Maijaliisa Hiekkaselle kysymyksiä.

Anonyymi-ap

Täällä on useassa ketjussa keskusteltu naisen asemasta ja kuinka se Raamatun mukaan menee.

Nyt kysynkin muutaman kysymyksen ihan selvennäkseksi, jotta asiat tuleovat varmasti selviksi kaikille lukijoille.

Eli tässä on siis Raamatusta opetusta aiheesta:

34 olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo.
35 Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa.
36 Vai teistäkö Jumalan sana on lähtenyt? Vai ainoastaan teidänkö tykönne se on tullut?
37 Jos joku luulee olevansa profeetta tai hengellinen, niin tietäköön, että mitä minä kirjoitan teille, se on Herran käsky.
38 Mutta jos joku ei sitä ymmärrä, niin olkoon ymmärtämättä.

1. Tim. 2:11 Oppikoon nainen hiljaisuudessa, kaikin puolin alistuvaisena;
12 mutta minä en salli, että vaimo opettaa, enkä että hän vallitsee miestänsä, vaan eläköön hän hiljaisuudessa.

Ef. 5:22 Vaimot, olkaa omille miehillenne alamaiset niinkuin Herralle;

Ef. 5:24 Mutta niinkuin seurakunta on Kristukselle alamainen, niin olkoot vaimotkin miehillensä kaikessa alamaiset.

Kol. 3:18 Vaimot, olkaa miehillenne alamaiset, niinkuin sopii Herrassa.

1. Pietarin kirje 3
1 Samoin te, vaimot, olkaa alamaiset miehillenne, että nekin, jotka ehkä eivät ole sanalle kuuliaisia, vaimojen vaelluksen kautta sanoittakin voitettaisiin,
2 kun he katselevat, kuinka te vaellatte puhtaina ja pelossa.
3 Älköön teidän kaunistuksenne olko ulkonaista, ei hiusten palmikoimista eikä kultien ympärillenne ripustamista eikä koreihin vaatteisiin pukeutumista,
4 vaan se olkoon salassa oleva sydämen ihminen, hiljaisen ja rauhaisan hengen katoamattomuudessa; tämä on Jumalan silmissä kallis.
5 Sillä näin myös muinoin pyhät vaimot, jotka panivat toivonsa Jumalaan, kaunistivat itsensä ja olivat miehillensä alamaiset;
6 niin oli Saara kuuliainen Aabrahamille, kutsuen häntä herraksi; ja hänen lapsikseen te olette tulleet, kun teette sitä, mikä hyvää on, ettekä anna minkään itseänne peljättää.

Sitten kysymykset !

1) Ovatko nämä Raamatunpaikat Jumalan sanaa vai eivät ?

2) Ovatko ne totta vai valhetta ?

3) Ovatko ne rasistisia / naista väärin alentavia ?

Jos ovat niin:

4) Onko Jumala / Jeesus siten rasisti ?

Hyvin yksinkertaisia kysymnyksiä, joihin toivon selvät vastaukset !

Kiitos !

21

195

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      smile :))

    • Anonyymi

      Sikäli, mikäli Raamattu ja uskovien väitteet pitävät paikkaansa niin vastaukset ovat:

      1. Kyllä.
      2. Kyllä.
      3. Kyllä.
      4. Kyllä.

      • Anonyymi

        Sinulle ei vastata.


    • Anonyymi

      >> Ovatko ne rasistisia / naista väärin alentavia ?
      Jos ovat niin: Onko Jumala / Jeesus siten rasisti ? <<

      Jumala loi ihmisen mieheksi ja naiseksi, joten voiko olla?

      Kun tarkastellaan tätä luomista, huomataan, että miehen ja naisen luominen kuitenkin poikkesivat toisistaan. Aadam luotiin ensin ja suoraan maasta. Eeva taas tehtiin jo luodusta, elävästä ihmisestä, siis Aadamista.

      Raamattu myös kertoo, että Eeva lankesi syntiin ja johdatti sen jälkeen miehnsäkin syntiin. Aadam kuitenkin todettiin syypääksi, koska hän totteli vaimoaan, eikä Jumalaa. Jo alusta asti siis huomataan, että Jumala asetti miehen päävastuuseen.

    • Anonyymi

      Ei taida uskaltaa vastata, sillä muuten paljastuisi se, että hän vastusta näitä opetuksia.

      Ja siten hän vastustaa myös Jumalaa.

      Ja kuitenkin sanoo sitä valheeksi ja panetteluksi, että hän vastustaa Jumalaa ja siten sotii Jumalaa ja Hänen hyvää tahtoaan vastaan.

      Eli täysin perätön syytös häneltä itseltään.

      • Anonyymi

        Niin, häneltä ei näköjään löydy suoraselkäisyyttä edes kertoa omaa kantaansa suoraan ja rehdisti.


    • Anonyymi

      Aloittajan likainen hyökkäys tulee kaatumaan maahan saakka.

      • Anonyymi

        Mitä ihmettä sinä nyt sekoilet ?

        Hiekkaselle on vain esitetty selviä kysymyksiä.

        Joten miksi hänen pitää pakoilla ?

        Eivätkö jauhot ole puhtaat pussissa, vai mistä johtuu tämä ?


    • Anonyymi

      Aloituksessa on koko asian ydin.

      Kuka uskoo ja mihinkin?

      Ja kuka päättää sen, mikä Raamatussa on totta tai mikä muka on valhetta?

      Minkä kukakin pitää ja minkä hylkää, se on ydinkysymys.

      Ja onko uskovaksi itseään nimittävällä lupa / oikeus hylätä Raamatun opetuksia?

      • Anonyymi

        >> kuka päättää sen, mikä Raamatussa on totta tai mikä muka on valhetta? <<

        Raamatusta ilmenee eri kirjojen kautta, että kirjoitukset on kirjoitettu Jumalan tahdosta ja käskystä muistiin eri aikakausina, joten koko Raamattu on otettava todesta.

        Johannekselle sanottiin:
        Kirjoita kirjaan, mitä näet, ja lähetä niille seitsemälle seurakunnalle

        Jesajalle sanottiin:
        Mene siis nyt ja kirjoita se tauluun heidän läsnäollessaan ja piirrä se kirjaan, että se säilyisi tuleviin aikoihin, ainiaan, iankaikkisesti.

        Jeremialle sanottiin:
        Ota kirjakäärö ja kirjoita siihen kaikki ne sanat, jotka minä olen puhunut sinulle Israelista ja Juudasta ja kaikista pakanakansoista siitä päivästä asti, jolloin minä aloin sinulle puhua, Joosian päivistä, aina tähän päivään saakka.

        Joosua:
        Ja Joosua kirjoitti nämä puheet Jumalan lain kirjaan...

        1. Aikakirja:
        Ja Semaja, Netanelin poika, kirjuri, joka oli Leevin sukua, kirjoitti heidät muistiin kuninkaan, päämiesten, pappi Saadokin ja Ahimelekin, Ebjatarin pojan, sekä pappien ja leeviläisten perhekuntien päämiesten läsnäollessa.

        2. Aikakirja:
        ...kaikki laulajat ja laulajattaret ovat itkuvirsissään puhuneet Joosiasta aina tähän päivään asti; ja nämä ovat tulleet yleisiksi Israelissa. Katso, ne ovat kirjoitettuina "Itkuvirsissä".

        1. Joh.:
        Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka uskotte Jumalan Pojan nimeen, tietääksenne, että teillä on iankaikkinen elämä.

        Jesajalle sanottiin:
        Mene siis nyt ja kirjoita se tauluun heidän läsnäollessaan ja piirrä se kirjaan, että se säilyisi tuleviin aikoihin, ainiaan, iankaikkisesti.

        Jeremialle sanottiin:
        Ota kirjakäärö ja kirjoita siihen kaikki ne sanat, jotka minä olen puhunut sinulle Israelista ja Juudasta ja kaikista pakanakansoista siitä päivästä asti, jolloin minä aloin sinulle puhua, Joosian päivistä, aina tähän päivään saakka.

        Joosuasta sanotaan:
        Ja Joosua kirjoitti nämä puheet Jumalan lain kirjaan...

        1. Kun. sanoo:
        Ja noudata Herran, Jumalasi, määräyksiä, niin että vaellat hänen teitänsä ja noudatat hänen säädöksiänsä, käskyjänsä, oikeuksiansa ja todistuksiansa, niinkuin on kirjoitettuna Mooseksen laissa... Mitä muuta on kerrottavaa Abiamista ja kaikesta, mitä hän teki, se on kirjoitettuna Juudan kuningasten aikakirjassa.

        1. Aikakirja:
        Ja Semaja, Netanelin poika, kirjuri, joka oli Leevin sukua, kirjoitti heidät muistiin kuninkaan, päämiesten, pappi Saadokin ja Ahimelekin, Ebjatarin pojan, sekä pappien ja leeviläisten perhekuntien päämiesten läsnäollessa.

