Pahuudessa olkaa lapsia

Anonyymi-ap

Miksi tuollainen otsikko?

Noin Paavali ohjeistaa seurakuntaa.

20 Veljet, älkää olko lapsia ymmärrykseltänne, vaan pahuudessa olkaa lapsia; mutta ymmärrykseltä olkaa täysi-ikäisiä. (1Kor 14)

Todistaako Raamatun ilmoitus tässä lapset pahoiksi?
Ei olenkaan, vaan tässäkin lapsi on esimerkki, millaisia meidän aikuistenkin tulisi olla pahuuden, synnintekemisen osalta.

Samasta aiheesta Herra Jeesus myös todisti aikuisille.

1 Sillä hetkellä opetuslapset tulivat Jeesuksen tykö ja sanoivat: "Kuka on suurin taivasten valtakunnassa?"
2 Niin hän kutsui tykönsä lapsen, asetti sen heidän keskellensä
3 ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan. ( Matt 18)

13 Silloin tuotiin hänen tykönsä lapsia, että hän panisi kätensä heidän päälleen ja rukoilisi; mutta opetuslapset nuhtelivat tuojia.
14 Niin Jeesus sanoi: "Antakaa lasten olla, älkääkä estäkö heitä tulemasta minun tyköni, sillä senkaltaisten on taivasten valtakunta". ( Matt 19)

Lapset ovat soveliata taivasten valtakuntaan, ilman kääntymystä.
Kääntymisen ymmärryksen tarve tulee sitten varttumisen ja synnintunnon vuoksi.

" älkää olko lapsia ymmärrykseltänne, vaan pahuudessa olkaa lapsia; mutta ymmärrykseltä olkaa täysi-ikäisiä."

Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

61

318

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Paavali itse oli murhamies, joka ei kaihtanut valehtelemista tarvittaessa.

      Muutti nimensä Saulus Paavaliksi, piilotteli ja välttyi näin vastuusta Stefanoksen murhaan.

      • Anonyymi

        Entä Herra Jeesus?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi

        Jos Ananiaan ja Safiiran murhaa olisi tutkittu, niiin kyllä Paavali olisi ollut pääepäilty siiihen tekoon.

        Paavali kerskasi fyysisillä voimillaan ja nyrkkeilijän taidoillaan. Eikä siihen aikaan käytetty edes mitään nyrkkeilyhanskoja.

        Fil. 3:4

        vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,

        1. Kor. 9:26

        Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos Ananiaan ja Safiiran murhaa olisi tutkittu, niiin kyllä Paavali olisi ollut pääepäilty siiihen tekoon.

        Paavali kerskasi fyysisillä voimillaan ja nyrkkeilijän taidoillaan. Eikä siihen aikaan käytetty edes mitään nyrkkeilyhanskoja.

        Fil. 3:4

        vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,

        1. Kor. 9:26

        Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.

        Kirjoitat valheen hengessä.

        3 Sillä oikeita ympärileikattuja olemme me, jotka Jumalan Hengessä palvelemme Jumalaa ja kerskaamme Kristuksessa Jeesuksessa, emmekä luota lihaan,
        4 vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,
        5 joka olen ympärileikattu kahdeksanpäiväisenä ja olen Israelin kansaa, Benjaminin sukukuntaa, hebrealainen hebrealaisista syntynyt, ollut lakiin nähden fariseus,
        6 intoon nähden seurakunnan vainooja, lain vanhurskauteen nähden nuhteeton.
        7 Mutta mikä minulle oli voitto, sen minä olen Kristuksen tähden lukenut tappioksi.
        8 Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana-että voittaisin omakseni Kristuksen
        9 ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella;
        10 tunteakseni hänet ja hänen ylösnousemisensa voiman ja hänen kärsimyksiensä osallisuuden, tullessani hänen kaltaisekseen samankaltaisen kuoleman kautta,
        11 jos minä ehkä pääsen ylösnousemiseen kuolleista. ( Fil 3)

        Pysy aloituksen aiheessa, pysy siinä minkä Herra Jeesuskin todisti.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


    • Anonyymi

      Jätit pois sen jakeen, kun Jeesus sanoo, että lapsi on paras ottamaan vastaan Jumalan valtakunnan eli PyhänHengen lahjan kasteessa.

      Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, eli kasteen lahjaa, se ei ole ole hänen omansa.

      • Anonyymi

        Jeesuksen ei eläissään tarvinnut kastaa lapsia, koska hän pystyi antamaan lapselle Pyhän uskon Hengen lahjan itsestään, koska oli paikalla.

        Nyt tilanne on toinen.Jeesus on taivaassa ja lapsi täällä maan päällä,

        Nyt lapsi pitää kastaa Jumalan lapseksi ja Pyhän Hengen lahjan saajaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen ei eläissään tarvinnut kastaa lapsia, koska hän pystyi antamaan lapselle Pyhän uskon Hengen lahjan itsestään, koska oli paikalla.

        Nyt tilanne on toinen.Jeesus on taivaassa ja lapsi täällä maan päällä,

        Nyt lapsi pitää kastaa Jumalan lapseksi ja Pyhän Hengen lahjan saajaksi.

        Tyhmempikin käsittää, että ei ne Ambomaan pakanalapset ole mitään kristittyjä lapsia.
        Kodin uskonto heillä on noituus ja henkien palvonta ja hurmoskielillä puhuminen ja tulisten hiilien päällä kävely ja muut ihmeet ja tunnusteot, mitä hurmoshenget heille antaa.

        Room. 9:8

        Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset.


      • Anonyymi

        Nyt kirjoitat opistasi käsin, tuollaista ei Raamatun ilmoituksesta löydy.

        >> Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, eli kasteen lahjaa, se ei ole ole hänen omansa. >>

        Eli jouduit vääristämään Raamatun ilmoitusta oppisi vuoksi.

        Raamatun ilmoitusta tulee käyttää niin kuin se kirjoitettu on, rehellisenä kirjoitetulle sanalla.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen ei eläissään tarvinnut kastaa lapsia, koska hän pystyi antamaan lapselle Pyhän uskon Hengen lahjan itsestään, koska oli paikalla.

        Nyt tilanne on toinen.Jeesus on taivaassa ja lapsi täällä maan päällä,

        Nyt lapsi pitää kastaa Jumalan lapseksi ja Pyhän Hengen lahjan saajaksi.

        onko se niin ettei nuuskaa voi pitää rippiläisten huulessa ellei ole vauvakaste apuna, onko se niin väkevä vaikutus hengellä että pysyy jopa ylähuulen alla !

        suuri on luterilaisten vauvakaste.


    • Anonyymi

      Uskontojutut ei sovi täysi-ikäisille.
      Lapset vielä uskoo mielikuvitusolioihin totena.

      • Anonyymi

        niin vain aikuiset voivat uskoa olevansa itsestään pikkuhiljaa kehittyneitä !

        suuri on uskonsa heillä.


    • Anonyymi

      luterilaiset ovat melkein umpisokeita vain pieni reikä näkökentässään he näkevät vauvakasteen autuuden, muuta eivät näe eivätkä halua nähdä, vain vauvan kaste on sallittua nähdä siinä opissa.

      raamatusta sitten kaivetaan kaikkea joka viittaa sama missä tarkoituksessa johonkin veteen, mooseksen kaislakorikin käy siihen, ei haitta a yhtään vaikka kaislakori piti tiivistää ettei vesi pääse sisään, samoin nykyveneilijät pitävät visusti tappia kiinni veneensä pohjassa!

      silti vesi heitä pelastaa kaiken aikaa hohoijaa.

      • Anonyymi

        Parhami ja Olseni laittoi sen tapin ihan eri paikkaan?


    • Anonyymi

      Pahennuksen herätys on päällä.

      • Anonyymi

        Tämä kansa tarvitsee herätyksen.

        Suomihan on luopumuksen kärkimaita, uskoa Herraan Jeesukseen Kristukseen on yhä vähenevässä määrin.

        Maallistunut kansakunta tarvitsee herätystä.
        Maaliistuva kirkko tarvitsee herätystä.

        Tämä kansa tarvitsee pelastuksen evankeliumin ja Jumalan sanan aikaansaamaa syntiherätystä.

        Sanaa tulee julistaa rakkaudesta totuuteen. Uskossa totuuteen.

        15 vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus,
        16 josta koko ruumis, yhteen liitettynä ja koossa pysyen jokaisen jänteensä avulla, kasvaa rakentuakseen rakkaudessa sen voiman määrän mukaan, mikä kullakin osalla on.
        17 Sen minä siis sanon ja varoitan Herrassa: älkää enää vaeltako, niinkuin pakanat vaeltavat mielensä turhuudessa,
        18 nuo, jotka, pimentyneinä ymmärrykseltään ja vieraantuneina Jumalan elämästä heissä olevan tietämättömyyden tähden ja sydämensä paatumuksen tähden,
        19 ovat päästäneet tuntonsa turtumaan ja heittäytyneet irstauden valtaan, harjoittamaan kaikkinaista saastaisuutta, ahneudessa.
        20 Mutta näin te ette ole oppineet Kristusta tuntemaan,
        21 jos muutoin olette hänestä kuulleet ja hänessä opetusta saaneet, niinkuin totuus on Jeesuksessa:
        22 että teidän tulee panna pois vanha ihmisenne, jonka mukaan te ennen vaelsitte ja joka turmelee itsensä petollisia himoja seuraten,
        23 ja uudistua mielenne hengeltä
        24 ja pukea päällenne uusi ihminen, joka Jumalan mukaan on luotu totuuden vanhurskauteen ja pyhyyteen.
        25 Pankaa sentähden pois valhe ja puhukaa totta, kukin lähimmäisensä kanssa, sillä me olemme toinen toisemme jäseniä. ( Ef 4)

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


    • Anonyymi

      Hieno aloitus, kiitos! Paavali ja Jeesus tarkoittavat näissä vertauksissaan lapsilla hieman eri asioita. Paavali tässä kohtaa tarkoittaa lapsella kehittymättömyyttä ja ajattelemattomuutta. Sellaista, joka ei vielä ymmärrä kaikkea aikuisen tavoin.

      Jeesus tarkoittaa tässä kohden hyväntahtoisuutta, hyväsydämisyyttä, vilpittömyyttä, lapsen uskoa ilman turhia järkeilyjä jne.

      Voi hyvin!

      • Anonyymi

        Kiitos sinulle hyvästä kommentistasi.

        Tuosta tulee mieleen myös noiden tekstikohtien merkitys pienten lasten kasvatuksen merkityksestä. Saavatko lapset perheissään kasvaa Kristuksen tuntemisessa.

        Samassa yhteydessä Jeesus puhuu myös lasten viettelemisestä pois uskosta.

        6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.
        ( Matt 18)

        Ja jos ajatellaan tätä aikaa, missä elämme, niin lapsena uskoontulleet ovat melkoisen ryöpytyksen kohteina. Maallistuneen yhteiskunnan kautta "viettelys" tulee voimakkaasti
        lapsen kasvun aikana esim. koulun, opiskelun ja kodeissa vanhempien kautta.
        Mediat ja some yms..

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos sinulle hyvästä kommentistasi.

        Tuosta tulee mieleen myös noiden tekstikohtien merkitys pienten lasten kasvatuksen merkityksestä. Saavatko lapset perheissään kasvaa Kristuksen tuntemisessa.

        Samassa yhteydessä Jeesus puhuu myös lasten viettelemisestä pois uskosta.

        6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.
        ( Matt 18)

        Ja jos ajatellaan tätä aikaa, missä elämme, niin lapsena uskoontulleet ovat melkoisen ryöpytyksen kohteina. Maallistuneen yhteiskunnan kautta "viettelys" tulee voimakkaasti
        lapsen kasvun aikana esim. koulun, opiskelun ja kodeissa vanhempien kautta.
        Mediat ja some yms..

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Kiitos. Siinä tuomitaa kaikki pahan tekeminen viattomia lapsia ja ylipäätään ihmisiä kohtaan.


    • Anonyymi

      Parhamin käynnistämä helluntailaisuuden herätys on Perkeleestä, väkevä eksytys ja heresia.

      Ei sellaisia valheen henkiä olisi pitänyt tuoda tänne Suomeen ollenkaan.

      • Anonyymi

        Kuinka ajattelet omalta osaltasi?

        Mikä on ymmärryksesi taso?

        "älkää olko lapsia ymmärrykseltänne, vaan pahuudessa olkaa lapsia; mutta ymmärrykseltä olkaa täysi-ikäisiä."

        Ilmeisesti olet jo täysi-ikäinen ikäsi perusteella, mutta mikä on ymmärryksesi tila?

        Onko ymmärryksesi vaikuttanut siihen, että olisit kääntynyt Herran puoleen, tullut uskoon evankeliumin kuulemisen kautta ja saanut uskosta Jeesukseen kristukseen Pyhän Hengen johdattamaan vaellustasi?

        Miksi muuten pyrit estämään pelastuksen evankeliumin julistamisen Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


    • Anonyymi

      Kristinusko tuli Suomeen jo ensimmäisellä vuosituhannella.

    • Anonyymi

      Ylivaiiokin laittoi liikkeelle 1304 valheellista väitettä helluntailaisten kokemista ihmeparanemisista.

      Oikea lääkäri tutki kaikki tapaukset, eikä kukaan ollut parantunut yhtään mistään.

      Ylivainio pakeni kohua Espanjaa, jossa koki pahan äkkikuoleman. Puoskarointi loppui siihen paikkaan.

      • Anonyymi

        Nyt keskutelemme Herran Jeesuksen sanoista.

        2 Niin hän kutsui tykönsä lapsen, asetti sen heidän keskellensä
        3 ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan. ( Matt 18)

        Ja Paavalin todistuksesta.

        20 Veljet, älkää olko lapsia ymmärrykseltänne, vaan pahuudessa olkaa lapsia; mutta ymmärrykseltä olkaa täysi-ikäisiä. (1Kor 14)

        Onko sinulla jotain kommentoitavaa tähän liittyen?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt keskutelemme Herran Jeesuksen sanoista.

        2 Niin hän kutsui tykönsä lapsen, asetti sen heidän keskellensä
        3 ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan. ( Matt 18)

        Ja Paavalin todistuksesta.

        20 Veljet, älkää olko lapsia ymmärrykseltänne, vaan pahuudessa olkaa lapsia; mutta ymmärrykseltä olkaa täysi-ikäisiä. (1Kor 14)

        Onko sinulla jotain kommentoitavaa tähän liittyen?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Palstan aihe on Pentecostalismi eli Helluntailaisuus,, Pahamilaisuus, Olsenilaisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palstan aihe on Pentecostalismi eli Helluntailaisuus,, Pahamilaisuus, Olsenilaisuus.

        Palstan aihe on helluntailaisuus ja siihen liittyy juurikin Jumalan sanan äärellä oleminen.

        Tällä palstalla on käyty ja yhä käydään keskusteluja Raamatun ilmoituksesta, mikä siis liittyy oleellisesti helluntailaisuuteenkin.

        Tässä ketjussa keskustelemme Herran Jeesuksen todistuksesta.

        2 Niin hän kutsui tykönsä lapsen, asetti sen heidän keskellensä
        3 ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan. ( Matt 18)

        Ja Paavalin todistuksesta.

        20 Veljet, älkää olko lapsia ymmärrykseltänne, vaan pahuudessa olkaa lapsia; mutta ymmärrykseltä olkaa täysi-ikäisiä. (1Kor 14)

        Onko sinulla jotain kommentoitavaa tähän liittyen?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


    • Anonyymi

      Ikävä kyllä lapset tekevät paljon syntiä näkyvästi kehityksensä mukaan. Minullakin lapsesta asti (tietoisena) uskovana ei ole aikuisena niin törkeitä tekosyntejä kuin sorrettuna lapsena oli.
      Myös kehittynyt omatunto estää tekosyntejä syntymästä.
      Kyllä Raamatun mukaan kaikki syntyvät synninalaisina (perisynti) tähän maailmaan, vaikka pystyisivät sitten olemaan tekosyntejä tekemättä. Tästä on paljon todistuksia. Elämme vielä kirotussa maailmassa näkyvästi, vaikka Jeesus on meidät jo sovittanut ja lunastanut kaikki.
      Teologisesti on vain vaikea kysymys onko universalismi se uskon tie, vai hlökohtainen usko pelastukseen.
      Olen nyt yli 40 v. uskonut jälkimmäisen. Siinä on raskasta ajatella uskomattomien kohtaloa, mutta se ei voi olla minun päänsärkyni vaan Jumalan. (Tietenkin velvollisuuteni on tehdä kaikkeni, että muutkin uskoisivat Jeesukseen Kristuksena.)
      Jos ei luvattua armoa ole, en pelastuisi lapsena enkä aikuisena, vaikka taistelen (ainakin välillä) 'verissäpäin' syntiä ja saastaisuutta vastaan.
      " 25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia. 8 luku. "

      (77 v.)

      • Anonyymi

        Sekä Herra Jeesus, että Paavali puhuvat pienistä lapsista.

        Ja Jeesus todistaa, että pienet lapset ovat soveliata taivasten valtakuntaan ilman kääntymystä.

        3 ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan. ( Matt 3)

        Sen sijaan varttumisen myötä tulee mukaan syntitietoisuus, ymmärrys siitä että on rikkonut Jumalaa vastaan.

        Tämä tietysti edellyttää opetusta Kristuksen evankeliumista ja Jumalan sanasta, alkaen jo lapsuudesta.

        Ajattelen, että jos ajattelen pienet lapset pahoiksi ja taivasten valtakuntaan soveltumattomiksi sellaisinaan, niin ajattelisin vastoin Raamatun todistusta heistä.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekä Herra Jeesus, että Paavali puhuvat pienistä lapsista.

        Ja Jeesus todistaa, että pienet lapset ovat soveliata taivasten valtakuntaan ilman kääntymystä.

        3 ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan. ( Matt 3)

        Sen sijaan varttumisen myötä tulee mukaan syntitietoisuus, ymmärrys siitä että on rikkonut Jumalaa vastaan.

        Tämä tietysti edellyttää opetusta Kristuksen evankeliumista ja Jumalan sanasta, alkaen jo lapsuudesta.

        Ajattelen, että jos ajattelen pienet lapset pahoiksi ja taivasten valtakuntaan soveltumattomiksi sellaisinaan, niin ajattelisin vastoin Raamatun todistusta heistä.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Jätet tahassi pois sen kohdan, jossa Jeesus sanoo, joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa, niinkuin sen tekee lapsi, ei pääse sinne sisälle.

        Jotainhan sen lapsenskin on ensin otettava vastaan, jotta pääsee sisälle Jumalan valtakuntaan.

        Kasteella ei ole mitään ikärajoituksia. Sama vaikutus kaiken ikäisille. Syntien pois peseminen, perisynti mukaan lukien, Pyhän Hengen lahjan saaminen puhtaaseen ja tyhjää sydämeen.

        Käännyttämällä aikaansaatu helluntailaisten harhaoppinen usko ja vieras hurmoshenki on vain este ja tulppa oikean Pyhän Hengen saamiselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jätet tahassi pois sen kohdan, jossa Jeesus sanoo, joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa, niinkuin sen tekee lapsi, ei pääse sinne sisälle.

        Jotainhan sen lapsenskin on ensin otettava vastaan, jotta pääsee sisälle Jumalan valtakuntaan.

        Kasteella ei ole mitään ikärajoituksia. Sama vaikutus kaiken ikäisille. Syntien pois peseminen, perisynti mukaan lukien, Pyhän Hengen lahjan saaminen puhtaaseen ja tyhjää sydämeen.

        Käännyttämällä aikaansaatu helluntailaisten harhaoppinen usko ja vieras hurmoshenki on vain este ja tulppa oikean Pyhän Hengen saamiselle.

        Ei kukaan synny suoraan sisälle Jumalan valtakuntaan. Helluntailaiset valehtelee.

        Room. 9:8

        Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset.

        Ei siinä mitään ikärajaa ole, kun Jeesus sanoo, että kaikkien IHMISTEN on ensin synnyttävä uudeksi vedestä ja Hengestä kasteen vesi/Henki-ihmeen kautta.

        Joh. 3:5

        Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos IHMINEN ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."

        Lapset ovat ihmisiä.

        Hepr. 2:14

        Nämä lapset ovat ihmisiä, lihaa ja verta, ja siksi hänkin tuli ihmiseksi, heidän kaltaisekseen.

        Kristityt on kastannu lapsensa 2000 vuotta sisälle Jumalan valtakuntaan Jeesuksen opetuslapseksi. Ja tekevät niin edelleen Ihmisen Pojan päivään asti, jolloin toinen korjataan talteen ja toinen jätetään. Ei silloin enää ketään ehditä kastaa kristityksi Pyhän Hengen lahjan saajaksi.
        vrt. tyhmät neitsyt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan synny suoraan sisälle Jumalan valtakuntaan. Helluntailaiset valehtelee.

        Room. 9:8

        Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset.

        Ei siinä mitään ikärajaa ole, kun Jeesus sanoo, että kaikkien IHMISTEN on ensin synnyttävä uudeksi vedestä ja Hengestä kasteen vesi/Henki-ihmeen kautta.

        Joh. 3:5

        Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos IHMINEN ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."

        Lapset ovat ihmisiä.

        Hepr. 2:14

        Nämä lapset ovat ihmisiä, lihaa ja verta, ja siksi hänkin tuli ihmiseksi, heidän kaltaisekseen.

        Kristityt on kastannu lapsensa 2000 vuotta sisälle Jumalan valtakuntaan Jeesuksen opetuslapseksi. Ja tekevät niin edelleen Ihmisen Pojan päivään asti, jolloin toinen korjataan talteen ja toinen jätetään. Ei silloin enää ketään ehditä kastaa kristityksi Pyhän Hengen lahjan saajaksi.
        vrt. tyhmät neitsyt

        Jeesus ei koskaan kastenut ketään kristityksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan synny suoraan sisälle Jumalan valtakuntaan. Helluntailaiset valehtelee.

        Room. 9:8

        Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset.

        Ei siinä mitään ikärajaa ole, kun Jeesus sanoo, että kaikkien IHMISTEN on ensin synnyttävä uudeksi vedestä ja Hengestä kasteen vesi/Henki-ihmeen kautta.

        Joh. 3:5

        Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos IHMINEN ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."

        Lapset ovat ihmisiä.

        Hepr. 2:14

        Nämä lapset ovat ihmisiä, lihaa ja verta, ja siksi hänkin tuli ihmiseksi, heidän kaltaisekseen.

        Kristityt on kastannu lapsensa 2000 vuotta sisälle Jumalan valtakuntaan Jeesuksen opetuslapseksi. Ja tekevät niin edelleen Ihmisen Pojan päivään asti, jolloin toinen korjataan talteen ja toinen jätetään. Ei silloin enää ketään ehditä kastaa kristityksi Pyhän Hengen lahjan saajaksi.
        vrt. tyhmät neitsyt

        Luterilainen kirkko on ottanut itselleen Jumalan aseman ja korottanut itsensä yli kaiken mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan. Luterilaisten opin mukaan vain kirkko voi pelastaa kolmen vesitipan pakanallisen rituaalin kautta. Herra Jeesus ei voi ketään pelastaa, ei vaikka yötä päivää avuksi huutaisi Herran Jeesuksen nimeä, näin kirkko opettaa.
        Luterilaisen opin mukaan myöskään Jeesus ei sovittanut eikä kantanut kenenkään syntejä ristille, vaan yhä edelleen synnit, jopa Aadamista asti, laitetaan jokaisen maailman syntyvän ihmisen kannettavaksi. Luterilaisilla on ratkaisu synteihin: kolme vesitippaa taikojen ja merkkien ja loitsujen kera otsaan ja kas synnit pyyhitään pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei koskaan kastenut ketään kristityksi.

        Kyllä Jeesus antoi eläissään oikeille apostoleilleen omaa Kristuksen Henkeä, niin silloin apostoleista tuli Kristittyjä.

        Joh. 20:22

        Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki."

        Samoin koko Isrelin 2 milj. kansa sai Kristuksen Hengen vesi/kasteihmeessä Punaisen Meren ylityksen aikana.

        1 Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi
        2 ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä
        3 ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa
        4 ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Jeesus antoi eläissään oikeille apostoleilleen omaa Kristuksen Henkeä, niin silloin apostoleista tuli Kristittyjä.

        Joh. 20:22

        Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki."

        Samoin koko Isrelin 2 milj. kansa sai Kristuksen Hengen vesi/kasteihmeessä Punaisen Meren ylityksen aikana.

        1 Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi
        2 ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä
        3 ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa
        4 ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.

        Jeesus antoi maan päällä eläissään omaa Henkeään ihan pienille sylivauvoille (brephos) ja lapsista tuli uskovaisia Kristittyjä.

        Matt. 18:6

        Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.

        Nyt Jeesus on taivaassa.

        Sama tapahtuu lapselle kasteessa Kristuksen omaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus antoi maan päällä eläissään omaa Henkeään ihan pienille sylivauvoille (brephos) ja lapsista tuli uskovaisia Kristittyjä.

        Matt. 18:6

        Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.

        Nyt Jeesus on taivaassa.

        Sama tapahtuu lapselle kasteessa Kristuksen omaksi.

        Jeesus toimi juutalaisten keskuudessa ja me tiedämme, ettei juutaisuudessa uskota Herraan Jeesukssen Kristukseen. On tosin messiaanisia juutalaisia pieni osa heistä ja heillä on usko Jeesukseen.

        Otit esille tärkeän ja tätä Suomen luopumuksen tilassa olevaa kansakuntaa koskevan tekstikohdan.

        "Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen. "

        Juuri siitä on kysymys, kun lapsista, jotka eivät ole syntyesään pahoja, ei opettamalla oikein ja elämällä heille esimerkkinä, tehdä ensinnäkään Jeesuksen opetuslapsia.
        Toisekseen niistä, jotka uskovat Jeesukseen ( kuten tekstissä ) pyritään tekemään luopioita houkuttelemalla mukaan maailman menoon jo esim. TV:n katselulla.

        En tarkoita, että TV:tä ei voisi katella, mutta tarkoitan sitä, että lapset pienestä pitäen laitetaan katsomaan ohjemia, jotka ohjaavat sitten heidän käyttätymistään.
        Jo esim. monet ns. lastenohjelmat ovat vahingollisia lapsen kehitykselle, saati kun vanhemmat katsovat lasten nähden maailmallista tarjontaa.

        15 Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä.
        16 Sillä kaikki, mikä maailmassa on, lihan himo, silmäin pyyntö ja elämän korskeus, se ei ole Isästä, vaan maailmasta. ( 1Joh 2)

        Mehän tiedämme, mikä on lasten ja nuorten tilanne uskosta Jeesukseen Kristukseen.

        "Kirkon tutkimuskeskuksen mukaan 15-24-vuotiaista suomalaisista vain 15 prosenttia sanoo uskovansa kristinuskon opettamaan jumalaan."

        http://yle.fi/uutiset/jumalaan_uskomattomuus_yleistyy_aatteena/6346462

        Tuosta käy ilmi, että viettelemys on keskuudessamme.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


    • Anonyymi

      Helluntailaisten usko ja henki on ensin juurinensa revittävä pois, jotta voi mennä Jumalan eteen.

      • Anonyymi

        Helluntailaiset ovat luopuneet terveestä Kristinuskosta ja vaihtaneet sen hurmoshenkien voimavaikutuksiin.

        1. Tim. 4:1

        Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaiset ovat luopuneet terveestä Kristinuskosta ja vaihtaneet sen hurmoshenkien voimavaikutuksiin.

        1. Tim. 4:1

        Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.

        Otit taas esile sen niin ajankohtaisen tekstikohdan,

        >> 1. Tim. 4:1

        Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja. >>

        Suomihan luopumuksen kärkimaita, usko Jumalaan vähenee kaiken aikaa.
        Suomi on maallistunut kansakunta valtaosaltaan.

        Miksi?

        Koska lapset jäävät ilman opetusta Jeesuksesta kodeissaan, päiväkodeissa, kouluissa.

        Maailmallisuus sen sijaan on lasten opettaja, kun kotona aikuiset ovat mukana maailman menossa, lapset ottavat esimerkin kotoa, tv-ohjelmista, somesta, peleistä jne ..

        Kiitos hyvästä ja tätä aikaa hyvin kuvaavasta tekstikohdasta.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


    • Anonyymi

      Suomi24 on tehnyt tarkoituksella ja määrätietoisesti helluntailaisuuspalstasta sivut, joissa avoimesti rikotaan Suomen lakeja ja joissa pilkataan ja herjataan Jumalaa ja joissa helluntailaisia vainotaan ja panetellaan. Suomi24 on tuhonnut keskustelun palstan aiheesta, helluntailaisuus.

      • Anonyymi

        Tosiasioiden kertominenko on uskonharhaisten pilkkaamista?
        Olette ansainneet sen!


    • Anonyymi

      "Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja". Siis moniaan luopuvat uskosta, eivät kasteen armosta, eivätkä yhdestä oikeasta kasteesta, vaan moniaat luopuvat uskosta. Luterilaiset ei tarvitse uskoa astuakseen Jumalan valtakuntaan, vaan luterilainen tarvitsee kasteen ja saadakseen uskon ja Pyhän Hengen. Luterilaisten usko tulee kasteen kautta. Mutta Raamattu puhuu kuulemisen kautta saatavasta uskosta. Raamattu puhuu myös: "hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille kaiken, mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan, hänen tuntemisensa kautta, joka on kutsunut meidät kirkkaudellaan ja täydellisyydellään", mutta luterilaisille kaikki, mitä tarvitaan taivasmatkaan, lahjoitetaan kirkon viranhaltijoiden suorittamien sakramenttien kautta.
      LUTERILAISUUS ON LUOPUMISTA USKOSTA JA SAKRAMENTTIEN ASETTAMISTA USKON JA JEESUKSEN SIJAAN.

      • Anonyymi

        Helluntailaisten opit ja konstit tulee Amerikasta Los Angelesin punaisten lyhtyjen kadulta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaisten opit ja konstit tulee Amerikasta Los Angelesin punaisten lyhtyjen kadulta.

        Kristinusko tuli Suomeen ensimmäisellä vuosituhannella Ortodoksien tuomana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaisten opit ja konstit tulee Amerikasta Los Angelesin punaisten lyhtyjen kadulta.

        Luterilaisten opit tulee arkkipiispalta!
        Homoja on ryhdyttävä vihkimään!


    • Anonyymi

      Herjaamisessa piti olla lapsia.

    • Anonyymi

      Kuule, luterilainen jopa kieltää evankeliumin Sanan.
      Tässä on evankeliumi ja luterilainen kieltää evankeliumien Sanan: Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte
      ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet.
      Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan,
      ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan,
      ja että hän näyttäytyi Keefaalle, sitten niille kahdelletoista.
      Evankeliumin Sanan kuulemisen, eli yllä olevan, kautta ihminen pelastuu. Mutta kukaan ei pelastu luterilaisen vesiharhan kautta, vaan niin kuin Sana ilmoittaa eli evankeliumin kautta,
      Luterilaiseen pelastusoppiin ei sisällä yhtään näistä elementeistä: minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte
      ja jonka kautta te myös pelastutte,

    • Anonyymi

      Herjaamisessa tosissaan pitäisi olla lapsi siten ettei osaisi herjata tai ei olisi halua samoja herjoja toistaa tuhat miljoona yksi kertaa.

      Juuri siksi taivasten valtakunta on lasten kaltainen eikä herjaajien kaltainen. Heillä ei ole siellä sijaa.

    • Anonyymi

      Jeesuksen opetus oli, että herjaamisesta erottaa Jumalan lapset ja perkeleen lapset.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kertoisiko Usko Toivonen tarkemmin? Millainen on lapsi?
      Luulen,että lapsi ei usko kuin Rakkauteen,ei mihinkään uskon kaheleihin lahkoihin,ei muuta kuin Rakkaus !
      Voitko väittää usko toivonen muuta?

    • Anonyymi

      Lapsi ei herjaa. Siten ei ole vielä perkeleen lapsi, vaan Jumalan lapsi ja vasta matkan varrella perkele saa otteen.

      • Anonyymi

        -
        Kaste on Jumalan lahja ihmisille, ei ihmisen suoritus Jumalalle. Siinä Ju­mala yhdistää meidät Kristukseen (Room. 6:4, Kol. 2:11-12).

        Pienetkin lapset syntyvät langenneeseen ihmiskuntaan. Hekin tarvitsevat uudestisyntymisen pesua, joksi Paavali kastetta nimittää (Tiitus 3:5).

        Jeesus käski saarnata kaikille kansoille ja kastaa kaikki kansat. Hän ei sa­nonut: ”paitsi lapsia”.

        Päinvastoin, Jeesus asetti lapset esikuviksi taivaan valtakunnan vastaanot­tamisessa. (Huom! Vastaanottaja saa tietenkin jotakin, mitä hänellä ei vielä ole.)

        Jeesus ja apostolit opettivat, että pelastukseen osallisiksi tullaan kasteen ja uskon (uskon ja kasteen) kautta. Kaste kuuluu siis pelastukseen. Us­kokin, kuten kaste, on Jumalan lahja, ei meidän tekomme, niin lasten kuin aikuistenkin kohdalla.

        Kaste on uuden liiton ympärileikkaus (Kol. 2:11-12). Juutalaiset tiesivät, että poi­kalapset ympärileikattiin 8-päiväisinä. Ilman ympärileikkausta ei saanut kuulua Juma­lan kansaan. Juutalaisten mielestä kaste olisi ilman muuta kuulunut pikku­lapsille. Jos näin ei olisi ollut, se olisi pitänyt eh­dottomasti sanoa hyvin selvästi.

        UT:ssa mainitaan perhekuntien (ei vain perheitten) kastamisia (Apt. 11 ja 16, 1 Kor. 1). Perhekuntiin kuului (ennen e-pilleriä!) tietenkin kaiken­ikäi­siä. Jos olisi ollut tärkeää, ettei lapsia saanut kastaa, se olisi tässä yhtey­dessä mainittu. UT:ssa ei ole myöskään mitään keskustelua tai mainintaa siitä, mistä iästä lähtien lapset sitten olisivat ”kelvollisia” kasteelle. UT:ssa ei esiinny toisen polven kasteongelmaa, joka on kaikkien hel­luntai- ja baptistiseurakuntien suurimpia kysymyksiä.

        Jeesus kuoli lastenkin tähden, heillekin kuuluu osallisuus Jeesuksen kuo­lemaan ja ylösnousemukseen.

        Kirkkoisiltä tiedämme, että lapsia kastettiin apostolien ajoista lähtien. Tertullianus (eli 200-luvulla) protestoi kyllä lapsikastetta vastaan. Hän ei pitänyt sitä sinänsä pätemättömänä – lapsena kastettuja hän ei myöskään vaati­nut kastamaan myöhemmin.
        Häntä painoi vain monen kastetun suruton, uskolle vieras elämä. Sehän meitäkin painaa. Muuten: Tertulli­anuksen vastustus osoittaa tietenkin, että lapsia kastettiin yleisesti.

        Kun Jeesus sanoi, ettei kukaan voi pelastua, ellei hän synny vedestä ja Hengestä, ei hän erottanut lapsia erilleen (Joh 3:5)

        Lasten kastamisen puolesta on enemmänkin argumentteja. Raamatusta ei löydä yhtään kieltoa lasten kastamista vastaan. Lapsikasteen hylkäämisen varsinainen pohja on siinä, ettei uskota kasteen olevan Jumalan lahja meille, vaan ihmisen kuuliaisuuden teko tai seurakunnan antama tunnustus uskoon tulleille. Nämä ovat kyllä yleisiä käsityksiä, mutta eivät perustu Jumalan Sanaan.

        Niinpä Pietari ei puhu roskaa, kun hän vastaa juutalaisten kysymykseen ”Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?” Huomaa Pietarin vastaus:

        ”Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme kutsuu.” (Apt 2:38.39)

        ( Lähde: Risto Soramies/Miksi lapsikastetta pidetään ongelmana/Luterilainen.net - sivusto)

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        -
        Kaste on Jumalan lahja ihmisille, ei ihmisen suoritus Jumalalle. Siinä Ju­mala yhdistää meidät Kristukseen (Room. 6:4, Kol. 2:11-12).

        Pienetkin lapset syntyvät langenneeseen ihmiskuntaan. Hekin tarvitsevat uudestisyntymisen pesua, joksi Paavali kastetta nimittää (Tiitus 3:5).

        Jeesus käski saarnata kaikille kansoille ja kastaa kaikki kansat. Hän ei sa­nonut: ”paitsi lapsia”.

        Päinvastoin, Jeesus asetti lapset esikuviksi taivaan valtakunnan vastaanot­tamisessa. (Huom! Vastaanottaja saa tietenkin jotakin, mitä hänellä ei vielä ole.)

        Jeesus ja apostolit opettivat, että pelastukseen osallisiksi tullaan kasteen ja uskon (uskon ja kasteen) kautta. Kaste kuuluu siis pelastukseen. Us­kokin, kuten kaste, on Jumalan lahja, ei meidän tekomme, niin lasten kuin aikuistenkin kohdalla.

        Kaste on uuden liiton ympärileikkaus (Kol. 2:11-12). Juutalaiset tiesivät, että poi­kalapset ympärileikattiin 8-päiväisinä. Ilman ympärileikkausta ei saanut kuulua Juma­lan kansaan. Juutalaisten mielestä kaste olisi ilman muuta kuulunut pikku­lapsille. Jos näin ei olisi ollut, se olisi pitänyt eh­dottomasti sanoa hyvin selvästi.

        UT:ssa mainitaan perhekuntien (ei vain perheitten) kastamisia (Apt. 11 ja 16, 1 Kor. 1). Perhekuntiin kuului (ennen e-pilleriä!) tietenkin kaiken­ikäi­siä. Jos olisi ollut tärkeää, ettei lapsia saanut kastaa, se olisi tässä yhtey­dessä mainittu. UT:ssa ei ole myöskään mitään keskustelua tai mainintaa siitä, mistä iästä lähtien lapset sitten olisivat ”kelvollisia” kasteelle. UT:ssa ei esiinny toisen polven kasteongelmaa, joka on kaikkien hel­luntai- ja baptistiseurakuntien suurimpia kysymyksiä.

        Jeesus kuoli lastenkin tähden, heillekin kuuluu osallisuus Jeesuksen kuo­lemaan ja ylösnousemukseen.

        Kirkkoisiltä tiedämme, että lapsia kastettiin apostolien ajoista lähtien. Tertullianus (eli 200-luvulla) protestoi kyllä lapsikastetta vastaan. Hän ei pitänyt sitä sinänsä pätemättömänä – lapsena kastettuja hän ei myöskään vaati­nut kastamaan myöhemmin.
        Häntä painoi vain monen kastetun suruton, uskolle vieras elämä. Sehän meitäkin painaa. Muuten: Tertulli­anuksen vastustus osoittaa tietenkin, että lapsia kastettiin yleisesti.

        Kun Jeesus sanoi, ettei kukaan voi pelastua, ellei hän synny vedestä ja Hengestä, ei hän erottanut lapsia erilleen (Joh 3:5)

        Lasten kastamisen puolesta on enemmänkin argumentteja. Raamatusta ei löydä yhtään kieltoa lasten kastamista vastaan. Lapsikasteen hylkäämisen varsinainen pohja on siinä, ettei uskota kasteen olevan Jumalan lahja meille, vaan ihmisen kuuliaisuuden teko tai seurakunnan antama tunnustus uskoon tulleille. Nämä ovat kyllä yleisiä käsityksiä, mutta eivät perustu Jumalan Sanaan.

        Niinpä Pietari ei puhu roskaa, kun hän vastaa juutalaisten kysymykseen ”Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?” Huomaa Pietarin vastaus:

        ”Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme kutsuu.” (Apt 2:38.39)

        ( Lähde: Risto Soramies/Miksi lapsikastetta pidetään ongelmana/Luterilainen.net - sivusto)

        s-seutulainen

        Ennen uudestisyntymisen pesoa ja Pyhän Hengen uudistusta olevasta ihmisestä Raamattu ilmoittaa.

        3 Olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä, moninaisten himojen ja hekumain orjia, elimme pahuudessa ja kateudessa, olimme inhottavia ja vihasimme toisiamme. ( Tiit 3)

        Monessa muussakin Raamatun ilmoittamassa tekstikohdassa kirjoitetaan siitä, millaisia ihmiset ovat ennen uskoon tulemistaan.

        Valitettavasti uskoa Herraan Jeesukseen syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen saamisessa näkee jätettävän huomiotta näissä kastekeskusteluissa.

        Jos ihmisellä on avoin ja rehellinen halu tutkia Raamatun ilmoituksesta esim. Pietarin kautta saadut ilmoitukset, niin ei uskoa Herraan Jeesukseen kristukseen voi jättää pois, kun keskustellaan syntien anteeksisaamisesta ja Pyhän Hengen uudistuksesta.

        Paljon kirjoitetaan vedestä ja Hengestä, mutta jätetään huomiotta Herran Jeesuksen Kristuksen opetus Nikodeemukselle kuinka ihminen voi uudesti syntyä ylhäältä.

        Se käy hyvin ilmi ko. tekstikohdan siteerauksista, luvun alkujakeilla perustellaan kastetta, mutta Nikodeemuksen esittämän kysymykseen ..

        9 Nikodeemus vastasi ja sanoi hänelle: "Kuinka tämä voi tapahtua?"

        .. Herran Jeesuksen antamaa vastausta jostakin syystä ei kärsitä, ei ikäänkuin saallita ottaa huomioon.

        Silloin voisi ajatella, että kysymyksessä on silloin opin vaikutus, opilla halutaan alistaa Raamatun ilmoitusta. Oppi voi sitoa Raamatun ilmoitusta.

        Esim. Kaste pelastaa, ei ole Raamatun ilmoittama totuus.
        Ilman uskoa Herraan Jeesukseen ei Raamatun ilmoitus lupaa pelastumista.

        Ei minulla ole mitään sitä vastaan, että pieniä lapsia kastetaan, mutta se, mitä me näemme tämän kansakunnan hengellisestä tilasta, se ei vastaa kasteteologiaa.

        Suomihan on kylläkin kastettu kansa, mutta myöskin hyvin maallistunut, luopumuksen tilassa oleva kansakunta.

        Jokin siis on pahasti pielessä.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennen uudestisyntymisen pesoa ja Pyhän Hengen uudistusta olevasta ihmisestä Raamattu ilmoittaa.

        3 Olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä, moninaisten himojen ja hekumain orjia, elimme pahuudessa ja kateudessa, olimme inhottavia ja vihasimme toisiamme. ( Tiit 3)

        Monessa muussakin Raamatun ilmoittamassa tekstikohdassa kirjoitetaan siitä, millaisia ihmiset ovat ennen uskoon tulemistaan.

        Valitettavasti uskoa Herraan Jeesukseen syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen saamisessa näkee jätettävän huomiotta näissä kastekeskusteluissa.

        Jos ihmisellä on avoin ja rehellinen halu tutkia Raamatun ilmoituksesta esim. Pietarin kautta saadut ilmoitukset, niin ei uskoa Herraan Jeesukseen kristukseen voi jättää pois, kun keskustellaan syntien anteeksisaamisesta ja Pyhän Hengen uudistuksesta.

        Paljon kirjoitetaan vedestä ja Hengestä, mutta jätetään huomiotta Herran Jeesuksen Kristuksen opetus Nikodeemukselle kuinka ihminen voi uudesti syntyä ylhäältä.

        Se käy hyvin ilmi ko. tekstikohdan siteerauksista, luvun alkujakeilla perustellaan kastetta, mutta Nikodeemuksen esittämän kysymykseen ..

        9 Nikodeemus vastasi ja sanoi hänelle: "Kuinka tämä voi tapahtua?"

        .. Herran Jeesuksen antamaa vastausta jostakin syystä ei kärsitä, ei ikäänkuin saallita ottaa huomioon.

        Silloin voisi ajatella, että kysymyksessä on silloin opin vaikutus, opilla halutaan alistaa Raamatun ilmoitusta. Oppi voi sitoa Raamatun ilmoitusta.

        Esim. Kaste pelastaa, ei ole Raamatun ilmoittama totuus.
        Ilman uskoa Herraan Jeesukseen ei Raamatun ilmoitus lupaa pelastumista.

        Ei minulla ole mitään sitä vastaan, että pieniä lapsia kastetaan, mutta se, mitä me näemme tämän kansakunnan hengellisestä tilasta, se ei vastaa kasteteologiaa.

        Suomihan on kylläkin kastettu kansa, mutta myöskin hyvin maallistunut, luopumuksen tilassa oleva kansakunta.

        Jokin siis on pahasti pielessä.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Kiitos vastauksestasi.
        Niin, itse asiassa siteerasin turhaan Soramiestä. Olisin voinut vastata lyhyesti omin sanoin. Selväähän on, ettei kaste ilman uskoa pelasta, oli ihminen kastettu sitten lapsena tai aikuisena.
        Vaan tuo järjestys - ensin usko, sitten kaste tahi toisin päin, on kyllä ymmärtääkseni helluntailaisuudessa luovuttamaton ehto.
        Ennen kastetta on tultava uskoon ( uskovien kaste)!
        Soramieshän antaa ymmärtää, ettei järjestys ratkaise.
        Niin, omalla kohdallani uskoontulo tapahtui vajaa 64 vuotta Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen saamani kasteen jälkeen.
        Jumalan käsittämättömästä armosta ja pitkämielisyydestä sain tulla uskoon varsin varttuneessa iässä.
        Vaan tästähän olen kirjoittanut täällä monesti ennenkin.
        Kirjoitat, ettei sinulla ole mitään lapsikastetta vastaan. Näin olen jo ennenkin kohdallasi ymmärtänyt. Ilman uskoa kaste ei mitään hyödytä olet myös toki aina painottanut.
        Tätä en liene kysynyt, jos kohta en juuri muutakaan, näin henkilökohtaisen viestinnän välityksellä -
        Tarkoitatko lapsikasteella sylilapsena saatua kastetta, vai lapsena ymmärtävään ikään tulleen lapsen kastetta, vai molempiakin?
        Toisin sanoen kuten helluntailaisuudessa uskoon tulleen lapsen kohdalla ( 7, 9,, 11.. vuotiaana!?)
        Tai/ja myös ev. lut. kirkossa saatua sylilapsikastetta, kun on sittemmin aikuisena saanut uskoon tulla?
        No, lopuksihan tulikin subjektiivinen kysymykseni.
        Vähän viereenhän tämäkin viesti menee, koska aloituksesihan ei koske sinänsä kastekysymystä.

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi.
        Niin, itse asiassa siteerasin turhaan Soramiestä. Olisin voinut vastata lyhyesti omin sanoin. Selväähän on, ettei kaste ilman uskoa pelasta, oli ihminen kastettu sitten lapsena tai aikuisena.
        Vaan tuo järjestys - ensin usko, sitten kaste tahi toisin päin, on kyllä ymmärtääkseni helluntailaisuudessa luovuttamaton ehto.
        Ennen kastetta on tultava uskoon ( uskovien kaste)!
        Soramieshän antaa ymmärtää, ettei järjestys ratkaise.
        Niin, omalla kohdallani uskoontulo tapahtui vajaa 64 vuotta Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen saamani kasteen jälkeen.
        Jumalan käsittämättömästä armosta ja pitkämielisyydestä sain tulla uskoon varsin varttuneessa iässä.
        Vaan tästähän olen kirjoittanut täällä monesti ennenkin.
        Kirjoitat, ettei sinulla ole mitään lapsikastetta vastaan. Näin olen jo ennenkin kohdallasi ymmärtänyt. Ilman uskoa kaste ei mitään hyödytä olet myös toki aina painottanut.
        Tätä en liene kysynyt, jos kohta en juuri muutakaan, näin henkilökohtaisen viestinnän välityksellä -
        Tarkoitatko lapsikasteella sylilapsena saatua kastetta, vai lapsena ymmärtävään ikään tulleen lapsen kastetta, vai molempiakin?
        Toisin sanoen kuten helluntailaisuudessa uskoon tulleen lapsen kohdalla ( 7, 9,, 11.. vuotiaana!?)
        Tai/ja myös ev. lut. kirkossa saatua sylilapsikastetta, kun on sittemmin aikuisena saanut uskoon tulla?
        No, lopuksihan tulikin subjektiivinen kysymykseni.
        Vähän viereenhän tämäkin viesti menee, koska aloituksesihan ei koske sinänsä kastekysymystä.

        s-seutulainen

        Perustan siihen, mikä on kirjoittettuna Raamatun ilmoituksessa.

        Ja ilman evankeliumin julistamista tapahtuneita kasteitakaan en sieltä löydä.
        ( esim."Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin" )

        Kaste on myös Jumalan kutsuun vastaamista.
        ( esim. "ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu" )

        Evankeliumihan on Jumalan voima, mikä vaikuttaa kääntymyksen Jumalan puoleen,
        Hänen nimensä avukseen huutamisen.

        Mikä sitten on se ikä, jossa kaste em. asiat huomioiden voi tapahtua, on yksilöllistä, en näe siinä mitään ikärajaa, usko tulee kuulemista.

        Ja se, kun kirjoitin, ettei minulla ole mitään lapsikastetta vastaan, niin siinä ajattelen että en halua horjuttaa kenenkään uskoa Jeesukseen Kristukseen.

        Jos lapsena kastettu saa kuulla opetuksen pelastuksen evankeliumsta, syntiemme tähden itsensä ristiinaulittavaksi antaneesta Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta ja tulee uskoon, niin hyvä.

        Ilman uskoa Jeesukseen Kristukseen ei ole syntien anteeksisaamista, ei myöskään Pyhän Hengen saamista.

        18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)

        Ja itse ajattelen, ettei pienet lapset ( joita Jeesus otti syliinsä ) ole syntisiä, eikä heillä ole siinä iässä ja kehitysvaiheessa tarvetta kääntymykseen.

        Jeesus: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan." ( Matt 18:3)

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perustan siihen, mikä on kirjoittettuna Raamatun ilmoituksessa.

        Ja ilman evankeliumin julistamista tapahtuneita kasteitakaan en sieltä löydä.
        ( esim."Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin" )

        Kaste on myös Jumalan kutsuun vastaamista.
        ( esim. "ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu" )

        Evankeliumihan on Jumalan voima, mikä vaikuttaa kääntymyksen Jumalan puoleen,
        Hänen nimensä avukseen huutamisen.

        Mikä sitten on se ikä, jossa kaste em. asiat huomioiden voi tapahtua, on yksilöllistä, en näe siinä mitään ikärajaa, usko tulee kuulemista.

        Ja se, kun kirjoitin, ettei minulla ole mitään lapsikastetta vastaan, niin siinä ajattelen että en halua horjuttaa kenenkään uskoa Jeesukseen Kristukseen.

        Jos lapsena kastettu saa kuulla opetuksen pelastuksen evankeliumsta, syntiemme tähden itsensä ristiinaulittavaksi antaneesta Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta ja tulee uskoon, niin hyvä.

        Ilman uskoa Jeesukseen Kristukseen ei ole syntien anteeksisaamista, ei myöskään Pyhän Hengen saamista.

        18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)

        Ja itse ajattelen, ettei pienet lapset ( joita Jeesus otti syliinsä ) ole syntisiä, eikä heillä ole siinä iässä ja kehitysvaiheessa tarvetta kääntymykseen.

        Jeesus: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan." ( Matt 18:3)

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Kiitos vastauksesta.

        >>Ja itse ajattelen, ettei pienet lapset ( joita Jeesus otti syliinsä ) ole syntisiä, eikä heillä ole siinä iässä ja kehitysvaiheessa tarvetta kääntymykseen.>>

        Niinpä ihmisen perisyntisyys lienee sinulle vieras ajatus. Jos perisyntiä ylipäätään miksikään "ajatukseksi" voi kutsua.
        Helluntailaisuudessa se ei kaiketi kuitenkaan aivan tunnustamaton käsite ole...
        Sanaa perisynti ei Raamatusta sellaisenaan löydy.
        Varsin monet kohdat kirjoitetussa sanassa - niin Vanhan testamentin kuin Uuden testamentin puolella tuovat tämän, ihmisen perinpohjaisen turmeluksen ja valmiuden pahaan pienestä pitäen, voimakkaasti esille.
        Ihan käytännön elämästä kaiketi meille jokaiselle tutuksi tulleita seikkoja -
        Heti, kun ns. kynnelle kykenee, aivan pienessäkin lapsessa ilmenee itsekkyyttä ja häijyä kiukkua toisia lapsia kohtaan.
        Lelut riistetään toiselta itselle, tönäistään, lyödäänkin...
        Jo ennen kuin on puhumaankaan opittu.
        Ymmärrystä ei ole, mutta jostain syystä herkkä valmius rakkaudettomuuteen ja luontaiseen itsekkyyteen...
        Eipä tästä tämän enempää.

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta.

        >>Ja itse ajattelen, ettei pienet lapset ( joita Jeesus otti syliinsä ) ole syntisiä, eikä heillä ole siinä iässä ja kehitysvaiheessa tarvetta kääntymykseen.>>

        Niinpä ihmisen perisyntisyys lienee sinulle vieras ajatus. Jos perisyntiä ylipäätään miksikään "ajatukseksi" voi kutsua.
        Helluntailaisuudessa se ei kaiketi kuitenkaan aivan tunnustamaton käsite ole...
        Sanaa perisynti ei Raamatusta sellaisenaan löydy.
        Varsin monet kohdat kirjoitetussa sanassa - niin Vanhan testamentin kuin Uuden testamentin puolella tuovat tämän, ihmisen perinpohjaisen turmeluksen ja valmiuden pahaan pienestä pitäen, voimakkaasti esille.
        Ihan käytännön elämästä kaiketi meille jokaiselle tutuksi tulleita seikkoja -
        Heti, kun ns. kynnelle kykenee, aivan pienessäkin lapsessa ilmenee itsekkyyttä ja häijyä kiukkua toisia lapsia kohtaan.
        Lelut riistetään toiselta itselle, tönäistään, lyödäänkin...
        Jo ennen kuin on puhumaankaan opittu.
        Ymmärrystä ei ole, mutta jostain syystä herkkä valmius rakkaudettomuuteen ja luontaiseen itsekkyyteen...
        Eipä tästä tämän enempää.

        s-seutulainen

        Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet-
        ( Room.5:12)

        "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,
        ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa"
        ( Room. 3:10-11)

        "olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin" (Ef.2:3).

        "Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun."
        ( Ps.51:7)

        Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.
        Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä."
        ( Joh. 3:5-6)

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet-
        ( Room.5:12)

        "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,
        ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa"
        ( Room. 3:10-11)

        "olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin" (Ef.2:3).

        "Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun."
        ( Ps.51:7)

        Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.
        Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä."
        ( Joh. 3:5-6)

        s-seutulainen

        Varmasti on niinkin, että opit vaikuttavat ajatuksiimme.

        Ja mahdollisesti jopa Raamatunkäännöksiin.

        Esim. tuo esilleottamasi -92 käännöksen jae Psalmista 51.

        "Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun."
        ( Ps.51:7)

        Katselin eri käännöksiä, yhdestäkään suomenkielisestä ei vastaavaa löytynyt ja myöskin vieraskielisistä löytyy noita muita suomenkielisiä käännöksiä tukeva sanoma.

        7 Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt.
        ( KR 33/38, Biblia, STLK 2017)

        Mutta varmaankin haluamme olla rehellisiä Raamatun ilmoituksen edessä ja peilata ajatuksemme sitä vasten.

        Ajattelin myös Herran Jeesuksen opetusta uudestisyntymisestä ylhäältä.

        3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
        4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
        5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
        7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
        ( Joh 3)

        Tässä on myöskin maininta taivasten valtakuntaan sisälle pääsemisestä uudestisyntymistä ylhäältä kautta.

        Ja jos tuodaan tähän rinnalle Jeesuksen todistus pienten lasten kaltaisten pääsemisestä taivasten valtakuntaan.

        3 ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan. ( Matt 18)

        Jeesus toteaa aivan pienet lapset soveltuviksi pääsemään taivasten valtakuntaan.

        Mutta syntiä tehneille, se ei ole mahdollista ilman uudestisyntymistä ylhäältä.
        Ja se edellyttää kääntymystä Herran Puoleen synnintunnossa.

        Hyvän kuvan siitä synnistunnosta antaa esim. tekstikohta Tiitus 3:3.

        3 Olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä, moninaisten himojen ja hekumain orjia, elimme pahuudessa ja kateudessa, olimme inhottavia ja vihasimme toisiamme.

        Ja tekstikohta jatkaa siitä, kuinka uudestisyntyminen ja Pyhän Hengen johdatus siitä eteenpäin vaikuttaa.

        4 Mutta kun Jumalan, meidän vapahtajamme, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi,
        5 pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,
        6 jonka Hengen hän runsaasti vuodatti meihin meidän Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta,
        7 että me vanhurskautettuina hänen armonsa kautta tulisimme iankaikkisen elämän perillisiksi toivon mukaan. ( Tiit 3)

        Eli ihminen saa uuden alun, kun Jumala puhdistaa ihmisen ennen tehdyistä synneistä ja ottaa lapsekseen, kasvattaa, rakkaudessa kurittaa, koettelee uskon ..

        11 Sillä Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille
        12 ja kasvattaa meitä, että me, hyljäten jumalattomuuden ja maailmalliset himot, eläisimme siveästi ja vanhurskaasti ja jumalisesti nykyisessä maailmanajassa,
        13 odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä,
        14 hänen, joka antoi itsensä meidän edestämme lunastaakseen meidät kaikesta laittomuudesta ja puhdistaakseen itselleen omaisuudeksi kansan, joka hyviä tekoja ahkeroitsee. ( Tiit 2)

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmasti on niinkin, että opit vaikuttavat ajatuksiimme.

        Ja mahdollisesti jopa Raamatunkäännöksiin.

        Esim. tuo esilleottamasi -92 käännöksen jae Psalmista 51.

        "Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun."
        ( Ps.51:7)

        Katselin eri käännöksiä, yhdestäkään suomenkielisestä ei vastaavaa löytynyt ja myöskin vieraskielisistä löytyy noita muita suomenkielisiä käännöksiä tukeva sanoma.

        7 Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt.
        ( KR 33/38, Biblia, STLK 2017)

        Mutta varmaankin haluamme olla rehellisiä Raamatun ilmoituksen edessä ja peilata ajatuksemme sitä vasten.

        Ajattelin myös Herran Jeesuksen opetusta uudestisyntymisestä ylhäältä.

        3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
        4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
        5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
        7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
        ( Joh 3)

        Tässä on myöskin maininta taivasten valtakuntaan sisälle pääsemisestä uudestisyntymistä ylhäältä kautta.

        Ja jos tuodaan tähän rinnalle Jeesuksen todistus pienten lasten kaltaisten pääsemisestä taivasten valtakuntaan.

        3 ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan. ( Matt 18)

        Jeesus toteaa aivan pienet lapset soveltuviksi pääsemään taivasten valtakuntaan.

        Mutta syntiä tehneille, se ei ole mahdollista ilman uudestisyntymistä ylhäältä.
        Ja se edellyttää kääntymystä Herran Puoleen synnintunnossa.

        Hyvän kuvan siitä synnistunnosta antaa esim. tekstikohta Tiitus 3:3.

        3 Olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä, moninaisten himojen ja hekumain orjia, elimme pahuudessa ja kateudessa, olimme inhottavia ja vihasimme toisiamme.

        Ja tekstikohta jatkaa siitä, kuinka uudestisyntyminen ja Pyhän Hengen johdatus siitä eteenpäin vaikuttaa.

        4 Mutta kun Jumalan, meidän vapahtajamme, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi,
        5 pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,
        6 jonka Hengen hän runsaasti vuodatti meihin meidän Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta,
        7 että me vanhurskautettuina hänen armonsa kautta tulisimme iankaikkisen elämän perillisiksi toivon mukaan. ( Tiit 3)

        Eli ihminen saa uuden alun, kun Jumala puhdistaa ihmisen ennen tehdyistä synneistä ja ottaa lapsekseen, kasvattaa, rakkaudessa kurittaa, koettelee uskon ..

        11 Sillä Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille
        12 ja kasvattaa meitä, että me, hyljäten jumalattomuuden ja maailmalliset himot, eläisimme siveästi ja vanhurskaasti ja jumalisesti nykyisessä maailmanajassa,
        13 odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä,
        14 hänen, joka antoi itsensä meidän edestämme lunastaakseen meidät kaikesta laittomuudesta ja puhdistaakseen itselleen omaisuudeksi kansan, joka hyviä tekoja ahkeroitsee. ( Tiit 2)

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        "Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun."
        ( Ps.51:7 92 - Käännös)

        Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt.
        ( Ps. 51:7. KR 33/38)

        Tuon 92 käännöksen mukaisen jakeen laitoin laiskuuttani ja huolimattomuuttani, so kopsasin suoraan kirjoituksesta...

        92 käännöstä en juurikaan käytä.
        Olen vierastanut sitä alusta lähtien.
        Esimerkiksi Loimaan helluntaiseurakunnassa jouduin sen kanssa tekemisiin kesällä 2012.
        Raamattu kansalle käännöksen myös.
        Rakkaaksi ja turvalliseksi olen saanut kokea koko uskontaipaleeni ajan KR 33/38 käännöksen.

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun."
        ( Ps.51:7 92 - Käännös)

        Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt.
        ( Ps. 51:7. KR 33/38)

        Tuon 92 käännöksen mukaisen jakeen laitoin laiskuuttani ja huolimattomuuttani, so kopsasin suoraan kirjoituksesta...

        92 käännöstä en juurikaan käytä.
        Olen vierastanut sitä alusta lähtien.
        Esimerkiksi Loimaan helluntaiseurakunnassa jouduin sen kanssa tekemisiin kesällä 2012.
        Raamattu kansalle käännöksen myös.
        Rakkaaksi ja turvalliseksi olen saanut kokea koko uskontaipaleeni ajan KR 33/38 käännöksen.

        s-seutulainen

        Samoin itsekin käytän KR 33/38 käännöstä.

        Sen parissa aloitin Raamatun lukemisen, kun Jumalan sana kosketti radiosta kuultuna.
        Ja sitä käytän edelleen.

        Ja todennäköisesti niin kauan, kuin tässä ajassa olen.

        Uudemmat käännökset eivät ole vakuuttaneet ja eivät lupauksista huolimatta vaikuta niin sanauskollisille.

        Jos jokin asia 33/38-käännöksessä jää mietityttämään, että onko oikein, niin silloin katson muitakin käännöksiä, myös vieraskielisiä, tarkstaakseni asian.

        Pyhä sana

        https://www.youtube.com/watch?v=DxsB1P9dLsY

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


    • Anonyymi

      Paavali ei tehnyt todellista parannusta, oli murhamies ja valehteli tarvittaessa.

      Room. 7:19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.

      Room. 7:17

      Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.

      Paavalissa oli paha henki, saatanan enkeli, jota Jumala ei ottanut hänestä pois rukouksista huolimatta.

      2. Kor. 12:8

      Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

    • Anonyymi

      Lapsi on lapsi niin kauan kun ei herjaa eikä yritä valehdella vastoin sanaa. Vasta sen tehtyään on perkeleen lapsi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      68
      1354
    2. Miltä kaivattusi näyttää

      Kehtaako esitellä kenellekään? 🤣🙆‍♂️
      Ikävä
      54
      1042
    3. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      52
      889
    4. Olen lihonut vähän

      Sekin nolottaa. Onneksi ei nähdä ihan heti. Ehdin palata ennalleni.
      Ikävä
      97
      828
    5. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      84
      784
    6. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      58
      780
    7. Toivoisin niin

      Että edes kerran heräisin vierestäsi uuteen aamuun.. 💔
      Ikävä
      41
      690
    8. Tiedät, että ottaisin yhteyttä heti

      Ja ihan kevyesti, jos vain tietäisin, että se on toivottua. Miehelle naiselta.
      Ikävä
      32
      690
    9. Miksi, siis miksi haluat kirjoitella minun kanssa?

      En vain oikeen ymmärrä. Onko sulla tylsää, vai mikä homma?
      Ikävä
      56
      673
    10. Mitä haluaisit sanoa

      Minulle? Tiedän että aikaa on kulunut mutta ihan mielenkiinnosta, kuitenkin kutkuttelit mun sisintä. T. V
      Ikävä
      42
      645
    Aihe