PROFEETTA OWUOR TULOSSA SUOMEEN

Anonyymi-ap

Avaukseni ei suinkaan koske helluntailaisuutta tai pelkästään helluntailaisia, vaikka sijoitankin tämän tälle palstalle. Kenialainen, itsensä useammaksikin profeetaksi korottanut David Owuor toimii selkeästi ja suvereenisti omana ilmiönään piittaamatta minkään kirkkokunnan tai seurakuntien linjauksista.
Olen vuosien saatossa törmännyt lukuisiin ihmisiin, joita hänen sanomansa sekä kiehtoo että pelottaa. Avoimeen, kriittiseen keskusteluun antautuvat saavat Owuorin kannattajilta osakseen suoranaisia uhkauksia, joiden mukaan profeettaa arvostelevat ajautuvat lopulta avioeroon, sairauksiin ja jopa kuolemaan!

PERHEET JA AVIOLIITOT KOETUKSELLA
Kristityissä perheissä tunnelma on muuttunut kireäksi, kun toinen vanhemmista tai joku lapsista lumoutuu Owuorin - ainoan oikean profeetan - oppetuksista. Vastikään keskustelin henkilön kanssa, joka elää ahtaalla owuorismiin kääntyneen puolisonsa kanssa. Pariskunnan yhteinen arvopohja, jolla koti on vuosien saatossa rakennettu, rakoilee, sillä kaikki Owuor-kultin ulkopuolelle jäävä muu kristillisyys on silkkaa harhaa ja arvotonta. Arjesta selvitään vaikenemalla, sillä yhteiset puheenaiheet ovat käyneet vähiin.

Profeetta Owuorin kotimaassa vastaavat kuvaukset ovat hyvinkin yleisiä. Tosin Owuor-kultti väittää perheiden hajoamisen vain vahvistavan oppinsa oikeellisuuden, sillä "aito usko jakaa aina mielipiteitä", joten ei ihme, jos "lapset kääntyvät vanhempiaan vastaan ja vanhemmat lapsiaan vastaan".

Keniassa ja sen lähialueille Owuor-kultti kantaa katkeraa hedelmää. Kenialainen mies, jolla on omakohtaiset kipetä kokemukset kultista, kirjoittaa:
"Jos vaimosi liittyy tuon huijarin, tohtori profeetta Owuorin kirkkoon, valmistaudu joko avioeroon tai olemaan äärimmäisen kärsivällinen, kuin odottaisit vakavasti sairaan potilaan toipumista. Olen nähnyt monien ei-muslimien ja muslimien välisten avioliittojen kestävät pitkään. Mutta jos olet naimisissa sellaisen kanssa, joka liittyy tähän (Owuor-) kulttiin, sen jäsenet kohtelevat sinua kuin olisit paha. Siksi kaikkea kanssakäymistä kanssasi pidetään epäpuhtaana ja likaisena."

KUVAMANIPULAATIOTA
USeat Owuor-kultin entiset aktiivijäsenet ovat kukin vuorollaan kertoneet medialle, kuinka heidän tehtävänään oli vahvistaa profeetta Owuorin julkisuuskuvaa ihmeiden tekijänä. Ylivalottuneet kuvat valkoisiin pukeutuneesta profeetasta tulkitaan jälkikäteen "kirkastuskokemuksiksi", joissa itse Jumala on vahvistanut Owuorin ainutlaatuisen aseman ja kutsumuksen.
Joihinkin valokuviin on jälkikäteen photoshopattu pyörremyrskyn nostattamia pilvenpatsaita, joita paikanpäällä olleista kukaan ei ole tullut nähneeksi. Ne ovat ainoastaan kultin julkaisemissa kuvamanipulaatioissa.
Ne, jotka ovat tympääntyneinä vetäytyneet kultin jäsenyydestä ja palveluksesta, ovat saaneet osakseen uhkailuja ja mustamaalaamista. Heidät pyritään leimaamaan moraalittomiksi ja heidän maineensa kyseenalaistetaan. Siitä huolimatta jotkut heistä ovat omilla kasvoillaan ja nimillään kokemuksistaan kultin palveluksessa.

PARANTAJAKO?
Profeetta Owuor on luonut itselleen maineen parantajana, joka radio- ja TV-lähetysten kautta tekee ihmeitä maantieteellisistä etäisyyksistä välittämättä. Suomessakin jotkut ovat "todistaneet" ihmeellisistä paranemisistaan. Yhteistä näille tarinoille on, että ne kaikki korottavat nimen omaan tuon "profeetoista mahtavimman" mainetta.
Kotimaassaan Keniassa Owuor on joutunut useamman kerran kyseenalaiseen valoon väitettyjen ihmeidensä kanssa. Joitakin vuosia sitten epilepsiaa ja vaikeaa reumaa sairastanut vanhus "heräsi kuolleista", kun Owuor lähetti tämän apua pyytäneelle puolisolle pelkän tekstiviestin. Todistuksen "kuolleista heräämiselle" kirjoitti lääkäri, joka toimii myös profeetan valtuuttamana pastorina Owuor-kultin sisällä.
Niin ikään Owuor-kulttiin kuulunut radiotoimittaja, Owuorin oman radiokanavan työntekijä, oli todistamassa tapahtumien kulkua. Hänet painostettiin kertomaan radion kuuntelijoille (muka) tapahtuneesta ihmeestä. Todellisuudessa tilanne oli niin kiusallinen, että se lopulta johti siihen, että toimitatja irtisanoutui työstään ja koko kultista. Hän on julkaissut tapahtumien todellisesta kulusta oman versionsa, joka osoittaa, kuinka totuutta vääristellen luotiin mielikuva sensaatiomaisesta ihmeestä.
Owuorin fanaattiset kannattajat olivat kuitenkin haltioissaan. "Kuolleista nostettua" vanhusta kuljetettiin Owuorin massatapahtumissa todisteena profeetan ainutlaatuisista valtuuksista. Vaivalloisesti ontuva, tanssimaan pakotettu reumaa sairastava vanhus on säälittävää katsottavaa videoilla, joita tehtiin tuon "ihmeen" vahvistamiseksi.
Kun vanhus yllättäen kuoli - tällä kertaa oikeasti ja lopullisesti - Owuor ei pyynnöistä huolimatta vaivautunut hautajaisiin. Katkera leski hautasi vielä äsken ihmeenä juhlitun vaimonsa pienessä piirissä vaatimattomaan hautaan ilman muistomerkkejä tai suurempia juhlallisuuksia. --- jatkuu

22

744

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tätä SAASTAA tuottaa tähän maahan ne, joiden toimet pitäisi alistaa maallisen lain alle ja tuomittaviksi!! Hengellistä ja henkistä pahoinpitelyä ja hengellistä SAASTAA, prkleestä itsestään lähtenyt sontaa!!!

    • Anonyymi

      Onhan sitä jos jonkin sortin rahanahneita komeljanttareita ja petkuhuiputtajia toreja kiertämässä ja maksua höpinöistään vaatimassa, vaan ei näille hanttapuleille tietysti kukaan tervejärkinen kukkaroaan avaa.

    • Anonyymi

      Hellarit ei kärsi tervettä oppia, vaan kääntyvät taruihin ja Afrikkalaisten poppamiesten puoleen.

    • Anonyymi

      Suomessa olisi tuhansia teologian tohtoreita ja alkukielen asiantuntijoita, joita hellarit karttaa, koska he paljastaisivat heti hellareiden harhaopit.

    • Anonyymi

      Mitähän perkeleellistä poppamiestä on luterilaisessa kirkossa, kun erotaan - ryypätään, käytetään lapsia seksualisesti hyväksikäytetyn jne.
      Aika poppamiehiä on palstalla, kun yksi kaste pyhittää keinot.