        2. Aikakirja:
        ...kaikki laulajat ja laulajattaret ovat itkuvirsissään puhuneet Joosiasta aina tähän päivään asti; ja nämä ovat tulleet yleisiksi Israelissa. Katso, ne ovat kirjoitettuina "Itkuvirsissä".

        Nehemian kirja:
        Niin he huomasivat lakiin kirjoitetun, että Herra oli Mooseksen kautta käskenyt...

        Jne.

        Raamattu on myös luettava kokonaan, jotta ymmärtää ja näkee, kuinka asiat ovat muuttuneet ajan saatossa ja mitä Jumala edellyttää nyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> kuka päättää sen, mikä Raamatussa on totta tai mikä muka on valhetta? <<

        Raamatusta ilmenee eri kirjojen kautta, että kirjoitukset on kirjoitettu Jumalan tahdosta ja käskystä muistiin eri aikakausina, joten koko Raamattu on otettava todesta.

        Johannekselle sanottiin:
        Kirjoita kirjaan, mitä näet, ja lähetä niille seitsemälle seurakunnalle

        Jesajalle sanottiin:
        Mene siis nyt ja kirjoita se tauluun heidän läsnäollessaan ja piirrä se kirjaan, että se säilyisi tuleviin aikoihin, ainiaan, iankaikkisesti.

        Jeremialle sanottiin:
        Ota kirjakäärö ja kirjoita siihen kaikki ne sanat, jotka minä olen puhunut sinulle Israelista ja Juudasta ja kaikista pakanakansoista siitä päivästä asti, jolloin minä aloin sinulle puhua, Joosian päivistä, aina tähän päivään saakka.

        Joosua:
        Ja Joosua kirjoitti nämä puheet Jumalan lain kirjaan...

        1. Aikakirja:
        Ja Semaja, Netanelin poika, kirjuri, joka oli Leevin sukua, kirjoitti heidät muistiin kuninkaan, päämiesten, pappi Saadokin ja Ahimelekin, Ebjatarin pojan, sekä pappien ja leeviläisten perhekuntien päämiesten läsnäollessa.

        2. Aikakirja:
        ...kaikki laulajat ja laulajattaret ovat itkuvirsissään puhuneet Joosiasta aina tähän päivään asti; ja nämä ovat tulleet yleisiksi Israelissa. Katso, ne ovat kirjoitettuina "Itkuvirsissä".

        1. Joh.:
        Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka uskotte Jumalan Pojan nimeen, tietääksenne, että teillä on iankaikkinen elämä.

        Jesajalle sanottiin:
        Mene siis nyt ja kirjoita se tauluun heidän läsnäollessaan ja piirrä se kirjaan, että se säilyisi tuleviin aikoihin, ainiaan, iankaikkisesti.

        Jeremialle sanottiin:
        Ota kirjakäärö ja kirjoita siihen kaikki ne sanat, jotka minä olen puhunut sinulle Israelista ja Juudasta ja kaikista pakanakansoista siitä päivästä asti, jolloin minä aloin sinulle puhua, Joosian päivistä, aina tähän päivään saakka.

        Joosuasta sanotaan:
        Ja Joosua kirjoitti nämä puheet Jumalan lain kirjaan...

        1. Kun. sanoo:
        Ja noudata Herran, Jumalasi, määräyksiä, niin että vaellat hänen teitänsä ja noudatat hänen säädöksiänsä, käskyjänsä, oikeuksiansa ja todistuksiansa, niinkuin on kirjoitettuna Mooseksen laissa... Mitä muuta on kerrottavaa Abiamista ja kaikesta, mitä hän teki, se on kirjoitettuna Juudan kuningasten aikakirjassa.

        1. Aikakirja:
        Ja Semaja, Netanelin poika, kirjuri, joka oli Leevin sukua, kirjoitti heidät muistiin kuninkaan, päämiesten, pappi Saadokin ja Ahimelekin, Ebjatarin pojan, sekä pappien ja leeviläisten perhekuntien päämiesten läsnäollessa.

        2. Aikakirja:
        ...kaikki laulajat ja laulajattaret ovat itkuvirsissään puhuneet Joosiasta aina tähän päivään asti; ja nämä ovat tulleet yleisiksi Israelissa. Katso, ne ovat kirjoitettuina "Itkuvirsissä".

        Nehemian kirja:
        Niin he huomasivat lakiin kirjoitetun, että Herra oli Mooseksen kautta käskenyt...

        Jne.

        Raamattu on myös luettava kokonaan, jotta ymmärtää ja näkee, kuinka asiat ovat muuttuneet ajan saatossa ja mitä Jumala edellyttää nyt.

        Tuli näemmä tuplaten jotkut kohdat, mutta haitanneeko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> kuka päättää sen, mikä Raamatussa on totta tai mikä muka on valhetta? <<

        Raamatusta ilmenee eri kirjojen kautta, että kirjoitukset on kirjoitettu Jumalan tahdosta ja käskystä muistiin eri aikakausina, joten koko Raamattu on otettava todesta.

        Johannekselle sanottiin:
        Kirjoita kirjaan, mitä näet, ja lähetä niille seitsemälle seurakunnalle

        Jesajalle sanottiin:
        Mene siis nyt ja kirjoita se tauluun heidän läsnäollessaan ja piirrä se kirjaan, että se säilyisi tuleviin aikoihin, ainiaan, iankaikkisesti.

        Jeremialle sanottiin:
        Ota kirjakäärö ja kirjoita siihen kaikki ne sanat, jotka minä olen puhunut sinulle Israelista ja Juudasta ja kaikista pakanakansoista siitä päivästä asti, jolloin minä aloin sinulle puhua, Joosian päivistä, aina tähän päivään saakka.

        Joosua:
        Ja Joosua kirjoitti nämä puheet Jumalan lain kirjaan...

        1. Aikakirja:
        Ja Semaja, Netanelin poika, kirjuri, joka oli Leevin sukua, kirjoitti heidät muistiin kuninkaan, päämiesten, pappi Saadokin ja Ahimelekin, Ebjatarin pojan, sekä pappien ja leeviläisten perhekuntien päämiesten läsnäollessa.

        2. Aikakirja:
        ...kaikki laulajat ja laulajattaret ovat itkuvirsissään puhuneet Joosiasta aina tähän päivään asti; ja nämä ovat tulleet yleisiksi Israelissa. Katso, ne ovat kirjoitettuina "Itkuvirsissä".

        1. Joh.:
        Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka uskotte Jumalan Pojan nimeen, tietääksenne, että teillä on iankaikkinen elämä.

        Jesajalle sanottiin:
        Mene siis nyt ja kirjoita se tauluun heidän läsnäollessaan ja piirrä se kirjaan, että se säilyisi tuleviin aikoihin, ainiaan, iankaikkisesti.

        Jeremialle sanottiin:
        Ota kirjakäärö ja kirjoita siihen kaikki ne sanat, jotka minä olen puhunut sinulle Israelista ja Juudasta ja kaikista pakanakansoista siitä päivästä asti, jolloin minä aloin sinulle puhua, Joosian päivistä, aina tähän päivään saakka.

        Joosuasta sanotaan:
        Ja Joosua kirjoitti nämä puheet Jumalan lain kirjaan...

        1. Kun. sanoo:
        Ja noudata Herran, Jumalasi, määräyksiä, niin että vaellat hänen teitänsä ja noudatat hänen säädöksiänsä, käskyjänsä, oikeuksiansa ja todistuksiansa, niinkuin on kirjoitettuna Mooseksen laissa... Mitä muuta on kerrottavaa Abiamista ja kaikesta, mitä hän teki, se on kirjoitettuna Juudan kuningasten aikakirjassa.

        1. Aikakirja:
        Ja Semaja, Netanelin poika, kirjuri, joka oli Leevin sukua, kirjoitti heidät muistiin kuninkaan, päämiesten, pappi Saadokin ja Ahimelekin, Ebjatarin pojan, sekä pappien ja leeviläisten perhekuntien päämiesten läsnäollessa.

        2. Aikakirja:
        ...kaikki laulajat ja laulajattaret ovat itkuvirsissään puhuneet Joosiasta aina tähän päivään asti; ja nämä ovat tulleet yleisiksi Israelissa. Katso, ne ovat kirjoitettuina "Itkuvirsissä".

        Nehemian kirja:
        Niin he huomasivat lakiin kirjoitetun, että Herra oli Mooseksen kautta käskenyt...

        Jne.

        Raamattu on myös luettava kokonaan, jotta ymmärtää ja näkee, kuinka asiat ovat muuttuneet ajan saatossa ja mitä Jumala edellyttää nyt.

        Niinhän sen pitäisi mennä.

        Mutta tässä ajassa on vallalla sellainen tyyli ja käytäntö, ikäänkuin uskovalla olisi valta päättää siitä, mitä Raamatusta ottaa ja pitää ja mitä taas ei.

        Tuosta tuli mieleeni yksi "kuva" Raamatusta.

        Eli kun Kristus siis on Sana, eli Jumalan Sana, niin se tulisi ottaa kokonaan, eikä jättää mitään pois.

        Siitä kuvana Egyptin orjuudesta vapautumisen aikana nautittu pääsiäis karitsa, joka piti syödä kokonaan, eikä mitään saanut jättää.

        Se on siis kuva Kristuksesta, eli Sanasta, joka on uskovan Hengellistä ravintoa ja joka samoin tulee nauttia kokonaan, eikä mitään saa jättää / hyljätä.

        Mutta tässä pahassa maailman ajassa on siis uskovillakin ihan toinen toimintatapa ja tyyli ja ja käytäntö.

        Kuitenkin esim. tuossa naisen asema aiheessa ei tutkita ja luoteta Sanaan ja sen selvääkin selvempiin opetuksiin, vaan nyt siis mukaudutaan tämän pahan maailman ajan mukaan toimimaan.

        Eli siis ihan päinvastoin, kuin tässä sanotaan:

        Room. 12:2 Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä

        Eli myt siis mukaudutaan tämän pahan maailmanajan mukaan toimimaan ja hyljätään Raamatun terve opetus.

        Siis täysin päinvastoin, kuin tulisi toimia.

        Tätä on se suuri luopumus !

        Luovutaan Raamatun selvääkin selvemmistä opetuksista ja eletään tämän pahan maailman ajan mukaan.

        Ja kun luovutaan Raamatun terveestä opetuksesta, niin luovutaan Sanasta / Totuudesta ja silloin siis luovutaan Jeesksesta samalla, sillä Jeesus on Tie ja Totuus ja Elämä !

        Näin toteutuu se luopumus käytännön tasolla !

        2. Tess. 2:3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,

        Nyt on seulonta käynnissä oikein kunnolla !

        Kumpaan laariin kukin päätyy lopulta ?

        Tai kumpaan ryhmään kuuluu, lampaisiin vai vuohiin ?


    • Anonyymi

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

      🍑 Kuumat tytöt odottavat sinua -> https://surl.tn/smilegirl

      🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞

    • Anonyymi

      Hiekkanen kirjoitti:

      " Kun henkilöllä (MLH) ei ole mitään pimitettävää, "

      Joten miksi ei vastaa, jos kerran ei ole mitään pimitettävää?

    • Anonyymi

      :)

      Kiusantekijät koettaa provosoida!!

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Kuules kiusantekijä provokaattori?

      Kaikille ei vastata. Koska he eivät sitä ansaitse?

      Jos olet sattunut Raamattua lukemaan? Niin eipä edes Jeesus vastannut? Eräissä tilanteissa! Miksi? Hän näki heidän kavaluutensa. Kiusanteon, provosointiyrityksen.

      Matteus 27:12. Otapas ja lue!

      Raamattu on hyvä opettaja!

      Kun joku esiintyy kuin koulukiusaaja?
      Kuin sadistinen kuulustelija: vastaa, vastaa vastaa. Mikset vastaa?

      – niin jokainen normijärkinen osaa nähdä MISTÄ on kysymys!

      Sinunkin kavaluutesi ja pimeät likaiset motiivisi on nähty?

      Joten viisas olisit jos hellittäiset pahuuden kyntesi irti Jumalan palvelijasta Maijaliisa Hiekkasesta.

      • Anonyymi

        Jos itse kehuu niin, ettei hänellä ole mitään salattavaa, niin mikä siinä on niin vaikeaa vastata muutamaan selvään kysymykseen ?

        Ei kysyminen ole mitään kiusaamista, se on vain ja ainoastaan kysymistä.


    • Anonyymi

      aloittaja on kuin pahimman lajin gestapokuulustelija! Hyi olkoon!

    • Anonyymi

      Jospa aloittaja kirjoittaisit OMALLA oikealla nimelläsi`?

      Niin sitten voisit toivoa vastauksia!

      Nimettömille puskajusseille ei vastata.

      • Tästä syystä Aikamedia ei vastaa Maijaliisa Hiekkaselle.


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1795
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1494
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1173
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1126
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1094
    Aihe