Minä hämmästyin, kun aloin tutkia Raamatusta tätä aihetta, sillä löysin vain yhden jakeen, joka puhuu uskonnosta. Paavali sanoo näin itsestään:
Apostolien teot:
26:5 He tuntevat minut jo entuudestaan, jos tahtovat sen todistaa, että minä meidän uskontomme ankarimman lahkon mukaan olen elänyt fariseuksena.
Paavali oli israelilainen ja fariseus mutta uskoontulon jälkeen hän ei enää ollut ylpeä farisealaisuudestaan sillä farisealaisena ollessaan hän vainosi Jumalan seurakuntaa.
Farisealaisuus oli yksi lahko - tai jotkut puhuvat poliittisesta puolueesta - Israelissa sillä farisealaiset johtivat monia yhteiskunnan instituutioita kuten tuomaritoimintaa. Saddukealaiset olivat toinen puolue ja kirjanoppineet kolmas, saattoi siellä olla muitakin puolueita.
Fariseukset vihasivat Jeesusta siksi, koska heissä vaikutti aivan erilainen henki kuin Jeesuksessa. Fariseukset olivat uskonnollisia ihmisiä mutta uskossa he eivät olleet. Jumalan Henki ja armolahjat eivät toimineet farisealaisissa ja siksi Jeesuksen toiminta paljasti, että farisealaiset eivät olleet Jumalan palvelijoita, se herätti kateutta ja vihaa farisealaisissa.
Matteuksen evankeliumi:
12:22 Silloin tuotiin hänen (=Jeesuksen) tykönsä riivattu mies, joka oli sokea ja mykkä, ja hän paransi hänet, niin että mykkä puhui ja näki.
12:23 Ja kaikki kansa hämmästyi ja sanoi: "Eiköhän tämä ole Daavidin poika?"
12:24 Mutta kun fariseukset sen kuulivat, sanoivat he: "Tämä ei aja riivaajia ulos kenenkään muun kuin Beelsebulin, riivaajain päämiehen, voimalla".
12:25 Mutta hän tiesi heidän ajatuksensa ja sanoi heille: "Jokainen valtakunta, joka riitautuu itsensä kanssa, joutuu autioksi, eikä mikään kaupunki tai talo, joka riitautuu itsensä kanssa, pysy pystyssä.
12:26 Jos nyt saatana ajaa ulos saatanan, niin hän on riitautunut itsensä kanssa; kuinka siis hänen valtakuntansa pysyy pystyssä?
12:27 Ja jos minä Beelsebulin voimalla ajan ulos riivaajia, kenenkä voimalla sitten teidän lapsenne ajavat niitä ulos? Niinpä he tulevat olemaan teidän tuomarinne.
12:28 Mutta jos minä Jumalan Hengen voimalla ajan ulos riivaajia, niin on Jumalan valtakunta tullut teidän tykönne.
...
12:30 Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa.
...
12:34 Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
Matteuksen evankeliumi:
23:1 Silloin Jeesus puhui kansalle ja opetuslapsilleen
23:2 sanoen: "Mooseksen istuimella istuvat kirjanoppineet ja fariseukset.
23:3 Sentähden, kaikki, mitä he sanovat teille, se tehkää ja pitäkää; mutta heidän tekojensa mukaan älkää tehkö, sillä he sanovat, mutta eivät tee.
23:4 He sitovat kokoon raskaita ja vaikeasti kannettavia taakkoja ja panevat ne ihmisten hartioille, mutta itse he eivät tahdo niitä sormellaankaan liikuttaa.
23:5 Ja kaikki tekonsa he tekevät sitä varten, että ihmiset heitä katselisivat. He tekevät raamatunlausekotelonsa leveiksi ja vaippansa tupsut suuriksi
23:6 ja rakastavat ensimmäistä sijaa pidoissa ja etumaisia istuimia synagoogissa,
23:7 ja tahtovat mielellään, että heitä tervehditään toreilla, ja että ihmiset kutsuvat heitä nimellä 'rabbi'.
23:8 Mutta te älkää antako kutsua itseänne rabbiksi, sillä yksi on teidän opettajanne, ja te olette kaikki veljiä.
23:9 Ja isäksenne älkää kutsuko ketään maan päällä, sillä yksi on teidän Isänne, hän, joka on taivaissa.
Uskonnot eivät ole Jumalan synnyttämiä vaan ne ovat ihmisten aikaansaannoksia, uskonnot koostuvat perinnäistavoista ja ihmisopeista, joiden sekaan on mahdollisesti liitetty jotain asioita Raamatusta kuitenkin niin, että ne on väärinymmärretty. Jumala tai Raamattu ei ole koskaan sanonut, että uskonto tai uskonnon harjoittaminen pelastaisi jonkun ihmisen. Katolilaisuus, luterilaisuus, ortodoksisuus jne. ovat uskontoja, nykyaikana vaikuttaa siltä, että helluntailaisuuskin on muuttunut uskonnoksi.
Jeesus ei ollut uskonnollinen ihminen, hän oli uskova ihminen. Jeesuksessa vaikutti uskon henki, Jumalan Henki. Niinkuin vaikutti Paavalissakin.
jatkuu...
USKO VAI USKONTO
51
465
Vastaukset
- Anonyymi
Filippiläiskirje:
3:1 Sitten vielä, veljeni, iloitkaa Herrassa! Samoista asioista teille kirjoittaminen ei minua kyllästytä, ja teille se on turvaksi.
3:2 Kavahtakaa noita koiria, kavahtakaa noita pahoja työntekijöitä, kavahtakaa noita pilalleleikattuja.
3:3 Sillä oikeita ympärileikattuja olemme me, jotka Jumalan Hengessä palvelemme Jumalaa ja kerskaamme Kristuksessa Jeesuksessa, emmekä luota lihaan,
3:4 vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,
3:5 joka olen ympärileikattu kahdeksanpäiväisenä ja olen Israelin kansaa, Benjaminin sukukuntaa, hebrealainen hebrealaisista syntynyt, ollut lakiin nähden fariseus,
3:6 intoon nähden seurakunnan vainooja, lain vanhurskauteen nähden nuhteeton.
3:7 Mutta mikä minulle oli voitto, sen minä olen Kristuksen tähden lukenut tappioksi.
3:8 Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana - että voittaisin omakseni Kristuksen
3:9 ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee KRISTUKSEN USKON kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella;
3:10 tunteakseni hänet ja hänen ylösnousemisensa voiman ja hänen kärsimyksiensä osallisuuden, tullessani hänen kaltaisekseen samankaltaisen kuoleman kautta,
3:11 jos minä ehkä pääsen ylösnousemiseen kuolleista.
3:12 Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut.
3:13 Veljet, minä en vielä katso sitä voittaneeni; mutta yhden minä teen: unhottaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin,
3:14 minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa.
3:15 Olkoon siis meillä, niin monta kuin meitä on täydellistä, tämä mieli; ja jos teillä jossakin kohden on toinen mieli, niin Jumala on siinäkin teille ilmoittava, kuinka asia on.
3:16 Kunhan vain, mihin saakka olemme ehtineetkin, vaellamme samaa tietä!
3:17 Olkaa minun seuraajiani, veljet, ja katselkaa niitä, jotka näin vaeltavat, niinkuin me olemme teille esikuvana.
3:18 Sillä monet, joista usein olen sen teille sanonut ja nyt aivan itkien sanon, vaeltavat Kristuksen ristin vihollisina;
3:19 heidän loppunsa on kadotus, vatsa on heidän jumalansa, heidän kunnianaan on heidän häpeänsä, ja maallisiin on heidän mielensä.
3:20 Mutta meillä on yhdyskuntamme taivaissa, ja sieltä me myös odotamme Herraa Jeesusta Kristusta Vapahtajaksi,
3:21 joka on muuttava meidän alennustilamme ruumiin kirkkautensa ruumiin kaltaiseksi sillä voimallaan, jolla hän myös voi tehdä kaikki itsellensä alamaiseksi.
Raamatusta löytyy satoja jakeita, joissa puhutaan uskosta. Raamattu puhuu Kristuksen uskosta - siitä uskosta, joka Jeesuksella oli - ja se sama usko meilläkin pitäisi olla. Joka uskoo, on uskova eikä uskonnollinen ihminen ja uskovien yhdyskunta on taivaassa (Fil 3:20) eikä maan päällä.- Anonyymi
Ihminen pelastuu yksin uskosta, yksin armosta, yksin Jeesuksen Kristuksen tähden.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihminen pelastuu yksin uskosta, yksin armosta, yksin Jeesuksen Kristuksen tähden.
Jaak. 2:20
Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?Jaakob puhuu tuossa uskovaisesta ihmisestä sen jälkeen, kun ihminen on tullut uskoon
Pelastus on lahja mutta pelastuneen ihmisen ei kuulu tehdä Saatanan tekoja vaan niitä tekoja, joita Jumala hänelle antaa. - Anonyymi
3:3 Sillä oikeita ympärileikattuja olemme me, jotka Jumalan Hengessä palvelemme Jumalaa ja kerskaamme Kristuksessa Jeesuksessa, emmekä luota lihaan,
Just nämä hiekkamunat,voi juma näitä leikko kikkeleitä.
Se ei ole mikään uskon merkki !
Typerät saatanat,typerät perkeleet tekevät kuin ihminen sanoo !
Miten silpominen voi olla OIKEAA JUMALLALLE? Sitäkö Jumala haluaa,esinahka keittoa Juutalaisilta ja Arabeilta?
Sitten vielä Afrikan ääliöt jotka silpoo pieniä tyttöjä..voi sairaat,te tyhmät iditiootit !
Toivottavasti elämänne leikko uskossa,saa pahan ystäväväksenne,se joka rankaisee teitä tekojenne tähden,saastaiset ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?
Hölmö, pitääkö sirkus temppuja tehdä,kuten jehovat,lestit,adukat..yms jenkki lahkot?
Ihminen ei ole tyhjänpäiväinen vaan luotu,sen teki Isä !
Jaakoppi tarkoittaa RAKKAUTTA ja sen tekoja ! Silloin usko on hyödytön jos et osaa tehdä Rakkauden tekoja !
- Anonyymi
uskonto tarkoittaa epäjumalanpalvontaa. moni pappi puhuu kristinuskon kuuluvan uskontojen joukkoon, kuten jumalattomat ovat määritelleet uskontoihin kuuluvan kaikki epäjumalanpalvontauskonnot ja kristinuskon, jota papitkin sitten toistelevat että kristinusko on yksi muista uskonnoista. Raamattuhan ei niin sano että kristinusko on uskonto vaan se on asiaann perehtymättömyyttä ja yksi saatanan ovela juoni tuoda epäjumalanpalvonnan synonyymiksi uskonnon ja niputtaa kristinusko kuuluvaksi uskontoihin eli epäjumalanpalvontoihin.
Kyseesä on eräänlainen taikatemppu tai illuusioon perustuva vaikutus, joka vaikuttaa samoin kuten toistetut valheet Israelista vaikuttavat jumalattomiin ihmisiin,joilla ei ole niin väliä mitä faktat oikeasti ovat ja kuinka ne siviiliruumiit syntyvät Gazassa enimmäkseen ja miksi tai mikä omavastuu gazalaisella on omalta osaltaan omasta roolistaan saatanallisen Hamasin tukijana. Hamassillahan on oikea armeija ja se on osa ulospäin näkyvää islamilaista jihadia kuten he itse sanovat ja jos sen minä sanon myös niin se on sensuroitavaksi luokiteltua tekstiä Suomessa usein jos oikein olen huomioinut, mutta Hamas saa sen vapaasti sanoa ilman että sen ilmoitusta poistettaisiin eli sananvapaus on Suomessa rajoitetumpaa kuin Gazassa.
Selef Urge- Anonyymi
Uskonnosta gazaan,selef jorge :)))
Ääliö !
- Anonyymi
Rauhaa!
Koraani onkin se kirja joka puhuu uskonnosta.
Ennen islamia ei uskontoja ollut.
Usko jota uskon merkit SEURAAVAT IKUISESTI oli olemassa jo muinoin. On paljon uskovaisia jotka eivät elä seurakunnissa vaan juoppoporukoissa juovat myrkkyjään.
Jos he jälleensyntyy he yhä ovat uskossa. Sillä usko on ikuinen. Samoin kuin toivo ja rakkaus.
Se minkä Jeesus lupasi antaa seuraajilleen oli TOINEN PUOLUSTAJA, TOTUUDEN HENKI, HÄN. Sitä ei ole kaikilla uskovilla joten heitä viedään seurakuntiin jotta voitaisiin kastaa pyhässä hengessä.
Jumala on tehnyt ihmeitä maailmassa vailla määrää. Sellainenkin on kuin valistunut ihminen. Tuo Henki on lahja muiden joukossa joka virvoittaa ja ylläpitää monia.
Juutalaisuus usko
Kristityt pyhä Henki
Islam uskonto
Hindulaisuus oppilasketju
?????? Valistunut
Jumala on ihmeellisen rikas jakaessaan lahjoja eri pelloille tahtonsa mukaan. Jonain päivänä Kristuksessa yhdistetään kaikki taivaassa ja maan päällä oleva.
Rauhaa!- Anonyymi
Koraani onkin se kirja joka puhuu uskonnosta.
Ennen islamia ei uskontoja ollut.
Islam tuli 1300-luvulla vasta. Juutalaisuus on ensin ja sitten Kristin usko.
Islam on todella paha,vääryys mitä tuo jeppe Mohammed 54v teki silloin.
Loi uskon suuntauksen tappamalla Juutalais kylän miehet ja otti sieltä naisia orjakseen.
Aisha 6v oli hänen orjansa ja sitten vaimonsa ja yhtyi Mohammed Aishjaan kun oli 9v.
Mohamed karkotettiin Medinasta aikoinaan,kun kukaan ei uskonut hänen väkivaltaista sota joukkoa,mutta hän tuli uudestaan ja tappoi,murhasi kaikki vastustajat jotka ei uskonut häneen.
Pakko kai sitä sairaaseen murhaajaan uskoa tai kaula menee poikki?
Kumman valitset,kaula poikki vai sairas jätkä murhaa?
Hän,Mohammed loi tappamalla lahkonsa tai mikä lie uskon suuntauksen.Eikö ole sairasta,tappamalla ja pedofilialla lasta kohtaan?
Mohammed oli ihminen ja kuollut,ei nouse ei elä,ei ole pyhä,ei mitään taivaassa !
Kristus loi Rakkaudella kaiken !
- Anonyymi
Kuulostaa noin niinkuin periaatteessa ihan hyvältä. Uskonnollisuus ei ole lähestulkoonkaan sama asia kuin uskossa oleminen niin, että ihmisessä vaikuttaa ja toimii Jumalan Henki ja armolahjat kuten toimi Jeesuksessa ja Paavalissa.
Mutta kuka meistä tänä päivänä voi kehuskella, että homma on tällä tavalla hallussa? Ja mistä se mahtaa johtua, ettei meissä enää toimi niin väkevä uskon henki?
On helppo sanoa: "se sama usko meilläkin pitäisi olla", mutta kun selvästi on teoissa ja etenkin niiden puuttuessa nähtävissä, ettei meistä kellään sitä ole edes sen kuuluisan siemenen verran - niin mitä asialle nyt sitten voisi tehdä ja mitä pitäisi tehdä?- Anonyymi
Niin, hieno kommentti.
Uskoa kyllä on ja rakkautta, mutta ne ei ole tämän päivän maallistuneiden seurakuntien joukossa elävillä ihmisillä. Vaan Jeesus on hakenut omiaan pois katraasta ja myös on paimenta lyöty niin että LAMPAAT OVAT HAJALLAAN VUORILLA.
Mitä muuta sotilaillakaan on kuin uskoa kun he vaarantaa elämänsä useita kertoja tehdäkseen paremman maailman. Ikuinen usko heillä on sydämessä. Ja muuallakin seurakuntien ulkopuolella on uskoa yhä.
Seurakunnilla on TOIVO, mutta uskon voiman lisäksi on puutteita myös rakkaudessa. Kristityt taistelee toisiaan vastaan eikä kuuntele Jeesusta.
Missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni siellä minä olen. Ja mitä tahansa te pyydätte sen minä teen.
Tämä koskee eri uskon lahkoja. Pitäisi olla ekumeniaa. Niin että olisi koolla kaksi tai kolme.
Miksi kristityt vierastaa toisiaan. Miksi eivät siedä uskoa ja uskon voimaa. Vain ovat yhäti lampaat hajallaan vuorilla niin kuin Sakarjan kirjassa lukee. Yksi menossa miekkaan, toinen ruttoon ja kolmas nälkään.
Lampaat väsyivät Jumalaan ja Jumala heihin. - Anonyymi
Uskonto ei ole yhtä kuin usko. Eivätkä nykyiset kirkot ja seurakunnat ole sama asia kuin Jumalan valtakunta. Kuinka siis päästä uskonnosta uskoon, kirkoista ja seurakunnista Jumalan valtakuntaan?
Mitä jos kokeilisimme vaikka Jumalan tahtoa noudattamalla?
"Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan."
Matt. 5:20
Jumala tahtoo, että me noudatamme hänen lakiaan, vietämme sapattia ja paastoamme. Hän tahtoo itse asiassa, että teemme sen paremmin kuin vaikkapa ne, jotka täälläkin, kristinuskon foorumeilla jatkuvasti vaativat myös meitä Jeesukseen uskovia pakanakristittyjä pitämään Mooseksen lain käskyjä ja noudattamaan tooraa likipitäen juutalaisten tavoin - ja varsinkin hän tahtoo, että teemme sen paremmin kuin oppineet juutalaiset lainopettajat ja fariseukset silloin kaksi vuosituhatta sitten!
Mutta miten sitten voimme toteuttaa Jumalan tahdon elämässämme toorasta ja sapatista yms. ääntä pitäviä messiaanisia ja adventisteja - sekä lainopettajia ja fariseuksia paremmin?
Yksinkertaisesti ja pääsääntöisesti siten, että palaamme takaisin Jeesuksen meille antamiin käskyihin ja ohjeisiin sekä apostolien ja muiden ensimmäisten uskovien esimerkkiin perustuvaan, alkuseurakunnan tavoin toistensa palvelemiseen ja rakastamiseen keskittyvään - ja tähän myös muita lähimmäisiä kutsuvaan uskovien yhteyteen, josta me kristityt olemme nykyään, sitten ensimmäisten vuosisatojen enimmäkseen luopuneet.
Tällainen elämäntapa nimittäin on, siis olisi, juuri sitä Jumalan mielen mukaista sapatin viettoa ja paastoa, jota kuvataan Jesajan kirjan 58. luvussa. Nyt vain tässä meidän uudessa ja paremmassa liitossamme se on/olisi sitä jopa viikon jokaisena päivänä - ei ainoastaan yhtenä määrättynä päivänä viikossa. - Anonyymi
Sapatin vietosta:
Jes. 58: 13 "Jos et polje tomuun sapattia etkä aja omia etujasi minun pyhänä päivänäni, jos nimität sapattia ilon päiväksi ja Herran pyhää päivää kunnian päiväksi, jos kunnioitat sitä niin, ettet kulje omilla asioillasi, et käy kauppaa etkä aja_omia_etujasi..."
Paastosta:
Jes. 58:6,7 "Toisenlaista paastoa minä odotan:
että vapautat syyttömät kahleista, irrotat ikeen hihnat ja vapautat sorretut, että murskaat kaikki ikeet, murrat leipää nälkäiselle, avaat kotisi kodittomalle, vaatetat alastoman, etkä karttele apua tarvitsevaa veljeäsi!"
58:9,10 "Jos hävität sorron ikeen keskuudestasi ja lopetat sormella osoittelun ja pahat puheet, jos annat nälkäiselle omastasi ja ravitset sen, joka kärsii puutetta..." - Anonyymi
Eli juuri se oikeanlainen lain noudattaminen - sapatin vietto ja paasto - oli jo vanhassakin liitossa pohjimmiltaan sitä, että huolehdittiin lähinnä ja ennen kaikkea apua tarvitsevien lähimmäisten edusta.
Nyt vain siis Jeesuksen ja opetuslasten sittemmin uuteen liittoon antaman esimerkin tavoin se on keskittymistä toimimaan yhteisönä lähimmäistemme ja veljiemme, jotka tarvitsevat apua, edun mukaisesti vielä entistä paremmin - peräti jokapäiväisesti, seitsemänä päivänä viikossa!
Joten myös meidän pitäisi nyt ensimmäisten uskovien tavoin, niin kuin Apostolien tekojen alussa on kuvattu, myydä, mitä meillä on, antaa rahat köyhille tai seurakunnalle ja pitää kaikkea omistamaamme ja tulojamme yhteisinä -- näin noudattaisimme ja eläisimme todeksi sitä Herran Jeesuksen opetuslapsilleen esittämää toivomusta yhtä olemisesta toistemme kanssa ja siten myös Hänen opetuslapsilleen antamaansa uutta käskyä toistemme rakastamisesta.
Tällainen tiiviin yhteisöllisesti Jumalan perheenä eläminen olisikin juuri sitä paluuta siihen niin sanottuun ensirakkauteen, josta luopumisesta meitä moititaan Jeesuksen Kristuksen ilmestyksessä (Ilm. 2:4,5); paluuta siihen yhteyteen, jossa todellisesti kilvoittelisimme toistemme palvelemisessa ja kantaisimme toistemme taakkoja - siis aivan todellisesti toteuttaisimme sitä Paavalin mainitsemaa Kristuksen lakia. - Anonyymi
"Voittaakseni hänen (Kristuksen) omakseen juutalaisia, olen näille ollut kuin juutalainen; voittaakseni lain alaisina eläviä, olen näille ollut kuin lain alainen, vaikka en olekaan lain alainen.
Voittaakseni ilman lakia eläviä olen näille ollut kuin eläisin ilman lakia, vaikka en olekaan Jumalan lakia vailla - onhan minulla Kristuksen laki." 1. Kor. 9:20.21
“Kantakaa toistenne taakkoja. niin te toteutatte Kristuksen lain.“ Gal. 6:2 - Anonyymi
Ja eikö juuri tällaista Jumalan mielen mukaista vanhatestamentillista, Herran itsensä uuteen liittoon vahvistamaa 24/7-paastoa ja -sapattia sitten seuraisi myös ne suuret Jumalan siunaukset, jotka on lueteltu samassa Jesajan luvussa - ja armolahjojen koko rikkaus?!
Kuten seurasi evankeliumeissa ja Apostolien teoissa kuvattua alkuseurakuntaakin, jossa uskovat näin elämällä pitivät Herran Jeesuksen käskyt, siis Kristuksen lain - ja jossa uskovien vanhurskaus oli nimen omaan tällä tavoin paljon suurempaa kuin silloisten lainopettajien ja fariseusten.
Näinhän opetuslapset ja muut ensimmäiset kristityt Raamatun mukaan elivät, ja osoittivat siten koko rakkaudellisella ja toisiaan palvelevalla elämäntavallaan rakastavansa Jumalaa. Ja Jumalan, Jeesuksen, käskyt tällä tavalla pitäen olevansa Jumalan palvelijoita - niitä todellisia juutalaisia, uuden liiton Israel - joilla on Jumalan laki Jeesuksen antamana rakkauden kaksoiskäskynä, Kristuksen laki, sydämiinsä kirjoitettuna.
Nyt olisi jo korkea aika meidänkin herätä tästä kurittomuutemme ja tottelemattomuutemme synnin yöstä toteuttamaan tätä Jumalan tahtoa elämässämme! - Anonyymi
Jes. 58:8,9 "Silloin sinun valosi puhkeaa näkyviin kuin aamunkoi ja hetkessä sinun haavasi kasvavat umpeen. Vanhurskaus itse kulkee sinun edelläsi ja Herran kirkkaus seuraa suojanasi. Ja Herra vastaa, kun kutsut häntä, kun huudat apua, hän sanoo: "Tässä minä olen.""
58:10-12 "...niin sinun pimeyteesi koittaa valo ja yön varjo muuttuu keskipäivän kirkkaudeksi. Ja Herra on alati ohjaava sinua. Aavikon paahteessakin hän elvyttää voimasi ja vahvistaa jäsenesi. Sinä olet kuin vehmas puutarha, kuin lähde, jonka vesi ei ehdy. Ammoin raunioituneet asumuksesi sinä rakennat jälleen, pystytät rakennuksia muinaisille perustuksille, ja niin sinun nimesi on oleva: sortuneiden muurien korjaaja, maan asutuksen elvyttäjä."
58:14 "...silloin saat iloita Herrasta. Minä annan sinun kulkea kaikkien vuorten yli, ja olet saava elantosi isäsi Jaakobin perintömaasta. Näin on Herra puhunut." - Anonyymi
Ehkäpä nyt on menossa se nukkuvien neitsyeiden aikakausi ennen Jeesuksen tulemista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkäpä nyt on menossa se nukkuvien neitsyeiden aikakausi ennen Jeesuksen tulemista.
Niinhän se asia taitaa olla. Kristinuskon harrastelu, tyhjänpäiväinen hartaudenharjoitus ja joutava ennustelu näyttäisi kiinnostavan porukkaa enemmän kuin todellisesti Jumalan sanan mukaan ojentautuminen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli juuri se oikeanlainen lain noudattaminen - sapatin vietto ja paasto - oli jo vanhassakin liitossa pohjimmiltaan sitä, että huolehdittiin lähinnä ja ennen kaikkea apua tarvitsevien lähimmäisten edusta.
Nyt vain siis Jeesuksen ja opetuslasten sittemmin uuteen liittoon antaman esimerkin tavoin se on keskittymistä toimimaan yhteisönä lähimmäistemme ja veljiemme, jotka tarvitsevat apua, edun mukaisesti vielä entistä paremmin - peräti jokapäiväisesti, seitsemänä päivänä viikossa!
Joten myös meidän pitäisi nyt ensimmäisten uskovien tavoin, niin kuin Apostolien tekojen alussa on kuvattu, myydä, mitä meillä on, antaa rahat köyhille tai seurakunnalle ja pitää kaikkea omistamaamme ja tulojamme yhteisinä -- näin noudattaisimme ja eläisimme todeksi sitä Herran Jeesuksen opetuslapsilleen esittämää toivomusta yhtä olemisesta toistemme kanssa ja siten myös Hänen opetuslapsilleen antamaansa uutta käskyä toistemme rakastamisesta.
Tällainen tiiviin yhteisöllisesti Jumalan perheenä eläminen olisikin juuri sitä paluuta siihen niin sanottuun ensirakkauteen, josta luopumisesta meitä moititaan Jeesuksen Kristuksen ilmestyksessä (Ilm. 2:4,5); paluuta siihen yhteyteen, jossa todellisesti kilvoittelisimme toistemme palvelemisessa ja kantaisimme toistemme taakkoja - siis aivan todellisesti toteuttaisimme sitä Paavalin mainitsemaa Kristuksen lakia.Ajattele,sinä et osaa lukea Kristusta mitä hän tarkoitti!
Mikä on ihmisen paras tahto ?
Se on avain ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi kiesus,mitkä nukkuvat neitsyet?
Onanoitko siellä lahko pervo?
- Anonyymi
Sana uskonto on käännetty sanasta ' threskeia' ja threskeia' uskonto, löytyy uudesta testamentsita neljä kertaa. mm.
Esimerkiksi tästä: Älköön teiltä riistäkö voittopalkintoanne kukaan, joka on mieltynyt nöyryyteen ja enkelien palvelemiseen ja pöyhkeilee näyistään ja on lihallisen mielensä turhaan paisuttama
Ja tästä: Puhdas ja tahraton jumalanpalvelus Jumalan ja Isän silmissä on käydä katsomassa orpoja ja leskiä heidän ahdistuksessaan ja varjella itsensä niin, ettei maailma saastuta. Jumalapalvelus on käännetty sanasta threskeia- Anonyymi
"Religion
2 lähteen mukaan
Transliteration: thréskeia Phonetic Spelling: (thrace-ki'-ah) Definition: religion Usage: (underlying sense: reverence or worship of the gods), worship as expressed in ritual acts, religion.
Strong's Greek: 2356. θρησκ…
biblehub.com
The term threskeia still is the standard term that Greek-speaking people use when referring to religion.
Religion, threskeia (θρησκεία…
religiousstudiesproject.com
What are some examples of rituals?
How is it different from mythology?
How did it evolve over time?
Is threskeia a religion?
However, the Greek term threskeia (that one would conventionally translate into English as religion) remains a marginal term both in the field of religious studies and in the discourse on the concept of religion."
Eli tuolla paljastuu epäjumalanpalvelumerkitys selvästi ykköskäännösvaihtoehdossa : " Definition: religion Usage: (underlying sense: reverence or worship of the gods), "
Sillä kristinuskossa ei ole jumalia eli harjoiteta jumalien palvontaa vaan Jumalan palvontaa. Näyttää siltä että ensin sanan uskonto merkitys on ollut pelkästään epäjumalanpalvonta tarkoittava ja jossain vaiheessa siihen on lisätty myös epäjumalanpalvontaa tarkoittava merkitys eli merkitystä olisi muutettu jossain kohtaa historiankulkua?Milloin, minä vuonna?
