Näin se vain menee. Räsäsen piti äänestää hallituksen esitystä vastaa siitä, että vahvemmat juomat pääsevät ruokakauppaan. Toisin kävi. Eli Räsänen käänsi takkinsa, koska toinen vaihtoehto olisi ollut lähtö hallituksesta. Näin se vain tuo valta saa ihmeitä aikaan.
"Hallituspuolue kristillisdemokraattien Päivi Räsänen on kritisoinut voimakkaasti lakiesitystä. Hän kuitenkin äänesti keskiviikkona hallitusrintaman mukaisesti siitä, ettei esitystä palauteta ministeriöön.
SDP halusi ministeriöltä lisäperusteita, jotta esitys voitaisiin kansanterveyden ja kansantalouden takia hyväksyä.
Hallituksen esitys on, että kaupassa myytävän alkoholin prosenttiraja nostetaan nykyisestä 5,5 prosentista 8 prosenttiin käymisteitse valmistettujen juomien osalta."
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/dcc5a825-641d-4da6-9581-d65c34b4f9e8
Räsänen käänsi takkinsa
26
330
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä se Päivi Räsänen on kaksi naamanen edustaja ja olevaan uskovainen niin äänestää viinan ruokakauppaan. Taitaa maistua hänelle myös kun ei nykyinen olut riita.ei kannata leikkiä uskovaista vai lukeeko raamatussa niin.
- Anonyymi
?
SDP:n ja LaitaVasemmiston hallitus Otti Yli 40Miljardia Velkaa - KansanPiikkiin !
Ja SuuVaahossa Kehuskelivat - SITÄ EI TARVI MAKSAA KOSKAAN TAKAISIN - ?
________ Nyt Sitä Velkaa on MAKSELTU ja Maksaa vielä Lasten-Lapsetkin ! _______
SDP-SosiaaliDemokraatit VALEHTELI Kansalle ! -Kyllä Kaikki Tämän Tietää NYT !
! Anonyymi kirjoitti:
?
SDP:n ja LaitaVasemmiston hallitus Otti Yli 40Miljardia Velkaa - KansanPiikkiin !
Ja SuuVaahossa Kehuskelivat - SITÄ EI TARVI MAKSAA KOSKAAN TAKAISIN - ?
________ Nyt Sitä Velkaa on MAKSELTU ja Maksaa vielä Lasten-Lapsetkin ! _______
SDP-SosiaaliDemokraatit VALEHTELI Kansalle ! -Kyllä Kaikki Tämän Tietää NYT !
!Viime hallituksen lainoista, jotka koskivat pitkälti koronaa ja Ukrainan sotaa, niin 95 pronsentissa oli myös opposition nimikirjoitus alla. MIhin ihmeeseen te unohdatte aina tämän? Plus että nykyinen hallitus ottaa vähintään saman verran velkaa kuin edeltävä hallitus. Tämänkin jutun sinä tunnut kokonaan unohtavan.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/1d1773a4-889c-40e1-a2ad-46a77f5eb2c2
- Anonyymi
Ei näytä tämä aloitus "jostain syystä" kiinnostavan hihhuleita...
- Anonyymi
Eikö Räsäselle tullut mieleen että ne kalja rahat on lasten leivästä pois. Surullista että hillotolppa on tärkeämpi kuin lasten l leipä. Sillä totuus on se että rahat menee siihen ihanaan olleeseen. Hyi PÄIVI.
- Anonyymi
Ei Räsänen takkiaan ole kääntänyt, Räsänen ja KD äänestävät lakiesitystä vastaan, aivan hallituksen luvan kanssa, vastaan äänestää myös oppositio ja mahdollisesti jokin haja-ei tulee hallituksenkin riveistä. Räsänen on laskenut ja luultavasti oikein ettei laki tule menemään läpi.
Kyseessähän on Kokoomuksen projekti, eikä kysymys Kokoomukselle ole kansanterveydellinen tms. vaan ideologinen, alkoholin vähittäismyyntimonopolin purkaminen on ollut Kokoomuksen asialistalla jo jonkin aikaa. Miljardien liiketoimintaa, josta osille pääsyä halutaan yhä enemmän sallia Alkon ulkopuolisille toimijoille, yksityissektorille siis.
-a-teisti- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Räsänen takkiaan ole kääntänyt, Räsänen ja KD äänestävät lakiesitystä vastaan, aivan hallituksen luvan kanssa, vastaan äänestää myös oppositio ja mahdollisesti jokin haja-ei tulee hallituksenkin riveistä. Räsänen on laskenut ja luultavasti oikein ettei laki tule menemään läpi.
Kyseessähän on Kokoomuksen projekti, eikä kysymys Kokoomukselle ole kansanterveydellinen tms. vaan ideologinen, alkoholin vähittäismyyntimonopolin purkaminen on ollut Kokoomuksen asialistalla jo jonkin aikaa. Miljardien liiketoimintaa, josta osille pääsyä halutaan yhä enemmän sallia Alkon ulkopuolisille toimijoille, yksityissektorille siis.
-a-teisti-Niin ehkä KD ei ole koskaan ollutkaan uskovien puolue vaikka kovasti sellaista teeskentelee.
- Anonyymi
Mitäpä jos lukisit uutisen uudestaan? Vasta sitten tekisit johtopäätöksiä?
- Anonyymi
Taasko "mistänäitäoikeintulee:lle" sattui paha moka.
Ensin euroviisut ja nyt tämä. On se rankkaa tuo ainainen ruikuttaminen. Anonyymi kirjoitti:
Taasko "mistänäitäoikeintulee:lle" sattui paha moka.
Ensin euroviisut ja nyt tämä. On se rankkaa tuo ainainen ruikuttaminen.No sattuuhan sitä. Olin väärässä, mutta minulla on myös pokkaa myöntää se. Toisin kuin teillä hihhuleilla. Kun päästätte suustanne sammakoita ja jäätte siitä kiinni, niin teillä ei riitä kantti tunnustaa että olitte väärässä.
Siksi toiseksi tuossa jutussa minä aluksi olin sen uutisen varassa joka aluksi maailmalle levisi. Tarkennettu tieto sittn muutti tilanteen. Tietenkään silloin en olisi enää väittänyt tuota mitä aluksi väitin. Sen sijaan tämä euroviisu-juttu on minulle täysi mysteeri. En millään tavalla edes seuraa moista hömpän pömppää.Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:
No sattuuhan sitä. Olin väärässä, mutta minulla on myös pokkaa myöntää se. Toisin kuin teillä hihhuleilla. Kun päästätte suustanne sammakoita ja jäätte siitä kiinni, niin teillä ei riitä kantti tunnustaa että olitte väärässä.
Siksi toiseksi tuossa jutussa minä aluksi olin sen uutisen varassa joka aluksi maailmalle levisi. Tarkennettu tieto sittn muutti tilanteen. Tietenkään silloin en olisi enää väittänyt tuota mitä aluksi väitin. Sen sijaan tämä euroviisu-juttu on minulle täysi mysteeri. En millään tavalla edes seuraa moista hömpän pömppää.Jäi kysymättä, että missä on minun kommentti joka liittyy euroviisuihin? Voisitko esittää se tässä? Sinä ilmeisesti olet sellaisen lukenut. Ihmettelen vain mistä, koska minä en ole kommentoinut koko hömppä-juhlaa millään tavalla. Kuin sanomalla että en ole kiinnostunut moisesta hömpästä.
- Anonyymi
Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:
No sattuuhan sitä. Olin väärässä, mutta minulla on myös pokkaa myöntää se. Toisin kuin teillä hihhuleilla. Kun päästätte suustanne sammakoita ja jäätte siitä kiinni, niin teillä ei riitä kantti tunnustaa että olitte väärässä.
Siksi toiseksi tuossa jutussa minä aluksi olin sen uutisen varassa joka aluksi maailmalle levisi. Tarkennettu tieto sittn muutti tilanteen. Tietenkään silloin en olisi enää väittänyt tuota mitä aluksi väitin. Sen sijaan tämä euroviisu-juttu on minulle täysi mysteeri. En millään tavalla edes seuraa moista hömpän pömppää.Eli sinun pitää olla heti äänessä kun kuulet tai näet jonkun omaa kantaasi myötäilevän kommentin, vaikka se olisi väärä.
Kertoo paljon sinun toiminnastasi. Anonyymi kirjoitti:
Eli sinun pitää olla heti äänessä kun kuulet tai näet jonkun omaa kantaasi myötäilevän kommentin, vaikka se olisi väärä.
Kertoo paljon sinun toiminnastasi.Puhutko nyt ihan itsestäsi? Edelleen odotan että kerrot missä kohtaa olen lausunut jotain teille sopimatonta euroviisuista?
- Anonyymi
Räsänen on äänestyksen jälkeen luikkinut kaljalle.
- Anonyymi
Räsäsen oli pakko äänestää hallituksen mukana mutta olisi voinut olla elvistelemättä sillä toisella vaihtoehdolla kun tiesi miten tässä käy. Elvistely oli vain aitolaisia varten
KTS Taitaa olla niitä harvoja tilanteita kun ”nostan hattua” Räsäselle. Eli opposition kanta voitti äänin 9–8, koska hallituspuolue KD:n Päivi Räsänen lipesi oppositiorintamaan.
Purra sai kilarit tästä : ”Yhdellekään hallituspuolueelle tai sellaisen edustajalle ei ole annettu hallitusneuvotteluissa oikeutta kaataa hallituksen esityksiä tai vaikeuttaa niiden etenemistä.”
Eihän se sovi pikkudiktaattorille ollenkaan, että hänen käskyjään ei totella.- Anonyymi
Diktaattoreista puhuminen on turhaa,.
kun kyse on vain siitä mitä katsotaan olleen yhdessä sovitun hallitusneuvotteluissa..
Asiaa kommentoivien kokoomus- ja ps-edustajien mukaan hallitusneuvotteluissa sovittiin, että KD:n porukka saa äänestää salissa esitystä vastaan. Ajatuksena oli, että asia saadaan äänestykseen saliin, eikä KD:n porukan vastaan äänestäminen siellä estä esityksen hyväksymistä, kun enemmistö äänestää sen puolesta. Heidän mukaansa ei ollut tarkoitus, että KD:n edustajat kaatavat esityksiä valiokunnissa tai vaikeuttavat niiden etenemistä.
Räsänen taas sanoo, että on aina äänestänyt valiokunnissa samansuuntaisesti, kuin salissa
ja pitää ristiriitaisena tilannetta, jossa äänestäisi päinvastaista kantaa valiokunnassa ja salissa. Anonyymi kirjoitti:
Diktaattoreista puhuminen on turhaa,.
kun kyse on vain siitä mitä katsotaan olleen yhdessä sovitun hallitusneuvotteluissa..
Asiaa kommentoivien kokoomus- ja ps-edustajien mukaan hallitusneuvotteluissa sovittiin, että KD:n porukka saa äänestää salissa esitystä vastaan. Ajatuksena oli, että asia saadaan äänestykseen saliin, eikä KD:n porukan vastaan äänestäminen siellä estä esityksen hyväksymistä, kun enemmistö äänestää sen puolesta. Heidän mukaansa ei ollut tarkoitus, että KD:n edustajat kaatavat esityksiä valiokunnissa tai vaikeuttavat niiden etenemistä.
Räsänen taas sanoo, että on aina äänestänyt valiokunnissa samansuuntaisesti, kuin salissa
ja pitää ristiriitaisena tilannetta, jossa äänestäisi päinvastaista kantaa valiokunnassa ja salissa.”Diktaattoreista puhuminen on turhaa, kun kyse on vain siitä mitä katsotaan olleen yhdessä sovitun hallitusneuvotteluissa.”
Käytin ilmaisua ”pikkudiktaattori”, jolla vain halusin viitata Purran vallanhaluun.
Kyse oli siis siitä, että Purran mielestä kaikkien tulee alistua heidän sanelemiin sääntöihin. Hän väitti, ettei ”… ole annettu hallitusneuvotteluissa oikeutta kaataa hallituksen esityksiä tai vaikeuttaa niiden etenemistä.”
Asia on toisin. Jo viime vuoden lokakuussa Petteri Orpo hallituksineen on antanut erivapauden äänestää alkoholin myyntiä vapauttavia hallituksen esityksiä vastaan. Se annettiin siis vain KD:lle.
KD ei alun perin hyväksynyt ollenkaan myynnin vapauttamista, mutta osittain siis taipui kun % alennettiin.
Hallitusohjelmaa muuten valvoo pääministeri – joka ei siis ole Purra!
- Anonyymi
Moraaliposeeraja. Niin kauan ollaan "linjakas", kun tiedetään, että sillä ei ole vaikutusta, mutta kun on mahdollisuus vaikuttaa, menee pupu pöksyyn. Tai Jeesus tai jotain.
- Anonyymi
"Räsänen käänsi takkinsa"???
Ei hänen tarvitse kääntää takkiaan, koska hänellä on niitä useita ja hän käyttää niitä aina tarpeen mukaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Räsänen käänsi takkinsa"???
Ei hänen tarvitse kääntää takkiaan, koska hänellä on niitä useita ja hän käyttää niitä aina tarpeen mukaan.Mitä tarkoitat tuolla?
- Anonyymi
Siis leikkii sankaria mutta tosipaikan edessä myöntyy pahuudelle?
Taisi tehdä samoin koronamyrkkypiikitysten kohdalla. Niin sitä pienissä valinnoissa kuitenkin sitten valitsee pahuuden vaikka esiintyy Jeesuksen seuraajana.- Anonyymi
Räsänen kannatti valinnanvapautta koronarokotuksissa, myös hoitajille, ei kannattanut koronapasseja.
- Anonyymi
Eduskunta täyttyi käärmeistä tämän aloittaessa toimintansa. Käärmeiden keskellä on vaikea olla uskovainen jos ei ole valmis valitsemaan hyvyyttä pahuuden sijaan.
- Anonyymi
Käärmeet ovat hyödyllisiä, koska ne syövät rottia.
Siksikö te rotat pelkäätte käärmeitä? Jaa, olipas tuo varsin vertauskuvallisesti sanottu. Tosin et kerro, keitä nuo "käärmeet" mielestäsi ovat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku504154Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt351959Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1531346- 1541232
Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti421024- 192992
Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.229976- 80947
- 55820
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm122815