Sairauspäiväraha ?

Anonyymi-ap

Ensin olin oikeasta olkapäästä sairauspäivärahalla noin 180 päivää, jonka jälkeen alkoi reistaamaan toinen, eli vasen. Sen takia olen ollut sairaslomalla nyt noin 90 vuorokautta. Kelan sivulla sanotaan että sairauspäivärahaa maksetaan 300 vuorokautta, jonka jälkeen haetaan eläkettä. Mulla on siis kertynyt nyt noin 280 sairauspäiväraha päivää. Miksi ihmeessä mun pitää hakea eläkettä vaikka mun olkapään ennuste on hyvä kuten aikaisemmin oikea, joka on siis kuntoutunut täysin ?

Mitäs sitten ku tulee se 300 sairauspäivää täyteen, enkö saa rahaa mistään vai mitä tapahtuu ? En minä mihinkään eläkkeelle ole menossa, vaan palaan työelämään kun vaan saan olkapääni kuntoon. Työvuosia jäljellä vielä noin 20.

Mietin vain että jos olkapääni vaatii sairauspäiviä vaikkapa 350, niin saanko mitään rahaa tuon 50 sairauspäivän ajalta ?

5

592

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Erikoinen vastaus...

• Anonyymi

No kun tuo 300 päivää täyttyy ja sairauspäivärahan maksaminen loppuu, haet kuntoutustukea, joka on ns. määräaikainen eläke, sille ajalle kun vielä olet sairaana ennen työhän palaamista. Sairauspäivärahaa ei tosiaan makseta tuon 300 päivän jälkeen. Kuntoutustukea kannattaa hakea hyvissä ajoin ennen sairauspäivätaha kauden päätymistä, jos lääkärinlausunto jo menee tuon 300 päivän ylittävälle ajalle. Kantsii kysyä Kelasta lisäinformaatiota asiasta.

• Anonyymi

Okei, kiitoksia tiedosta. Minkäsuuruinen tuollainen kuntoutustuki mahtanee olla ?
      Toisaalta on tän olkapään kans todella hankala ennakoida keston suhteen. Nyt mennään kuukausi kerralla sairaslomaa B lausunnon kera.

• Anonyymi

Jatkoa äsköseen... siis kyllä ehdottomasti on tarjoitus töihin mennä kunhan saan tämän kiusallisen vaivan kuntoon. Oikea olkapää reistas viime vuonna, mutta fyssarin ohjeilla on tällä hetkellä vallan hyvässä kunnossa. Nyt siis taistellaan tän vasemman olkapään kanssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      156
      1441
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      128
      1160
    3. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      216
      859
    4. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      64
      772
    5. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      58
      658
    6. Mikä sua mies vaivaa?

Siis oikeasti.
      Ikävä
      39
      604
    7. 48
      603
    8. Annan aikaa jos sitä vielä tarvit

mutta loputonta odottamista en kestä. Naiselle
      Ikävä
      52
      562
    9. Martina avaa suhdettaan

IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      187
      558
    10. En osaa kirjoittaa sulle edes anteeksipyyntöä

Koska en tiedä miten voit. Olen hieman kauhuissani ja järkyttynyt, jos olen sinua ahdistanut. Tunteiden prosessointi o
      Ikävä
      29
      542
    Aihe