Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Korkejajännitys iskee kuin tuhatvalttija

Anonyymi-ap

Jännittitelmöitsevi nyt. Ostin multapussin pirkka 10L. Tarkoitus on siitä pussista kaataa multaa kahteen rasiaan, kukkavuokiin eli ruukkuihin. Sapa nähdä miten menee saanko että mullat ruukkuun siirrettyä. Kun niin jännittää. Useina vuosina olen miettinyt että jos sitä multaa honmaisin kun kukkaruukkuja on monija. Nyt sitten tein niin että mänin kauppaan ja multaa ostin j kaksi sellaista valmiskasvia eli lehtisalaattia sellaisessa minimultarasijassa ja tilliä suunnilleen samanlaisesa minirasijassa ja ne istutan sitten mullattuun ruukkuun ja alan kastelemaan.

Kuulemma näinkin toimii ainakin lehtisalaatin kohdalta. Kai se sitten niin kasvaa. Jännittää tietenkin että onnistunko vai kuoleeko vihanneskasvit. Se ahtistaisi.

Ei kai tässä muuta. Siemeniä en nähnyt kaupassa missään, joten sitten kokeillaan näin. Jännittää. Pitäisi avata multapussin suu, mutta jännittää jatkaa prosessia kun en tiejä sitäkään onko tämä nyt oikeanlaista multaa. Tämä on kukkamultaa ja spussin takaa luettuani sain sellaisen käsityksen että siinä mullassa ehkä kasvaa tilli ja lehtisalaattikin. Jännittää.Kahviakaan en ole keittänyt enkä aamulenkkijä ehji heittämään tänään kun heräsin sen verran. Jännittää. Jännittäää. Vuosikausiin. En ole multaleikkejä kokeillu kerrostalossa. Parveke on. Siellä sitten kun säät länpenee niin jotain siellä sitten? Vien sinne kasvamaan ja ehkä myöhemmin hetelmätarha laajenee kolmanteen perheenjäseneen. Ei kahta ilman kolmatta?

Ei Isää ilman Poikaa ja Pyhää Henkeä. Mä olen syönyt itseni Paroniksi. Olen Paroni. Söin Le Baron Brietä ja sitä on yhteen leipälliseen enää ja kun sen olen syönyt niin olen tullut sellaiseksi mitä oon syönyt? Eli en ole enää sikanauta vaan ....

Paroni,

Selef Urge

7

370

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Saako kukkamultaan koskea sormikäsin vai ei?

      Yksi uutinen oli että legionella levijää mullasta, mutta niitä sairastuneita on aika harvassa tuskin sataakaan ihmistä vuojessa ja silleen.

      Sitten oli jokin artikkeli, jollaisessa tojettiin etä ihmiselle tekee hyvää kun käjetsormineen on mullassa. Se jäi auki kun pelkän otsikon lujin että olisiko se psyykkisesti hyvää tekevää vai saako siitä jotakin terveysvaiktuksija kuten jotkut jotain savea tai jotain senmoista maamössöä levittelevät naamoihin ja kehoihin ja sitten se tekee ihmisestä jollakin tavalla hyvyyttä saaneen.

      Selef Urge

      • Anonyymi

        🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

        ❤️ ­­­N­y­­m­f­­­o­­m­­a­a­­n­­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


      • Anonyymi

        🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

        😍 ­N­­y­­m­f­o­­­m­a­­a­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Sain hoijettua homman pääätehtävältään kokonaan. Homma sujunut nyt näin:

      Asettelin kaksi ruukkua alustoineen , yhteensä 4 esinettä, vessan lattijalle. Sitten menin keittijöön ja nykäisin tillit pois sen minirasijasta, jossa se oli kiinni juurillaan. Asetin sen nipun sitten ruukun pohjalle ja aloin paljainkäsin multaa laittelemaan sivukautta siihen niin että se jäi sopivasti mulan alle ja pysyy pystyssä. Ehkä laitoin liikaa multaa kun tillipuskaa jäi mullan allekin, mutta ainakin pysyy paremmin pystyssä kun on kunnolla multaa. Aika näyttää.

      Sitten tein lehtisalaatille saman asian paitsi ettei siinä ollut muvirasijaa kuten oolin olettanut vaan pelkkä multapuristepaakku, jonka laitoin toiseen kukkaruukkuun ja multasin samaan tapaan pääajatuksena se että kunhan pysyy kohtisuoraan pysytysä niin se on pääasiajana, joitakin lehtisalaatinkin syöntikelpoisiksi kasvaneita varsiosija jäi kummassakin multauksessa multain alle. Aika näyttää tässäkin mmultaan kiinnityksessä kuinka homma etenee. Ilmoittelen myöhemmin kun jotain informoitavaa tulee.

      Multaa tippui aika lailla vessan lattijalle ja siitä halusin sanojakin että vessassa kannattaa kerrostalossa multaus tehjä mieluiten koskka se on helppo siitä jotenkin puhjistaa ja mulla kun on sellaiset lattijapinat, joille kostea multa voisi tehjä jotain pahaa ja huonoa? Varsinkin jos se unohtuis siihen mätänemään ? Niin kai se siitä kuivuisi vaan vaan lattijamaterijaalija tuhojamatta?

      Kun on muutakin tehtävää niin jää mullat mulla nyt vessan lattijalle syöpymään iltaan asti.Aina on jotakin tekemättä ja tekemistä riittää, tietokonnen näyttöäkin olen miettinyt sutaista puhtaaksi jo pitkään, mutta eipä ole tullut tehtyä sitäkään. On unohtunut ja varmaan päässä se ajatus että ehtii sen sitten huomennakin.

      Miten sun ruokakasveille kuuluu? Nälänhätä tulossa niin on hyvä vähän tällaista osata jos ehtii tulla ennen ylöstempausta tai jos satuisi olla olemaan tyhmä morsijusneitoneitsykkäinen.

      Kuuntelin aika jännän puheen eilen siitä mistä tunnistaa tyhmän ja viisaan neitsyjen ja tajusin etä tuo on tojella järkeenkäypää kun olen niin itsekin ajatellut asijan a vuosija sitten sen tällekin palstalle mölissynnä.

      Tiivistäjen lyhyjesti: Viisas neitsyt Jumalalle kelpaava morsijan on tottelevainen asenteeltaan, mukautuu Jumalan tahtollisiinsa. Tyhmä neitsyt on kapinallinen, vänkää Kuningasta vastaan ikäänkuin Tältä salassa supisten että kyllä saa tehjä niin miten haluaa vaikka Kuningas on siitä nimenomaan kieltänyt pahaa tekemästä , koska se on tuskaisaa Kuninkaalle, kipujatuottavaa, suurt kärsimystä.

      Okei, juu knou vot I miin. Jumala ottaa omakseen net, joilla on riittävä viisaus haluta totella Jumalaa ja toimia Jumalan tahdon mukaan, joka ainojassa asijassa. Se on tyhmyttä että lähtee yhjessäkään kohjin tekemään oman tai muijen Jumalan tahjosta poikkeavien ehjotusten mukaan, jossa on aina se sama ajatus: Kuinka tehjä jotakin sellaista mukamas sallittuna asijana, jonka Kuningas on nimenomaan vakavalla äänellä kieltänyt että jos senkaltaisja teet niin sellaisija Kuningas ei tunne ja senmoiset joutavat ulos pimeyteen, jossa on ahnmastenkiristys. Hanmastenkiristyksen paikkahan on siis.....juu nou jollet oo ihan Jurpo.

      Selef Urge

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      On tietysti hyvä varautua, esim pahanpäivän varalle, ja sitten on hyvä viljellä oikeaa viljaa sydämeen, eli Jumalan Sanaa.

      suosittelen teille, vanhanajan saaranaajia, ja voitte kuunella niitä, kasveja ja muuta istuttaessa:

      https://raamattu365.fi/sermon/preacher/63
      ja sitten lopunajan järjettömien tomppelien järjettämiä selitysksiä vastaan, hyvää opetusta:
      https://raamattu365.fi/sermon/series/20

      Galatalaiskirje sekä Roomalaiskirje ovat uskovan "perusta" ja hyvä ja tukeva KALLIO, Jumalan Sana vahva perus.

      Olkaamme viisaita ja ottakaa oppia niistä joilla on hyvää opetusta :)

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2384
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      60
      2114
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      100
      1951
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1868
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      11
      1682
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1602
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1466
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1440
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1412
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1400
    Aihe