95 % uskovista ottaa pedonmerkin ?

Anonyymi-ap

Lähes kaikki uskovat (95%) ottavat vastaan pedonmerkin.
Löytääkö Jeesus uskoa kun hän tulee hakemaan pilvissä valitut.
Muille Herra sanoo minä en tunne teitä.
Perustele Raamatulla miksi helluntailaiset eivät ota pedonmerkkiä.

58

339

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lahkolaisten uskoa ei tarvitse koetella koska he ovat tehneet uskonratkaisuun.


      Vain uskovien usko koetellaan

      "Että teidän uskonne kestäväisyys koetuksissa havaittaisiin paljoa kallisarvoisemmaksi kuin katoava kulta, joka kuitenkin tulessa koetellaan, ja koituisi kiitokseksi, ylistykseksi ja kunniaksi Jeesuksen Kristuksen ilmestyessä."

    • Anonyymi

      Noo mikä on pedon merkki ?

      kysynpävaan.

      • Anonyymi

        "Perustele Raamatulla miksi helluntailaiset eivät ota pedonmerkkiä.".

        Se riittää perusteluksi, että uskovat ovat silloin jo taivaassa Karitsan häissä:
        1. Tess 1
        " odottamaan taivaista hänen Poikaansa, jonka hän on herättänyt kuolleista, Jeesusta, joka pelastaa meidät tulevasta vihasta. "
        1. Tess 5
        " Sillä ei Jumala ole määrännyt meitä vihaan, vaan saamaan pelastuksen Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Perustele Raamatulla miksi helluntailaiset eivät ota pedonmerkkiä.".

        Se riittää perusteluksi, että uskovat ovat silloin jo taivaassa Karitsan häissä:
        1. Tess 1
        " odottamaan taivaista hänen Poikaansa, jonka hän on herättänyt kuolleista, Jeesusta, joka pelastaa meidät tulevasta vihasta. "
        1. Tess 5
        " Sillä ei Jumala ole määrännyt meitä vihaan, vaan saamaan pelastuksen Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta"

        Lahkohellarit siis väittävät tietävänsä milloin Jeesus tulee pilvissä heitä kaikkia noutamaan.
        Tyypillistä lahkouskoa ja väkevää eksytystä.


      • Anonyymi

        Sunnuntai on pedonmerkki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Perustele Raamatulla miksi helluntailaiset eivät ota pedonmerkkiä.".

        Se riittää perusteluksi, että uskovat ovat silloin jo taivaassa Karitsan häissä:
        1. Tess 1
        " odottamaan taivaista hänen Poikaansa, jonka hän on herättänyt kuolleista, Jeesusta, joka pelastaa meidät tulevasta vihasta. "
        1. Tess 5
        " Sillä ei Jumala ole määrännyt meitä vihaan, vaan saamaan pelastuksen Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta"

        Eivät ole taivaassa Karitsan häissä. Tämä on varmaakin varmempaa.

        Jumalan viha tulee kohtaamaan pedon kumartajia.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät ole taivaassa Karitsan häissä. Tämä on varmaakin varmempaa.

        Jumalan viha tulee kohtaamaan pedon kumartajia.

        1234567---

        Varaudu sitten sinäkin siihen, sillä yhden käskyn noudattaminen ei suojaa Jumalan vihalta. Pitäisi lähteä ulos Babylonista, jotta ei tulisi itsekin OSALLISEKSI sen synteihin.

        Vaan eipä taida uskosi riittää siihen ja samalla joutuisit myös astumaan alas jalustaltasi muita parempana kristittynä, joten ymmärrettävää on, että aivan kuten juutalaisten, niin myös nykyajan kristittyjen on vaikea luopua "tulevasta kunniastaan", vaikka se olisi vain mielikuvituksen tuotetta ja pelkkää toiveajattelua...

        Jes. 48
        9 Oman nimeni tähden minä olen pitkämielinen, ylistykseni tähden minä hillitsen vihani, etten sinua tuhoaisi.
        10 Katso, minä olen sinua sulattanut, hopeata saamatta, minä olen sinua koetellut kärsimyksen pätsissä.
        11 Itseni, itseni tähden minä sen teen; sillä kuinka onkaan minun nimeäni häväisty! Kunniaani en minä toiselle anna.

        Luuk. 17:10
        Niin myös te, kun olette tehneet kaiken, mitä teidän on käsketty tehdä, sanokaa: 'Me olemme ANSIOTTOMIA palvelijoita; olemme tehneet vain sen, minkä olimme velvolliset tekemään'."

        Gal.4
        26 Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on meidän äitimme.
        27 Sillä kirjoitettu on: "ILOITSE, SINÄ HEDELMÄTÖN, joka et synnytä, riemahda ja huuda sinä, jolla ei ole synnytyskipuja. Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies."


    • Anonyymi

      Kristityksi kastetun ei pidä ottaa helluntailaisten lahkoon liittymisen merkkiä anabaptistista uudestikastetta, se on pedon merkki.

      • Anonyymi

        Et näytä tietävän mitä on lahko, kristitty jne.
        Heluntaiseurakuntaan liittymisen ehtona on henkilökohtainen usko Kristukseen ja eläminen sen mukaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et näytä tietävän mitä on lahko, kristitty jne.
        Heluntaiseurakuntaan liittymisen ehtona on henkilökohtainen usko Kristukseen ja eläminen sen mukaisesti.

        ja helluntailainen pastori vakuuttaa toisen henkilön uskon , eikös jokaisen pidä
        tunnustaa oma uskonsa ja oma syntisyytensä eikä vakuuttaa toisen henkilön uskoa .

        jokainen vastaa Jumalan edessä vain omasta itsestään , ei taivaan portilla kysytä minulta , uskoiko se toinen ihminen .


      • Anonyymi

        Matt. 6:7

        "Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. [Saarn. 5:1,2; Sir. 7:14]

        Mark. 12:40

        mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja helluntailainen pastori vakuuttaa toisen henkilön uskon , eikös jokaisen pidä
        tunnustaa oma uskonsa ja oma syntisyytensä eikä vakuuttaa toisen henkilön uskoa .

        jokainen vastaa Jumalan edessä vain omasta itsestään , ei taivaan portilla kysytä minulta , uskoiko se toinen ihminen .

        Viimeisellä tuomiolla ei kysytä ihmisen uskosta yhtään mitään.

        Kaikki tuomitaan lakien perusteella, mikä kukin on tehnyt. Kukin tekojensa perusteella.

        Tekojen kirjat ja lainkirjat avataan ja jokainen tuomitaan tekojensa mukaan. Ihmiset laitetaan kahteen jonoon. Jatkoon, ei jatkoon...


      • Anonyymi

        Ensin pitäisi määritellä, mitä RAAMATUSSA tarkoitetaan pedolla?

        Dan. 7:23
        Hän vastasi näin: "Neljäs peto on neljäs VALTAKUNTA, joka syntyy maan päälle, erilainen kuin kaikki muut valtakunnat. Se syö kaiken maan ja tallaa ja murskaa sen.

        Pedot ovat siis Raamatun mukaan valtakuntia.

        Mitä tapahtuu, kun hengellinen ja maallinen valta yhdistyvät?

        1. Kor.6
        16 Vai ettekö tiedä, että joka yhtyy porttoon, tulee yhdeksi ruumiiksi hänen kanssaan? Onhan sanottu: "Ne kaksi tulevat YHDEKSI lihaksi".
        17 Mutta joka yhtyy Herraan, on yksi henki hänen kanssaan.

        Ne tulevat siis yhdeksi. Seurakunta, joka liittoutuu maallisen vallan eli pedon kanssa, tulee yhdeksi sen kanssa eli pedoksi.

        Onko näin tapahtunut menneisyydessä? No tietenkin on silloin, kun Katolinen kirkko liittoutui maallisen vallan kanssa, niin siitä tuli peto, joka alkoi vainoamaan kristittyjä.

        No entä sitten pedon kuva?

        Ilm.13
        15 Ja sille annettiin valta antaa pedon kuvalle henki, että pedon kuva puhuisikin ja saisi aikaan, että ketkä vain eivät KUMARTANEET PEDON KUVAA, ne TAPETTAISIIN.
        16 Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa,
        17 ETTEI KUKAAN MUU VOISI OSTAA EIKÄ MYYDÄ kuin se, jossa on MERKKI: PEDON NIMI tai sen nimen luku.
        18 Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on IHMISEN luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi.

        Pedosta löytyy siis ihmisen luku, joka on 666.

        No tällainen luku todellakin löytyy paavin virkanimestä, joka on Vicarius filii dei eli Jumalan Pojan SIJAINEN.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Antikristus
        "Anti-" sanassa Antikristus tarkoittaa "olla jonkun sijasta" ja "jotakuta vastaan".

        Nyt täytyisi sitten ymmärtää, mitä Raamatussa tarkoitetaan ostamisella ja myymisellä?

        Ilm.3:18 Jeesus kehottaa Laodikean seurakuntaa OSTAMAAN HÄNELTÄ _kultaa_, tulessa puhdistettua, että se oikeasti rikastuisi, ja _valkeat vaatteet_, että se niihin pukeutuisi eikä sen alastomuuden häpeä näkyisi, ja _SILMÄVOIDETTA_, jotta se todella näkisi.

        Vertauksessa tyhmistä ja ymmärtäväisistä neitsyistä, tyhmät neitsyet pyytävät ymmärtäväisiltä öljyä lamppuihinsa, sillä heidän lamppunsa sammuvat. Mitä ymmärtäväiset neitsyet tekevät? He sanovat, ETTEIVÄT VOI antaa, vaan kehottavat ennemmin menemään MYYJÄIN luo OSTAMAAN ÖLJYÄ. Matt.25:1-13

        No jokainen varmaan ymmärtää, ettei tätä "silmävoidetta" mennä ostamaan mistään apteekista, tai "öljyä" ruokakaupasta tai huoltoasemalta, vaan sillä tarkoitetaan hengellistä ostamista ja Ilm.3:18 Jeesus kehottaa ostamaan sitä ITSELTÄÄN, kuten myös "valkeita vaatteita". Ei siis esim "sijaiselta" eli antikristus paavilta, jonka kirkko vainosi ja murhasi kristittyjä.

        No entä sitten tämä pedon kuva, löytyykö menneisyydestä Katolisen kirkon kaltaista seurakuntaa, joka myös liittoutui maallisen vallan kanssa muuttuen pedoksi, joka alkoi vainota todellisia Jeesuksen seuraajia?

        No todellakin löytyy eli Luterilainen "uskonpuhdistuskirkko". Sekä Katolinen Äitikirkko kuten myös Luterilainen tytärkirkko julistivat olevansa "ainoita oikeaoppisia" kirkkoja, joiden "ulkopuolella ei ole pelastusta" eli siis toisin sanoen KIRKKO on se, joka pelastaa, ei Jeesus.

        Vain Kirkolla oli valta kaupata pelastusta, eikä kukaan voinut ostaa sitä mistään muualta kuin Kirkosta. KIRKKO eli tämä pelastusta kauppaava seurakuntaväärennös (organisaatio) on siis pedon merkki.

        http://katolinen.fi/?page_id=7279

        1. osa
        KIRKKO JUMALAN SUUNNITELMASSA

        KIRKON SYMBOLIT

        755. ”KIRKKO on viljelysmaa, Jumalan pelto.137 Tässä pellossa kasvaa ikivanha ÖLJYPUU, jonka pyhänä juurena olivat PATRIARKAT ja JOSSA juutalaisten ja pakanoiden SOVITUS TAPAHTUU ja kerran tulee tapahtumaan…

        II Kirkon alkuperä, perustaminen ja lähettäminen
        KIRKKOA ON KUVATTU JO MAAILMAN ALUSTA ASTI

        760. ”Maailma luotiin kirkkoa silmällä pitäen”, sanoivat alkuaikojen kristityt.
        153 Jumala on luonut maailman osallistumaan hänen jumalalliseen elämäänsä.
        OSALLISUUS syntyy siten, että IHMISET KOOTAAN KRISTUKSEEN, ja tämä ”KOKOAMINEN” ON KIRKKO. Kirkko on kaiken olemassaolevan päämäärä.154 …

        763…Täyttääkseen Isän tahdon Kristus perusti maan päälle taivasten valtakunnan. KIRKKO on ”mysteerinä jo läsnäoleva KRISTUKSEN VALTAKUNTA”.165 541

        775. ”KIRKKO on Kristuksessa ikään kuin sakramentti, eli mitä läheisimmän
        JUMALAYHTEYDEN ja KOKO IHMISKUNNAN YKSEYDEN MERKKI ja VÄLIKAPPALE.”201 …
        YKSEYS on jo alkanut KIRKOSSA, sillä SE KOKOAA ihmisiä ”kaikista maista, kaikista kansoista ja heimoista ja kielistä” (Ilm. 7:9). Samalla KIRKKO on tämän vielä täyttymättömän ykseyden täyden toteutumisen ”MERKKI ja väline”. 360

        776. Sakramenttina KIRKKO on Kristuksen työväline. Kirkko on Kristuksen
        käsissä ”kaikkien ihmisten LUNASTUKSEN VÄLIKAPPALE”,202 ”kaikenkäsittävä PELASTUKSEN SAKRAMENTTI ”,203 …

        780. Maailmassa KIRKKO on pelastuksen sakramentti, Jumalan ja ihmisten
        välisen yhteyden MERKKI ja VÄLIKAPPALE.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et näytä tietävän mitä on lahko, kristitty jne.
        Heluntaiseurakuntaan liittymisen ehtona on henkilökohtainen usko Kristukseen ja eläminen sen mukaisesti.

        Olsen ja Piensoho "uskovan" pastorin esimerkkinä.
        Hyi hemmetti soikoon.


      • Anonyymi

        Kaikki Katolisen Porttokirkon jälkeläiset ottavat pedon merkin, kun antavat kastattaa itsensä oman Porttoseurakuntansa nimelle, sillä seurakuntienhan pitäisi olla morsiamia, jotka vasta odottavat Ylkäänsä. Nyt ne synnyttelevät itselleen aviottomia "Jumalan lapsia", jotka kastavat omalle nimelleen, koska isästä ei ole varmuutta. Ovat vieläpä ylpeitä saavutuksistaan.


    • Anonyymi

      Uskoat eivät ota pedonmerkkiä.

      • Anonyymi

        Mitäs muitakaan nämä on kuin helluntailaisia?

        Matt.7
        15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs muitakaan nämä on kuin helluntailaisia?

        Matt.7
        15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Puolenpäivän jälkeen he tulivat hurmoksiin ja olivat siinä tilassa ruokauhrin aikaan saakka. Mutta ei kuulunut ääntä, ei tullut vastausta, mitään ei tapahtunut.


      • Anonyymi

        Uskovat ovat jo ottaneet kauan sitten pedon merkin ja ottavat yhä edelleen.

        Sieltä pedon merkistä eli seurakuntaväärennöksestänne (=organisaatio) käsin te julistelette sitä "evankeliumianne" omista eriseuroistanne.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Helluntaiuskon mittari on metrimitta jolla mitataan kastealtaan syvyys.
      Uudelleenkastaminen on vain reilut satavuotta nuori uususkonnollinen perinne.
      Se tuli jenkeistä.

    • Anonyymi

      Uskotko että kaikki helluntaipastorit ovat uudestisyntyneitä ja heillä on Jumalan kutsu ?
      Jeesus sanoi pappeja käärmeiksi ja susiksi.

      • Anonyymi

        Oletko sinä pappi?

        Jos olet uskova, niin Raamatun mukaan sinun kuuluisi olla pappi, kuten myös kaikkien muidenkin uskovien.

        1. Piet. 2:9
        Mutta te olette "valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, omaisuuskansa, julistaaksenne sen jaloja tekoja", joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa

        Virka/leipäpappeus on sekin Katolisen Äitikirkon istutus, jota Raamattu ei tunne.


    • Anonyymi

      Sapatti-lahkolaiset sotkevat pedon ja pedonmerkin.
      Ne ovat eri asioita.

      Uusi Maailman järjestys - uusi uskonto.
      Antikristus hallitsee eikä paavi.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavi on aivan VIRALLISESTIKIN antikristus eli Kristuksen sijainen.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Antikristus
        "Anti-" sanassa Antikristus tarkoittaa "olla jonkun sijasta" ja "jotakuta vastaan".

        Elät pimeätä keskiaikaa ja väärään profeettaan uskossa.
        Uudessa Maailmanjärjestuksessä on UUSI USKONTO.

        Pedonmerkki Raamatun mukaan liitty kaupankäyntiin.
        Lahkosapatistit eivät tätä tajua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elät pimeätä keskiaikaa ja väärään profeettaan uskossa.
        Uudessa Maailmanjärjestuksessä on UUSI USKONTO.

        Pedonmerkki Raamatun mukaan liitty kaupankäyntiin.
        Lahkosapatistit eivät tätä tajua.

        "Elät pimeätä keskiaikaa ja väärään profeettaan uskossa."

        Ikävä tuottaa pettymys, mutta minä en ole uskossa mihinkään profeettaan, en oikeaan enkä väärään.

        "Pedonmerkki Raamatun mukaan liitty kaupankäyntiin.
        Lahkosapatistit eivät tätä tajua."

        En ole myöskään lahkosapatisti tai mikään muukaan sapatisti.

        Itselläsi sen sijaan ei ole mitään hajua Raamatun vertauskuvista, joten tuossa hieman opiskeltavaa, mitä sillä "kaupankäynnillä" tarkoitetaan RAAMATUSSA, ettei tarvitse omasta päästä keksiä niitä selityksiä.

        Sananl. 23:23
        OSTA totuutta, älä MYY, OSTA viisautta, kuria ja ymmärrystä.

        Jes. 55:1
        Kuulkaa, kaikki janoavaiset, tulkaa veden ääreen. Tekin, joilla ei ole rahaa, tulkaa, OSTAKAA ja syökää; tulkaa, OSTAKAA ilman rahatta, ilman hinnatta viiniä ja maitoa.

        Naah.3
        4 Kaikki tämä porton suuren haureuden tähden, tuon ihanan sulottaren, ovelan velhottaren, joka MYI kansakunnat haureudellaan, sukukunnat velhouksillansa.

        Hes.28
        14 Sinä olit kerubi, laajalti suojaavainen, ja minä asetin sinut pyhälle vuorelle; sinä olit jumal'olento ja käyskentelit säihkyväin kivien keskellä.
        15 Nuhteeton sinä olit vaellukseltasi siitä päivästä, jona sinut luotiin, siihen saakka, kunnes sinussa löydettiin vääryys.
        16 Suuressa KAUPANKÄYNNISSÄSI tuli sydämesi täyteen väkivaltaa, ja sinä teit syntiä. Niin minä karkoitin sinut häväistynä Jumalan vuorelta ja hävitin sinut, suojaava kerubi, pois säihkyväin kivien keskeltä.

        Matt.25
        9 Mutta ymmärtäväiset (neitsyet) vastasivat ja sanoivat: 'EMME VOI, se ei riitä meille ja teille. Menkää ennemmin MYYJÄIN luo OSTAMAAN itsellenne.'
        10 Mutta heidän lähdettyään OSTAMAAN ylkä tuli; ja ne, jotka olivat valmiit, menivät hänen kanssansa häihin, ja ovi suljettiin.

        Room. 7:14
        Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, MYYTY synnin alaisuuteen.

        1. Kor. 7:23
        Te olette kalliisti OSTETUT; älkää olko IHMISTEN orjia.

        2. Piet. 2:1
        Mutta myös VALHEPROFEETTOJA oli kansan seassa, niin kuin teidänkin keskuudessanne on oleva valheenopettajia, jotka salaa kuljettavat sisään turmiollisia harhaoppeja, KIELTÄVÄTPÄ HERRANKIN, joka on heidät OSTANUT, ja tuottavat itselleen äkillisen perikadon.

        Ilm. 5:9
        ja he veisasivat uutta virttä, sanoen: "Sinä olet ARVOLLINEN ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit, sillä sinä olet tullut teurastetuksi ja olet VERELLÄSI OSTANUT Jumalalle ihmiset kaikista sukukunnista ja kielistä ja kansoista ja kansanheimoista

        Ilm. 14:3,4
        Ja he veisasivat uutta virttä valtaistuimen edessä ja neljän olennon ja vanhinten edessä; eikä kukaan voinut oppia sitä virttä, paitsi ne sata neljäkymmentä neljä tuhatta, jotka ovat OSTETUT maasta.
        Nämä ovat ne, jotka eivät ole saastuttaneet itseään NAISTEN kanssa; sillä he ovat niin kuin neitsyet. Nämä ovat ne, jotka SEURAAVAT KARITSAA, mihin ikinä hän menee. Nämä ovat OSTETUT ihmisistä esikoiseksi Jumalalle ja Karitsalle,

        Ilm.13: 15-17
        "Ja sille annettiin valta antaa pedon kuvalle henki, että pedon kuva puhuisikin ja saisi aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin.
        Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa,
        ETTEI KUKAAN MUU VOISI OSTAA EIKÄ MYYDÄ kuin se, jossa on MERKKI: PEDON NIMI tai sen nimen luku.

        Ilm.18
        23 ei loista sinussa (=Babylon) enää lampun valo; ei kuulla sinussa enää huutoa yljälle eikä huutoa morsiamelle; sillä SINUN KAUPPIAASI olivat maan mahtavia, ja sinun velhoutesi villitsi kaikki kansat

        Ilm.3
        14 Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Amen, se uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan luomakunnan alku:
        18 Minä neuvon sinua OSTAMAAN MINULTA [==>JEESUS] KULTAA, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja VALKEAT VAATTEET, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja SILMÄVOIDETTA voidellaksesi silmäsi, että näkisit.


    • Anonyymi

      Miten 7-päivän lahkolaiset kieltäytyvät ottamasta pedonmerkkiä ?

    • Anonyymi

      Pedonmerkki => kaupankäynti eikä mikään uskonto.

      • Anonyymi

        RAAMATUSSA "kaupankäynnillä" tarkoitetaan HENGELLISTÄ kaupankäyntiä.

        Antikristus "Jeesuksen sijaisena" kauppaa sitä PELASTUSTA liikeyrityksensä eli seurakuntaORGANISAATIONSA kautta, jota KIRKOKSI nimitetään, sillä kuten hyvin tiedämme, niin Antikristuksen firman mukaan "kirkon ulkopuolella ei ole pelastusta". Sen mukaan Jeesus toimii vain hänen firmansa kautta.

        Alkukristityt eivät kuuluneet mihinkään seurakuntaorganisaatioihin, jotka olisivat tuottaneet voittoa yritysjohdolle, joten siksipä heistä pitikin päästä eroon, jotta tämä Antikristuksen liikeyritys voisi menestyä ja tuottaa voittoa firman johtoeliitille eli papistolle.

        Ja menestystä ja voittoa se on tuottanutkin, sillä lähes kaikki kristityt kuuluvat nykyisin johonkin tytärorganisaatioon, joka ylläpitää epäraamatullista virka/leipäpapistoaan tai -pastoristoaan ja PÄÄFIRMALLA eli Katolisella Äitikirkolla on jopa oma PANKKILAITOKSENSA sekä VALTIO eli raamatullisesti se on ihan kirjaimellisestikin maallinen valtakunta eli peto.


    • Anonyymi

      Vaikea sanoa mikä peto on. Itse oon ajatellut että IuS imperiumi johon kuuluu USA, Eurooppa, Arabia ja Intia ja joka edustaa laajennettua Nebukadnessarin valtakuntaa.

      Toinen mahdollisuus on Sirassa mainittu kokous 60 maailmanvallan Najrunin toistuminen Mahdin takia joka on lähellä. Siinä on maailmanhallitus mahdollinen jossa on 45 suurinta väestöltään kansaa eduskuntana , 7+8 kansanjohtajaa hallituksena ja Mahdin 3+3 sarvea Korkeimpana oikeutena.

      Nämä molemmat vaihtoehdot ovat toteutumassa 2-770 vuoden kuluessa. Ja tuo Siran imitointi on jo käynnissä ollutkin.

      Kolmas vaihtoehto on Ravana peto joka koostuu noista 7+8 kansanjohtajasta mutta jonka Profeetta Isa yrittää käännyttää Karitsan ja Jumalan Sanan puolelle. Onnistuuko tuo vetoaminen jää nähtäväksi?

      Ilmestys 13 petoa siis puuhataan vähintään kolmella eri taholla.

      Intia Ravana
      Arabia Sirat Najrun
      Nebukadnessar IuS imperiumi

      Muitakin tahoja varmasti on aina YK : ta myöten. Mutta miksi tulee merkki? Alkuun se on se että tehdään ero sapatin viettäjien ja sitä viettämättömien välille. Jesajan kirjan loppu määrää ihmisille sapatin ja uuden kuun viettämisen. Jumalattomia se ei koske. Jos joku ihmisistä luopuu sapatista on helvetti osana.

      Jne.

      • Anonyymi

        Joka valitsee humanismissa pysyttelemisen vaikka teokratia on ottamassa valtaa joutuu pitämään viikonlopun sapatin jolloin ei mm. Pääse lääkäriin tai kauppaan.

        Mutta joka erkanee Jumalattomista humanismin puolustamisesta ja menee teokratiaan saa käydä vain viikonloppuisin kaupassa ja työssä. Arkipäivinä hän ei pääse lääkäriin tai kauppaan.

        Kolmas ryhmä on Pedon merkin ottavat jotka saa käydä kaupassa ja lääkärissä tuon merkin turvin milloin haluavat arkena sekä viikonloppuna.

        1. Humanismi joka pitää sapattiviikonlopun käyden vain arkena kaupassa
        2. Teokratia joka tekee työtä vain sapatti viikonloppuna ja juhlina mutta arkipäivinä ei.
        3. Jumalaton kansa joka ottaa pedon merkin ja sen turvin käy kaupassa.

        Vaikeinta on teokratialla ellei eräät lääkäreistä liity siihen ja suostu hoitamaan potilaita vain viikonloppuisin. Muussa tapauksessa teokratia jää vaille lääkärinhoitoa kokonaan. Muutenkin teokratia on pahin paikka kun ei arkipäivinä voi käydä kaupassa tai missään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka valitsee humanismissa pysyttelemisen vaikka teokratia on ottamassa valtaa joutuu pitämään viikonlopun sapatin jolloin ei mm. Pääse lääkäriin tai kauppaan.

        Mutta joka erkanee Jumalattomista humanismin puolustamisesta ja menee teokratiaan saa käydä vain viikonloppuisin kaupassa ja työssä. Arkipäivinä hän ei pääse lääkäriin tai kauppaan.

        Kolmas ryhmä on Pedon merkin ottavat jotka saa käydä kaupassa ja lääkärissä tuon merkin turvin milloin haluavat arkena sekä viikonloppuna.

        1. Humanismi joka pitää sapattiviikonlopun käyden vain arkena kaupassa
        2. Teokratia joka tekee työtä vain sapatti viikonloppuna ja juhlina mutta arkipäivinä ei.
        3. Jumalaton kansa joka ottaa pedon merkin ja sen turvin käy kaupassa.

        Vaikeinta on teokratialla ellei eräät lääkäreistä liity siihen ja suostu hoitamaan potilaita vain viikonloppuisin. Muussa tapauksessa teokratia jää vaille lääkärinhoitoa kokonaan. Muutenkin teokratia on pahin paikka kun ei arkipäivinä voi käydä kaupassa tai missään.

        Kun Ilmestys 13 maailmanhallitus tulee on se voimassa ikuisesti. Se on Jumalan valtakunta jonka valtaa muut eivät enää saa käyttää.

        1. Ravana 7+8 = jumalattomat
        2. Sira Najrun 60, 7+8, 3+3 = teokratia
        3. IuS = humanismi

        Voi olla alkuun hakusessa kuka kuuluu mihinkin. Ja sen tähden aika sekvensoituu.

        7 v = Ravana yksin 2025-2033 jumalattomuus
        70 v = Najrun 2033-2103 Teokratia
        700 v = IuS 2103-2803 Humanismi
        7000 v = joku kolmesta 2803-9803

        Pahinta on jos salaa Ravana ottaa vallan ja Humanismi sekä Teokratia jäävät vain kuvitteellisiksi asioiksi. Mikäli Profeetta Isa ei onnistu kesyttämään Ravanaa niin on mahdollista että Paha pysyy vallassa pitkään.
        Jatkuvaa taistelua ja sotaa ei silloin voida välttää.

        Jeesus on kuvannut että IuS humanismi joka sapatin pyhittää jää torsoksi. Nebukadnessarin valtakuntaa ei tule ja humanismi sekä ihmiskunta tuhoutuu. Siinä mielessä tilanne on vaikea.

        Myös Islamin Najrun uhkaa tuhoutua eli teokratia kestäisi vain joitakin vuosia. Siinä tapauksessa Jumalaton ja paha Ravana pedon merkkeineen yksin jäisi kentälle.

        Ikävää on jos Jumalan valtakunta otetaan kahdelta kolmesta pois niin kuin Uusi Testamentti kuvaa. Se otetaan kirjanoppineilta ja portoilta pois ja annetaan KANSALLE JOKA TEKEE JA TOTEEN LAITTAA KIRJAIMELLISESTI SOVITUN.

        Humanismi ja Teokratia eivät siihen kykene. Ei kykene toteen laittaan lupauksiaan. Mutta on yksi kansa joka kykenee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka valitsee humanismissa pysyttelemisen vaikka teokratia on ottamassa valtaa joutuu pitämään viikonlopun sapatin jolloin ei mm. Pääse lääkäriin tai kauppaan.

        Mutta joka erkanee Jumalattomista humanismin puolustamisesta ja menee teokratiaan saa käydä vain viikonloppuisin kaupassa ja työssä. Arkipäivinä hän ei pääse lääkäriin tai kauppaan.

        Kolmas ryhmä on Pedon merkin ottavat jotka saa käydä kaupassa ja lääkärissä tuon merkin turvin milloin haluavat arkena sekä viikonloppuna.

        1. Humanismi joka pitää sapattiviikonlopun käyden vain arkena kaupassa
        2. Teokratia joka tekee työtä vain sapatti viikonloppuna ja juhlina mutta arkipäivinä ei.
        3. Jumalaton kansa joka ottaa pedon merkin ja sen turvin käy kaupassa.

        Vaikeinta on teokratialla ellei eräät lääkäreistä liity siihen ja suostu hoitamaan potilaita vain viikonloppuisin. Muussa tapauksessa teokratia jää vaille lääkärinhoitoa kokonaan. Muutenkin teokratia on pahin paikka kun ei arkipäivinä voi käydä kaupassa tai missään.

        "Joka valitsee humanismissa pysyttelemisen vaikka teokratia on ottamassa valtaa joutuu pitämään viikonlopun sapatin jolloin ei mm. Pääse lääkäriin tai kauppaan."

        Muuten hyvä. mutta Raamatussa ei puhuta hölkkäsen pöläystä lääkärissä tai kaupassa käymisestä.

        Raamatun ostamiset ja myymiset liittyvät hengellisten asioiden ostamiseen ja myymiseen.

        Osaatko yhtään päätellä, keitä" Babylonin kauppiaat" voisivat olla?

        Ilm.18
        23 ei loista sinussa (=Babylon) enää lampun valo; ei kuulla sinussa enää huutoa yljälle eikä huutoa morsiamelle; sillä SINUN KAUPPIAASI olivat maan mahtavia, ja sinun velhoutesi villitsi kaikki kansat.


    • Anonyymi

      Hostellin tyynystä voi ottaa queerinmerkin älärillä.

    • Anonyymi

      >>>"peto"<<<

      "Mutta PETO otettiin kiinni , SAMOIN väärä profeetta , joka pedon nimissä oli
      tehnyt tunnustekoja ja johtanut harhaan sen merkin ottaneet " Ilm: 19: 20

      "Ja se tekee suuria ihmeitä . niin että saa tulenkin taivaasta lankeamaan maahan
      ihmisten nähden." Ilm: 13: 13

    • Anonyymi

      Vähänkin Raamattua tunteva tietää ettei pedonmerkki millään lailla liity sunnuntaihin.
      Adventismi on saatanallinen lahko joka uskoo väärään profeettaan ja sen ilmestyksiin.
      Paavikaan ei millään lailla liity ostamiseen ja myymiseen jolla maailman valta globaaliin kaupankäyntiin.

      7 päivän adventimi = sapattikultti uskonto = oikean ja väärän sekoitusta (eksytystä).

      • Anonyymi

        "Paavikaan ei millään lailla liity ostamiseen ja myymiseen jolla maailman valta globaaliin kaupankäyntiin."

        No paavi nyt nimenomaan liittyy siihen ostamiseen ja myymiseen, sillä "pelastuksen" ja "totuuden" kauppaamisellahan "maan porttojen ja kauhistusten" Katolinen Äitikirkko pyörittää jopa omaa PANKKITOIMINTAANSA omasta valtiostaan käsin ja pyhä paavi-isä seurustelee/neuvottelee maailman johtajien ja poliitikkojen kanssa.

        Ei voi kuin ihmetellä, miten sokeita kristityt voivat olla, mutta toisaalta sen voi ymmärtää, kun on kyse suuren PorttoBabylonin aviottomista jälkeläisistä.

        Pyhä paavi-isähän toimii kaikkien näiden aviottomien kristinuskon lapsukaisten virallisena aisankannattajana, mutta hengellisenä isänä saattaa myös olla "maan kuninkaita" tai vaikka joku näistä "Babylonin kauppamiehistä" eli siis kirkkojen ja lahkojen virkapapeista ja -pastoreista.


    • Anonyymi

      Paavi on harhaoppinen samoin kuin profeetta Ellen White.
      SDA:lla on oma opinkohtansa profeetan hengestäkin.

    • Anonyymi

      Ei kai edes uskovaisissa ole niiiin paljon pedoja?

    • Anonyymi

      Jumalan rangaistus väärälle käärmeprofeetalle.
      1. Häneltä kuoli kaksi lasta
      2. Aviomies James White kuoli suhteelliseen nuorena

      Mutta lahkosapatisteillakin on selityksensä tähänkin.

    • Anonyymi

      Viikonlopun jälkeen on pullanmuruja lakanoilla. Kivaa päivää ja matkaan.

    • Anonyymi

      Sapatin ja helluntain todistajilla sama uudelleenkaste.
      Se on havaittu toimivaksi hengelliseksi bisnekseksi.

    • Anonyymi

      Jeesuksen opetuslapsista uskova Juudas otti vastaan sen ajan "pedonmerkin" joka liittyi ostamiseen ja myymiseen hopearahoilla.
      Muut uskovat opetuslapset ei tunnistaneet tätä.

      Uskova voi ottaa vastaan pedonmerkin ja tehdä syntiä vaikka helluntailahkolaiset eivät usko tähän.

    • Anonyymi

      Onkin tosiaan hirveä erhe jos ei usko pedon merkkiin. Joka on silloin tätä ja milloin sitä.

      Olisi tosiaan hienoa uskoa sellaisiin kuvitelmiin mitä se milloinkin on.

      • Anonyymi

        pedonmerkki on ilmoitettu Ilm: 13 luku .


    • Anonyymi

      Jos välttämättä haluaa olla idiootti, niin alkaa tekemään kaikenlaisista arkisista asioista pedon merkkiä.

      • Anonyymi

        >>>"arkisia asioita pedon merkkinä"<<<

        ainakin helluntailaisilla se onnistuu !


    • Anonyymi

      Defenssimekanismit kuten torjunta, kohteensiirto ja regressio ainakin alkaa vaikuttaa kommentoijissa kun kuulevat sanan pedon merkki 666.

      Ehkä ei ole hyvä asialla spekuloida. Danielin kirjan mukaan tämän ajan toimi on:

      NÄKY JA PROFETIA SINETILLÄ SULJETAAN
      tai ehkä sittenkin toinen käännös joka sanoo SINETILLÄ VAHVISTETAAN on todempi???

      Jumalan Sana voittaa Karitsa sarvenaan Porton ja Väärän Profeetan ja vieläpä Petokin tuhoutuu mutta itse salaa toivon että Näky suljettaisiin.

      Toki se on ainoa ohjenuora Jumalalta jonka maailma on saanut, mutta rajuudessaan liian psyykkeeseen käyvä.

    • Anonyymi

      Yhden viikkolepopäivän viettäminen SDA-lahkossa on pirun kallis harrastus.
      Tyhmät maksavat siitä palvelusta.

    • Anonyymi

      Vai 95%? Tuo on väärää oppia. Oikea määrä on 84,7%.

    • Anonyymi

      Pedonmerkki on sunnuntai, ja vastaavasti Jumalan merkki on sapatti.

      Jumalan viha tulee kohtaamaan pedon kumartajia.

      1234567---

      • Anonyymi

        Numeropelle sekoilee taas.
        Miten sunnuntaita voidaan ottaa otsaan tai oikean käteen?

        Jumalan merkki on Jeesus Kristus:
        "Sillä tämä on annettu teille merkiksi."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Numeropelle sekoilee taas.
        Miten sunnuntaita voidaan ottaa otsaan tai oikean käteen?

        Jumalan merkki on Jeesus Kristus:
        "Sillä tämä on annettu teille merkiksi."

        Aika tulee paljastamaan sekoilijat.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Numeropelle sekoilee taas.
        Miten sunnuntaita voidaan ottaa otsaan tai oikean käteen?

        Jumalan merkki on Jeesus Kristus:
        "Sillä tämä on annettu teille merkiksi."

        "Jumalan merkki on Jeesus Kristus:
        "Sillä tämä on annettu teille merkiksi.""

        Aivan, sillä Raamatun mukaan JEESUS YKSIN pelastaa ja on AINOA VÄLIMIES Jumalan ja ihmisten välillä.

        Siihen ei muita "välimiehiä/sijaisia" tai pelastusta/totuutta kauppaavia suuren Babylonin kirkkoja/lahkoja välittäjiksi tarvita.

        Pedon merkki onkin siis KIRKKO ITSE ja sen TYTÄRKIRKOT/LAHKOT eli seurakuntaORGANISAATIOT, sillä ne uskottelevat, että niillä on jokin osuus välittäjinä ihmisten pelastamisessa. "Ainoalle oikeaoppiselle" Katoliselle Äitikirkolle tosin, kuten myöskään sen Luterilaisen tytärkirkolle ei riitä vain jokin osuus, vaan ne ovat 100% välittäjiä, sillä "kirkon ulkopuolella ei ole pelastusta".

        Kirkko siis itseasiassa pelastaa, eikä Jeesus. Vain kirkolla on valta "kaupata" pelastusta, eikä sitä voi "ostaa" mistään muualta, esim suoraan Jeesukselta. Ja tämän sanoman kristityt ovatkin hyvin sisäistäneet, sillä nykyään lähes kaikki haluavat kuulua jonkin nimiseen "ainoaan oikeaoppiseen" seurakuntaan, vaikka enää ei tarvitsisi pelätä tulevansa tapetuksi kirkon toimesta, jos ei liity sen jäseneksi ja rahoita sen toimintaa.

        Aivopesu onkin tehnyt tehtävänsä, sillä jopa uskomattomat haluavat kuulua kirkkoon "varmuuden vuoksi" tai saadakseen kirkkovihkimiset tai hautajaiset, jotka nekin ovat kirkon keksintöä, sillä UTn seurakunnalle ei ole annettu tehtäväksi minkäänlaisia vihkimisiä tai hautajaisten toimittamisia.

        Matt.8
        21 Ja eräs toinen hänen opetuslapsistaan sanoi hänelle: "Herra, salli minun ensin käydä hautaamassa isäni".
        22 Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Seuraa sinä minua, ja anna kuolleitten haudata kuolleensa".

        Vahvistaakseen ihmisten uskoa omaan tärkeyteensä seurakuntaorganisaatiot ovat vieläpä korvanneet Raamatun elämän kirjankin omilla jäsenrekistereillään. Mihin Jumala kirkkojen ja lahkojen jäsenrekistereitä tarvitsisi? Tietääkseen, ketkä ovat hänen lapsiaan, vai...?

        1.Aik.21
        1 Mutta saatana nousi Israelia vastaan ja yllytti Daavidin laskemaan Israelin.
        2 Niin Daavid sanoi Jooabille ja kansan päämiehille: "Menkää ja laskekaa Israel Beersebasta Daaniin asti ja ilmoittakaa minulle, että saan tietää heidän lukumääränsä".
        3 Jooab vastasi: "Herra lisätköön kansansa, olkoon se kuinka suuri tahansa, satakertaiseksi. Ovathan he, herrani, kuningas, kaikki herrani palvelijoita. Miksi herrani pyytää tätä? Miksi Israel näin joutuisi vikapääksi?"
        4 Kuitenkin kuninkaan sana velvoitti Jooabia, ja niin Jooab lähti ja kierteli koko Israelin. Sitten hän tuli Jerusalemiin.
        5 Ja Jooab ilmoitti Daavidille kansan lasketun lukumäärän: koko Israelissa oli yksitoistasataa tuhatta sotakuntoista miekkamiestä, ja Juudassa oli neljäsataa seitsemänkymmentä tuhatta miekkamiestä.
        6 Mutta Leevistä ja Benjaminista hän ei pitänyt katselmusta yhdessä muiden kanssa, sillä kuninkaan käsky oli Jooabille kauhistus.
        7 Mutta tämä asia oli Jumalan silmissä paha, ja hän löi Israelia.

        Nykyajan kristityt eivät ole yhtään sen hengellisempiä kuin itselleen kultaisen vasikan tehneet israelilaiset: pitää olla jotain konkreettisia ja silmin nähtäviä "todisteita" ja muotomenoja/rituaaleja uskoa tukemassa, sillä pelkkä usko ei riitä. Hengellisen temppelin tilalla pitää olla konkreettinen temppeli, jonka Katolinen Äitikirkko onkin jälkeläisilleen uudelleen pystyttänyt juutalaisten temppelin tuhouduttua.

        Joh.2
        18 Niin juutalaiset vastasivat ja sanoivat hänelle: "Minkä MERKIN sinä näytät meille, koska näitä teet?"
        19 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Hajottakaa maahan tämä TEMPPELI, niin minä pystytän sen kolmessa päivässä".
        20 Niin juutalaiset sanoivat: "Neljäkymmentä kuusi vuotta on tätä temppeliä rakennettu, ja sinäkö pystytät sen kolmessa päivässä?"
        21 Mutta hän puhui RUUMIINSA TEMPPELISTÄ.

        Raamattu ei tunne Kirkon kaltaista, eikä nimistä hierarkkista seurakuntaorganisaatiota virka/leipäpappeineen ja -pastoreineen ja Raamattuunkin kirkko on väärennetty vasta 1992 painokseen jakeeseen, jolla Katolinen Kirkko todistelee olevansa se "apostolinen kirkko".

        Matt. 16:18
        Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari*, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita. [Nimi Pietari, kreikaksi Petros, pohjautuu sanaan petra 'kallio'.] [Joh. 1:42; Ef. 2:20; Ilm. 21:14]

        Pedon merkissä onkin siis kysymys Jeesuksen syrjäyttämisestä pelastajana ja välimiehenä ja tilalle on tullut sijainen eli Antikristus omalla seurakuntaväärennöksellään.


    • Anonyymi

      On pimeyden ruhtinas jos jostain pedon merkistä meuhkaa.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      244
      2263
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      163
      1471
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      54
      1315
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1075
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1049
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      960
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      943
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      855
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      679
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      670
    Aihe