Jehovan todistajat vähenee Suomessa

Anonyymi-ap

Tilastokeskuksen uusi luku 15846, vähennystä edelliseen vuoteen 347. erityisesti hyvä uutinen on lasten ja nuorten väheneminen, kun vähänkin miettii mitä joutuvat kokemaan. Rukoillaan erityisesti heidän puolesta, heillä kun ei ole samat valinnan mahollisuudet kuin vanhemmilla, Parasta olisi että koko perhe voisi lähteä pois ja löytää Raamatun mukaisen uskon ja seurakunnan.

24

423

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuo on ns. itseaiheutettu ongelma. Eivät suosi avioliittoja eivätkä varsinkaan lasten hankintaa. Koska perheeseen kulutettu aika on pois ovelta ovelle käymisestä.

      • Anonyymi

        Lasten kohdalla varmaankin, nuorten kohdalla vähemmän. omalla paikkakunnallani kun he rakensi talonsa -90 luvulla ja houkuttelivat tutustumaan toimintaansa, en tiennyt heistä juuri mitään. yksin asuvat nuoret, kuten minä, on heille mainio kohde. silloin ei ollut nettiä varoittamassa, ja useita nuori liittyi heihin, minäkin osallistuin kokouksiin. pieninä annoksina yrittivät syöttää valhetta kun en Raamattua tuntenut yhtään. Yksi kristitty vanhempi mies lahjoitti minulle Raamatun ja aloin sitä lukemaan, siitä alkoi ristiriidat jehovan todistajien kanssa. Olin jo "sisäpiirissä" niin syvällä että paljastivat enemmän kuin olisivat halunneet. 15 v ja toiminta loppui paikkakunnallani, sali myytiin kun alle 10 oli jäljellä. Varoitin ihmisiä sinne menemästä ja kehoitin monia jehovan todistajiakin luopumaan, moni luopui. Miten sen tekee ettei itse jää tyhjän päälle onkin tarkeää. Ihminen tarvitsee uskon ja seurakunnan, Raamatun mukaisen, se ei tuota ahdistusta vaan apua.


    • Anonyymi

      Lopun aikoja eletään...JT valmistautuu paratiisi elämään!

      • Anonyymi

        Samaan aikaan porukka vähenee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaan aikaan porukka vähenee.

        Kaikki on ankarasti kielletty. Siksi moni lähtee..


      • Anonyymi

        Niin, siihen vartiotorniparatiisi elämään, jossa 500 ensimmäistä vuotta lipataan oikein urkalla paskoo.
        Tervemenoa vaan.


    • Anonyymi

      Lainaus aloittajalta:
      ”Parasta olisi että koko perhe voisi lähteä pois ja löytää Raamatun mukaisen uskon ja seurakunnan.”

      Valitettavasti ET löydä maailman uskonnoista yhtään muuta Raamatun mukaista uskontoa kuin Jehovan todistajat. Tämä on totuus. Hedelmistä aito uskonto tunnistetaan. Tälläkin hetkellä kaksi sotaa ja molempien konfliktien osapuolet noissa kahdessa käynnissä olevassa sodassa ovat syvästi uskonnollisia. Jumalan edessä uskonnot jotka tappavat toisiaan ovat verivelkaisia ja saavat aikanaan ansaitsemansa tuomiot.
      Kerrohan aloittaja mikä uskonto sinusta olisi sitten vaihtoehto Jehovan todistajuudelle?

      • Anonyymi

        <<< Valitettavasti ET löydä maailman uskonnoista yhtään muuta Raamatun mukaista uskontoa kuin Jehovan todistajat. >>>

        Kristinuskosta on yli 30 000 kuppikuntaa ja tulkintaa. Oletko sinä käynyt nämä kaikki läpi? Mysteeri sekin miten Jehovan todistajien oppi päällekkäisistä sukupolvista on Raamatun mukainen. Mistä päin Raamattua se löytyy? Entä mistä löytyy hallintoelin?

