Ateisteilla ja spiritualisteilla on yhteistä

Anonyymi-ap

= valheellinen lupaus mitä tapahtuu kuoleman jälkeen.

Spiritualistien lupaus on kevyt ja miellyttävä elämä kuoleman jälkeen (ilman Jeesuksen vastaanottamista Vapahtajaksi ja kristillisen uskon tunnustamista) tai se ettei tapahdu mitään. Tämä on houkuttelevaa ja miellyttävää lihalliselle mielelle, joka vain jatkaa elämäänsä niin kuin itse haluaa. Sitten kuollessaan he tulevat olemassaoloon, jossa kaikki ovat niin kilttejä. Heidän synneistään ei ole mitään rangaistusta, ja kaikki pahuus maailmassa on vain alempi kehitysaste.

Tällaista oppia ei esiinny Raamatussa. Pahuus maailmassa ei ole vain jokin alempi kehitysaste, vaan se on kauheaa todellisuutta. Ja Jumala on asettanut päivän, jolloin hän tuomitsee maailman oikeudenmukaisesti. ”Sillä hän on säätänyt päivän, jona hän on tuomitseva maanpiirin vanhurskaudessa sen miehen kautta, jonka hän siihen on määrännyt; ja hän on antanut kaikille siitä vakuuden, herättämällä hänet kuolleista.” Ap. teot 17:31.

Kukaan muu kuin Jeesus ei voi pelastaa meitä tulevasta vihasta. 1 Tess. 1:10. Apt. 4:12.
Jos haluat Jumalan lupaaman iankaikkisen Elämän, sinun on otettava yhteyttä Jeesukseen. Hän on ainoa välittäjä Jumalan ja meidän välillämme. ”Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus” 1 Tim. 2:5
”Sillä ”jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.” Room. 10:13

”Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa. Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassansa.” Joh. 5:10-15.

Jumala on rakkaus, 1. Joh. 4:16, mutta Hän on myös Pyhä ja vanhurskas. Tämä Jumalan vanhurskaus vaatii, että jokaisen synnin on saatava rangaistuksensa. Mikään synti ei jää rankaisematta. Hebr. 2:1-4. Jotkut synnit voivat vaikuttaa mitättömiltä, mutta ovat kuitenkin erittäin vaarallisia. Siksi Jumala on hyvin tiukka siitä, että me vapaudumme niistä, ja hän on antanut meille Vapahtajan, joka voi pelastaa meidät kaikista synneistä. Kol. 1:14.
”jonka tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska hän aina elää rukoillakseen heidän puolestansa.” Hebr. 7:25-28. 1. Joh. 1:7-9

Jumala antaa synnit anteeksi vain oman ehtonsa mukaan, ja hän on itse valinnut sovitusuhrin synneistämme, oman Poikansa. Hän antoi elämänsä omasta vapaasta tahdostaan. ”mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.” Jes. 53:5, Joh. 10:17-18.

Spiritistit kiistävät, että Jeesuksen kuolema oli sovitusuhri, mutta se on täysin selvää Jumalan sanan perusteella.
”tietäen, ettette ole millään katoavaisella, ette hopealla ettekä kullalla, lunastetut turhasta, isiltä peritystä vaelluksestanne, vaan Kristuksen kalliilla verellä” 1. Piet. 1:18-21

Paavali kirjoittaa 1. Kor. 15:3-4, ”Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan, ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan” Lue myös Hepr. 9:11-28 ja Jesajan 53. luku.

Jeesus on koko luomakunnan Herra. ”Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen” Kol. 1:16-17

Mitä ihmiselle tapahtuu uskoon tulossa?

Jotkut pelastuneet ovat olleet riivattuja ennen uskoon tulemistaan. Eräs sellainen oli Maria Magdalena, Jeesuksen läheinen opetuslapsi. Raamattu kertoo, miten Jeesus ”ilmestyi ensiksi Maria Magdaleenalle, josta Hän oli ajanut ulos seitsemän riivaajaa.” Mark. 16:9. Maria Magdaleena oli siis ennen Jeesuksen kohtaamista elämänsä raunioilla, surkeassa tilassa, riivattu ihminen. (Vrt. Matt. 12:45) Samoin on meidänkin aikanamme henkivaltojen valtaan joutuneita kärsiviä ihmisiä jotka ovat joutuneet esim. haureuden henkien riivaamiksi tai alkoholin ja muiden huumeiden orjuuttamiksi. Saastaiset henget viihtyvät sellaisten syntitottumusten parissa. – Mutta Jeesus tahtoo ja voi katkaista kaikki synnin kahleet, johtuivatpa ne sitten oman lihan mielen saastaisuudesta tai demonihenkien vaikutuksesta. Jokainen voi itse tuoda rukouksessa nuo kaksi orjuuttavaa tekijää Jumalan armahtavan laupeuden eteen.

”Nöyrtykää siis Jumalan väkevän käden alle, että Hän ajallaan korottaisi teidät. Heittäkää kaikki murheenne Hänen päälleen, sillä Hän pitää teistä huolen.” 1 Piet. 5:6,7.

”Tulkaa minun luokseni, kaikki te, jotka teette raskasta työtä ja kannatte taakkoja, niin minä annan teille levon.” Matt. 11:28.

”Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi.” Joh. 8:36

7

109

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      citius altius fortius

      • Anonyymi

        älä tule uskovainen tielleni 🙂


    • Anonyymi

      Just joo.

      • Anonyymi

        Spirii on hyvä janojuoma kuten otsikossani sanoin
        denaturoimaton sprii – atseotrooppinen 96 til-% etanoli-vesi-seos

        Lasolin veroista


    • Anonyymi

      Minä en kiistä Jeesusta spiritualistina. En kiistä mitään uskoa ravitsevaa. Koska tämä hegemonia palkitsee ja on täysin varmaa että Jeesus eli ihmiskuntaa varten. Niin hullulta se voi kuulostaa. Ei ollut viestintä yhteyksiä kuten nyt mutta sana levisi. Kuoleman jälkeen eri kulttuureissa kuten Islam hinduismi etc. Kaikki. Omat teot ovat ne asiat jotka määräävät tahdin. Esim. Romani voi olla uskossa. Mutta silti tappaa. Tätä ei Herra salli koska on kaksinaamainen ihminen. Mikä usko on todella. Se poistaa syntejä ja ihmiset muuttuvat paljon paremmiksi sekä itselleen että toisille. Kaikissa kulttuureissa. Myös islamissa.

    • Anonyymi

      "= valheellinen lupaus mitä tapahtuu kuoleman jälkeen. "

      Millä tapaa on hankittu tieto mitä oikeasti tapahtuu kuoleman jälkeen?

    • Anonyymi

      Mitähän spiritualismia tässä tarkoitetaan? Ja miten se liittyy Jeesukseen?

      Spiritismiä sanotaan joskus spiritualismiksi.
      Filosofinen spiritualismi on materialismin vastakohta.
      Tässä spiritualismi näyttäisi tarkoittavan vielä jotain muuta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      132
      2091
    2. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      375
      1558
    3. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      227
      1166
    4. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      108
      972
    5. Koen, että minua tavallaan vainotaan

      Kyllä minä vain satun tietämään, että täälläkin on joitain serkun kaiman kummeja jotka kiusaavat minua. Lisäksi sairas n
      Ikävä
      126
      969
    6. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      92
      933
    7. Vanhemmalle naiselle

      Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
      55
      918
    8. Herätänkö minä sinut itkullani nainen

      Kysyn tässä kun kaipuun aallot lyövät ylitseni ja ihmettelen missä olet toivoessani, että olisit tässä vierelläni. On va
      Ikävä
      25
      848
    9. Vastaa nyt kun kuitenkin valvot!

      Vai pelkäätkö että miehesi herää? Ppm:lle 😉
      Ikävä
      111
      798
    10. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      20
      794
    Aihe