Mä en ouhhaan tätä näinsillemöiseen tarkkaansilleen alkanut tutkimaan aijenmin, mutta kun lujin silloon joskus sankarillisesti lihaksikkuuvessa Raamatusta kuinka siinä oli käytetty sanaa "uskonto" sen merkitysmielessä niin siitä itsestään mulle haiskahti tuo sana "uskonto" että tämä sana tässä kohtaa yhtäkkiä vaan käyttöönilmestyneenä saattaisi olla eksytysorientoitujensililoituneineessa tuotu siihen ovelallisuujesa peittää sen epäjumalanpalvonnallinen mätällinen juuri.Sen käyttöynpäristö vaan kalskahti epäilyttävältä, sitä ei selitelty mitenkään mikä se uskonto on, vain nopea napautus että siihen aikaan alettiin käyttämään sanaa ja mielestäni sitä sanaa ei tuonut Jumala käyttökieleen vaan se haisi mun siaraimiin ihmislihalle, jonka perinmäinen tarkoitus on häivyttää se merkityksensä että uskonto on synonyymi epäjumalanpalvonalle eikä ollut tuoloin vielä synonyymi kristinuskolle kuten enemmistöllä on eksytyksenä vaikuttava aivopesevä tapa puhua kristinuskosta uskontona.
Jos jostain löyvät luvettelon uskonnoista niin siellä muijen joukossa on kristinuskokin epäjumalanpalvontojen joukossa ja juuri siinä sen päämäärä onkin saavutettu: saaja kristinusko olemaan yksi epäjumalanpalvona vaan muijen samanlaisijen epäpalvontojen joukossa, jolle häijyt voivat irvistellä : satuja nuo kaikki uskonnot.
Jeesus on mun Herra. Siitä kiitoljisena ja ilollisena silmäni ouvat.
https://www.youtube.com/watch?v=i18cL-RWnyQ
Jumala just sua kurjaa siunatkoon levollaans,
Selef Urge
- Anonyymi
Hyvä esimerkki on uskonnon harjoittamisesta ovat pakkovauvakastetut rienaajat!
He haluavat tuhota uudestisyntyneet kristityt.- Anonyymi
Hyvä esimerkki on uskonnon harjoittamisesta ovat pakkovauvakastetut rienaajat!
He haluavat tuhota uudestisyntyneet kristityt.
Hyvä saastainen rienaaja lahko Erkki junttilasta!
Eikö ole hienoa rietata kuin huora kapakassa,kuin teet kirjoituksillasi?
Mitä varten?
En oikein usko,että uskot Kristukseen?
Kristuksen sanoma on Rakkaus !
Teidän pahan kerhon on ilmeisesti tuottaa pahaa?
. "Jumala tai Raamattu ei ole koskaan sanonut, että uskonto tai uskonnon harjoittaminen pelastaisi jonkun ihmisen. Katolilaisuus, luterilaisuus, ortodoksisuus jne. ovat uskontoja, nykyaikana vaikuttaa siltä, että helluntailaisuuskin on muuttunut uskonnoksi"
Monet sanovat näin mutta silti he kuuluvat kuitenkin johonkin kristilliseen porukkaan, uskontoon.- Anonyymi
Kristinusko on myös uskonto, jolla tarkoitetan kristittyjen seurakuntien kokonaisuustta ja kristillistä toimintaa.
- Anonyymi
Heluntailaisuus on henkivalta, paha eksytys ja heresia, jonka pahat miehet perusti ja organisoi lahkoliikkeeksi 1900-luvun alussa Amerikassa. Suomeen sen toi meihimys perustamalla tänne ensimmäisen seurakunnan Helsinkiin v. 1920.
- Anonyymi
Gerhard Oslen-Smidt perusti Suomen 40 ens. hell.srk.
v. 1925 mies tuomittiin 6 kk vankeuteen homostelusta nuorten hellapoikien kanssa ja karkotettiin Norjaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Gerhard Oslen-Smidt perusti Suomen 40 ens. hell.srk.
v. 1925 mies tuomittiin 6 kk vankeuteen homostelusta nuorten hellapoikien kanssa ja karkotettiin Norjaan.Pakkovauvakastettu rienaa täällä vaikka kuuluu uskontoon, joka vihkii homoja.
Hän rahoittaa varoillaan tätä touhua, kun ei ole miestä erota tälläisestä.
Hän joutuu tästä vastuuseen! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pakkovauvakastettu rienaa täällä vaikka kuuluu uskontoon, joka vihkii homoja.
Hän rahoittaa varoillaan tätä touhua, kun ei ole miestä erota tälläisestä.
Hän joutuu tästä vastuuseen!Useamman kerran kylvetetty on taas vauvojen ja homojen lumoissa
Se vihaa uskovia
- Anonyymi
Vaarallista harhaoppia, että pelkkä usko pelastaisi ihmisen.
Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?- Anonyymi
Ihminen saadaan kovalla käännyttämisellä tulemaan ihan mihin uskoon tahansa.
Jenkkilahkot on kaikki pahasta. Niiden takana on henkivallat ja voimat.
Ne yrittää käännyttää kristittyjä lahkolaiseksi omiin lahkoihinsa.
(Jehovat,Hellarit,Mormonit,Advarit) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihminen saadaan kovalla käännyttämisellä tulemaan ihan mihin uskoon tahansa.
Jenkkilahkot on kaikki pahasta. Niiden takana on henkivallat ja voimat.
Ne yrittää käännyttää kristittyjä lahkolaiseksi omiin lahkoihinsa.
(Jehovat,Hellarit,Mormonit,Advarit)Kristittyjen kannattaa pysyä kaukana jenkkilahkoista, vaikka siellä tapahtuisi kuinka outoja asioita tahansa.
Matt.7
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. - Anonyymi
Tuossa Jaakob puhuu uskovaisesta ihmisestä sen jälkeen, kun ihminen on tullut uskoon
Pelastus on lahja mutta pelastuneen ihmisen ei kuulu tehdä Saatanan tekoja vaan niitä tekoja, joita Jumala hänelle antaa.
- Anonyymi
Jos jeesus tulisi takaisin tavallisena ihmisenä hän istuisi pitkää vankila tuomiota vihapuheiden takia?
- Anonyymi
Jeesus ei ole enää Jeesus -niminen, koska Valkia Saatana teki identiteettivarkauden ja esiintyy Jeesuksena.
Ilm. 3:12
Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, JA OMAN UUDEN NIMENI. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus ei ole enää Jeesus -niminen, koska Valkia Saatana teki identiteettivarkauden ja esiintyy Jeesuksena.
Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, JA OMAN UUDEN NIMENI.Matt.7
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Laittomuuden teko tarkoittaa Jumalan lain vastaista tekoa eli syntiä.
1. Joh. 3:4
Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.
Helluntailaiset opettaa, että lait on kumottu, nyt vaan eletään vain henkien pillin mukaan.
Helluntailailaiset eivät usko Jeesuksen opetukseen.
Matt. 5:18
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matt.7
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Laittomuuden teko tarkoittaa Jumalan lain vastaista tekoa eli syntiä.
1. Joh. 3:4
Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.
Helluntailaiset opettaa, että lait on kumottu, nyt vaan eletään vain henkien pillin mukaan.
Helluntailailaiset eivät usko Jeesuksen opetukseen.
Matt. 5:18
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.Sinä olet ensimmäinen helluntailainen, joka tuolla tavalla opettaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, JA OMAN UUDEN NIMENI.Tällä hetkellä Jeesus on kuitenkin Jeesus eikä meille ole annettu muuta nimeä kuin Jeesuksen Kristuksen nimi, jossa meidän pitää pelastuman ja jota meidän pitää avuksi huutaa.
- Anonyymi
Jeesus ei ollut uskonnollinen ihminen, hän oli uskova ihminen. Jeesuksessa vaikutti uskon henki, Jumalan Henki.
Näin minäkin ajattelen. Usko on oikein mutta suuntaukset roskaa ja Rakkaus on suurin!
Kristus ei perustanut mitään kirkkoa tai uskon suuntausta vaan sen teki ensimmäiset Ortodoksit ja Katolilaisuus.Sittemin tuli Luterilaisuus ja muut lahkot Amerikasta jotka on jopa 1900-luvun alkua.
Kuten näette,uskonto/lahkot tekevät ihmisestä pelokkaan ja sairaan yksilön.
Vosin kertoa niin monta tapausta,että voin väittää uskonnon pelosta jota ihmiset/puhujat/perustajat ohjaavat ihmisen pelkotilaan.
Kristuksen usko,ei ole pelkäämistä vaan RAKKAUTTA ja että tiedät sen pelastuksen,siihen ei tarvita ahdistavia lahkoja amerikasta,ei mitään täältä.- Anonyymi
Eikä saksalaisia lahkoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä saksalaisia lahkoja.
Ahdistavia saksalaisia lahkoja.
- Anonyymi
Jeesus perusti seurakunnan apostoliensa välityksellä, kun lupauksen mukaan lähetti Pyhän Henkensä helluntaina. Siitä se alkoi ja on kestänyt tähän saakka, vaikka vaikeudet alkoivat jo alkuseurakunnasta. Yhtään täydellisten seurakuntaa ei siis koskaan ole ollut.
- Anonyymi
Oikeaa uskoa seuraa oikeat teot eikä toisinpäin!
- Anonyymi
Meneillään olevissa jääkiekon mm-kisoissa soitetaan taas ottelujen päätteeksi voittaneen joukkueen kotimaan kansallislaulu.
Tulin tuosta ajatelleeksi, että mikä mahtaisi/voisi olla kristinuskon Jumalan valtakunnan kansallislaulu, jos sillä sellainen olisi? Onko ehdotuksia?- Anonyymi
Tuollainen tuli vastaan kun YouTubesta haeskelin:
https://www.youtube.com/watch?v=2YkrpwawuGU - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuollainen tuli vastaan kun YouTubesta haeskelin:
https://www.youtube.com/watch?v=2YkrpwawuGUSe sävelletään vasta taivaassa.
- Anonyymi
Jos teillä olisi edes sinapinsiemenen verran uskoa, te voisitte vuoria siirtää.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367639Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361893Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251870- 911613
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791535Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104978- 49910
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28810Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4769- 32764