Käskyt ovat voimassa

Anonyymi-ap

Matt.19

16 Eräs mies tuli kysymään Jeesukselta: "Opettaja, mitä hyvää minun pitää tehdä, jotta saisin iankaikkisen elämän?"

17 Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sinä minulta hyvästä kyselet? On vain yksi, joka on hyvä. Jos haluat päästä sisälle elämään, noudata käskyjä."

18 "Mitä käskyjä?" mies kysyi. "Näitä", vastasi Jeesus, "älä tapa, älä tee aviorikosta, älä varasta, älä todista valheellisesti, 19 kunnioita isääsi ja äitiäsi, ja rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi."

Matt. 5:18

Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut

Matt. 7:24

"Jokainen, joka kuulee nämä sanani ja tekee niiden mukaan, on kuin järkevä mies, joka rakensi talonsa kalliolle."

95

426

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jeesus ilmestyy ihmisen elämään, jos ihminen noudattaa Jumalan käskyjä.

      Joh. 14:21

      Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."

      • Aika harva raamatun käskyä noudattaa kohdatessaan noitanaisen.

        Minäkään en tappanut, kuten raamattu käskee, vaan panin.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Aika harva raamatun käskyä noudattaa kohdatessaan noitanaisen.

        Minäkään en tappanut, kuten raamattu käskee, vaan panin.

        Totta puhut veliseni.
        Minäkin kohtasin ja tein ns. huorin. Ei ollenkaan hassumpaa ollut.


    • Anonyymi

      Ilm. 14:12

      Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

    • Anonyymi

      Ovat voimassa, mutta voimattomia.

      Laittomuuden tähden rakkaus kylmenee. Ja Antikristus tulee valheen koko voimalla.

      Galatiassa jonka Paavali hyvin tunsi ei auta kuitenkaan ympärileikkaus, vaan Paavali kehotti Olkoon kirottu joka saarnaa muuta kuin ristin evankeliumia.

      Jolla on Jumalan Henki, Herran Henki tai Totuuden Henki on totuuden vapaiksi tekemiä.

      Lain kuuliaisuuden vaikuttava Henki tulee joskus juutalaisiin mutta se on eri Henki kuin nuo edellä mainitut Vapauden omat.

      Eräät kristityt kyllä saarnaa että Pyhä Henki olisi sellainen joka ei siedä syntiä lainkaan. Oon itse vähän eri linjoilla.

      • Anonyymi

        Pelkistä hengistä puhuvat lahkolaiset ovat kapinassa Jumalaa vastaan.

        He vievät perässään ihmisen irto alkuperäisesta kristinuskosta ja sakramenteista ja johdattavat ihmisen henkimaailmaan villitsevien hurmoshenkien valtaan.

        1. Tim. 4:1

        Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelkistä hengistä puhuvat lahkolaiset ovat kapinassa Jumalaa vastaan.

        He vievät perässään ihmisen irto alkuperäisesta kristinuskosta ja sakramenteista ja johdattavat ihmisen henkimaailmaan villitsevien hurmoshenkien valtaan.

        1. Tim. 4:1

        Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.

        Käskyjen kieltäminen ja pelkistä hengistä puhuminen pitäisikin saada hälytyskellot soimaan.

        1. Joh. 4:1

        Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.


      • Anonyymi

        Käskyt ovat Jumalan sanaa, mikä ei koskaan menetä voimaansa. Jumalan sana pysyy.


    • Anonyymi

      Jeesusta meidän on uskominen, ei ketään muuta.

      " Jeesus vastasi hänelle:

      "Jos haluat päästä sisälle elämään, noudata käskyjä."

      • Anonyymi

        Sitä varten Jumala oman henkensä kasteessa puhdistettuun sydämeen antaa, että ihminen noudattaisi Jumalan käksyjä. Ei mitään hillumista varten.

        Hes. 36:27

        Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä varten Jumala oman henkensä kasteessa puhdistettuun sydämeen antaa, että ihminen noudattaisi Jumalan käksyjä. Ei mitään hillumista varten.

        Hes. 36:27

        Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.

        Jesajan kirjan lopussa puhutaan että aikojen lopussa ihmiset tosiaan on määrätty viettämään sapattia ja uutta kuuta. Jopa uhataan niistä luopuvia rangaistuksella kauhealla.

        Sen sijaan hurmoksen saaneet vaikka ovat sen saaneet lohduksi usein ajautuu verisiin sotiin tai viemään toisen miehen vaimon väkisin.

        Ei tuo hurmos ole lohtuna kestävää jos se johtaa väkivaltaan. Itse olen Krishnoja lukenut ja saanut hurmion merkiksi kyyneleen joka itsekseen tulee silmään kun luen kirjaa usein.

        Mutta en ole enää yhtä sivari ja väkivallaton ja muita kiroomaton kuin ennen. Nyt olen ailahteleva puhumaan ja tekemään ilkeyksiä. Valitettavasti.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jesajan kirjan lopussa puhutaan että aikojen lopussa ihmiset tosiaan on määrätty viettämään sapattia ja uutta kuuta. Jopa uhataan niistä luopuvia rangaistuksella kauhealla.

