kuulin just,että peukalossani olis hiusmurtuma ja menee kipsiin ja on 2kk,voiko olla totta??onko kellään muulla ollut vastaavaa??käsi ei kipeä jatkuvasti,välillä jomottaa,nostaminen ja vetäminen sattuu!!onko kipsaus muka ainut vaihtoehto,ettei paranisi lastallakin??HELP!!!
peukalon veneluun hiusmurtuma??
4
1417
Vastaukset
- Doc
On totta, että 8 vko kipsausta. Lasta ei todellakaan, riitä, koska veneluun murtuma on tosi huono luutumaan. Siksi ehdoton immobilisaatio on ehdoton, etteivät murtumapalaset pääse liikkumaan. Jos jää luutumatta, ranteeseen tulee nopeasti nivelrikko, mikä onkin sitten pirullinen hoidettava.
Malttia!- minä
nyt sain kuulla ettei olisikaan murtumaa,menen kuitenkin käsikirurgille hän päättää mitä tehdään,murtuma voi näkyä vasta viikkojen päästä,ehkä jo kipsataan varmuuden vuoksi,että alkaa kesä hyvin,onneks työtapaturma,ei mene työnantajan tai minun piikkiin!!kiitos sinulle vastauksesta!!
- Doc
minä kirjoitti:
nyt sain kuulla ettei olisikaan murtumaa,menen kuitenkin käsikirurgille hän päättää mitä tehdään,murtuma voi näkyä vasta viikkojen päästä,ehkä jo kipsataan varmuuden vuoksi,että alkaa kesä hyvin,onneks työtapaturma,ei mene työnantajan tai minun piikkiin!!kiitos sinulle vastauksesta!!
Joo, joskus se näkyy vasta myöhemmin, kuten sanoitkin. Siksi otetaan kontrollikuva 2 vkon kohdalla. Jos on murtunut, jatketaan vielä kipsausta, jos ei niin kipsi pois.
Joskus voi käydä niin, että 8 viikkoakaan ei riitä, vaan voidaan joutua aina 12 viikon kipsaukseenkin... Lisäksi pahasti murtuneet ja dislokoituneet murtumat leikataan.
- Sattuuuu
Mul on tällä hetkellä hiusmurtuma peukalossa, laitettiin lasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442480Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1971173Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131081Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298901- 66868
- 53851
- 90850
- 46839
- 55789