”Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,”
1 Kor 1:22
Saarnattu hullutus!
24
336
Vastaukset
- Anonyymi
Jumala on tyhmä teurastaja.
- Anonyymi
Pavali oli kuin tuuliviiri. Puhui milloin mitäkin oppia.
Yritti kumota Jumalan lait ja asetukset ja tuoda tilalle pelkkää henkioppia.
Mutta kun oli kyse naisten alistamisesta, niin vetosi Jumalan lakeihin.
1. Kor. 14:34
naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin LAKIKIN sanoo. - Anonyymi
Mutta Jumalan armosta minä olen se, mikä olen, eikä hänen armonsa minua kohtaan ole ollut turha, vaan enemmän kuin he kaikki minä olen työtä tehnyt, en kuitenkaan minä, vaan Jumalan armo, joka on minun kanssani.
- Anonyymi
Näin Jumala näki hyväksi. Ihmisen on turhaa siihen pullikoida mitään.
- Anonyymi
Mitä tai ketä pelasti mistä?
Jäi äärettömän epäselväksi. - Anonyymi
Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa". Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.
- Anonyymi
Sana rististä on todellakin siunaukseksi sille joka uskoo! 😁
- Anonyymi
Jeesus ei ole mikään Jumalan lähettämä hullutus.
Jeesuksesta käytetty sana Logos tarkoittaa järkeä, viisautta, tietoa.
Sananl. 1:22
"Kuinka kauan te tyhmät hellitte tyhmyyttänne, pitkäänkö, kerskujat, kerskutte, hullut vihaatte tietoa? - Anonyymi
Paavali yritti estää Juutalaisten eli valittujen uskon keskeiset käskyt.
Hän yritti estää, että Juutalaiset eivät olisi totelleet Jumalaa ja ympärileikanneet poikalapsiaan Jumalanlasten joukkoon ikuisen liiton jäseniksi, kuten Jumala oli heitä käskenyt tekemään maailman loppuun asti.
Jeesus varoitti eläissään oikeita apostoleita hänen kuolemansa jälkeen ilmestyvistä uusista julistajista, jotka ovat valittujen eli Juutalaisten uskon kimpussa.
Matt.24: 24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
Pavali ei elänyt Jeesuksen seurassa päivääkään, eikä tiennyt, mitä Jeesus itse oli opettanut. Sen opetuksen kuulivat vain oikeat apostolit, joita Jeesus pakoili ja kartteli ulkomailla ensin Arabiassa monta vuotta ja sitten Syyriassa toistakymmentä vuotta.
Matt. 5:17
Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.- Anonyymi
Jeesusta meidän tulee uskoa ja totella.
Matt. 5:18
Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
Luuk. 16:17
Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesusta meidän tulee uskoa ja totella.
Matt. 5:18
Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
Luuk. 16:17
Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.Näin Paavali horjutti oikeiden Juutalaisten uskoa.
Room. 3:1
Mitä etuuksia on siis juutalaisilla, tai mitä hyötyä ympärileikkauksesta?
Heprealainen Mooses vitkutteli poikansa ympärileikkausta Jumalanlasten joukkoon.
Jumalan enkeli oli valmis tappamaan Mooseksen sen takia.
Vaimo Sippora oli viisaampia ja hoiti Jumalan säätämän sakramentin kuntoon.
2. Moos. 4:25
Silloin Sippora otti terävän kiven ja leikkasi pois poikansa esinahan, kosketti sillä Moosesta alhaalta ja sanoi: "Sinä olet minun veriylkäni".
2. Moos. 4:26
Niin hän jätti hänet rauhaan. Silloin Sippora sanoi: "Veriylkä ympärileikkauksen kautta".
Jumalan Juutalaisille antamat käskyt ovat ikuisia. Ei niihin mitään katkoa tai mitätöintiä tullut Jeesuksen tänne tulemisella.
Siitä vakuudeksi Jeesus ympärileikattiin 8 pv. ikäisenä vauvana.
1. Moos. 17:12
Sukupolvesta sukupolveen ympärileikattakoon jokainen poikalapsi teidän keskuudessanne kahdeksan päivän vanhana, niin hyvin kotona syntynyt palvelija kuin muukalaiselta, keneltä tahansa, rahalla ostettu, joka ei ole sinun jälkeläisiäsi.
1. Moos. 17:13
Ympärileikattakoon sekä kotonasi syntynyt että rahalla ostamasi; ja niin MINUN LIITTONI on oleva merkitty teidän lihaanne IANKAIKKISEKSI LIITOKSI. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin Paavali horjutti oikeiden Juutalaisten uskoa.
Room. 3:1
Mitä etuuksia on siis juutalaisilla, tai mitä hyötyä ympärileikkauksesta?
Heprealainen Mooses vitkutteli poikansa ympärileikkausta Jumalanlasten joukkoon.
Jumalan enkeli oli valmis tappamaan Mooseksen sen takia.
Vaimo Sippora oli viisaampia ja hoiti Jumalan säätämän sakramentin kuntoon.
2. Moos. 4:25
Silloin Sippora otti terävän kiven ja leikkasi pois poikansa esinahan, kosketti sillä Moosesta alhaalta ja sanoi: "Sinä olet minun veriylkäni".
2. Moos. 4:26
Niin hän jätti hänet rauhaan. Silloin Sippora sanoi: "Veriylkä ympärileikkauksen kautta".
Jumalan Juutalaisille antamat käskyt ovat ikuisia. Ei niihin mitään katkoa tai mitätöintiä tullut Jeesuksen tänne tulemisella.
Siitä vakuudeksi Jeesus ympärileikattiin 8 pv. ikäisenä vauvana.
1. Moos. 17:12
Sukupolvesta sukupolveen ympärileikattakoon jokainen poikalapsi teidän keskuudessanne kahdeksan päivän vanhana, niin hyvin kotona syntynyt palvelija kuin muukalaiselta, keneltä tahansa, rahalla ostettu, joka ei ole sinun jälkeläisiäsi.
1. Moos. 17:13
Ympärileikattakoon sekä kotonasi syntynyt että rahalla ostamasi; ja niin MINUN LIITTONI on oleva merkitty teidän lihaanne IANKAIKKISEKSI LIITOKSI.LIITTO on Jumalan yksipuolinen armoteko, mikä on ikuisesti voimassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
LIITTO on Jumalan yksipuolinen armoteko, mikä on ikuisesti voimassa.
Jumalan tekemät ikuiset liitot eivät kumoa tai poista toisiaan. Liittoja voi olla voimassa yhtä aikaa useita.
Ei-Juutalaiset eli pakanat pääsevät Jumalan ikuisen armoliiton jäseniksi kasteessa. Sekä pojat että tytöt, nuoret, aikuiset, vanhukset.
On vain Yksi kaste Ef.4:5, mutta liittoja voi olla voimassa useita eri liittoja.
1. Piet. 3:21
"Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska JUMALA TEKI KANSSANNE hyvän omantunnon LIITON. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalan tekemät ikuiset liitot eivät kumoa tai poista toisiaan. Liittoja voi olla voimassa yhtä aikaa useita.
Ei-Juutalaiset eli pakanat pääsevät Jumalan ikuisen armoliiton jäseniksi kasteessa. Sekä pojat että tytöt, nuoret, aikuiset, vanhukset.
On vain Yksi kaste Ef.4:5, mutta liittoja voi olla voimassa useita eri liittoja.
1. Piet. 3:21
"Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska JUMALA TEKI KANSSANNE hyvän omantunnon LIITON. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus."Ilm. 14:12
Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.
Mutta kun Hän tulee takaisin, niin löytäneekö hän enää sitä Juutalaisten uskoa maan päälltä.
Muut uskot ja uskonnot on tulleet tilalle. - Anonyymi
Paavali pakoili oikeita apostoleita vuosikausia.
Pavali ei elänyt Jeesuksen seurassa päivääkään, eikä tiennyt, mitä Jeesus itse oli opettanut. Sen opetuksen kuulivat vain oikeat apostolit, joita PAAVALI pakoili ja kartteli ulkomailla ensin Arabiassa monta vuotta ja sitten Syyriassa toistakymmentä vuotta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali pakoili oikeita apostoleita vuosikausia.
Pavali ei elänyt Jeesuksen seurassa päivääkään, eikä tiennyt, mitä Jeesus itse oli opettanut. Sen opetuksen kuulivat vain oikeat apostolit, joita PAAVALI pakoili ja kartteli ulkomailla ensin Arabiassa monta vuotta ja sitten Syyriassa toistakymmentä vuotta.Sauluksella oli Stefanoksen murha taustalla, piti vaihtaa nimi ja pakoilla ulkomailla, ettei olisi tullut vangituksi murhasta?
- Anonyymi
Onko jumala ympärileikattu?
Eikä kysytty mistään jeesuksesta vaan jumalasta.- Anonyymi
Jumala on Henki.
Jeesus on ihminen, joka ympärileikattiin 8 pv. ikäisenä lapsena. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala on Henki.
Jeesus on ihminen, joka ympärileikattiin 8 pv. ikäisenä lapsena.Jumalaa ei pysty kukaan edes lähestymään.
1. Tim. 6:16
Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen.
Jeesus ei ole Jumala, vaan ihminen.
Mark. 10:18
Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ainoastaan Jumala on hyvä, ei kukaan muu.
Luuk. 7:34
Ihmisen Poika on tullut, hän syö ja juo, ja te sanotte: 'Mikä syömäri ja juomari, publikaanien ja syntisten ystävä!'
- Anonyymi
Siunattu hulluus seurakunnissa.
Jer. 29:26
'Herra on pannut sinut, Sefanja, pappi Jojadan seuraajaksi valvomaan järjestystä Herran temppelissä ja toimittamaan jalkapuuhun ja kaularautaan kaikki hullut ja hurmahenget, jotka esiintyvät profeettoina.- Anonyymi
tempauspäivien laskijoita ja muita ennustelijoita on lahkot täynnä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tempauspäivien laskijoita ja muita ennustelijoita on lahkot täynnä
Hurmoskaatajia on lahkot täynnä.
Jer. 23:32
Minä käyn niiden kimppuun, jotka julistavat valheuniaan ja kertovat niistä. He valehtelevat ja kerskuvat ja eksyttävät näin minun kansani. Minä en ole heitä lähettänyt enkä antanut heille tehtävää. Ei heistä ole tälle kansalle mitään hyötyä, sanoo Herra.
- Anonyymi
Ei Pietari helluntaina mitään hullutuksia puhunut, vaan ihan selvästi ilmaisi, mitä syntisten ihmisten pitää tehdä, jotta ihminen pelastuisi.
[Paavali ei ollut sitä puhetta kuulemassa. Liekkö sitten vielä tappohommissa?]
Apt.2
36 Tästä siis saa koko Israelin kansa olla varma: Jumala on tehnyt Jeesuksen Herraksi ja Messiaaksi* -- tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
37 Kuullessaan tämän kaikki tunsivat piston sydämessään, ja he sanoivat Pietarille ja muille apostoleille:
"Veljet, mitä meidän pitää tehdä?"
38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne, ja myös kaikkia niitä, jotka ovat etäällä -- keitä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
40 Pietari jatkoi vielä puhettaan. Hän vetosi heihin ja kehotti: "Antakaa PELASTAA itsenne, ettette hukkuisi tämän kieroutuneen sukupolven mukana."
41 Ne, jotka ottivat hänen sanomansa vastaan, kastettiin, ja uskovien joukkoon tuli sinä päivänä lisää noin kolmetuhatta henkeä. - Anonyymi
Pelastus on kaikille sama.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3076952Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652079- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151307- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691190Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71166RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541086Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411041Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288982