        Sen sijaan hurmoksen saaneet vaikka ovat sen saaneet lohduksi usein ajautuu verisiin sotiin tai viemään toisen miehen vaimon väkisin.

        Ei tuo hurmos ole lohtuna kestävää jos se johtaa väkivaltaan. Itse olen Krishnoja lukenut ja saanut hurmion merkiksi kyyneleen joka itsekseen tulee silmään kun luen kirjaa usein.

        Mutta en ole enää yhtä sivari ja väkivallaton ja muita kiroomaton kuin ennen. Nyt olen ailahteleva puhumaan ja tekemään ilkeyksiä. Valitettavasti.....

        Paavalin saama Saatanan enkeli oli miehessä mukana koko ajan lähtysmatkoilla.

        Aluksi jo Korintossa ja matki siellä Delfoin oraakkelia puhumalla "enkelien kieliä" eli glossolaliaa.

        Ei se mikään mykkä henki ollut.

        1. Kor. 14:19

        Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

        Saul sekoili hurmoksessa.

        1. Sam. 18:10

        Seuraavana päivänä Jumalan lähettämä paha henki valtasi Saulin, ja hän riehui hurmoksissa kotonaan. Daavid soitti tapansa mukaan harppua, mutta Saul puristeli keihästään.

        1. Kun. 18:29

        Kun puolipäivä oli kulunut, joutuivat he hurmoksiin, aina siihen hetkeen asti, jolloin ruokauhri uhrataan. Mutta ei ääntä, ei vastausta, ei vaarinottoa!

        Hes. 13:17

        Ja sinä, ihmislapsi, käännä kasvosi kansasi tyttäriä vastaan, jotka joutuvat hurmoksiin oman sydämensä voimasta, ja ennusta heitä vastaan.


    • Anonyymi

      Oikea Jumalan tekemä hurmostila ei toistu uudestaan, vaan on kertaluonteinen asia.

      Ei sillä ole tarkoitus kehua eikä kerskata, vertailla kenellä on oudoimpia hurmoskokemuksia.

      4. Moos. 11:25

      Silloin Herra astui alas pilvessä ja puhutteli häntä, otti henkeä, joka hänessä oli, ja antoi sitä niille seitsemällekymmenelle vanhimmalle. Kun henki laskeutui heihin, niin he joutuivat hurmoksiin, mutta sen jälkeen he eivät enää siihen joutuneet.

      • Anonyymi

        Erikoistilanne kyseessä ja määrätyt hekilöt, joita asia koski.


      • Anonyymi

        Omituinen tapahtuma. Onneksi ei tullut päälle uudelleen.


    • Anonyymi

      Rauhaa!

      Kylläpä täällä ollaan HAPPAMIA kaikkia muita uskoja ja toivoja kohtaan kuin omiaan.

      Autuas se joka ei loukkaannu minuun.

      Nainen otti hapatteen ja heitti sen kolmen vakallisen jauhoja sekaan jolloin koko taikina HAPPANI.

      JOS teitä vainotaan ja pilkataan niin iloitkaa sillä samoin tehtiin profeetoille ennen teitä.

      Toki nainen ja kolme vakkaa sekä hapate ovat merkki Jumalan valtakunnasta mutta muuten vain oon hieman allapäin kun mikään muu kuin teidän oma toivo ei kelpaa......

      Mikä on tarkoitus sillä? Lohtu jonka Pyhä Henki antaa on sekin joillekin tärkeää eikä vain pelkkä voittaminen ja muiden uskosta määrääminen.

      Rauhaa!

      • Anonyymi

        Ylivainiokin kopioi Hindujen vanhan rituaalin kaataa ihminen selälleen nopealla tönäisyllä keskelle otsaa.

        googlaa:shaktipat -kaatotekniikka


    • Anonyymi

      Hurmahenkiset lahkolaiset vihaavat Jumalan lakeja ja käskyjä, koska eivät halua niitä noudattaa.

      Jer. 29:26

      'Herra on pannut sinut, Sefanja, pappi Jojadan seuraajaksi valvomaan järjestystä Herran temppelissä ja toimittamaan jalkapuuhun ja kaularautaan kaikki hullut ja hurmahenget, jotka esiintyvät profeettoina.

    • Anonyymi

      Jumala nauraa lakiensa ja käskyjensä kieltäjillä.

      "Katkaiskaamme heidän kahleensa, heittäkäämme päältämme heidän köytensä,
      Hän, joka taivaassa asuu, nauraa; Herra pilkkaa heitä."

    • Anonyymi

      1. Joh. 3:4

      Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

      • Anonyymi

        Ei ihme ollenkaan, että rosvot haluaa, että lait kumottaisiin kokonaan.

        Sitten vaan hurmoshenkien voimasta hillutaan kuin ellun kanat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ihme ollenkaan, että rosvot haluaa, että lait kumottaisiin kokonaan.

        Sitten vaan hurmoshenkien voimasta hillutaan kuin ellun kanat.

