Varoitus teille kaikille, jotka edes harkitsette Jeep Cherokee 2.4 ostamista. Tuolla pienellä bensakoneella auto on niin tuhnu, että tavallinen maantieajo on yhtä tuskaa. Käsi pitää olla jatkuvasti vaihdekepillä, koska loivassakin ylämäessä täytyy vaihtaa neloselle vaikka ajaisit vain yksin ilman minkäänlaista lisäkuormaa. Voiko jeepin ilmanvastus,paino, isot renkaat ja nelivetovoimansiirto haaskata niin paljon tehoja, että jopa Nissan Micrassa tuntuisi olevan enemmän potkua.
Ja sitten ne ajovalot! Voi P...kele, kun pitää syksyn kurakelillä vähän väliä pysähtyä lamppuja putsaamaan, kun lähes 40 tonnin autossa ei ole edes lampunpesimiä. Meikäläisen ensimmäisessä autossa, eli vuoden 65 kuplassakin oli tehokkaammat valot kuin Jeepissä.
Neliveto Jeepin kuvittelisi olevan hyvä ja turvallinen talviauto, mutta kaikkea muuta. Jeepissä yhdistyy etuvetoisen auton puskeminen ja takavetoisen perän luistaminen. Ja sillä ei ole mitään väliä onko part time neliveto päällä tai ei. Meno on todella hurjaa varsinkin jäisellä tiellä, kun tiehen ei ole minkäänlaista tuntumaa vaikka alla olisivat hyvätkin nastarenkaat.
Ja se bensankulutus! Maantiekulutukseksi taisivat luvata 8,8!!!. Itse en puolen vuoden ajon aikana päässyt ikinä alle 10, vaikka ajoin maantiellä tasan 80 km/h ilman kuormaa. Kaupunkiajosta ja keskikulutuksesta ei kannata edes mainita.
Keskuslukitus!!. Autoni oli vain pari vuotta vanha ja vajaa 40.000 km ajattu, ja keskuslukitus touhusi varsinkin kovilla pakkasilla ihan omiaan. Välillä se meni lukkoon, mutta aukaisi ovet itsestään hetken kuluttua, ja toisinaan taas ajon aikana se päättikin pistää ovet lukkoon vaikka mitään nappulaa ei oltu painettu. Aivan omituista sekoilua niinkin uudelta autolta.
Tämä siis vain varoitukseksi kaikille teille, joilla on 30 tonnia varaa pistää autoon, koska miellyttävimpiäkin kulkuvälineitä ja maastureita löytyy.
Jeep Cherokee 2.4
12
8759
Vastaukset
- oppirahat
Virallinen vastaus kaikkia chrysler-tuotteita pilkkaaviin postauksiin on: et ole koskaan jeeppia nahnytkaan ja olet vain kateellinen...
Samanlaisia kommentteja sain jossain Volvo-foorumilla kun listasin uuden 70-sarjan Volvon vikoja ensimmaisen vuoden aikana, laite oli siis uutena ostettu. Kommentoijat ajoivat varmaan jotain isoaitinsa vanhoja 240-Volvoja edellisen Ladansa jalkeen. Ennustan etta samansuuntaisia kommentteja tulee viestiisi.
Laadun suhteen on olemassa tilastoja, niita kannattaa katsoa. Chryslerit, Opel, Volvo, VW, Rover ovat aina olleet peranpitajia.- Varoitus!
Oppirahat täytyy aina maksaa, ja näin jälkiviisaana voin todeta, että kyseisen automerkin vikaluetteloa olisi kannattanut selata ennen auton ostoa, ja autoakin olisi kannattanut pitää koeajossa pidempään, jotta ne olisi riittävän ajoissa havainnut. Tosin Jeepin ostin loppukesällä enkä siten päässyt koeajossa testaamaan sen ominaisuuksia talvisella tiellä, eikä ajovalojen heikkouskaan vielä silloin tuottanut harmia. 2.4 litrasen Jeepin tehoista löytyy puolueettomiakin testejä, eivätkä ne liiemmin mairittele Jeeppiä.
Käykää itse testaamassa kyseinen menopeli, niin ei tarvitse puhua mistään kateudesta, eikä tosiasioiden kertominen ole mitään pilkkaamista. - cherocee
Varoitus! kirjoitti:
Oppirahat täytyy aina maksaa, ja näin jälkiviisaana voin todeta, että kyseisen automerkin vikaluetteloa olisi kannattanut selata ennen auton ostoa, ja autoakin olisi kannattanut pitää koeajossa pidempään, jotta ne olisi riittävän ajoissa havainnut. Tosin Jeepin ostin loppukesällä enkä siten päässyt koeajossa testaamaan sen ominaisuuksia talvisella tiellä, eikä ajovalojen heikkouskaan vielä silloin tuottanut harmia. 2.4 litrasen Jeepin tehoista löytyy puolueettomiakin testejä, eivätkä ne liiemmin mairittele Jeeppiä.
Käykää itse testaamassa kyseinen menopeli, niin ei tarvitse puhua mistään kateudesta, eikä tosiasioiden kertominen ole mitään pilkkaamista.itselleni selvisi vuorokauden koeajolla kyllä auton ominaisuudet.auto on toiminut täysin ilman vikoja mittarissa nyt 135000km.talvellakin olen pärjännyt loistavasti alla pitää tietysti olla kunnon talvirenkaat.totta on ettei auto ole mikään raketti mutta hyvin olen näilläkin tehoilla pärjännyt,ja kun tie huononee ja loppuu kokonaan alkaa jeepin parhaat ominaisuudet tulla esiin eihän tätä ole kaupparatsun matka-autoksi tehty.
- Varoitus!
cherocee kirjoitti:
itselleni selvisi vuorokauden koeajolla kyllä auton ominaisuudet.auto on toiminut täysin ilman vikoja mittarissa nyt 135000km.talvellakin olen pärjännyt loistavasti alla pitää tietysti olla kunnon talvirenkaat.totta on ettei auto ole mikään raketti mutta hyvin olen näilläkin tehoilla pärjännyt,ja kun tie huononee ja loppuu kokonaan alkaa jeepin parhaat ominaisuudet tulla esiin eihän tätä ole kaupparatsun matka-autoksi tehty.
Aika hyvin olet kilometreja kartuttanut siellä missä tie loppuu, mutta epäilisin kuitenkin valtaosan kilometreista kertyneen maantiellä, jolloin Jeepin maantieominaisuuksillakin pitäisi olla jonkinlainen merkitys. Tehottomuudesta kritisoin vain tätä 2.4 litran bensakonetta, ja rehellisesti samaa mieltä ovat Jeeppikauppiaatkin. Diesel ja V6 versio ovatkin varmaan tälle Jeepille parempia koneita, jos sellaiseen vaan on varaa. Itse olen maantie- ja talviajossa testannut Pajeroita (bensa/diesel), Landcruiser (diesel), Discovery (bensa/diesel), Patrol (bensa/diesel), Bronco2 (bensa), ja kaikilla näillä maantieajo on huomattavasti miellyttävämpää, eikä eteenpäin pääsemiseksi tarvitse tehdä niin paljon töitä kuin Jeepillä. Jeepin hyvä puoli on kuitenkin siinä, että se on jenkkiautoksi jämäkkä, eikä samanlainen lullukka kuin esim Bronco.
Kerroppa missä kunnossa ovat Jeeppisi takalasin saranat. Meikäläisen 2 vuotta vanhassa Jeepissä saranoista oli varissut lähes kaikki musta maali pois, ja saranat olivat jo tukevasti ruosteessa. Mietin vain, että missä vaiheessa ruoste leviää koriin, mutta sehän ei ole enää minun murheeni. Peräkoukun piuhoja asentaessani huomasi myös, että peräluukun tavaratilan puoleisen alatiivisteen sisällä muhii aikamoinen ruostepommi, eli kannatta tarkistaa ennenkun ruoste ehtii levitä. Tällaisia asioita en oikein soisi 2 vuotta vanhalla autolla olevan, mutta eihän Jeeppi ole mikään poikkeus.
- Isuzumies
Vai tehoton....
Kokeileppa Isuzun 1600 kiloa painavaa neliveto pickuppia vapaastihengittävällä 2,3 litraisella dieselillä. 58 pollea tarjoaa räjähtävän kiihtyvyyden.
Mittasin 28 sekuntia nollasta kahdeksaankymppiin. Moottoritienrampilla on jännää kun toiset puskevat satasta tai enemmän ja itsellä on 50 mittarissa. - kauppias
Paljollako myyt? Minkä värinen?
- Varoitus
Jos meinaat Jeeppiä, niin se meni jo vaihtoon, eikä harmita yhtään. Väri oli metalli harmaa
- uaz
Varoitus kirjoitti:
Jos meinaat Jeeppiä, niin se meni jo vaihtoon, eikä harmita yhtään. Väri oli metalli harmaa
no,mihinkä vaihdoit?
- Varoitus!
uaz kirjoitti:
no,mihinkä vaihdoit?
Pari vuotta vanhempaan Pajeroon, jolla on huomattavasti miellyttävämpi ajaa maantiellä, jossa niitä kilometrejä kertyy. Pajerolla (diesel) pystyy myös vetämään muutakin kuin tyhjää kevytperävaunua ,toisin kuin 2.4 litrasella Jeepillä, joka hyytyy jo peräkärryn nähdessään. Ja kuten vanhasta kokemuksesta tiedän niin Pajero toimii myös jäisellä maantiellä. Olisi pitänyt uskoa niitä, jotka varoittelivat Jeepin lyhyttä akseliväliä ja sen tuomaa epävakautta liukkaalla tiellä. Niin ja Pajero kulkee myöskin siellä, missä tie loppuu. Ja Pajeron tavaratilaan mahtuu muutakin kuin yksi mäyräkoira, toisin kuin....
- metsienmies
Varoitus! kirjoitti:
Pari vuotta vanhempaan Pajeroon, jolla on huomattavasti miellyttävämpi ajaa maantiellä, jossa niitä kilometrejä kertyy. Pajerolla (diesel) pystyy myös vetämään muutakin kuin tyhjää kevytperävaunua ,toisin kuin 2.4 litrasella Jeepillä, joka hyytyy jo peräkärryn nähdessään. Ja kuten vanhasta kokemuksesta tiedän niin Pajero toimii myös jäisellä maantiellä. Olisi pitänyt uskoa niitä, jotka varoittelivat Jeepin lyhyttä akseliväliä ja sen tuomaa epävakautta liukkaalla tiellä. Niin ja Pajero kulkee myöskin siellä, missä tie loppuu. Ja Pajeron tavaratilaan mahtuu muutakin kuin yksi mäyräkoira, toisin kuin....
ostitko jeepin sitä näkemättä tai koeajamatta.suurin osa noista asioista joista jeeppiä kritisoit olisi selvinnyt koeajolla.esm.tavaratilan koko paljastuu kun katsot sinne.jos tarvitsit enemmän tilaa miksi ihmeessä jeepin ostit???
- Varoitus!
metsienmies kirjoitti:
ostitko jeepin sitä näkemättä tai koeajamatta.suurin osa noista asioista joista jeeppiä kritisoit olisi selvinnyt koeajolla.esm.tavaratilan koko paljastuu kun katsot sinne.jos tarvitsit enemmän tilaa miksi ihmeessä jeepin ostit???
Niin, kuten jo alussa sanoin, myönnän tehneeni virheen ostaessani 2.4 litrasen Cherokeen, ja siksi haluankin varoittaa niitä, jotka edes suunnittelevat sellaisen ostoa, koska olen varma että 99% heistä kuluttaisivat Jeepin penkkiä lähinnä kaupungissa ja maanteilla. 30-40 tonnin autoa ei kovinkaan moni osta puhtaaseen metsässä mönkimiseen, ja tästä tosiasiastahan on tällä palstalla kirjoitettu ennenkin. En halua mollata Jeeppiä, siis 2.4 litrasta, ja se onkin varmaan oiva peli, jos sinun ei juuri koskaan tarvitse koskettaa asfalttia, mutta kysynkin kuinka monen kohdalla asia on näin.
Tottakai kävin koeajamassa Jeepin ja vielä useita kertoja. Testasin sitä kaupunkiajossa, metsässä ja tasaisella moottoritiellä (Länsiväylä), jossa Jeepin tehottomuus ei tullut selkeästi esille eikä vaihdetta tarvinnut jatkuvasti vaihtaa vitoselta neloselle. Myönnän, että minun olisi pitänyt käydä testaamassa sitä tavallisella maantiellä, joka ei ole niin tasainen kuin moottoritie.
Talviajo-ominaisuuden, onnettomat ajovalot, heikko vetokyky edes peräkärryä vedettäessä ja temppuileva keskuslukitus, selvisivät minulle vasta myöhemmin syksyn kurakelillä ja talven pakkasissa. Tavaratilan pienuus oli tietenkin selvillä jo autoa ostaessa, eikä se itselleni niin suuri puute ollut, etten Jeeppiä olisi voinut valita, kunhan auto muuten olisi ollut kelpo.
Haluan siis varoittaa muita, että tarkkaan miettisivät sopiiko Cherokee 2.4 heidän käyttötarkoitukseen. Ja jos ajatuksena on esim. hinata asuntovaunua, niin todellakin kannattaa harkita muita maasturivaihtoehtoja, jotka pystyvät suoriutumaan tehtävästä.
- Anonyymi
Jeep XJ 2.5 tdi on toiminut seitsemän vuotta mainiosti enkä aio vaihtaa sitä mihinkään. Jeepin mittarissa on 450 th km eikä mitään kallista korjausta ole tarvinnut tehdä huoltojen yhteydesä vaikka ajosta on merkittävä osa sora- ja metsäteitä. Kulutus on 7,1-10,5 L100 kirjassa ja käytännössä 8,5 L100 dieseliä. Jeep on rekisteröity maastopakettiautoksi 120 kmh rajoituksella. Jeep on 55 autoni ja joukossa on laidasta laitaan eri ikäisiä ja näköisiä autoja. Ajan mieluummin amerikkalaisella ja ranteessa pidän vain sveitsiläistä titaanikelloa. Aasialaisiin tekeleisiin en koske enää kepilläkään. Maastoautoista Jeep on itselläni järjestyksessä neljäs ä, mutta aikoinaan oli työautoina land cruisereita joissa oli puolensa pahoissa paikoissa mutta ajomukavuus oli luokkaa traktori Jeep Cherokeehen verrattuna. Jeep on hauskin ja persoonallisin autoni tähän asti, mutta ei millään osa-alueella ole välttämättä paras, paitsi huonoilla metsäteillä ja kaupungissa sekä liukkaalla kelillä renkaista riippuen. Osta Jeep niin ei tarvitse katua, mutta kukin tulee uskollaan autuaaksi joka etsii totuutta koko sydämestään.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1137420- 505578
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa623122Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72573Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101608Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2011433Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931119Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3251077Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?2441037Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30926