Miten perunamuusia tehtiinkään?

Anonyymi-ap

Jollainhan ne potut pitää saada muusiksi. Raastetaan ensin ja keitetään mössöksi?

32

317

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Senkun raastat. Jos et tosiaan tajua miten muusin saa keitetyistä perunoista puristeltua, voit mennä ostamaan valmismuusia kaupasta.
      Ota pakasteesta pakkaus ja lue ohje. Ellei sekään onnistu, tilaa woltista muusia.

    • Anonyymi

      Ei niitä raasteta ikinä. Kuoritaan,pilkotaan,keitetään kypsiksi ja muussataan. Maustetaan mielenmukaan.

    • voi huokaus. Jauhoiset perunat keitetään ja muussataan. Siihenkin on vehje mutta muussata voi millä tahansa joka muussaa potut.

    • Anonyymi

      Muusin voi aateloida lorauksella curaçaoa.

    • Anonyymi

      Noin tomppelin ei pidä olla köyhyys osastolla . Hän on varakkaan pentu jonka ei koskaan ole tarvinnut osata mitään .

      • Anonyymi

        Täällä on lähinnä vaurasta väkeä, jotka tekevät perunamuusin valmisjauheista. Osalla vaikuttaisi olevan oma hovimestarikin.


    • Anonyymi

      Voi tulla monelle yllätyksenä että perunoita voi keittää.

    • Anonyymi

      Perunat kuoritaan, keitetään, lisätään voita ja lämmintä maitoa, jos haluaa. Pelkkä voi riittää, muusataan sähkövatkaimella tai muusinuijalla.

    • Anonyymi

      Köyhälle makaroni parempi ku keittää runsaassa suolavedessä sitten paistaa k menu margariinissä jo on ihme ettei nälkä lähde.

      • Anonyymi

        Miten makaronimuusi tehdään? Pitääkö makaronit kuoria ennen keittämistä vai keittämisen jälkeen? Voiko makaronimuusiin laittaa ilmakuivattuja nakkeja ohuina slaisseina lisukkeeksi?


    • Anonyymi

      Et oo tosissas. Ei kukaan voi noin avuton olla että ei osaa vaikka googlettaa ohjeita

    • Anonyymi

      Vaikka löytäisiki ohjeen ei välttämättä tajua siitä mitään. Siksi on hyvä kysyä köyhyys palstalta.

    • Anonyymi

      Tarvitaan vain puoli litraa kiuhuvaa vettä, pussi muusijauhetta ja vispilä. Ei ole kovin vaikeata.

      • Anonyymi

        Helppo tehdä muusijauheesta ettei tarvi muusin takia voita ostaa ja maitoa kun en muutenkaan osta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helppo tehdä muusijauheesta ettei tarvi muusin takia voita ostaa ja maitoa kun en muutenkaan osta.

        Minä en ole muusin takia voita ostanut, Oivariini käy yhtä hyvin kun sitä käytän niin leivänpäälle kuin paistamiseen ja leivontaankin. Voita käytän vain joulukakkuihin ja sellaisiin lepvonnaisiin mitkä ei onnistu ilman voita.


    • Anonyymi

      Eikös perunat ole niitä vaaleita tikkuja pakastealtaassa?

      • Anonyymi

        Ei ole kun mustia pötkyjä hevi osastolla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole kun mustia pötkyjä hevi osastolla

        Ei ole kuin vaaleita pötköjä koiranruokaosastolla.


    • Anonyymi

      Teen muusin raskanperunoista heh.Toki jos yksin asustelee ja valmistaa muusia niin iso annos ja voipi muusia pakastaa.

      • ranskanpotuista? tämä on kyllä jännä metodi. eikö muusista tulee nihkeää kun niiden ranskanpottujen kuoreet ovat rapsakoita?


      • Anonyymi
        P.ervokki kirjoitti:

        ranskanpotuista? tämä on kyllä jännä metodi. eikö muusista tulee nihkeää kun niiden ranskanpottujen kuoreet ovat rapsakoita?

        Jättää ranut paistamatta. Silloin ne säilyy lötköinä.


      • Anonyymi
        P.ervokki kirjoitti:

        ranskanpotuista? tämä on kyllä jännä metodi. eikö muusista tulee nihkeää kun niiden ranskanpottujen kuoreet ovat rapsakoita?

        Ei ole rapsakoita kun keität ne etkä paista, rasvaakaan ei tarvii lisätä kun niissä öljyä jo valmiina esikypsennyksestä johtuen. Peruna-sipulisekoituksestakin voi tehdä muusia, ei tarvitse kuin keittää ja kaataa vesi pois ja sähkövatkaimella pyöräyttää muusiksi eikä tarvii erikseen ostaa, kuoria ja pilkkoa sipulia ja perunoita muusia varten :D
        Ruuan laitossa vain mielikuvitus rajana. Miten luulette yleensäkin reseptien syntyneen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole rapsakoita kun keität ne etkä paista, rasvaakaan ei tarvii lisätä kun niissä öljyä jo valmiina esikypsennyksestä johtuen. Peruna-sipulisekoituksestakin voi tehdä muusia, ei tarvitse kuin keittää ja kaataa vesi pois ja sähkövatkaimella pyöräyttää muusiksi eikä tarvii erikseen ostaa, kuoria ja pilkkoa sipulia ja perunoita muusia varten :D
        Ruuan laitossa vain mielikuvitus rajana. Miten luulette yleensäkin reseptien syntyneen?

        Muusistahan voi tehdä vaikka pieniä kakkuja, jotka paistaa uunissa.

        "joka keitetyn paistaa, se makean maistaa"


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole rapsakoita kun keität ne etkä paista, rasvaakaan ei tarvii lisätä kun niissä öljyä jo valmiina esikypsennyksestä johtuen. Peruna-sipulisekoituksestakin voi tehdä muusia, ei tarvitse kuin keittää ja kaataa vesi pois ja sähkövatkaimella pyöräyttää muusiksi eikä tarvii erikseen ostaa, kuoria ja pilkkoa sipulia ja perunoita muusia varten :D
        Ruuan laitossa vain mielikuvitus rajana. Miten luulette yleensäkin reseptien syntyneen?

        Juu reseptit ovat tosiaan syntyneet kokeilujen pohjilta, visiönääreiltä.. monesti ihan sattumaltakin .
        Oon kiinnostunut ruuanlaitosta, sen vuoksi ruokakommentteja heitän, edullisesta itse tehdystä ruuasta. Ja sitä tehnytkin kavereille ja muinaisille naisystäville deiteillä. Ovat ainakin arvostaneet.. silloin.
        Itse oon kuitenkin ihan ostanut peruspottuja mielestäni ei niin kalliita muussiin. Mihin rosamunda pottu on kadonnut? Ei oo näkynyt. Mielestäni se oli hyvä jauhoinen pottu. käyn lähinnä ääsmarketeissa ja lideleissä.

        Pitäisi tehdä itselle synttäreiksi tillilihaa ..en kyllä vielä tiedä mistä lihasta? Ja siihen tarvittaa joko pottumuusia viereen tai ihan vaan jauhoisia pottuja. vaikkapa herneitä unohtamatta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jättää ranut paistamatta. Silloin ne säilyy lötköinä.

        Joissakin tuntuu olevan nahkea kuori.


      • Anonyymi
        P.ervokki kirjoitti:

        Juu reseptit ovat tosiaan syntyneet kokeilujen pohjilta, visiönääreiltä.. monesti ihan sattumaltakin .
        Oon kiinnostunut ruuanlaitosta, sen vuoksi ruokakommentteja heitän, edullisesta itse tehdystä ruuasta. Ja sitä tehnytkin kavereille ja muinaisille naisystäville deiteillä. Ovat ainakin arvostaneet.. silloin.
        Itse oon kuitenkin ihan ostanut peruspottuja mielestäni ei niin kalliita muussiin. Mihin rosamunda pottu on kadonnut? Ei oo näkynyt. Mielestäni se oli hyvä jauhoinen pottu. käyn lähinnä ääsmarketeissa ja lideleissä.

        Pitäisi tehdä itselle synttäreiksi tillilihaa ..en kyllä vielä tiedä mistä lihasta? Ja siihen tarvittaa joko pottumuusia viereen tai ihan vaan jauhoisia pottuja. vaikkapa herneitä unohtamatta.

        Perinteinen tilliliha tehdään naudan rinnasta, lavasta tai paistista( googlella löytyy hyviä ohjeita) , niistä voi hyvin valita sen edullisimman. Joskus sitäkin tehnyt. Itse kokkailen nykyään lähinnä mutu-tuntumalla eli ilman reseptejä että saan sellaista kuin haluan. Aikoinaan ihan riittävästi joutunut reseptienkin mukaan tekemään jopa työssäni niin viimeisen parikymmentä vuotta ollut mielekkäämpää kun on tarvinnut lähinnä vain itselleni kokkailla ja tulin myös kokeilleeksi nuo ranu- ja perunasipulimuusit ihan huvikseni eikä tarvinnut roskiin heittää. Silloin tällöin tämä mummo kokkailee myös kahdelle lapsenlapselle mitä heidän tekee mieli. Minun mielimuusi tulee joko puikulasta tai siiklistä ja sekaan laitan vain oivariinia enkä mitään muuta.


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Perinteinen tilliliha tehdään naudan rinnasta, lavasta tai paistista( googlella löytyy hyviä ohjeita) , niistä voi hyvin valita sen edullisimman. Joskus sitäkin tehnyt. Itse kokkailen nykyään lähinnä mutu-tuntumalla eli ilman reseptejä että saan sellaista kuin haluan. Aikoinaan ihan riittävästi joutunut reseptienkin mukaan tekemään jopa työssäni niin viimeisen parikymmentä vuotta ollut mielekkäämpää kun on tarvinnut lähinnä vain itselleni kokkailla ja tulin myös kokeilleeksi nuo ranu- ja perunasipulimuusit ihan huvikseni eikä tarvinnut roskiin heittää. Silloin tällöin tämä mummo kokkailee myös kahdelle lapsenlapselle mitä heidän tekee mieli. Minun mielimuusi tulee joko puikulasta tai siiklistä ja sekaan laitan vain oivariinia enkä mitään muuta.

        Halvin vaihtoehto on otettava mutta tosiaan tillilihan synttäreilleni haluaisin tehdä. Joku ajatus on vaan jämähtänyt päähäni että juuri tillilihaa????. oli sitten seuraa tai yksin. laittaako sitruunaa vai etikkaa? ehkä vähän kumpaakin soossiin?


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Perunamuussin teko ohje:

      1 ajetaan pyörällä Lidliin
      2 ostetaan instant potato harvest basket muusi pulveria 2-4 pkt+voita
      3 otetaan toiseen kainaloon olutta 20-40 kpl+greippilonkeroo
      4 ajetaan kiemurrellen kotiin
      5 laitetaan voi kokonaan kattilaan ,vettä, maitoa, suolaa+muusipulverit
      6 odotellaan seuraavaan aamuun

    • Anonyymi

      Sama aloittaja kun mansikan kannat. Hyvä juttu

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Etkö ollut koulussa köksäntunnilla?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      124
      2833
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      258
      1193
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1191
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1031
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      973
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      970
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      926
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      43
      857
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      40
      848
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      42
      754
    Aihe