 60.000km matkalla niin Yaris haukkaa huoltoihin 1.300 euroa.
        Jokainen voi miettiä mikä on todellisuus.


    • Anonyymi

      Olin vakaasti hankkimassa hybridiä, kunnes koeajoin id3.

      • Anonyymi

        Yksi Toyotan höpöhybridi riitti minulle. Harmittaa vieläkin.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4643
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe