Sairauspäiväraha ?

Anonyymi-ap

Ensin olin oikeasta olkapäästä sairauspäivärahalla noin 180 päivää, jonka jälkeen alkoi reistaamaan toinen, eli vasen. Sen takia olen ollut sairaslomalla nyt noin 90 vuorokautta. Kelan sivulla sanotaan että sairauspäivärahaa maksetaan 300 vuorokautta, jonka jälkeen haetaan eläkettä. Mulla on siis kertynyt nyt noin 280 sairauspäiväraha päivää. Miksi ihmeessä mun pitää hakea eläkettä vaikka mun olkapään ennuste on hyvä kuten aikaisemmin oikea, joka on siis kuntoutunut täysin ?

Mitäs sitten ku tulee se 300 sairauspäivää täyteen, enkö saa rahaa mistään vai mitä tapahtuu ? En minä mihinkään eläkkeelle ole menossa, vaan palaan työelämään kun vaan saan olkapääni kuntoon. Työvuosia jäljellä vielä noin 20.

Mietin vain että jos olkapääni vaatii sairauspäiviä vaikkapa 350, niin saanko mitään rahaa tuon 50 sairauspäivän ajalta ?

5

152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Erikoinen vastaus...

    • Anonyymi

      No kun tuo 300 päivää täyttyy ja sairauspäivärahan maksaminen loppuu, haet kuntoutustukea, joka on ns. määräaikainen eläke, sille ajalle kun vielä olet sairaana ennen työhän palaamista. Sairauspäivärahaa ei tosiaan makseta tuon 300 päivän jälkeen. Kuntoutustukea kannattaa hakea hyvissä ajoin ennen sairauspäivätaha kauden päätymistä, jos lääkärinlausunto jo menee tuon 300 päivän ylittävälle ajalle. Kantsii kysyä Kelasta lisäinformaatiota asiasta.

    • Anonyymi

      Okei, kiitoksia tiedosta. Minkäsuuruinen tuollainen kuntoutustuki mahtanee olla ?
      Toisaalta on tän olkapään kans todella hankala ennakoida keston suhteen. Nyt mennään kuukausi kerralla sairaslomaa B lausunnon kera.

    • Anonyymi

      Jatkoa äsköseen... siis kyllä ehdottomasti on tarjoitus töihin mennä kunhan saan tämän kiusallisen vaivan kuntoon. Oikea olkapää reistas viime vuonna, mutta fyssarin ohjeilla on tällä hetkellä vallan hyvässä kunnossa. Nyt siis taistellaan tän vasemman olkapään kanssa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1375
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1096
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      81
      931
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      827
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      74
      773
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      716
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      713
    8. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      708
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      61
      704
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      682
    Aihe