        Rauhaa!

        Kyllä lait on kumottu moneen kertaan ja niin jälleen. Sakarja kertoo kansalle : Vaikka te tuhoaisitte koko maailman minä en pelasta ketään kuninkaidensa MIELIVALLAN eli Anarkian käsistä.

        Biblian esipuhe on myös hyvä lukea, jotta tietää kuinka asia todellisuudessa Suomessa on. Esivalta-asemaan pääsee vain ankarasti lakia rikkoneet sillä ei esivalta turhaan miekkaa kanna. Täytyy olla kovapintainen.

        Jumalan tuntemusta vailla olivat keskiajan inkvisition toteen laittajat. Joh. 16 mukaan.
        Joka viimeseen asti Jumalan sanan laittaa toteen ei tunne Jumalaa.

        Tutkimattomia ovat hänen tuomionsa. Raamattu on kirjoitettu oppaaksi ihmisille ei Jumalalle. Meidän tulee sen avulla menestyä ja elää rauhassa toivossa ja uskossa.


    • Anonyymi

      >>Oikean ja väärän julistuksen erottamisessa on tärkeä tarkata myös sitä, miten siinä tulevat esiin laki ja evankeliumi. Miten puhutaan Jumalan ehdottomista käskyistä ja Kristuksen ehdottomasta armosta? Molempien tulisi olla täysimääräisesti saarnan sisältönä. Ihmiselle ei saa antaa mahdollisuutta pelastaa itseään omilla teoillaan, mutta ei myöskään saa sulkea armoa yhdeltäkään, joka tuntee syntinsä. Lakia ja evankeliumia ei saa sekoittaa. Lakiin ei saa liittää mitään lupauksia eikä evankeliumiin saa liittää mitään vaatimuksia.>>
      ( Petri Hiltunen)

      s-seutulainen

      • Anonyymi

        Laki ja evankeliumi on sama asia. Eri suunnasta katseltuna.

        Jumalan rakkaus on lain sisältö ja merkitys.

        Jumalan rakastaminen on lain rakastamista ja noudattamista.
        Ei lain rikkomista, mikä on syntiä.

        Ps. 119:113

        Mieltään muuttelevia minä vihaan, mutta sinun lakiasi rakastan.

        Joh. 14:21

        Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laki ja evankeliumi on sama asia. Eri suunnasta katseltuna.

        Jumalan rakkaus on lain sisältö ja merkitys.

        Jumalan rakastaminen on lain rakastamista ja noudattamista.
        Ei lain rikkomista, mikä on syntiä.

        Ps. 119:113

        Mieltään muuttelevia minä vihaan, mutta sinun lakiasi rakastan.

        Joh. 14:21

        Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."

        Matt. 5:18

        Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matt. 5:18

        Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

        Ei ole mitään Jumalan laista irrallista evankeliumia.


        1. Joh. 3:4

        Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole mitään Jumalan laista irrallista evankeliumia.


        1. Joh. 3:4

        Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

        Johanneksen toimittama kaste syntien pois pesemiseksi oli evankeliumin alku,
        sanoo Mark.1


    • Anonyymi

      Lakihenkiset ovat kyykäärmeen sikiöitä kuten Jeesus sanoi fariseuksille.

      • Anonyymi

        Väität siis, että Jeesus on kyykäärmeen sikiö?

        Matt. 5:18

        Sillä totisesti sanon minä teille: siihenasti kuin taivas ja maa katoo, ei pidä vähinkään piirto eikä joku rahtu laista katooman, siihenasti kuin kaikki tapahtuvat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väität siis, että Jeesus on kyykäärmeen sikiö?

        Matt. 5:18

        Sillä totisesti sanon minä teille: siihenasti kuin taivas ja maa katoo, ei pidä vähinkään piirto eikä joku rahtu laista katooman, siihenasti kuin kaikki tapahtuvat.

        Luuk. 16:17

        Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.


      • Anonyymi

        Kyse oli Fariseuksin omista lisäyksistä lakeihin, jotka eivät pitäneet paikkaansa. Niitä oli yli 40 kpl heidän omia kesimiä lakia, joita he vaativat muiltakin. Niistä syntyi riitaa.


    • Anonyymi

      Saulus (=suuri) kun alkoi kapinoida Jumalan lakeja vastaan, niin nimi muutettiin
      heti alussa pieneksi=paavali.

      Matt.5:19
      Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.

    • Anonyymi

      Jumalan lait koskevat vain hihhuleita.

      • Anonyymi

        Hihhulit heittää lait ja käskyt romukoppaan ja alkavat pelehtiä hurmoshenkien kanssa.

        Saattavat ryömiä lahkon lattialla ja penkkirivien välissä sekavassa mielentilassa etsimässä sitä Jeesusta, mutta eivät löydä.

        1. Tim. 4:1

        Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.


    • Anonyymi

      Sekä Jeesus että Johannes sanoivat lakihenkisiä fariseuksia kyykäärmeem siköiksi.

      Sellaisia ovat tylyt tuomitsevat rakkaudettomat lainkiivailijat.

    • Anonyymi

      Laki saa aikaan vihaa ja tekee kyykäärmeen sikiöitä.

      • Anonyymi

        Jumalan lait on Jumalan rakkauden osoitus ihmisiä kohtaan. Laintaulut on Jumalan ikuisen rakkauden osoitus.

        Laintaulut on tallessa ja ne tuodaan kunniapaikalle uutee Jerusalemiin mikä lasketuuu taivaasta.

        Viimeisellä tuomiolla avataan tekojen kirja ja lainkirjat ja jokainen tuomitaan sen mukaan kirjoihin on kirjoitettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan lait on Jumalan rakkauden osoitus ihmisiä kohtaan. Laintaulut on Jumalan ikuisen rakkauden osoitus.

        Laintaulut on tallessa ja ne tuodaan kunniapaikalle uutee Jerusalemiin mikä lasketuuu taivaasta.

        Viimeisellä tuomiolla avataan tekojen kirja ja lainkirjat ja jokainen tuomitaan sen mukaan kirjoihin on kirjoitettu.

        Lahkolaiset on Baalin palvojia, he rikkovat laintaulut ja tanssivat omia hurmostanssejaan niiden ympärillä.


        Puolenpäivän jälkeen he tulivat hurmoksiin ja olivat siinä tilassa ruokauhrin aikaan saakka. Mutta ei kuulunut ääntä, ei tullut vastausta, mitään ei tapahtunut.


    • Anonyymi

      Joh:15:12 🔥

    • Anonyymi

      Käytännössä laki saa aikaan vain muiden herjaamista. Siinä ei tosiaan silloin hyvä heilu kun lain taulut avataan ja tuomitaan jokaisesta sanasta minkä tuonut ilmi.

    • Anonyymi

      Kymmenen käskyä on hakattu kiveen, joten ne opettavat karkeasti siunauksellisen elämän edellytykset. Jos ihmiskunta noudattaisi edes näitä, niin maallinenkin elämä kukoistaisi. Jeesuksen opetukset eivät sulje käskyjä ja armoa pois toisistaa, vaan täydentävät toisiaan. Jotta tiedettäisiin, milloin tarvitsemme armoa, on tiedettävä tekojensa rajat. Jumala otti meiltä kivisydämmen pois ja antoi lihasydämen, jossa omatunto on intekroituna sisällä.

    • Anonyymi

      Kuinka paksu elämän kirja olisi jos siinä olisi kaikkien ihmisten tiedot ja tekemiset?
      Miettikääs nyt hihhulit edes vähän.

      • Anonyymi

        Jumalalle mikään ei ole mahdotonta.

        Ihmisen aivoissakin on pieniä soluja, joissa on paljon enemmän tietoa, kuin yhdessä kirjassa.

        Viimeisellä tuomiolla ei edes kysytä mitään ihmisen uskosta.

        Ilm. 20:12

        Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan. [Dan. 7:10; Luuk. 10:20+ | Matt. 16:27+]

        Ilm. 20:13

        Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan.

        Ilm. 22:12

        "Minä tulen pian, ja tullessani minä tuon jokaiselle palkan, maksan kullekin hänen tekojensa mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalalle mikään ei ole mahdotonta.

        Ihmisen aivoissakin on pieniä soluja, joissa on paljon enemmän tietoa, kuin yhdessä kirjassa.

        Viimeisellä tuomiolla ei edes kysytä mitään ihmisen uskosta.

        Ilm. 20:12

        Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan. [Dan. 7:10; Luuk. 10:20 | Matt. 16:27 ]

        Ilm. 20:13

        Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan.

        Ilm. 22:12

        "Minä tulen pian, ja tullessani minä tuon jokaiselle palkan, maksan kullekin hänen tekojensa mukaan.

        Paavali kehitti opin pelkästä irrallisesta "uskosta" ihmisen autuuttavana asiana.

        Jeesuksen kanssa eläneet apostolit olivat eri mieltä asiasta ja opettivat, että usko ilman tekoja on pelkkää teoriaa.

        Jaak. 2:20

        Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali kehitti opin pelkästä irrallisesta "uskosta" ihmisen autuuttavana asiana.

        Jeesuksen kanssa eläneet apostolit olivat eri mieltä asiasta ja opettivat, että usko ilman tekoja on pelkkää teoriaa.

        Jaak. 2:20

        Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

        Jaakob oli Jeesuksen veli ja varmasti tiesi, mitä Jeesus on puhunut.

        Jaak. 2:20

        Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaakob oli Jeesuksen veli ja varmasti tiesi, mitä Jeesus on puhunut.

        Jaak. 2:20

        Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

        Joh. 15:15

        En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.


    • Anonyymi

      Uskon teot ovat juuri niitä mitä pitäisi kirkossa saarnata. Siitä miten Jumala ja Pyhä Henki vaikuttaa ihmisisessä, mitä ihmeellisiä asioita se saa aikaan, miten ihminen muuttuu mieleltään, ajatuksiltaan ja teoiltaan Pyhässä Hengessä. Juuri ne teot ovat elämää sekä niistä kertominen on pastorin tehtävä. Todistaa siitä tekojen elävästä uskosta.

      Pastori olisi maailman toiseksi suurin idiootti, jos vain lukisi Raamatunjakeita saarnaspöntöstä, että kulkaa nyt hyvä seurakuntalaiset, näin täällä sanotaan, sekä näin ja näin on sanaan painettu. Asiat mitkä sisälukutaitoiset seurakuntalaiset hyvin tietäisivät jo muutenkin ajatellen että onko tuo pastori järkensä nyrjähyttänyt kun noita samoja jakeita, jotka kaikki hyvin tietävät aina vain lukee vuodesta toiseen.

      Jakob siksi aivan oikein kirjoitti, miten usko on nimenomaan Pyhän Hengen tekoja ja niistä todistamista, siitä miten Jumala on oikeasti olemassa, miten voi uskoa elävään Jumalaan eikä vain lukea asioita mitkä eivät kuitenkaan koskaan tulisi todeksi eikä kukaan niihin oikeasti uskoisi kun mitään ei tapahtuisi.

      • Anonyymi

        Ihminen joutuu omista teoistaan tilille, ei mistään Pyhän Hengen teoista.

        Viimeisellä tuomiolla ei edes kysytä ihmisen uskosta yhtään mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen joutuu omista teoistaan tilille, ei mistään Pyhän Hengen teoista.

        Viimeisellä tuomiolla ei edes kysytä ihmisen uskosta yhtään mitään.

        Sananl. 21:2

        Ihminen pitää oikeina kaikkia teitään, mutta Herra punnitsee sydämet.

        Jer. 17:10

        Minä, Herra, tutkin sydämet, tiedän salaisimmatkin ajatukset. Minä annan kullekin sen mukaan, miten hän elää ja millaisia ovat hänen tekojensa hedelmät.


      • Anonyymi

        Ihmisten teot ja mielenmuutokset eivät ole mitään Jumalan sanaa.

        Ihminen saadaan käännyttämällä ja manipuloimalla tulemaan ihan mihin uskoon tahansa ja saadaan tekemään melkein mitä tahansa ja kaikki voidaan laittaa Jeesuksen -piikkiin.

        Alkuseurakunnassa yksi pariskuntakin tapettiin rahojen saamiseksi heiltä ja syy laiteyttiin Pyhän Hengen tiliin. Se jos mikä on raju Pyhän Hengen pilkka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sananl. 21:2

        Ihminen pitää oikeina kaikkia teitään, mutta Herra punnitsee sydämet.

        Jer. 17:10

        Minä, Herra, tutkin sydämet, tiedän salaisimmatkin ajatukset. Minä annan kullekin sen mukaan, miten hän elää ja millaisia ovat hänen tekojensa hedelmät.

        Mitenkähän on?
        Mitenkä Jumala tulkinneet muistisairaan haurasta ja sekavaa ajatusmaailmaa?
        Ja Jumalan aikaansaama tilahan se on.


    • Anonyymi

      Viimeisellä tuomiolla ei edes kysytä ihmisen uskosta yhtään mitään.

      Kaikki maailman ihmiset laitetaan tekojensa perusteella kahteen jonoon.

      -jatkoon
      -ei jatkoon

    • Anonyymi

      Rauhaa!

      Jos käskyt olisi voimassa ihmiset pitäisivät sapatin. Mutta kaupat onkin auki ympäri vuoden ja joka lauantai ja sunnuntai.

      Tulee yritys pystyttää uuden ajan 1960-2450 kestävä TEOKRATIA lähinnä islamin toimesta. Samalla pyritään säilyttämään vanhan ajan (1470-1960) humanismin saavutukset IuS imperiumissa. Humanismin säilyttäminen edellyttää sapatin ja kirkkopyhien huomioimista.

      Ihmisen Poika on sapatinkin Herra. Jos hän säätää tiukan sapatin nykyisen väljän käsityksen sijaan niin Laki saattaa paikka paikoin voimistua.

      • Anonyymi

        sulla on jokin paha sapatti-trauma, kun sitä hoet jatkuvasti.
        oletko joutunut tai joku läheisesi Advareiden käsiin jossain vaiheessa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sulla on jokin paha sapatti-trauma, kun sitä hoet jatkuvasti.
        oletko joutunut tai joku läheisesi Advareiden käsiin jossain vaiheessa?

        Ellen G. White perusti Adventismin ja siitä haarautui Jehovantodistajien lahko, jonka johtomies oli Charles Russell.
        Charles Fox Parham perusti helluntailaisten lahkon ja Joseph Smith perusti Mormonismin.
        Hän kuoli vankilatappelussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ellen G. White perusti Adventismin ja siitä haarautui Jehovantodistajien lahko, jonka johtomies oli Charles Russell.
        Charles Fox Parham perusti helluntailaisten lahkon ja Joseph Smith perusti Mormonismin.
        Hän kuoli vankilatappelussa.

        Mormoneilla on kultaiset levyt ja helluntailaisten kokouksissa taivaalta tippuu kultahippuja ja hampaisiin voi ilmestyä itsestään kultaisia paikkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sulla on jokin paha sapatti-trauma, kun sitä hoet jatkuvasti.
        oletko joutunut tai joku läheisesi Advareiden käsiin jossain vaiheessa?

        Voi olla trauma. En tiedä miksi tänä aikana sydämessä on sapatin kaipuu. Jes. 56 esim. esittää sapatin olevan tarpeen. Kun taas Jeesus ja Paavali ei piitannut tarkoin sen viettämistä.

        Ristiriita joka ei ratkee ennen kuin Jumalan valtakunta tulee. Jeesus tiesi että kukaan ihmisistä ei kykene lakia täyttämään. Siksi hän sanoikin: ISÄ SINÄ YKSIN OLET PYHÄ.

        Pitääkö kuitenkin edes yrittää???
        Jos sydämessä siltä tuntuu. Ympäristö on täynnä sapatin rikkojia joka tapauksessa. Joten yrittäminen on melko turhauttavaa.

        Olen pari kertaa käynyt Adventti seurakunnassa sekä lukenut paria teosta. Ihan o.k. sanaa ja ravintoa siellä tarjotaan sen vähän kokemuksen perusteella jonka pari kertaa kauan sitten toi.

        Ottaako sua päähän Jos joku sapattia pitää tarpeellisena? Sori , siinä tapauksessa.


    • Anonyymi

      Ellenin kirjan suuri taistelu kun lukee, niin siitä näkee uskovien herjaamisen mallia. Lähinnä miten katolisia ja hurmahenkiä herjataan. Luther taasen on suuri pyhimys kun uskalsi vastustaa katolista kirkkoa ja kaikki mitä Luther teki tai sanoi on pyhää toimintaa sen kirjan mukaan.

      Se on oikea harhaopin käsikirja.

      • Anonyymi

        Hurmahenkiä eli hurmoshenkisiä lahkolaisia on ollut aikaisemminkin, ei se ole pelkästään tämän ajan lahkojen ilmiö.

        Jer. 29:26

        'Herra on pannut sinut, Sefanja, pappi Jojadan seuraajaksi valvomaan järjestystä Herran temppelissä ja toimittamaan jalkapuuhun ja kaularautaan kaikki hullut ja hurmahenget, jotka esiintyvät profeettoina.


    • Anonyymi

      Ellen nimenomaan herjasi hurmahenkiä ja sieltä sen opin voi hakea.

      Ei se ole mitään uuttaa, vaan kopio suuresta taistelusta.

    • Anonyymi

      Jumala nauraa hurmahengille ja lahkolaisille, jotka sanovat, että lait on kumottu ja nyt vaan eletään kuin ellun kanat hurmoshenkien vallassa.

      "Katkaiskaamme heidän kahleensa, heittäkäämme päältämme heidän köytensä.
      Hän, joka taivaassa asuu, nauraa; Herra pilkkaa heitä."

    • Anonyymi

      Suuresta taistelusta voi lukea oppia uskovien herjaamiseen. Sekä hurmahenkien että varsinkin katolisten herjaamiseen. Muuta luettavaa siinä ei ole.

      • Anonyymi

        Jenkkilahkot on pahoja eksytyksiä. Lopun ajan lusteen kylvöä.
        Eivät ole oikeata kristinuskoa koskaan olleetkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jenkkilahkot on pahoja eksytyksiä. Lopun ajan lusteen kylvöä.
        Eivät ole oikeata kristinuskoa koskaan olleetkaan.

        Silti suuresta taistelusta voi ottaa mallia miten hurmahenkiä herjataan jos omat herjat ei riitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silti suuresta taistelusta voi ottaa mallia miten hurmahenkiä herjataan jos omat herjat ei riitä.

        Jenkkipastoreiden jorinat on pelkkiä taruja.

        2. Tim. 4:4 ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jenkkipastoreiden jorinat on pelkkiä taruja.

        2. Tim. 4:4 ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin.

        2. Tim. 4:3

        Tulee näet aika, jolloin ihmiset eivät siedä kuulla tervettä oppia vaan haalivat itselleen halunsa mukaisia opettajia kuullakseen sitä mitä kulloinkin mieli tekee.

        Lahkot roudaa jopa pimeästä Afrikasta asti poppamiehiä ennustelemaan sitä mitä halutaan kuullakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silti suuresta taistelusta voi ottaa mallia miten hurmahenkiä herjataan jos omat herjat ei riitä.

        Adventismi on rahat pois lahko!


    • Anonyymi

      Saatana käyttää Raamattua herjaamiseen ja tekee Herran sanasta omilla herjoillaan saatanallisia säkeitä.

    • Aloittajalle kysymys.Jos laki on voimassa niin mitä sinulle tulee tehdä, kun rikot yhtäkin käskyistä niinkuin teet jossain vaiheessa.
      Laki antaa suoraan vastauksen.

      • Anonyymi

        1. Joh. 1:9

        Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        1. Joh. 1:9

        Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.

        Jeesuksen armon Henki antaa anteeksi tietyin sivumyönnytyksin, mutta jos joku on Lain alla niin kuinka käy.
        Molempien alla ei voi olla tai on suhteellisen tyhmä, kuten tyhmät neitsyet.


    • Anonyymi

      Kyllähän laki on voimassa sille, joka siihen luottaa. Ei laista ole kadonnut yhtään piirtoa, ei pienintäkään käskyä. Juuri niiden käskyjen mukaan Jumala tulee maailman tuomitsemaan. Eihän Jumala muutoin voisi tuomita syntisiä kuten Paavali kirjoittaa ja vielä ettei siten heillä ole mitään millä itseään puolustaa kun laki on heitä vastaan.

      Mutta ilosanoma on siinä, että Jeesuksessa Kristuksessa ihmiselle ei lueta lakia, hän ei ole lain alla, vaan armon ja pyhän Hengen alla. Jeesus on poistanut hänen päältään lain kirouksen niin kauan kun hän vaeltaa armon Hengessä. Mutta vain ja ainoastaan silloin ettei kukaan kerskaisi.

      • Anonyymi

        Ei Jeesus tekojen perusteella tulevata viimeistä tuomiota poistanut.

        Nyt ei ole mitään kadotustuomiota niillä, jotka kasteessa ovat Jeesuksen sovintoveren suoraan päässeet, mutta kyllä heidät kaikki tuomitaan tekojensa perusteella.


    • Anonyymi

      Jos lakia ei olisi, niin se olisi vähän sama kuin jos helvettiä ei olisi.

      Ei olisi mitään tuomiota ihmiselle teki sitten sitä tai tätä. Ei olisi mitään millä ihminen tuomitaan eikä mitään paikkaa missä kärsiä tuomio.

      Aivan sama jos maallisessa elämässä ei olisi lakia eikä vankiloita.

      Kyllä Jumala tulee lain mukaan ihmiset tuomitsemaan. Sen tuomioistuimen edessä ei vain kukaan saa vapauttavaa tuomiota. Kellekään ei sanota, että kylläpäs olet hyvin lain pitänyt, ei löydy rikettä sinun osalta, vaan lain tehtävä on tuomita pahantekijät. Ne, joilla ei ole pelastuksen sinettiä Pyhää Henkeä.

      Juuri sen tähden Paavali käskee tavoitella Hengen lahjoja että ihminen pelastuisi. Ei tekemisiensä tekoja mukaan, vaan sen mukaan että Jumala on lunastanut hänet Pyhällä Hengellään taivaaseen.

      • Anonyymi

        Ei lahja ole mikään lahja, jos sitä pitää tavoitella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei lahja ole mikään lahja, jos sitä pitää tavoitella.

        Pietarin terveiset Paavalin lupaamien armolahjojen tavoittelijoille.

        Eräs mies tavoitteli niitä armolahjoja antamalla rahaa apostoleille "uhrilahjoja", jos tämä ohjelma on koskettanut sinun sydäntäsi.

        Ap. t. 8:20

        Mutta Pietari sanoi hänelle: "Menkööt rahasi sinun kanssasi kadotukseen, koska luulet Jumalan lahjan olevan rahalla saatavissa."


    • Anonyymi

      Sen kuullessaan Jeesus sanoi heille: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. En minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä."

      • Anonyymi

        Sen kuullessaan Jeesus sanoi heille: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. En minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä."

        Room. 11:4

        Mutta mitä sanoo hänelle Jumalan vastaus? "Minä olen jättänyt itselleni seitsemäntuhatta miestä, jotka eivät ole notkistaneet polvea Baalille."

        Samoin on nyt tänäkin aikana olemassa jäännös armon valinnan mukaan.


    • Anonyymi

      Israel on Jumalan silmäteräkansa, joka kerran pelastuu kaikki.

      Room. 11:26 ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.

      • Anonyymi

        Sitten Israel lopettaa sapattina ihmisten tappamisen.

        Nythän rauhasta neuvotellaan.


      • Anonyymi

        Se mikään jumalan silmäterä kansa ole, Amerikan tuella se lähi-itää terrorisoi. 😁


    • Anonyymi

      Miten silmäterä kansalle kävi holokaustissa?
      jumalasta ei näkynyt varjoakaan.

      • Anonyymi

        Silmäterä tappoi Jeesuksen sapattirikkomuksista ja otti Jeesuksem veren päälleen. Se tuli maksuun holokaustissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silmäterä tappoi Jeesuksen sapattirikkomuksista ja otti Jeesuksem veren päälleen. Se tuli maksuun holokaustissa.

        Kuuletko ääniä päästäsi?


    • Anonyymi

      Paavali oli antisemitisti, yritti hävittää Juutalaisten uskon pois kokonaan.

      Jeesus vastusti Paavalin aikeita.

      Matt. 5:18

      Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

      Luuk. 16:17

      Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

      • Anonyymi

        No, no.
        Ei ne taivas ja maa niin vain katoa.
        Hyvin kauan ennen sitä uskovat ovat kadonneet maan päältä.


    • Anonyymi

      Kannattaa miettiä kaksikin kertaa, ennen kuin käy Juutalaisten ja heidän uskonsa kimppuun.

      Sak. 2:12

      "Sillä näin sanoo Herra Sebaot: Kunniaksensa hän on lähettänyt minut pakanakansojen luokse, jotka ovat teitä saalistaneet. Sillä joka teihin koskee, se koskee hänen silmäteräänsä."

      Jeesus varoitti niistä, jotka käyvät Juutalaisten eli valittujen uskon ja hyvinvoinnin kimppuun tavalla tai toisella. (=antisemitismiä)

      Matt.24:24

      "Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, VALITUTKIN."

      Paavali varoitti epämääräisistä "henkijeesuksista", jotka sanovat olevansa Jeesus, mutta eivät sitä ole. Älä ota vastaan mitään lahkojen hurmoshenkiä Jeeuksina.

      Mark. 13:6

      Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.

      • Anonyymi

        Po. Jeesus varoitti Paavalin kohtaamista henkijeesuksista.

        Mark. 13:6

        Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Po. Jeesus varoitti Paavalin kohtaamista henkijeesuksista.

        Mark. 13:6

        Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta."

        Jeesus-nimeä hoetaan kuin mantraa, koska pelkästään sen nimen hokemisella voi saada aikaiseksi kaikenlaista, vaikka oikea Jeesus ei ole siinä mukana ollenkaan.

        Matt.7
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus-nimeä hoetaan kuin mantraa, koska pelkästään sen nimen hokemisella voi saada aikaiseksi kaikenlaista, vaikka oikea Jeesus ei ole siinä mukana ollenkaan.

        Matt.7
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Yleensä eksyttäjät aloittavat puheet maailmanlopusta ja lähellä olevasta tempauksesta taivaaseen, johon pääset mukaan kun liityt heidän seuraansa.

        Luuk. 21:8

        Niin hän sanoi: "Katsokaa, ettei teitä eksytetä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen se', ja: 'Aika on lähellä'. Mutta älkää menkö heidän perässään."


    • Anonyymi

      Holokaust oli rangaitus siitä että juutalaiset tappoivat sapattirikkomuksista Jeesuksen. He ottivat Jeesuksen veren päälleen kun Pilatus ei halunnut sitä ottaa.

    • Anonyymi

      Osin outoa kirjoitat, kun suurin on RAKKAUS !

      • Anonyymi

        Jumala on myös koston Jumala, mikä usein unohdetaan.

        Hepr. 10:30

        Mehän tunnemme hänet, joka on sanonut: -- Minun on kosto, minä olen maksava, sekä myös: -- Herra on tuomitseva kansansa

        Hoos. 14:1

        Samaria joutuu tilille synneistään, se on kapinoinut Jumalaansa vastaan. Sen miehet kaatuvat miekkaan, sen pienet lapset murskataan, ja raskaana olevat naiset viilletään halki.


    • Anonyymi

      Elä tallaa nurmikoita!

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yritin nainen

      Kaikkeni ettei meidän välille syntyisi mitään. Tiesin jo hyvin alussa että sinä olet minun heikko kohta. Lopulta kuitenk
      Ikävä
      107
      2084
    2. Miksi et voi

      Soittaa tai laittaa viestiä
      Ikävä
      119
      1603
    3. Käärijä jättäytyy pois illan viisufinaalista

      https://www.is.fi/viihde/art-2000010420075.html Voi voi sentään! Kuka nyt Suomen pisteet jakaa. Tosi pölvästiä käytöstä
      Maailman menoa
      120
      1122
    4. Iso ikävä sinua nainen

      Aina vain, ei helpota millään. Ainoa varma helpotus olisi se et oltais yhdessä. Mutta se ei sinulle sovi.
      Ikävä
      30
      1050
    5. Mistä tykkäät

      Erityisesti kaivattusi olemuksessa
      Ikävä
      47
      959
    6. Kaikkien Vuosien Äitien Äiti

      Huomenna aamulla MTV:ssä vaihteeksi taas linssiluteet Martina ja isällään asuva tytär Vicotria ylistämässä toisiaan . Ai
      Kotimaiset julkkisjuorut
      165
      877
    7. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      36
      804
    8. Nainen, joskus päivällä kun tulet mieleen

      Olen puuhailemassa jotakin, yhtäkkiä ajattelen sinua, että olisit minun ja pääsisin iloitsemaan läsnäolostani, silloin k
      Ikävä
      30
      771
    9. Nainen, monta kertaa epäilin sinua

      ja koit sen syytöksinä ja ehkä jonkinlaisena vihan tai antipatian osoituksena, etten esim. sietänyt sinua tai oletin sin
      Ikävä
      52
      753
    10. Hyvää yötä

      Naiselle, joka ikävöi. 🩷
      Ikävä
      25
      663
    Aihe