Tulin juuri kaks päivää sitten luomileikkauksesta. Järkyttävää nämä poskille valuvat mustelmat ja älytön turvotus.Kiristää hirveesti luomia ja olo on tosi depressiivinen. Arpikin näkyy lähes kokonaan, ilmeisesti turvotuksesta johtuen sekin. Viileällä on haudottu ja mustelmavoiteta taputeltu. En olis uskonut et tääkin on näin epämiellyttävää,muitakin leikkauksia kun olen kokenut. Tässä vaiheessa on vielä kova pelkokin päällä, että mikähän se lopputulos sitten tulee olemaan. Kertokaa tuntemuksistanne jos on kokemuksia, please!!!
Yläluomileikkaus ApuAAA....
12
8801
Vastaukset
- se.
turvotus laskee, arpi painuu piiloon, ja mustelmat sulaa. Aluksi on kuin turpiin saaneen näköinen, mutta se kuuluu asiaan. Kylmä tekee hyvää. Mutta se mustelmavoide, neuvottiinko sen käyttö. Jotkut mustelmavoiteet hidastavat paranemista, joten älä käytä, ellei siihen lupaa annettu.
- Bella
Voidetta neuvottiin käyttämään, lähinnä poskille olen sitä voidellut.
- se.
Bella kirjoitti:
Voidetta neuvottiin käyttämään, lähinnä poskille olen sitä voidellut.
No, hyvä. Ei siis haavojen seutuun sitä voidetta. Minkä merkkistä voidetta käytät? Sitten kun haavat ovat ummessa, niin mustelmien sulamista voi jouduttaa lymfaterapialla kuitenkin siten, ettei venytystä tule haavojen seutuu. Lopputulos on taatusti kaikkien mustelmien ja turvotusten arvoinen.
Tsemiä!
- utelias
Miten kauan turvotus kestää? Kauanko tartte
sairausloma. Mitä te töissä kerrotte muille,
mihin tarvii sairausloma. En kyllä halua ilmoitta
muille että meen luomileikkaukseen. Osako
joku neuvoa minua?- hoidettava
Jos nolottaa,niin loman aikaan asia on sitten hoidettava. Luomileikkaus on tavallisin esteettisen kirurg.leikkaus tietääkseni ja ei meillä suomalaisillakaan pitäisi olla siinä mitään niin kummallista. Minuakin arveluttaa samat asiat, ei halua leimautua tässä kateellisessa yhteiskunnassa. Sairaslomapaperiin ei tarvitse merkitä tarkkaan mitä leikattiin, riittää kun on koodi ,joka tarkoittaa ettei sairasloman ajalta tarvitse maksaa palkkaa. Voihan esim. kertoa että silmälääkärisi suositteli,koska kohta näkökenttä pienenee ja muutenkin silmät vaivaavat aiheuttaen päänsärkyjä raskaiden luomien vuoksi.Mustelmat ja turvotuksen kesto on yksilöllistä 1-3 viikkoa ilmeisesti.N.s. sairaslomapaperin saa kai noin kahdeksi viikoksi.
- on niin,
hoidettava kirjoitti:
Jos nolottaa,niin loman aikaan asia on sitten hoidettava. Luomileikkaus on tavallisin esteettisen kirurg.leikkaus tietääkseni ja ei meillä suomalaisillakaan pitäisi olla siinä mitään niin kummallista. Minuakin arveluttaa samat asiat, ei halua leimautua tässä kateellisessa yhteiskunnassa. Sairaslomapaperiin ei tarvitse merkitä tarkkaan mitä leikattiin, riittää kun on koodi ,joka tarkoittaa ettei sairasloman ajalta tarvitse maksaa palkkaa. Voihan esim. kertoa että silmälääkärisi suositteli,koska kohta näkökenttä pienenee ja muutenkin silmät vaivaavat aiheuttaen päänsärkyjä raskaiden luomien vuoksi.Mustelmat ja turvotuksen kesto on yksilöllistä 1-3 viikkoa ilmeisesti.N.s. sairaslomapaperin saa kai noin kahdeksi viikoksi.
ettei yhteiskunta kustanna kosmeettisten syiden takia annettuja sairaslomia. Mutta onhan sitten niinkin, että samoja leikkausia tehdään sekä terveydellisistä että kosmeettisstä syistä. Sen koodin voi merkitä, mutta se koodi merkitsee tiettyä sairautta, jonka saa tietysti selville, jos haluaa. Eri asia on, että viitsiikö kukaan koodeja lähteä selvittämään. On myös mahdollista, ettei sairauslomatodistukseen merkitä ollenkaan sairauden nimeä tai koodia eli jätetään se kohta tyhjäksi, mutta tuolloin työnantajan taho voi kyllä sellaista lähteä vaatimaan.
- eeva
Harkitsen myös luomileikkausta. Millaiset fiilikset sulla on nyt? Onko olo yhtään helpottanut? Entä mustelmat?
- sunnuntaina
Kiristys luomissa alkaa nyt 10 vrk.jälkeen jo helpottaa kummasti. Ihon alla oleva ommel poistettiin jo viime viikolla ja arpi on parantunut hyvin. Mustelmat ovat edelleen poskissa vaaleten kuitenkin koko ajan. Luomissa on vielä selkeästi turvotusta, mutta normaali muoto on kuitenkin jo havaittavissa. Ihan nuoruuden silmät tulevat mieleen. Turvotus on aamuisin sen mukaan kummalla kyljellä olet sattunut nukkumaan eli vaihtelee kummasti. Yleensäkin aamuisin silmäni ovat turvoksissa.Silmäkulmissa olen vielä pitänyt pikku tukiteipit, koska haava ulottuu minun tapauksessani hieman luomivaosta ulos. Se osa haavasta on kuitenkin niin ohutta ihoa, että paranee yleensä näkymättömiin tai ainakin lähes. Muutenhan arpi jää kokonaan luomivakoon eikä haittaa. Silmien alapuolellakin ollut turvotus on sulanut. Se muuten olikin tosi rasittavaa, koska tämä minun ihoni tuntuu jo rypistyvän ihan silmissä vähemmästäkin. Kannattaa ottaa tehokkaat "seerumit" varmaan nyt käyttöön silmänympärysiholle. Kait se menee puolisen vuotta ennen kuin lopullinen tulos sitten näkyy. Siis odotellaan vaan ihan hyvillä mielin.
- eeva
sunnuntaina kirjoitti:
Kiristys luomissa alkaa nyt 10 vrk.jälkeen jo helpottaa kummasti. Ihon alla oleva ommel poistettiin jo viime viikolla ja arpi on parantunut hyvin. Mustelmat ovat edelleen poskissa vaaleten kuitenkin koko ajan. Luomissa on vielä selkeästi turvotusta, mutta normaali muoto on kuitenkin jo havaittavissa. Ihan nuoruuden silmät tulevat mieleen. Turvotus on aamuisin sen mukaan kummalla kyljellä olet sattunut nukkumaan eli vaihtelee kummasti. Yleensäkin aamuisin silmäni ovat turvoksissa.Silmäkulmissa olen vielä pitänyt pikku tukiteipit, koska haava ulottuu minun tapauksessani hieman luomivaosta ulos. Se osa haavasta on kuitenkin niin ohutta ihoa, että paranee yleensä näkymättömiin tai ainakin lähes. Muutenhan arpi jää kokonaan luomivakoon eikä haittaa. Silmien alapuolellakin ollut turvotus on sulanut. Se muuten olikin tosi rasittavaa, koska tämä minun ihoni tuntuu jo rypistyvän ihan silmissä vähemmästäkin. Kannattaa ottaa tehokkaat "seerumit" varmaan nyt käyttöön silmänympärysiholle. Kait se menee puolisen vuotta ennen kuin lopullinen tulos sitten näkyy. Siis odotellaan vaan ihan hyvillä mielin.
itse vielä täällä pähkäilen, että mennäkö vai ei. Eniten harmittaa, että kaunis kesä menee sitten mustelmia piilotellessa. Sinä vaikutit jo kyllä niin positiiviselta, että se vähän rohkaisi. Oletko jo nyt sitä mieltä, että kannatti kuitenkin? Pahinta taisivat olla sittenkin vain pari eka päivää?
- karjalanjaana
Olin itse juuri 20.6 luomileikkauksessa,ja tänään juhannusaattona ei ole enää kuin vähän turvotusta jäljellä.Mustelmat hävisivät neljässä päivässä melkein olemattomiin.Multa leikattiin molemmat yläluomet ja toinen alaluomi.Lopputuloksesta en tiedä,mutta eipähän ripset enää kaiherra silmämunissa.Suosittelen hommaa kaikille,jolla on sama tarve.
- eeva
minäkin sitten rohkaistuin ja toimenpide on edessä. Teitkö jotakin sen eteen, että mustelmat hävisivät niin nopeasti, ennen leikkausta tai sen jälkeen?
- karjalanjaana
eeva kirjoitti:
minäkin sitten rohkaistuin ja toimenpide on edessä. Teitkö jotakin sen eteen, että mustelmat hävisivät niin nopeasti, ennen leikkausta tai sen jälkeen?
Tänään poistettiin tikit ja kaikki on hyvin.Lievää turvotusta lukuunottamatta olo on ihan mukava.Minä haudoin leikkauksen jälkeen noin neljänä päivänä useamman kerran päivässä luomiani pakastepussilla.Pussi vaan kankaan sisään ja silmille.Luulen että se auttoi noihin mustelmien häviämiseenkin turvotuksen lisäksi.Rohkeasti vaan leikkaukseen.Kyllä kannattaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san2663323Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell211843Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.241499- 821349
- 1371038
- 81994
Hallintooikeus..
"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.62809Olen rakastunut
varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.86756Jos se joskus oli molemminpuolista
niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.61687Laita nyt se viesti
Tiedän että haluat tavata. Kirjoitat, pyyhit, kirjoitat... Lähetä se viesti 😗51656