Eri henki ja eri Jeesus

2.Kor.11:4 "Sillä jos joku tulee ja saarnaa jotakin toista Jeesusta kuin sitä, jota me olemme saarnanneet, tai jos te saatte toisen hengen, kuin minkä olette saaneet, tai toisen evankeliumin, kuin minkä olette vastaanottaneet, niin sen te hyvin kärsitte". Mietityttää, että missä on raja, että on toinen henki ja toinen Jeesus?....Ilmeisesti silloin kun tarpeeksi pahaa harhaoppia...Onko jo silloin kun kieltää ja vesittää armonvälineet Raamatussa, joita me kutsumme sakramenteiksi? Entä jos on helluntailainen vanhurskauttamisoppi?

8

77

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sen määrää Jumala joka Hengen antaa.
      Jos ihmiset keksii omia selityksiään Jumalan sanalle tai sanoo "ei se nyt niin tarkkaa ole viitsiikö noudattaa Jumalan Sanaa vai ei". Silloin on jo halveksinut Jumalan Sanaa ja saa ehkä väärän hengen. Ainakin jos jatkaa liian kauan halveksimistaan.

      Koska kyseessä on toisen ihmisen sydän niin ei voi varmana tuomita koska kukaan ei voi täysin tuntea toisen ihmisen sydäntä.

      Paras on vain pitää huolta itsestään ja siitä että ottaa Jumalan Sanan todesta niin itse säästyy monesta onnettomuudesta.

      • Anonyymi

        "Luterilainen " alias Weha, ei näköjään tajua edes omaa kirjoitustaan.
        ""Sillä jos joku tulee ja saarnaa jotakin toista Jeesusta kuin sitä, jota me olemme saarnanneet"??

        Saarnasivatko apostolit lapsikastetta? Perustuiko heidän saarnansa siihen, että lapsikaste tai sakramentit pelastaa?
        Ei, vaan he saarnasivat YLÖSNOUSSUTTA Kristusta ja että vain uskon kautta Häneen ihminen voi pelastua. He eivät saarnanneet sakramenteista tai kirkollisista seremonioista eikä perisynnistä, vaan parannuksen teosta. Tämähän on kauhistus "luterilaisen" liukuhihnapelastumiselle kasteen avulla:
        Ap 17
        "Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus. Sillä hän on säätänyt päivän, jona hän on tuomitseva maanpiirin vanhurskaudessa sen miehen kautta, jonka hän siihen on määrännyt; ja hän on antanut kaikille siitä vakuuden, herättämällä hänet kuolleista."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Luterilainen " alias Weha, ei näköjään tajua edes omaa kirjoitustaan.
        ""Sillä jos joku tulee ja saarnaa jotakin toista Jeesusta kuin sitä, jota me olemme saarnanneet"??

        Saarnasivatko apostolit lapsikastetta? Perustuiko heidän saarnansa siihen, että lapsikaste tai sakramentit pelastaa?
        Ei, vaan he saarnasivat YLÖSNOUSSUTTA Kristusta ja että vain uskon kautta Häneen ihminen voi pelastua. He eivät saarnanneet sakramenteista tai kirkollisista seremonioista eikä perisynnistä, vaan parannuksen teosta. Tämähän on kauhistus "luterilaisen" liukuhihnapelastumiselle kasteen avulla:
        Ap 17
        "Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus. Sillä hän on säätänyt päivän, jona hän on tuomitseva maanpiirin vanhurskaudessa sen miehen kautta, jonka hän siihen on määrännyt; ja hän on antanut kaikille siitä vakuuden, herättämällä hänet kuolleista."

        Wehassa on aina ollut eri henki kuin Jeesukseen uskovissa. Siksi hän vaihtaa seurakuntaa jatkuvasti.


    • Anonyymi

      minulle ei henget kuiskaile mitään 🤣

      • Anonyymi

        Koskahan "luterilainen" nöyrtyy tunnustamaan harhaoppinsa.
        Hänen "kristuksensa" perustuu sakramentteihin, eikä elävään Jumalan sanaan.


    • Anonyymi

      Toinen henki on Pyhä henki - todellisuudessa Paha henki - mikä nousee helvetistä, mihin Paavali kirosi Jeesuksen tosi Jumalana, ja jota Pyhää henkeä opetuslapset eivät olleet edes koskaan kuulleet olevankaan (Ap.19), mikä opetuslasten todistus kumoaa vuodelta 53 koko Apostolien tekojen Paavalin väittämän Jeesuksen ylösnousemustarinan.

      Toinen henki on Jeesuksen lähettämäksi lupaama totuuden Henki. Pyhän hengen ja totuuden Hengen kirjoitusasut ovat Raamatussa päinvastaiset. Voi olle, että joissakin kohdin tätä ei ole noudatettu, kuten olisi kuulunut.

      Ja se toinen Jeesus on Kristus kirottu KIROUKSEKSI, joka johdattaa Luciferina seuraajansa helvettiin (1.Kor.3:13, Pietarin 2.kirje), ja on Paavalin syntien evankeliumi, jonka juutalaisten jumalaa Raamatussa Jeesus sanoo Saatanaksi ja kaiken valheen isäksi (tulivuori), joka käskee pelkäämään itseään (5Moos.4:10 alkaen).

      Ja se toinen Jeesus on se, joka opetti taivasten valtakunnasta ja käski julistaa sen tulemista maan päälle totuudella ja oikeudenmukaisuudella, ja Jumalana on taivasten valtakunnan hyvä isä Jumala.

      • Anonyymi

        Kaksi eri evankeliumia ja kaksi eri tietä (Matteuksen evankeliumi 7. luku) ja kaksi eri Jumalaa, joista toinen tie vie kadotukseen, 'josta niin monet menevät', ja toinen tie takaisin paratiisiin, 'jonka niin harvat löytävät', missä paratiisissa voittaja sitten saa syödä elämän puusta salattua mannaa (ilm.2:7 ja 2:17).

        2:7 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sen, joka voittaa, minä annan syödä elämän puusta, joka on Jumalan paratiisissa.'


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaksi eri evankeliumia ja kaksi eri tietä (Matteuksen evankeliumi 7. luku) ja kaksi eri Jumalaa, joista toinen tie vie kadotukseen, 'josta niin monet menevät', ja toinen tie takaisin paratiisiin, 'jonka niin harvat löytävät', missä paratiisissa voittaja sitten saa syödä elämän puusta salattua mannaa (ilm.2:7 ja 2:17).

        2:7 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sen, joka voittaa, minä annan syödä elämän puusta, joka on Jumalan paratiisissa.'

        Johanneksen evankeliumi:

        "15:26 Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta."

        "16:13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa."


        Ilmestyskirja:

        "2:17 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sille, joka voittaa, minä annan salattua mannaa ja annan hänelle valkoisen kiven (akta, valtakirja) ja siihen kiveen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tiedä kukaan muu kuin sen saaja.' "


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      145
      2465
    2. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      412
      2129
    3. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      35
      1953
    4. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      233
      1310
    5. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      111
      1269
    6. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      119
      1159
    7. Vanhemmalle naiselle

      Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
      56
      1103
    8. Jos et kaipaakaan minua täällä

      Niin miksi sinua ehkä häiritsee se, että minä kaipaan sinua? Miehelle.
      Ikävä
      11
      1087
    9. Koen, että minua tavallaan vainotaan

      Kyllä minä vain satun tietämään, että täälläkin on joitain serkun kaiman kummeja jotka kiusaavat minua. Lisäksi sairas n
      Ikävä
      124
      1054
    10. Morning has broken

      Simmut aukaistaan. Ja noustaan päivään valkeaan. Hyvää huomenta. 😊☀️🍳☕❤️
      Ikävä
      66
      978
    Aihe