Ursula Schwab on valittu vuoden professoriksi

Anonyymi-ap

Ravitsemusterapian professori Ursula Schwab on valittu Vuoden professoriksi.

"Schwab on ravitsemustieteen tunnettu edustaja ja kehittäjä. Hän on johtanut useita kansainvälisiä tutkimushankkeita, muun muassa ei-alkoholisidonnaisen rasvamaksan tutkimusta EU-komission rahoituksella.

”Professori Schwabin tutkimusala edellyttää yhteistyötä haastavissa koeasetelmissa eri osapuolten kesken, ja tulosten esille saaminen ja tulkitseminen on monen vuoden pitkäjänteisen työn tulos. Schwab on alallaan uranuurtaja ja pystynyt muuntamaan tutkimustuloksista käytännön suosituksia”, Professoriliiton puheenjohtaja Jukka Heikkilä perustelee Vuoden professorin valintaa."

https://www.professoriliitto.fi/ajankohtaista/vuoden-professori-2024-ursula-schwab-jakaa-selkealla-kielella-tutkittua-tietoa-ravinnosta/

16

954

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ursula on eliittiä ja pääosallinen moottoriöljyjen (rypsi, rapsi) käyttöönottoon Suomen ruokateollisuudessa. Moottoriöljyjen kulutus ei ole ihmiselle terveellistä, vaan erittäin haitallista. Ursula ajaakin väestönvähennys agendaa.

    • Anonyymi

      Toisin kuin Ursulan johdolla ruokavirasto ja THL väittää, moottoriöljyt aiheuttavat liikalihavuutta ja muita sairauksia, ei eläinrasvat. Liikalihavuus on räjähtänyt käsiin sen jälkeen, kun pikaruokapaikoissa eläinrasvat vaihdettiin siemenöljyihin. Lopettakaa ihmiset nyt sen myrkyllisen rypsiölyn käyttäminen

    • Anonyymi

      Onkohan Klaus Schwabille mitään sukua?

      Tuntuu oudolta että nämä jutskut määrittelevät meidän syömisiämme. Haluavatko ne hävittää kaikki meidät suomalaiset?

      • Anonyymi

        Ano Turtiainen sanoi, että Suomessa kaikki on pilattu. Tämä taitaa olla totta, kun seuraa elintarvikkeiden E-koodeja. Suurin osa kaupassa myytävästä ruoasta on myrkytetty. Ja kaiken takana on tietty ryhmä, jota ei saa kritisoida.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ano Turtiainen sanoi, että Suomessa kaikki on pilattu. Tämä taitaa olla totta, kun seuraa elintarvikkeiden E-koodeja. Suurin osa kaupassa myytävästä ruoasta on myrkytetty. Ja kaiken takana on tietty ryhmä, jota ei saa kritisoida.

        Miksi Turtiaisen youtube-kanava on poistettu? Onko mitään tietoa? Ja millä kanvalla vaikuttaa nykyään?


    • Anonyymi

      Niin LEVELI- youtube kanavallakin sanottiin, että nimenomaan Ursula oli se, joka aloitti Suomessa eläinrasvojen korvaamisen rypsiöljyllä. Ja kyseinen nainen mainostaa rypsiöljyä suomalaislle edelleen. En luottaisi kehenkään, jonka nimi on Schwab.

      • Anonyymi

        Mitä vikaa rypsiöljyssä on? Sen jälkeen kun se syrjäytti suosiossa voin ja auringonkukkaöljyn, sydäntautikuolleisuutemme romahti.


      • Anonyymi

        Kuka alun perin esitti ensimmäisenä, että rypsiöljy on haitallista. Oliko joku ennen Antti Heikkilää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä vikaa rypsiöljyssä on? Sen jälkeen kun se syrjäytti suosiossa voin ja auringonkukkaöljyn, sydäntautikuolleisuutemme romahti.

        Mitä ihmettä oikein selität. Asia on juurikin päinvastoin. Eläinrasvojen korvaaminen siemenöljyillä on pikemminkin lisännyt liikalihavuutta, sydänongelmia, diabetestä ynnä muita kroonisia tulehdustiloja. Ihmiset ovat nykyään paljon sairaampia, kuin 50 vuotta sitten.

        Rypsiöljy on moottoriöljyksi kehitetty, kemiallisesti erittäin prosessoitu kemikaaliyhdistepläjäys, jota ei missään nimessä kenenkään pitäisi nauttia sisäisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ihmettä oikein selität. Asia on juurikin päinvastoin. Eläinrasvojen korvaaminen siemenöljyillä on pikemminkin lisännyt liikalihavuutta, sydänongelmia, diabetestä ynnä muita kroonisia tulehdustiloja. Ihmiset ovat nykyään paljon sairaampia, kuin 50 vuotta sitten.

        Rypsiöljy on moottoriöljyksi kehitetty, kemiallisesti erittäin prosessoitu kemikaaliyhdistepläjäys, jota ei missään nimessä kenenkään pitäisi nauttia sisäisesti.

        ”Mitä ihmettä oikein selität. ”

        Kirjoitin selväsanaisesti, että sydäntautikuolleisuutemme on romahtanut samassa linjassa voin käytön kanssa.

        Lääkärilehti: ”Työikäisten sydäntautikuolleisuus on vähentynyt noin 70 %”

        https://www.laakarilehti.fi/ajassa/ajankohtaista/sydan-yhdistaa-laaja-toimenpideohjelma-suomalaisten-sydan-ja-verisuoniterveyden-edistamiseksi/

        Voin kulutus on taas vuodesta 1990 lähtien pienentynyt 45 prosentilla. 1970-luvulla Pohjois-Karjala-projektin aikana voita käytettiin vielä enemmän, mutta en nyt löytänyt tilastodataa tähän hätään.

        Tässä voin käyttötilastot vuosina 1990–2023: https://statdb.luke.fi:443/PxWeb/sq/df79461a-6214-46ac-beda-3cc6f207a1c6


      • Anonyymi kirjoitti:

        ”Mitä ihmettä oikein selität. ”

        Kirjoitin selväsanaisesti, että sydäntautikuolleisuutemme on romahtanut samassa linjassa voin käytön kanssa.

        Lääkärilehti: ”Työikäisten sydäntautikuolleisuus on vähentynyt noin 70 %”

        https://www.laakarilehti.fi/ajassa/ajankohtaista/sydan-yhdistaa-laaja-toimenpideohjelma-suomalaisten-sydan-ja-verisuoniterveyden-edistamiseksi/

        Voin kulutus on taas vuodesta 1990 lähtien pienentynyt 45 prosentilla. 1970-luvulla Pohjois-Karjala-projektin aikana voita käytettiin vielä enemmän, mutta en nyt löytänyt tilastodataa tähän hätään.

        Tässä voin käyttötilastot vuosina 1990–2023: https://statdb.luke.fi:443/PxWeb/sq/df79461a-6214-46ac-beda-3cc6f207a1c6

        Äläs nyt. Hulluina voivuosina oltiin kyllä terveempiä. Asiaa selventää se, että silloin kuoltiin sydänkohtaukseen ennen kuin ehdittiin sairastua muuten.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Äläs nyt. Hulluina voivuosina oltiin kyllä terveempiä. Asiaa selventää se, että silloin kuoltiin sydänkohtaukseen ennen kuin ehdittiin sairastua muuten.

        Tavallaan sote-alueille tulisi halvemmaksi syöttää ihmisille ilmaiseksi paketti voita viikossa kuin hoitaa heitä lääkäreiden vastaanotoilla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tavallaan sote-alueille tulisi halvemmaksi syöttää ihmisille ilmaiseksi paketti voita viikossa kuin hoitaa heitä lääkäreiden vastaanotoilla.

        Sote-alueille jatkuvaa hoitoa vaativa sydäntautipotilas tulee kalliiksi olipa ikä mikä tahansa. Todellinen hyötyjä on työeläkeyhtiö.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Äläs nyt. Hulluina voivuosina oltiin kyllä terveempiä. Asiaa selventää se, että silloin kuoltiin sydänkohtaukseen ennen kuin ehdittiin sairastua muuten.

        Sydäntauti siis kertoo terveydestä? Tai siitä mitä pidät itse terveytenä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sydäntauti siis kertoo terveydestä? Tai siitä mitä pidät itse terveytenä?

        Jos kuoltiin jo nuorena sydänkohtaukseen, niin sitten vanhempana ei voi sairastua diabetekseen tai syöpään. Nämä kaikki ilmiöt näkyvät tilastoissa.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Sote-alueille jatkuvaa hoitoa vaativa sydäntautipotilas tulee kalliiksi olipa ikä mikä tahansa. Todellinen hyötyjä on työeläkeyhtiö.

        Mutta jos voipakettien määrä lisätään yhdestä paketista kahteen viikossa, hoitoajat lyhenevät?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1623
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      18
      641
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe