- Karrageeni heikentää tutkimusten mukaan glukoosinsietokykyä ja edistää insuliiniresistenssiä. En kahviin enää laita!
-Tuore tutkimus on löytänyt jälleen näyttöä sille, että karrageenille ja natriumkarboksimetyyliselluloosalle eli CMC:lle altistuminen aiheuttavat elimistössä tulehdusta.
Kahviin etsin tästä lähtien kermaa, jossa ei ole karrageeni.
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/8505c16b-e56b-4b9d-93b4-ce2f48fa37dc
Karrageeni kermassa ja valmiruoissa on terveyshaitta!
4
298
Vastaukset
- Anonyymi
Nyrkkisääntö: prosessoitu ruoka voi olla terveydelle vaarallista, ja usein onkin. Eli jos haluaa pitää terveydestään huolta, on syytä ostaa mahdollisimman vähän prosessoituja elintarvikkeita. Helppoa se ei ole, koska esim. tuore lihakin kaupanhyllyllä on prosessoitu. Mutta bisnes on bisnestä. Ruoan on säilyttävä tehtaasta kuluttajan pöydälle asti ja se ei onnistu ilman kemikaaleja, eikä tuotteet houkuttele ilma keinotekoisia värjäyksiä, maustamisia ja kosteutuksia.
- Anonyymi
minä oon juonut kermaa2-4 dl päivässä 20 vuoden ajan. minä jos kuka tietää kerman vaikutukset.
en ole läskikään vaikka juon tuota.
"punaista maitoa on juotu 40 vuotta,enkä läski vieläkään. - Anonyymi
Vanhanajan täysmaito on todellista superfoodia, pitää pitkään nälän loitolla eikä sisällä karrageenia kuten lähes kaikki muut maitotuotteet. Ikävä, että ruokateollisuus suunnattomassa rahanahneudessa haluaa pikkuhiljaa myrkyttää kansaa. Aloittaja on täysin oikeassa, toinen suuri pahis on tietenkin siemenöljyt, joita kovasti mainostetaan terveellisenä.
- Anonyymi
En ole huomannut lisäainemainintoja E407 ja E466 käyttämissäni maitotuotteissa.,
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 836019
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj474015- 1314003
- 693763
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262958Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72547Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?332329- 272244
- 2042131
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4491844