      Olisiko aika tarkastella -malkaa-- omasta silmästä, nythän se on hyvä tarkastaa, kun joku saastainen mustamies on esissä ja sitä arvostellaan.

      Jatkakaahn tästä, onko perkeleitä perisynnissä, kovastikin lutkujen joukossa.
      Kyllä helluntailaisia- johon en kuulu, nämä teikäläiset saavat kiviä kenkiin, mutta koska omianne panette ruotuun.

      Eikö kantti riitä, voisitte aloittaa aivan itsestä käsin.

    • Anonyymi

      En usko että Suomen Helluntaikirkko on kutsunut Owuorin Suomeen.

      Taitaa olla se Rhapsodia yhdistys Owuorin kutsun takana.

    • Anonyymi

      Olseni vihki kaksi poikaa itselleen homosuhteeseen.
      Perusti Suomeen 40 ens.hell.srk.

      • Anonyymi

        Olseni vihki kaksi poikaa itselleen homosuhteeseen.
        Perusti Suomeen 40 ens.hell.srk.

        //// Sairas- mieleltään toistaa itseään. Ei järkeä, ei älyä, vaan tyhjäkuorinen persoona.


    • Nyt ja tulevaisuudessa kannattaa erota kaikista lahkoista.
      Puhdas Jumalan palvonta ja yhteys eikä siihen tarvita muuta

      • Anonyymi

        Mitä erota, vaan tekee siellä niin, kuin pitää elää.


    • Anonyymi

      Suomalaisten Eurot kelpaavat!

      Suomalaiset niin tyhmiä joten helppo on Suomalaisten rahat viedä!

    • Anonyymi

      Saa hellarit vielä lisää paukkuja kaatumaseuroihinsa kun Owuor tuo vähän voodoota muutenkin sekaville hörhöille.

    • Anonyymi

      Toi ukko on huijari. On kertonut useita vääriä profetioita vuosien aikana. Itse ajattelin että kun sellainen parta kuin owourilla on niin ehkäpä se on mitä sanoo olevansa, mutta väärin on profetoinut. Miljonääri hän on. Rahaa on esityksillään saanut kerättyä hönöiltä.

    • Anonyymi

      Aloitteentekijä on niin nolo mustamaalaaja, että ei uskalla omalla nimellään tulla esille, vaan nimimerkin takaa huutelee. Oliskohan Enbuska taas asialla.. Ainakin TÄYTTÄ VALHETTA tuo vuodatus alusta loppuun saakka. Valehteleminen on SYNTIÄ Jumalan edessä ja väärän todistuksen antaminen.

      Älkää hyvät ihmiset uskoko tuollaista roskaa ja satua. Kuka tahansa kateellinen ja paha voi kirjoittaa nettiin mitä tahansa.

      Olen ollut tässä palvelustyössä vuodesta 2011 ja asunut Keniassa ja tunnen tämän paremmin kuin kukaan muu Suomessa. Olen OMIN SILMIN useiden muiden suomalaisten kanssa nähnyt lukemattomia aitoja ja oikeita Jumalan ihmeitä ja niitä ei mitenkään muokata.

      Myös sadat tuhannet ihmiset ovat todistaneet näitä ihmeitä, kuinka Taivas avautuu julistuksen kautta välittömästi (jo 18 kertaa) ja vuodattaa ihmeelliseen sateen kuivana kirkkaana kesäpäivänä.

      Olemme olleet miljoonien ihmisten kanssa todistamassa parantumisihmeitä halki maailman, tuhansia sairaita on parantunut ja monet lääkärit ovat mukana todistamassa ihmeet oikeiksi. Olen yksi parantuneista, sain parantua todella vaikeasta astmasta hänen kokouksessaan Jeesuksen väkevässä nimessä. Hän ei kerää niissä penniäkään rahaa. Kaikki kunnia Jeesukselle Kristukselle.

      Mama Rosan kuolleista heräämisen aikana olin itse Keniassa ja seurasin hyvin tarkkaan alusta loppuun saakka tapahtumaa ja tapasin Mama Rosaa ja se oli aito ja voimallinen raamatullinen ihme, ja tuo on täyttä valhetta mitä aloitteen tehnyt mustamaalaaja kirjoittaa.

      ”10 Autuaita ovat ne, joita vanhurskauden tähden vainotaan, sillä heidän on taivasten valtakunta. 11 Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa. 12 Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä teidän palkkanne on suuri taivaissa. Sillä samoin he vainosivat profeettoja, jotka olivat ennen teitä.” (Matt. 5)

    • Anonyymi

      TÄYTTÄ MUSTAMAALAUSTA JA VALHE-UUTISIA KOKO ALOITUS!

      Mustamaalaaja on henkilö, joka levittää väärää ja valheellista tietoa toisesta ihmisestä, liikkeestä tarkoituksenaan tahrata tämän hyvän maineen. Valitettavasti tämä mustamaalaus on erityisen yleistä Suomessa. Se voi syntyä esimerkiksi ylpeydestä, tietämättömyydestä, ennakkoluuloista, epävarmuudesta, kateudesta, jos itsellään on kuivaa, niin muillakin pitää silloin olla kuivaa.

      Myös Herramme Jeesus Kristus kärsi fariseusten pilkasta, herjauksesta, panettelusta, kun he kutsuivat Kristusta jopa pahaksi hengeksi, ja että hän paholaisen voimalla tekee ihmetekoja. Hän oli näiden ulkokultaisten uskonnollisten fariseusten vihapuheen ja vihan kohteena koko palvelustyönsä ajan, kunnes nämä mustamaalaajat lopulta teurastivat ja murhasivat Hänet ristille.

      Jos haluamme seurata pyhyydessä Herran jalanjälkiä, silloin tulemme joutumaan käymään läpi nämä samat vainot, mutta Raamattu kehottaa iloitsemaan, kun he valehdellen puhuvat kaikkea pahaa. Se kuuluu asiaan ja on erittäin hyvä merkki, koska paholainen ei ole iloinen, kun Jumalan voima toimii ja ihmisiä pelastuu. Kiitos siis Herralle!

    • Anonyymi

      Isä Jumala itse on lähettänyt Hänen palvelijansa Profeetan valmistamaan Kristuksen seurakunnan maailmanlaajuisesti Jeesuksen loisteliaaseen tulemukseen pyhyydessä ja vanhurskaudessa.

      Milloin vihollinen olisi lähettänyt jonkun langenneeseen seurakuntaan kehottamaan heitä kääntymään pois synnistä ja tekemään parannuksen ja vastaanottamaan JEESUKSEN elämänsä Herraksi?

      Hän korottaa JEESUSTA KRISTUSTA HERRANA halki kaikkien saarnojen. Hän saarnaa Jeesuksen veren ja ristin Sanomaa ja johdattanut miljoonat ihmiset uskoon vastaanottamaan JEESUKSEN elämänsä Herraksi.  

      Hän auttaa ja arvosta erityisellä tavalla köyhiä, leskiä ja orpoja, ja antaa heille kunniapaikat seurakunnista ja pitää heistä huolta. Paastoaa ja rukoilee paljon lukuisien rukouspyyntöjen puolesta, joita virtaa tuhansia viikossa.

      Hänen lukuisat profetiat ovat täyttyneet sanatarkasti yksityiskohtia myöten.  Ihmeet ja merkit seuraavat, kun hän julistaa Nairobin asunnostaan parantumisen JEESUKSEN väkevässä nimessä, niin parantumisvoitelu matkustaa halki Kenian ja maailman kansakuntien. Tuhannet rammat ovat kävelleet, täysin sokeat silmät avautuneet, täysin kuurot korvat poksahtaneet auki, mykät kielet avautuneet puhumaan, syöpäkasvaimet sulaneet pois, Aids hävinnyt verestä ja maan tunnetut huippulääkäritiimit ovat todistaneet parantumiset tarkimpia DNA -pcr -testejä myöten. Lääkärintodistukset löytyvät 54 Aids/Hiv parantuneelta ja suomeksikin on tehty dokumentteja.

      Saarnat ovat raitista puhdistavaa kompromissitonta Jumalan Sanaa alusta loppuun saakka. Kokouksissa ei kerätä kolehtia, eikä ole minkäänlaisia pääsymaksuja. JEESUS maksoi jo kaiken Golgatan keskimmäisellä ristillä. Hän on nöyrä JUMALAN Palvelija.

      Tämä on se raitis raamatullinen Herätys, jota olemme Suomessa rukoilleet ja odottaneet, joka valmistaa tietä Jeesukselle.

      Lisätietoa: www.jeesusontulossa.fi

      • Anonyymi

        David Owuor on väärä profeetta, joka on jäänyt kiinni valokuvaväärennöksistä

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18000587/david-owuor-on-vaara-profeetta-joka-on-jaanyt-kiinni-valokuvavaarennoksista

        Suomessa on joitakin Owuoron seuraajia, jotka perustavat uskonsa häneen nähtyään jotain ihmeellistä. He eivät tutki eivätkä koettele Raamatulla, onko Owuoron toiminta Raamatun mukaista.

        Yleisesti ottaen on syytä todeta, että väärät profeetat osaavat tehdä ihmeitä. Raamattu erityisesti varoittaa tästä. Sen takia ihme yksin ei todista mitään.

        Sekin on otettava huomioon, että erityisesti monet afrikkalaiset profeetat ovat jääneet kiinni myös ihmeiden väärentämisestä ja myös aiemmin esittämiensä ennustusten muuttelusta. Vaikka he olisivat osanneet tehdä myös joitain ihmeitä, se ei yksin todista heitä oikeiksi profeetoiksi. Jos opetus on epäraamatullista, niin silloin he ovat vääriä profeettoja.

        5 Moos 13:1 "Noudattakaa tarkoin kaikkia niitä käskyjä, jotka minä annan teille. Älkää lisätkö niihin mitään älkääkä poistako niistä mitään.
        2 "Teidän keskuuteenne saattaa ilmestyä profeetta tai unennäkijä, joka lupaa tehdä ihmeen tai tunnusteon
        3 ja joka näin koettaa taivuttaa teidät palvelemaan vieraita ja teille outoja jumalia.
        4 Älkää kuunnelko sellaisen profeetan tai unennäkijän sanoja, vaikka hänen lupaamansa ihme tapahtuisikin. Herra, teidän Jumalanne, koettelee teitä näin saadakseen tietää, rakastatteko häntä koko sydämestänne ja koko sielustanne.
        5 Teidän tulee seurata vain Herraa, Jumalaanne, pelätä häntä, noudattaa hänen käskyjään, totella häntä ja pysyä hänen uskollisina palvelijoinaan.

        Matt 7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
        ....
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.


    • Anonyymi

      Lähet. leipäsi vetten yli... David Owuorin kutzu on mitä selkein rukousvastaus. 60-70 lukujen afrikkalainen nälänhätä on saanut vastauksensa ajallaan. Jumalalla ei ole kiire uppiniskaisen kansan kanssa.

    • Anonyymi

      On surullista huuhaata. Miksi tälläistä saastaa pitää tuoda Suomeen?

    • Anonyymi

      Katoin yhdistyksen kotisivuja. Siellä on Photoshopattuja valokuvia tilaisuuksista ja väitetään että setalaiset on valittaneet tilaisuuksista. Voi hyvänen aika.

    • Anonyymi

      Jumalasi eteen käyt sinäkin.

    • Kuinka moni on käynyt tuon miehen tilaisuudessa ?
      Sitten tähän, että jos usko ja lahjat on ihmisellä niin kun käy niin tietää mitä kukin on.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      582
      3856
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3308
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2739
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1957
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe