KAIKKI pelastuvat lopulta! Miksi?

Anonyymi-ap

Siksi, että Jumala oli Kristuksessa ja sovitti jo koko maailman itsensä kanssa antaen kaikkien synnit anteeksi - menneet ja tulevat.
Siksi, että Jumala ei tee mitään puolinaisesti - mitään ei saa Jumalan aivoituksissa jäädä hukkaan (vrt. ruokkimisihme ja tarina kadonneesta lampaasta).
Siksi, että Jumala päättää, kuinka luomassaan universumissa toimii, vaikka jukuripäisimmät eivät tätä ajatusta voikaan sietää (vrt. kertomus tuhlaajapojan isoveljestä ja viintarhan pitkän päivän tehneistä työntekijöistä).
Siksi, että Poika tuli tekemään perkeleen teot TYHJÄKSI.
Siksi, että Poika antoi henkensä MAAILMAN elämän puolesta.
Siksi, että Jumala kyllä huolehtii, että Pojan vapaaehtoinen ristinkuolema ei jätä lunastamatta yhtäkään niistä, joiden elämän vuoksi Poika elämänsä lunnaiksi antoi.

TÄTÄ sanomaa varten Paavali oli tehtäväänsä kutsuttu. Hän varmistaa lukijoilleen sanomansa kohteen kolmeen eri kertaan.

Minä kehoitan siis ennen kaikkea anomaan, rukoilemaan, pitämään esirukouksia ja kiittämään KAIKKIEN ihmisten puolesta, 2 kuningasten ja kaiken esivallan puolesta, että saisimme viettää rauhallista ja hiljaista elämää kaikessa jumalisuudessa ja kunniallisuudessa. 3Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme, 4 jJOKA TAHTOO, ETTÄ KAIKKI IHMISET PELASTUVAT JA TULEVAT TUNTEMAAN TOTUUDEN. 5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus, 6 joka antoi itsensä lunnaiksi KAIKKIEN edestä, josta todistus oli annettava aikanansa, 7 ja sitä varten minä olen saarnaajaksi ja apostoliksi asetettu — minä puhun totta, en valhettele — pakanain opettajaksi uskossa ja totuudessa.

17

100

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      24Nyt minä iloitsen kärsiessäni teidän tähtenne, ja mikä vielä puuttuu Kristuksen ahdistuksista, sen minä täytän lihassani hänen ruumiinsa hyväksi, joka on seurakunta, 25jonka palvelijaksi minä olen tullut Jumalan armotalouden mukaan, joka minulle on annettu teitä varten, täydellisesti julistaakseni Jumalan sanan, 26sen salaisuuden, joka on ollut kätkettynä ikuisista ajoista ja polvesta polveen, mutta joka nyt on ilmoitettu hänen pyhillensä, 27joille Jumala tahtoi tehdä tiettäväksi, kuinka suuri pakanain keskuudessa on tämän salaisuuden kirkkaus: Kristus teissä, kirkkauden toivo. 28Ja häntä me julistamme, neuvoen JOKAISTA ihmistä ja opettaen jokaista ihmistä kaikella viisaudella, asettaaksemme esiin JOKAISEN ihmisen täydellisenä Kristuksessa. 29Sitä varten minä vaivaa näenkin, taistellen hänen vaikutuksensa mukaan, joka minussa voimallisesti vaikuttaa.

    • Anonyymi

      32Sillä Jumala on sulkenut KAIKKI tottelemattomuuteen, että hän KAIKKIA armahtaisi. 33Oi sitä Jumalan rikkauden ja viisauden ja tiedon syvyyttä! Kuinka tutkimattomat ovat hänen tuomionsa ja käsittämättömät hänen tiensä! 34Sillä kuka on tuntenut Herran mielen? Tai kuka on ollut hänen neuvonantajansa? 35Tai kuka on ensin antanut hänelle jotakin, joka olisi tälle korvattava? 36Sillä hänestä ja hänen kauttansa ja häneen on kaikki; hänelle kunnia iankaikkisesti! Amen.

    • Anonyymi

      15Mutta armolahjan laita ei ole sama kuin lankeemuksen; sillä joskin yhden lankeemuksesta monet ovat kuolleet, niin paljoa enemmän on Jumalan armo ja lahja yhden ihmisen, Jeesuksen Kristuksen, armon kautta ylenpalttisesti tullut monien osaksi. 16Eikä lahjan laita ole, niinkuin on sen, mikä tuli yhden synnintekijän kautta; sillä tuomio tuli yhdestä ihmisestä kadotukseksi, mutta armolahja tulee monesta rikkomuksesta vanhurskauttamiseksi. 17Ja jos yhden ihmisen lankeemuksen tähden kuolema on hallinnut yhden kautta, niin paljoa enemmän ne, jotka saavat armon ja vanhurskauden lahjan runsauden, tulevat elämässä hallitsemaan yhden, Jeesuksen Kristuksen, kautta. — 18Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut KAIKILLE IHMISILLE kadotukseksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu KAIKILLE IHMISILLE elämän vanhurskauttamiseksi;

    • Anonyymi

      5Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli, 6joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen, 7vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen; 8hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti. 9Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman, 10niin että KAIKKIEN polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat, 11ja JOKAISEN kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.

    • Anonyymi

      19Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi 20ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa KAIKKI, hänen kauttaan KAIKKI SEKÄ MAAN PÄÄLLÄ ETTÄ TAIVAISSA.

    • Anonyymi

      Niin, Jumalalle ei mikään ole mahdotonta!

    • Anonyymi

      Ei syntiä tahallaan tekemällä voi pelastua jo raamatun mukaan?

      • Anonyymi

        MIltä tuntuu tehdä roppakaupalla syntiä TAHATTOMASTI? Miltä tuntuu olla erikoistunut TAHATTOMIEN SYNTIEN tekoon?

        :D :D :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MIltä tuntuu tehdä roppakaupalla syntiä TAHATTOMASTI? Miltä tuntuu olla erikoistunut TAHATTOMIEN SYNTIEN tekoon?

        :D :D :D

        Siinä on se ero ettet tee tarkoituksella luojaasi vastaan sitä ei saa anteeksi välttämättä koskaan ja on vain armosta kiinni millään hokkuspokkus tempuilla siitä et selviä ainoastaan armosta et voi kun toivoa parasta


    • Aloitus on valetta.

      • Anonyymi

        sellaiselle > Aloitus on valhetta < , joka EI USKO Jumalan Ainokaiseen Poikaan Jeesukseen.


      • Anonyymi

        Sinun mielestäsi Raamattu on näköjään valhetta. Ei se ihme ole, kun sun juttujasi tällä foorumilla lukee. Niissä ei ole hiventäkään järkeä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        sellaiselle > Aloitus on valhetta < , joka EI USKO Jumalan Ainokaiseen Poikaan Jeesukseen.

        Sellaista asiaa ei ole olemassa, että Jumala on pelastanut kaikki.
        Mahdollisuuden on kyllä antanut, mutta raamattu sanoo suoraan, että kaikki eivät ota sitä vastaan.


    • Anonyymi

      Nii ih vaan kuka sovittaa Jumalan pahat teot ja synnit ne miljoonat kidutukset kun hän raamatun mukaan kiduttaa ihmisiä helvetin lieskoissa iankaikkisesti. Sekä ne tapot jotka Jumala teki pakana kasoille Israelin erämaa vaelluksen aikaan. Hän ei itse tappanut vaan kuitenkin käski Israelin tappaa jopa muutamista kaupungeista kaiken elollisen, vauvasta vaariin ja jopa Aasit ja lampaat se oli AIN:n kaupunki jossa JUmala tämän teurastuksen järjesti. Nii ja kuka sovittaa ne veden paisumuksessa Jumalan hukuttamat ihmiset

    • Anonyymi

      KAIKKI pelastuvat lopulta! Miksi?

      Totta kirjoitat,kaikki aikanaan tulee oppimaan tarkoituksen mitä Kristus tuli sanomaan !

      • Anonyymi

        ja vaikka ei oppisikaan , niin kaikki pelastuvat .

        "Sillä jokainen , joka itsensä ylentää , alennetaan , mutta , joka itsensä
        alentaa , se ylennetään." Luuk: 18

        kyllähän niitä itsensä ylentäjiä on , > minä pelastun , entäs sinä < . . .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja vaikka ei oppisikaan , niin kaikki pelastuvat .

        "Sillä jokainen , joka itsensä ylentää , alennetaan , mutta , joka itsensä
        alentaa , se ylennetään." Luuk: 18

        kyllähän niitä itsensä ylentäjiä on , > minä pelastun , entäs sinä < . . .

        Luet kuin piru Raamattua ainoastaan armosta voit pelastua et omilla teoillasi saavuta mitään mutta ei se sitä tarkoita etteikö sinun pitäisi tehdä parhaasi


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      95
      2028
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      419
      1569
    3. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      91
      1313
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      14
      1116
    5. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      73
      1072
    6. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1035
    7. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      179
      999
    8. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      49
      969
    9. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      249
      940
    10. Pelkäätkö että olisin

      Ilkeä sulle jos nähtäisiin? Naiselta miehelle
      Ikävä
      74
      837
    Aihe