JUMALAN ENKELIEN ILO!

Anonyymi-ap

”Niin myös, sanon minä teille, on ilo Jumalan enkeleillä yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen."
Luuk 15:10

Mikä sinua estää tekemästä parannusta?
Onko syntisi niin mieluista, että et Taivaan kotiin sen tähden halua?

20

150

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei kaikkien tarvitse tehdä parannusta.

      Luuk.15:7

      Minä sanon teille: samoin on ilo taivaassa suurempi yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen, kuin yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä vanhurskaasta, jotka eivät parannusta tarvitse.

      • Anonyymi

        Väärin. Kaikkien tarvitsee, päästäkseen ahtaasta portista sisälle.


    • Anonyymi

      Parannus/kääntymys/Repent tarkoittaa syntisyyden vuoksi Jumalan puoleen kääntymistä, jotta Jumala parantaisi ihmisen. Parantaa ja pelastaa on sama sana.

      Ei ihminen omilla parannuksen teoillaan voi ansaita sitä pelastusta ja parannusta.

      Tit. 3:5 pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,

      2. Moos. 40:7

      Ja paneman pesoastian seurakunnan majan ja alttarin välille, ja paneman siihen vettä.

      • Anonyymi

        Kiistät siis jälleen Jeesuksen sanat.

        Matt 4:17
        Siitä lähtien Jeesus rupesi saarnaamaan ja sanomaan: "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiistät siis jälleen Jeesuksen sanat.

        Matt 4:17
        Siitä lähtien Jeesus rupesi saarnaamaan ja sanomaan: "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle".

        Luuk. 5:32

        En minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä parannukseen."

        Room. 11:5

        Samoin on nykyisenäkin aikana olemassa jäännös, jonka Jumala on armossaan valinnut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuk. 5:32

        En minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä parannukseen."

        Room. 11:5

        Samoin on nykyisenäkin aikana olemassa jäännös, jonka Jumala on armossaan valinnut.

        Valittujen nimet on kirjoitettu Karitsan elämänkirjaan jo maailman luomisessa.

        Ilm. 17:8

        "Peto, jonka näit, on ollut, mutta nyt sitä ei ole. Se tulee vielä nousemaan syvyydestä, mutta lopulta se joutuu tuhon omaksi. Ne maan asukkaat, joiden nimi ei maailman luomisesta alkaen ole ollut kirjoitettuna elämän kirjaan, hämmästyvät pedon nähdessään, sillä vaikka se on ollut ja mennyt, se on vielä tuleva.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valittujen nimet on kirjoitettu Karitsan elämänkirjaan jo maailman luomisessa.

        Ilm. 17:8

        "Peto, jonka näit, on ollut, mutta nyt sitä ei ole. Se tulee vielä nousemaan syvyydestä, mutta lopulta se joutuu tuhon omaksi. Ne maan asukkaat, joiden nimi ei maailman luomisesta alkaen ole ollut kirjoitettuna elämän kirjaan, hämmästyvät pedon nähdessään, sillä vaikka se on ollut ja mennyt, se on vielä tuleva.

        Alkukielen mukaan parannus ja pelastus on sama sana.

        Vain Jumala voi parantaa ja pelastaa ihmisen, ei ihminen itse itseänsä paranna=pelasta omilla hyvillä teoillaan.

        Helluntaina parannus/kääntymys/Repent ei tarkoittanut, että pitää mennä tekemään hyviä tekoja kelvatakseen Jumalalle. Ei ihminen omilla parannuksen teoilla saa syntejään anteekisi. Puhumattakaan perisynnin kollektiivista kirousta.
        Ei tule sellaisena kuin olet, eli syntisenä pitää kohdata Jumala.

        38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.

        38 Then Peter said unto them, Repent, and be baptized every one of you in the name of Jesus Christ for the remission of sins, and ye shall receive the gift of the Holy Ghost.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkukielen mukaan parannus ja pelastus on sama sana.

        Vain Jumala voi parantaa ja pelastaa ihmisen, ei ihminen itse itseänsä paranna=pelasta omilla hyvillä teoillaan.

        Helluntaina parannus/kääntymys/Repent ei tarkoittanut, että pitää mennä tekemään hyviä tekoja kelvatakseen Jumalalle. Ei ihminen omilla parannuksen teoilla saa syntejään anteekisi. Puhumattakaan perisynnin kollektiivista kirousta.
        Ei tule sellaisena kuin olet, eli syntisenä pitää kohdata Jumala.

        38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.

        38 Then Peter said unto them, Repent, and be baptized every one of you in the name of Jesus Christ for the remission of sins, and ye shall receive the gift of the Holy Ghost.

        Repent=tuntea katumusta syntisyyden vuoksi ja siksi Jumalan puoleen kääntymistä syntisenä, jotta Jumala kasteessa pesee synnit pois ja lahjoittaa uskon Hengen lahjan.
        Raamattu puhuu syntisten kasteesta, mutta ei uskovien ja vanhurskasten kasteesta, kuten asia on kieroon väännetty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Repent=tuntea katumusta syntisyyden vuoksi ja siksi Jumalan puoleen kääntymistä syntisenä, jotta Jumala kasteessa pesee synnit pois ja lahjoittaa uskon Hengen lahjan.
        Raamattu puhuu syntisten kasteesta, mutta ei uskovien ja vanhurskasten kasteesta, kuten asia on kieroon väännetty.

        Mark. 1:4

        Ja näin tapahtui. Johannes Kastaja julisti autiomaassa, että ihmisten tuli kääntyä ja ottaa kaste, jotta synnit annettaisiin heille anteeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuk. 5:32

        En minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä parannukseen."

        Room. 11:5

        Samoin on nykyisenäkin aikana olemassa jäännös, jonka Jumala on armossaan valinnut.

        Vanhurskas on se, joka on jo päässyt Jeesuksen pelastukseen sisälle. Armon valinta on kohdistunut ihmiseen, joka on saanut pelastuksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhurskas on se, joka on jo päässyt Jeesuksen pelastukseen sisälle. Armon valinta on kohdistunut ihmiseen, joka on saanut pelastuksen.

        Lopullinen pelastus selviää vasta viimeisellä tuomiolla. Ei pidä nuolaista ennen kuin tipahtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopullinen pelastus selviää vasta viimeisellä tuomiolla. Ei pidä nuolaista ennen kuin tipahtaa.

        Tunnetko sinä Jeesusta Kristusta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunnetko sinä Jeesusta Kristusta?

        Niitä Jeesuksen tuntijoija ja Paavalin peesaajiaa piisaa joka lähtöön.

        Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkukielen mukaan parannus ja pelastus on sama sana.

        Vain Jumala voi parantaa ja pelastaa ihmisen, ei ihminen itse itseänsä paranna=pelasta omilla hyvillä teoillaan.

        Helluntaina parannus/kääntymys/Repent ei tarkoittanut, että pitää mennä tekemään hyviä tekoja kelvatakseen Jumalalle. Ei ihminen omilla parannuksen teoilla saa syntejään anteekisi. Puhumattakaan perisynnin kollektiivista kirousta.
        Ei tule sellaisena kuin olet, eli syntisenä pitää kohdata Jumala.

        38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.

        38 Then Peter said unto them, Repent, and be baptized every one of you in the name of Jesus Christ for the remission of sins, and ye shall receive the gift of the Holy Ghost.

        Parannus ( eli katumus eli kääntymys ) ja pelastus ovat aivan eri sanoja ja käsitteitä.
        Katumus yhdessä uskon ( uskon kohteena Jeesus ) kanssa johtaa pelastukseen.


    • Anonyymi

      Juutalaiset tiesi hyvin veden merkityksen parannuksen ja pelastuksen kysymyksissä, kun synnit pestiin pois.

      Siiloan lammikossa vettä kuohutettiin ja enkeli tuli ja paransi/pelasti ensimmäisen, joka sinne veteen meni.

      Ilman maallista vettä se parantaminen/pelastaminen ei olisi ollut mahdollista.

      Juutalaiset tunsivat kirjoitukset ja tiesivät kasteen veden merkityksen syntien pois pesemiseksi.

      4. Moos. 8:7

      Ja puhdistaaksesi heidät tee näin: Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä...

    • Anonyymi

      Hymy hyytyy kun jumala änkee peiton alle.

      • Anonyymi

        Tai Parhami?


    • Anonyymi

      Piru ei tule ihmistä vastaan sarvet päässä ja hiilihanko kainalossa.

      Piru tulee ihmistä vastaan lahkosaarnaajan muodossa, hieno puku päällä, raamattu kansalle painos kainalossa, näyttävät kultaiset krusifiksit roikkuu kaulalla, leveästi hymyillen ja kysyy sinulta lempeällä äänellä: "Oletko uskossa, tunnetko Jeesuksen?

      Lähde meidän mukaan, niin tutkitaan sitä Raamattua yhdessä.

    • Anonyymi

      Jumala yrittää välillä päästä jonkun enkelin pesään mutta ne potkaisevat sen puusta alas.

    • Anonyymi

      Jumalan pokkimien enkeleiden munista kuoriutuu kerubeja.
      Muiden tavallisia enkeleitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      448
      4795
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1712
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1448
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1349
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1306
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1181
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      990
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      875
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe