PS-kansanedustaja Sebastian Tynkkynen kommentoi tapahtunutta: ”Kollegoiden puheiden sisältöä voi arvostella aivan vapaasti. Mutta se, että Miko Bergbomin puheen jälkeen Riitta Mäkinen menee kutsumaan häntä pikkupojaksi, on eduskuntatyössä täydellinen pohjanoteeraus. Voitte vain kuvitella, mikä valtakunnallinen huuto siitä alkaisi, jos joku ps-kansanedustaja kutsuisi salissa demarikansanedustajaa pikkutytöksi. En jotenkin olisi osannut kuvitella, että tällainen päivä eduskunnassa koittaisi.
kertoo suomen uutiset
jos joku ps-kansanedustaja kutsuisi salissa demarikansanedustajaa pikkutytöksi.
7
330
Vastaukset
- Anonyymi
Onhan se Bäribummi aika lailla pikkupoika. Kuvittelee politiikan olevan jotain hiekkalaatikkoleikkiä.
- Anonyymi
Riitta Mäkinen julkaisi myös itse äskettäin voimakkaan puheenvuoron vihapuheen torjumiseksi. Mäkinen kirjoitti: ”Nyt on kyllä aikuisten katsottava peiliin. Vihapuhe on jo hyvän aikaa sitten arkipäiväistynyt ja laskeutunut myös lasten ja nuorten maailmaan. Tuo tapa on OPITTU tapa. On aikuisten vastuulla opettaa, kuinka toista ihmistä voi kohdella, mitä kyky empatiaan tarkoittaa ja kuinka sitä osoitetaan. Tähän kai puheella tunne- ja vuorovaikutustaidoista viitataan.”
PS. no mitä tuo mäkinen kuvittelee? ei osaa sitä mitä itse opettaa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riitta Mäkinen julkaisi myös itse äskettäin voimakkaan puheenvuoron vihapuheen torjumiseksi. Mäkinen kirjoitti: ”Nyt on kyllä aikuisten katsottava peiliin. Vihapuhe on jo hyvän aikaa sitten arkipäiväistynyt ja laskeutunut myös lasten ja nuorten maailmaan. Tuo tapa on OPITTU tapa. On aikuisten vastuulla opettaa, kuinka toista ihmistä voi kohdella, mitä kyky empatiaan tarkoittaa ja kuinka sitä osoitetaan. Tähän kai puheella tunne- ja vuorovaikutustaidoista viitataan.”
PS. no mitä tuo mäkinen kuvittelee? ei osaa sitä mitä itse opettaa?monet-valtuutetut-pitivat-valtuutettu-veikko-vallinin-puheita-rasistisina-
Yhteiskunta
Maahanmuutto
Monet valtuutetut pitivät valtuutettu Veikko Vallinin puheita rasistisina.
Anonyymi-ap
2024-02-02 16:02:45
https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000008359206.html
oliko ne suomalaisia suojelevia vai rasistisia?
- Anonyymi
Hih
- Anonyymi
>>Riitta Mäkinen kirjoitti: ”Nyt on kyllä aikuisten katsottava peiliin. Vihapuhe on jo hyvän aikaa sitten arkipäiväistynyt ja laskeutunut myös lasten ja nuorten maailmaan. Tuo tapa on OPITTU tapa.>>
Täältä ne Riitta Mäkisen omat eduskuntahuutelut ja pikkupojittelut ovat luettavissa.
https://urly.fi/3vro
Sosislidemokratia ei olekaan ihan niiin hyveellinen valtio-oppi, kuin se itse väittää olevansa.- Anonyymi
Mäkinen pitäisi ottaa oman eduskuntapuolueensa puhutteluun. Tuollainen toista alentava kielenkäyttö ja solvaaminen ei pitäisi olla sallittua edes työväenpuolue Demareissa.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 413456
Miksi juuri vasemmiston puolelta tulee niin paljon luusereita, kelapummeja jne.
Tämä asia ihmetyttää suuresti.352958Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia
Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on1412809SDP ylivoimainen ykkönen
En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.692300Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään
"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s411772Polttomoottoriauto on köyhän merkki
Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.861525Mitä tarkalleen tunnet
Minkälaisia tunteita sisälläsi liikkuu, kun tiedät, että ajattelen sinua lämmöllä ja jotain syttyy myös sinussa? Haluai661053- 511026
- 77997
Syyskuussa 2025 ensirekisteröidyistä henkilöautoista 43 % oli täyssähköautoja.
Niitä rekisteröitiin 2 592 eli 41 % enemmän kuin vuotta aiemmin. Syyskuussa 2025 rekisteröidyistä uusista henkilöautois3837