Ladattavat akkusähköautot tuhoavat luontoa

Anonyymi-ap

Saksassa mielenosoitus Teslan tehtaalla.
Ladattavien autojen akkuteollisuus tuhoaan luontoa! 🤬😡

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000010419141.html

Vetyauton akku on huomattavasti pienempi joten se on myös huomattavasti ympäristöystävällisempi 🌲🌳🌷☘️

11

117

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mää olen äärivihreä ja puolustan polttomoottoria. Bensakoneet saadaan käymään etanolilla ja diesel vaikka rapsiöljyllä. Molemmat saadaan rehuista jalostamalla. Myös moottoriöljyt voisi tehdä kasveista.
      Akkuautot ei maailmaa pelasta vaan polkee ihmisiä köyhissä maissa vaan enemmän ja enemmän kun he louhivat olemattomalla palkalla ilman suojaimia mineraaleja että laiska ja läski länkkäri saisi itselleen paremman mielen. Suomi voisi olla omavarainen polttoaineista helposti.

      • Anonyymi

        Mää olen kans ja puolustan Nesteen jalostamon ympäristöystävällisyyttå. Öljyn jalostus käyttää 13% tuotetusta koboltista Nesteen jalostamo käyttää vuodessa enemmän, kuin suomalaisten sähköautoissa on kobolttia yhteensä. Litiumin menee n.20% auton akkuihin. Eli kieltämällä sähköautot pelastetaan n. 20% maapallosta.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Meidän isoisän invamopo on vielä ympäristöystävällisempi.


      • Anonyymi

        Ylen juttu sisälsi isi päätteeitä liikaa ja jos sanoja. Missään ei suoraan kerrota mitä aineita polttokennossa tarvitaan. Koko juttu, jos tehtäisi, nykyään pyritään valmistamaan, puhtaalla sähköllä tuotettu vety.... mistäs otat puhdasta sähköä, kun voimalahankkeet vastatuulessa. Materiaaleista vetypolttokenno Rhodium 140€/g Platina katalyytti ihan pirskatin kallista. kaikkia aineita ilmeisesti ei niiden kalleuden takia edes kerrota. Hyötysuhde surkea. Sähkös-vety-sähkö 40 % eipä tuolla paljon juhlita lisäksi tarvitsee, kuten hybridikin akun väliin. Auto on aika hieno ei lähipäästöjä, äänetön ja miellyttävä käytössä, kuten sähköauto, mutta haaskaa nelinkertaisen määrän energiaa.


    • Anonyymi

      Voi voi. Muskin 250 miljardin dollarin omaisuudella on ehkä hiukan painoarvoa, kun asiaa yhdytään puimaan kansainvälisessä oikeudessa. Musk ei mene nurin, vaikka Teslalle tapahtuisi mitä, hän omistaa vain (vain) 20%. Enemmän olen huolissani siitä, että Tesla ja Musk eivät solmi työehto- tms. sopimuksia niin...... Osavaltiopresidentti saattaa saada kirjeen. Koska osavaltio ei pysty takaamaan toiminnan häiriintymätöntä jatkoa, olemme pakotettu lopettamaan valmistuksen niin nopeasti, kuin se on mahdollista. Tehdas siirretään ja siirtokustannukset maksaa joko osavaltio tai liittovaltio. Allekirjoituksena saatta olla joku suuri lakitoimisto ja Musk laittanut alkuun 200 miljoonaa dollaria pojille vähän kannustimeksi. Ensimmäinen vaatimus voisi olla sellaiset 800 miljoonaa€, alkuun ja hiukan Nato painostusta ja USA kauppasuhteita, niin voi tulla aika mielenkiintoinen kevät.
      Siellä oli alueella äänestetty tehtaan laajennuksesta 3500 vastaan ja 1800 puolesta. Tehtaalla työntejkijöitä 12500. Muskin omaisuus on suurempi, kuin Suomen vuoden BKT (220 mrd€)

      • Anonyymi

        Viestipalvelu X voi myös ryhtyä asiaa jauhamaan. Mielipiteen muokkaus voi olla aika kovaa.


    • Anonyymi

      Sähköauto on aikamme suurin kusetus ja ansaitsee vuosisadan turhake -palkinnon.

    • Anonyymi

      Masinointitoimiston hölmöt ovat näköjään saaneet uuden toimeksiannon.

      • Anonyymi

        Litiumin hinta laskee edelleen. Syynä Liikenteen sähköistämisen hidastuminen, Yhdysvalloista löytynyt suuri esiintymä ja yleinen ylitarjonta. Hinta pudonnut alle 2022 elokuun.


    • Anonyymi

      Niin se vetyauto tarvitsee plugin hybridin kokoisen akun myös ja se on sitä litiumia.
      Vedyn tuottamien vie 6-kertaisen sähkömäärän kilometriä kohti verrattuna sähköautoon. Siinä alkaa tulla vedylle hintaa jo energiakuluinakin, puhumattakaan tuotantolaitoksesta ja henkilökunna palkasta. Lisäksi vetytankkausasema maksaa myös moninkertaisesti bensiksiin tai latauskenttiin verrattuna. Vaatii lisäksi kalliita suurpaineastia-rekkoja mitkä on kalliita.

      Kaiken tämän lisäksi vety syövyttää metalleja. Alumiini ei kestä kuin 5 vuotta jonka jälkeen alumiiniosat on vaihdettava. Tämä ei tarkoita vain autoja vaan niitä jakelujärjestelmiä ja vedyn tuotantoa.

      Vety näyttää hyvältä jos matikka ja talous on itselle tuntematon asia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1827
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1707
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1313
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1141
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      819
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      785
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      767
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      749
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      735
    10. Mikä tekee kaivatustasi

      haluttavan?
      Ikävä
      45
      707
    Aihe