Muistakaa kerätä käteiskassa

Anonyymi-ap

Joka kuukausi vähintään 20€ lippaaseen tai mihin tahansa vastaavaan.

Minulla on pieni kassakaappi ja siellä on tällä hetkellä noin 1000€ käteistä. Sitä ei kela ja sossu näe.

25

427

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Joo minulla on kans kirjekuori mihin laitan 10-20€. Pienestä eläkkeestän!

      • Anonyymi

        Kannattaa olla käteistä säästössä kaiken varalta... ikinä ei tiedä mitä tapahtuu.


    • Anonyymi

      Niin pitää tehdä.

    • Anonyymi

      20e tuntuu pieneltä joka kk mutta sehän tekee 4.ssä vuodessa jo liki 1000 e!

      Pikku käteiskassa vara pitääkin alkaa hankkimaan.
      Nyt on vaan 5e.

    • Anonyymi

      Niin 20€ tuntuu pienelle mutta säästin työssä ollessa ennenkuin jäin eläkkel! Niilä rahoilla tehnyt pieniä reissuja!

    • Anonyymi

      Sosiaalitoimiston tulisi tehdä kotikäyntejä joissa tutkittaisiin onko myytävää omaisuutta asunnossa

      • Anonyymi

        Kyllä, köyhille ratsiat, sillä ensimmäisenä kyrpänä pitäis selvittää köyhistä rekisteri, eikö niin, sitten vasta käytännön toimenpiteisiin, eikö niin, herra presidentti.

        "sillä laki ei milloinkaan tule olemaan sama kaikille."

        https://m.youtube.com/watch?v=lRKxp6AZNqU


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, köyhille ratsiat, sillä ensimmäisenä kyrpänä pitäis selvittää köyhistä rekisteri, eikö niin, sitten vasta käytännön toimenpiteisiin, eikö niin, herra presidentti.

        "sillä laki ei milloinkaan tule olemaan sama kaikille."

        https://m.youtube.com/watch?v=lRKxp6AZNqU

        Köyhistähän on jo rekisteri, tai oikeastaan useampikin.


      • Anonyymi

        🤣🤣🤣🤣


      • Anonyymi

        Kyllä ne tekevätkin kotikäyntejä, niihin on pakko asiakkaan suostua, tulevat pareittain kyyläämään ja joissakin tapauksissa kahden kyrv än kanssa.


    • Anonyymi

      Mutta kuukauden ovat erilaisia, joten välillä pystyy laittamaan sivuun
      jonkin verran isommankin summan. Näin saa tehdyksi hyvän jemmarahan.
      Oikeastaan kätevämpää on laittaa aina tilin saatuaan isompi summa
      talteen salaiseen kassaan, mihin saa koskea vain äärimmäisessä hädässä.
      Näin saadaan pikku hiljaa saldo kasvamaan jemmarahareasiassa ja näin
      ei koskaan tarvitse olla ilman ruokaa, kun voi muutaman kympin
      lainata itseltään , mutta vain tarpeellisiin elintarvikkeisiin.
      Kaljat sekä tupakat pitää ehdottomasti jättää sinne kauppaan.

    • Anonyymi

      Pankkikonttoreiden tyhjiäkin tallelokeroita vielä löytyy. Joskus on vaihdettava pankkia.

    • Anonyymi

      Olen säästänyt käteistä jo 15 vuotta ainakin. Minulla on jotain 11000 euroa kotona kassakaapissa. Sitten kerään kolikoita tuollaiseen muovikippoon. Siellä on ainakin 500 euroa. Heitän sinne aina alle 2 euron kolikot mutta otan sieltä myös rahaa jos pitää ostaa limua tai jotain pikku juttuja muuten.

      • Anonyymi

        Inflaatio ja menetetyt talletuskorot vievät ostovoimasta enemmän, kuin ehdit säästää tilalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Inflaatio ja menetetyt talletuskorot vievät ostovoimasta enemmän, kuin ehdit säästää tilalle.

        Pankit maksaa korkeakorkoiselle talletustilille ehkä 3 - 3,5 % korkoa, mutta
        parina vuonna inflaatio oli kuitenkin 6-8 % , joten eipä jurrata sillekään.
        Taitaa saada parhaimman koron rahoilleen kun ostaa vaan -30% tuotteita
        ja lisäksi hoitaa kaikki kulutustavarahankinnat sesongin poistomyynnistä.
        Vaatteet sesongin ulkopuolelta ja matot + lamput Prisman -15% kampanjasta
        tai peräti kirppikseltä. Näin tulee rahalle sitä ostovoimaa.


    • Anonyymi

      Onneksi eläkkeeseen tuli kuitenkin reipas indeksikorotus, joten siitä voi
      helposti laittaa 100 €/kk sinne jemmatilille ja näin rahoittaa helponlaisesti vaikka kesälomareissua tai jouluostoksia.

    • Anonyymi

      Mulla on jo 250 000 e tapetin alla keittiössä, osoite on Kalliotie 15 Oulu.

      • Anonyymi

        Laitoitko oikein liisterillä sinne tapetin alle.


    • Anonyymi

      Käyttelytilikassaa kertyy keräämättä. Epävarmana aikana ei asioita tuntematon uskalla sijoittaa mihinkään.

    • Anonyymi

      Käteisellä, kyllä.

    • Anonyymi

      Käteisellä, todellakin!

      • Anonyymi

        Olen jo 15 vuotta ostanut kaiken luottokortin debet puolella, joten käytännössä olen
        ostanut kaiken ilman luottoa eli maksanut käteisellä.
        Muutama tonni pitää aina olla puskurirahastoa, niin selviää yllätysmenoistakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen jo 15 vuotta ostanut kaiken luottokortin debet puolella, joten käytännössä olen
        ostanut kaiken ilman luottoa eli maksanut käteisellä.
        Muutama tonni pitää aina olla puskurirahastoa, niin selviää yllätysmenoistakin.

        Tämä on ryhdikästä toimintaa.


    • Anonyymi

      Laitan heti tilipäivänä 100 € sivuun sinne toiselle tilille, joten vuoden aikana
      tulee ihan kohtuullinen kertymä. Kun käyttää siitä 500 € jouluna ja toiset 500 €
      lomalla niin vuosikertymä tulee kovin niukaksi, joten ole päätynyt siihen,
      että säästämistä on tehostettava. Olisiko toinen satanen/kk hyvä lisäpanostus.
      Mitä mieltä säästämisen gurut ovat tälläisestä suunnitelmasta.
      Samalla tulisi näet tehtyä melkoinen inflaatiotarkistus pitkästä aikaa.

      • Anonyymi

        kyllä kannattaa nostaa säästösumma 200€/kk. Pieniä nostoja voi tehdä matkan varrella. Sinulla menee ilmeisesti 1000€ vuodessa nostoihin. Se on ihan ok, mutta säästötilin pitää karttua joten se 200€ on juuri sopiva summa.

        Minulla menee 1500€ vuodessa nostoihin, eli 125€/kk. 175€/kk jää silkkaa säästöä, eli 300€/kk menee säästöön.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2530
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1940
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1479
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1018
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      66
      893
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      871
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      850
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      51
      826
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      755
    Aihe