- Karrageeni heikentää tutkimusten mukaan glukoosinsietokykyä ja edistää insuliiniresistenssiä. En kahviin enää laita!
-Tuore tutkimus on löytänyt jälleen näyttöä sille, että karrageenille ja natriumkarboksimetyyliselluloosalle eli CMC:lle altistuminen aiheuttavat elimistössä tulehdusta.
Kahviin etsin tästä lähtien kermaa, jossa ei ole karrageeni.
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/8505c16b-e56b-4b9d-93b4-ce2f48fa37dc
Karrageeni kermassa ja valmiruoissa on terveyshaitta!
4
290
Vastaukset
- Anonyymi
Nyrkkisääntö: prosessoitu ruoka voi olla terveydelle vaarallista, ja usein onkin. Eli jos haluaa pitää terveydestään huolta, on syytä ostaa mahdollisimman vähän prosessoituja elintarvikkeita. Helppoa se ei ole, koska esim. tuore lihakin kaupanhyllyllä on prosessoitu. Mutta bisnes on bisnestä. Ruoan on säilyttävä tehtaasta kuluttajan pöydälle asti ja se ei onnistu ilman kemikaaleja, eikä tuotteet houkuttele ilma keinotekoisia värjäyksiä, maustamisia ja kosteutuksia.
- Anonyymi
minä oon juonut kermaa2-4 dl päivässä 20 vuoden ajan. minä jos kuka tietää kerman vaikutukset.
en ole läskikään vaikka juon tuota.
"punaista maitoa on juotu 40 vuotta,enkä läski vieläkään. - Anonyymi
Vanhanajan täysmaito on todellista superfoodia, pitää pitkään nälän loitolla eikä sisällä karrageenia kuten lähes kaikki muut maitotuotteet. Ikävä, että ruokateollisuus suunnattomassa rahanahneudessa haluaa pikkuhiljaa myrkyttää kansaa. Aloittaja on täysin oikeassa, toinen suuri pahis on tietenkin siemenöljyt, joita kovasti mainostetaan terveellisenä.
- Anonyymi
En ole huomannut lisäainemainintoja E407 ja E466 käyttämissäni maitotuotteissa.,
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241546- 291393
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!691217- 781194
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18952Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per175855