        <<< Hedelmistä aito uskonto tunnistetaan. >>>

        Ja mitä ne hedelmät ovatkaan:
        - Järjestö, joka suojelee lapsiinsekaantujia (ARC).
        - Järjestö, joka vaatii jäseniään pysymään erossa politiikasta, mutta itse pyöri liittolaisjäsenenä liki kymmenen vuotta samoissa lakanoissa poliittisen järjestön (YK) kanssa.
        - Järjestö, joka tuhoaa ihmissuhteita ja ajaa liian monen itsemurhaan julmalla karttamiskiristyksellään.
        - Järjestö, joka yritti mielistellä natseja Hitlerin vallan aikana.
        - Järjestö, joka kehoittaa sammuttamaan terveen järjen ja korvaamaan sen absoluuttisella tottelevaisuudella: "Meidän kaikkien täytyy olla valmiita tottelemaan mitä tahansa saamiamme ohjeita, vaikka ne eivät kenties näyttäisikään inhimilliseltä kannalta katsottuna tai strategisesti järkeviltä." -Vartiotorni 15. marraskuuta 2013, s. 20


      • Anonyymi

        Kirjoitin tuossa aloituksessa USKOSTA, en uskonnosta. Raamattua kun alkaa lukemaan huomaa heti että on kysymys sydämen uskosta, ei esim. järjestöön kuulumisesta ja ulkonaisesta Jumalan palvelimisesta. jehovan todistajien porukassa kun olin, ja käytiin nuoten kesken kotiilloissa keskusteluja, huomasin että heiltä puuttui sydämen usko Jumalaan. Yksikin tyttö sanoi, kun aika reipastakin keskustelua käytiin ja jotakin kriittisesti kommentoin " minä ainakin seuraan järjestöä", jäi kyllä mieleen tuo hädissään oleva tyttö ja hänen kommentti.

        Yksi mikä minulle jäi noista ajoista mieleen, kun sanoit "hedelmistä aito..." että heiltä puuttui rakkaus, kun tutustui heihin ja olin melkein kuin yksi heistä huomasin ettei pelkästään puutu rakkautta ulkopuolisiin, se puuttuu heidän väliltäkin. olen muutaman kerran sanonut tästä jehovan todistajille kun he on maininnut "keskinäisestä rakkaudesta heidät tunnetaan", ja olen kertonut esimerkkejä mitä olen kokenut heidän porukassa ollessani, joka kerta he on mennyt täysin hiljaiseksi. jehovan todistajat kyllä vaistoaa kun joku aidosti välittää heistä ja on kiinnostunut missä he viettää ikuisuuden.


      • Anonyymi

        Kokemuksia jehovan todistajien Raamatun lukemisesta:
        Olin muutaman kerran tutkinut Jehovan todistajien kanssa heidän punakantisen kirjansa johdolla valittuja Raamatun paikkoja, yksi kerta oli sitten rennompaa ja puhuttiin tavallisista asioista enimmäkseen. Minua vaivasi että niin vähän luettiin Raamattua vaikka se oli käsillä ja sanoin heille kun olivat tekemässä lähtöä "luetaan ensi kerralla Raamattua", toinen naisista painoi punakantisensa Raamatun päälle ja sanoi "SITÄKIN" ja hymyili.

        Nuorten Pe-iltaa vietettiin yhden nuoren parin asunnolla, yksi aika vasta kasteella käynyt nuori mies esitteli Raamattuaan ja sanoi että lukee ahkerasti, ja on ottanut tavoitteeksi lukea Raamattu kokonaan läpi, pitemmän aikaa jehovan todistajina olleet muut nuoret vähän "jähmettyivät". myöhemmin tajusin ettei tuo kaveri vielä ollut käsittänyt ettei ole tarkoituskaan lukea yksin Raamattua. En tiedä mitä hänelle nykyään kuuluu, muutti pois paikkakunnaltani aika pian.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitin tuossa aloituksessa USKOSTA, en uskonnosta. Raamattua kun alkaa lukemaan huomaa heti että on kysymys sydämen uskosta, ei esim. järjestöön kuulumisesta ja ulkonaisesta Jumalan palvelimisesta. jehovan todistajien porukassa kun olin, ja käytiin nuoten kesken kotiilloissa keskusteluja, huomasin että heiltä puuttui sydämen usko Jumalaan. Yksikin tyttö sanoi, kun aika reipastakin keskustelua käytiin ja jotakin kriittisesti kommentoin " minä ainakin seuraan järjestöä", jäi kyllä mieleen tuo hädissään oleva tyttö ja hänen kommentti.

        Yksi mikä minulle jäi noista ajoista mieleen, kun sanoit "hedelmistä aito..." että heiltä puuttui rakkaus, kun tutustui heihin ja olin melkein kuin yksi heistä huomasin ettei pelkästään puutu rakkautta ulkopuolisiin, se puuttuu heidän väliltäkin. olen muutaman kerran sanonut tästä jehovan todistajille kun he on maininnut "keskinäisestä rakkaudesta heidät tunnetaan", ja olen kertonut esimerkkejä mitä olen kokenut heidän porukassa ollessani, joka kerta he on mennyt täysin hiljaiseksi. jehovan todistajat kyllä vaistoaa kun joku aidosti välittää heistä ja on kiinnostunut missä he viettää ikuisuuden.

        Lisään tuohon kun kirjoitin, että jehovan todistajilta puuttuu rakkaus, en tarkoita että he olisivat huonoja ihmisiä. He ovat samanlaisia ihmisiä kuin ihmiset ilman Jumalaa normaalistikin. Jos ihminen ei ole kohdannut rakastavaa Jumalaa, ei hänkään pysty rakastamaan muita. Heissä näkyy se ettei Kristus asu heidän sydämmessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään tuohon kun kirjoitin, että jehovan todistajilta puuttuu rakkaus, en tarkoita että he olisivat huonoja ihmisiä. He ovat samanlaisia ihmisiä kuin ihmiset ilman Jumalaa normaalistikin. Jos ihminen ei ole kohdannut rakastavaa Jumalaa, ei hänkään pysty rakastamaan muita. Heissä näkyy se ettei Kristus asu heidän sydämmessä.

        "Jos ihminen ei ole kohdannut rakastavaa Jumalaa, ei hänkään pysty rakastamaan muita."

        Kovinkaan positiivista kuvaa se ei sinusta anna, että nostat itsesi muiden yläpuolelle ja alat sieltä osoitella, kuinka ihmiset jotka eivät sinun jumalaasi usko, ovat kyvyttömiä rakastamaan. Nollasit juuri miljoonien ihmisten rakkauden perheenjäseniään, puolisojaan ja ystäviään kohtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos ihminen ei ole kohdannut rakastavaa Jumalaa, ei hänkään pysty rakastamaan muita."

        Kovinkaan positiivista kuvaa se ei sinusta anna, että nostat itsesi muiden yläpuolelle ja alat sieltä osoitella, kuinka ihmiset jotka eivät sinun jumalaasi usko, ovat kyvyttömiä rakastamaan. Nollasit juuri miljoonien ihmisten rakkauden perheenjäseniään, puolisojaan ja ystäviään kohtaan.

        Käsitit täysin väärin kommenttini. Tarkoitin nimenomaan että jehovan todistajat EI ole sen huonompia kuin muutkaan ihmiset. Minulla ei ole mitään syytä nostaa itseäni toisten yläpuolelle, en halveksi jehovan todistajia, vaan rukoilen heidän puolesta että lopettaisivat sen näyttelemisen, ja olen sanonutkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitin tuossa aloituksessa USKOSTA, en uskonnosta. Raamattua kun alkaa lukemaan huomaa heti että on kysymys sydämen uskosta, ei esim. järjestöön kuulumisesta ja ulkonaisesta Jumalan palvelimisesta. jehovan todistajien porukassa kun olin, ja käytiin nuoten kesken kotiilloissa keskusteluja, huomasin että heiltä puuttui sydämen usko Jumalaan. Yksikin tyttö sanoi, kun aika reipastakin keskustelua käytiin ja jotakin kriittisesti kommentoin " minä ainakin seuraan järjestöä", jäi kyllä mieleen tuo hädissään oleva tyttö ja hänen kommentti.

        Yksi mikä minulle jäi noista ajoista mieleen, kun sanoit "hedelmistä aito..." että heiltä puuttui rakkaus, kun tutustui heihin ja olin melkein kuin yksi heistä huomasin ettei pelkästään puutu rakkautta ulkopuolisiin, se puuttuu heidän väliltäkin. olen muutaman kerran sanonut tästä jehovan todistajille kun he on maininnut "keskinäisestä rakkaudesta heidät tunnetaan", ja olen kertonut esimerkkejä mitä olen kokenut heidän porukassa ollessani, joka kerta he on mennyt täysin hiljaiseksi. jehovan todistajat kyllä vaistoaa kun joku aidosti välittää heistä ja on kiinnostunut missä he viettää ikuisuuden.

        Hyvin kirjoitit. Samoja tuntemuksia minullakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos ihminen ei ole kohdannut rakastavaa Jumalaa, ei hänkään pysty rakastamaan muita."

        Kovinkaan positiivista kuvaa se ei sinusta anna, että nostat itsesi muiden yläpuolelle ja alat sieltä osoitella, kuinka ihmiset jotka eivät sinun jumalaasi usko, ovat kyvyttömiä rakastamaan. Nollasit juuri miljoonien ihmisten rakkauden perheenjäseniään, puolisojaan ja ystäviään kohtaan.

        Ei hän nostanut itseään muiden yläpuolelle vaan totesi, miten asiat on hänen kohdaltaan.
        Pelkäätkö, että sinut paljastetaan itse, itsesinostajaksi muiden yläpuolelle. Vain sinun asenteesi on ainut oikea? Vai?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei hän nostanut itseään muiden yläpuolelle vaan totesi, miten asiat on hänen kohdaltaan.
        Pelkäätkö, että sinut paljastetaan itse, itsesinostajaksi muiden yläpuolelle. Vain sinun asenteesi on ainut oikea? Vai?

        Viesti on hyvin selvä: Kun aletaan sanella muiden tuntemuksia heidän puolestaan tai sitä, mitä he ylipäätään voivat tuntea, tämä on itsensä nostamista muiden yläpuolelle, jos henkilö aidosti kuvittelee pääsevänsä muiden pään sisälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viesti on hyvin selvä: Kun aletaan sanella muiden tuntemuksia heidän puolestaan tai sitä, mitä he ylipäätään voivat tuntea, tämä on itsensä nostamista muiden yläpuolelle, jos henkilö aidosti kuvittelee pääsevänsä muiden pään sisälle.

        Miksi haluat ymmärtää väärin. On kysymys uskosta jonka saa lahjaksi, ei se ole oma ominaisuus. Tunteet on eri asia, näin joitakin aikoja sitten yhden jehovan todistaja naisen, hän kertoi siskonsa kuolleen ja itki kovasti. kastamaton jehovan todistaja oli siskonsa. arvaa oliko vaikea yrittää lohduttaa, sydäntä särkevää oli kuulla. Jumalan on lopullinen tuomio eikä minun tarvitse tuomita, mutta ilman Kristusta kuolla...sievästi yritin lohduttomasti itkevälle kertoa Jeesuksesta, en tiedä onnistuinko, hyvissä väleissä hyvästelimme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi haluat ymmärtää väärin. On kysymys uskosta jonka saa lahjaksi, ei se ole oma ominaisuus. Tunteet on eri asia, näin joitakin aikoja sitten yhden jehovan todistaja naisen, hän kertoi siskonsa kuolleen ja itki kovasti. kastamaton jehovan todistaja oli siskonsa. arvaa oliko vaikea yrittää lohduttaa, sydäntä särkevää oli kuulla. Jumalan on lopullinen tuomio eikä minun tarvitse tuomita, mutta ilman Kristusta kuolla...sievästi yritin lohduttomasti itkevälle kertoa Jeesuksesta, en tiedä onnistuinko, hyvissä väleissä hyvästelimme.

        "Miksi haluat ymmärtää väärin."

        Suora sitaatti: "Jos ihminen ei ole kohdannut rakastavaa Jumalaa, ei hänkään pysty rakastamaan muita."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Miksi haluat ymmärtää väärin."

        Suora sitaatti: "Jos ihminen ei ole kohdannut rakastavaa Jumalaa, ei hänkään pysty rakastamaan muita."

        Omalta kohdaltani voin sanoa, kun jäin pois jehovan todistajien porukoista, vihasin tuota oppia ja itse jehovan todistajiakin. se oli jotenkin hämmentävää aikaa, ja olin pettynyt itseenikin. jatkoin kuitenkin Raamatun lukemista ja aloin rukoilla, kohtasin elävän Jeesuksen, se muutti minut ja aloin rukoilla myös jehovan todistajien puolesta, harvakseltaan kohtaan heitä, ja Kristus minussa rakastaa heitä, mutta ei heidän oppia. kun ajan autolla jossakin päin valtakunnansalin tai konventtisalin ohi, rukoilen että toiminta loppuu ja nuo ihmiset löytää elävän Jeesuksen, rukousvastauksia olen saanut.


    • Anonyymi

      Täällä pyöri joskus Jehovan todistaja, joka eleli leppoisasti ihan jossain omassa rinnakkaistodellisuudessaan. Hänellä oli liki patologinen tarve tuoda yhtenään ilmi, kuinka järjestön kasvu on räjähdysmäistä. Vaikka hänelle osoitti suoraan järjestön sivuilta vuosiraporteista, että asia ei ole näin, hän jatkoi kuin hypnoosissa tämän oman harhansa innokasta toistamista.

    • Anonyymi

      Anonyymi 2024-04-26 15:16:35

      " Lopun aikoja eletään...JT valmistautuu paratiisi elämään! "

      Niin, vartiotornihan piirroksellisesti todistaa, että siellä kaunotar ojentaa hedelmätarjotinta, leijonan hymyillessä vieressä (oikeasti leijonalta puuttuu suupieltä hymyyn vetävä lihas) kun katselee vesistön ylitse auringonlaskuun.

      Efes. 4:4 te olette kutsututkin yhteen ja samaan toivoon,

      Matt. 16:18 sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani,
      16:19 Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet

    • Anonyymi

      "Valitettavasti ET löydä maailman uskonnoista yhtään muuta Raamatun mukaista uskontoa kuin Jehovan todistajat. Tämä on totuus."

      Kun Jeesuksesta tehdään luotu, totuutta vääristellään. Hän on Luoja, ei luotu. Tässä asiassa jt menevät harhaan. Tämä on totuus.

      • Anonyymi

        Osoita totuus, älä väitä.
        Heillähän on tunnetusti väärennetty Raamattu, UM.
        Opit muuttuvat ja vanhemmat painotuotteet määrätty hävitettäviksi
        He tuottavat Uskontojen uhrien tuki r.y:n suurimman asiakasryhmän
        Murhaavat jäseniään verensiirtokiellollaan, kun 1 kor. 10:27 käskee syömään veriruokiakin


    • Anonyymi

      Niinpä. Jehovan todistajilla ei ole lapsikastetta, mutta heidän lapsiltaan vaaditaan samaa kuin kastetuilta vaikka eivät ole kastettuja.

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1935
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1868
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1413
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1174
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe