Onko sellaista rajaa edes?
Missä menee Hard Rockin ja Heavy Metallin raja?
9
760
Vastaukset
- Anonyymi
On kyllä aika selvä raja. Metallimusassa rumpukomppi eroaa hard rockia soittavassa rumpukompissa ja samoin kitarajutut ja erityisesti kitarasoundit eroavat sillä metallissa ne soi ns heavyna eli raskaana.
- Anonyymi
Hard Rockissa on paljon jäänteitä Blues Rockista. Jotkut bändit ovat sitten siinä rajalla, että kumpaan oikeasti lukeutuvat. Mitä väliä lopulta, jos vain tykkää bändin musasta.
- Anonyymi
Ei sitten mitään väliä ollenkaan.
- Anonyymi
"Black Sabbath, together with Deep Purple and Led Zeppelin, have been referred to as the "unholy trinity of British hard rock and heavy metal."
Itse pidän noita kaikkia edellä mainittuja bändejä enemmän Hard Rockina, kuin Heavy Metallina. Asiat eivät aina ole täysin yksiselitteisiä.- Anonyymi
Black Sabbath on kyllä heavy metallia ja alkuaikoinaan meni vielä doom metallinkin puolelle. Nuo kaksi muuta yhtyettä olivat isoja vaikuttajia metallimusiikin kehityskaaressa, mutta kuten kummastakin leiristä ovat sanoneet, he eivät halua pitää itseään heavy metal -yhtyeinä, koska kummastakin löytyy niin paljon muitakin elementtejä.
- Anonyymi
Wiki kertoo seuraavasti: "Heavy metal (eli raskas metalli) on populaarimusiikkiin kuuluva musiikin tyylilaji, joka on sävyltään hyökkäävämpää ja raskassointisempaa kuin hard rock.."
https://fi.wikipedia.org/wiki/Heavy_metal
Ja kertoohan se genren nimikin jotain.. Heavy = raskasta, Hard = rankkaa/kovaa.- Anonyymi
Mikä on kenenkäkin mielestä rankkaa ja mikä ei, on suhteellista ja riippuu kuulijasta itsestään.
- Anonyymi
Tuon kysymyksen voi kiteyttää kahteen biisin.
https://www.youtube.com/watch?v=BGUeRbHWNZ4
https://www.youtube.com/watch?v=y380pPnd0Go
Eka biisi päivän selvää Hard rockkia ja jälkimmäinen Heviä isolla H:lla. - Anonyymi
Musiikkityylien tarkka erittely on jenkkien harrastamaa hiustenhalkomista.
- Anonyymi
Olen Lemmyn kanssa samaa mieltä siitä että lajittelu on melko turhaa.
Helpompaa kutsua metallia raskaaksi rokiksi kuin alkaa lajittelemaan bändejä useisiin eri alaluokkiin. Joskus hard rockin ja heavyn raja on vain veteen piirretty viiva. Näin on esim. Judas Priestin kohdalla. Nykyisin bändi kai luetaan enemmän hard rockiksi kuin heavyksi, vaikka pidetään heavyn pioneerina. Samoin kai Black Sabbathin kohdalla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191170
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89874Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18699- 77697
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat276665- 88653
- 107604
- 27537
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49533Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet107477