Venäjän nukkejohtajilta jäi mikrofoni auki

Anonyymi-ap

Venäjän nukke­johtajilta jäi mikrofoni auki – seurasi paljastava keskustelu
Venäjän Krimille perustama paikallisparlamentti joutui kohun keskelle, kun niin kutsuttujen kansanedustajien mikrofoni jäi auki vahingossa.


VENÄJÄN Ukrainalta valtaamalla Krimin niemimaalla sattui nolo tilanne, kun paikalliset nukkejohtajat unohtivat laittaa mikrofoninsa kiinni.

Meneillään oli Krimin paikallisparlamentin kokous, jota johti puhemies Vladimir Konstantinov. Krimin parlamentti eli valtakunnanneuvosto kuuluu Venäjän hallinnollisiin kulisseihin niemimaalla. Todellisuudessa parlamentilla ei ole juurikaan mitään virkaa, sillä päätäntävalta on tiukasti Moskovan ohjauksessa.

Parlamentin istuntoa oli mahdollista seurata videon avulla. Kun istunto oli jatkunut jonkin aikaa, Konstantinov päätti julistaa pienen tauon. Videokuva paikan päältä sammui, mutta mikrofonit jäivät vahingossa päälle.

Monet venäläiset Telegram-kanavat ovat levittäneet videoklippiä, jonka päätteeksi kuuluu varsin paljastava keskustelu. Krimiläiset virkamiehet vaikuttavat siinä kehuskelevan omalla työnteollaan.

Keskustelun sävy on kuitenkin ironinen ja syntyy vaikutelma, että johtajat tunnustavat pikemminkin sen, etteivät heitä työt juuri paina.
NAUHALLA kuuluu, kun Konstantinov ryhtyy kameroiden sammuttua puhumaan varamiehensä Jefim Fiksin kanssa.

– Kuule, tuli ihan tunne, että me teemme työtä, Konstantinov lausahti.

Varapuhemies Fiks reagoi heti samaan tyyliin:

– Älä muuta sano. Uurastamme!

Fiks käytti uurastamiseen viitatessaan verbiä, joka tarkoittaa myös kyntämistä tai auraamista. Verbi viittaa maatalouden peltotöihin, mutta esimerkiksi neuvostoaikoina sillä ylistettiin ylipäätään ahkerien ja esimerkillisten iskurityöläisten panosta.

Tämän jälkeen salista kuuluu vielä selkeästi naisen ääni, joka sanoo:

– Itse asiassa ei ollenkaan huono!

Loppuosa nauhasta on epäselvää, mutta Life-sivuston mukaan nauhalta kuuluvat vielä seuraavat sanat:

– Hyvin ylevästi.

SKANDAALI dialogin ympärillä jatkoi kuitenkin paisumistaan sen jälkeen, kun uutissivusto Lentan toimittaja yritti kysyä Jefim Fiksiltä, mitä parlamentaarikkojen keskustelu oli tarkoittanut.

– Mitä te haluatte minulta kuulla? Miksi teidän pitäisi se ymmärtää? Hoitakaa omia hommianne, Fiks ohjeisti toimittajaa.

Tämän jälkeen Fiks jatkoi vielä ryöpytystään toimittajalle seuraavin sanoin:

– Minun mielestäni te keskitytte hölynpölyyn. On olemassa paljon vakavampia ja tärkeitä asioita, joten keskustellaan mieluummin niistä. Tätä en halua kommentoida ja olen pettynyt teidän kysymyksiinne. Älkää soitelko minulle enää tästä, se ei minua kiinnosta, ja minun mielestäni te vain häpäisette itsenne.

Krimin mikrofonijupakasta syntynyt kohu on Venäjällä hyvin poikkeuksellinen myös siinä mielessä, että Lenta päätti julkaista Fiksin varsin raskauttavat jatkokommentit. Venäläiset mediat ovat yleensä hyvin lojaali omille johtajilleen eivätkä toimittajat edes yritä panna poliitikkoja tiukoille heidän tekemisistään tai tekemättä jättämisistään.

Joillakin sivustoilla venäläiset toimittajat ovat kiiruhtaneet kuitenkin selittämään keskustelua parhain. On annettu esimerkiksi ymmärtää, että tavalliset krimiläiset ovat hyvin tyytyväisiä parlamentaarikkojensa työhön, joten kyseiseen keskusteluun ei kannata kiinnittää mitään huomiota.

1

80

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

      💋 Kuumat tytöt odottavat sinua -> https://surl.tn/smilegirl

      🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1325
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      60
      898
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe