Ameriikassa olisi ihan kaupan hyllyltä saatavilla GM:n ja Hondan kehittämä polttokenno, joita jo menee kuorma-autoihin ja Honda CR-V:hen. 2-3 tuollaista kuljettaa täysperävaunurekkaa, henkilöauto pärjää yhdellä. Entäs suomalaiset telakat? Sähkövene?
https://www.autoweek.com/news/a46527570/gm-honda-joint-venture-fuel-cells/
Kannattaisiko Sisun katsella vetyä
3
264
Vastaukset
- Anonyymi
Hys Hys.
Putin ei saa kuulla tästä.
Puten sukellusvene toimii kuminauha+ propelli- yhdistelmällä. - Anonyymi
Etkö tiedä, että Suomessa kehitetään synteettistä polttoainetta, joka käy niin Sisuun kuin Valmettiin ja kaikkiin muihinkin moottoreihin ilman mitään muutoksia.
Polttokennot ovat ihan perseestä, ei mitään järkeä tehdä ensin sähkön avulla vetyä ja sitten vedystä tehdä uudestaan sähköä.- Anonyymi
Myös synteettiset ovat ihan perseestä. Ei ole mitään järkeä tehdä ensin sähkön avulla vetyä ja sitten vedystä pitkiä hiilivetyjä ja sitten polttaa heikon hyötysuhteen polttomoottorissa.
Parempi ladata sähkö akkuun ja kulkea sillä. Yksinkertaista ja viisi kertaa tehokkaampaa!
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2603172Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.741234- 661163
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra180958Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:47866- 60809
- 47799
- 40711
- 45692
- 39678