Kansaneläkeläiselle kuuluu tuntuva työeläke ja vapaus

Anonyymi-ap

Miksi meillä ylipäätään olisimuka kaksi sosiaalitukieläkettä rinnakkain, Kansaneläke ja Takuueläke, jos ne kerran ovat keskenään identtiset. Aiemmin oli käsitys, että Takuueläkkeen sai jos oli tullut Suomeen myöhemmällä iällä eikä ollut mitään vanhuudenturvaa. Kansaneläkeläiset Suomen kansalaisina ikänsä eläneinä olivat nuoruudessaan maksaneet edellisen sukupolven eläkkeitä palkastaan vaikka oma eläke ei karttunut vielä lainkaan. Siihen maailmanaikaan mentiin 16 vuotiaana töihin, vähintään kesäduuniin ja eläke alkoi karttua vasta 24 vuotiaana. Siihen päälle sitten kotihoitovuodet uusien veronmaksajien hoitajana (ei ollut subjektiivista päivähoito-oikeutta) ja 1990-luvun lama kaikkine karmeuksineen, niin eipä sitä niin sanottua työeläkettä juuri päässyt kertymään. Nytkö sitten nämä Suomea ikänsä kuitenkin monin eri muodoin palvelleet ja rakentaneet kansaneläkeläiset niputetaan samaan kategoriaan 3 vuotta maassamme asuneiden henkilöiden kanssa ja vielä Perussuomalaisten hallituskaudella. Kuulkaas nyt Perussuomalaiset, teitä on viety kuin pässiä narussa siellä budjettisaunassa ja kansaneläkeläisiä petetty.

13

728

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ruvetaankin kutsunaan Kansaneläkettä niin sanotuksi työeläkkeeksi. Kaikkihan tuntuu hallitiksessa onnistuvan kun vaan lisää etuliitteen niin sanottu. Niin sanottua kansaneläke/työeläkettä ei sitten lakkauteta ulkomaille.

    • Anonyymi

      Monet kansaneläkeläiset ovat 1990-luvun lama-yrittäjä, joilta vietiin kaikki ja jotka vasta hiljattain ovat vapautuneet vuosikymmenten velkaorjuudesta. Nyt heiltä ollaan taas viemässä elämisen edellytykset kun ovat muuttaneet vanhana ulkomaille. Valtion toistuvasti harjoittama kaltoinkohtelu tätä nyt jo pieneksi kutistunutta ihmisryhmää kohtaan näyttää jo vainoamisen kriteereitä. Miksi vaivaudutte moiseen manööveriin.

    • Anonyymi

      Kaikki maksaa kansaneläkettä,mutta ei sit saakkaan?

    • Anonyymi

      Eihän päällekäisissä sosiaalituissa olekaan mitään mieltä.
      Se johtaa vain kommunististen ajantappoyhdistysten tekemiin valituksiin yhden tuen määrästä.

      Yksi sosiaalituki, jossa otetaan kaikki huomioon ja joka takaa tarkalleen minimitoimeentulon EU:n ohjeiden mukaan olisi hyvä.

    • Anonyymi

      Purran mielisairaita radikaali-ideoita nämä on kaikki ja orpo on vikisevä kultapossu jota Purra vetelee herkkumutterista just siihen suuntaan mihkä haluaa.
      Tyhmä kun on. Ukko on pääministeri, eikä yhtään älyä, kun viedään kuin litran mittaa.
      Huutokauppakeisarikin olis parempi pääministeri kuin tuo käsi perseessä oleva sätkyukko.

      • Anonyymi

        Purra eiu ole samaa mieltä sinun kanssasi siitä, mitä mieltö Purra on.
        Uskon, että hän tietää itse asian paremmin.


      • Anonyymi

        Sinäoletsitä mieltä, että tiedät muiden mielipiteen heitä itseään paremmin.🤡🤡🤡


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Purra eiu ole samaa mieltä sinun kanssasi siitä, mitä mieltö Purra on.
        Uskon, että hän tietää itse asian paremmin.

        Purra on kylmäverinen, ja häikälemätön ihminen, joka systemaattisesti haluaa kurjistaa kaikista heikoimmassa sosiaalisessa asemassa olevia ihmisiä.


    • Anonyymi

      Nykyisin toimeentulotukea saavat ovat erittäin hyvätuloisia moniin työssäkäyviin verrattuna. Perustoimeentulorahan lisäksi kun saavat työttömyyskorvausta tai peruspäivärahaa + asumistukea + sähkölaskumaksun + vakuutuksen + lääkärikäyntimaksut +lääkkeet + harkinnanvaraisena rahaa kodin hankintoihin ja harrastuksiin ym.ym.

      Moni pienipalkkainen kokopäivätyötä tekevä saa käteen palkasta noin 1400-1500 euroa/kk ja maksaa tuosta rahasta kaikki elämisen kulut + työssäkäyntikulut. Monelle ei jää mitään rahaa ylimääräisiin tai yllättäviin menoihin, eikä saa toimeentulotukea "suuren" palkkansa vuoksi. Koettu on.

      Minä olen odottanut, että milloin tt-tukea saavat olisivat kiitollisia siitä kuinka paljon heitä autetaan mutta ei, valitus vaan jatkuu. Heillä on kai elämä liian helppoa eikä ole sitten muuta tekemistä kuin valittaa aina vaan. Valittaminen on helppoa.

    • Anonyymi

      Vain 25 prosenttia työeläkkeestä tulee eläkekassoihin kerätystä varallisuudesta. 75 prosenttia otetaan nyt työssä käyvien selkänahasta; sen on valtio päättänyt. On harhaluulo, että minkään eläkkeen saaja olisi itse maksanut saamaansa eläkettä. Tasavertaisuuden ja loogisuuden vuoksi työeläkkeen saajalle on maksettava vain 25 prosenttia nykyisin saamastaan työeläkkeestään ulkomaille muuttaessaan sillä loput tulee valtion päätöksellä kuten kansaneläkekin. Siis vielä kerran : 25 prosenttia työeläkkeestäsi on rahastoitua. Loput 75 prosenttia on valtion maksamaa sosiaalitukea. Hallitus... TOIMIKAA!!!

    • Anonyymi

      Työeläkeläisetkin maksanut kansaneläkemaksun! Eivät sit saakkaan sitä?

      • Anonyymi

        Kyllä saavat jos työeläke on pieni.

        Työeläke pienentää kansaneläkettä. Mikä on ihan oikein.


    • Anonyymi

      Kannattaa tutustua termeihin ennen kuin kirjoittaa. Kelan sivuilta löytyy OIKEAA tietoa

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2102
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1976
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1915
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe