Onkohan suomen terveydenhoidossa kallistelu tuolia ?

Anonyymi-ap

Näkyi ruotsin kysy lääkäriltä ohjelmassa että sillä hoidetaan jotain sisäkorvan nesteiden likkumista . Joka on syyllinen useisiin huimaustiloihin ?

15

92

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Suomessa ei huimausta tutkita lainkaan ?

      • Anonyymi

        Kyllä tutkitaan jos on tarvetta. Aikoinaan minulle tehtiin erotusdiagnoosia varten kaikki tutkimukset joilla tutkitaan huimausta (osa tuntui todella inhottavalta). Lopputulokseksi saatiin hyvin korkeasta verenpaineesta johtuva huimaus, kun muut vaihtoehdot karsittiin pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tutkitaan jos on tarvetta. Aikoinaan minulle tehtiin erotusdiagnoosia varten kaikki tutkimukset joilla tutkitaan huimausta (osa tuntui todella inhottavalta). Lopputulokseksi saatiin hyvin korkeasta verenpaineesta johtuva huimaus, kun muut vaihtoehdot karsittiin pois.

        ..Mua ainakin huimaa tälläiset 78/59 verenpaineet....


      • Anonyymi

        Humalan ne kyllä huomaa


    • Anonyymi

      Tasapainoelin on korvassa/korvan takana, ja pitää paikkansa, että korvan nesteet, jotkut taas sanovat hiekaksi, voivat liikkua, ja se voi aiheuttaa huimausta.
      Yleensä siihen saa ohjeet liikkeistä, joilla voi saada tilannetta korjattua. Juurikin sitä pään kallistelua johonkin suuntaan.
      Tarkempaan en tiedä, itselläni ei ole tuota ongelmaa.

      • Anonyymi

        Ohjeessa pään liikkeet tehdään makuulla määrätyssä järjestyksessä jotta korvan "hiekka" siirtyy pois haitalliselta alueelta. Ohje on löydettävissä netistä käyttämällä hakusanoja. Olen saanut noilla ohjeilla kiertohuimausta taltutettua.


    • Anonyymi

      Niin ennen sai kyllä apua omalääkäriltä .Kerralla kaikkiin vaivoihinsa . Nyt on hyvä jos edes yhteen viidestä vaivasta saisi edes neuvoa . Mutta ei sekään nyky pöljä lekureilta onnistunut ! Ehkä pitää Kelasta vaatia tulkki mukaan . Tämähän koskee myös yksityis sektoria .

      • Anonyymi

        Yhteen vaivaan saakin.
        Nykyään vaikuttaa olevan yksi vaiva per yksi käynti vastaanotolla.
        Ei saa olla kuin yksi oire, jos on useampi, kysytään mikä vaivaa eniten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhteen vaivaan saakin.
        Nykyään vaikuttaa olevan yksi vaiva per yksi käynti vastaanotolla.
        Ei saa olla kuin yksi oire, jos on useampi, kysytään mikä vaivaa eniten.

        Hmm...Ehkä onkin niin että ylikouluttautuminen aiheuttaakin vajaahoitoa ja vajaa hoito lisää hoitomäärää,joka taas pitää Soten pyörät pyörimässä ilman työttömyyskatkoja,mikä taas lisää kuntien verotuloja jolla taas maksetaan palvelupaikkoja.


    • Anonyymi

      Selkäranka murtuma potilaat saivat rehellisen potilaan ulvomisesta Heti viestin päähänsä ?!+!? Että tuo pitää laittaa Hus .iin Tutkittavaksi ! Ei tuo Apinamaassamme enään ole toiminut ! Eli nämå pot .mokatut laittaa kuten minä miljoona testamenttinsa Californiaan .

    • Anonyymi

      Miksi suomessa ei tuota näin Hoideta !

    • Anonyymi

      Ei ihme että potilaat ikuisissa järkyttävissä säryissään katketoituu !

    • Anonyymi

      Minun n.s ortobedikään ei halunnut minua auttaa . Valitin huimauksesta j a hänen selkäleikkaukseni tekemättä ajoissa ! Näin porvoon vaari

      • Anonyymi

        Ei Porvoo ole ainoa, jossa ei ajoissa hoideta.
        Etelämpänäkin täällä Uudellamaalla kärsin selkäni kanssa seitsemän vuotta, ennen kuin leikkasivat.
        Seitsemän vuotta kestäneet kivut loppuivat siihen.


    • Anonyymi

      Heillä on jokin kallistelu tuoli vastaan otolllaan . Tuli tv.stä . Tuskin suomessa on tuotakaan ?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      328
      2826
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      105
      2130
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1610
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1154
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1022
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      983
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      950
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      914
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      842
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      754
    Aihe